eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
17.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
سید احمد رضوی | صراط
✅ چرا دولت لایحه را پس گرفت؟! 🔹 چند علت را میتوان در این اقدام دولت برشمرد: 1️⃣ خروج از فشار مضاعف
👆 🔴 در این پست هم توضیح دادم چرا دولت لایحه را پس گرفت 🔹 عملا بعد از این اقدام دولت ما شاهد فروکش کردن هجمه شدید منتقدین به لایحه بودیم و فرصت برای تبیین مفاد لایحه در یک فضای غیر هیجانی فراهم شد.
🔴 اما تغییرات لایحه نهایی 👇👇👇
سید احمد رضوی | صراط
✅ خیلی از رفقا مُصِر هستن که من نقدهام به این لایحه رو هم مطرح کنم😅😅 👈 درگیری و مورد غضب و قهر برخی
👆👆 ✅ یکی از تغییرات لایحه نهایی، اصلاح ماده 14 هست(همان نکته ای که در 5 خرداد ما به آن اشاره کرده بودیم👌✌️) 👈 در ماده 14 لایحه دوم خرداد ذکر شده بود: "مرجع قضایی ذی صلاح جهت رسیدگی به جرایم موضوع این قانون دادسرا و دادگاه مرکز استان می‌باشد." اما با اصلاح این نقص، در ماده 14 لایحه نهایی ذکر شده است: "قوه قضائیه مکلف است در هر حوزه قضائی شعبه یا شعبات ویژه ای را برای رسیدگی به جرائم موضوع این قانن اختصاص دهد." ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب @s_a_razavi
✅ در چند بخش از ماده 1 و 2 نیز جمله " در صورت عدم توجه به تذکر و ادامه تخلف " اضافه شده است. ✅ در ماده 8 نیز جمله " تحت عنوان امر به معروف و یا نهی از منکر نسبت به بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نکرده اند" حذف و جمله "تحت هر عنوان نسبت به بانوان مرتکب اعمال مجرمانه" قرار گرفته است. 👈 این تغییرات نیز، تغییری مبنایی در لایحه نداشته و ندارد، منتها کمی کاملتر و جامعتر شده است.
👈 و دیگر
🔴 حالا که فضای بررسی لایحه، کمی معقولانه تر شده است، به چند ایراد دیگر این لایحه نیز اشاره میکنم تا ان شاالله توسط نمایندگان مجلس مورد اصلاح قرار گیرد: 👇👇👇👇👇
🔴 نقدی بر لایحه فرهنگ عفاف و حجاب 1️⃣ در بند الف ماده یک این لایحه ذکر شده است: پس از یکبار تذکر و دو بار جریمه ( 500 هزار تومان و 1 میلیون تومان)، فرد متخلف در مرتبه چهارم و بیشتر علاوه بر 1.5 میلیون تومان جریمه، به مرجع قضائی و به جزای نقدی بین 3 الی 6 میلیون تومان جریمه محکوم میشود. 🔻 اما، نقد این ماده: 🔹 با توجه به استدلال و رویه منطقی مقابله با کشف حجاب، در مرتبه چهارم و بیشتر فرد خاطی عملا بین 4.5 الی 7.5 میشود!!! چرا؟!!! 🔹 اگر قرار بر صرفا جریمه مالی هست مثل مرتبه دوم و سوم، مبلغی را معین شود و در مرتبه چهارم و بیشتر نیز جریمه اعلام شود ( چرا برای یک جریمه مالی کلی باید حاکمیت هزینه پرداخت کند؟! هزینه های پروسه ارجاع به مراجع قضائی تا محکومیت و پرداخت جریمه را محاسبه کرده اید؟! عملا بیش از جریمه فرد خاطی هست) 🔸 راهکار چیست؟! 1️⃣ یا همانند مرتبه دوم و سوم، برای مرتبه چهارم و بیشتر نیز جریمه مالی مشخص و اعمال شود. 2️⃣ یا برای مرتبه چهارم و بیشتر در هنگام مراجعه به دادگاه، علاوه بر جریمه مالی ( بین 3 الی 6 میلیون تومان) حبس و یا محرومیت از خدمات اجتماعی نیز وضع گردد تا میزان بازدارندگی این قانون افزایش پیدا کند. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب @s_a_razavi
🔴 نقدی بر لایحه فرهنگ عفاف و حجاب 2️⃣ در بند ب ماده 1 ذکر شده است: " در صورت برهنگی بخشی از بدن و یا پوشیدن لباس‌های نازک بدن نما و یا چسبان..." 🔻 اما، نقد این بند: 🔹 در قانون باید صریح و دقیق موارد جرم و تخلف درج شود تا از یکسو مورد سوء استفاده مجرمین و متخلفین قرار گرفته نشود و از سوی دیگر موجب سردرگمی و اختلاف نظر مجریان قانون قرار نگیرد. 🔹 عبارت "برهنگی بخشی از بدن" یک عبارت کلی و مبهم است، منظور قانون گذار کدام بخش از بدن است؟! چه میزان برهنگی است؟! 🔸 راهکار چیست؟! 🔻 از فحوای این لایحه و با توجه به بند الف و ج این ماده میتوان برداشت که منظور قانون گذار برهنگی ساق پا و کمی بالاتر، برهنگی شکم و اطراف ناف، برهنگی مچ دست به بالا، برهنگی گردن است. خب؛ چه ایرادی دارد بصورت دقیق و مصداقی حدود و ثغور این برهنگی در همین بند ذکر شود؟ 🔹این ایراد به بند ج ماده 1 نیز وارد است، آنجا که میگوید: "برهنگی کامل بدن نمایند یا با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می‌شود" 🔻 برهنگی کامل بدن کاملا مشخص است اما پوششی که عرفا برهنگی کامل است یعنی چه؟! این بخش نیز متاسفانه مبهم و قابل سوء استفاده است. 🔻 آیا بهتر نیست مصادیق برهنگی عرفی را در این ماده ذکر کنیم تا هم برای مردم و هم برای مجریان قانون کاملا مشخص و معین باشد که منظور قانون گذار از این جمله چیست؟ 👈 برای تبیین بهتر این ایراد چند سوال مطرح میکنم: 1️⃣ خانمی که با یک شلوارک کوتاه ( یک وجب بالای زانو) و یک رکابی در ملاء عام ظاهر شده است مشمول مجازاتهای بند ب میشود یا ج ؟! 2️⃣ خانمی که با مایوی شنا و یا با لباس زیر در ملاء عام ظاهر شده است مشمول مجازاتهای بند ب میشود یا ج ؟! 3️⃣ خانمی که شلوار پوشیده اما با رکابی هست چه؟!! و یا برعکس بالا رو پوشیده و پایین رو رها کرده؟!! ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب @s_a_razavi
🔴 نقدی بر لایحه فرهنگ عفاف و حجاب 3️⃣ در ماده 4 که مختص چهره های مشهور ( سلبریتی ها) هست ذکر شده: "علاوه بر اعمال جریمه موضوع ماده (۱) این قانون" 🔻 اما، نقد این ماده: 🔹 اگر یک سلبریتی عملی منطبق با بند ب و یا ج ماده 1 انجام دهد، برای اجرایی شدن مجازات های ماده 4 هیچ ابهام و تردیدی وجود ندارد. 🔹 اما، اگر یک سلبریتی عملی منطبق با بند الف ماده 1 ( یعنی کشف حجاب سر) انجام دهد، مکانیز عملیاتی شدن مجازاتهای ماده 4 مبهم میشود. 👈 سوال برای تبیین ایراد : 🔹 اگر یک سلبریتی کشف حجاب کرد، مجازاتهای ماده 4 در کدام مرتبه عملیاتی میشود؟! 1️⃣ همراه با پیامک تذکر ؟ 2️⃣ همراه با جریمه مرتبه دوم؟ 3️⃣ همراه با مراجعه به مرجع قضائی در مرتبه چهارم؟ 🔹تفسیر " جریمه " در جمله علاوه بر اعمال جریمه موضوع ماده (۱) این قانون بر کدام یکی از شئونِ جریمه های سه گانه بند الف ماده 1 اطلاق میشود؟!! مجری قانون در کدام مرتبه میتواند بر اساس مجازاتهای ماده 4 سلبریتی را محکوم کند. 🔸 برطرف کردن این ابهام نیز، اقدام دشواری نیست، نمایندگان مجلس میتوانند در قالب یک تبصره به تعیین مکانیزم عملیاتی شدن این مجازاتها اقدام نمایند تا هم مجالی برای سوء استفاده سلبریتی ها باقی نماند و هم دست مجریان قانون برای مجازات قانون شکنان باز و هموار باشد. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب @s_a_razavi
🟢 در مجموع، باید ذکر کنم این لایحه، در حوزه مقابله با بی حجابی، چند گام به جلو است و میتواند بخش قابل توجهی از مشکلات و چالشهای قانونی ما را برطرف نماید.
سید احمد رضوی | صراط
✅ منطق مردانه، منطق زنانه 🔹 یکی دیگر از چالش های ما در حوزه عفاف و حجاب، حل مسئله زنانه بر اساس منط
🛑 گویا مبحث منطق مردانه، منطق زنانه برای برخی از دوستان ایجاد ابهام و سوال کرده لذا مقداری بیشتر توضیح میدهم تا موضوع کمی شفاف و تبیین شود.
✅ مرد و زن 🔻 اساسا مرد و زن، از حیث انسانیت با هم برابر هست و تفاوتی بین آنها نیست اما از حیث جنسیت ( خَلقیات و خُلقیات ) کاملا متفاوت و در بسیاری از موارد متضاد هم هستند لذا نمیشود مباحث پیرامونی هر یک را بصورت عمومی بررسی کرد. 🔻 این تفکیک در تحلیل و بررسی، نه تنها در تضاد با احکام اسلام نیست، بلکه در راستای مبانی و احکام اسلام نیز هست. 🔹 یک مثال میزنم تا موضوع کمی تبیین شود: انار و گلابی، از حیث میوه بودن، هر دو میوه هستند اما از حیث ویژگیهای ظاهری، خواص باطنی، فصل رویش و رشد و .... کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. 👈 آیا میشود خواص درمانی انار را برای گلابی هم درنظر گرفت؟!!! 🔹 زن و مرد نیز همین گونه هستند؛ هر دو انسان هستند اما از نظر ویژگیهای خَلقی و خُلقی بسیار متفاوتند. 🔹 این تفاوت ها حتی در نوع نگاه، تفکر، زیست، محبت و ... نیز جاری و ساری است که به صورت کلی میتوان به دو منطقِ زیستی و فکری تقسیم بندی کرد.