امام صادق (ع) فرمود: ازدواج کنید و طلاق ندهید؛ زیرا خدای متعال، دوست ندارد مردان و زنانی را که به خاطر تنوع طلبی از هم جدا میشوند.
امام باقر(ع) فرمود: رسول خدا(ص) بر شخصى گذشت و فرمود: «با زنت چه کار کردى »؟ عرض کرد: اى رسول خدا! طلاقش دادم. فرمود: «بیآنکه مرتکب بدی شود». (این مسئله چند بار تکرار شد) پیامبر(ص) به آن مرد فرمود: «خداوند متعال؛ هر مرد و زن بسیار ازدواجکننده و زود طلاق دهندهاى را دشمن میدارد، یا نفرین میکند.»
امام صادق(ع) فرمود: «هیچ عملى که خداوند آن را حلال شمرده است، نزد او مبغوضتر از طلاق نیست. خداوند مردى را که بسیار طلاق میدهد و طعم ازدواجهاى فراوان را میچشد دشمن میدارد.»
#مدعیان_قلابی
🔸️ پیرو مباحثی که در گروه سواد رسانه مقدماتی پیرامون این مسئله شد و قول دادم که امشب مباحث پیرامونش را تحلیل کنم ؛ این مباحث رو در کانال قرار میدم تا دیگر دوستان هم استفاده کنند
👇👇👇👇👇👇👇
#تلنگر
🔸️ چرا نسبت به دوستی نامشروع دختر و پسر حساس نیستیم؟ نمیگم دختر وابسته میشه!؟ نمیگیم دختر نابود میشه؟!! اما اگه یکی بگه همین دوستی حرام رو تبدیل به حلال کنید همه میگن چرا وابستگی دختر رو نمیببنید؟؟!!! چرا هوس بازی پسر رو نمیبینید؟؟؟!!!! چرا آسیبهای دختر رو نمیبینید؟؟؟؟!!!!!!!
🤔 چطور میشه حرام برامون قبیح نیست اما حلال بشدت منفور و قبیح هست؟؟؟؟!!!!!!!
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
#تلنگر
🔸️ همه ما میدونیم دخترها و پسرها با هم رابطه نامشروع دارن !!!!! اما هیچ کس حاضر نمیشه بیاد و بگه چرا نامشروع؟؟؟!!!! وقتی خدا بهتون اجازه داده همین رابطه رو حلال داشته باشید؟؟؟؟!!!!!!!!!🤔🤔🤔🤔
🔸️ چرا به حرام موقت میگیم آره ولی به حلال موقت میگیم ننننننننننننهههههههههه!!!!!!🤔🤔🤔
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
#توجه
🔸️ خیلی از دوستان موضوع راه حل ها را مطالبه میکنند ، ان شاالله فردا شب راهکارهای برون رفت از این معضلات رو تحلیل میکنیم
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi
حدیث ازمعصومین درموردازدواج موقت - حقیقت صیغه و روشنفکری دورازتعصبات بی اساس
http://haghighatesighe.blogsky.com/1391/10/11/post-8/
امام علی (علیه السلام ) : اگر عمر ازدواج موقت را حرام نکرده بود ، کسی زنا نمی کرد مگر بدبخت ترین انسانها .
نظر قرآن در باره ازدواج موقت چیست؟ | دانشنامه پژوهه پژوهشکده باقرالعلوم
http://pajoohe.ir/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F__a-42747.aspx
در روایتی با سند معتبر نقل شده است که علی بن یقطین از امام موسی کاظم(ع) درباره {جایز بودنِ} متعه پرسید. امام(ع) فرمودند: تو که نیازی به متعه نداری چرا می پرسی؟! علی بن یقطین گفت: فقط می خواهم بدانم. حضرت فرمود: {مشروعیت و جایز بودنِ} متعه در کتاب علی {ع} آمده است. (کلینی، الکافی، ج۵، ص۴۵۲ و حر عاملی، وسائل الشیعه ، ج۲۱ ، ص۲۲، حدیث ۲۶۴۲۰)
محمد بن شمعون می گوید: امام کاظم علیه السلام به بعضی از یارانش نوشتند:
در متعه زیاده روی نکنید. وظیفه شما تنها برپایی سنت پیامبر است. و چنان نباشد که افراط در متعه شما را از همسران خود بازدارد تا بر ما که شما را به آن امر کرده ایم نفرین کرده و لعنت بفرستند!!!.[و باعث کفر و ارتداد آنها گردد.] حدیث۳۹ وسائل الشیعه
امام صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که پیامبر صلی الله علیه و آله به معراج رفت، فرمود: جبرئیل نزد من آمده و گفت: ای محمد(ص) خداوند تبارک و تعالی می فرماید: من گناهان زنانی که از امت تو متعه شوند را بخشیدم. رسائل ج ۱۴/ لئالی ج ۳ / من لا یحضر ج ۳٫
داستان تشویق امام زمان (عج) و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به ازدواج موقت
حِمیری به حضور امام زمان (عج) نامه ای نوشت و از ایشان سؤال کرد: مردی که شیعه است و متعه را حلال میداند و اعتقاد به رَجعَت (بازگشت امامان پس از امام زمان عج) دارد، همسری دارد؛ همسری خوب که در تمام کارها او را یاری می کند، لذا با او عهد کرده که هرگز با وجود او همسر دیگری نگیرد و ازدواج موقت هم نکند و با وجود او کس دیگری را نخواهد و به این عهد ۱۹ سال پای بند است و بر عهدش عمل کرده و چه بسا مدّت های زیادی در مسافرت و دور از منزل بوده و متعه نگرفته است و مشغول بودن به برادران، اولاد، خدمه و اطرافیان هیچ فرصتی به وی نداده که به فکر ازدواج موقت بیفتد. او متعه را حرام نمی داند، بلکه به آن معتقد است؛ ولی چون همسر خود را دوست دارد برای حفظ او و خودش متعه نمی گیرد و این کار را دوست نمی دارد، آیااو برای تحریم متعه بر خود (در شرط ضمن عقد) گناهکار است یا نه؟
از طرف حضرت جواب رسید: «برای اینکه قسم به معصیت خداوند خورده، لازم است خدا را اطاعت کند و یک دفعه هم که شده متعه بگیرد!»
(بحارالانوار، علاّمهی مجلسی، ج ۱۰۳/ص ۲۹۸/ش ۲؛ الاحتجاج، طبرسی، ۲/۳۰۶) .