سید احمد رضوی | صراط
🔴 #فراخوان جمعآوری سبد حمایتی نیازمندان 🔻امام صادق عليه السلام : اَيُّما مُؤمِنٍ نَفَّسَ عَن مُؤ
🔻 عنایت ویژه 😍
🔸️ به لطف و عنایت ویژه امام رضا علیه السلام امروز ۲۰۰ بسته نبات و نمک تبرکی آستانقدس رضوی رو تحویل گرفتم تا در سبد حمایتی نیازمندان قرار بدیم ✌
سید احمد رضوی | صراط
ان شاالله از شنبه سلسله مباحث " جریان شناسی جبهه حق و باطل " رو در کانال تا انتهای ماه شعبان ارائه م
#تحلیل_روز
#ظهور
🎯 سلسله جلسات جریان شناسی حق و باطل-جلسه اول
⬅️ ولایت طاغوت
🔸️دشمن شناسی
🔸️ باطل شناسی
🔸️ دشمن حقیقی
🔴 شنبه ۱۰ اسفند ، ساعت ۲۲
🔸️ دوستان و اطرافیان خود را به این کانال دعوت کنید تا پاسخ پرسشهایشان را دریافت کنند🌷
◀️ نشر حداکثری
#سیداحمدرضوی
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
#تحلیل_روز #ظهور 🎯 سلسله جلسات جریان شناسی حق و باطل-جلسه اول ⬅️ ولایت طاغوت 🔸️دشمن شناسی 🔸️ با
ان شاالله از روز شنبه تا انتهای ماه شعبان سعی میکنم بیش از ۸۰ درصد مطالب کانال را در جهت تبیین بهتر موضوع جریان شناسی حق و باطل به آن اختصاص بدهم.
مطمئنا بسیاری از مباحثی که در این جلسات مطرح خواهد شد برای شما تازگی دارد✌
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
سید احمد رضوی | صراط
#عرصه_نبرد 👈 گام سوم، شناخت حوزه و عرصهی تهاجم است. جنگ ما با دشمن در کجاست؟ این را باید درست تشخ
#عرصه_نبرد
🔻وقتی حضرت آقا فرمودند: فعلاً دشمن از ابزار رسانه برای اثرگذاری بر افکار عمومی استفاده میکند. ابزار #رسانه، ابزار مهم و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است." منظورشان جبهه ای بود...
#سواد_رسانه
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
#اندر_احوالات_کرونا
🔻 کرونا اومد پیشم گفت بیا منو بگیر
🔸️ گفتم خوشگل که نیستی،خوش تیپم نیستی،کسی هم دوستت نداره،مهریه ات هم که بالاس،فیس و افاده ات هم که طبق طبق، نه شام و ناهار داری نه هفت دست آفتابه و لگن،تازه زود میای و زودم میری، تازه از همه اینا بگذرم من متاهلِ متعهدم هستم پس نمیگیرمت😉
🔻 کرونا گفت: درسته خوشگل و خوش اندام نیستم ولی ببین چقدر عاشق و شیفته دارم که تند تند منو میگیرن،ببین چقدر خاطرخواه دارم که مسئولینم منو میگیرن تازه با افتخارم اعلام میکنن،بببین چه قدرتی دارم که همه دنیا رو درگیر خودم کردم،بیا منو بگیر تا با هم ماه عسل بریم قرنطینه🤪
🔸️خودکارم رو سمتش پرت کردم و بهش گفتم هیچ وقت یک ایرانی رو تهدید نکن، قول و قرارتم تضمین نداره،وقتی من از پس روحانا براومدم از پس تو جقله ویروسم برمیام،برنامه ماه عسل علی خانی هم ماه رمضون هست نه الان،الانم برو پیش عموسامت و بزار من کارم رو بکنم😂
◀️ویروسم ویروسای قدیم حداقل مجرد متاهل حالیشون میشد و حرمت نگه میداشتن😂
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
تا کی
باید در غیابت
از نیامدن هایت بگوییم؟؟؟
بیا و کنارمان بنشین
تا از آمدنت بگوییم
که چه بالي به ما میدهد
برای پرواز
یا داعی الله....
#دفتر_اشعار_عطش_عشق
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
سید احمد رضوی | صراط
🔴 #فراخوان جمعآوری سبد حمایتی نیازمندان 🔻امام صادق عليه السلام : اَيُّما مُؤمِنٍ نَفَّسَ عَن مُؤ
🔻نرخ سود انفاق چند درصد است؟
🔸️انفاق از جمله معامله هایی است که انسان با خداوند انجام می دهد و هیچگاه متضرر نمی شود. خداوند میزان سود انفاق را از دو برابر تا هفتصد برابر بیان کرده است که این میزان سود بستگی به میزان شایستگی فرد دارد. در آیه ۲۶۱ سوره بقره می خوانیم:
🔸️«مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في سَبيلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ»
🔸️«کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست.»
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
سید احمد رضوی | صراط
🔴 #فراخوان جمعآوری سبد حمایتی نیازمندان 🔻امام صادق عليه السلام : اَيُّما مُؤمِنٍ نَفَّسَ عَن مُؤ
🔻علنی اما بدون منت انفاق کنید
🔸️خداوند بر این نکته تاکید دارد که اگر صدقات را علنی پرداخت کنید مسلما باعث تشویق دیگران به این کار خیر خواهد شد و از طرف دیگر مایه دلگرمی فقرا و همچنین حفظ اجتماع خواهد بود. اما انفاق پنهانی نسبت به انفاق آشکار کمتر در معرض گناهانی چون ریا، منت و آذیت فرد نیازمند است. ضمن این که در انفاق پنهانی آبروی فرد نیازمند حفظ می شود و احساس ذلت و خفت نمی کند. در آیه ۲۷۱ سوره بقره به این نکته اشاره شده است:
🔸️«إِنْ تُبْدُوا الصَّدَقاتِ فَنِعِمَّا هِيَ وَ إِنْ تُخْفُوها وَ تُؤْتُوهَا الْفُقَراءَ فَهُوَ خَيْرٌ لَکُمْ وَ يُکَفِّرُ عَنْکُمْ مِنْ سَيِّئاتِکُمْ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبيرٌ»
🔸️«اگر صدقه ها (ی مستحبی) را آشکار سازید کاری نیکوست و اگر آنها را پنهان دارید و به فقرا بدهید آن برای شما بهتر است و (خداوند) از گناهانتان می زداید و خداوند به آنچه می کنید آگاه است.»
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
إِنَّ هذِهِ تَذْكِرَةٌ فَمَنْ شاءَ اتَّخَذَ إِلى رَبِّهِ سَبيلاً [29]
اين يك تذكّرو يادآوري است، و هركس بخواهد [با استفاده از آن] راهي بهسوي پروردگارش برميگزيند.
سوره انسان ، آیه ۲۹
سید احمد رضوی | صراط
إِنَّ هذِهِ تَذْكِرَةٌ فَمَنْ شاءَ اتَّخَذَ إِلى رَبِّهِ سَبيلاً [29] اين يك تذكّرو يادآوري است، و
الکاظم (علیه السلام)- عَنْ مُحَمَّدِبْنِالْفُضَیْلِ عَنْ أَبِیالْحَسَنِالْمَاضِی (علیه السلام) قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ ... إِنَّ هذِهِ تَذْکِرَةٌ قَالَ الْوَلَایَهًُْ.
امام کاظم (علیه السلام)- محّدبنفضیل گوید: از امام کاظم (علیه السلام) دربارهی این سخن خداوند عزّوجلّ إِنَّ هَذِهِ تَذْکِرَةٌ، پرسیدم. فرمود: «منظور، ولایت است».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۲۷۲
الکافی، ج۱، ص۴۳۴/ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳۳۸/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۲۷/ نورالثقلین/ البرهان
أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَنِي آدَمَ أَنْ لاتَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ [60]
اى فرزندان آدم! آيا با شما عهد نكردم كه شيطان را نپرستيد، كه او براى شما دشمن آشكارى است؟!
سوره یس،آیه ۶۰
وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیّ عَدُوّاً شَیاطینَ الإِنْسِ وَ الْجِنِّ یُوحی بَعْضُهُمْ إِلى بَعْض زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً وَ لَوْ شاءَ رَبُّکَ ما فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَ ما یَفْتَرُونَ
این چنین در برابر هر پیامبرى، دشمنى از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم; آنها به طور سرّى (و درگوشى) سخنان فریبنده و بى اساس (براى اغفال مردم) به یکدیگر مى گفتند; و اگر پروردگارت مى خواست، چنین نمى کردند; (و مى توانست جلو آنها را بگیرد;) بنابراین، آنها و تهمت هایشان را به حال خود واگذار!
انعام آیه ۱۱۲
وقتی بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مردم با ابوبکر بیعت کردند، سلمان گوید: نزد حضرت علی علیهالسّلام رفتم، او مشغول غسل دادن پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بود، عرض کردم: هماکنون ابوبکر بالای منبر رسول خدا صلی الله علیه و آله جای گرفته و به خدا سوگند که راضی نیست مردم با یک دست با او بیعت کنند بلکه با هر دو دست با او بیعت میکنند. [1]
علی علیهالسّلام فرمود: ای سلمان آیا فهمیدی اولین کسی که بالای منبر با ابوبکر بیعت کرد که بود؟
عرض کردم: نمیدانم، همینقدر دیدم که در سقیفه بنی ساعده وقتی انصار در انتخاب خلیفه منازعة میکردند نخستین کسی که با او بیعت کرد مغیرة سپس بشیر بن سعد و ابوعبیده جراح و بعد از آن دو عمر و سپس سالم مولی ابوحذیفه و معاذبن جبل. حضرت فرمود: اینها را از تو نپرسیدم آیا میدانی وقتی ابوبکر بالای منبر رفت نخستین کسی که با او بیعت کرد که بود؟ عرض کردم: نه ولی پیر مردی سالخورده را دیدم که بر عصای خود تکیه زده بود و میان دو چشمش اثر سجده زیادی بود و او نخستین کسی بود که از پله منبر بالا رفت و در حالی که گریه میکرد گفت: شکر خدای را که مرا از دنیا بیرون نبرد تا تو را در این جایگاه دیدم، دست بگشا، ابوبکر دستش را باز کرد، پیرمرد بیعت کرد و سپس از منبر پائین آمده و از مسجد خارج شد.
علی علیهالسّلام فرمود: دانستی او که بود؟ گفتم: نه، ولی از سخنان او ناراحت شدم زیرا مثل آن بود که از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله خوشحالی میکرد.
حضرت فرمود: او ابلیس لعنه اللّه بود، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من خبر داد که شیطان و سران اصحاب او در غدیر خم که پیامبر صلی الله علیه و آله مرا برای مردم (به امامت) نصب کرد، حضور داشتند، آنگاه که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: من از شما به خودتان سزاوارترم و به آنها دستور داد تا حاضرین به غائبین برسانند.
در آن هنگام پیروان و ایادی شیطان به ابلیس گفتند: این امت مورد رحمت و محفوظ است، نه تو و نه ما بر آنها راه نفوذ نداریم، اینها امام و رهبر خود را پس از پیامبرشان شناختند.
در این موقع شیطان افسرده و ناراحت دور شد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به من خبر داد که چون حضرتش رحلت کند مردم در سقیفه بنی ساعدة با آنکه تو نسبت به حق خودت مخاصمه کرده و استدلال میکنی با ابوبکر بیعت میکنند، سپس به مسجد میآیند و اولین کسی که بر روی منبر من به شکل پیرمردی با حالت شاد با او بیعت میکند ابلیس است و چنین و چنان میگوید، آنگاه در حالیکه به شدت خوشحالی میکند و با بینی خود سوت میکشد و جست و خیز میکند و به دیگر شیاطین گوید:
شما خیال کردید که مرا بر ایشان راهی نیست، اکنون دیدید من با آنها چه کردم تا سرانجام دستور خداوند و پیامبر خدا صلی الله علیه و آله را رها کردند. [2] .
[1] مدینة المعاجز، ص 122.
[2] روضه کافی و الاحتجاج، ج 1 ص105 و کتاب سلیم بن قیس، ص 78.