eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
18.1هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
672K
🔻 حکایت هندوها و فیل مثنوی معنوی پیل اندر خانهٔ تاریک بود عرضه را آورده بودندش هنود از برای دیدنش مردم بسی اندر آن ظلمت همی‌شد هر کسی دیدنش با چشم چون ممکن نبود اندر آن تاریکیش کف می‌بسود آن یکی را کف به خرطوم اوفتاد گفت همچون ناودانست این نهاد آن یکی را دست بر گوشش رسید آن برو چون بادبیزن شد پدید آن یکی را کف چو بر پایش بسود گفت شکل پیل دیدم چون عمود آن یکی بر پشت او بنهاد دست گفت خود این پیل چون تختی بدست همچنین هر یک به جزوی که رسید فهم آن می‌کرد هر جا می‌شنید از نظرگه گفتشان شد مختلف آن یکی دالش لقب داد این الف در کف هر کس اگر شمعی بدی اختلاف از گفتشان بیرون شدی چشم حس همچون کف دستست و بس نیست کف را بر همهٔ او دست‌رس چشم دریا دیگرست و کف دگر کف بهل وز دیدهٔ دریا نگر جنبش کفها ز دریا روز و شب کف همی‌بینی و دریا نه عجب ما چو کشتیها بهم بر می‌زنیم تیره‌چشمیم و در آب روشنیم
🔻علم وعمل جوهرند وانسان ساز 🔹علم وعمل در برزخ (از منظر علامه حسن حسن زاده طبری آملی): 🔸انسان از آن حيث كه انسان است خوراك او علم نافع و عمل صالح است. و هر كس به صورت علم و عمل خود در نشئات أخروى برانگيخته مى‏شود چه اينكه روح غير از بدن‏عنصرى محسوس است و او را بدنهاى در طول هم به وفق نشئات أخروى است و تفاوت ابدان و نشئات به نقص و كمال است. و جزا، نفس علم و عمل و در طول آنها است. 🔸و هر كس در تحصيل علم و عمل، زرع و زارع و مزرعه و بذر خود است. و صورت هر انسان در آخرت نتيجه عمل و غايت فعل او در دنيا است، كه «الدنيا مزرعة الآخرة» پس ريشه اشجار مثمره آخرت در نفس غرس شده است. و لذات و آلام او همه أنحاى ادراكات اوست، و همنشينهاى او از زشت و زيبا همگى غايات افعال و صور أعمال و آثار ملكات اوست كه ملكات نفس مواد صور برزخى‏اند 🔸لذا انسان كه در اينجا نوع است و در تحت او اشخاص است، در آن نشأه جنس است و در تحت او انواع است و آن انواع صور جوهريه‏اند كه از ملكات نفس تحقق مى‏يابند و از صقع ذات نفس بدر نيستند. و بعبارت ديگر عود ارواح به سوى آن چيزهايى است كه از آنها خلق شده‏اند. و صور برزخى او را جسد مثالى و بدن مكتسب گويند، پس بدن أخروى تجسم صور غيبى است نه خود ماده. 🔸و قيامت هر كس قيام كرده و حساب او رسيده است. و باطن انسان در دنيا عين ظاهر او در آخرت مى‏گردد كه‏ يَوْمَ تُبْلَى السَّرائِرُ است. و اينها همه تمثل و تجسم علوم و اعمال است. و موت عدم انسان نيست بلكه در حقيقت جدائى انسان از غير خودش است كه اضافات و انتسابات اعتبارى با اين و آن داشت و همه در واقع غير از او بودند، از آنها منقطع گرديد
🔻قیامت با توست لذا باشد قيامت با تو هشدار قيامت را برون از خود مپندار 🔹بدان كه انسان جز علم و عمل خود نيست و اين دو با نفس اتحاد وجودى مى يابند و وزان علم و عمل با نفس وزان ديوار مثلا با سنگها و آجرها و گل ها است كه ديوار به جز آنها نيست . انسان در واقع همان ادراك است كه ((اى برادر تو همان انديشه اى ))، و به علم اليقين بلكه به عين اليقين بلكه به حق اليقين و برداليقين خواهى يافت كه انسان آنچه كسب كرده است همان است و احوال و اطوار او در هر مرحله و منزل و در هر عالم ، همه انحاء ادراكات اوست و خود زرع و مزرعه خود است و همه اين امور از اتحاد نفس با مدركات اوست ، خواه از علم باشند و خواه از عمل ؛ و علم و عمل هر دو جوهرند اگر چه علم جوهر اشرف است و امام عمل است كه العلم امام العمل و العمل تابعه . و انسان و ارزش او به همان جوهر ذات اوست كه عين مدركات اوست . انسان خزائن سعى اعمال خود و مجموع نيات و كردار، و مهمان سفره خود است . 🔹علم آب حيات است و وعاى قلب را حد محدود نيست و هر چه مظروف او كه آب حيات است در او ريخته شود وسعت او بيشتر مى شود. 🔹و طعام انسان من حيث هو انسان آنى است كه انسان ساز است و لذا امام فرمود كه طعام علم است ، و علم و عمل بهشت اند اگر ملكوتى باشند، و اگر ريشه آنها از دنيا باشد دوزخ ‌اند. 🔸علامه حسن حسن زاده آملی
735.3K
🔻 انواع رابطه علم ودین 🔹 علم ،تایید کننده دین 🔹 علم و دین، مکمل یکدیگر 🔹 ناسازگاری علم و دین 🔹 جدایی کامل حوزه علم از دین
🔻مبانی سیاست در قرآن: 🔹 اختصاص حاکمیت، ولایت و سرپرستى همه جانبه مادى، معنوى، دنیوى و اخروى براى خدا، رسول و اولیاى خاص او 🔸 إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ 🔸 «سرپرست و ولى شما تنها خدا و پیامبر او است و کسانى که ایمان آورده اند؛ همان کسانى که نماز به پا مى دارند و در حال رکوع زکات مى پردازند» ✳️ مائده ، آیه 55
🔻مبانی سیاست در قرآن: 🔸 اثبات امامت و رهبرى سیاسى - اجتماعى براى پیامبر(ص)، امام(ع) و منصوبان از ناحیه آنان 🔹إنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ... 🔹«خداوند به شما فرمان مى دهد که امانت ها را به صاحبانشان بدهید و هنگامى که میان مردم داورى مى کنید، به عدالت داورى کنید» ✳️ نساء ، آیه 58
🔻مبانی سیاست در قرآن: 🔸اثبات حکومت و خلافت در زمین براى برخى از پیامبران گذشته؛ مانند حضرت داود(ع) و سلیمان(ع): 🔹یا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناکَ خَلِیفَةً فِى الْأَرْضِ فَاحْکُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ 🔹«اى داود! ما تو را خلیفه در زمین قرار دادیم، پس در میان مردم به حق داورى کن» ✳️ نمل ، آیه 26 و 27
🔻 سیاست و دیانت, مبانی معرفتی, جدایی دین از سیاست 🔹 ایمان دینی باید با معرفت همراه باشد؛ معرفت دینی چیست؟ همین مطلبی که مرحوم مدرّس فرمود که «دیانت ما عین سیاست ما است، سیاست ما عین دیانت ما است» ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم
🔻 سیاست و دیانت, سیاستهای استعمارگران در غرب آسیا, جدایی دین از سیاست 🔹 یکی از توصیه‌های اساسی‌ای که هیئتهای اندیشه‌ورز آمریکایی و انگلیسی دُور هم می‌نشینند، فکر و طرّاحی میکنند، دارند ارائه میدهند و به فعّالان مطبوعاتی و رسانه‌ای و اینترنتی و سیاسی و غیره تعلیم میدهند، این است که میگویند با دینِ سیاسی باید مخالفت کرد؛ یعنی تبلیغِ جدایی دین از سیاست و زندگی. ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم
🔻جدایی دین از سیاست, حاکمیت دین 🔹دشمن دین، از آن دینی میترسد که دولت دارد، قدرت دارد، ارتش دارد، اقتصاد دارد، سیستم مالی دارد، تشکیلات گوناگون اداری دارد؛ از این دین میترسد. ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم
🔻 اسلام سیاسی, سکولاریسم, جدایی دین از سیاست 🔹بعضی‌ها مسجد را -برخلاف آنچه ما حالا عرض کردیم- از مسائل سیاسی میخواهند بکلّی برکنار بدارند. [میگویند] آقا شما وارد سیاست نشوید، کار خودتان را بکنید. کار خودتان یعنی چه؟ یعنی بیایید همان نمازتان را بخوانید و بروید؛ فقط پیش‌نمازی محض. این همان سکولاریسم است. سکولاریسم به‌معنای بی‌دینی نیست، سکولاریسم به‌معنای این است که دین در غیر عمل شخصی، هیچ بُروزوظهوری نداشته باشد. نظام اجتماعی کاری به دین ندارد. بله، هرکسی در داخل نظام اجتماعیِ متنوّعِ غربی و شرقی و امثال اینها خودش برای خودش، در دل خودش، در عمل خودش یک ارتباطی با خدا داشته باشد؛ سکولاریسم یعنی این. این همان چیزی است که دشمنان میخواهند؛ دشمنان همین را میخواهند. آن دینی که با آن مخالفند، آن ایمانی که با آن میجنگند، آن ایمانی است که به ایجاد نظام اسلامی می‌انجامد و اسلام را قدرتمند میکند؛ با آن مخالفند. از اسلام میترسند؛ کدام اسلام؟ اسلامی که دارای قدرت است، دارای نظامات است، دارای سیاست است، دارای حکومت است، دارای ارتش است، دارای نیروی مسلّح است، دارای توانایی‌های علمی است، دارای توانایی‌های بین‌المللی [است‌]. از این‌جور اسلامی میترسند وَالّا از اسلامی که ولو یک میلیون طرف‌دار هم فلان جریان یا فلان حزب یک گوشه‌ای در یک کشور یا در سراسر دنیا داشته باشد امّا قدرتی در اختیار ندارد، واهمه‌ای ندارند؛ کاری [در برابر آن‌] نمیکنند. آن اسلامی که با آن مقابلند، با آن مخالفند، با آن دشمنند، کینه‌ی آن را در دل میپرورانند، اسلام مقتدر است. آن‌وقت ما بیاییم اسلام را در کانونهای اصلی خود یعنی مساجد، از مسائل جامعه، از مسائل سیاست، از مسیر جامعه، از مصیر(*) جامعه بکلّی منصرف کنیم؟ این جفای بزرگی است در حقّ مسجد. (*) جایی که کار بدان جا ختم میشود ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ 🔸بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران
🔻 جدایی دین از سیاست, اسلام سیاسی 🔹 یک سنگر دیگر از سنگرهای دشمن، جدایی دین از سیاست بود. به همه باورانده بودند که دین باید در محیط سیاست، در محیط زندگی و در نظام اجتماعی دخالت نکند؛ این را باورانده بودند. حالا آنهایی که با دین سروکار نداشتند که به جای خود، حتّی متدیّنین و حتّی بعضی از علمای دین باور نمیکردند که اسلام بتواند در مسائل سیاسی دخالت کند؛ این در حالی است که اصل تولّد اسلام در اوّل، با رویکرد سیاسی بود. پیغمبر اکرم اوّلین کاری که در مدینه کرد، حکومت تشکیل داد، امّا این باور را در ذهنها گنجانده بودند و از این سنگر علیه نظام و علیه کشور و علیه مردم فعّالیت میکردند. جمهوری اسلامی آمد و این سنگر را هم منهدم کرد و نابود کرد. امروز درباره‌ی مسائل کشور از دیدگاه اسلامی و قرآنی، جوانهای ما و دانشجوهای ما در دانشگاه‌های ما [هم] دارند کار میکنند و تلاش میکنند، چه برسد به علما و حوزه‌های علمیه و مانند اینها. ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی
⭕️آخرین گمانه زنی از کابینه پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی ◼️معاونت اول: مخبر، فتاح، جلیلی، لنکرانی، سعید محمد ◻️دبیر شورای عالی امنیت ملی: طائب، جلیلی، باقری کنی ◼️رییس دفتر: نظرنیا، قدمی، میثم نیلی ◻️وزارت صمت: فاطمی امین، مخبر ◼️وزارت خارجه: جلیلی، امیرعبدالهیان،باقری کنی ◻️سازمان برنامه و بودجه: فرهاد رهبر، قاضی زاده هاشمی، برقعی ◼️وزارت علوم: فرهاد رهبر، تهرانچی، زلفی گل، مهدی نژاد نوری ◻️سازمان انرژی اتمی: زاکانی، تهرانچی، آقامیری ◼️وزارت اقتصاد: فاطمی امین، فرهاد رهبر،جبرائیلی ◻️معاونت امور زنان: خانم مرضیه وحید دستجردی، خانم خزعلی ◼️وزارت بهداشت: قاضی زاده هاشمی، خانم مرضیه وحید دستجردی،لنکرانی ◻️وزارت دفاع: حاجی زاده، سپهر، سیاری ◼️وزارت مسکن و شهرسازی: عبادالله عبدالهی، سعید محمد،نیکزاد ◻️وزارت آموزش و پرورش: احمد حیدری، حاجی بابایی، علی اکبری،مجید‌حسینی ◼️وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ساسان زارع، یامین پور، میثم نیلی،ضرغامی ◻️وزارت کشور: منصوری، محصولی، صولت مرتضوی، زاکانی ◼️معاونت علمی و فناوری: تهرانچی، دهنوی، زاکانی، زلفی گل، تهرانچی، مهدی نژاد نوری ◻️وزارت کشاورزی: سادات، نقدعلی ◼️وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی: فاطمی امین، بذرپاش، عبدالملکی، مخبر ◻️وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: هاشمی تشکری، اخوان بهابادی، زارع پور، قدمیاری ◼️معاونت حقوقی ریس جمهور: بهادری جهرمی، خانم پاد ◻️وزارت دادگستری: بهادری جهرمی، بزرگی ، دهقان ◼️وزارت نفت: عبادالله عبدالهی، میرکاظمی،رستم قاسمی ◻️وزارت نیرو: مهدی دوستی،سعید محمد،پرویز فتاح ◼️میراث فرهنگی و گردشگری: ضرغامی، منصوری ◻️وزارت اطلاعات: نبویان، عبدالهی، محسنی اژه ای،مصلحی ◼️سازمان امور اداری و استخدامی: فروزنده، علی احمدی ◻️بانک مرکزی: آیت ابراهیمی، فرهاد رهبر، پرویز داودی، صمصامی ◼️دبیرخانه مناطق ویژه اقتصادی: امیرآبادی، نوریجانی ◻️وزارت ورزش و جوانان: محسن منصوری، سجادی ◼️معاونت امور پارلمانی: امیرآبادی، احمد حیدری
🔹 لطفا بفرمایید این گمانه زنی ها برای وزرا و .... چ سودی ب حال مردم دارد؟!
973K
بسیاری از سوالاتی که در خصوصی پیرامون گمانه زنی های اعضا کابینه میپرسید در این ویس پاسخ داده شده