eitaa logo
دکتر سید امیرحسین قاضی‌ زاده هاشمی
25.9هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
597 ویدیو
9 فایل
|معاون سابق رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران| |نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی| |دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی| پیام گیر: @admin_s_a
مشاهده در ایتا
دانلود
📷 | دوره بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی البرز 🗓دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در ناحیه بسیج دانشجویی البرز با موضوع «مواجهه، همه یا هیچ» به سخنرانی پرداخت و در ادامه پرسش دانشجویان را پاسخ داد. 🗓پنجشنبه ۲۴آبان ۱۴۰۳ ✅ نشانی صفحات رسمی👇 ✅ @s_a_ghazizadeh
📷 | نشست با جمعی از فعالین سیاسی و اجتماعی استان البرز 🗓دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشستی صمیمانه با جمعی از فعالین سیاسی و اجتماعی استان البرز دیدار و گفتگو کرد. 🗓پنجشنبه ۲۴آبان ۱۴۰۳ ✅ نشانی صفحات رسمی👇 ✅ @s_a_ghazizadeh
✏️ / بخش اول | ریشه های یک نزاع تاریخی تمدنی عظیم 📍دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در دوره بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی البرز: 🔹چه اتفاقاتی افتاده که ما به یک چنین صحنه و مقطعی از تاریخ رسیده ایم؟ خصوصیات این مبدا تاریخی چیست و این صف بندی چطور شکل گرفته و رسالت تاریخی ما چیست؟ 🔹اولا لازم است یک مقدمه تاریخی خدمت شما عزیزان بگویم که خواستگاه تمدنی این دو نحله فکری را بدانید. نزاع این دو نحله فکری با ظهور ادیان توحیدی و بویژه بعد از ظهور اسلام یک مقداری پر رنگ تر و جلوه گر تر شده است. یک تفکر، تفکر غرب و تفکر یونانی است که خیلی فلسفه شان زمینی است و به جسم و غرائض انسان توجه ویژه تری دارد. اصالتش انسان گرایی مطلق است، انسان گرایی به معنای جسم گرایی انسان است. 🔹یک تفکر، تفکر شرقی بوده که حتی قبل از اسلام نگاهی به غیب و عوالم دیگر داشته است. سایر عوالم را در اداره این عالم موثر می دانسته است. بسیاری از علوم که علوم معنوی غربی تلقی می شود، منشاش شرقی است. 🔹در تفکر غربی که روابط بر اساس حقوق اشخاص در نسبت با یکدیگر مشخص می شده است، دو مبنا وجود داشته. یک مبنا آن است که اصالت با لذت است. انسان باید بتواند از زندگی خودش بهره مند بشود، در روابط اجتماعی موضوعی که مطرح می کردند این بوده که منافع جامعه و اشخاص حفظ بشود تا جایی که به دیگری ضرر نمی رساند. یعنی حفظ منافع یک فرد، باعث ضرر به دیگری نشود. اگر دچار ضرر به غیر بشود، آنجا محل توقف است. اساس سیاست بر این مبنا شکل می گیرد. 🔹برای اینکه روابط اجتماعی مشخص شود، نیاز به وجود قدرت است. قدرت به مفهوم اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی غلط است، تا کجا درست است و تا کجا غلط است و چه کسی باید آن را اجرا کند، چه کسی باید نظارت کند، چه کسی باید تنبیه کند. نظام های دموکراسی فعلی، در اصل نظام های انسان سالارند. 🔹نظام های انسان سالار قابل طبقه بندی اند، برخی از آنها نظام هایی اند که مبتنی بر دیکتاتوری ها هستند. دیکتاتوری هایی که یا فردی اند یا قبیله ای اند یا حزبی اند یا نژادی اند مثل نازی ها. می گویند ما نژاد برتریم و ما چون برتریم پس مشروعیت داشتن قدرت را داریم. صهیونیست ها نیز همین را می گویند که چون ما نژاد برتریم و برگزیده ایم پس حق قانون گذاری، نظارت و کنترل باقی را داریم. 🔹پس روابط بین الانسانی در تفکر غربی این گونه تعریف می شود. اما در نگاه شرقی، توجه زیادی بر نیروی قاهر غیبی وجود دارد. یعنی خصوصا در تفکر توحیدی محل انشا و قدرت مشخص می شود. در ادیان ابراهیمی، خدا را تعریف می کنند. که این قوه برتری که می تواند عالم را بیافریند، انسان را خلق کند. بعد مفهوم دگرجهانی مطرح می شود. مفهوم عدل و عدالت پیش می آید. که خب این خدا که رها نمی کند. بشرش را مدیریت می کند. این خدا نظارت می کند. این خدا هدایت می کند و بعد پاداش می دهد و تنبیه می کند. پس ما نسبت به این خدا مسئولیم. 🔹در تفکر غربی انسان ها نسبت به یکدیگر مبتنی بر منافع و تضادها مسئول اند، اما در تفکر توحیدی انسان نسبت به خداوند مسئول است. اگر دیگری هم بر گردن او حق پیدا می کند، پیرو مسئولیتی است که نسبت به خداوند پیدا می کند. اینجا دیگر مسئله این نیست که من لذت می برم یا خیر، منفعتی برای من دارد یا خیر. احکام انسان مبتنی بر مسئولیت شکل می گیرد. روابط، روابط حق و تکلیف است و صرفا مبتنی بر حقوق نیست. رابطه بین دولت و ملت نیست، رابطه بین امت و خداوند است که امام جانشین خداوند است به عنوان کسی که آمده تا دستورات الهی را برقرار کند. رابطه بین امامِ امت و امتِ امام شکل می گیرد. رابطه بین امام و امت همان رابطه بین امت و خداوند می شود. امتِ الله است. امت خداوند است که یک فرمانده برایش به نام امام منصوب شده است. 🔹آیا امت در ادیان الهی هیچ کاره اند؟ نه این طوری نیست. انتخاب امت مهم است. اینکه انسان جزو امت خداوند باشد یا امت شیطان، به خود انسان سپرده شده است. انسان می تواند انتخاب کند که امت الله باشد یا حزب شیطان باشد. 🔹خب پس این زیرساخت فکری و تمدنی این دو نحله فکری است. این دو نوع نگاه در طول تاریخ مرتب در حال کشمکش و درگیری باهم بوده اند. از منظر مکتبی و فلسفی با هم درگیر بوده اند. یک زمان هایی هم جنگ هایی اتفاق افتاده که اوج آن را از منظر تمدنی می شود به جنگ های صلیبی اشاره کرد. یک زمانی تفکر اسلامی قدرتمند بوده است، جهان را گرفته و در حال پیشرفت بوده است، جهان مسیحیت منحرف تصمیم می گیرد که بیاید و یک تقابل جدی بکند. یک زمانی جهان مسیحیت، می‌خواسته که مسئله اسلام و تفکر توحیدی را کلا حذف و جمع کند. چرا به این نقطه رسیده بودند؟ برمی گردد به مسائل قرون وسطی، درگیری هایی که اینها داشتند، نفوذ اسلام در اروپا، بالکان و آندلس. ✅ نشانی صفحات رسمی👇 ✅ @s_a_ghazizadeh
✏️ / بخش دوم | ریشه های یک نزاع تاریخی تمدنی عظیم 📍دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در دوره بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی البرز: 🔹در عصر حاضر تمدن غرب به علت منحط شدن حاکمان جهان اسلام از یک سو، تفرقه ای که در میان مسلمین ایجاد شد، دور شدن مسلمین از ارزش های ذاتی پیامبر اکرم (ص)، انحرافی که ذره ذره در حکومت ها عمیق تر شد، سلطنت های جفاکاری که بر روی کار آمدند که کارشان خون ریزی و کشت و کشتار مردم و تشکیل حرام سراها بود، یک گسست و شکافی میان ملت های مسلمان شکل گرفت، و در نهایت به مدد علم و تکنولوژی غربی ها قدرت برتر جهان شدند. آنها از این برتری قدرت خودشان به خصوص در جنگ جهانی اول و دوم استفاده کردند و می خواستند کار تمدن اسلامی را تمام کنند. 🔹غربی ها بعد از اتمام قرون وسطی تلاش کردند بگویند خداوند مرده است (شعار نیچه). بنابراین تنها دینی که آثاری از حضور خداوند در عرصه زندگی انسان در آن وجود داشت، اسلام بود. چون آنها توانستند یهود و مسیحیت را از خداوند خالی کنند. سکولاریسم کارش خالی کردن انسان ها از خداست. خدا را حداکثر به یک امر فردی تنزل دهند. بگویند خدا در عرصه جامعه هیچ نقشی ندارد. در روابط اجتماعی و نسبت میان دو انسان هیچ نقشی ندارد. آن چیزی که نقش دارد این است که من از تو سود می برم و تو هم از من سود ببری. 🔹اسلام هنوز این گونه نشده بود. حتی اسلام غیر شیعه را عرض می کنم. اینها فرقه های انحرافی اولا در اسلام ایجاد کردند. مثل وهابیت، بهاییت، قادیانی ها و دروزی ها و غیره را ایجاد کردند. این نوع مکاتب و نهضت ها همه برای ۲۰۰ سال اخیر اند. یعنی بعد از حضور انگلیس و غیره ریشه در منطقه دارند. در هند هم اگر نگاه کنید این سیک ها برای ۲۵۰ سال اخیر اند و قدیمی تر نیستند. مثلا موضوع بهائیت از دوره قاجار شروع می شود. مثلا قادیانی ها در منطقه شبه قاره و پاکستان مربوط به ۱۰۰ الی ۱۵۰ سال اخیر اند. 🔹برای اینکه قدرتی شکل نگیرد، این کشورها را کوچک کردند و در میان آنها مرزها ساختند. یک امپراتوری بزرگ به نام عثمانی بود که تکه تکه اش کردند. ایران را هم همین طور تکه تکه کردند. دو کشور بزرگ اسلامی بودیم. بعد هم این مرزبندی ها را به گونه ای رقم زدند که شکاف های مذهبی و قومیتی باقی بماند. به عنوان مثال یک خطی کشیدند و کردها را دو تکه کردند. بلوچ ها را سه تیکه کردند. حتی فارس ها را تقسیم کردند. با این رویکرد که دو طرف مرز باقی بمانند تا این دعواهای قومیتی و مذهبی باقی بماند. نه فقط در مورد ایران. الان قطر با عربستان، بحرین با قطر، کویت با عراق، اینها همه با هم مشکل و مسئله دارند. 🔹تمدن غربی یک پادگان نظامی، امنیتی و فرهنگی با کارویژه استیلای غربی ها بر مسلمین برای پیش برد اهداف تمدن غرب در منطقه ایجاد کرد. گفتند جنگ جهانی دوم تمام شده است، ما باید یک پایگاه نظامی دائمی درست کنیم. همان طوری که آمریکایی ها رفتند در اوکیناوا یک پایگاه نظامی درست کردند و از آنجا دارند کل جنوب شرق آسیا، همچون کره، ژاپن و اینها را مدیریت می کنند. اینجا هم یک پادگان بزرگی با جمعیت حدودا ۶ میلیون نفره درست کردند که کارشان به نتیجه رساندن اهداف غرب است تا استیلای کامل رقم بخورد. 🔹پس یک تاریخ و پروژه ای به نام پروژه صهیونیسم وجود دارد. چرا یهودی ها برای این ماموریت انتخاب شدند؟ در جنگ های صلیبی خود مسیحی ها بودند. سه مرتبه هم درگیری وجود داشت و در هر سه مرتبه نیز شکست خوردند و ۱۵۰ سال هم طول کشید. دیدند اینها برای این ماموریت نیاز به یک جامعه کاملا نژادپرست آن هم با تفکرات خرافاتی دارند، اشخاصی بدون وطن، بدون هویت، تحقیر شده در امت ها و ملت های خودشان. اینها ارزش اجتماعی نداشتند. ثروتمند بودند اما شأن اجتماعی نداشتند. سه هزار و پانصد سال آوارگی داشتند. از عقده های درونی اینها و تفکرات خرافی شان که آغشته به جادوگری، ماسونیزم و کابالیزم و اینها شده بودند استفاده نمودند تا اینها را به جان مسلمین بیاندازند. 🔹میان رهبران صهیونیست ها و یهودی ها با تمدن غرب با محوریت بریتانیای کبیر یک قرارداد معامله بسته شد. آنها می گفتند ما به شما جا و مکان، هویت و کشور می دهیم و حمایت می کنیم، اما وظیفه تان این باشد که کاری بکنید تا کشورهای مسلمان تحت سیطره جهان غرب باقی بمانند. در این ۷۵ سال، غربی ها تلاش کردند دو سه مسئله را برای جهانیان جا بیاندازند. اول آنکه بر این عمل خودشان مشروعیت زایی بکنند. که چرا صهیویسنت ها اجازه دارند بیایند. چون هر اشغالگری، تصرفی و هر هجومی در افکار و نظام حقوقی جهان رد شده و محکوم است. ملت ها حق مشروع خودشان و سایر ملت ها می دانند برای اینکه دفاع کنند و با او برخورد کنند. پس باید این مشروعیت را درست می کردند تا افکار عمومی با او همراهی بکند. ✅ نشانی صفحات رسمی👇 ✅ @s_a_ghazizadeh
✏️ / بخش سوم | نقطه کانونی نزاع سرنوشت ساز 📍دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در دوره بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی البرز گفت: 🔹آنها حساس ترین نقطه جهان که فلسطین است را انتخاب نمودند. منطقه ای که چهارراه عالم است و به همه جا هم دسترسی دارد. اینجا مهد تمدن ها و ادیان است. برای همه ادیان مقدس می باشد. کسی که مسلط بر فلسطین باشد، مسلط بر همه ادیان است. بالاخره ویژگی های خاص فلسطین به لحاظ تمدنی، جغرافیایی و گذشته وسوسه برانگیز است. به راحتی قابلیت این را دارد که از طریق دریای مدیترانه هم حمایت شود. تمام کشورها در آن شعار نیل تا فرات شان درگیر می شوند. می توانستند اینها را تحت یوق اسرائیل به نمایندگی از جهان غرب بیاورند. 🔹تفکر امام که ظهور کرد این بساط را بهم ریخت. غربی ها به عنوان مکمل ساخت پادگانی به نام اسرائیل، کشورهای کوچک با حاکمان وابسته درست کردند. خیلی شاه ایران در جان گرفتن و ماندن اسرائیل موثر بود. مثل کاری که امروز مصری ها یا عربستانی ها می کنند. وگرنه مصر امروز کافی است که نهضت غزه به نتیجه برسد. اگر با مردم غزه همکاری کند، وضعیت غزه خیلی متفاوت می شود. یا اردن که در همسایگی و هم مرزی کرانه باختری است می تواند کاری بکند که دست فلسطینی ها هم به لحاط مالی و اقتصادی و هم به لحاظ نظامی و امثال اینها پر باشد. 🔹حضرت امام (ره) نهضتی که شروع کرد، امت پایه و مردم پایه بود. مردم را به میدان آورد. یعنی همان طور که آنها آمدند یک پایگاهی در دل جهان اسلام درست کردند، ایران پایگاه امت اسلام شد. کم کم بازوی اجرایی پیدا کرد. هم پیمانانی در بین امت ها و بعد ذره ذره در بعضی از دولت ها پیدا کرد. ابتدا ملت ها و گروه ها بودند که هم پیمان شدند. درست در دل دشمن، وسط آن پادگان نظامی، پایگاه درست کرد. جهاد اسلامی و حماس ایجاد شدند. همان استراتژی که دشمن برای ما طراحی کرد تا جبهه شرارت ذره ذره استیلا پیدا کند، محور مقاومت از همان استراتژی استفاده کرد و این انتفاضه ها شروع شد. 🔹ذره ذره خوی پنهان تمدن غرب آشکار شد. اینکه حضرت آقا می گفت اینها تروریست های کراوات زده هستند، ادعاهای شان در آزادی، حقوق بشر، دفاع از حقوق زن، تساوی افراد در جامعه دروغ است. یک جایی باید خودش را نشان می داد. مردم عزیز و مظلوم غزه اینها را با شهادت و خون دادن به دنیا نشان دادند. 🔹این باعث یک شروش درونی در میان ملت های کشورهای غربی شد. آن ملت هایی که تلاش می شد که کور و کر بمانند و نبینند، بیدار شدند و دیدند. این اتفاقاتی که در دانشگاه های آمریکا و در کف خیابان های اروپا افتاد، این اتفاقاتی که این روزها در هلند و یونان می افتد، اینها اتفاقات کمی نیست. آن هشتاد سالی که برای رژیم صهیونیست تلاش می شد تا مشروعیت زایی بشود، دور ریخته شد. آن چهره واقعی تمدن غرب دیده شد. چون غربی ها تمام حیثیت خودشان را پای رژیم جعلی صهیونیست گذاشتند. در تمام جرائمش شریک اند. از لحاظ حقوقی، سیاسی، امنیتی، نظامی و غیره کمکش کردند. 🔹ما یک برخوردی می خواهیم بکنیم تمام دستگاه های آنها می آیند که یک موشک ما به فلسطین اشغالی نرسد. اینکه در سازمان ملل و در کنگره آمریکا، نتانیاهو می رود سخنرانی می کند و می گوید من سنگر خط مقدم شماها هستم و حواس تان باشد که اگر از من حمایت نکنید، شما شکست خواهید خورد، درست می گوید. همان طور که امروز حماس و حزب الله خط مقدم جبهه حق اند، اگر شکست بخورند ما شکست خوردیم. آنها خاکریز اول اند. 🔹هر دو جبهه به اوج و قله ی خودشان رسیده اند. یعنی صهیونیست ها خودشان را در یک بحران مشروعیت  و یک پیچ تاریخی می بینند که یا در این پیچ تاریخی شکست می خورند و حذف می شوند و یا از آن عبور می کنند و پیروز می شوند و جهان و منطقه را می گیرند. ما هم همین طور. ما هم در آن سطحی هستیم که یا این غده ی سرطانی را از این منطقه برمی داریم و دور می اندازیم و کار تمدن غرب را یکسره می کنیم و یا خدای ناکرده سقوط می کنیم. 🔹حضرت آقا می فرمایند نزدیک قله ای تا قله چیزی نمانده است یا اینکه حضرت امام (ره)میفرمودندکه اگر خدای ناکرده انقلاب اسلامی دچارمشکل بشود، اسلام قرنها دیگر نمی تواند سر بلند کند، مفهومش همین است. آنها یک کاری را شروع کردند که کار اسلام را تمام کنند، ما هم شروع کردیم که کار غرب را تمام کنیم. به این نقطه ی برخورد نهایی نزدیک شده ایم. جامعه ای که تسلیم شده و ترسیده باشد همه چیزش را از دست می دهد و از او می گیرند. آنها دارند تلاش می کنند که جامعه ما را با ترس تسلیم کنند. جوامعی که اندک هستند ولی سلحشور، پیروز اند. تاریخ ما پر از این سلحشوری هاست. ما باید کاری کنیم که این روحیه سلحشوری حفظ شود. اگر ما سلحشور باشیم بچه های لبنان سلحشور می مانند. ما بشکنیم آنها می شکنند. اگر در ما عزم و اراده ببینند، دوستان ما عزم شان جزم می شود.
sot_1.mp3
54.94M
🎙 | نزاع سرنوشت ساز 📍سخنرانی دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در اختتامیه دوره آموزشی بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی البرز با موضوع «مواجهه، همه یا هیچ؟» 🔰مدت جلسه: ۵۷ دقیقه 🗓پنجشنبه ۲۴آبان ۱۴۰۳ ✅ نشانی صفحات رسمی👇 ✅ @s_a_ghazizadeh
✏️ / بخش اول | دستاورد های حقیقی انقلاب اسلامی 📍دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در مجمع اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان: 🔹یک دوره ای دفاع مقدس بود. جوانان انقلابی برخاسته از نهضت امام (ره) آمدند و چه ها کردند. اما محیط تجلی و رشد آنها را که نگاه می کنید می بینیدکه در یک منجلابی بودند که رژیم پهلوی ایجاد کرده بود. یک چنین بسطی را در کل سرزمین برای فساد فرزندان ما فراهم ساخته بودند. در شور انقلابی ابتدای انقلاب نفس قدسی امام (ره) به اینها خورد و تغییر پیدا کردند. 🔹بعدها داستان مدافعین حرم پیش آمد. دیدید که چقدر درب ها بسته بود و اجازه داده نمی شد، اما با این حال خیلی از این بچه ها خودشان را به معرکه رساندند. امروز هم همین طور هست. اگر شما یک دوری بزنید و حال این بچه مسلمان های سراسر کشور را ببینید، متوجه خواهید شد برای آنکه خودشان را به صحنه مبارزه برسانند و در این مسیر فداکاری بکنند زیادند. 🔹آنهایی که نظام جمهوری اسلامی را به ناکارآمدی متهم می سازند، به نظر من اصل را نفهمیدند. حتی بعضی از متدینین گرفتار این سیاهچاله شده اند. می گویند که آقا ما نتوانستیم.‌ در صورتی که موفقیت یا عدم موفقیت هر چیزی را از آثار و محصولاتش می توان فهمید. وقتی یک مردمی مرتب معدل و نمرات بالا در آنها ظهور پیدا می کند و تمامی ندارد، یعنی موضوع اجتماعی شده است. با تمام این تظاهراتی که شیطان تلاش می کند جلوی ما نشان بدهد، ما را مایوس و دلزده کند، این طوری به ما القا کند که ما عقب افتادیم و نشده است. 🔹در نشان جامعه اسلامی دانشجویان آیه «یا ایها الذین آمنوا اصبروا و رابطوا...» درج شده است. حضرت آقا بارها فرمودند که یک جبهه بندی در عالم وجود دارد. می گویند یک جبهه، جبهه مقاومت است و جبهه دیگر جبهه شرارت است. این جبهه بندی، ناظر به کشورها و ملت ها نیست بلکه ناظر به امت هاست. ما دو امت داریم. یک امت پیرو مقاومت است. حال ممکن است در ایران یا آمریکا زندگی کند. یا پیرو امام جبهه شرارت است اما ممکن است در ایران زندگی کند. 🔹وقتی از مقاومت صحبت می کنیم منظورمان چیست؟ مفهوم آن چیست؟ امقاومت در آیه ذکر شده در نشان جامعه اسلامی دانشجویان وجود دارد. کلمه صابروا همان مفهوم مقاومت است. چون صبر در تعریف امام جامعه ی ما یک مفهوم فعال دارد. اصبروا یعنی ای مومن اهل صبر فردی باش. صابروا اما به معنای صبر جمعی است. جامعه اهل صبر باشد. مفهوم صبر اجتماعی چیست؟ صبر اینجا به معنای مبارزه و ایستادگی است. صابروا باب تفاعل است. صبر فردی به معنای تقوا و پرهیز و عمل به واجب و ترک حرام است. این نیاز به یک مجاهدت و سختی هایی دارد. اینجا باید برای انجام آن وظیفه و مجاهدت و آن سختی ها اهل صبر و ایستادگی باشد. این ایستادگی جمعی در مقابل نظام سلطه است. این صابروا به معنای ایستادگی برای تحقق عدالت اجتماعی است. این صابروا به معنای پاکسازی جامعه و محیط بیرون است برای اینکه فرصت کمال انسان برقرار بشود. این مفهوم کلی مقاومت است. 🔹تجلی این صابروا در عرصه سیاسی، ایستادگی در مقابل استبداد، استبکار و مستبدین خودکامه است. خودکامگی یعنی چه؟ یعنی من می خواهم خواست من، قبیله من و حزب من در مقابل خواست الله پیاده شود. «...و رابطوا»، این صابروا و رابطوا باید کنار هم باشد. رابطوا، ربط و رباط به معنای کنگره های یک دژ است. رباط الخیل، صف اسبان. رابطوا به معنای صف بندی است. کار دژ چه بوده است؟ غیریت ساز بوده است. یک عده ای در درون دژ هستند و یک عده ای هم در بیرون از آن. یا بیرون هستی یا درون هستی. نمی توانید هم رفیق مشرک باشید و هم خودت را مومن بدانید. 🔹صابروا و رابطوا، یعنی صف مومنین را بهم نزن. سوراخش نکن. یک روزنه کافیست برای اینکه یک امتی فرو بریزند. لازم نیست که همه شان خیانت کنند. همان یک نفر کافیست برای اینکه امتی فرو بریزند. شما تاریخ ملت ایران را نگاه کنید. ملت ایران در هیچ جنگی در تاریخ هفت هزار ساله ی خودش شکست نخورده است الا با خیانت. اگر تاریخ ما را نگاه کنید بجز با خیانت ایران از اجانب شکست نخورده است. هر جا شکست خورده ایم حتما دست یک خائن داخلی در آن بوده است. وقتی اهل صبر، صابروا و رابطوا نباشیم، نتیجه اش این است. ✅ نشانی صفحات رسمی👇 ✅ @s_a_ghazizadeh
✏️ / بخش دوم | پاسخ به پرسش دانشجویان 🔰شما خودتان از ادوار جامعه اسلامی هستید، وظیفه و رسالت جنبش دانشجویی در این مقطع کنونی چیست؟ 📍دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در مجمع اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پاسخ داد: 🔹در تشکیل جامعه اسلامی ایجاد و حفظ امت بسیار مهم است. چون که امام بر اساس قاعده لطف الهی همیشه هست. در تمام طول تاریخ خداوند رحمان امام منصوب می کند. امت می بایست  جمع شود و ایستادگی کند که قیام لله بکند یا خیر. ممکن است یک دوره قیام لله بکند بعد کم بیاورد. اینکه داستان بنی اسرائیل در قرآن زیاد بیان شده است بخاطر همین است. حتما روی سرنوشت بنی اسرائیل زیاد کار کنید و تاریخ صدر اسلام را هم زیاد بخوانید. چون ما گرفتار همان فتنه ها هستیم. ما حتی الان هم گرفتار فتنه ناکثین، قاسطین و مارقین هستیم. اینها برای این است که امروزمان قابل فهم باشد. راه هم جلوی ما گذشته شده است. 🔹امت چه زمانی ایجاد می شود؟ وقتی خواص اهل حق در میدان مجاهدت کنند و مردم را به سمت درست راهنمایی کنند. چه زمانی امت از هم می پاشد؟ وقتی که خواص خیانت می کنند. خواص هستند که بسط ید برای امام یا نائب امام فراهم می کنند. تصمیمات امام جامعه (در لایه اجرا و نه در لایه مبانی) بر اساس وضعیت جامعه ممکن است قبض و بسط پیدا کند. مثل حضرت امام (ره) که تا سه ماه قبل از پایان جنگ می گفت جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان. اصلا ما باورمان نمی شد که امام (ره) که شش سال شعارش ایستادگی بوده است یکباره قطعنامه را قبول کند. خیلی از رزمنده ها بهت زده شدند. اصلا باورشان نمی شد. 🔹چرا امام قطعنامه را پذیرفت؟ چون برای امام (ره) اینگونه جا افتاده بود (درست یا غلطش را الان کار ندارم)، که دیگر مردم توان ادامه دادن جنگ را ندارند. موضوعش دولت و غیره نبود، بلکه تحمل مردم بود. چه کسی می تواند محیط جامعه را اداره کند. حضرت آقا در این کتاب انسان ۲۵۰ ساله می گویند مردم سه گروه اند. دو اقلیت و یک اکثریت. یکی خواص اهل حق اند و دیگری خواص اهل باطل اند. خواص اهل حق حتی اگر طاغوت زمان هم بر روی کار باشد، اینها اما اهل مبارزه و ایستادگی در مسیر خدایند. خواص اهل باطل هم اگر از آسمان مثل بنی اسرائیل روی سفره شان گوشت و نان و اینها بیاید باز هم سراغ سامری می روند. این وسط یک عده مردمی هستند که بستگی دارد کدام گروه از خواص میدان دار باشند. عموم مردم تابع این دو جریان اند. 🔹اگر جریان و خواصی که طرفدار امام جامعه هستند، بسط ید می توانند بدهند و میدان دار باشند، زمینه سازی کنند، حرکت امام سریع تر می شود و جامعه سریع تر به قله ها می رسد. اگر جریان باطل میدان دار باشد، همواره توقف و ایست هست و ممکن هست سقوط هم باشد. هر دو را حضرت آقا به ما گفته است. 🔹محیط دانشگاه، محیطی است که تجلیات جامعه در آن دیده می شود. محیط زنده و فعالی ست. اگر جامعه شناسان بخواهند تحلیلی در رابطه با یک جامعه ای انجام دهند، به دانشگاه آنجا نگاه می کنند. که این فضا اولا زنده هست یا مرده؟ اگر زنده هست، رهبری افکار عمومی در دانشگاه را چه کسی به دست گرفته و چگونه دارد مدیریت می کند. 🔹ما هم به اوج درگیری تمدنی مان رسیده ایم. آن طرفی ها از ما بدون رودربایستی تر حرف می زنند. اخیرا نتانیاهو حرف هایی زد. گفت ما دچار جنگ موجودیتی هستیم. یا مکرون گفت که اگر سنگر رژیم اسرائیل سقوط کند، غرب هم به دنبالش فروخواهد پاشید. معرکه را جدی گرفته اند. می دانند دارند نابود می شوند. اما ما نفهمیدیم داریم پیروز می شویم. ما حال لشکر پیروز را نداریم. انرژی و قوت نظر لشکر پیروز را نداریم. پیروز به معنای آنکه وظیفه برای مان ایجاد می کند. در شش ماه آخری که انقلاب اسلامی داشت به پیروزی می رسید، مردم بیشتر  در خانه های شان نشسته بودند یا بیشتر به میدان آمدند؟ بله درست است. بیشتر کار کردند تا انقلاب را به نتیجه برسانند. 🔹اینکه حضرت آقا می فرمایند ما نزدیک قله ها هستیم، (لزوما به معنای اینکه حتما به قله می رسیم) و خاطرتان جمع باشد، نیست. یعنی اگر از یک دامنه طولانی آمدید و خسته شدید، اولا مواظب باشید پای تان سر نخورد، که اگر سر بخورد، به اندازه دماوند سقوط می کنید و اگر خدای ناکرده بیافتید چیزی از شما باقی نمی ماند. بعد بدانید که باید بر این خستگی و فشار غلبه کنید. انگار که هیچ خستگی ندارید. جلودار این ماجرا دانشجو و طلبه های جوان هستند که باید بنشینید و فکر کنند. ✅ نشانی صفحات رسمی👇 ✅ @s_a_ghazizadeh
✏️ / بخش سوم و پایانی | پاسخ به پرسش دانشجویان 🔰جنبش دانشجویی آنچنان که باید و شاید در دوره شهید رئیسی نتوانست نسبت خودش را با دولت مستقر پیدا کند. نسبت امروز جنبش دانشجو با دولت مستقر باید چگونه باشد؟ 📍دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در مجمع اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پاسخ داد: 🔹از لحاظ جنبی فردی باید عرض کنم که تک تک دوستانی که به عنوان فعال سیاسی احساس مسئولیت کردند و در میدان هستند، جا دارد به آنها تبریک بگوییم. شما ها با آنهایی که نیستند فرق می کنید. این تبریک گفتن هم به معنای این است که شما را خداوند به این مسیر هدایت کرده است. توفیق است. هر توفیقی هم مسئولیت دارد. هر نعمتی در مقابلش یک تکلیف است. در دین ما رابطه، رابطه حق و تکلیفی است. هر حق و نعمتی که دارید تکلیفی دارید. اینکه خداوند شما را انتخاب کرده و این لطف را به شما کرده که هدایت تان کرده است، تکلیف آور است. 🔹تکلیفش این است که هم خودتان و هم جامعه تان را رشد دهید. رشدتان این است که باید در تراز یک انسان الگو عمل کنید. ما آن زمانی که جامعه اسلامی مشهد بودیم، شرط مان با رفقای مان این بود که کسانی در شورای مرکزی باشند که اولا همه معدل های شان بالای ۱۵ باشد، دوم آنکه تعهد کنند که نماز شب شان ترک نشود. مستحب است اما برای این افراد واجب است. بعد هم بچه ها در مباحث احکام، اخلاق و اینها جدی کار می کردند. چرا؟ می گفتیم شما در دانشگاه های تان، دیگر خودتان نیستید، عَلَم آبروی یک عده ی دیگری هستید. یک کسی در جمهوری اسلامی مسئولیت دارد، بچه اش فرد دیگری است. چرا فرزند یک مسئول باید یک احتیاطاتی داشته باشد که دیگران نباید داشته باشند؟ پدرش کاره ای هست، خودش که کاره ای نیست. چون او نشانه ی پدرش هست. پدرش چیست؟ پدرش نشانه یک تفکر است. این جنبه های فردی پاسخ به سوال شما هست. 🔹در جنبه های جمعی، این نکته ظریفی هست. همه دولت ها، دولت های جمهوری اسلامی هستند. خواست شما باید این باشد که به دولت کمک کنید. قلبا از موفقیتش خوشحال و از شکستش ناراحت شوید. دائم به مردم نگویید که اشتباه کردید. برخی از ما بچه حزب اللهی ها انگار از مردم طلبکاریم. انگار مردم از اول انقلاب دائما اشتباه می کنند. این خودحق پنداری ها، میان ما و مردم فاصله انداخته است. ما تبدیل به مرشد اعظم شان شده ایم. دائما نصیحت شان می کنیم. حال حاج قاسم نسبت به مردم چه بود؟ می گفت این دختر کم حجاب دختر ماست. حتی برای آن زن ایزدی هم غصه می خورد. مردم برای ما و شما فرصتی برای رفتن به بهشت هستند. پس آن عزیزان بر سر ما منت دارند. ما از آنها طلبکار نیستیم. خداوند بخاطر وجود این مردم خداوند فرصتی برای سعادت مان فراهم می کند. باید نگاه مان به مردم این باشد. اگر این شد، خروجی های شما درست می شود. 🔹شما اگر جایی حمایت می کنید، تذکر می دهید، داد می زنید، بخاطر خداست. الاعمال بالانیات موضوع مهمی است. اثر وضعی روی عمل شما دارد و تاثیر می گذارد. شما باید نگاه تان به دولت و عموم مردم نگاه تربیتی باشد. نگاه تربیتی پیامبران و رسل. آنهم پیامبر گونه اش، از جنس امیرالمومنین. اگر غضب یا محبت می کنید، نگاه تربیتی دارد. 🔹بزرگترین کمبود انقلاب اسلامی، کمبود کادر است. مشکل مان با رفقا این است که در این زمینه احساس وظیفه نمی کنند. خودشان را برای گرفتن کار آماده نمی کنند. فقط می خواهند کار را بگیرند. بعد مدیر هم که می خواهید بگذارید، طرف باید دانش مدیریت داشته باشد. نظام اداری و مالی کشور را بشناسد. دولت شهید رئیسی، میخواست، اما افراد تراز به تعداد نداشت. چون او وقتی می خواهد سازماندهی کند باید دولتی را سازماندهی کند که فقط ۳۵۰۰ مدیر استراتژیک دارد. تعداد زیادی از بچه ها آمدند و در کار تازه تست می شدند. این غلط بود. حاج آقا در دوران مسئولیت شان مجبور شد ۱۱ نفر از ۳۵ نفر کابینه را عوض کند. تقریبا یک سوم را عوض کرد. 🔹این وظیفه تشکل های انقلابی است. شما یک مسئولیت نسبت به امروز و حال انقلاب اسلامی دارید، یک مسئولیت هم نسبت به آینده انقلاب اسلامی دارید. کلان نظریه انقلاب اسلامی توسط امام (ره) تولید شده است. یا کلان نظام سیاسی تولید شده است اما در سایر نظامات، مشکل نظریه و مدل داریم. به همین خاطر حکمرانی ما التقاطی است. یک چیزی از غرب و یک چیزی از شرق داریم. اگر می بینید در اقتصاد به مشکل برمی خوریم، چون در حوزه تولید نظریه مشکل داریم. هیچ نظریه ی روشن و متقنی وجود ندارد. بعد از نظریه، مدل حکمرانی، سیاست های کلی، سیاست های اجرایی و بعد ساختار و مدیریت داریم. منتها از کجا شروع می شود؟ از نیروی انسانی. بالاخره بچه های حزب اللهی باید این کارها را بکنند.
📷 | مجمع نمایندگان ادوار خراسان رضوی 🔹توفیق داشتم در مجمع نمایندگان ادوار استان خراسان رضوی حضور بهم رسانم. 🔹در این جلسه جناب آقای دکتر دهقان به عنوان رئیس مجمع نمایندگان ادوار استان خراسان رضوی انتخاب شدند. برای ایشان آرزوی توفیق دارم. ✅ نشانی صفحات رسمی👇 ✅ @s_a_ghazizadeh