فاطمه گفتیم و دلها پر کشید
سوی دیوار و در و پیکر کشید
فاطمه یاس کبود کوچه است
زخم مسمارش نشان عقده است
فاطمه هفت آسمان را گوهر است
او نگینی در ید پیغمبر است
فاطمه جان مصفای علی ست
روضه رضوان مولایم علی ست
فاطمه آیینه هستی نماست
نور حق در هیبت حوا نماست
فاطمه روح بلند مصطفی ست
دختر و ام عزیز مصطفی ست
فاطمه حجب و حیا را مظهر است
در میان مومنون او اطهر است
#سیداحمدرضوی
😭😭😭😭😭😭
جامانده ام.mp3
4.25M
دیگر این خانه مرا تنگ .......
زندگی بی شهدا نگاه .. ......
جامانده ام......
وا مانده ام.....
شرمنده ام......
در غم غربت.....
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
سید احمد رضوی | صراط
#جنگ_رسانه_ای 🔸️ تحلیل و تبیین ویژگیهای #نقد_سازنده - چگونه نقد کنیم تا در قالب سیاه نمایی قرار
ان شاالله امشب توضیحات تکمیلی این بحث رو ارائه میکنم ...
هر یک از دوستان هم اگر سوالی پیرامون این مبحث دارند در خصوصی بپرسند تا در کانال پاسخ بدم...
👈 شنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۲۱
سید احمد رضوی | صراط
فرهنگ نقد از نگاه امام خمینی https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4518/4527/32552/%D9%81%D8%B1%D9%87%
واجب است که [ناقدان و آمران به معروف و ناهیان از منکر] شرایط معروف و منکر را فرا گیرند و موارد واجب بودن و جز آن را بشناسند, تا این که در انجام این دو فریضه, خود گرفتار منکر نشوند. از این دیدگاه فقهی امام, چنین به دست می آید که هرگونه نقد و انتقاد در مسائل سیاسی, اجتماعی, اقتصادی, فرهنگی و… باید از روی آگاهی و شناخت صورت بگیرد.
حضرت امام خمینی ( ره )
اصول و روشهای نقد از دیدگاه قرآن و نهجالبلاغه
http://ajsm.atu.ac.ir/article_1307.html
خداوند در قرآن خطاب به پیامبر (ص) میفرماید: ﴿اُدْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِوَالْمَوْعِظَةِالْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ: با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما و با آنها به روشى که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت از همگان بهتر مىداند چه کسى از راه او گمراه شده است و او به هدایتیافتگان داناتر است﴾ (النّحل/125). خلیل بن احمد مىگوید: «وعظ تذکّر و یادآورى سخنى است که با خیر و خوبى همراه باشد که قلب و دل را لطیف و روشن سازد» (فراهیدی، 1410ق.، ج 2: 228).
سید احمد رضوی | صراط
اصول و روشهای نقد از دیدگاه قرآن و نهجالبلاغه http://ajsm.atu.ac.ir/article_1307.html
3) انتقاد با ارایة راه حل
انتقادهای قرآن با ارایة راه حل همراه هستند؛ یعنی وقتی در مورد امری انتقاد صورت میگیرد، راه حل هم برای اصلاح و بهبود ارایه میشود؛ برای نمونه وقتی حضرت لوط به قوم خود بهخاطر عمل ناشایست ایشان انتقاد میکند و آنها را از آن گناه منع میکند، راه حلّ مناسب هم به ایشان پیشنهاد میکند، چنانکه حضرت لوط به قوم خود میفرماید: ﴿... إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَکُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِینَ * أَئِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ وَ تَقْطَعُونَ السَّبِیلَ وَتَأْتُونَ فِی نَادِیکُمُ الْمُنکَرَ ...: شما عمل بسیار زشتى انجام مىدهید که هیچ یک از مردم جهان پیش از شما آن را انجام نداده است! * آیا شما به سراغ مردان مىروید و راه (تداوم نسل انسان) را قطع مىکنید و در مجلس خود اعمال ناپسند انجام مىدهید؟!﴾ (العنکبوت /29ـ28)؛ ﴿وَجَاءَهُ قَوْمُهُ یُهْرَعُونَ إِلَیْهِ وَمِن قَبْلُ کَانُواْ یَعْمَلُونَ السَّیِّئَاتِ قَالَ یَا قَوْمِ هَؤُلاءِ بَنَاتِی هُنَّ أَطْهَرُ لَکُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَلاَ تُخْزُونِ فِی ضَیْفِی أَلَیْسَ مِنکُمْ رَجُلٌ رَّشِیدٌ: قوم او (به قصد مزاحمت میهمانان) به سرعت به سراغ او آمدند و قبلاً کارهاى بد انجام مىدادند، گفت: اى قوم من! اینها دختران منند. براى شما پاکیزهترند! (با آنها ازدواج کنید و از زشتکارى چشم بپوشید!) از خدا بترسید و مرا در مورد میهمانانم رسوا نسازید! آیا در میان شما یک مرد فهمیده و آگاه وجود ندارد؟!﴾(هود/78).
مرحوم علاّمه طباطبائی در مورد گفتگویی که میان لوط (ع) و قوم او صورت گرفته، نوشتهاند: «وقتى لوط (ع) دید که قوم همگى بر سوء قصد علیه میهمانان یکدست شدهاند و صرف موعظه و یا خشونت در گفتار، آنان را از آنچه مىخواهند، منصرف نمىکند، تصمیم گرفت آنها را از این راه فحشاء بازدارد و منظور ایشان را از راه حلال تأمین کند، از طریقى که گناهى بر آن مترتّب نمىشود و آن مسألة ازدواج است، لذادختران خود را به آنان عرضه کرد و ازدواج با آنان را برایشان ترجیح داد و گفت: «ازدواج با این دختران، پاکیزهتر است و یا این دختران پاکیزهترند» و اگر جملة﴿هؤُلاءِ بَناتِی﴾را مقیّد کرد به قید﴿هُنَّ أَطْهَرُ لَکُمْ﴾براى این بود که بفهماند منظور لوط (ع) از عرضه کردن دختران خود این بوده که مردم با آنها ازدواج کنند نه اینکه از راه زنا شهوات خود را تسکین دهند» (طباطبائی، 1417ق.، ج10: 505). بهتر است همیشه انتقاد با ارایة راه حلّ مناسب همراه باشد تا به اصلاح و بهبود امور تسریع ببخشد و در حقیقت، براى جلوگیرى از منکرات باید ابتدا راههاى معروف را باز کرد و به مردم نشان داد.
#آفتاب_تابان
🔸️ تحلیل و تبیین محاسن و معایب #برجام
- آیا برجام خسارت محض بود؟
- آیا برجام دارای محاسنی برای نظام نبود؟!!
- علل حقیقی حصول توافق برجام چه بود؟
- چرا نظام برجام را قبول کرد؟
- معایب و محاسن حقیقی برجام چیست؟!!!
👈 یکشنبه ۲۳دی ماه ؛ ساعت ۲۱
🔸️ دوستان و اطرافیان خود را به این کانال دعوت کنید تا پاسخ پرسشهایشان را دریافت کنند🌷
#سیداحمدرضوی
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
#آفتاب_تابان 🔸️ تحلیل و تبیین محاسن و معایب #برجام - آیا برجام خسارت محض بود؟ - آیا برجام دارای م
حقیقتا برجام سرشار از محاسن و نعمت برای نظام بوده و هست ✌
امشب گریزی هم به موضوع داغ و شیرین #fatf میزنیم تا کمی نگاهتون به این دو بحث دقیقتر و نگرانیهاتون برطرف بشه😊✌
بعضی از دوستان خیلی شاکی هستن در خصوص مباحث مطرح شده در موضوع نقد ...
توصیه میکنم ابتدا مباحث #عدالت_و_مصلحت رو مطالعه کنن بعد من در خدمتشون هستم
لینک تحلیل عدالت و مصلحت
👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/s_a_razavi/423
🔸️بعضيها طورى انتقاد میكنند كه تخريب است
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پاسخ به پرسشهاى دانشجويان در دانشگاه صنعتى شريف در تاریخ 01/09/78 فرمودند:
«من البته هيچوقت جلوِ انتقاد را نگرفتهام و كسى را منع نكردهام. انتقاد صحيح و دلسوزانه ضررى ندارد؛ اما اين انتقاد بايستى به تخريب نينجامد. بعضيها طورى انتقاد مىكنند كه تخريب است؛ اين مصلحت نيست. كسى كه مسؤوليت سنگينى در كشور بر دوشش هست و از او توقّع داريم كه فلان كار را بكند - اقتصاد را درست كند و... - اگر ما او را تقويت نكنيم؛ اگر يك وقت ضعفى هم پيدا شد، آن را نپوشانيم؛ آيا میتوانيم چنين توقّعى داشته باشيم؟ باز هم میتوانيم اميدوار باشيم كه آنچه كه ما میخواهيم، انجام خواهد گرفت و آنچه كه وظيفه اوست، انجام میگيرد؟»
#نقد_منصفانه
#نقد_سازنده
🔸️اهانت و تخریب جزء رسوم زشت برخی از کشورهای غربی
امام خامنه ای همچنین در خطبههاى نماز عيد سعيد فطر02/08/85 بیان فرمودند:
«آن كسانى هم كه دستى در تبليغات دارند، فضاى سياسى كشور را آشفته نكنند؛ بدگويى از اين، اهانت به آن، معارضهى جناحهاى سياسى با هم. مردم چه تقصيرى كردهاند كه بايستى ذهن آنها به خاطر انگيزههاى مختلف سياسىِ اشخاص و گروهها و جناحها و مجموعهها، آشفته و مغشوش شود. اينها بگذارند فضاى انتخابات سالم باشد. البته هركس حق دارد از خود و نامزد انتخاباتى خود دفاع و حمايت كند؛ اين مانعى ندارد. تبليغات در حد متعارف و بدون اسراف و زيادهروى، خيلى خوب است؛ اما اهانت، تخريب و بدگويى - اينكارهايى كه جزو رسوم زشتِ بعضى از كشورهاى غربى است - را كنار بگذارند»
#نقد_منصفانه
#نقد_سازنده
🔸️معيار انتقاد دلسوزانه
امام خامنه ای در ديدار نمايندگان هفتمين دوره مجلس شوراى اسلامى مورخ ۱۳۸۶/۰۳/۰۸ فرمودند:
انتقاد دو گونه است. علامت دلسوزانه بودن انتقاد اين است كه وقتي انسان انتقاد را بيان ميكند، نقطه قوت را هم در كنار او بيان كند تا معلوم شود كه بناي نظر شخصي، بناي انتقامگيري و بناي اذيت كردن ندارد والا اگر ما يك مجموعهاي داشته باشيم كه نقاط قوت و نقاط ضعفي هم دارد، آن وقت در بيان انتقاد، نقاط قوتش را اصلا در نظر نگيريم و به زبان نياوريم، بعد يك يا دو يا ده مورد از نقاط ضعف را همين طور بيان كنيم. معلوم است كه تضعيف خواهد شد.
علامت اين كه نميخواهيم تضعيف كنيم، اين است كه نقاط قوت را هم بيان كنيم. حالا اگر يك وقت در موردي انتقادي هم داريم، بگوييم اشكالي ندارد و كسي با آن مخالفتي ندارد.
#نقد_منصفانه
#نقد_سازنده
چه کسانی مخاطب سخنان و هشدارهای رهبری بودند؟ - مشرق نیوز
https://www.mashreghnews.ir/news/814107/%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%A8-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%AF
سید احمد رضوی | صراط
چه کسانی مخاطب سخنان و هشدارهای رهبری بودند؟ - مشرق نیوز https://www.mashreghnews.ir/news/814107/%DA
رهبر انقلاب اسلامی، مهمترین طراحی جبهه مقابل در مقطع فعلی را ناامید کردن مردم به آینده و گرفتن اعتماد به نفس آنان از طریق بزرگنمایی مشکلات و ضعف ها و کاستی ها دانستند و افزودند: امروز در فضای مجازی، هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است و اگر گفته می شود باید مراقب فضای مجازی بود از این جهت است که دشمن نتواند از این فضا برای هدف قرار دادن هویت و موجودیت ملت و نظام اسلامی استفاده کند.
حضرت آیت الله خامنهای، «انتشار آمارهای بی پایه، ادعاهای دروغ، تخریب چهره های مورد قبول مردم و انکار موفقیت های انقلاب اسلامی» را بخشهایی از اقدامات در فضای مجازی برای بدبین کردن مردم بویژه جوانان و نوجوانان دانستند و خاطرنشان کردند: متأسفانه برخی افراد بی تقوا در داخل با متهم کردن افراد و دستگاهها و تلاش برای صحیح جلوه دادن دروغهای شاخدار بیگانگان، همان کار دشمن را انجام می دهند.