شرح و تفسیر زیارت‌عاشورا
♦️خلاصه‌ای از کتاب «در عظمت زیارت عاشورا» تالیف استاد زاهدی 💠قسمت هجدهم 📕کانال شرح و تفسیر زیارت عا
📕خلاصه‌ای از کتاب «در عظمت زیارت عاشورا»، تالیف استاد زاهدی 🔴 قسمت هجدهم ♦️براندازی كامل حكومت انديشه و فرهنگ اهل‌البيت(ع) 🔻حادثه كربلا براندازی كامل حكومت انديشه و فرهنگ اهل‌البيت بود و دشمنان امام حسين عليه‌السلام تا مرحله براندازی كامل انديشه و فرهنگ اهل البيت در جامعه پيش رفته بودند. يعنی طوری شده بود كه كم‌كم به تدريج در لايه‌های زيرين و اساسی در اعتقادات مردم وارد شده بودند كه توانستند آن فجايع را در كربلا دامن بزنند و پيدايش آن مصائب عظيم را موجب بشوند. در حالی كه تا زمان معاويه كسی جرأت آن‌چنان جسارت‌هايی به اهل البيت(ع) را نمی‌كرد ولی يزيد تا مرحله كامل براندازی پيش رفت و می‌خواست آخرين فرد اهل البيت(ع) را ريشه‌كن نمايد و از ميان بردارد و برای همين روی پيكر امام حسين(ع) اسب تاختند و سر مباركش را بريدند. ♦️نیرنگ معاویه 🔻معاويه جرأت نكرد امام حسن(ع) را به راحتی شهيد كند و از ترسش به منظور براندازی مقام امام حسن(ع) از جايگاه‌اش در افكار و اذهان مردم، يك حيله دموكراتيك زد به اين صورت كه يك نامه سفید امضاء را به كل بلاد اسلامی فرستاد و از روی حقه‌بازی، امام حسن(ع) را مخاطب قرار داد و گفت: يابن رسول الله، هرچه تو بگويی ما قبول داريم! معاويه با اين حيله خواست به مردم بگويد كه، ببينيد حضرت حسن بن علی(ع) خودش خشونت‌طلب است. ما می‌خواهيم با او صلح كنيم، ما با او جنگ و دعوا نداريم! معاويه با اين كارش سعی می‌كرد شخصيت حضرت امام حسن(ع) را در اذهان همه مردم بلاد اسلامی خراب كند. ♦️مردم غافل 🔻البته نزد آن مردمی كه دست از ولايت اهل‌البيت عليهم السلام برداشته بودند و هنوز نمی‌دانستند كه حق با اهل كوفه است و يا با حضرت حسين عليه السلام، و به زبان امروز چنين می‌توان گفت كه آنهايی كه هنوز نمی‌دانستند حق با كدام روزنامه است و گرفتار باندها و حزب‌ها بوده‌اند، دچار فريب معاويه شدند و لذا صدای آنها بلند شد كه، معاويه برای امام حسن(ع) نامه سفيد امضاء فرستاده و به امام حسن(ع) گفته، هرچه تو می‌گويی قبول دارم، ولی امام حسن(ع) صلح‌نامه معاويه را قبول نمی‌كند! ♦️آشتی حق با باطل مردود است 🔻اين‌چنين مردمی می‌خواهند امام حسن(ع) را با معاويه آشتی بدهند. اگر امام حسن(ع) با معاويه آشتی كند به معنی آن است كه بايد با نفاق، شرك و ريا آشتی كند و دست از مكتب خود بردارد! در آن صورت ديگر امام حسن(ع) نيست. اگر امام حسين(ع) با شمر و يزيد آشتی كند به معنی آن است كه با ظلم، كفر و فساد آشتی كرده است. در آن صورت ديگر امام حسين(ع) نيست. ای ديوانه‌ها، مگر می‌شود امام حسين و امام حسن عليهما السلام، با اين همه ظلم، گناه و فساد معاويه و یزید صلح كنند؟ امام حسن(ع) بايد در مقابل آنها بايستد، امام حسن(ع) با معاويه دعوای شخصی ندارد كه می‌گويی آشتی كن؛ آشتی كردن بسيار خوب است اما آشتی دوستان اهل البيت(ع) با دشمنان انديشه و فرهنگ اهل البيت(ع) چه معنی دارد؟ قرآن فرموده است كه دوستان با دشمنان آگاه و مرموز اهل البيت(ع) تنها بايد با شدت برخورد كنند. ولی ديرفهم‌ها می‌گويند: «خشونت غلط است، دعوا نكنيد، با هم آشتی كنيد». موضوع بر سر دين است كه دارد از دست می‌رود. موضوع شخصی نيست. موضوع بر سر حفظ انديشه و مكتب اهل البيت است. آشتی كردن با معاندان چه معنی دارد؟ ♦️غفلت، گمراهی می‌آورد 🔻اگر دست از تدبر در قرآن وجود حسينت برداری، يزيد و معاويه اميرالمؤمنينت می‌شوند! در زمان آنها حافظ قرآن هم بود، حافظ قرآن شدن به شرط توجه به انديشه و مكتب اهل البيت عليهم السلام و تدبر در قرآن وجود حضرت حسين و حضرت فاطمه عليهما السلام است كه ما را نجات می‌دهد؛ وگرنه بر سر قرآنت همان ماجرای «حسبنا كتاب الله» پيش می‌آيد. ببينيد بلايی كه بر سر كتاب الله آوردند يعنی در اعماق و اسرار آن تدبر نكردند و تنها به قرائت قرآن بسنده كردند، تا كجا دامانشان را گرفت كه امثال صدام و حسين اردنی و شيخ قطر اميرالمؤمنينشان باشد. 💠پایان قسمت هجدهم 👈ادامه دارد...   📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا ♦️ @Ziarat_Ashoura