eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
18.4هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
سیر تحقق قواعد زندگی انسان
هدف اصلی شیطان
قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ ﴿۸۲﴾ [شيطان] گفت پس به عزت تو سوگند كه همگى را جدا از راه به در مى برم (۸۲)   إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ ﴿۸۳﴾ مگر آن بندگان پاكدل تو را (۸۳)   قَالَ فَالْحَقُّ وَالْحَقَّ أَقُولُ ﴿۸۴﴾ فرمود حق [از من] است و حق را مى‏ گويم (۸۴)   لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنْكَ وَمِمَّنْ تَبِعَكَ مِنْهُمْ أَجْمَعِينَ ﴿۸۵﴾ هرآينه جهنم را از تو و از هر كس از آنان كه تو را پيروى كند از همگي‏شان خواهم انباشت (۸۵) سوره ص آیه ۸۲ الی ۸۵
ابزارهای شیاطین برای غلبه بر انسان
ابزار وسوسه
ابزار تعصب
ابزار فریب
در پایان این سلسله جلسات شما میشید کارشناس شیطان شناسی😉😉
🔻 دوستان توجه کنید که ما الان داریم ولایت طاغوت رو تشریح میکنیم پس عمده مباحث ما در این جلسات پیرامون ویژگیهای ولایت طاغوت(شیطان) اعم از گستره،قدرت،نحوه عمل و ابزارهایش هست. پس جای ترس و نگرانی از قدرت و عملکردش نیست. صبر کنید تا جلسات ولایت طاغوت تمام بشه و بعد در خصوص ولایت الله مباحثی رو مطرح میکنیم که دلهاتون گرم و سرشار از امید و شعف میشه. البته همیشه باید دشمن رو به خوبی بشناسیم،قدرت و ابزارش رو ببینیم و در جهت مقابله با او اقدام کنیم. اگه دشمن و ابزارهاش رو نشناسیم امکان پیروزی بر دشمن رو نداریم. پس هدف اصلی ما ترسوندن شما از قدرت شیطان نیست بلکه شناخت توانمندیهای شیطان هست برای پیروزی بر او. ان شاالله در سلسله جلسات ولایت الله راههای مقابله با شیطان و قرب الی الله رو توضیح میدیم
گفت ابلیس لعین دادار را دام زفتی خواهم این اشکار را زر و سیم و گلهٔ اسپش نمود که بدین تانی خلایق را ربود گفت شاباش و ترش آویخت لنج شد ترنجیده ترش هم‌چون ترنج پس زر و گوهر ز معدنهای خوش کرد آن پس‌مانده را حق پیش‌کش گیر این دام دگر را ای لعین گفت زین افزون ده ای نعم‌المعین چرب و شیرین و شرابات ثمین دادش و بس جامهٔ ابریشمین گفت یا رب بیش ازین خواهم مدد تا ببندمشان به حبل من مسد تا که مستانت که نر و پر دلند مردوار آن بندها را بسکلند تا بدین دام و رسنهای هوا مرد تو گردد ز نامردان جدا دام دیگر خواهم ای سلطان تخت دام مردانداز و حیلت‌ساز سخت خمر و چنگ آورد پیش او نهاد نیم‌خنده زد بدان شد نیم‌شاد سوی اضلال ازل پیغام کرد که بر آر از قعر بحر فتنه گرد نی یکی از بندگانت موسی است پرده‌ها در بحر او از گرد بست آب از هر سو عنان را واکشید از تگ دریا غباری برجهید چونک خوبی زنان فا او نمود که ز عقل و صبر مردان می‌فزود پس زد انگشتک به رقص اندر فتاد که بده زوتر رسیدم در مراد ◀️ دفتر پنجم-مثنوی معنوی مولانا
🔴 جمع آوری سبد حمایتی نیازمندان 🔹️روزی پیامبر صلی اله علیه و آله از شیطان پرسید:‌ ای ملعون! چرا مانع از صدقه دادن می‌شوی؟ عرض کرد: یا رسول الله! اگر ارّه‌ای بر سر من بگذارند و مانند درخت و چوب سرم را ارّه کنند، برای من راحت‌تر از صدقه دادن اشخاص است. آن حضرت پرسیدند: چرا صدقه چنان ناراحتت می‌کند؟ در جواب گفت: در صدقه دادن پنج خصلت است: مال را زیاد می‌کند، مریضان را شفا می‌دهد، بلا‌ها را دفع می‌کند. صدقه دهندگان، به سرعت برق از پل صراط می‌گذرند، بدون حساب داخل بهشت می‌شوند و برای ایشان عذابی نیست. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: خدا عذابت را زیاد کند. @s_a_razavi
🔻پایان کار شیطان چه زمانی است؟ 🔹️بر اساس آیه «و نفخ فی الصور فصعق من فی السماوات و من فی الارض» (زمر/۶۸) در پی نفخ صور همگان خواهند مرد. اما آیا تا پیش از آن گستره حیات شیطان تا کجاست از این آیه به دست نمی‌آید. بر پایه برخی روایات، ابلیس در میان نفخه نخست و دوم می‌میرد. (التفسیر الکبیر، ج. ۵۴، ص. ۳۶۷ – ج. ۱۱، ص. ۱۰۸) 🔹️علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، پایان کار شیطان را برپایی حکومت حضرت مهدی (عج) دانسته (المیزان، ج. ۱۲، ص. ۱۶۱-۱۶۰) که بر اساس برخی روایات، ابلیس به دست مبارک آن حضرت یا طبق روایات رجعت، پس از جنگ با لشکر امیرالمومنین، علی (علیه السلام)، در حوالی کوفه می‌گریزد و به دست پیامبر (صلی الله و علیه وآله) بر صخره بیت المقدس (بحارالانوار، ج. ۵۳، ص. ۴۲) کشته می‌شود. (همان، ج. ۶، ص. ۲۵۴) برخی پایان حیات ابلیس را مقارن با پایان حیات انسان بر روی کره خاکی دانسته اند. (المیزان، ج. ۸، ص. ۲۸-۲۷)   🔹️همچنین علامه جوادی آملی (حفظه الله) در باب پایان کار شیطان فرموده اند: تا آخرین انسان است، او (ابلیس) هم وجود دارد. برای اینکه آخرین انسان را هم اغوا می‌کند، وسوسه می‌کند. این چنین نیست که شیطان قبل از یک عده‌ای بمیرد. آن وقت آن عده، هیچ وسوسه‌ای ندارند. اگر وسوسه نداشتند که به کمال نمی‌رسند. انسان وقتی به کمال می‌رسد که جهاد اکبر داشته باشد. اگر هیچ گرایشی به طرف رذیلت نبود، انسان که طبعاً به طرف رذیلت و گناه میل ندارد. شهوت می‌خواهد، لباس می‌خواهد، غذا می‌خواهد نه حرام، و همه این‌ها از سنخ حلالش هست... آنکه انسان را به طرف حرام تشویق می‌کند، ابلیس است و الا انسان فطرتا به دنبال حلال می‌رود. (دروس تفسیر سوره اعراف، آیت الله جوادی آملی، جزوه نهم، ص. ۱۱) @s_a_razavi
 🔻امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔹️شیطان لعنةالله علیه گفت: پنج کس مرا بیچاره ساخته است و سایر مردم  در قدرت واختیار من هستند؛1- کسی که از روی نیت صادق و درست به خدا معتصم و در کارها متوکل به او باشد 2- کسی که در شبانه روز تسبیح بسیار کند 3- آن که هرچه برای خویشتن می پسندد برای برادر مومن خود نیز بپسندد 4- آن کس که بر مصیبت ناله و فریاد نزند هنگامیکه به او میرسد5- کسی که بدانچه خدای قسمت او فرموده راضی باشد وبرای افزونت از آن اهتمام نکند.[اندهناک نباشد] @s_a_razavi
توصیف امام جواد در زبان مبارک امام رضا سلام الله علیهما بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم قد ولد لي شبيه موسى بن عمران،فالق البحار،وشبيه عيسى بن مريم قدست أم ولدته قد خلقت طاهرةمطهرة ... وكان طول ليلته يناغيه في مهده "خداوند مولودی نصیب من ساخته است که همانند موسی بن عمران، شکافنده دریاهاست و همانند عیسی بن مریم است که مادرش مقدس است و پاک و مطهر آفریده شده است ..." و حضرت رضا سلام الله علیه تمام شب را با طفل در گهواره صحبت می کرد. 📒بحارالانوار، ج۵۰، ص ۱۵ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌✍ @s_a_razavi
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ ﴿۲۶﴾ و در حقيقت انسان را از گلى خشك از گلى سياه و بدبو آفريديم (۲۶)   وَالْجَانَّ خَلَقْنَاهُ مِنْ قَبْلُ مِنْ نَارِ السَّمُومِ ﴿۲۷﴾ و پيش از آن جن را از آتشى سوزان و بى ‏دود خلق كرديم (۲۷)   وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ ﴿۲۸﴾ و [ياد كن] هنگامى را كه پروردگار تو به فرشتگان گفت من بشرى را از گلى خشك از گلى سياه و بدبو خواهم آفريد (۲۸)   فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ ﴿۲۹﴾ پس وقتى آن را درست كردم و از روح خود در آن دميدم پيش او به سجده درافتيد (۲۹)   فَسَجَدَ الْمَلَائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ ﴿۳۰﴾ پس فرشتگان همگى يكسره سجده كردند (۳۰)   إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَى أَنْ يَكُونَ مَعَ السَّاجِدِينَ ﴿۳۱﴾ جز ابليس كه خوددارى كرد از اينكه با سجده‏ كنندگان باشد (۳۱)   قَالَ يَا إِبْلِيسُ مَا لَكَ أَلَّا تَكُونَ مَعَ السَّاجِدِينَ ﴿۳۲﴾ فرمود اى ابليس تو را چه شده است كه با سجده‏ كنندگان نيستى (۳۲)   قَالَ لَمْ أَكُنْ لِأَسْجُدَ لِبَشَرٍ خَلَقْتَهُ مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ ﴿۳۳﴾ گفت من آن نيستم كه براى بشرى كه او را از گلى خشك از گلى سياه و بدبو آفريده‏ اى سجده كنم (۳۳)   قَالَ فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّكَ رَجِيمٌ ﴿۳۴﴾ فرمود از اين [مقام] بيرون شو كه تو رانده‏ شده‏ اى (۳۴)   وَإِنَّ عَلَيْكَ اللَّعْنَةَ إِلَى يَوْمِ الدِّينِ ﴿۳۵﴾ و تا روز جزا بر تو لعنت باشد (۳۵) سوره حجر ، آیات ۲۶ الی ۳۵
قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﴿۳۶﴾ گفت پروردگارا پس مرا تا روزى كه برانگيخته خواهند شد مهلت ده (۳۶)   قَالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ ﴿۳۷﴾ فرمود تو از مهلت‏ يافتگانى (۳۷)   إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ ﴿۳۸﴾ تا روز [و] وقت معلوم (۳۸)   قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ ﴿۳۹﴾ گفت پروردگارا به سبب آنكه مرا گمراه ساختى من [هم گناهانشان را] در زمين برايشان مى ‏آرايم و همه را گمراه خواهم ساخت (۳۹)   إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ ﴿۴۰﴾ مگر بندگان خالص تو از ميان آنان را (۴۰)   قَالَ هَذَا صِرَاطٌ عَلَيَّ مُسْتَقِيمٌ ﴿۴۱﴾ فرمود اين راهى است راست [كه] به سوى من [منتهى مى ‏شود] (۴۱)   إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ إِلَّا مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغَاوِينَ ﴿۴۲﴾ در حقيقت تو را بر بندگان من تسلطى نيست مگر كسانى از گمراهان كه تو را پيروى كنند (۴۲)   وَإِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِينَ ﴿۴۳﴾ و قطعا وعده‏ گاه همه آنان دوزخ است (۴۳)   لَهَا سَبْعَةُ أَبْوَابٍ لِكُلِّ بَابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ ﴿۴۴﴾ [دوزخى] كه براى آن هفت در است و از هر درى بخشى معين از آنان [وارد مى ‏شوند] (۴۴)   إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ ﴿۴۵﴾ بى‏ گمان پرهيزگاران در باغها و چشمه ‏سارانند (۴۵) سوره حجر ، آیات ۳۶ الی ۴۵