💠 نکاتی راجع به حوادث پس از رحلت پیامبر صلواتاللهعلیه و هجوم به بیت نبوت و شهادت حضرت محسن سلاماللهعلیه
#یادداشت
✍ حجتالاسلام
#سید_مهدی_خضری
۱. سقیفه، تاریکی و ظلمتی را رقم زد که امیر مؤمنان در مورد آن فرمود «طخیة عمیا» یعنی ظلمتی که حتی شبح نیز در آن دیده نمیشود(در نهایت ظلمت)
خطبه ۳ نهجالبلاغه
۲. شهادت حضرت محسن سلاماللهعلیه، نشانهای بر انحراف بزرگ در جامعه اسلامی است. لذا توسل به ایشان گرهگشا خواهد بود.
۳. باید تفکیک کرد بین محب و مغرض؛ هر محبی را شیعه انگلیسی نخوانیم!
۴. طبق قرائن تاریخی هجوم به بیت امیرالمؤمنین برای بیعت، چندینبار صورت گرفته اما آن هجومی که منجر به جراحت شده است، احتمالا چند هفته بعد از رحلت پیامبر صلواتاللهعلیه بوده که بعد از آن هجوم، امالائمه در بستر افتادند و قرینه این قول، کلام امام صادق علیهالسلام در اصول کافی ج۳، ص۲۲۸ است که فرمودند: مادر ما هر هفته دوبار به منطقه احد میرفتند، که حدودا پنج کیلومتر فاصله دارد. طی کردن این مسیر برای خانمی که آنطور جراحت دیده، بعید به نظر میآید.
۵. غصب فدک ده روز پس از رحلت پیامبر صلواتاللهعلیه بوده و حضرت فاطمه سلاماللهعلیه در ماجرای سخنرانی فدک در حال سلامت و صلابت بودهاند، درحالیکه طبق قول حضرت سلمان «فلم تزل صاحبة فراش حتى ماتت صلیاللهعليها من ذلك شهيدة».
كتاب سليم بن قيس
حضرت صدیقه طاهره بعد از صدمات دائما در بستر بیماری بودند، پس قاعدتا ایام شهادت حضرت محسن علیهالسلام اوایل ربیعالاول نبوده است.
۶. دههسازی در جامعه، همانطور که برخی از مراجع چون آیتالله شبیری زنجانی فرمودهاند، منجر به تضعیف عاشورا و فاطمیه خواهد شد چون مردم (غیر هیأتی) ظرفیت فضای عزا را در کل سال ندارند، لذا از فضای عزا و هیأت بهصورت کلی دور خواهند شد.
۷. در عصر حاضر مدیریت ایام عزا در دست رسانه است و به مرور زمان و با جریانسازی رسانهای جریانات خاص، دهه محسنیه در طراز دهه محرم و دهه آخر صفر قرار میگیرد و در آنحال، دیگر کسی نمیتواند بگوید محسنیه یک برنامه محدود است و علاوه بر آن زمینه برای دههسازی جدید فراهم خواهد شد.
۸. قیاس دهه عزاداری با جلسات هفتگی، قیاسمعالفارق است چون وقتی ایامی از سال به موضوعی اختصاص پیدا کند، احکامی بر آن بار میشود که بر جلسات هفتگی بار نمیشود. مثلا دیگر در آن ایام، مراسم عقد و عروسی، هتک حرمت محسوب خواهد شد.
۹. همانطور که کاستن از شعائر و تفریط در آن موجب تضعیف شیعه میشود، زیادهروی در شعائر نیز موجب تضعیف خواهد شد.
۱۰. آیا مخالفت با نظر عدهای از شیعیان بر سر مسئلهای که تاریخ دقیق آن از مسلمات شیعه نیست، مجوزی برای توهین و تکفیر و نسبت حرامزادگی خواهد بود؟
۱۱. در زمانه بغض روزافزون دشمنان اهلبیت، ستیزهجویی و تکفیر در خانواده شیعه، مورد رضای حضرت حجت روحی فداه نخواهد بود.
💠 جامعه ایمانی مشعر
✅
@www1542org