eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
19هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
96 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ امیرالمومنین در سوگ 🔹 اي پيامبر خدا، صبر و بردباري من با از دست دادن فاطمه سلام الله عليها كم شده، و توان خويشتنداري ندارم اما براي من كه سختي جدايي تو را ديده و سنگيني مصيبت تو را كشيده‌ام، صبر كردن ممكن است. 🔹 اين من بودم كه با دست خود، تو را در ميان قبر نهادم و هنگام رحلت، جان گرامي‌ات ميان سينه و گردنم پرواز كرد «پس همه ما از آنِ خدائيم و به سوي او بازمي‌گرديم» پس امانتي كه به من سپرده بودي برگردانده شد و به صاحبش رسيد، از اين پس اندوه من هميشگي و شب‌هايم شب زنده‌داري است تا آن روز كه خدا خانه زندگي تو را براي من برگزيند. 🔹 به زودي دخترت تو را آگاه خواهد ساخت كه امت تو چگونه در ستمكاري بر او اجتماع كردند، از فاطمه بپرس و احوال اندوهناك ما را از او خبرگير كه هنوز روزگاري سپري نشده و ياد تو فراموش نگشته است. پ.ن: چقدر این جمله امیرالمومنین علی علیه السلام در هنگام دفن حضرت زهرا سلام الله علیها سنگین و جانکاه هست😔 فقط خدا میداند آن لحظات امیرالمومنین علی علیه السلام چه غمی در دل داشت... 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
👆👆 🔹 الحمدالله در قالب این طرح توانستیم 196 جلد کتاب نفیس انسان 250 ساله- حلقه سوم را در اختیار متقاضیان قرار دهیم. البته میزان تقاضا بسیار بالاتر است و همچنان نیاز به جمع آوری در جهت تامین بودجه و توزیع این کتاب وجود دارد. 🔹 لذا از همه عزیزانی که توان مالی دارند خواهش می کنیم در این طرح شرکت کنند تا بتوانیم کتاب را با این تخفیف عالی به دست افرادی که توان خرید کتاب را ندارند برسانیم.🙏 اجرتان با بی بی دوعالم حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها🥀
✅ ظلمِ مضاعف 🔰 وقایع پس از شهادت نبی اکرم صلی الله علیه و آله، سراسر ظلمی بزرگ بر حضرت زهرا سلام الله علیها بود اما به ایشان و توسط شیعیان آن حضرت در طول قرنهای پس از آغاز اسلام صورت گرفت. 🔰 وقتی پس از 14 قرن همچنان میبینیم، اکثریت افراد جامعهِ شیعه (جهان پیشکش) نسبت به شناخت جایگاه و مقام زن و همچنان الگوگیری مناسب از حضرت زهرا (س) دچار دوگانگی های متعدد، کج فهمی و عدم شناخت هستند، یعنی همچنین این بانوی عظیم الشان در غربت و مظلومیت به سر میبرد. 🔰 وقتی مینگریم در افکارعمومی جامعه شیعیان، از یکسو گزاره هایی همچون: ▪️ بهترین زن، زنی است که هیچ مردی او را نبیند و او نیز هیچ مردی را نبود ▪️ زن در صحبت با مرد نامحرم باید انگشت سبابه را در دهان بگذارد تا نازکی صدایش برای نامحرم مشخص نباشد ▪️ جایگاه زن در درون خانه و مختص به شوهرداری و بچه داری و خانه داری است ▪️ و ... 🔹از حضرت زهرا سلام الله علیها نقل میگردد و از سویی دیگر در ایام دهه فاطمیه از فعالیتهای سیاسی-اجتماعی آن حضرت تجلیل میگردد!!! جامعه غرق در یک دوگانگی عجیب، مضمحل کننده و ضد فرهنگ در حوزه زنان فرو میرود و هر شخصی بر اساس سلیقه و فهم خود به آن میپردازد!! 🔹 و این میشود آغاز ظلمِ مضاعف به فاطمه الزهرا سلام الله علیها که گسترده آن در طول تاریخ ممتد شده است. ❇️ به مناسب دهه فاطمیه و ایام شهادت صدیقه کبری (س)، ان شاالله به قدر فهم و وسعم تلاش میکنم در طی چند روز، مطالبِ تحلیلی در خصوص جایگاه زن در خانه و اجتماع برگرفته از سیره عملی حضرت زهرا (س) در کانال منتشر کنم. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ حق و باطل در مسیر تاریخ 🔰 وقتی در تاریخ همسر حضرت لوط، پسر حضرت نوح، عموی پیامبر اسلام، برادر امیرالمومنین و .... داریم، خواهر رهبری که صرفا یک یادآوری تاریخی است که: ▪️ پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبوتش گم شد ▪️ سگ اصحاب کهف روزی چند، پی آدم گرفت و مردم شد 🔹 واقعا، چه اهمیتی داره خواهر حضرت آقا، بر علیه ایشون موضع گیری کنه؟!!🤔 تاریخ سرشار از امثال این نمونه هاست برای عبرت و بصیرت ما ▪️ رگ رگ است این آب شیرین، آب شور ▪️ در خلایق می‌‌رود تا نفخ صور ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ چگونه بررسی کنیم که در تحلیل دچار خطا نشویم؟! 🔰 به این سه واقعه و روایت دقت کنید: 1️⃣ حضرت زهرا میفرمایند: بهترین چیزی که برای زن سعادت‌بخش و مفید می‌باشد، آن است که مردی را نبیند و هیچ مرد نامحرمی نیز او را نبیند.(احقاق الحقّ: ج 25، ص 350، اعیان الشّیعة: ج 1، ص 322) 2️⃣ سهل بن سعد ساعدی می گوید: هنگامی که کلاه خُود پیامبر خدا(ص) شکست و چهره وی به خون نشست و دندان رباعی ایشان نیز شکست و زمانی که علی(ع) با سپر، آب می آورد، فاطمه(ع) بدان جا آمد و از چهره ایشان خون را می شست. وقتی فاطمه(ع) مشاهده کرد که خون بر چهره بیشتر می شود، حصیری را برداشت و سوزاند و این سوزانده را به زخم پیامبر خدا(ص) چسباند و پس از آن، خون فرو نشست.( بحارالانوار، ج 20، ص 31؛ سيره بن هشام، ج 3، ص 106) 3️⃣ حضرت فاطمه (س) چون عمر را آتش به دست دید فرمود: آمده ای که خانه مرا آتش بزنی؟ وی گفت: آری، مگر اینکه با امت در بیعت با خلیفه اول همراه شوید؛ صدیقه کبری (س) پشت در آمد و فرمود: بدتر از شما ندیده ام! جنازه رسول خدا (ص) را روی دست ما نهاده و خلافت را بدون مشورت با ما، میان خود تقسیم کرده اید؟!(تاریخ طبری: 2/ 443) 🔸 سه گزاره که در ظاهر با هم در تضاد و تناقض هستند و همین امر باعث میشود اگر مورد موشکافی و مداقه قرار نگیرد در تحلیل دچار خطا و اشتباه میشویم. 🔻 سوال: 🔸 اگر حضرت زهرا (س) فرمودند و معتقد هستند که بهترین گزاره برای یک زن این است که هیچ مردی او را نبیند و او نیز هیچ مردی را نبیند! پس چرا ایشان در جنگ احد پرستاری میکردند؟! یا در واقعه دفاع از امیرالمومنین علی علیه السلام آنگونه در مقابل بسیاری از مردان، قد علم کردند؟!! 🔹 چگونه باید به این سوال پاسخ دهیم؟ ان شاالله در پست های آتی این سوال را مورد بررسی قرار میدهیم ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
👆👆👆 🔰 برای رسیدن به یک پاسخ مناسب مرور مباحث گذشته بسیار کارگشاست، بخصوص مواردی همچون: 1️⃣ در هم تنیدگی گزاره های مختلف زیست فردی و اجتماعی انسان https://eitaa.com/s_a_razavi/10755 2️⃣ نگاه جامع نگرانه و منظومه ای https://eitaa.com/s_a_razavi/10756 3️⃣ تحلیل موضوعات بدون برداشت سوگیری شده و جانبدارانه https://eitaa.com/s_a_razavi/10757
✅ نگاه تک گزاره ای 🔰 یکی از چالش های ما در بسیاری از موارد، نگاه تک بعدی و تک گزاره ای است که متاسفانه باعث میشود در برهه های مختلف، هزینه های گزافی را پرداخت کنیم. 🔰 در واقع ما بجای اینکه به هر موضوعی در قالب یک منظومه در هم تنیده از قطعات مختلفِ عقیدتی و فکری نگاه، بررسی، تحلیل و طرح ریزی عملیاتی کنیم، صرفا از یک زاویه به آن نگاه میکنیم و بر اساس همان حوزه برای آن تحلیل و طرح ریزی میکنیم. 🔰 به همین دلیل است که روحانی ما اقتصاددان نیست! اقتصادان ما سیاست مدار نیست! سیاست مدار ما فرهنگ شناس نیست! فرهنگی ما امنیتی نیست! امنیتی ما فرهنگی نیست! و ... 🔰 به همین دلیل است که عمده طرح های عملیاتی ما در حوزه های مختلف پیوست های رسانه ای، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی ندارد، چرا که ما به آن موضوع صرفا از یک زاویه نگاه گرده و به آن پرداخته ایم. ✅ در حوزه زنان نیز درد همین است؛ هر یک از ما به زن و حواشی آن از یک زاویه و بُعد نگاه میکنیم و برای او نسخه میپیچیم!! 🔹 در حالی که برای شناخت ویژگیهای اجتماعی - سیاسی - فرهنگی زن باید به صورت جامع نگرانه و منظومه ای نگاه کنیم و در آن چهارچوب نقش و جایگاه او را بشناسیم و بر همین مبنا طرح ریزی عملیاتی در جامعه برایش داشته باشیم. 🔹 بر همین اساس است که ما در برهه های مختلف، کنش ها و واکنش های مختلف و متفاوتی از حضرت زهرا سلام الله علیها را میبینیم. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ یک رهبرِ به تمام معنا 🔰 وقتی ما با نگاهی جامع نگرانه و منظومه ای به کنش ها و واکنش های صدیقه کبری سلام الله علیها مینگریم، هیچ تضاد و اختلافی در قول و عمل از ایشان در مبنای مبانی تفکر اسلامی نمیبینیم. 🔹 در سیره عملی حضرت زهرا سلام الله علیها زن از یکسو به عنوان مربی و پرورش دهنده انسان در درون خانواده( خانواده به عنوان مهمترین هسته جامعه انسانی) شناخته میشود و از سوی دیگر به عنوان یک فعال اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تعریف میگردد و برای هر حوزه بر اساس اقتضائات زمان و مکان شرح وظیفه ای تعریف میگردد. 🔸 در زمان صلح و امنیت، جایگاه زن در درون خانه و متمرکز بر امور تربیتی، پرورشی و آرامش بخشی افراد خانواده تعریف میگردد. 🔸 در زمان ضرورتِ جهاد تبیین، در جامعه حضوری فعال و موثر پیدا میکند. 🔸 در هنگامه نبرد، همراه با تشکل های زنانه، به پشتیبانی از جبهه حق اقدام میکند. 🔸 و در زمانی که ولایت تنهاست، یک تنه بر علیه غصب کنندگانِ حقِ امامِ زمان قیام میکند و در قالب یک رهبرِ سیاسی در جامعه فعال میشود. 🔹 زن در سیره حضرت زهرا سلام الله علیها، یعنی یک ولایتمدارِ زمان شناس که در هر برهه ای بر مبنای بصیرت و آگاهی خود میداند چه وظیفه ای دارد و چه اقدامی را باید انجام دهد. 🔹 زن در سیره صدیقه کبری سلام الله علیها، یک انسان منفعل، درجه دو، خانه نشین و خنثی نیست؛ بلکه زن مصدرِ پرورش و رشد جامعه به حساب می آید که میتواند در تحولات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی جامعه خود اثرگذاری پویا و رو به پیشرفتی داشته باشد. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ نقش‌آفرینیِ فعال در جامعه 🔰 زنان‌ مسلمان‌ در زندگی‌ شخصی‌، اجتماعی‌ و خانوادگی‌ خود باید زندگی‌ فاطمه‌ زهرا سلام الله علیها را از جهت‌ خردمندی‌، فرزانگی‌ و عقل‌ و معرفت‌ الگو و سرمشق‌ خود قرار دهند و از بعد عبادت‌، مجاهدت‌، حضور در صحنه‌ ، خانه‌داری‌، همسرداری‌ و تربیت‌ فرزندان‌ صالح‌ از زهرای‌ اطهر سلام الله علیها پیروی‌ کنند زیرا زندگی‌ آن‌ بانوی‌ بزرگ‌ اسلام‌ نشان‌ می‌دهد که‌ برای‌ ورود در صحنه‌ سیاست‌ و میدان‌ کار و تلاش‌ و نیز ایفای‌ در جامعه‌ همراه‌ با تحصیل‌، عبادت‌، همسرداری‌ و تربیت‌ فرزندان‌ می‌تواند پیرو فاطمه‌ زهرا سلام الله علیها باشد و دخت‌ گرامی‌ پیامبر عظیم‌ الشأن‌ الهی‌ را الگوی‌ خود قرار دهد. ۱۳۷۲/۰۹/۱۷ 🔸 مقام معظم رهبری 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دیروز مجرم، امروز مولوی! 🔰 اینکه عبدالحمید از یک مجرمِ اعدامی دفاع میکند، اقدام عجیبی نیست، چرا که شخصی که چندین سال قبل به واسطه اقدامات جنایتکارانه و تروریستی مجرم شناخته شده بود و محکوم به اعدام، امروز مرادِ او شده و خط و خطوط کاری اش را ترسیم میکند!!! 🔰 جای شرم دارد برای عبدالحمید که فردی مانند نقشبندی بر روی افکار و اعمال او اثرگذار باشد. 🔹 جناب آقای عبدالحمید، هر شبِ جمعه، مولوی نقشبندی چه در گوشت نجوا میکند که روزهای جمعه اینچنین بر روی ج.ا.ایران پنجه میکشی؟!! ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ربایش و قتل شیخ عبدالواحد به جرم حمایت از اسلام و انقلاب در دیدار با نماینده رهبری! / سکوت عبدالحمید! 🔹‏افراد گروهک تروریستی، مولوی عبدالواحد ریگی، روحانی ‎ و اهل سنت طرفدار نظام که در سفر نماینده رهبر انقلاب به سیستان وبلوچستان با وی دیدار کرده بود رو بعد از ربایش به قتل رسوندن... مجید بامری/ خبرنگار بلوچ پ.ن: یادتان هست عرض کردم خوی دیکتاتوری حامیان عبدالمحید را که تحمل شنیدن هیچ نقدی را ندارند؟! و با منتقدین به شدت برخورد میکنند؟! این جنایت مشتی هست نشانه خروار😔 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ مستحق آدم حساب شدن نیستی 🔰 جناب عبدالحمید اسماعیل زهی، همانگونه که در محافل خاصِ خصوصی میگویی که ج.ا.ایران شما را آدم حساب کرد و...، عرض میکنم شما با رفتارها و گفتارتان نشان داده اید استحقاق آدم حساب شدن در نظام ج.ا.ایران را ندارید. 🔰 بهتر بود به جای رسیدن به این جایگاهِ خود خوانده، وظیفه پاشویه و ماساژ شیوخ وهابی مسلک عربستان را به عهده میگرفتی که لیاقت همان است و بس ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ مجازات از نگاه عبدالحمید 🔰 جناب عبدالحمید اسماعیل زهی، چگونه است که در تفکر و عقیده شما، حاکم میتواند تارک نماز را مجازات کند اما کسی که با قمه و قدّاره بر علیه حافظان امنیت حمله کرده و موجبات ناامنی را در کشور ایجاد کرده نباید مجازات شود؟!!! ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تناقض در قول و عمل 🔰 جناب عبدالحمید، آیا اینگونه از مقام معظم رهبری اطاعت میکنید؟! 🔹 چرا قول و عمل شما در تضاد و تناقض هست؟! 🔹 آیا برای شخصیتی همچون شما، زشت نیست قول و عملش در تناقض باشد؟! 🔹 آیا این تناقض در گفتار و عمل، نشانه کم سوادی شما نیست؟! ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ یک رهبرِ به تمام معنا 🔰 فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) در نقش یک رهبر واقعی [است]؛ همان­طور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمه‌ی زهرا مرد بود، پیغمبر میشد. [این] خیلی حرف عجیبی است، خیلی حرف بزرگی است و جز از زبان کسی مثل امام بزرگوار که هم عالم بود، هم فقیه بود، هم عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را. [فاطمه­‌ی زهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این زنِ اسلام است. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ 🔸 مقام معظم رهبری 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ ذهن در اسارت 🔰 از هشتک پایان مماشات رسیدیم به چرا محسن شکاری اعدام شد!!! 🔻چرا؟؟؟!!!! 🔹چون مبنای فکری مستقل از رسانه های بیگانه نداریم، دشمن هست که به ما القا میکند به چه فکر کنیم و چه مطالبه ای داشته باشیم!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا نیروهای پلیس به فلان دختر لگد زد!!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا نیروهای پلیس به فلان دختر لگد نزد!!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا حاکمیت با اراذل مماشات میکند؟!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا حاکمیت با اراذل مماشات نمیکند؟!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا زدن جفت پای رونقی را شکستند؟!!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا رونقی را با قید وثیقه آزاد کردند؟!!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا اول محسن شکاری را اعدام کردند؟!! ▪️ و این یک روزها همچنان ادامه دارد.... 🔹 در واقع، ما نمیدانیم، دقیقا از حاکمیت چه میخواهیم!!! و حاکمیت باید چه اقدامی انجام دهد!!!! صرفا روزانه مطالبه یک یا چند موضوع را داریم بی آنکه بدانیم عمق این مطالبه چیست؟ و سر خط آن در دست کیست؟! 🔹در شعارها میگوئیم " ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند" اما در عمل گوش و چشممان به دنبال استوری های سلبریتی هاست که چه خط شبهه جدیدی بر علیه اسلام و انقلاب ایجاد میکنند!! 🔹 در زبان میگوئیم "با ولایت تا شهادت" اما در عمل با ولادت تا پای گوشی هستیم و بعدش پای حرف هزاران کانال و گروه و کاربر مجازی مینشینیم و هر آنچه میبافند را قبول میکنیم و تازه بعدش انتظار داریم حاکمیت پاسخگوی آن شبهات باشد!!! 🔰 خلاصه، مَثَل ما مَثَل برگی در باد (دشمن) است که هر زمان اراده کند ما را به سمت دلخواهش میبرد، به همین دلیل است که امام جامعه فرمودند: "در خودتان بصیرت ایجاد کنید. قدرت تحلیل در خودتان ایجاد کنید؛ قدرتی که بتوانید از واقعیتهای جامعه یک جمع‌بندی ذهنی برای خودتان به‌وجود آورید و چیزی را بشناسید. این قدرت تحلیل خیلی مهمّ است. هر ضربه‌ای که در طول تاریخ ما مسلمانان خوردیم، از ضعف قدرت تحلیل بود. ۱۳۷۷/۱۱/۱۳" ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت اول 🔹با توجه به هجمه دشمن به اجرای حکم اعدام از یکسو و ایجاد/القای برخی شبهات مهم در فضای مجازی، با رویکرد تبیین و پاسخ به سوالات و شبهات از منظر حقوقی و فقهی: 🔺۱. تعریف: محاربه سلاح‌کشیدن با هدف ایجاد ترس در مردم است. فقهاء کسی را که به وسیله سلاح مال مردم را می‌دزدد یا آنان را به اسارت می‌برد را هم مصداق محارب می‌دانند. مجازات محاربه جزء است و در قرآن بیان شده است. 🔺۲. نص قرآنی: «إِنَّما جَزاءُ الَّذینَ یُحارِبُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظیمٌ»؛(مائده:۳۳) کیفر آنها که با خدا و پیامبرش به جنگ برمی‌خیزند، و اقدام به فساد در روى زمین می‌کنند، [و با تهدید اسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله می‌برند،] آن است که کشته شوند یا به دار آویخته گردند یا [چهار انگشت از] دست [راست] و پاى [چپ] آنها، بعکس یکدیگر، بریده شود و یا از سرزمین خود تبعید گردند. این رسوایى آنها در دنیاست و در آخرت نیز دچار مجازات سختی خواهند شد. بنابراین: طبق نص قرآن، حد محاربه یکی از چهار مجازات زیر است و انتخاب هر یک در اختیار قاضی است: ◾️الف. اعدام ◾️ب. صلب ◾️ج. قطع دست راست و پای چپ ◾️د. نفی بلد 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت دوم 🔺۳. عدم امکان عفو: اگر عنوان اتهامی، و فی الارض باشد با عفو صاحب دم، حد محاربه و افساد ساقط نمی‌شود. بدین علت که در محاربه و افساد، جنبه عمومی (حق الله) بر جنبه خصوصی (حق الناس) ترجیح دارد. بازگشت حکم محاربه به امنیت و ابعاد اجتماعی آن است. این نظر میان فقهاء، اجماع دارد بنابر این گذشت اولیاء دم، مسقط حد محاربه نیست. قانونگذار هم چنین می‌گوید: 🔹ماده ۱۹۲ قانون مجازات اسلامی: حد محاربه و افساد فی الارض، با عفو صاحب حق، ساقط نمی شود» 🔹 ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی در محاربه و افساد، از جهات مخففه مجازات نیست. 🔺۴. مبنای محاربه: آن چه مبنا و تشکیل‌دهنده جرم محاربه می‌باشد، آرامش و امنیّت عمومی بوده و این هدف با هر وسیله‌ای اعم از سلاح گرم یا سرد انجام شود، بر آن جرم محاربه صدق می‌کند. 🔺۵. عناصر محاربه: 🔹الف. عنصر مادی: عنصر مادی یا رفتار فیزیکی در جرم محاربه اسلحه کشیدن (تجرید السلاح) برای ایجاد ناامنی در محیط (ِلاخافه الناس) است. سلاح با لحاظ ریشه واژه محاربه (حرب: در مفهوم نزاع و جنگیدن)، ناظر به هر وسیله‌ای است که عرفاً سلاح و وسیله نزاع تلقی شود اعم از سرد یا گرم. 🔹ب. عنصر روانی: عنصر روانی جرم محاربه تجاوز به جان، مال یا ناموس مردم و یا ارعاب مردم است. بنابراین اگر کسی با انگیزه شخصی به سوی یک نفر سلاح بکشد، محاربه محسوب نمی‌شود چرا که عمل او جنبه شخصی داشته نه جنبه عمومی. به‌علاوه این عنصر در برگیرنده سوءنیت اعم از سوءنیت عام که عمد بودن عمل ارتکابی از سوی مرتکب را نشان می‌دهد یا سوءنیت خاص که رسیدن به نتیجه است را بیان می‌کند و در این جرم ایجاد نا امنی و خواستن محیطی نا امن و ضرر زدن را در برمی‌گیرد. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت سوم 🔺۶. منظور از سلاح: مطابق ماده ۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰ ، مقصود از سلاح و مهمات در این قانون، انواع سلاح‌های گرم و سرد جنگی و شکاری اعم از گلوله زنی و غیرگلوله زنی و مهمات مربوط به آن‌هاست. همچنین در تبصره الحاقی مصوب ۱۳۸۷ به بند ۳ ماده ۶۵۱ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ بیان داشته، منظور از سلاح عبارت است از: • انواع اسلحه گرم از قبیل تفنگ و نارنجک. • انواع اسلحه سرد از قبیل قمه، شمشیر، کارد، چاقو، پنجه بوکس. • انواع اسلحه سرد جنگی مشتمل بر کاردهای سنگری متداول در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یا مشابه آنها و سرنیزه‌های قابل نصب بر روی تفنگ. • انواع اسلحه شکاری شامل تفنگ ساچمه زنی، تفنگ‌های مخصوص بیهوش کننده جانداران و تفنگ‌های ویژه شکار حیوانات آبزی. 🔺۷. مصادیق جرم محاربه: در برخی مصادیق محاربه وجود دو رکن دست بردن به سلاح و سلب امنیت عمومی ضروری فرض شده است و در برخی از آن‌ها بدون ضرورتی برای معیار نوعی (ایجاد اختلال در امنیت عمومی) صرفاً احراز معیار ذهنی (قصد اخلال یا مقابله با نظام) کافی دانسته شده است. 🔺۸. توبه محارب و تأثیر آن بر مجازات: با لحاظ تبصره ۱ ماده ۱۱۴ و ماده ۱۱۶ قانون مجازات اسلامی توبه محارب صرفاً قبل از تسلط یا دستگیری موجب سقوط حد است و نه پس از دستگیری. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت چهارم 🔺۹. قاعده درأ و تأثیر آن در محاربه: به‌طور کلی مفاد آن است که حدود با شک و شبهه از بین می‌روند و مجازات حدی فقط زمانی جاری می‌شود که جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در میان نباشد. قاعده درأ در قانون مجازات اسلامی این‌گونه بیان شده است: 🔹 هر گاه وقوع جرم یا برخی از شرایط آن و یا هر یک از شرایط مسئولیت کیفری مورد شبهه یا تردید قرارگیرد و دلیلی بر نفی آن یافت نشود، حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمی‌شود. 🔹 اما به لحاظ مفهوم ماده ۱۲۱ قانون مجازات اسلامی (در جرایم حد به استثنای محاربه، افساد فی الارض، سرقت و قذف، به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمی‌شود) و تبصره ۱ ماده ۲۱۸ قانون مجازات اسلامی در محاربه و افساد فی الارض، صرف وجود شبهه یا صرف ادعای فقدان یکی از شرایط مسئولیت کیفری، مسقط حق به استناد قاعده درأ نیست بلکه دادگاه موظف به تحقیق و بررسی می‌باشد. 🔸 ضمنا موضوع هم از منظر اهل سنت و هم ابعاد حقوقی و فقهی دیگری دارد که اگر ضرورتی بود عرض خواهد شد. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ پاسخی اجمالی و در عین حال کاربردی به قلم دکتر ابوالقاسم خدادی، هیأت علمی دانشگاه و وکیل دادگستری، در برابر شبهه های اخیر که توسط برخی اساتید حقوق دانشگاه تهران ناظر بر مفهوم محاربه در فضای جامعه منتشر شده 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ خطِ تبلیغی دشمن 🔰 یادمان باشد، از این پس خط تبلیغی دشمن در رسانه ها حول چند محور پیاده سازی میشود: 1️⃣ مظلوم نماییِ محکومین اغتشاشات اخیر 2️⃣ زیر سوال بردن احکام قضایی بر دو مبنا: 🔸 در خصوص محکومین اغتشاشات اخیر 🔸 مقایسه با دیگر پرونده های قضائی در حوزه های امنیتی یا اقتصادی هم از زاویه زمان صدور حکم هم از زاویه میزان و شدت مجازات 3️⃣ تحریک به تجمع و اعتراضات صنفی مرتبط با محکومین مانند پزشکان، مهندسان، دانشجویان، زنان، هنرمندان و ... 4️⃣ تحریک قومیتها و اقلیتها به تجمع و اعتراض نسبت به محکومان هم قوم و مذهب آنان 5️⃣ انحراف افکارعمومی از محکوم کردن اغتشاش گران به سمت محکوم کردن و معترض شدن به حاکمیت و مسئولین ❇️ مراقب باشیم، ناخواسته در پازل دشمن قرار نگیریم و تکمیل کننده برنامه های او نشویم ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔴 این خبر صحت نداره، مولوی عبدالحمید احضار نشده، بلکه مولوی نقشبندی احضار شده است
✅ سوال 🔻 برای ترویج گزاره های صحیح فرهنگی چه اقداماتی باید انجام گیرید؟ 🔻 یا به تعبیر دیگر، چگونه میتوانیم گزاره های صحیح فرهنگی را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم؟
🔰 طرح برای خرید کتبی تاریخی و انقلابی 👌 بعد از تجربه موفق جمع آوری نذورات فرهنگی عزیزان دغدغه مند انقلابی برای تهیه کتاب حلقه سوم و تهیه حدودا 400 جلد از این کتاب با تخفیف استثنایی 50 درصد و تشکر از عزیزان شرکت کننده ، این بار قصد داریم برای لبیک به دغدغه های تاریخی مقام معظم رهبری و همچنین تقویت اطلاعات نیروهای انقلابی برای دفاع از نظام و دستاوردهای آن و پاسخ به شبهات درباره عملکرد نظام ، کتب زیر را با تخفیف زیاد به مخاطبین عرضه کنیم ، در این راه نیازمند به کمک های شما عزیزان هستیم. کتب این طرح عبارتند از : 1️⃣ کتاب نگاهی به تاریخ جهان (سه‌جلدی) / میزان تخفیف 40 درصد ( رهبری بارها تاکید به خواندن این کتاب کردند البته ویژه محققین است ) 2️⃣ کتاب انسان 250 ساله حلقه سوم / میزان تخفیف 50 درصد 3️⃣کتاب تاریخ معاصر از نگاه رهبری / میزان تخفیف 50 درصد ( جهت آشنایی با دغدغه های تاریخی رهبری) 4️⃣ کتاب دکل / میزان تخفیف 70 درصد ( کتابی عالی جهت پاسخ به شبهات درباره نظام و عملکرد آن) 5️⃣ کتاب صعود چهل ساله / میزان تخفیف 50 درصد ( کتابی معروف و شناخته شده درباره اثبات پیشرفتهای انقلاب و جایگاه های برتر ایران در جهان) 👈 خیرین و علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این نذر فرهنگی ، نذورات خود را به شماره کارت 6273817010103665 به نام قرارگاه جهادگران واریز نمایند. ✅ کلیه مراحل این برنامه فرهنگی از جمع آوری نذورات تا توزیع کتب زیر نظر قرارگاه جهادگران و آقایان احسان عبادی و سید احمد رضوی انجام میگردد ✅