eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
19.3هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
96 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 از چه زمانی تکخوانی زن در تفکر انقلابیون از حرمت خارج شده است؟!🤔 🔸 آیا یکی از اهداف دشمن همین قبح شکنی در موضوعات مرتبط با زن ( حجاب، موسیقی، اختلاط و ...) نبوده است؟!!!🤔 🔹 چه شده که یک روز گفتگو با یک زن بی حجاب در انظار عمومی را بصورت گسترده و با افتخار منتشر میکنیم؟! و روز دیگر تکخوانی یک زن؟!! 🔹 آیا در تفکر یک انقلابی، هدف، وسیله را توجیه میکند؟! 🔸 مراقب دو طرف بام باشیم👌 ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ حکم گوش دادن به صدای زن 🔰 آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای -اگر صداى زن (چه به صورت تک خوانی و یا همخوانی با زنان و یا با مردان ) به صورت و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد، اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند، جایز نیست. 🔰 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی -س: شنیدن صدای آواز زن برای مرد نامحرم چه حکمی دارد؟ ج: حرام است. -س: آیا گوش دادن به موسیقی‌هایی که زنان می‌خوانند، ولی آرام هستند و مناسب مجالس فساد نیستند، هم اشکال دارد؟ ج: حرام است. ◀️ تعریف غنا: 🔸غنا بدون مد به معنای بی‌نیازی و با مد همان آواز خواندن است. [راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، (دفتر نشر الکتاب، دوم، ۱۴۰۴ ه) ص۳۶۶. ] 🔸بعضی هم به معنای آواز یا کشیدن آواز معنی نموده‌اند. و بعضی دیگر به معنای نیکو کردن صورت یا نازک نمودن آن معنی نموده‌اند. [ انصاری، شیخ مرتضی، مکاسب محرمه (چاپ قدیم، خط طاهر خوشنویس، ۱۳۷۵ ق)، ج۱، ص۲۹۱. ] 🔹غنا در اصطلاح فقهاء عبارت است از کشیدن صدا و آواز، با دو شرط: یکی این‌که دارای رفت و برگشت و گردانیدن آواز در حلق باشد (= ترجیع). دیگری طرب آور باشد: یعنی در انسان حالت خفت و سبکی خاصی به وجود آورد که باعث شدت حزن و یا خوشحالی زیاد می‌شود و بعضی‌ها قید لهوی بودن را هم اضافه نموده‌اند [ انصاری، شیخ مرتضی، مکاسب محرمه (چاپ قدیم، خط طاهر خوشنویس، ۱۳۷۵ ق)، ج۱، ص۲۹۱.] 🔹در نتیجه فرق آن دو این شد که موسیقی از نوع آهنگ و صداهایی است که توسط آلات خاص و یا حرکت‌های طبیعی ایجاد می‌شود. نوع حرام آن موسیقی است که متناسب مجالس لهو و لعب، و اهل فسق باشد که تمام فقهاء این نوع موسیقی را حرام می‌دانند، ولی اگر متناسب با مجالس لهو و لعب و اهل فسق نباشد به نظر برخی از فقها حرام نیست ولی غنا صوتی است که توسط انسان، با گرداندن صوت در حلق «ترجیع» ایجاد می‌شود. ◀️ خلاصه کلام؛ وقتی یک زن، صدایش را نازک کند، با آن لحن و وزن دهد و ... چه با موسیقی باشد چه بدون موسیقی، چه قرآن بخواند چه شعر حافظ و فردوسی و چه آهنگ گوگوش، در چهارچوب غنا قرار میگیرد. حال ما چه با قصد لذت و ریب گوش کنیم چه بدون قصد لذت هم فرقی ندارد. 🔰 استفتائات رهبری در مورد موسيقى و غنا 🔸س ۱۱۳۸. مقصود از موسیقی و غنا چیست؟ ج. غنا یعنی ترجیع صدا به نحوی که لهوی مضلّ عن سبیل الله باشد که از گناهان بوده و بر خواننده و شنونده حرام است. ولی موسیقی، نواختن آلات آن است که اگر به نحو لهوی مضلّ باشد، هم بر نوازنده و هم بر شنونده حرام است. و اگر به آن نحو نباشد، فی نفسه جایز است و اشکال ندارد. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ گوش دادن به خوانندگی زن 🔻 نظر مقام معظم رهبری سؤال: آیا گوش دادن به خوانندگی زن اشکال دارد؟ جواب: بطور کلی گوش دادن به صدای زن اگر به صورت غنا باشد یا موجب تهییج شهوت یا مستلزم مفسده دیگری‌ شود، . https://www.leader.ir/fa/content/23822/www.leader.ir
👆👆👆 👇👇👇 🔹 میدونید چرا داریم در خصوص موضوع خوانندگی زن در سرود " برای دختر همسایه " مقاومت میکنیم؟! 🔸 چون نگاهمان در این خصوص سوگیری شده و آغشته به حب و بغض هست 🔹 یعنی از این زاویه نگاه میکنیم که چقدر محتوای خوبی داره، چقدر در بین اقشار خاکستری تاثیر گذار هست، چه بدل خوبیه در مقابل شعرخوانی شروین حاجی پور، چقدر خنثی کننده شبهات دشمن هست و ... چون داریم اینگونه به این ویدئو نگاه میکنیم و در خصوص آن دچار حب و بغض سیاسی شده ایم باعث میشه اشکالات شرعیش رو یا نبینیم یا کم اهمیت بدونیم! 🔹 این نوع نگاه سوگیری شده باعث میشه ما نتوانیم به یک تحلیل دقیق و معقولانه برسیم 🔰 سوال: کدام نفرمان با گوش دادن به این ویدئو لذت نبرد؟! کیف نکرد؟! جگرش حال نیومد؟! به به نگفت؟! زیبائی دختران جوان به چشمش نیامد؟! 🔸 مراقب شیطان باشیم! خداوند در آیات متعددی از زینت دادن اعمال زشت توسط شیطان در برابر ما سخن گفته است مانند سوره انفال آیه 48 "وَ إِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ" ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔰 کمی کتاب درسنامه غنا و موسقی برای اساس متن درس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه العالی) را مطالعه کنیم تا بهتر به این موضوع اشراف پیدا کنیم👌 👇👇 https://oniketab.ir/product/gena-mosigy
✅ غنا بودن یا نبودن؛ مسئله این است! 🔰 در خصوص غنا، انواع و اقسام آن و همچنین شرایط و کیفیت آن مطالعه دروس "بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم و سی‌ام و سی‌ویکم" از جلد دوم «رساله‌ی آموزشی» احکام و مسائل شرعی است که مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی تهیه، تنظیم و منتشر شده است که در ذیل لینک آن را جهت مطالعه عزیزان قرار میدهم. https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27823 🔰 چند نکته در پاسخ به چند شبهه پیرامون بحث کلیپ " برای دختر همسایه" 1️⃣ طبق فرموده رهبری:" آواز­خوانی در مجالس لهو و فسوق با آوازخوانی در غیر مجالس لهو و فسوق تفاوتی ندارد. ممکن است شخصی غزلی از حافظ بخواند و شنوندگان به عالم معنا توجّه کنند و ممکن است همین شخص در مجلس دیگری همین آواز و همین غزل را بخواند و دیگران کف بزنند و برقصند. بنابراین مقوّم معنای غناء این نیست که مخصوص مجالس لهو و فسوق یا متناسب با مجالس لهو باشد." 🔸 لذا اینکه محتوای خوانش این کلیپ منطبق بر تقویت جبهه انقلاب است دلیلی بر چشم پوشی بر احکام شرعی نیست. 2️⃣ طبق فرموده رهبری یکی از قیودی ­که متقوّم مفهوم غنای است داشتن نظم موسیقایی است و در توضیح این موضوع میفرمایند: "نظم موسیقایی این است که کسی آهنگی را طبق دستگاه و مقامی شروع کند و به روال صحیح آن تا آخر آواز پیش ببرد؛ این را می‌گویند نظم موسیقایی که اگر خلاف این رفتار کند، اهل موسیقی آن را زشت می‌شمرند." 🔸 لذا تک خوانی ابتدای کلیپ نیز در جهت نظم موسیقایی آن سرود قلمداد میگردد و با عباراتی چون عادی خواندن و دکلمه گفتن و ... نمیتوان آن را چهارچوب شرایط غنا خارج نمود. 3️⃣ طبق فرموده رهبری: "باطل بودن کلام هم دخالتی در مفهوم غنا ندارد. ممکن است غنا، کلام حق باشد، یا باطل. در هر دو صورت آوازخوانی و غنا صدق می‌کند." 🔸 لذا اینکه بگوییم مفاهیم و معانی این کلیپ در درون جبهه حق تعریف میشود، پس غنا نیست، استدلال باطلی است. 4️⃣ طبق فرموده رهبری:" معیار در حرمت، اضلال شأنی است نه فعلی؛ 🔹گاهی آوازی برای کسی مضلّ عن سبیل الله است، امّا برای دیگری نه؛ چراکه ممکن است تقوا و مراقبتش زیاد باشد و این چیزها در او اثر نگذارد یا اینکه زیاد شنیده و برایش عادی شده باشد؛ یعنی برای او مهیج و محرک نباشد. یا به دلیل دیگری باشد. بنابراین افراد مختلف‌اند. آیا حکم غناء نسبت به این­گونه افراد مختلف است؟ 🔹 در شمول حرمت نسبت به این دو شخص و بین این دو حالت تفاوتی نیست. نمی‌توان گفت که اضلال در مورد کسی که فعلاً تحقّق پیدا می‌کند، حرام و در مورد کسی که فعلاً تحقّق پیدا نمی‌کند، حلال است. (مکاسب محرمه، ج۲۹۶، ص۵) 🔸 لذا اینکه گفته شود چون این کلیپ برای من یا برخی افراد ایجاد کننده حس شهوانی نیست پس مشکلی ندارد، استدلال صحیحی نیست. 👈 طرب‌انگیز بودن، نه تنها مقوم مفهوم غنا نیست، بلکه ملاک حرمت غنا هم نیست 👈ریتمِ تند شاخص غنای محرّم نیست 👈گر یکی از عناصر تشکیل‌دهندۀ غنا که عبارت است از صوت، کلام و خواننده، موجب لهو شد، این غنا حرام است ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سوال برخی از اعضاء👆👆👆 پاسخ 👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ میدونید اشکال کار کجاست؟! ◀️ اشکال کار اینجاست که وقتی مسیح علی نژاد برای خاتمی میخونه، میگیم وااسلاما، وااماما که یک زن برای یک مرد خوند؛ اما وقتی چند دختر افغانستانی چیزی رو که ما دوست داریم میخونن، میگم شرعا حلاله گوش بدیم و نشر بدیم و براش صدتا توجیه و کلاه شرعی میسازیم😔 ◀️ یادمان باشد مردم هوشیار هستن و این دوگانگی ها را به خوبی می‌بینند و ما را قضاوت میکنند
👆👆👆 ✅ قبح زدایی 🔰 برای خاتمه این بحث برمیگردم به پیام اولم در این بحث؛ یکی از دشمن در ماههای اخیر از چند موضوع است: 1️⃣ عفاف و حجاب 🔸 اینکه میبینیم در ماههای اخیر یکی از نقاط تمرکزی دشمن بر روی گزاره های مرتبط با عفاف و حجاب مانند: تخریب جایگاه گشت ارشاد و افزایش تظاهر به بی حجابی در جامعه بوده است در جهت قبح زدایی آن در جامعه برای پیشبرد اهداف آتی خود در بین مردم ایران است. 🔸 انتشار گسترده تصویر آن زن بی حجاب در راهپیمایی 13 آبان، یکی از اشتباهات جریان انقلابی بود که به این قبح زدایی کمک شایانی کرد. 2️⃣ زن، زندگی، آزادی 🔸 این شعار نیز خود گویای اهداف رو و پشت پرده دشمن در جهت ترویج بی بندو باری و ولنگاری فرهنگی در جامعه است که نقطه تمرکزی آن بر زنان قرار گرفته است. یکی از شئون این قبح زدایی را میتوان در خوانندگی زنان در جامعه دید که ویدئوی "برای دختر همسایه" یکی از مصادیق آن است. 🔸 وقتی قبح خوانندگی زنان در افکار عمومی زدوده شود، پس از آن شاهد تعداد کثیری از کلیپ های اینچنینی در جامعه ای خواهیم بود که خوانندگی زنان را پذیرفته است. حال، چه گروهی بهتر از جریان انقلابی برای این صف شکنی و قبح زدایی؟!! 🔸 وقتی ما پذیرفتیم این ویدئو شرعا مجاز است، دیگر پس از این نمیتوانیم در مقابل چنین ویدئوهایی که جریان غربگرا با آن قدرت رسانه ای که در اختیار دارد ایستاده و دست به نقد بزنیم!! 🔹 چرا؟!! چون ما خود، آغازگر انتشار چنین موضوعی بوده ایم. دشمن به همین راحتی ما را خلع سلاح میکند!😔 3️⃣ حرمت امام جامعه 🔸 یکی دیگر از برنامه های عملیاتی دشمن بخصوص در طول دو ماه اخیر قبح زدایی از حرمت امام جامعه در افکار عمومی است. اینکه میبینیم عده ای مزدور یا غافل شعارهایی نامتعارف یا الفاظی رکیک نسبت به رهبری در جامعه سر میدهند و بصورت فزاینده ای در رسانه ها ضریب میخورد گواهی بر این راهبرد دشمن است که میخواهد در میان مدت و بلندمدت حرمت و جایگاه رهبری را در افکار عمومی تضعیف کند. ❇️ مقام معظم رهبری فرمودند: "چه‌طور دشمن را بشناسیم؟ چه‌طور تمایلات او را کشف کنیم؟ چه‌طور بفهمیم که این کار به نفع دشمن یا به ضرر دشمن است؟ این همان است. این همان جایی است که به ، مطلقاً سهل‌انگاری نکردن و هوشیاری و بیداری کامل احتیاج دارد. اگر هم در جایی برای انسان مطلب روشن نیست، آن جا نباید حرکت کند. اگر دیدید زیر پا محکم است، پا بگذارید؛ اگر دیدید مشکوک است، پا نگذارید. بنابراین محافظه‌کار نباشید، اما هوشیار باشید؛ این، آن است. البته سخت است و آسان نیست؛ اما شما هم ؛ بسیجی هستید و باید این کار سخت را به عهده بگیرید.۱۳۸۶/۰۲/۳۱" ◀️ هوشیار باشیم تا ناخواسته تکمیل کننده پازل دشمن نباشیم ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
👆👆👆👆👆 ◀️ باور بفرمائید حل این شبهه (کلیپ برای دختر همسایه) خیلی سخت نیست!! 1️⃣ قدم اول: آیا این خوانش غنا هست یا نیست؟ 🔸 کافیست بدون حب و بغض این خوانش را بررسی کنیم تا به غنا بودن آن پی ببریم( طبق توضیحات مندرج در سایت رهبری در این خصوص https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27823 به راحتی برایمان مکشوف میشود که این خوانش غناست) 2️⃣ قدم دوم: این خوانشِ غنا، توسط زن بوده یا مرد؟ 🔸 کافیست به چهره یکی از خوانندگان نگاه کنیم تا بر زن بودن آن صحه بگذاریم 3️⃣ رجوع کنیم به استفتاء رهبری ( https://www.leader.ir/fa/content/23822/www.leader.ir) ؛ رهبری صریحا میفرمایند "بطور کلی گوش دادن به صدای زن اگر به صورت غنا باشد، جایز نیست" 🔸 در اینجا هیچ شرط و انقلت و اما و اگری در اینکه این غنا باید لهو مضلّ یا مضلّ عن سبیل الله و یا هر کلید واژه دیگری نیاورده اند. صریحا فرمودند اگر صدای زن غنا باشد گوش دادن به جایز نیست ( اینکه ما به خوانش مسیح علینژاد برای خاتمی هم نقد داریم به همین دلیل غنا بودنش هست نه مباحث دیگر) 👈 بحث لهو مضلّ یا مضلّ عن سبیل الله را برای خوانش مردان در غنا بکار ببرید نه زنان؛ خوانش زن همینکه غنا شود جایز نیست، موجب تهییج شهوت یا مستلزم مفسده مضاف بر غنا میشود. به کلام رهبری خوب دقت کنید:👇👇 🔴 بطور کلی گوش دادن به صدای زن به صورت باشد موجب یا مستلزم دیگری‌ شود، . 👈 یعنی اگر یکی از این سه شرط را داشته باشد نه اینکه هر سه شرط را داشته باشد: غنا باشد تهییج شهوت مفسده 👈 اگر میفرمودند غنا باشد #و تهییج شهوت #و مفسده آنگاه میتوانستیم بگوییم صرفا غنا بودن شرط جایز نبودن نیست بلکه باید سه شرط را همزمان داشته باشد. ◀️ فقط کافیه حب و بغض مان را در این خصوص کنار بگذرایم تا حقیقت بر ما مکشوف شود. ◀️ ضمنا کمی به این کلیپ هم فکر کنیم، جای دوری نمیرود. تصور کنید قبح خواندن زنان شکسته شود، از فردا صدها زن خواننده (چه تک خوان چه هم خوان) شروع به ضبط و نشر صدای خود میکنند و این میشود آغاز راه سلبریتی های خواننده زن و ظهور گوگوش ها و هایده ها و سوسن های فراوان در دامان ج.ا.ایران؛ آنوقت من و شمای انقلابی چگونه میخواهیم آنان را نقد کنیم وقتی خودمان آغازگر این قبح شکنی بوده ایم؟!! ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ مبارزه در حوزه های قدرت 🔰 چه بخواهیم، چه نخواهیم، اکثریت دختران انقلابی و خانواده مذهبی که شاکله نیروهای جریان انقلابی هستند از حضور در حوزه هایی همچون خوانندگی زنان، ورزشهای قهرمانی، هنرپیشگی و ... بنا بر اصول و عقاید خود، خودداری میکنند. لذا ورود و مبارزه در این حوزه ها با جریان غربگرا که حوزه تسلط و قدرتش است، یک اقدام شکست خورده از پیش است. 🔰 ما بر اساس باورهای اعتقادی و انقلابی خود نمیتوانیم در این حوزه ها بازیگر چیره دست و پر قدرتی باشیم. لذا استفاده از های به وجود آمده ای که در خوشبینانه ترین حالت دارای شبهات زیادی در درون جبهه انقلاب است، اشتباهی راهبردی و پاس گلی پر هزینه در جهت اهداف جریان غربگراست. 🔰قدرت جریان انقلابی در حوزه زنان، بیشتر موطوف به فعالیت های فرهنگی، شبکه های محلی، علم آموزی، مشاوره و تربیت دینی، حضور میدانی و ... است که میبایست در طرح ریزی های عملیاتی خود بر روی آنها متمرکز شد. ◀️ مراقب باشیم، دشمن زمین بازی را از حوزه قدرت ما به حوزه ضعف ما منتقل نکند👌 ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅کتاب آموزش مصور احکام 🔻 مطابق با فتاوای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظلّه العالی) 🔹 کتابی ضروری برای خانواده هایی که فرزند تازه به دوران بلوغ دارند👌 https://oniketab.ir/product/amozesh-mosavar-ahkam/ 🤵🏻 سفارش کتاب و مشاوره : @admin_Oniketab
👆👆👆👆👆 ✅ در بسته کتاب ویژه عفاف و حجاب، کتاب با ویرایش جدید و همراه با پرداختن به برخی شبهات اغتشاشات اخیر ارسال میگردد👌👌 🔹 مجموع همشون میشه 542 با احتساب 15 درصد تخفیف میشه 460.7 تومان 👌👌 🔹 خرید کتابتون بالای 200 تومان بشه، هزینه ارسالش هم رایگان هست👌 🔹 خرید کلی داشته باشید هم میزان تخفیفش افزایش پیدا میکنه👌 ◀️ خرید رو هم میتونید از طریق سایت آنی کتاب انجام بدین هم از طریق آیدی مدیر سفارشات https://oniketab.ir/product/baste-hejab/ 🤵🏻 سفارش کتاب و مشاوره : @admin_Oniketab
✅ به مناسبت هفته کتاب، از امشب هر شب هفت کتاب خوب و با محتوا را برای گروه های سنی مختلف با تخفیف ویژه 20 درصد معرفی میکنم👌👌 🔰 کتاب های عالی برای نوجوانان 12 الی 15 ساله (ویژه دختران) 🔹 دختر بیست https://oniketab.ir/product/dokhtar-bist 🔹 بی نمازها خوشبخت ترند https://oniketab.ir/product/bi-namazha-khoshbakht-tarand 🔹 ترگل https://oniketab.ir/product/targol 🔹 استاد https://oniketab.ir/product/ostad 🔹 انتخاب من https://oniketab.ir/product/entekhabe-man 🔹رسیدن به خاتونی که میرود https://oniketab.ir/product/residan-b-khatoon 🔹سلام بر ابراهیم جلد اول https://oniketab.ir/product/salam-bar-ebrahem1 🤵🏻 سفارش کتاب و مشاوره : @admin_Oniketab
✅ کتاب از دست جوان ما نیفتد 🔸 به کتاب بایستی اهتمام ورزید. اهتمام به کتاب در واقع قوامش به اهتمام به کتابخوانی است. در جامعه باید سنت کتابخوانی رواج پیدا کند. کاری کنیم که کتابخوانی یک امر رائج بشود و کتاب از دست جوان ما نیفتد 🔸 هرچه ما پیش برویم، احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد. این که کسی تصور کند با پدید آمدن وسائل ارتباط جمعىِ جدید و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست. کتاب روزبه‌روز در جامعه‌ی بشری اهمیت بیشتری پیدا میکند. ابزارهای نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون کتابها و محتوای کتابها و خود کتابها را راحت و آسان منتقل کنند. جای کتاب را هیچ چیزی نمیگیرد. ۱۳۹۰/۰۴/۲۹ 🔹 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیا خوانندگی زن جایز است؟ 🔹دڪتر رفیعی ✅ توضیحات تکمیلی در مورد کلیپ «برای دختر همسایه» 🔸مفسده 🔸عنوان ثانویه 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔴 در سیستان و بلوچستان چه خبر است؟!🤔 🔹 تحلیل وقایع سیستان و بلوچستان بصورت جامع و کامل در قالب چندین متن به هم پیوسته 👇👇👇
✅ غبارآلودی فضای شناختی 🔰 آنچه در منطقه سیستان و بلوچستان در حال کنش و واکنش است، ارتباطی به مباحث پیرامونی برادران اهل سنت و شیعی ندارد. 🔹 دشمن به واسطه ای در حال پیاده سازی گزاره های بر مبنای اثرگذاری در تصمیمات مسئولان در تهران و همچنین بر افکارعمومی مردم ایران است. 🔸 وقایع سیستان و بلوچستان را باید بر محوریت بررسی و تحلیل نمود نه برادران اهل سنت 🔹 ان شاالله در طول روزهای آتی به این موضوع بصورت تشریحی میپردازم تا کمی این فضای غبارآلود و غیر شفاف برای مخاطبین شفاف گردد. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ چگونه مولوی عبدالحمید به جایگاه قدرت مذهبی و سیاسی رسید؟! 🔻 قسمت اول 🔰 تا اواسط دهه 60 در سیستان و بلوچستان دو عالم جلیل القدر پیش برنده امور آن استان بوده اند. آیت الله کفعمی خراسانی ( وفات 1362) روحانی و پرچمدار شیعیان آن منطقه و مولانا عبدالعزیز ملا زهی ( وفات 1366 ) روحانی سرشناس اهل سنت آن دیار بوده اند که تفکر هر دو عالم بر محوریت ( هم در اجتهاد و هم در عمل ) باعث شده بود ما کمترین حاشیه سازی ها و سوء استفاده های دشمنان را در آن منطقه شاهد باشیم. 🔰 پس از قوت مولانا عبدالعزیز ملا زهی، یکی از دامادهای ایشان یعنی عبدالحمید اسماعیل زهی به واسطه چند گزاره جانشین ایشان شد. 1️⃣ بذر ساخت مسجد مکی در زاهدان را مولوی عبدالعزیز با حمایت های آیت الله کفعمی پایه گذاری نمود و امور ساخت و پیگیری های آن عموما بر عهده مولوی عبدالحمید بود و این نکته یکی از عوامل انتخاب عبدالحمید برای جانشینی مولوی عبدالعزیز بود. 2️⃣ طایفه اسماعیل زهی و شه بخش عمدتا در اطراف زاهدان و خاش بوده اند که با توجه به وجود مسجد مکی در زاهدان، یکی دیگر از عوامل این جانشینی میشود. 3️⃣ عنوان دامادی مولوی عبدالعزیز نیز به عبدالحمید بستری درجهت رشد اجتماعی و قدرت مذهبی او در میان اهل سنت بلوچستان را فراهم نمود. 4️⃣ حمایتها و لابیگریهای عربستان و پاکستان ( عبدالحمید مدتی را در پاکستان تحصیلات مذهبی داشته است) نیز در انتخاب عبدالحمید برای جانشینی مولوی عبدالعزیز بی تاثیر نبود. 5️⃣ مرکز استان بودن شهر زاهدان نیز بی تاثیر در این انتخاب نبود ▪️ ادامه در قسمت بعد ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ چگونه مولوی عبدالحمید به جایگاه قدرت مذهبی و سیاسی رسید؟! 🔻 قسمت دوم 🔰 مولوی عبدالعزیز از خاندانی عالم زاده و عالم پرور اهل سنت جنوب استان بلوچستان بود و در میان طایفه های جنوبی استان، کم عالم باسواد نبود. اما مولوی عبدالحمید از طایفه اسماعیل زهی و شه بخش در اطراف زاهدان بود که این دو طایفه دارای سابق خوشنامی در میان دیگر طوایف نبودند( منشا بخشی از شرارتها و قاچاق مواد مخدر از درون همین دو طایفه شکل گرفته است) 🔹مولوی عبدالعزیز به واسطه جایگاه علمی و فقهی خود، سالها عضو مجلس خبرگان رهبری بود. پس از فوت ایشان عبدالحمید به دلیل فقدان وجاهت علمی و فقهی نتوانست مجوز ورود به مجلس خبرگان را دریافت کند. اما افرادی از طوایف جنوبی بلوچستان همچون مولوی نذیر احمد سلامی که رشته تخصصی اش اقتصاد اسلامی و استادی حاذق در فقه است مجوز ورود به مجلس خبرگان در ادوار مختلف را کسب نمودند. 🔰 بخش قابل توجهی از عالمان اهل سنت ( به تعبیری دیگر بدنه علمی، روشنفکری و مذهبی علمای اهل سنت) در استان سیستان و بلوچستان، به طور جد مخالف رویه های مولوی عبدالحمید بوده اند اما به دلایل ذیل کمتر این مخالفت ها را علنی مطرح میکنند: 1️⃣ فقدان تربیونِ مناسب برای انتقال اعتراض و مخالفت 2️⃣ جو روانی شدید در حمایت از مولوی عبدالحمید 3️⃣ پالس های منفی برخی مسئولین کشور و استان 4️⃣ خطر ترور شخصیتی و جانی 5️⃣ عدم اتهام در اختلاف اندازی در میان اهل سنت 👈 در خصوص موارد 2 و 3 در پستهای آتی توضیحاتی ارائه میدهم. ▪️ ادامه در قسمت بعد ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e