eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
19.7هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
96 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ یک رهبرِ به تمام معنا 🔰 فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) در نقش یک رهبر واقعی [است]؛ همان­طور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمه‌ی زهرا مرد بود، پیغمبر میشد. [این] خیلی حرف عجیبی است، خیلی حرف بزرگی است و جز از زبان کسی مثل امام بزرگوار که هم عالم بود، هم فقیه بود، هم عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را. [فاطمه­‌ی زهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این زنِ اسلام است. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ 🔸 مقام معظم رهبری 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ ذهن در اسارت 🔰 از هشتک پایان مماشات رسیدیم به چرا محسن شکاری اعدام شد!!! 🔻چرا؟؟؟!!!! 🔹چون مبنای فکری مستقل از رسانه های بیگانه نداریم، دشمن هست که به ما القا میکند به چه فکر کنیم و چه مطالبه ای داشته باشیم!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا نیروهای پلیس به فلان دختر لگد زد!!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا نیروهای پلیس به فلان دختر لگد نزد!!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا حاکمیت با اراذل مماشات میکند؟!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا حاکمیت با اراذل مماشات نمیکند؟!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا زدن جفت پای رونقی را شکستند؟!!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا رونقی را با قید وثیقه آزاد کردند؟!!! ▪️ یک روز میگوئیم چرا اول محسن شکاری را اعدام کردند؟!! ▪️ و این یک روزها همچنان ادامه دارد.... 🔹 در واقع، ما نمیدانیم، دقیقا از حاکمیت چه میخواهیم!!! و حاکمیت باید چه اقدامی انجام دهد!!!! صرفا روزانه مطالبه یک یا چند موضوع را داریم بی آنکه بدانیم عمق این مطالبه چیست؟ و سر خط آن در دست کیست؟! 🔹در شعارها میگوئیم " ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند" اما در عمل گوش و چشممان به دنبال استوری های سلبریتی هاست که چه خط شبهه جدیدی بر علیه اسلام و انقلاب ایجاد میکنند!! 🔹 در زبان میگوئیم "با ولایت تا شهادت" اما در عمل با ولادت تا پای گوشی هستیم و بعدش پای حرف هزاران کانال و گروه و کاربر مجازی مینشینیم و هر آنچه میبافند را قبول میکنیم و تازه بعدش انتظار داریم حاکمیت پاسخگوی آن شبهات باشد!!! 🔰 خلاصه، مَثَل ما مَثَل برگی در باد (دشمن) است که هر زمان اراده کند ما را به سمت دلخواهش میبرد، به همین دلیل است که امام جامعه فرمودند: "در خودتان بصیرت ایجاد کنید. قدرت تحلیل در خودتان ایجاد کنید؛ قدرتی که بتوانید از واقعیتهای جامعه یک جمع‌بندی ذهنی برای خودتان به‌وجود آورید و چیزی را بشناسید. این قدرت تحلیل خیلی مهمّ است. هر ضربه‌ای که در طول تاریخ ما مسلمانان خوردیم، از ضعف قدرت تحلیل بود. ۱۳۷۷/۱۱/۱۳" ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت اول 🔹با توجه به هجمه دشمن به اجرای حکم اعدام از یکسو و ایجاد/القای برخی شبهات مهم در فضای مجازی، با رویکرد تبیین و پاسخ به سوالات و شبهات از منظر حقوقی و فقهی: 🔺۱. تعریف: محاربه سلاح‌کشیدن با هدف ایجاد ترس در مردم است. فقهاء کسی را که به وسیله سلاح مال مردم را می‌دزدد یا آنان را به اسارت می‌برد را هم مصداق محارب می‌دانند. مجازات محاربه جزء است و در قرآن بیان شده است. 🔺۲. نص قرآنی: «إِنَّما جَزاءُ الَّذینَ یُحارِبُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظیمٌ»؛(مائده:۳۳) کیفر آنها که با خدا و پیامبرش به جنگ برمی‌خیزند، و اقدام به فساد در روى زمین می‌کنند، [و با تهدید اسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله می‌برند،] آن است که کشته شوند یا به دار آویخته گردند یا [چهار انگشت از] دست [راست] و پاى [چپ] آنها، بعکس یکدیگر، بریده شود و یا از سرزمین خود تبعید گردند. این رسوایى آنها در دنیاست و در آخرت نیز دچار مجازات سختی خواهند شد. بنابراین: طبق نص قرآن، حد محاربه یکی از چهار مجازات زیر است و انتخاب هر یک در اختیار قاضی است: ◾️الف. اعدام ◾️ب. صلب ◾️ج. قطع دست راست و پای چپ ◾️د. نفی بلد 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت دوم 🔺۳. عدم امکان عفو: اگر عنوان اتهامی، و فی الارض باشد با عفو صاحب دم، حد محاربه و افساد ساقط نمی‌شود. بدین علت که در محاربه و افساد، جنبه عمومی (حق الله) بر جنبه خصوصی (حق الناس) ترجیح دارد. بازگشت حکم محاربه به امنیت و ابعاد اجتماعی آن است. این نظر میان فقهاء، اجماع دارد بنابر این گذشت اولیاء دم، مسقط حد محاربه نیست. قانونگذار هم چنین می‌گوید: 🔹ماده ۱۹۲ قانون مجازات اسلامی: حد محاربه و افساد فی الارض، با عفو صاحب حق، ساقط نمی شود» 🔹 ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی در محاربه و افساد، از جهات مخففه مجازات نیست. 🔺۴. مبنای محاربه: آن چه مبنا و تشکیل‌دهنده جرم محاربه می‌باشد، آرامش و امنیّت عمومی بوده و این هدف با هر وسیله‌ای اعم از سلاح گرم یا سرد انجام شود، بر آن جرم محاربه صدق می‌کند. 🔺۵. عناصر محاربه: 🔹الف. عنصر مادی: عنصر مادی یا رفتار فیزیکی در جرم محاربه اسلحه کشیدن (تجرید السلاح) برای ایجاد ناامنی در محیط (ِلاخافه الناس) است. سلاح با لحاظ ریشه واژه محاربه (حرب: در مفهوم نزاع و جنگیدن)، ناظر به هر وسیله‌ای است که عرفاً سلاح و وسیله نزاع تلقی شود اعم از سرد یا گرم. 🔹ب. عنصر روانی: عنصر روانی جرم محاربه تجاوز به جان، مال یا ناموس مردم و یا ارعاب مردم است. بنابراین اگر کسی با انگیزه شخصی به سوی یک نفر سلاح بکشد، محاربه محسوب نمی‌شود چرا که عمل او جنبه شخصی داشته نه جنبه عمومی. به‌علاوه این عنصر در برگیرنده سوءنیت اعم از سوءنیت عام که عمد بودن عمل ارتکابی از سوی مرتکب را نشان می‌دهد یا سوءنیت خاص که رسیدن به نتیجه است را بیان می‌کند و در این جرم ایجاد نا امنی و خواستن محیطی نا امن و ضرر زدن را در برمی‌گیرد. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت سوم 🔺۶. منظور از سلاح: مطابق ماده ۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰ ، مقصود از سلاح و مهمات در این قانون، انواع سلاح‌های گرم و سرد جنگی و شکاری اعم از گلوله زنی و غیرگلوله زنی و مهمات مربوط به آن‌هاست. همچنین در تبصره الحاقی مصوب ۱۳۸۷ به بند ۳ ماده ۶۵۱ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ بیان داشته، منظور از سلاح عبارت است از: • انواع اسلحه گرم از قبیل تفنگ و نارنجک. • انواع اسلحه سرد از قبیل قمه، شمشیر، کارد، چاقو، پنجه بوکس. • انواع اسلحه سرد جنگی مشتمل بر کاردهای سنگری متداول در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یا مشابه آنها و سرنیزه‌های قابل نصب بر روی تفنگ. • انواع اسلحه شکاری شامل تفنگ ساچمه زنی، تفنگ‌های مخصوص بیهوش کننده جانداران و تفنگ‌های ویژه شکار حیوانات آبزی. 🔺۷. مصادیق جرم محاربه: در برخی مصادیق محاربه وجود دو رکن دست بردن به سلاح و سلب امنیت عمومی ضروری فرض شده است و در برخی از آن‌ها بدون ضرورتی برای معیار نوعی (ایجاد اختلال در امنیت عمومی) صرفاً احراز معیار ذهنی (قصد اخلال یا مقابله با نظام) کافی دانسته شده است. 🔺۸. توبه محارب و تأثیر آن بر مجازات: با لحاظ تبصره ۱ ماده ۱۱۴ و ماده ۱۱۶ قانون مجازات اسلامی توبه محارب صرفاً قبل از تسلط یا دستگیری موجب سقوط حد است و نه پس از دستگیری. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت چهارم 🔺۹. قاعده درأ و تأثیر آن در محاربه: به‌طور کلی مفاد آن است که حدود با شک و شبهه از بین می‌روند و مجازات حدی فقط زمانی جاری می‌شود که جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در میان نباشد. قاعده درأ در قانون مجازات اسلامی این‌گونه بیان شده است: 🔹 هر گاه وقوع جرم یا برخی از شرایط آن و یا هر یک از شرایط مسئولیت کیفری مورد شبهه یا تردید قرارگیرد و دلیلی بر نفی آن یافت نشود، حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمی‌شود. 🔹 اما به لحاظ مفهوم ماده ۱۲۱ قانون مجازات اسلامی (در جرایم حد به استثنای محاربه، افساد فی الارض، سرقت و قذف، به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمی‌شود) و تبصره ۱ ماده ۲۱۸ قانون مجازات اسلامی در محاربه و افساد فی الارض، صرف وجود شبهه یا صرف ادعای فقدان یکی از شرایط مسئولیت کیفری، مسقط حق به استناد قاعده درأ نیست بلکه دادگاه موظف به تحقیق و بررسی می‌باشد. 🔸 ضمنا موضوع هم از منظر اهل سنت و هم ابعاد حقوقی و فقهی دیگری دارد که اگر ضرورتی بود عرض خواهد شد. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ پاسخی اجمالی و در عین حال کاربردی به قلم دکتر ابوالقاسم خدادی، هیأت علمی دانشگاه و وکیل دادگستری، در برابر شبهه های اخیر که توسط برخی اساتید حقوق دانشگاه تهران ناظر بر مفهوم محاربه در فضای جامعه منتشر شده 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ خطِ تبلیغی دشمن 🔰 یادمان باشد، از این پس خط تبلیغی دشمن در رسانه ها حول چند محور پیاده سازی میشود: 1️⃣ مظلوم نماییِ محکومین اغتشاشات اخیر 2️⃣ زیر سوال بردن احکام قضایی بر دو مبنا: 🔸 در خصوص محکومین اغتشاشات اخیر 🔸 مقایسه با دیگر پرونده های قضائی در حوزه های امنیتی یا اقتصادی هم از زاویه زمان صدور حکم هم از زاویه میزان و شدت مجازات 3️⃣ تحریک به تجمع و اعتراضات صنفی مرتبط با محکومین مانند پزشکان، مهندسان، دانشجویان، زنان، هنرمندان و ... 4️⃣ تحریک قومیتها و اقلیتها به تجمع و اعتراض نسبت به محکومان هم قوم و مذهب آنان 5️⃣ انحراف افکارعمومی از محکوم کردن اغتشاش گران به سمت محکوم کردن و معترض شدن به حاکمیت و مسئولین ❇️ مراقب باشیم، ناخواسته در پازل دشمن قرار نگیریم و تکمیل کننده برنامه های او نشویم ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔴 این خبر صحت نداره، مولوی عبدالحمید احضار نشده، بلکه مولوی نقشبندی احضار شده است
✅ سوال 🔻 برای ترویج گزاره های صحیح فرهنگی چه اقداماتی باید انجام گیرید؟ 🔻 یا به تعبیر دیگر، چگونه میتوانیم گزاره های صحیح فرهنگی را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم؟
🔰 طرح برای خرید کتبی تاریخی و انقلابی 👌 بعد از تجربه موفق جمع آوری نذورات فرهنگی عزیزان دغدغه مند انقلابی برای تهیه کتاب حلقه سوم و تهیه حدودا 400 جلد از این کتاب با تخفیف استثنایی 50 درصد و تشکر از عزیزان شرکت کننده ، این بار قصد داریم برای لبیک به دغدغه های تاریخی مقام معظم رهبری و همچنین تقویت اطلاعات نیروهای انقلابی برای دفاع از نظام و دستاوردهای آن و پاسخ به شبهات درباره عملکرد نظام ، کتب زیر را با تخفیف زیاد به مخاطبین عرضه کنیم ، در این راه نیازمند به کمک های شما عزیزان هستیم. کتب این طرح عبارتند از : 1️⃣ کتاب نگاهی به تاریخ جهان (سه‌جلدی) / میزان تخفیف 40 درصد ( رهبری بارها تاکید به خواندن این کتاب کردند البته ویژه محققین است ) 2️⃣ کتاب انسان 250 ساله حلقه سوم / میزان تخفیف 50 درصد 3️⃣کتاب تاریخ معاصر از نگاه رهبری / میزان تخفیف 50 درصد ( جهت آشنایی با دغدغه های تاریخی رهبری) 4️⃣ کتاب دکل / میزان تخفیف 70 درصد ( کتابی عالی جهت پاسخ به شبهات درباره نظام و عملکرد آن) 5️⃣ کتاب صعود چهل ساله / میزان تخفیف 50 درصد ( کتابی معروف و شناخته شده درباره اثبات پیشرفتهای انقلاب و جایگاه های برتر ایران در جهان) 👈 خیرین و علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این نذر فرهنگی ، نذورات خود را به شماره کارت 6273817010103665 به نام قرارگاه جهادگران واریز نمایند. ✅ کلیه مراحل این برنامه فرهنگی از جمع آوری نذورات تا توزیع کتب زیر نظر قرارگاه جهادگران و آقایان احسان عبادی و سید احمد رضوی انجام میگردد ✅
✅ حمایتِ حمایتگران 🔰 فرض کنید از یک اقدامی: ▪️ پسر یکی از پیامبران (حضرت نوح علیه السلام) حمایت کند ▪️ یا همسر دو تا از پیامبران ( حضرت نوح و لوط علیه السلام) حمایت کنند ▪️ یا دو تن از عموهای پیامبر (ابولهب و ابوجهل) حمایت کنند ▪️ یا همسر یکی از معصومین (جعده) حمایت کند ▪️ یا دو تن از صحابی کبار پیامبر اسلام (طلحه و زبیر) حمایت کنند ▪️ یا جانباز جنگ صفین (شمر) حمایت کند ▪️ یا چند تن از مراجع تقلید ( منتظری و صانعی و شریعتمداری) حمایت کنند ▪️ یا خواهر مقام معظم رهبری (بدری) حمایت کند ▪️ یا و .... ▪️ یا همشون با هم حمایت کنند 🔹 آیا این حمایت ها به آن اقدام حقانیت و مشروعیت میبخشد؟!🤔 🔰 برای پی بردن به حقانیت یک اقدام: 🔸 در وهله اول باید به مبنا و الزامات پیرامونی آن توجه کنیم و مورد مداقّه قرار دهیم. 🔸 در وهله دوم با مبانی اسلام و امامین انقلاب بسنجیم 🔸 در وهله سوم حامیانِ آن اقدام را از حیث مبانی فکری و عملی بسنجیم و بررسی کنیم 🔸 در وهله چهارم کسانی که حمایت نکرده اند را از نظر کیفیت و کمیت بسنجیم و بررسی کنیم 🔹 تا بتوانیم به حقانیت و مشروعیت آن اقدام پی ببریم. 👈 العاقل تکفیه الاشاره ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔰 طرح برای خرید کتبی تاریخی و انقلابی 🔹 برای این دست اقدامات نیاز به کمکهای خیرین هست که بتوانیم با قدرت و توان بیشتری ادامه دهیم. 🔹هر کدام از دوستان هر مقداری که در توانشون هست در گسترش و تقویت این امر خیر و فرهنگی کمک کنند شماره کارت 6273817010103665 به نام قرارگاه جهادگران 🔻 اجرتون با حضرت زهرا سلام الله علیها
✅ چند نکته 🔰 دشمن اگر در حوزه اغتشاشاتِ کف میدان شکست خورد علتش این بود که آنجا حوزه قدرت ما بود و نظام دست برتر را داشت، به همین دلیل در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه برنامه های دشمن خنثی شد. 🔰 اما حوزه اقتصاد، حوزه ما نیست و دارای چالش های متعددی هستیم، لذا مقابله با برنامه های دشمن در این حوزه کمی دشوارتر، دارای هزینه های بالاتر و زمان بری بیشتری خواهد بود. قطعا در این حوزه نیز برنامه های دشمن خنثی خواهد شد. 🔹 افزایش دلار در چند هفته اخیر یکی از همین گزاره های جنگ ترکیبی در عرصه اقتصاد است که تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمتهای دیگر کالاها دارد. 🔹 ما باید همانطور که در حوزه های دیگر پشتیبان دولت بودیم و حمایت کردیم، در این حوزه نیز حامی دولت باشیم و اقدام به کنیم. هر چند تبیین در این حوزه بسیار دشوارتر و سخت تر هست. 🔸 دشمن در پی این است که مجددا آتش اغتشاشات را در شکل و ابعاد دیگری با حضور بخش دیگری از مردم به واسطه افزایش نرخ دلار در کشور برپا کند. در واقعا میخواهد شکستی که در کف خیابان به واسطه بهانه هایی چون فوت مهسا امینی و ... خورده را از حوزه اقتصاد جبران کند. ❇️ مراقب باشیم ناخواسته تکمیل کننده پازل دشمن نباشیم... ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ تدابیر مسئولین 🔰 دشمن در حوزه جام جهانی و تیم ملی فوتبال برنامه ریزی سنگینی انجام داده بود که الحمدلله با تدابیری که اندیشیده شد عمده برنامه های دشمن خنثی شد. 🔰 یکی دیگر از حوزه هایی که دشمن برنامه ریزی سنگین و وسیعی در آن تدارک دیده است، حوزه هنر خصوصا جشنواره فیلم فجر است. مسئولین برای خنثی سازی برنامه های دشمن در این حوزه نیز تدابیری اتخاذ کرده اند که ان شاالله برنامه های دشمن در این حوزه نیز خنثی خواهد شد. 🔹 مصاحبه دکتر اسماعیلی وزیر محترم ارشاد را میتوانید در همین راستا مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. ❇️ در اظهار نظر و تحلیل در این حوزه باید کمی مراقبت بیشتری داشته باشیم و نسبت به اظهارات و اقدامات مسئولین با افق نگاه وسیع تر و جامع تری واکنش نشان دهیم تا مبادا اظهارات ما مخل برنامه های خنثی کننده پازل دشمن شود. 🔻 دشمن مترصد لحظه غفلت و یا کوچکترین اشتباه ماست تا بتواند از همان روزنه به نظام ضربه بزند ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ ما متوقف نمیشویم 🔻ما در شرائط بدر و خیبریم... 🔰 یک روز در صدر اسلام، دشمنان به نظرشان رسید که با شِعب ابی‌طالب و مسلمانها، آنها را از پا بیندازند؛ اما نتوانستند. این روسیاه‌های خیال میکنند ما امروز در شرائط شِعب ابی‌طالبیم. اینجور نیست. ما امروز در شرائط شِعب ابی‌طالب نیستیم؛ ما در شرائط . 🔰 ما در شرائطی هستیم که ملت ما را به چشم دیده است؛ به آنها نزدیک شده است؛ به بسیاری از مراحل پیروزی، با سرافرازی دست پیدا کرده است. 🔰 امروز مردم ما را از محاصره‌ی اقتصادی میترسانند؟ با این حرفها، با این ترفندها میخواهند مردم را از صحنه بیرون کنند؟ مگر چنین چیزی ممکن است؟ امروز میخواهند در اراده‌ی مسئولین اختلال ایجاد کنند؟ 🔰 «قل هذه سبیلی ادعوا الی الله علی بصیرة انا و من اتّبعنی»؛ این راهی است که با انتخاب شده است، این راهی است که با مجاهدت باز شده است، این راهی است که با خون عزیزترینها هموار شده است. ما از این راه رفتیم، به قله‌هائی هم دست پیدا کردیم. ، ان‌شاءالله پیش میرویم؛ ولی تا امروز هم به قله‌های بسیاری دست پیدا کرده‌ایم. ۱۳۹۰/۱۰/۱۹ 🔹 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅در جامعه باید سنت کتابخوانی رواج پیدا کند. 🔰مشکل‌تر از کتاب نوشتن، رساندن کتاب به چشم و ذهن مخاطب است؛ این خیلی مهم است. این هنر و دقّت لازم دارد، ظرافتهایی دارد که بایستی بتوانید اینها را وارد ذهن اینها بکنید. ۱۳۹۵/۰۹/۱۵ 🔹 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهارهزار شهید استان گلستان 🔻هر کدام از دوستان هر مقداری که در توانشون هست در گسترش و تقویت این امر خیر و فرهنگی کمک کنند شماره کارت 6273817010103665 به نام قرارگاه جهادگران 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ چرا تاریخ بخوانیم؟! 🔰 تاریخ سرشار از رجعت است؛ رجعت عمارها، میثم ها، شمرها، خولی ها، سلیمان صرد خزاعی ها، ابن مرجانه ها، نمرودها، فرمونها، حجر بن بصرها و ... 🔰 تاریخ سرشار از تکرار است؛ تکرار کربلاهای کوچک و بزرگ، بدرها و حنین ها، اندلس ها، سقیفه ها، جنگ احزاب ها، انقلاب ها و ... 🔰 تاریخ سرشار از درس است؛ درس آگاهی و بصیرت، درس آینده پژوهی و آینده شناسی، درس شخصیت شناسی، درس اقدام و عمل بهنگام و ... 🔰 تاریخ سرشار از عبرتهاست؛ عبرت های تلخ و شیرین، شکست و پیروزی، فریاد و سکوت، ظلم و مظلومیت و ... 🔰 تاریخ به ما می آموزد که در مواجهه با حوادث مختلف و واکنش شخصیت های گوناگون باید: ▪️ چگونه عرصه را شناسائی کنیم؟ ▪️ چگونه تحلیل کنیم؟ ▪️ چگونه اقدام کنیم؟ ▪️ چگونه آینده را ببینیم؟ 🔰 در اهمیت ویژه داشتن مطالعه تاریخ همین بس که امام جامعه فرمودند: 🔹تاریخ مهم است؛ از اهمیت تاریخ نبایستی صرف نظر کرد. تاریخ، عبرت است.۱۳۷۰/۱۱/۰۸ 🔹اگر تاریخ یك چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت تاریخ را وارد خودش نمی‌كرد.۱۳۷۰/۱۱/۰۸ 🔹ذخیره‌ی تاریخ گذشته و حوادث گذشته را از عزیزترین ذخایر بدانید. آن را مبادا مورد غفلت قرار دهید كه این غفلت، خسارتهای بزرگی به بار خواهد آورد.۱۳۷۸/۰۶/۲۴ 🔹با تاریخ آشنا شوید. تاریخ درس است؛ از تاریخ بسیار درسها می توان آموخت و بسیار تجربه‌ها می‌شود به دست آورد.۱۳۷۹/۰۲/۰۱ ❇️ به مطالعه تاریخ اهتمام بورزیم و لحظه ای از آن غفلت نکنیم... ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ دیگر چه فایده؟! 🔰در تاریخ شخصیتی داریم به نام سلیمان صرد خزاعی، یکی از خواصی که سمبلی شد برای و یک 🔹 در این خصوص مقام معظم رهبری میفرمایند: "کسانی از خواص، به کربلا هم نرفتند. نتوانستند بروند؛ توفیق پیدا نکردند و البته، بعد مجبور شدند جزو توّابین شوند. چه فایده؟! وقتی امام حسین علیه‌السّلام کشته شد؛ وقتی فرزند پیغمبر از دست رفت؛ وقتی فاجعه اتّفاق افتاد؛ وقتی به سمت سراشیب آغاز شد، ؟!" 🔹 و در ادامه در خصوص خواصی همچون سلیمان میفرمایند: "ببینید! از هر طرف حرکت می‌کنیم، به خواص می‌رسیم. در وقت لازم, در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه‌ی لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ی لازم. اینهاست که را نجات می‌دهد و حفظ می‌کند! در لحظه‌ی لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد." 🔰 در برهه کنونی نیز کم نداریم از سلیمان صرد خزاعی ها؛ همان خواصی که ماههاست در برابر هجمه همه جانبه سکوت کرده اند، تصمیم نگرفته اند و هنوز به این تشخیص درست نرسیده اند که باید از اسلام و انقلاب در دفاع کنند!!! 🔰 تکلیف ما نیز با این جماعت مشخص است، ما میبایست همچون حبیب ابن مظاهر و مسلم ابن عوسجه با عبور از ، دل به دریای بزنیم و در اسارت تردیدها و تشخیص های غلط سلیمان های صرد خزاعی های زمان نمانیم. ❇️ تاریخ به ما می آموزد که در برهه های مختلف چه اقداماتی انجام دهیم تا یا کربلایی شکل نگیرد و یا اگر کربلایی دیگر بر پا شد ما در زمره توابین قرار نگیریم. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ مگر علی نماز میخواند!!! 🔰 یکی از جملاتی که از تاریخ مکرر خوانده ایم همین جمله است که پس از رسیدن خبر شهادت امیر المومنین علی علیه السلام در هنگام نماز خواندن به مردم شام، آنها از یکدیگر میپرسیدند: "مگر علی نماز میخواند؟!!!!" 🔰 این جمله مکررا نقل قولمان بود تا اینکه در چند ماه گذشته مصادیق بارز این جمله را دیدیم و شنیدیم تا مجددا در ذهنمان یادآوری کنیم، تاریخ تکرار میشود و مطالعه تاریخ بسیار ضروری و گره گشاست. پ.ن: ماجرای گوسفند دزدی های یاران معاویه و به نام علی علیه السلام تمام کردن آن نیز میگذریم که خود قصه عبرت آموز دیگری است. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ هم شأن ابوهریره 🔰 در تاریخ شخصیتی داریم به نام ابوهریره؛ او و امثال او افرادی بودند که خود را از صحابی رسول خدا (ص) میدانستند اما اسیر و مغلوب بودند و همچون بازی در دست ؛ به همین واسطه توانسته بودند به شهرت و محبوبیت در میان آحاد مردم برسند. 🔰 مصداق تاریخی ابوهریره ها را میتوان در سلبریتی ها دید، همانها که از یکسو اسیر دنیاطلبی و شهرت شده اند و از سوی دیگر عروسکی در دست دشمنان جبهه حق تا را منکر شوند و در مدح مدیحه سرایی کنند. 🔹 کمی در خصوص ابوهریره های زمان معاویه بخوانیم تا رفتار سلبریتی های امروز برایمان قابل تحلیل، تشخیص و پیش بینی شود. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ اما امان از 😔 🔻 و چه دل پر دردی دارد علی از این جماعت سر به سجود و آیه خوان اما
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نگاه کاریکاتوری ✅ تحلیل کاریکاتوری ✅ اقدام کاریکاتوری ◀️ سه معضل و چالش ما در مواجهه با پیش آمدهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔰 وقتی اهل سقیفه آمدن درب خانه امیرالمومنین علی علیه السلام؛ ▪️مقداد دست در قبضه شمشیر بود و چشم در چشم علی ▪️ اما زبیر شمشیر از نیام کشیده بود 🔹 سالها بعد مقداد همچنان در کنار علی بود و زبیر سردمدار جبهه مقابل علی !!! ✅ تاریخ به ما میگه بودند شرط عاقبت به خیری است و بس ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔰 در سقیفه و پس از آن، اکثریت مطلق صحابی ( شخصیتها و خواص برجسته جامعه اسلامی) با ابوبکر بیعت کردند!!! 🔹 در واقع آنان: ▪️ یا تطمیع شدند (دنیاطلب بودند) ▪️ یا تهدید شدند ( ترسو بودند) ▪️ یا تحمیق شدند (جاهل بودند) ▪️ یا همدست بودند (خائن بودند) 🔹 طبیعتا عامه مردم جامعه اسلامی صدر اسلام نیز نگاهشان به صحابی بود و میگفتند وقتی اکثریت مطلق صحابی بیعت کردند لاجرم حق همین است! ✅ تاریخ به ما میگه فقط و فقط باید چشم در چشم، دست در دست، گوش بر لب داشته باشیم نه خواصی که یا با سکوتشان در حال هزینه سازی هستند یا با عملشان ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e