❌ شبهه ۸۷۸
زنان را به استادیوم راه نمیدهند، حق دوچرخه سواری ندارد، اما حق رأی دارد!
ارث آن نصف مردان است اما حق رأی دارد و.... اسلام هیچ اهمیتی برای نظر زنان نمیدهد. (شبهه خلاصه شده است)
🆔
@shobhe_shenasi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 زن هم حق دوچرخه سواری دارد هم استادیوم رفتن.
وقتی بازی و مسابقات بانوان باشد، چه کسی از استادیوم رفتن زنان منع کرده است؟ اتفاقا عجیب و مایه تأسف اینجاست که وقتی مثلاً فوتبال بانوان است هیچ استقبالی از تیم ملی نمیشود، اما اگر فوتبال آقایان باشد صدای وامصیبتای بلند میشود.
(به این گزارش درباره عدم استقبال از فوتبال ملی بانوان ایران مراجعه کنید👇
https://www.isna.ir/amp/97070502971/ )
این نشان میدهد که جاروجنجال درباره ورود زنان به ورزشگاه نه برای حقوق زنان، بلکه ابزاری است برای حمله به برخی احکام دینی و به چالش کشیدن نظام و انقلاب است.
همچنین است دوچرخهسواری، این موضوع هم به خودی خود ممنوعیتی ندارد، بلکه اگر با حیا و عفت عمومی ناسازگار شود با محدودیت مواجه میشود. هماکنون نیز بانوان زیادی در سطح شهر دوچرخه سواری میکنند، و هیچ برخوردی با آنها نمیشود، اما باز هم عدهای آن را دستاویزی برای غر زدن و تحریک مردم علیه دین و انقلاب قرار دادند.
اما رأی دادن که از صدر اسلام (به یاد بیاورید بیعت زنان را با امیرالمومنین در روز غدیر) بین زنان و مردان مشترک بوده به چه دلیل باید ممنوع باشد جز اینکه عدهای همیشه باید ساز مخالفت بزنند؟
🔹 درباره فلسفه برخی احکام اسلامی مانند کمتر بودن ارث زن، قبلاً مطالب متعددی نوشتهام که خلاصه آن است که اولا این طور نیست که ارث زن همیشه کمتر باشد، ثانیاً اسلام اگر در برخی موارد حق مالی کمتری برای زن در نظر گرفته، اما هیچ گونه تکلیف اقتصادی از او نخواسته است. به تعبیر سادهتر، مرد وظیفه دارد حق و حقوق اقتصادی خود را در خانواده خود (زن و فرزند) مصرف کند، اما زن چنین تکلیفی ندارد و آزاد است در هر جهتی که تمایل دارد مصرف کند.
#انتخابات
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06