h]در ازله كردن موی زير بغل : در حديث معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : دراز مكنيد موى زير بغل را، كه شيطان در آن جا پنهان مي شود. در حديث معتبر ديگر منقول است كه : حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام زير بغل را دارو مى گذاشتند و مي فرمودند كه : كندن موى زير بغل دوش ها را سست مي كند. در حديث ديگر منقول است كه : دارو گذاشتن زير بغل به تر است از تراشيدن و تراشيدن به تر است از كندن . در حديث ديگر وارد شده است كه : بسيار بود كه آن حضرت از براى ازاله موى زير بغل به حمام مى رفتند و همين موضع را دارو مي كشيدند و بيرون مى آمدند. در غايت زماني كه نوره را تأخير توان كرد : در حديث معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : هر مردي كه ايمان به خدا و روز قيامت دارد، بايد موى پشت زهار را زياده از چهل روز نگذارد و حلال نيست زني را كه ايمان به خدا و روز قيامت داشته باشد اين كه ترك كند ازاله موى زهار را زياده از بيست روز. از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم در هر جمعه دارو مي كشيدند موى پشت زهار و ميان پا را. در حديث صحيح از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : سنّت در نوره كشيدن ، آن است كه هر پانزده روز يك مرتبه بكشند و اگر كسى بيست و يك روز و در روايتى بيست روز، بر او بگذرد كه نوره نكشيده باشد، قرض كند و نوره بكشد و كسى كه چهل روز بگذرد كه نوره نكشد، او مؤمن و مسلمان نيست و او را هيچ كرامت نزد خدا نيست . از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : هر كه ايمان به خدا و روز قيامت دارد، موى زهار را زياده از چهل روز نگذارد، پس اگر چيزى نيابد، بعد از چهل روز قرض كند و پس نيندازد. حضرت اميرالمؤمنين عليه السّلام فرمود كه : دوست مي دارم از براى مؤمن كه هر پانزده روز، نوره بمالد. از حضرت صادق منقول است كه : بايد كه پشت زهار را يك هفته بيشتر نگذارد و هر كه نوره را زياده از يك ماه ترك كند، نمازش مقبول نيست . در دعاهای وقت نوره كشيدن : از حضرت صادق علیه السّلام منقول است كه : هر كه پيش از نوره كشيدن ، اندكى از نوره بردارد و ببويد و بر سر بينى بگذارد و بگويد:صَلَّى اللّهُ عَلَى سُلَيْمانِ بْنِ داوُدَ كَما اَمَرَ بِالنُّورَةِ، او را نوره نسوزاند. از حضرت على بن الحسين عليه السّلام منقول است كه : هر كه وقت نوره ماليدن بر بدن ، اين دعا را بخواند، خدا او را از چرك ها و كثافت هاى دنيوى و از گناهان پاك گرداند و به عوض آن مو به او موئى كرامت فرمايد كه در آن مو گناه نكند و به عدد هر موئى از بدنش ملكى خلق كند كه از براى او تسبيح الهى كند تا روز قيامت و به درستي كه يك تسبيح از تسبيح ملائكه ثوابش برابر است با ثواب هزار تسبيح اهل زمين و دعا اين است : اللّهُمَّ طَيِّبْ ما طَهُرَ مِنّى وَ طَهِّرْ ماطابَ مِنّى وَ اَبْدِلْنى شَعْرا طاهِرِا لايَعْصيكَ، اَللّهُمَّ اِنّى تَطَهَّرْتُ ابْتِغآءَ سُنَّةِ الْمُرْسَلينَ وَ ابْتِغآءَ رِضْوانَكَ وَمَغْفِرَتَكَ فَحَرّمْ شَعْرى وَبَشَرى عَلَى النّارِ وَ طَهِّرْ خَلْقى وَطَيِّبْ خُلْقى وَ زَكِّ عَمَلى وَاجْعَلْنى مِمِّنْ يَلْقاكَ عَلى الْحَنَفيَّةِ السَّمْحَةِ مِلَةِ اِبْراهِيمَ خَليلِكَ وَ دينِ مُحَمَّدٍ صلّى اللّه عليه وآله وسلّم حَبيبِكَ وَ رَسُولِكَ عامِلاً بِشَرايِعِكَ تابِعا لِسُنَّةِ نَبيّكَ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ آخِذا بِهِ مُتؤَدِبا بِتاءَدْيبِكَ وَ تَاءَديبِ رَسُولِكَ صلّى اللّه عليه وآله وسلّم وَ تَاءْديبِ اَوْلِيائِكَ الَّذينَ غَذَوْتَهُمْ بِادَبِكَ وَ زَرَعْتَ الْحِكْمَةَ فى صُدُوِرِهمْ وَ جَعَلْتَهُمْ مَعادِنَ عِلْمِكَ صَلَواتُكَ عَلَيْهِمْ. در اوقات نوره كشيدن و ساير آداب آن : از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : يك مرتبه در تابستان دارو كشيدن ، به تر است در فضيلت و نفع از ده مرتبه كه در زمستان بكشند. از حضرت اميرالمؤمنين عليه السّلام مروي است كه : احتراز كنيد از نوره ماليدن در روز چهارشنبه ، كه روز نحس مستمر است ، جهنّم در روز چهارشنبه خلق شده است . از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : پنج چيز است كه مورث پيسى است : نوره در روز چهارشنبه ماليدن ، وضو و غسل به آبى كردن كه در آفتاب گرم شده باشد، در حال جنابت چيزى خوردن ، زن را در حال حيض جماع كردن ، و در حال سيرى چيزى خورد. در حديث معتبر ديگر منقول است كه به خدمت حضرت صادق عليه السّلام عرض كردند كه مردم مي گويند: كه نوره كشيدن در روز جمعه مكروه است ، حضرت فرمود: چنين نيست كه تو گمان كردی. چه چيز پاك كننده تر است از نوره كشيدن در روز جمعه . در فضيلت حنا ماليدن بعد از نوره : در حديث ديگر منقول است كه حضرت امام محمّد تقى عليه السّلام از حمّام بيرون آمد و از سر تا پاى مباركش مانند گل سرخ شده بود از حنا. حضرت صادق عليه السّلام فرمود