🔻 طب به عنوان یک مظروف کلی با زیر مجموعه های منطقه ای باید از فیلتر دین عبور کند و دیده شود.
🔹 عیوب هر طب شناسایی و زدوده شود و محاسنش تایید و تقویت شود و تماما در قابل علم طب در اخیر انسان قرار گیرد.
🔻 در حقیقت اسلام یک فیلتر هست برای شناسایی و تشخیص درستی و کژی هر علم و دانشی
🔻 محاسن طب نوین :
🔹 سازماندهی و کارتشکیلاتی منسجم در سطح جهانی
🔹 تضارب تجربیات در تشیکلات طب نوین و پیشرفت با سرعت بسیار بالا
🔹استفاده از دیگر علوم من جمله الکترونیک،مکانیک،هسته ای،شیمی و ... در جهت توسعه و پیشرفت
🔹سرعت بالا در درمان بیماریهای مختلف
🔹 داشتن راه حل موثر در بیماریهای صعب العلاج و حاد و اورژانسی
🔹 دسترسی آسان و مطمئن در سراسر جهان به متخصصین طب نوین
🔻 معایب طب نوین:
🔸 نگاه مادیگرایانه به انسان در درمان بیماریها
🔸 هزینه بالا در درمان بیماریها
🔸 عوارض اجتباب ناپذیر پس از درمان اغلب بیماریها ناشی از داروهای شیمیایی یا جراحی
🔸 اپیدمی نگاه مشتری محور و منفعت طلبانه به انسان در شبکه پزشکی نوین
🔸شکل گیری شبکه های مافیایی در درون کادر درمانی و انحراف بخشی از اهداف عالی طب نوین به سمت منافع مادی بخشی محدود
🔸 نگاه تنگ نظرانه بخشی از سرشبکه های طب نوین به دیگر طب ها به عنوان طب مکمل و همسو
🔻 محاسن طب سنتی ایرانی
:
🔹 درمان بر اساس شناخت طبایع و اخلاط انسان
🔹 تمرکز و تقدم پیشگیری بر درمان بیماری ها
🔹 عوارض بسیار محدود در درمان بیماریهای مختلف
🔹 هزینه کم برای درمان
🔹درمان توسط داروهای طبیعی
🔹 انطباق با فیزیولوژی طبیعی بدن مردم ساکن ایران و منطقه
🔹 تجربه صدها ساله در درمان بیماریها
🔻 معایب طب سنتی ایرانی:
🔸 عدم ساختار منسجم تشیکلاتی در هیچ سطحی
🔸 عدم استفاده کارآمد از تجریبات اطباء در پیشرفت مناسب
🔸 عدم استفاده مفید از دیگر علوم و تکنولوژیهای روز
🔸 عدم استفاده فراگیر از متد علمی در تولید دارو
🔸عدم تعریف یک ساختار علمی در درمان بیماریها
🔸حضور گسترده افراد سوء استفاده گر و شیاد در خواستگاه طب سنتی
🔸نگاه کانالیزه شده و مغرضانه بخش یزرگی از اطباء طب سنتی به طب نوین
🔸 تاثیرپذیر از تفکرات فلاسفه یونان و بین النهرین
🔻 چالشهای پیش روی مدعیان طب اسلامی برای اثبات ادعای خود:
🔸 اکثریت روایات این مجموعه فاقد سندیت متقن و قوی هست
🔸 تاثیرگذاری بسیار بالای اخباری گری در برخی حوزه های عملیاتی و تشریحی این طب
🔸عدم دارا بودن ساختار و بنیان علمی در شیوه تعریف بیماری و راه درمان
🔸راهبرد و نگاه اسلام کلان تر و جامع تر از ورود به حوزه های تجربی و زیر مجموعه ای مانند طب بوده و هست
🔸مزدوج بودن و استفاده از بسیاری از مفاهیم تشخیصی و درمانی از طب سنتی
🔸 نگاه کانالیزه شده و مغرضانه بخش بزرگی از اطباء این طب به طب نوین
🔸 عدم ساختار منسجم تشیکلاتی به علت عدم قدمت آن!!!!
🔸 عدم استفاده مفید از دیگر علوم و تکنولوژیهای روز
🔸 عدم استفاده فراگیر از متد علمی در تولید دارو و درمان
🔸عدم تعریف یک ساختار علمی در درمان بیماریها منطبق با مفاهیم اسلام!!!
🔸حضور گسترده افراد سوء استفاده گر و شیاد در خواستگاه این طب
سید احمد رضوی | صراط
🔻 چالشهای پیش روی مدعیان طب اسلامی برای اثبات ادعای خود: 🔸 اکثریت روایات این مجموعه فاقد سندیت متق
🔻 وقتی ما داریم از اسلام حرف میزنیم یعنی داریم از یک منظومه الهی و بدون نقص حرف میزنیم، از هر زاویه و قسمت و بخشی نگاه کردیم و بررسی کردیم نباید خللی داشته باشد و الا دیگر اسلام دینی کامل ، جامع و الهی نیست.
🔹 قرنهاست که هزاران نفر در پیدا کردن خللی در منظومه فکری اسلام تحقیق و پژوهش کرده اند اما هنوز نتوانسته اند کوچکترین نقصی در این پیکره بزرگ و به هم پیوسته پیدا کنند.
🔹 طب اسلامی در درون خودش دچار هزاران انقلت و خلل و سوال بی جواب هست،صدها خطای فاحش داشته و ... این طب با هیچ وصله ای به اسلام نمیچسبد و نخواهد چسبید.
🔹به صرف یک کلمه اسلامی گذاشتن بر روی یک منظومه ناقص طبی نمیشد آن را اسلامی نامید.
عمل جراحی:
در آن زمان عمل جراحی صورت می گرفت که ظاهرا آپاندیس بوده است. روایت داریم گروهی از انصار خدمت پیامبر (صلوات الله علیه و آله) رسیدند و گفتند: «يا رسول الله. إن لنا جارا اشتكى بطنه، أفتأذن لنا أن نداويه؟ قال: بماذا تداوونه؟ قالوا: يهودي ههنا يعالج من هذه العلة قال: بماذا؟ قالوا: بشق البطن فيستخرج منه شيئا، فكره ذلك رسول الله صلى الله عليه وآله. فعاودوه مرتين أو ثلاثا، فقال: افعلوا ما شئتم. فدعوا اليهودي فشق - بطنه و نزع منه رجرجا كثير ثم غسل بطنه ثم خاطه وداواه فصح. وأخبر النبي صلى الله عليه وآله فقال: إن الذي خلق الأدواء جعل لها دواء، وإن خير الدواء الحجامة و الفصاد و الحبة السوداء - يعني الشونيز.»[7] یعنی « ای رسول خدا، ما همسایه ای داریم که شکم درد دارد. آیا اجازه می دهید تا مداوایش کنیم؟ فرمودند: به چه چیزی او را درمان می کنید؟ گفتند: طبیبی یهودی هست که این بیماری را درمان می کند. پیامبر(صلوات الله علیه و آله) فرمودند: با چه درمان می کند؟ گفتند: با پاره کردن شکم و چیزی از شکم بیرون می آورد. پیامبر(صلوات الله علیه و آله) کراهت داشتند از این کار. دو مرتبه آمدند و اصرار کردند که می خواهیم درمان کنیم. بار سوم پیامبر(صلوات الله علیه و آله) فرمودند: هر کاری می خواهید بکنید. یهودی آمد و شکم را پاره کرد و موادی را خارج کرد و سپس شکم را شست و دوخت. سپس درمان کرد و خوب شد. به پیامبر(صلوات الله علیه و آله) خبر دادند. پیامبر(صلوات الله علیه و آله) فرمودند: خداوندی که بیماری ها را خلق کرده، دارو و درمانی برای آن ها قرار داده است. ولی بهترین درمان، حجامت و فصد و سیاه دانه است.»
در ضمن، کسی که میگه طب اسلامی نداریم، باید بگه: اقتصاد اسلامی هم نداریم
یا اصلاً شما بگید کجای قرآن و روایات گفتن که جمهوری اسلامی داریم؟
طب و پزشکی، یکی از ساختارهای کشورداری و مخصوصاً تمدن اسلامی است
اگر اسلام یک دین کامل برای سعادت در دنیا و آخرت است، سعادت جسمی ما رو هم باید تأمین بکنه، مثلاً باید اقتصاد اسلامی هم داشته باشیم
باید کشاورزی، معماری، آموزش و پرورش و... و مخصوصاً طب اسلامی هم داشته باشیم
چون نعمتان مجهولتان، الصحة و الامان
همانقدر که حاج قاسم برای امنیت لازم داریم، پژوهشگر و محقق طب اسلامی هم لازم داریم که با جنگ بیولوژیک به این مسخرگی و سادگی کشور رو دو سال متوقف نکنند و سازمان بهداشت جهانی که زیر نظر ارتش آمریکا است برای ما نسخه نپیچد
🔻 نکته مهم
🔹 در بحث تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم هم بهش توجه شده یکی از مباحث مهم بحث سبک زندگی اسلامی هست.
🔸 ذیل سبک زندگی اسلامی و بحث تمدن سازی یکی از موضوعات کلیدی بحث طب هست .
🔹 ما باید در تمدن نوین اسلامی طبی را به مردم معرفی کنیم که در بر گرفته شاخصه های اسلامی باشه . این طب یک نوع طب جدید و رقیب انواع طب دیگر نیست بلکه تکمیل کننده طب های موجود،حذف کننده معایب و تقویت کننده محاسن و در چارچوب مبانی و اصول اسلام هست.
استخاره کردم
خوب آمد
اما ایکاش تو می آمدی
یا صاحب الزمان...
#دفتر_اشعار_عطش_عشق
#سیداحمدرضوی
🔻سرآغاز طب شیمیایی در مقابل طب مزاجی
🔹بعد از رنسانس اروپائیها به دنبال این بودند که خود را از شرمندگی تقلید دانش از مسلمانان خارج کنند و بنابراین تلاشهای بسیاری انجام دادند.برخی از آنان براندازی سنتهای عربی را پیشهِ خود کردند . گفته میشود که شخصی به نام "پاراسلس" ( ۱۵۴۱-۱۴۹۳ میلادی ) که کیمیاگری از سرزمین سوئیس بود شروع به تدرس پزشکی در" دانشگاه بال" سوئیس کرد و در روز شروع استادی خود کتاب "قانون" را در آتش سوزاند واین گونه فریاد کشید :
🔸"با کمال بی باکی به شما میگویم که موهای پشت گردن من بیش از کلیه دانشمندان شما معلومات دارد . تکمهای در کفش من از ابن سینا خردمندتر است وریش من از آکادمی شما تجربه بیشتری دارد و...وسپس روبه پزشکان حاضر در جلسه کرد وگفت : کلید اصلی پزشکی وبه ویژه درمان شناسی قبل از هر چیز در کمیاگری است ... این حالت خودباوری او توسط اطباء اروپایی مورد تأیید قرا رفت وبه این ترتیب مسیر طب تغییر یافت واز داروهای طبیعی به سمت داروهای شیمیایی انتقال یافت"
🔹در روزگار ما هم شخصی کتاب هاریسون رو سوزاند و بر علیه طب نوین قیام کرد!!!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 مراسم آتش زدن کتاب هاریسون ( اصول پزشکی طب داخلی) توسط پدر طب اسلامی!
🔻 پیامبر گرامی اسلام فرموده: «بهدنبال علم و دانش بروید حتی اگر در چین باشد»
🔹 اسلامی که در روایات متعدد انسان را تشویق به فراگیری علم و دانش میکند حتی در دورترین کشورها و کفار!!! چه سنخیتی با اینگونه رفتارها دارد؟!!!!!
🔻 امیر مومنان (علیه السلام) می فرمایند: حکمت (و دانش) را فراگیر هر چند از مشرکان باشد؛ (مشکاة الانوار، ص 134) همچنین می فرمایند حکمت (و دانش) را فراگیر؛ هر چند از زبان دیوانگان باشد(مصباح الشریعه، ص 160) و نیز فرمودند: بر شماست که دانش بجویید چرا که دانشمند گرامی است، هر چند به خاندانی منسوب نباشد و گرامی است هر چند تهیدست باشد و گرامی است، هر چند جوان باشد.(شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج 20، ص 332)
🔻 از دیروز خیلی ها دنبال این هستند که حضرت امام خمینی ره در رابطه با طب اسلامی چه فرموده اند:
🔹بعد از پیروزى انقلاب بعضى پزشکان به گمان آنکه حالا وقت آن است که طب سنتى را به نام طب اسلامى احیا کنند، خدمت رهبر انقلاب رسیدند تا تأییدشان کند و برخلاف انتظارشان او فرمود: ما بالفعل یک مسائل اساسى داریم که باید فکر آن مسائل اساسى باشیم. در یک همچو موقعى که این مسائل اساسى مطرح هست، طرح مسائل دیگر اشتباه است. من کراراً گفته ام که اگر چنانچه یک زلزله اى بیاید و یک خانه هایى را خراب و یک مردمى زیر آوار باشند، دیگر شما به خودتان اجازه مى دهید که بنشینید راجع به مسائل طب صحبت کنید، یا مسائل ریاضى، یا مسائل دیگر مطالعه کنید؟ یا همه باید هجوم بیاورید و این زلزله زده ها را بیرون بیاورید؟ ما الان یک مملکتى داریم که یک خرابىهایى دارد اساسى و یک مسائلى ما الان داریم که این مسائل، اساس مملکت ماست. مسائل اساسى را ما الان باید طرح کنیم و همه با هم دنبال این مسائل اساسى باشیم. بعد که این مسائل اساسى را درست کردیم و اساس مملکت مان را مستقر کردیم، آنوقت شما بروید سراغ طب سنتى، آنها هم بروند سراغ طب وارداتى. امروز روزى نیست که شما صرف کنید همه قوایتان را در اینکه آیا طب اسلامى به اصطلاح شما، یا طب سنتى ابوعلى و رازى باید عمل بشود یا طب هاى دیگر. این الان نباید مطرح بشود. الان شما در یک وضعى واقع هستید که بین وجود و عدم کشورتان، بین وجود و عدم مذهب و اسلام تان واقع شده اید، سر دو راهى الان واقع شده اید، گمان نکنید حالا که رژیم سابق را عقب زدید، دیگر مسائل تمام
🔸استبیانات امام خمینى در جمع کارکنان و دانشجویان دانشگاه شیراز و گروه اطباء سنتى اسلامى در تاریخ 17/4/1358. صحیفه امام؛ ج 9، ص 6ـ7.(منبع: کتاب خمینی روح الله ، ص 329)
سید احمد رضوی | صراط
🔻 از دیروز خیلی ها دنبال این هستند که حضرت امام خمینی ره در رابطه با طب اسلامی چه فرموده اند: 🔹بعد
🔹 دقت کنید ایشون میفرمایند : طب اسلامی به اصطلاح شما !!!!!
یعنی آنچه که در قالب طب اسلامی به ایشان معرفی شده بود رو به عنوان اسلامی قبول نداشتند!!!!
🔻 سخنراني امام خمینی ره در 13 تير 1358 ايشان در جمع اساتيد دانشگاه تهران
🔹«تمام علومى كه شما اسم مىبريد و از دانشگاههاى خارجى تعريف مىكنيد- و تعريف هم دارد- اينها يك ورق از عالم است؛ آن هم يك ورق نازلتر از همه اوراق ... فرق ما بين اسلام و ساير مكتبها -نه مكتبهاى توحيدى را عرض نمىكنم- بين مكتب توحيدى و ساير مكتبها، كه بزرگترينش اسلام است، اين است كه اسلام در همين طبيعت، يك معناى ديگرى مىخواهد؛ در همين طب يك معناى ديگرى مىخواهد؛ در همين هندسه يك معناى ديگرى را مىخواهد؛ در همين ستارهشناسى يك معناى ديگرى مىخواهد ... كسى كه مطالعهكند در قرآن شريف اين معنا را، مىبيند كه جميع علوم طبيعى جنبه معنوى آن در قرآن مطرح است؛ نه جنبه طبيعى آن.»
🔸 (صحيفه امام، ج 8، ص 433)
✳️ این بیانات را بگذارید در کنار تعریف دین ، علم ، اسلام که دیروز در کانال قرار دادم
👈 فرق بین نگاه اسلام و دیگر مکاتب ....
👈 نوع نگاه و معنای علم از نظر اسلام...
👈 جنبه معنوی علم ...
🔹«اسلام براى برگرداندن تمام محسوسات و تمام عالم، به مرتبه توحيد است. تعليمات اسلام، تعليمات طبيعى نيست؛ تعليمات رياضى نيست؛ ... تعليمات طب نيست؛ ... لكن اينها مهار شده به توحيد. برگرداندن همه طبيعت و همه ظِلهاى ظلمانى به آن مقام نورانى، كه آخِر مقام الوهيت است. بنا بر اين، بايد اين معنا كه علوم -ما از آن هم تمجيد مىكنيم؛ تعريف مىكنيم؛ همه علوم طبيعى، همه علوم مادى- لكن آن خاصيتى كه اسلام از اينها مىخواهد، در غرب از آن خبرى نيست -اگر هم باشد فقط يك چيز نازلى است- ... آنى كه اسلام مىخواهد تمام علوم، چه علوم طبيعى باشد و چه علوم غير طبيعى باشد، آنكه از آن اسلام مىخواهد، آن مقصدى كه اسلام دارد، اين است كه تمام اينها مهار بشود به علوم الهى و برگشت به توحيد بكند.»
🔸 (صحيفه امام، ج 8، ص 434-435)
👈 قائل نبودن امام به علم اسلامی و غیر اسلامی
👈 نگاه به علم از دریچه اهداف غائی اسلام
🔻ابن سینا؛ از بزرگترین حکیمان و عالمان جهان
🔹«بوعلی سینا بوعلی حسین بن عبدالله سینا (فوت ۴۲۸ ه. ق.) پزشک و فیلسوف و نویسنده ایرانی که مقام وزارت داشت و از بزرگترین حکیمان و عالمان جهان به شمار میآید. سینا آثار متعددی دارد و در حدود ۲۴۰ کتاب و رساله از او نام میبرند که بسیاری از آنها به زبانهای مختلف ترجمه شده است. از معروفترین آثار او، کتاب شفا، قانون، اشارات، نجات و دانشنامه علایی است. ابوعلی در علوم حکمت و فلسفه و طب و ریاضی استادی داشت.»
🔸(صحیفه امام، جلد ۲۱ – صفحه ۲۲۳ / نامه به گورباچف)
🔻طب بوعلی، طب درمانگر
🔹«نه اینکه ما نمیدانیم که علومی که در شرق بود، دسیسهها اسباب این شد که عقب بزنند آنها را، و به جای او علوم غرب را بیاورند – دانشهایی که در شرق بود و اروپا از آن تقلید میکرد، دستهایی آمد و آنها را عقب زد و محتوا را از ما گرفت، الآن وضع ما وضعی شده است که خیال میکنیم که هرچه هست، در غرب است و ما هیچ چیز نداریم. محتوای خودمان را گرفتند. یعنی مغزهای ما را شستشو کردند؛ جایش یک مغز دیگری گذاشتند که از همان غرب ارتزاق میکند. و این یک مطلب مهمی است که باید بتدریج این مملکت از زیر آن بار بیرون برود. یکی هم از مسائل، همان مسئله طب قدیم است. آنها همه این دردهایی که الآن هست با همین دواهای علفی معالجه میکردند و معالجهشان یک معالجات اساسی بود و اروپا از طب بوعلی تا همین آخر استفاده میکردند. کتاب بوعلی [قانون] تا همین آخر، شاید حالا هم مورد نظر آنها باشد، بروزش نمی دهند.»
🔸(جلد ۹ – صفحه 8و7)
🔻لزوم تحول مغزها از فُرم غربی
🔹«ما سابقه دانشمندهای بزرگ داریم. خصوصاً در زمان اسلام دانشمندهایی در هر طبقه، در هر جهت. این امراضی که اروپا حالا هم درست نمیتواند معالجه بکند آنها با همین دواهای توی بیابانها معالجه میکردند. خواص این دواها را حالا اینها پیدا کردند، و از همین کتاب بوعلی و امثال اینها پیدا کردند. لکن ما اصلاً غفلت داریم. اگر یک طبیبی طبیب قدیمی باشد ابداً پذیرفته نخواهد شد. در صورتی که من بعضی از اطبایی که حالا دیگر منقرض شدهاند، اینها تمام شده است، دیدهام که اینها یک مرضهای مزمن را معالجه میکردند. معالجه اساسی میکردند. در هر صورت، این یک مسئلهای است برای ما الآن و برای شما، و برای نسلهای آینده ما، که باید ما متحول بشویم از این فرمی که مغز ما گرفته است، و آن فرم غربی است که هر چه صحبت میشود از غرب!»
🔸( جلد ۹ – صفحه ۴۳۲)
🔹طب ما را در اروپا تا حالا هم شاید طب ابوعلی را و رازی را، در اروپا حالا هم شاید تدریس بکنند. مع الأسف ما آنها را کنار گذاشتیم، مفاخر خودمان را کنار گذاشتیم، چسبیدیم به آنها! تا ما از این وابستگی درنیاییم.
🔸(جلد ۱۰ – صفحه ۴۳۷)؛
🔹 «ما خودمان گم کرده ایم خودمان را، بوعلی را نمیشناسیم.»
🔸(جلد ۹ – صفحه ۳۹۲)
🔻احیای مفاخر شرق
🔹«آن چیزی که الآن برای همه ما لازم است این است که ما خودمان را از این غربزدگی نجات بدهیم. بفهمانیم به خودمان که ما شرقی هستیم و اهل شرق هستیم و مآثر شرق را احیا کنیم. تا این مطلب هست که ما خودمان را نمیشناسیم و نشناختیم، نمیتوانیم یک استقلال صحیح پیدا کنیم. عمده استقلال، استقلال فکری و روحی است.»
🔸(جلد ۹ – صفحه ۴۲۹)
سید احمد رضوی | صراط
🔻 نکته مهم 🔹 در بحث تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم هم بهش توجه شده یکی از مباحث مهم بحث سبک
🔻 خب؛ حالا ما چی میگوییم؟؟!!! پیشنهادمان چیست؟! حرف حسابمان چیست؟؟!!!!
🔹 حذف نگاه صفر و صدی از هر دو جریان طبی ( نوین و مکمل ) و استفاده از ظرفیتهای مثبت یکدیگر در جهت تقویت جایگاه پزشکی ایران در پیشگیری و درمان بیماریها. ما باید بتوانیم نقاط مثبت هر دو طب را در کنار هم قرار دهیم و نگاهی تمدنگرایانه از طب به دنیا ارائه دهیم.
🔸هر طب رایجی در دنیا ریشه گرفته از یک تفکر تمدنی بر محور نگاه به انسان و دنیا هست مثل طب نوین بر اساس تفکر ماترالیستی ، طب چینی بر اساس مکتب فکری فنگشوئی، طب هندی برگرفته از تفکرات بودا و آیورودا،طب سنتی ایران ریشه گرفته از فلسفه یونان و تفکرات کابالائی و .... ما باید در تمدن نوین اسلامی طبی را به دنیا معرفی کنیم که در برگرفته از مبانی ناب اسلامی باشد.
🔹 در طب نگاه ما و شناخت ما از انسان باید برای مبنای تفکر و مبنای اسلام و اصول و عقاید شیعه باشد نه نگاه مادیگرایانه یا عقاید انحرافی شیطانی . طبعا طبی را باید پایه گذاری کنیم که در آن کرامت انسانی در اولویت باشد و ساختار انسان را بر اساس مبانی حقیقی اسلام تعریف کند.
🔸در این طب از تمامی پیشرفتها و تکنولوژیهای طب نوین باید استفاده شود . تشکیلات منسجم طب نوین با محوریت تغییر در ساختار نگاه به انسان و طب مکمل حفظ و تقویت شود. یعنی در کنار آموزشهای طب نوین به پزشکان شیوه های درمانی طبهای مکمل ( سنتی ، روایی ، چینی ، هندی ، ماساژ درمانی ، سوزنی و .... ) آموزش داده شود . نگاه به انسان باید از نگاه ماتریالیستی به الهی تغییر کند.
🔹 مراکز تحقیقاتی در ساختار وزارت بهداشت با رویکرد مطالعه و تحقیق پیرامون شیوه های درمان کلیه طب های مکمل ایجاد شود و نتایج آن در ساختار شبکه آموزش و درمان عملیاتی شود.
🔸 شرایطی فراهم شود که متخصصین و صاحب نظرات طب های مکمل در ایران بتوانند یک ساختار منسجمی را با هدف کار تشکیلاتی ملی ، آموزش با ساختار علمی و روشمند،شبکه سازی اطباء سنتی ، نظارت دقیق بر درمان با شیوه های طب مکمل در کشور ،گسترش فرهنگ اولویت داشتن پیشگیری و درمانی به شیوه سنتی و ... ایجاد ، مدیریت و سازماندهی کنند.
🔹 اولویت درمان در کادر پزشکی کشور ابتدا با درمان به شیوه های طبیعی و مکمل باشد و در لایه های اورژانسی و حاد از شیوه های نوین و شیمیایی و جراحی و ... استفاده شود.
✳️ ما باید بتوانیم با استفاده از ظرفیتهای موجود در کشور در حوزه های طب نوین و مکمل و نیز جایگاه تفکر الهی منشعب شده از اسلام در تمدن نوین اسلامی نگاهی نو در جهان به طب ارائه دهیم که معرفی کننده اسلام ناب محمدی به جهانیان باشد نه آتش زدن کتاب اصول طبی و حرام دانستن مراجعه به بیمارستان و تکفیر پزشکی نوین و ... و از طرف پزشکان طب نوین تمسخر ، انکار و کوچک شمردن شیوه های درمانی طب مکمل و ...
👈 یادمان باشد غربگرایان هرگز موافق ایجاد تمدن نوین اسلامی نیستن پس به وسیله نفوذ در بین جریانات مختلف تفرفه ایجاد میکنند و در مقابل رسیدن ما به جایگاه برتر در افکار عمومی جهانیان سد ایجاد میکنند.
#سیداحمدرضوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻خاطرهای از حجامت مقام معظم رهبری
🔹 استاد خیراندیش با بیان اینکه "من وقتی حضرت آقا را حجامت میکردم، ایشان میگفتند "دعای حجامت را بلند بخوان و من میخواهم مضمونش را بفهمم""، گفت: ایشان بحث و انتقادی هم روی معنای یکی از کلمات داشتند و از من پرسیدند "برداشت شما از کلمه «من العین فیالدم» چیست؟"، من جواب دادم که "ما اعتدال ترجمه کردیم"؛ ایشان فرمودند "غلط است و «چشم زخم در خون» درست است"؛ به ایشان گفتم "آیا میدانید عملی که روی شما انجام میشود درمانش اینجاست؟"، ایشان در جواب گفتند که "چرا به مردم نمیگویید؟".