eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
18.6هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
96 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 مخبر یک مجموعه حمایتی به اسم ستاد اجرایی تحویل گرفته و الان با این رزومه داره تحویل میده!!! 🔹 به نظرتون در بحث معاون اولی نمیتونه موفق باشه؟!! نمیتونه در کشور تحولی ایجاد کنه؟!! 🔸 مجموعه عملکردش در طول 14 سال در ستاد اجرایی توانسته ستاد رو به یک بازوی بسیار قوی اقتصادی برای کشور تبدیل کنه ... خب الانم که اولویت کشور کار اقتصادی هست 🔹 به نظر من انتخاب خوبی هست ان شاالله نتیجه این انتخاب خوب در طول ماههای آتی برای کشور و مردم عالی و ملموس باشه 🔻 عملکرد مخبر به من نشون میده: 🔹 یک مدیر با تفکر و نگاه جهادی هست 🔸 یک مدیر با دغدغه و دل نگران محرومین هست 🔹 یک مدیر با تجربه و جنم اقتصادی هست 🔸 یک مدیر پاکدست و سالم هست 🔹 یک مدیر قابل اعتماد هست @s_a_razavi
🔻 خیلیا سوال میکنن و نقد میکنن که مخبر تکنوکرات هست و این یعنی ضعف و اشکال 🔹 خب بزرگواران معنی تکنوکرات چیه؟!! عیب و حسنش چیه؟!!! چطور ثابت میشه مخبر تکنوکرات هست یا نیست؟!!!
🔻معنی تکنوکرات چیست ؟ (روایت داریوش آشوری در دانشنامه سیاسی) 🔹فن سالاری یا تکنوکراسی اصطلاحی است که در ۱۹۱۹ ویلیام هنری اسمیث، نویسند‌ه‌ی آمریکایی، ساخت و با آن پیشنهادِ حکومت فن‌کاران را مطرح کرد. هواداران فن سالاری پس از جنگ جهانی اول به مطالعه‌ی وضع اقتصادی ایالات متحده آمریکا پرداختند و یکی از ایشان به نام هووارد اسکات با نوشتن کتاب مهندسان و سیستم قیمت اصطلاح فن سالاری (تکنوکراسی) را رواج داد. جنبش فن شناسی (Technology) در سال‌های نخستین بحران بزرگ ۱۹۳۰ رواجی داشت، اما این اصطلاح در دهه‌ی ۱۹۶۰ در فرانسه رواج گسترده یافت و فرانسویان آن را دنباله‌ی نظریه‌های سن- سیمون دانستند که برای آینده، جامعه‌ای را پیش بینی کرده بود که در آن حکومت به دست دانشمندان و مهندسان خواهد بود. آشوری به نقل از ژان مونو می‌گوید: «نوع تازه‌ای از حکومت آغاز می‌شود که نه دموکراسی است و نه بوروکراسی، بلکه تکنوکراسی است.» 🔸تکنوکرات و تکنوکراسی دارای مفاهیمی در بعدهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. تکنوکرات در سطح کلان کسی است که فن، تکنیک، فن آوری و ماشین را در مدیریت به کار می گیرد. اطلاق واژه تکنوکرات در قرن اخیر که سلطه ماشین و فن آوری بر انسان بیشتر شده است معنا پیدا می کند. تکنوکرات کیست و تکنوکراسی چیست ؟ 🔹مکتب تکنوکراسی یک مکتب فکری است که در آن، شایستگی افراد برای قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف بر اساس دانش تخصصی و فنی آنها سنجیده می‌شود.بنابراین مفهوم تکنوکراسی می‌تواند مفهومی مدیریتی و یا مفهومی سیاسی باشد و برای تشخیص معنی کلمه تکنوکرات باید ببینید که در چه متن و گفتاری از آن استفاده شده است. 🔸در تعریف تکنوکراسی و به کار بردن این واژه باید دقت داشته باشیم که تکنوکراسی، صرفاً به تکنولوژی به معنای رایج امروزی آن اشاره نمی‌کند و تاکید آن صرفاً بر اهمیت دانش تخصصی در تعیین صلاحیت افراد است.در نظام های سیاسی، تکنوکراتها بر این اصل تاکید دارند که به جای انتخاب سیاستمداران یا مدیران کسب و کارها (که معمولاً یکی از این دو گروه در فهرست کاندیداها قرار می‌گیرند) باید کسانی در مسند امور قرار بگیرند که بالاترین دانش تخصصی را در حوزه خود دارند. 🔹 توضیح قالیباف در خصوص تکنوکراتی: 🔸 «"ممکن است که بگویند قالیباف، انسان تکنوکراتی است که باید بگوییم با این تعریف، تکنوکرات بودن چیز بدی نیست و به معنای استفادهٔ درست از ابزار خوب و مدرن است که برای پیاده‌سازی یک آرمان و یک عقل متصل به وحی الهی استفاده می‌شود" و اگر نخواهیم از آن استفاده کنیم باید به عقلمان شک کنیم، هر چند گاهی برخی افراد آن را ابزار سیاسی می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند و مثلاً فکر می‌کنند اگر جایی که می‌توان با ویدئو کنفرانس حضور پیدا کرد، پیاده راه بروند و عرق بریزند و نصف روز حرکت کنند یعنی اجر و ثوابش بیش‌تر است، در اسلام چنین چیزی را نداریم و نفهمیدیم و همه اینها مواردی است که نیازمند یک مدیریت اجرایی است تا بتوایم عقلانیت و معنویت را با همه ابزار و امکاناتی که جامعه و بشریت و علم و دانش در اختیارمان گذاشته استفاده کنیم.» @s_a_razavi
🔻 خب گویا خبر هنوز رسما منتشر نشده و ما از هول حلیم افتادیم در دیگ😂😂 🔸 بهتره کمی صبر کنیم تا خبر بصورت قطعی و رسمی مطرح بشه بعد ما از کسی دفاع کنیم یا نقد 😉😉😂😂😂
حرفی رو که زدیم باید تکمیلش کنیم ولی مابقیش باشه برای بعد از رسمی و قطعی شدن لیست وزرا و معاونتها
🔻 اختلاف در کجاست؟!!🤔 🔹 ما دو دیدگاه در بحث تکنوکراتی خواندن افراد داریم 🔸 در نگاهی تعریفی از تکنوکراتی ارائه میشود بر مبنای اینکه تکنوکراتها توسعه محور هستند و ملاک برای آنها توسعه هست آن هم بر اساس فناوری ها و تکنولوژیها و ... منهای اخلاق و مذهب. 🔹 در این دیدگاه هر کس گفت من تکنوکراتم یا به دنبال توسعه هستم یعنی اخلاق و مذهب برایش اولویت و اهمیتی ندارد لذا از جرعه اسلامیت و انقلابیگری خارج میشود و هرگز نباید در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد. 🔸 در تعریفی دیگر از تکنوکراتی تکنوکراتها را توسعه محور میدانند بر اساس استفاده از فناوری ها و تکنولوژیها و ... اما در کنار اخلاق و مذهب. در اصل این نگاه تکنوکراتی را در جهت استفاده، رشد و تعالی جامعه میداند همراه با حفظ اخلاقیات و مذهب. 🔻 مدیران تکنوکرات در ایران 🔹مدیران تکنوکرات دو قسم هستند: 🔸دسته ای در قالب تعریف اول قرار میگیرند و توسعه را مقدم بر مذهب و اخلاق میدانند. حتی رسما اعلام میکنند که اگر در مسیر توسعه عده ای از اقشار ضعیف و محروم نابود شدند(زیر چرخ دنده های توسعه له شدند) ایرادی ندارد. ما اول باید به توسعه برسیم و سپس به عدالت رجوع کنیم. ( تفکر مرحوم مغروق ، کارگزاران و ... ) 🔹 دسته ای دیگر در قالب تعریف دوم قرار میگیرند و توسعه را برای پیشبرد اهداف متعالی کشور ضروری میداند اما همراه با عقلانیت، حفظ اخلاقیات و مذهب، گسترش عدالت و تقویت اقشار محروم. ✳️ حال اگر قرار است مدیری را بر اساس تکنوکرات بودن بررسی، تحلیل و نقد کنیم باید به عملکردش، سخنانش و برنامه هایش رجوع کنیم تا بتوانیم به درستی تشخیص دهیم در کدام طیف فکری قرار دارد. @s_a_razavi
🔻 مقام معظم رهبری در فرازی از خطبه 29 خرداد 88 فرمودند: 🔹 "من البته در موارد متعددی با آقای هاشمی اختلاف‌نظر داریم، که طبیعی هم هست؛ ولی مردم نباید دچار توهم بشوند، چیز دیگری فکر کنند. البته بین ایشان و بین آقای رئیس جمهور از همان انتخاب سال ۸۴ تا امروز اختلاف‌نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمینه‌ی مسائل خارجی اختلاف‌نظر دارند، هم در زمینه‌ی نحوه‌ی اجرای عدالت اجتماعی اختلاف‌نظر دارند، هم در برخی مسائل فرهنگی اختلاف‌نظر دارند؛ و نظر آقای رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است." 🔸 یکی از وجوه این اختلاف نظر ایشان و مرحوم هاشمی ناظر بر همین نگاه متفاوت به توسعه و عدالت در جامعه هست که ایشان در آن سال به آن اشاره کردند. 🔹 بحث اصلی در این موضوع این است که توسعه باید اولویت باشد و پس از توسعه به عدالت بپردازیم یا همراه با توسعه باید در جهت تحقق عدالت هم بپردازیم. 🔸 ساده تر عرض کنم دیدگاهی میگوید اولویت فقط توسعه هست دیدگاهی میگوید توسعه و عدالت در یک راستا دارای اولویت هستند. 🔹 توسعه هم بدون استفاده از تکنولوژی و تکنیک و تخصص و تجهیزات امکانپذیر نیست. @s_a_razavi
🔻 الفبای مطالبه گری، عدالتخواهی و نقد چیست؟!
🔻 آیا هر نقدی درست هست؟ هر نقدی قابل قبول هست؟ هر نقدی حسنه دارد؟ 🔻 آیا مطالبه گری یک حوزه بی در و پیکر هست؟ چارچوبی ندارد؟ 🔻 آیا عدالتخواهی دارای شاکله و معیار و قاعده نیست؟ 🔻 شعر گفتن هم دارای قاعده و شاکله هست مطالبه گری و عدالتخواهی و نقد نیست؟!!! ◀️ اگر هست چیست؟ ◀️ اگر هست چه کسی مشخص میکند؟ ◀️ اگر هست چگونه مشخص میشود؟ خواجه پندارد که طاعت میکند بی خبر از معصیت جان میکند ✳️ نحن ابناء الدیل
30.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 بازنشر | مستند «به نام عدالت به کام دشمن» پ.ن: درسته که این مستند بر مبنای عملکرد یک به ظاهر عدالت طلب هست اما مهم بررسی و شناخت شیوه رفتار عدالت طلبی ایشون هست که در شرایط فعلی هم میشود در رفتار بسیاری از مطالبه گران و عدالتخواهان مشاهده کرد. @s_a_razavi
🔻 مبارزه با فساد 🔹 یک نکته‌ی بسیار مهم در زمینه‌ی فساد هست؛ این را بگویم، این را همه توجّه کنند، همه‌ی ملّت ایران هم توجّه کنند. بنده از قدیم با فساد و مفسد و مفسدین اقتصادی و غیرذلک مبارزه میکردم و مخالفت میکردم، الان هم عقیده‌ام قرص و محکم همین است؛ امّا بعضی‌ها وقتی درباره‌ی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همه‌ی مدیران را و همه‌ی دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ امّا این یک حرف است، اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به‌ کار میبرند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی میبیند، در مغز خودش فساد هست، در چشم خودش فساد هست. این‌همه مدیر پاک‌دست، این‌همه کارگزار مؤمن و پاک‌دست در سرتاسر کشور در همه‌ی دستگا‌ه‌ها وجود دارند، دارند زحمت میکشند؛ چرا به اینها ظلم میکنید؟ چرا خلاف میگویید؟ چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟ بله! در نظام اسلامی یک نفر هم نباید فاسد باشد؛ امّا آنچه وجود دارد، مثلاً ده فاسد است، نه ده هزار فاسد؛ خب اینها خیلی تفاوت دارد؛ این را توجّه داشته باشید. بعضی‌ها در حرف زدن، در نوشتن؛ حالا که دیگر فضای مجازی هم هست، راحت برمیدارند اینجا و آنجا مینویسند «آقا همه را فساد گرفته»؛ نه آقا! این‌جوری نیست. بله! فساد هست، در دستگاه‌های مختلف هم هست. من دیدم مثلاً در فرض کنید مجلس یا جای دیگر بعضی‌ها را متّهم میکنند؛ درست که دقّت میکنید، می‌بینید آنهایی که مورد اتّهام قرار گرفته‌اند یک چند نفر آدمند؛ این چند نفر را نمیشود تعمیم داد. تازه اگر راست باشد؛ ممکن است همین هم که متّهم میکنند دروغ باشد، خلاف واقع باشد، از روی ندانستن و بی‌اطّلاعی باشد؛ امّا اگر هم راست باشد، تازه میشود چند نفر در مقابل یک عدّه‌ِی کثیر. توجّه داشته باشید که افراط و تفریط در همه‌ی چیزها غلط است. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ 🔸بیانات مقام معظم رهبری
🔻چگونه مطالبه گری کنیم؟ 🔹 مطالبه گری و عدالتخواهی دو شیوه دارد: 1️⃣ در بین فضای مجازی، دوستان، اطرافیان و ... بگردیم و چند حرف و متن و خط ارتباط و سند در رابطه با یک مسئول پیدا کنیم، کنار هم بذاریم، نتیجه گیری کنیم فسادی انجام شده، عدالت لطمه دیده و موظفیم در فضای مجازی شروع به مطالبه گری و عدالتخواهی کنیم!! 🔸 خب اینجا چند سوال به وجود میاد که باید پاسخ بدیم: 🔹 صحت و سقم اسناد ما چطور راستی آزمائی شده؟ 🔹 صحت و سقم فساد چطور مشخص شده؟ 🔹 آیا ارتباط چند مسئول منجر به فساد میشود؟ 🔹 آیا تعریف و تصدیق یک مسئول از مسئولی دیگر منجر به تشخیص فاسد بودن آن هست؟ 🔹 آیا فعال بود فرزند ایشان در اقتصاد یا هر حوزه ای دیگر منجر به اثبات فساد آن مسئول هست؟ 🔹 آیا انتشار تحلیل و گمانه ما در فضای مجازی تبعات مثبت دارد یا منفی؟ 🔹 آیا انتشار اسناد ما منجر به گام برداشت به سمت عدالت میشود یا خیر؟ 🔹 آیا بهترین شیوه را در مطالبه گری انتخاب کرده ایم؟ 🔹 و دهها سوال دیگر 2️⃣ پس از ظن به فساد یک مسئول یا سامان و مجموعه ای تحقیق کنیم، اسناد و مدارک متقن و مستدل مبتنی بر فساد آن مسئول را شناسائی و جمع آوری کنیم، در رابطه با اسناد راستی آزمائی کنیم، مشاوره بگیریم و ... ؛ پس از اثبات به تخلف و فساد آن مسئول یا سازمان و مجموعه بهترین شیوه مطالبه گری و عدالت خواهی را در آن موضوع بررسی و انتخاب کنیم و در کنار اقدامات قانونی فعالیت های رسانه ای را انجام دهیم با رعایت همه جوانب پیش روی عدالتخواهی... 🔸 خب در این شیوه چند ملاحظه در گرفته میشود: 🔹 از حیث شکایت آن مسئول و مجموعه نگرانی نداریم 🔹 از حیث تضعیف نظام نگرانی نداریم چون بهترین شیوه را انتخاب کردیم لاجرم در راستای اقدام ما نظام نیز تقویت خواهد شد 🔹 از حیث پاسخگویی به مخاطبین و منتقدین و رسانه ها دستمون خالی نیست 🔹 از حیث به نتیجه رسیدن اهداف نگرانی نداریم 🔹 از حیث تهمت و دروغ و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی مبرا هستیم 🔹 و دهها ملاحظه دیگر
🔻 تبیین شیوه درست مطالبه گری و عدالت خواهی بسیار مهمتر از مطالبه گری و عدالت خواهی هست
🔻 سوالات مهم: 🔹 آیا ما قواعد مالی شرکتها را میدانیم؟ 🔹 آیا اسناد تخلف و فساد بصورت دقیق و مستند در اختیار ما هست؟ 🔹 آیا ما توان اثبات تخلف در دادگاه را داریم؟ 🔹 تبعات انتشار این نوع مطالبه گری را محاسبه کردیم؟
1.67M
🔻 آیا ۸۶۵ میلیون تومان به حساب شخصی جهانگیری منتقل شده یا به حساب بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی؟! 🔻 آیا این انتقال حساب یک تخلف مالی بوده یا یک قاعده قانونی؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دوستانی که منتقد مخبر هستند در رابطه با یک سخنرانی که در آن از حسنوند و زنگنه تعریف کرده نظرشون رو صریحا نسبت به سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و نظر ایشان نسبت به هاشمی بیان بفرمایند. 🔹 نقد کردن و مطالبه گری بدون در نظر گرفتن ملاحظات و شرایط و واقعیات یعنی تشویش اذهان عمومی، ناامید کردن مردم از نظام و کارآمدی آن، بهانه دادن به دشمنان نظام و .... @s_a_razavi
🔻 بحث من دفاع از مخبر یا هر شخص دیگری نیست 🔹 بحث من مبانی مطالبه گری، نقد و عدالتخواهی هست 🔸 بدون داشتن یک مبنای درست و اصولی در نقد و مطالبه گری و عدالتخواهی نمیتوانیم آرمانهای اصیل انقلاب را متحقق کنیم
🔻 یک مسئولی در یک سخنرانی، محفل، جلسه و یا .... در رابطه با یک مسئول، نهاد، شخص و یا .... صحبت کرده، سخنی گفته، استدلالی آورده و یا ... 🔸 خب حالا میشود چه نتیجه ای گرفت؟!!! 🔹 آن مسئول اشتباه کرده؟ 🔹 آن مسئول در همه اشتباهات و فسادها و تخلفات آن شخص شریک هست؟ 🔹 آن مسئول در شبکه آن شخص هست؟ 🔹 آن مسئول همه سخنان و اعمال آن شخص را تایید کرده؟ 🔹 و .... ◀️ آخه این چطور نقد و مطالبه گری و عدالت طلبی هست؟!!!!!!!!!!!! 🔸 آیا ما نباید تحقیق کنیم آن مسئول چرا این سخنان را گفته؟ بر چه مبنایی گفته؟ تعاملاتش چی بوده؟ ملاحظاتش چی بوده؟ و .... ◀️ نباید نقد و مطالبه گری و عدالتخواهی دچار سطحی نگری و عامه انگاری شود که در اینصورت هزینه های سنگینی را باید بپردازیم
🔻 تعاریف مقام معظم رهبری از هاشمی رو خوندین؟!!! میدونید صدها تعریف و تمجید کردن؟!!!! 🔸آقای هاشمی را همه میشناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهای بعد از انقلاب نیست؛ من از سال ۱۳۳۶ - یعنی ۵۲ سال قبل - ایشان را از نزدیك میشناسم. آقای هاشمی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثرترین شخصیتهای جمهوری اسلامی در كنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در كنار رهبری تا امروز. این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب میكرد و به مبارزین میداد. اینها را جوانها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیتهای زیادی داشت: هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیتهای دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم كه ایشان برای خودش از انقلاب یك اندوخته‌ای درست كرده باشد. اینها یك حقایقی است؛ اینها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده. 🔹 اینها بیانات مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه 29 خرداد 88 هست، این بیانات مشت نمونه خروار هست. 🔸 خب حالا چه نتیجه ای باید بگیریم؟! 🔹نیاید هاشمی رو نقد کنیم؟ یا باید تمام اشتباهات هاشمی رو پای مقام معظم رهبری هم بنویسیم؟!! 🔻 از حمایتهای امیرالمومنین از ابوبکر و عمر و عثمان چقدر خوندیم و شنیدیم؟! 🔹 بارها و بارها عمر گفت اگر علی علیه السلام نبود عمر هلاک میشد! 🔹امیرالمومنین آنقدر از عثمان دفاع کردند که در نهایت فرمودند: «به خدا سوگند آن قدر از او دفاع کردم که ترسیدم گناهکار باشم»!! 🔸 خب حالا چه نتیجه ای باید بگیریم؟! 🔹 عمر و عثمان خوب بودند؟!! یا امیرالمومنین هم در گناهان عمر و عثمان شریک هستند؟!!! 🔻 وقتی نقد و مطالبه گری و عدالتخواهی ما مبنا نداشته باشه، بر اساس موازین عقل و شرعی نباشه، مقتضیات زمانه را نشناسیم و بسیاری از مولفه های دیگر نتیجه اش میشود انحراف از اصول حقه نقد و عدالتخواهی و مطالبه گری @s_a_razavi
🔻 عقلانیت سرلوحه امور 🔹 در همه‌ی مسائل مهم برای اداره‌ی یک کشور و بخصوص در جمهوری اسلامی که این همه اسلام بر روی عقل و تعقّل و تفکّر تکیه کرده، اگر بخواهیم کارها درست پیش برود، بایستی بر مبنای عقلانیّت عمل کنیم. ما ظلم‌ستیزی را هم بر اساس عقلانیّت میگوییم، عدالت‌خواهی هم باید بر اساس عقلانیّت باشد، مبارزات اجتماعی ما هم باید بر اساس عقلانیّت و محاسبه‌ی درست باشد؛ گرفتار حاشیه نشویم، اصل و فرع را هم اشتباه نگیریم. ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح
🔻 توصیه های مهم ولی فقیه به عدالتخواهان بسم الله الرحمن الرحیم جوانان عزیز پرچم عدالت‌خواهی را همواره پیامبران الهی و پیروان راستین آنان بر دوش کشیده‌اند. امروز و همیشه مجاهدت در زیر این پرچم، صادقانه‌ترین نشانه‌ی پیروی از رسولان الهی است. آنچه در کنار همه‌ی الزامات این حرکت، ضروری و حیاتی است آن است که 🔹 اوّلاً مراقبت شود کسانی با انگیزه‌های دیگر، این شعار حق را ابزار نکنند؛ 🔹و ثانیاً به نام عدالت‌طلبی، حرکتی غیر منصفانه از سر جهل یا غفلت انجام نگیرد. 🔸صبر و بصیرت را برای شما و دیگر تشکل‌های عزیز دانشجوئی از خداوند متعال مسألت می‌کنم. ۱۳۸۷/۰۵/۲۲ 🔸 پیام مقام معظم رهبری به پانزدهمین نشست سراسری تشکل‌های مرتبط با جنبش عدالت‌خواه دانشجویی
🔻 کسانی با انگیزه های دیگر یعنی چی ؟!!!! 🔻 به نام عدالت طلبی !!!؟؟؟ 🔻 حرکتی غیر منصفانه؟!!! 🔻 از سر جهل یا غفلت ؟؟!!! 🔻 صبر و بصیرت؟؟!!!! ◀️ خب تعاریف، ویژگیها، مصادیق و مولفه های اینها در مطالبه گری، نقد و عدالت طلبی چیست؟!! آیا بررسی کردیم؟!! آیا برامون اهمیت داشته و داره؟؟!!!! ◀️ فقط برامون مهمه فلانی در فلان محفل از فلانی دفاع کرده!! پسرش یا دخترش در فلان منصب یا موقعیت هست؟!! فلانی عضو فلان مجموعه هست؟!! فلانی با فلانی بستنی خورده؟!!!! ❇️ پس نتیجه میگیریم : فلانی از یزید پست تر هست، فاسده، صهیونیست هست، فراماسون هست، کافره، نفوذی هست و .... و قتلش واجبه و حق نداره حتی در ایران نفس بکشه چه برسه که مسئولیت بگیره ❇️ هر کسی هم بر خلاف ما حرف بزنه یا منافقه، یا ازش پول گرفته، یا نفوذیه، یا صهیونیسته، یا احمقه، یا جاهله یا همه ایناها رو با هم داره
🔻 انحرافات عدالت طلبی و مطالبه گری چیست؟ 🔹 دامنه افراط و تفریط آن کجاست؟
🔻 عوامل انحراف از عدالت‌خواهي 🔹تندروي و افراطي‌گري 🔸نبادا حركت انقلابي جوري باشد كه بتوانند تهمت افراطي‏گري به او بزنند. از افراط و تفريط بايستي پرهيز كرد. جوان‌هاي انقلابي بدانند؛ همان طور كه كناره‏گيري و سكوت و بي‏تفاوتي ضربه مي‌زند، زياده‏روي هم ضربه مي‌زند؛ مراقب باشيد زياده‏روي نشود. مقام معظم رهبری 29 مهر 89 🔹تکبر و خود برتربيني 🔸در ميان‌ خصلت‌هاي‌ نکوهيده‌ که‌ سلامت‌ جان‌ و راحت‌ زندگي‌ را با خطر و مانع‌ مواجه‌ مي‌سازند، تکبر از پرآفت‌ترين‌ آنهاست‌. خودبرتربيني‌ و سرکشي‌ برخاسته‌ از آن‌، چه‌ بسيار حقيقتها را ناشناخته‌، و چه‌ راه‌هاي‌ فضيلت‌ را ناپيموده‌ مي‌گذارد. و چه‌ کينه‌ها و خصومتهاي‌ نابحق‌ و چه‌ زشتيها و ناهنجاريها که‌ پديد مي‌آورد. آري‌ تکبر، حجاب‌ حقيقت‌، و خار راه‌ فضيلت‌، و دشمن‌ صفا و صداقت‌، و انگيزه‌ي‌ دشمني‌ و شرارت‌ است‌. آحاد و جامعه‌هاي‌ بشري‌ از آغاز عمر خود تاکنون‌، ضايعات‌ بي‌شماري‌ را از کبر و خود پسندي‌ اقوام‌ و افراد، و سرکشي‌ها و تعصبات‌ ناشي‌ از آن‌، تحمل‌ کرده‌اند و مي‌کنند.مقام معظم رهبری 19 شهریور79 🔹تنگ نظري و انحصارگرايي 🔸هرکسي را به صِرف اينکه با فکر شما به‌طورکامل انطباق ندارد متّهم به انقلابي نبودن نکنيد. ممکن است کسي صددرصد با فکر شما منطبق نباشد، يک اختلافاتي داشته باشد، پنجاه درصد مثلاً منطبق باشد امّا انقلابي باشد؛ انقلابي بودن بالاخره معيارهايي دارد، اين معيارها در او ممکن است وجود داشته باشد؛ فوراً آدم‌ها را متّهم به ضدّانقلاب يا غير انقلابي نبايد کرد... انقلابي‌گري هم مثل ايمان است و مراتبي دارد؛ مرتبه‌ي اوّل، مرتبه‌ي دوّم، مرتبه‌ي سوّم؛ بله، بعضي از مراتبش بالاتر است و بهتر است، بعضي مراتبش پايين‌تر است. امّا همه مؤمنند، حساب مؤمن با غير مؤمن فرق ميکند، با منافق فرق ميکند ولو درجاتشان درجات يکساني نباشد.مقام معظم رهبری 12 تیر 95 🔹سطحي نگري و شعارزدگي 🔸ظاهر، ظاهر ايمان، دهان پر از ادعاي انقلابيگري؛ اما باطن، باطن پوک، باطن بي‌مقاومت در مقابل بادهاي مخالف.مقام معظم رهبری 1 اردیبهشت 89 🔹 خشونت‌گرايي و پرخاشگري 🔸اگر به اسم انقلابي‌گري امنيت را از بخشي از مردم سلب کنيم، اين هم از مصاديق انحراف از خط امام عزيزمان است... اگر عنوان مجرمانه‌اي بر حرکتي منطبق شود، دستگاه‌هاي مسئول موظف به پيگيري هستند اما اگر کسي به دنبال براندازي و اجراي دستور دشمن نيست ولي با مذاق و تفکر سياسي ما مخالف است، نبايد عدالت و امنيت را از او سلب و او را زير پا له کنيم؛ چراکه به فرموده قرآن، مخالفت با يک قوم نبايد موجب بي‌تقوايي و بي‌عدالتي شود و همه بايد در اين زمينه‌ها هوشيار و مراقب باشند. مقام معظم رهبری 14 خرداد 95 🔹 در نورديدن مرزهاي اخلاق 🔸اگر به نام عدالت‌خواهي و به نام انقلابيگري، اخلاق را زير پا بگذاريم، ضرر کرده‌ايم؛ از خط امام منحرف شده‌ايم. اگر به نام انقلابي‌گري، به نام عدالت‌خواهي، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کساني که از لحاظ فکري با ما مخالفند، اما مي‌دانيم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کرديم، آنها را مورد ايذاء و آزار قرار داديم، از خط امام منحرف شده‌ايم.مقام معظم رهبری 14 خرداد 95 @s_a_razavi
🔻 عوامل ارتجاع از عدالت‌خواهي 🔹 محافظه‌کاري 🔸 محافظه‌کاري و اکتفاي به آنچه که داريم و نداشتن همت و بلندپروازي در همه‌ي زمينه‌هاي فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب است.مقام معظم رهبری 22 اسفند 79 🔹 راحت‌طلبي و دنياگرايي 🔸 راحت‌طلبي، رفاه‌طلبي و عيش‌طلبي، چيزهايي است که به تدريج در انسان اثر بد مي‌گذارد و خود انسان هم اوّل نمي‌فهمد. يک وقت مي‌خواهد حرکت کند، مي‌بيند نمي‌تواند؛ مي‌خواهد پرواز کند، مي‌بيند نمي‌تواند.مقام معظم رهبری 24 شهریور 81 🔹 منفعت‌خواهي 🔸 از جمله مصاديقِ ديگرِ فرهنگ عمومي، اين است که افراد يک ملت، مردمي باشند که خيلي عافيت‌طلب و به دنبال منافع شخصي خود نباشند؛ بلکه واقعاً حاضر باشند براي ملت و کشورشان وارد ميدان شوند و خطرپذيري کنند. يعني حسّ منفعت‌جويي گروهي و جمعي يک ملت، بايد بيش از حسّ منفعت‌طلبي فردي آنان باشد. مقام معظم رهبری 19 تیر74 🔹مرعوب شدن 🔸در شرايط مرعوب شدن، ترسيدن، مضطرب شدن، متلاطم شدن، حتّي باورهاي قطعي انسان هم از ياد مي‌رود. انسانِ مرعوب، اين‌طور است. «جبن»، هم عقل را از کار مي‌اندازد، هم عزم را. انسان مرعوب و جبان، نه درست مي‌تواند فکر کند، نه درست مي‌تواند عزم و اراده خودش را به‌کار بيندازد؛ دائم يک قدم به جلو برمي‌دارد و يک قدم به عقب.مقام معظم رهبری7 خرداد 82 🔹دچار شبهه و ترديد شدن 🔸هر کس در درجه اوّل بايد مراقب دل خود و سپس مراقب دل مجموعه و مرتبطانِ به خود باشد. دل‌هاي سرشار از ايمان و معرفت و روشن‌بيني، هرگز مغلوب و مرعوب نمي‌شوند. براي مرعوب شدن، مغلوب شدن، تسليم‌شدن و وادادگي، اوّل بايد در دلها ترديد ايجاد کرد. اين ترديدها هميشه از راه مغز وارد نمي‌شود؛ گاهي از راه جسم هم وارد مي‌شود. خواسته‌ها و هوس‌هاي جسماني، ميل به پول - که در بخشي از دعاي صحيفه سجاديه(دعاي ۲۷، دعاي مرزداران)؛ همان دعايي که در ايام جبهه، خيلي از جوانان ما آن را مي‌خواندند: «و حصّن ثغور المسلمين»، آمده است که فکر مالِ فتون (مال فتنه‌انگيز) را از دل آنها ببر - مالِ فتنه‌انگيز، جاه‌طلبي، مقام‌طلبي، راحت‌طلبي، عيش‌طلبي و تجمّل‌طلبي چيزهايي است که ترديد را از طريق جسم و شهوات، وارد دل و مغز انسان مي‌کند. مراقب اينها باشيد. مقام معظم رهبری 24 شهریور81 🔹عمل‌گرايي افراطي 🔸اگر اين پايبندي به ارزش‌هاي اساسي وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقيم خواهد بود و در تندباد حوادث، اين حرکت تغيير پيدا نمي‌کند. [امّا] اگر اين پايبندي وجود نداشت، نقطه‌ي مقابل اين پايبندي، عمل‌گرايي افراطي است؛ يعني هر روزي به يک طرف رفتن و هر حادثه‌اي انسان را به يک طرف کشاندن: «مي‌کِشد از هر طرف، چون پَر کاهي مرا / وسوسه‌ي اين‌وآن، دمدمه‌ي خويشتن‌. اين مي‌شود عمل‌گرايي؛ هر روزي انعطاف به يک جهت و به يک سمت؛ اين منافات دارد با آن پايبندي. مقام معظم رهبری 14 خرداد95 @s_a_razavi