سید احمد رضوی | صراط
🔻 ان شاالله سعی میکنم از امشب ، هر شب در حد یک ربع به میزان چند پاراگراف یا صفحه رو با یک تحلیل مختص
1.64M
🔻 جلسه اول
🔹 بخش ایمان (۱)
صفحه ۴۲ و ۴۳
سید احمد رضوی | صراط
🔻 رساله رتق و فتق 🔹علامه حسن حسن زاده آملی
https://samadiamoli.blogsky.com/1390/04/22/post-18/
🔻صمدی آملی دانلود سخنرانی صوتی استاد - رتق و فتق
🔹این دروس شرح استاد صمدی آملی بر رتق و فتق است
🔸تعداد فایل ها 41 و سایز مجموع آن 250 مگابایت است
✳️ دوستانی که میخوان عمیق تر و وسیعتر بحث رتق و فتق رو مطالعه و تحلیل کنند میتونین این 41 فایل صوتی استاد صمدی آملی رو گوش کنند
🔻 چند نکته پیرامون رساله رتق و فتق و نیز دحوالارض
🔹 طرح این مسئله در کانال صرفا چهت آشنایی شما عزیزان پیرامون این رساله و استنتاج های آن پیرامون تولد و توالد، انواع قیامت، رجعت، دوره های حیات در زمین و ... بود؛ بدیهیست که عزیزانی که تمایل به اطلاعات کاملتر و تحقیق و چون و چرایی بیشتر این موضوع را دارند میتوانند در مورد هر کدام از زیر مجموعه های رساله از دیگر اساتید ، در اینترنت و نیز دیگر کتب علامه حسن زاده آملی پرس و جو و تحقیق کنند . من فقط خواستم تلنگری در ذهن شما عزیزان ایجاد کنم .
🔹 بدیهی است تشریح و توضیح این مباحث بسیار طولانی و سنگین و طبعا پرحاشیه و با انبوه سوالات همراه است که از حوصله بسیاری از مخاطبین خارج است.
🔹اصل نظریه و رساله رتق و فتق بر اساس مطالعات و تحقیقات علامه حسن زاده آملی هست و تحلیل و تشریح استاد صمدی آملی صرفا برای فهم بهتر موضوع. لذا ممکن است استاد صمدی نیز در برخ موضوعات دچار تحلیل اشتباه شوند که این نیز طبیعی هست اما باعث زیر سوال بردن اصل نظریه و رساله نمیشود.
🔹 شرح استاد صمدی بر رساله رتق و فتق را صرفا برای دوستانی که تمایل به تحقیق و مطالعه بیشتر دارند قرار دادم.
🔸 نکته پایانی ؛ دوستان عزیز بسیاری از موضوعاتی که در ساختار معلومات ذهنی ما قرار دارند ممکن است با واقعیت و حقیقت آن موضوع متفاوت باشد و یا اصل آن را من تا بحال نشنیده باشیم.خب؛ آیا این موضوع دلیل عدم حقیقت آن است؟؟!!!
بسیاری از تعاریف ما در موضوعات اعتقادی با اصل آن متفاوت است مثل حقیقت بهشت و جهنم ، رجعت ، معاد ، قیامت ، حرکت جوهری ، وحدت وجود ، ظهور ، قیام ، شهادت و ... خب تکلیف چیست؟ چه باید کرد؟؟!!!
بدیهیست که باید به سطح معلوماتمات با مطالعه و تحقیق عمق ببخشیم و بینش و آگاهی مون رو پیرامون موضوعات مختلف گسترده تر کنیم.
🔹یک قطب
🔹چهار اوتاد
🔹چهل ابدال
🔹هفتاد نبی
🔹سیصد و شصت صالح
🔸 در دعاى مخصوص نیمه ماه رجب منقول از امام صادق علیه السّلام بعد از صلوات بر محمد و آل محمّد صلّى اللّه علیه و اله، بر اوصیاء، سعداء، شهدا و ائمه هدى علیهم السّلام صلوات فرستاده آن گاه چنین مى گوییم:
🔸«اللّهم صلّ على الأبدال و الأوتاد و السّیاح و العبّاد و المخلصین و الزّهاد و اهل الجّد و الاجتهاد...» «خدایا!بر ابدال و اوتاد و سیاحین و بندگان شایسته و مخلصین و زاهدان و اهل كوشش و اجتهاد درود فرست.»
🔸مرحوم كفعمى در كتاب مصباح خویش وقتى به این قسمت دعا مى- رسد در خصوص ابدال و اوتاد چنین مى گوید: «همانا زمین هرگز از«قطب»خالى نمى شود و چهار نفر از«اوتاد»،چهل نفر از«ابدال»، هفتاد نفر از«نجباء» و سیصد و شصت نفر از«صلحاء» همواره بر روى زمین هستند.
🔸امّا قطب(عالم امكان)حضرت مهدى علیه السّلام است و اوتاد نیز كمتر از چهار نفر نمى شوند،زیرا دنیا همانند خیمه است كه حضرت مهدى علیه السّلام مانند ستون خیمه است و چهار نفر اوتاد همانند ریسمان هاى این خیمه هستند و البته گاهى اوقات اوتاد بیشتر از چهار نفر مى شوند، همان طور كه ابدال بیشتر از چهل نفر و نجباء بیشتر از هفتاد نفر و صالحین بیشتر از سیصد و شصت نفر خواهند شد و ظاهر آن است كه حضرت خضر و الیاس علیهما السّلام جزء اوتاد هستند كه هردو بزرگوار در خدمت قطب یعنى امام زمان علیه السّلام هستند.
🔻 یکی از چهار اوتاد عصر ما مقام معظم رهبری هست✌️
🔻طبق نظر برخی از محقیقن و علما دو تن دیگر از اوتادین عصر ما علامه حسن زاده آملی و جوادی آملی هستند
🔻 چهارمین آن آیت الله بهجت که به لقاء الله پیوست و جانشینی ایشان در هاله ای از ابهام است
🔻 تعبیر بلند علامه طباطبائی در توصیف علامه حسن زاده آملی
🔹علامه طباطبایی در خصوص علامه حسن زاده میفرمایند:
🔸«آقای حسن زاده را کسی نشناخت جز امام زمان (عج) و راهی را که حسن زاده در پیش دارد، خاک آن طوطیای چشم طباطبایی است.»
🔻 همیشه یکی از اوتاد ولی فقیه جامعه شیعه هست و حضرت آقا شصت و یکمین زعیم شیعه در طول زمان غیبت امام زمان هستند.
🔻ممکنه سوال کنید چرا موضوع اوتاد و ابدال و ... رو مطرح کردم؟ دانستنش چه سودی برای ما داره؟؟!! و یا بگین وقتی کشور درگیر کلی مشکلات کوچک و بزرگ هست و ما نگرانیم چرا به موضوعی این چنینی پرداختین؟؟!!! و دهها سوال دیگه...
👇👇👇👇👇
قربانت گردم
واقعا کنار هم گذاشتن بعضی از اعزه همردیف امام خامنه ای
کار عجیب و غلطیه
ببینید علامه ذوالفنون حسن زاده آملی که نظیر ایشون در تاریخ کمتر دیده شده
درباره امام خامنه ای چه میفرمایند
به نظرم کنار هم قرار دادن عالم بزرگوار جوادی آملی و امام خامنه ای در یک ردیف کار عجیبیه
و دوست دارم بدانم که این تقسیم بندی مقامات از کدام محقق و عارف بزرگواری صادر شده.
سلام گرامی
من مباحث شمارو مدتهاست دنبال میکنم قبل از انتخابات شاهد بودم در گروههایی که عضو هستم صوتهای شما گذاشته بودن ودنبال گوینده ش میگشتن که معرفی کردم شمارو
فقط اینکه :مخاطبین شما در کانال مخاطبین خاصی هستند که بر اساس سوالاتشون بعضی هاشون حتی تشخیص شبههای کاملا واضح رو نداشتن
البته این عیب نیست نداشتن وسوال میکردن
ولی گرامی فکر نمیکنید برای این افراد صحبت از رساله ی رتق وفتق سنگین باشه وممکنه شبهاتی براشون پیش بیاد که نشه به راحتی پاسخ داد
سید احمد رضوی | صراط
🔻 همیشه یکی از اوتاد ولی فقیه جامعه شیعه هست و حضرت آقا شصت و یکمین زعیم شیعه در طول زمان غیبت امام
لیست زیر نام ۶۱ زعیم به همراه مدت زمان زعامت و مکان آنها در زمان غیبت کبری:
1. ابن قولوی- 39 سال - شهر قم
2. شیخ صدوق -13 سال - شهر ری
3. شیخ مفید 32بغداد
4. سید مرتضی 23 بغداد
5. شیخ طوسی 24 بغداد و نجف
6. ابن براج 21 طرابلس
7. شیخ مفید ثانی 34 نجف
8. طبرسی 23 مشهد و سبزوار
9. ضیاء الدین راوندی 12 کاشان
10. قطب الدین راوندی 13 کاشان
11. ابن زهره 12 حله
12. ابن ادریس 13 حله
13. شمس الدین موسوی 32 حله
14. ابن نماء 15 حله
15. محقق حلی 22 حله
16. ابن سعید حلی 14 حله
17. علامه حلی 36 حله و قزوین
18. عمیدی 28 حله
19. فخر المحققین 17 حله
20. شهید اول 15 حله
21. ابن خازن حائری حله
22. ابن شهید اول حله
23. فاضل میسوری 16 حله
24. ابن فهد حلی 15 حله
25. ابن رشید قطیفی حله
26. اسدی حلی حله
27. ابن هلال جزایری حله
28. محقق ثانی 24 اصفهان حلب
29. شهید ثانی 24 جبع شام
30. حارثی 18 جبل عامل و هرات
31. مقدس اردبیلی 9 نجف
32. موسوی عاملی 16 جبع شام
33. ملا عبد الله شوشتری 12 اصفهان
34. شیخ بهائی 9 اصفهان
35. میرداماد 9 اصفهان
36. علامه مجلسی اول 29 اصفهان
37. مازندرانی 10 اصفهان
38. محقق خوانساری 18 اصفهان
39. علامه مجلسی دوم 12 اصفهان
40. جمال خوانساری 15 اصفهان
41. فاضل هندی 12 اصفهان
42. احمد جزایری 13 اصفهان
43. سید عبدالله جزایری 23 اصفهان
44. وحید بهبهانی 35 نجف
45. بحر العلوم 4 نجف
46. اکبر کاشف الغطاء 20 نجف
47. موسی کاشف الغطاء 13 نجف
48. علی کاشف الغطاء 13 نجف
49. علامه شفتی4 اصفهان
50. صاحب جواهر 6 نجف
51. شیخ انصاری 15 نجف
52. میرزای شیرازی 31 سامراء
53. آخوند خراسانی 17 نجف
54. محمد کاظم یزدی 8 نجف
55. میرازی دوم 1 نجف
56. شیخ الشریعه اصفهانی 1 نجف
57. شیخ عبد الکریم حائری یزدی 16 قم
58. سید ابوالحسن اصفهانی 10 نجف
59. آیت الله بروجردی 15 نجف
60. آیت الله امام خمینی 30 قم ، نجف و تهران
61. آیت الله امام خامنه ای تا کنون 32 سال تهران
🔻 ماجرای دستور شکست حکومت نظامی توسط امام ره
🔹مرحوم مرتضاییفر که خود در زمان تماس آیتالله طالقانی با امام خمینی(ره) در منزل آیتالله طالقانی حضور داشته و شاهد و شنونده مکالمه تلفنی آن دو بزرگوار بوده است، در این مصاحبه تأکید کرده است: «ما روز 21 بهمن 1357 در منزل آیتالله طالقانی نشسته بودیم. به ایشان گفتند: «امام(ره) پیام داده که مردم در خانههای خود نمانند، بیرون بریزند و به حکومت نظامی اهمیت ندهند.» آقای طالقانی گفت: «امام مدت پانزده سال از ایران دور بودهاند و توجه ندارند که این دژخیمان رژیم چه بیرحم هستند. اگر مردم بیرون بریزند، همه را قتل عام میکنند؛ بنابراین صلاح در آن است که در منازل و خانهها بنشینیم، ببینیم عاقبت کار چه میشود.» بعد مرحوم طالقانی با امام حدود نیم ساعت تلفنی گفتگو کرد تا شاید امام را قانع کند که مردم را از خانههایشان بیرون نیاورند. ما حرفهای آقای طالقانی را شنیدیم که سعی داشت امام را هرطور شده، از تصمیم خود مبنی بر بیرون آمدن مردم از خانهها و اهمیت ندادن به حکومت نظامی، منصرف نماید تا اینکه آقای طالقانی گوشی را گذاشت و در گوشهای زانوانش را بغل گرفت و ساکت ماند. حتی سرش را روی زانوانش تکیه داد و به فکر فرو رفت. ما با خود گفتیم حتماً امام حرفی زده و مثلاً به ایشان گفته شما دخالت نکنید و ...؛ بنابراین آقای طالقانی ناراحت شده است امّا چیزی نگفتیم تا اینکه ایشان یک دفعه سر از زانوانش برداشت و به حال طبیعی و عادی برگشت. سؤال کردیم: «آقا چه شده؟ آیا امام به شما پرخاش کردند یا حرفی گفتند که شما ناراحت شدید؟» آقای طالقانی گفت: «نه؛ نه؛ اصلاً مسأله این نیست. من اصرار کردم که امام اعلامیههایش را پس بگیرد و امام هرچه میگفت، من قانع نمیشدم؛ در آخر فرمود: «آقای طالقانی! اصرار نکن! احتمال بده که این دستور از طرف امام زمان(عج) است.» تا امام این جمله را گفت، من به خود لرزیدم و بیاختیار گوشی را گذاشتم و حالم دگرگون شد.»
🔻امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید:
🔹هذِهِ النُّجُومُ الَّتی فی السَّماءِ مَدائِنُ مِثلُ المَدائِنِ الَّتی فی الأرضِ مَربُوطَهٌ کُلُّ مَدینَةٍ اِلی عَمُودٍ مِن نُورٍ
🔸این ستارگانی که در آسمان هستند شهرها (و آبادی هایی) همچون شهرهای زمینند، هر شهری از آنها با ستونی از نور (با شهرهای دیگر) پیوسته است.
🔹سفینة البحار، جلد ۳، صفحه ی