eitaa logo
کانال انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران موسسه فرهنگی هنری" سعا"
114 دنبال‌کننده
800 عکس
290 ویدیو
23 فایل
انجمن پژوهشی ادبی-دینی-عرفانی، اجتماعی و متون نثر ادب دینی دبیر انجمن : استاد موسوی #سعا قم : خیابان بعثت - بعثت ١۶ - پلاک ۶۶
مشاهده در ایتا
دانلود
بر آستان غدیر به رنگ سبز ولایت شد آسمان غدیر که سر گذاشت نبوت بر آستان غدیر سرور قلب نبی شد سرود یا مولا که ریخت از سر اخلاص از زبان غدیر میان این همه چشم گشوده در حیرت مگر که آینه باشد خبررسان غدیر گشود لب چو نبی در فضایل علوی شکفت غنچه ایمان به بوستان غدیر فقط چو بوذر و سلمان توان برون آیند به سربلندی و ایمان از امتحان غدیر بهار بود و نمی‌شد شکفته نوروزش* نداشت شادی و جشنی اگر به سان غدیر خوشا کرامت مولا که کرد ارزانی وفا به نان و نمک را به ما ز خوان غدیر به سوی مقصد جاوید خویش پویان است به رغم سختی این راه، کاروان غدیر در اوج ظلمت جهل و تعصب و تحریف علی است مهر درخشان به کهکشان غدیر غبار هر چه بیاید، سراب هرچه بپاید نمی‌رود ز نظر، نقش جاودان غدیر ز موج تند بلا کی توان رهایی یافت مگر به کشتی توحید و بادبان غدیر به اشک چشم همان کس که نخل‌ها پرورد شده‌است در همه تاریخ باغبان غدیر سقیفه آمد و رفت از دو چشم امت خون که کرده‌اند دگرگونه داستان غدیر چه بهتر آن که بمیرد ز غصه‌های دلش کسی که از سر جان نیست شادمان غدیر رها ز وحشت صحرای آخرت باشد هر آن دلی که به مهر است میزبان غدیر * روز غدیر برابر با یک فروردین سال ١١ خورشیدی بوده‌است. عبدالرضا مدرس‌زاده کاشان ١۴ تیر ١۴٠٢ ١۶ ذی‌الحجه https://eitaa.com/a_reza_modarreszadeh1969
✍🏻نکته: . ابوسفیان (صخر بن حرب بن امیه) کی بود؟! ☝🏻 آیا وقایع سال «دهم هجری» بعد وفات(شهادت) حضرت پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم، دخالت سران «سقیفه» و عهد شکنان «غدیر خم» بدون هیچ پشتوانه فکری و برنامه ریزی ، سازماندهی شد؟!! «ابوسفیان» کی بود؟ کدام فاضل و واعظ و سخنور و این همه ماشاءالله عاشورا پژوه که همه منابر و مراکز آموزشی دینی را گرفته اند در باره «نقش ابوسفیان» درسه دهه «تغییر مسیر اسلام» سخنرانی یا تحقیق کرده است؟ قاتل اصلی « پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، امیرالمؤمنین علی علیه السلام و امام حسن و حسین علیهم السلام» کسی نیست جز «ابوسفیان»!!! بله، «ابوسفیان صخر بن حرب بن امیه» لعنة اللّه علیه ابدالآبدین، آمین یا ربّ العالمین 🏛️🚫
از غدیر تا فرات🌷🌴 (تجلّی حق ازغدیر تا فرات) پیرایه دین داری، عادت به مضامین است بُن مایه هردینی، اخلاص به تمکین است در منطقه «جُعفه» آیات «غدیر» آمد در«کرب بلا»اما،مصداق «لَهُ الدّین» است وقتی که«کف مولا(ع)»تصویرحقیقت شد درعالم جان گفتند: ممدوحهٔ دل این است! در قاب «تجلّی» زد پرتو به «یدبیضاء» یعنی که دراین وادی، آیینه سخن چین است دستان«ابوفاضل»هم پرتو«حق»گشتند روزی که عیان فرمود:این لحظه چه شیرین است!🌷🌴🏴 مکتب شعردینی درایران مکتب شعرامامیه سیدعلی اصغرموسوی قم - مهر۱۳۹۸/أربعين ١٤٤١ @saapoem telegram.me/saapoem
✍🏻نکته: . ابوسفیان (صخر بن حرب بن امیه) کی بود؟! ☝🏻 آیا وقایع سال «دهم هجری» بعد وفات(شهادت) حضرت پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم، دخالت سران «سقیفه» و عهد شکنان «غدیر خم» بدون هیچ پشتوانه فکری و برنامه ریزی ، سازماندهی شد؟!! «ابوسفیان» کی بود؟ کدام فاضل و واعظ و سخنور و این همه ماشاءالله عاشورا پژوه که همه منابر و مراکز آموزشی دینی را گرفته اند در باره «نقش ابوسفیان» درسه دهه «تغییر مسیر اسلام» سخنرانی یا تحقیق کرده است؟ قاتل اصلی « پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، امیرالمؤمنین علی علیه السلام و امام حسن و حسین علیهم السلام» کسی نیست جز «ابوسفیان»!!! بله، «ابوسفیان صخر بن حرب بن امیه» لعنة اللّه علیه ابدالآبدین، آمین یا ربّ العالمین 🏛️🚫
از غدیر تا فرات🌷🌴 (تجلّی حق ازغدیر تا فرات) پیرایه دین داری، عادت به مضامین است بُن مایه هردینی، اخلاص به تمکین است در منطقه «جُعفه» آیات «غدیر» آمد در«کرب بلا»اما،مصداق «لَهُ الدّین» است وقتی که«کف مولا(ع)»تصویرحقیقت شد درعالم جان گفتند: ممدوحهٔ دل این است! در قاب «تجلّی» زد پرتو به «یدبیضاء» یعنی که دراین وادی، آیینه سخن چین است دستان«ابوفاضل»هم پرتو«حق»گشتند روزی که عیان فرمود:این لحظه چه شیرین است!🌷🌴🏴 مکتب شعردینی درایران مکتب شعرامامیه سیدعلی اصغرموسوی قم - مهر۱۳۹۸/أربعين ١٤٤١ @saapoem telegram.me/saapoem
 🌴سریرِ زَبَرجد🌴 از سر ببر.به نشوه شبی انجماد مُمتد را                             تا واکنی به سیر فلک, قامت مُقّيَد را   نقدجهان به جلوه درآمدكه نسيه بگذاری                           وا می نهی چرا پی مرسل حدیث مُسنَدرا ؟ آن سوی این بصیرت ممکن, حقیقت محض است                   تاکی نگاه می کنی  اين انحنای گنبدرا ؟! با من بیا به سیر تماشای شب که خواهی دید                     از آسمان نزول مزامیر سبز ایزد را   تا کی سکوت غنچه گی ات بستهٔ خرد باشد!                  با شور عشق بازکن این عقدهٔ مُعّقَد را این گفتگوی هرشب من، با سکوت مهتاب است                 تا واکند رموز سخن گیسوی مُجعّد را »«  مفتون و مست ناز توام، ای تمام زیبایی                          آیینه کن به جلوه، دلِ از جهانْ مجّرد را   شاید که عشق باز نشیند، به گفتگو با من!                       شاید که عقل باز گشاید، مسیر ممتد را!   می جوشد از درونِ چکامه تغّزلی عالی                       تا واکند به شور غزل مطلع مجّدد را   لبخند اشتیاق چو درآسمان شب گل کرد  !                   آیینه شد تمام جهان چهرهٔ محمد (ص) را   عطر حضور او، نه به محراب می رسد تنها   !              یادش حریم خلوت حق کرده است، معبد را اصل چکامه عشق "علی" رابه سینه پنهان داشت            جوشید تا که ردف "وِلا" در ردیف احمد را  فرقان حق، که مصدر عالی، به دفتر و دیوان                   آورده فرعِ نام سترگش، ضمیرِ مفرد را فرمانروای ملک شرف، میر جاودان شوکت !                دارد هنوز در کف خود، رایتِ مُشّیَد را تاروزگار مردی اورا به یاد بسپارد !                         تا "لافتی" دلیل شود، جملهٔ مؤکّد را   نقش«غدیر»ونقش«امامت»،به جلوه درهرعصر         حیرت فزوده آینه سان، زنگیان مُرتد را  »« بعد از نَبی، قیاس تو با خلق، عین نقصان است!                 رمز"حروف" فاش کند، اختلاف "ابجد" را  دستی که طور، شعلهٔ خاموش را کند روشن!              تا در دیار قدس، ببینیم نور سَرمد را بادا به نام حضرتتان،گوهرغزل جاری !                    روزی که حق، سریر قلم می کند زَبَرجد را ✅📚🌴 مکتب شعردینی درایران مکتب شعر امامیه سيد علي اصغر موسوي قم- ۱۳۹۰ @saapoem
✍اوصاف مؤکد💐 «وحدت» از کثرت پدید آورده اوصاف مجرّد را «کثرت» از وحدت فزوده، ویژگی های مجدّد را نور را در خود تبلور داده با آیینۀ «توحید» جلوه در ادراک هستی کرده رؤیت های سرمد را «آیه در آیه» به هر «سوره» ، نشانی از علی(ع) دادن! ترجمان شد بر همان «اکمال دین» ، تعبیر ایزد را در شجاعت، در عبادت، در سخاوت، در شهادت هم عاشق خود کرده با تأویل «حکمت» ها، محمّد(ص) را در میان خیل «محسوسات» عالم، «عقل» کامل اوست در ضمیرش مستتر دارد «علی»(ع)، قاموس مفرد را عارف و عامی، به هر محفل «علی گویان»، «علی جویان» هم به شوق آورده نام «مرتضی»، ناقوس معبد را دشمن دانای حضرت، بهتر است از قوم نادانش عمرو عاص(لعن) آورده حتی در قصیده «مدح مسند» را جان فدایت یا علی(ع)، شمس الضحایِ مشرق ایمان جلوۀ حق‌ات، شکوفاینده انوار مُؤبَّد را از«غدیر»و ازنصوصش ،قرن هابگذشته، اما باز لایزالی کرده اوصافت، مضامین مقیّد را «لا فتی الّا علی، لا سیف الّا ذوالفقار» آری! باید از جوهر شناسانید، «اوصاف مؤکد» را ✅📚💐🌴 سید علی اصغر موسوی مکتب شعرامامیه مکتب شعر دینی درایران قم. رمضان ۱۴۴۰- خرداد۱۳۹۸ @saapoem
هوالجمیل 🌴🌹🌴 الحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 🌺🌺 💫✨✨💫 اینﺣﻘﯿﻘﺖ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ ﻣﺴﺘﻮﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﻧﻮﺭ، ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﺩﺭ ﻏﺪﯾﺮ ﺧﻢ ﻭﻻﯾﺖ ﺷﺪ ﻗﺒﻮﻝ ﺑﺮﺩ ﺑﺎﻻ ﺩﺳﺖ ﻣﻮﻻ ﺭﺍ ﺭﺳﻮﻝ ﺭﻓﺖ ﺑﺎﻻ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻏﺪﯾﺮ ﺷﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﻭ ﻣقتدﺍﯼ ﻣﺎ، ﺍﻣﯿﺮ 🌺💐🌷🌺💐 عید غدیرخم و سالروز گرامیداشت حج اکبر «حجة البلاغ» را طبق فرمان حقتعالی جل جلاله الشريف به شما فرهیختگان گرانقدر و خانواده گرامیتان و تمام مسلمانان و شیعیان حضرت امام علی بن ابی طالب علیه السلام تبریک وتهنیت عرض می کنم، امیدوارم درسایهٔ «حکومت ظاهری حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف» عیدواقعی «غدیر خم» را جشن بگیریم و من کمرهمت به خدمتتان ببندم، ان شاءاللّه 🌴🌹🌴 قم- سید علی اصغر موسوی عیدغدیر/۱۶تیر ۱۴۰۲ 💐🌹💐🌹💐
تشریف« لولاک»💐 شرف بُعد ازل دارد تأخر یا تقدّم را رهاکن بحث معیار و تقالید توّهم را شکوه خلقت هستی که شدآیینهٔ "لولاک" تجلّی می دمد هردم ،به هربرگی تجسّم را سخن ازآدم ونوح وخلیل وهودوعیسی نیست! که درس زندگی دادند در تاریخ مردم را سخن ازیک نفردرکُلّ هستی هست وخواهدشد که در رنج فراوان هم ،نبُردازلب تبسّم را ! خداهم عاشق اوشد،"حبیب"اش خواندو"محبوب"اش ندیده عالم هستی، جزاین دیگر تفاهم را گلستان کرداگرآتش،به عشق روی احمد(ص) کرد که نَمرودی نجنباند به حذف او ،سر و دُم را ! جمال وهم جلال اش را کنار آن کمالی بین که در موسی عیانی کرد تعلیمِ تکلّم را ز حسن یوسفی دم زد که طرحی نو در اندازد! همانگونه که در داوود جاری شد ترنّم را سلیمان با جلالش شد حکیم درس آصف ها که با دیوان کند تمرین، تعالیم ترحّم را! صفات پیش از او هریک به قاموسی شده ملزم که تکمیل شرف گردد تأخر هم تقدّم را مگر روزی رها سازد به نوری آسمان گستر بشر را،خیل انسانِ شده درخویشتن گم را وَ هم میقات عاشق رابه شوق کعبهٔ عشقش دهد در ظاهر و باطن،صفای زمزم و خم را محمّد(ص) حکمت دین ام،علی(ع) هم عشق و آیین ام همیشه گفته،می گویم،«سعا» این بیت چندم را: به عشق حضرت طٰٓهٰ(ص)،خدا میقات حق کرده ست مدینه،کربلا،مشهد،نجف،شیراز،یا قم را💐🖌📚 مکتب شعر امامیه مکتب شعر دینی در ایران سیدعلی اصغر موسوی قم- ۹ آبان ۱۳۹۹ ۱۰ ربیع الاول ۱۴۴۲ @saapoem
علیه‌السلام 🔹خورشید هفتم🔹 امشب تمام مُلک و مَلک در ترنم است چون موسم دمیدن خورشید هفتم است آن فیض لایزال که مشتق ز نور او خورشید آسمان رضا، نور هشتم است آن پرتو جمال خدایی که طور او آیینه‌زار حضرت معصومه در قم است موسای طور قرب که در پیشگاه او صدها کلیم بی «اَرِنی» در تکلم است بگرفت دست عیسی مریم ولای او کز پای دارِ فتنه، به چرخ چهارم است هر صبحدم فریضۀ حق بر امین وحی بر حضرتش ادای سلام ٌعلیکم است دلتنگی‌اش مباد که در غنچۀ لبش لطف شکوفه‌باری باغ تبسم است... نور خدا در آینۀ آفتاب تو حیرت‌فزای دیدۀ افلاک و انجم است عدل مجسمی تو و هر دادخواه را در بارگاه لطف تو شوق تَظَلُّم است یزدان نخواست تا غم روزی خورد کسی با لطف تو که قاسم الارزاق مردم است آن سر که نیست خاک درت در تنزُّل است وان دل که نیست جای تو، جای تألُّم است طاعات منکران تو در روز رستخیز آتش‌بیار معرکه مانند هیزم است در روز حشر جز تو شفیعی مبادمان جایی که آب هست چه جای تیمم است؟ با نعمت ولای تو «پروانه» را چه غم عمری‌ست در بهشت که غرق تنعم است 🖋️استاد دکترمحمد علی مجاهدی (پروانه) 📝
سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem: آیینه‌ی حلم الهی مصداق حلمش: بین مردم، حضرت "کاظم" مصداق علمش: در زمین و آسمان، "عالم" حیران به ذات پرتوش : آیینه ی عرفان هم صورت و معنا : رهین حکمتش دایم ملهوف رنج و محنتش: نای قلم هر دم معطوف اوج همتش: دیباچه ی راقم شب تا سحر در سجده ها: با عشق حق، "ذاکر" از صبح تا شب، خشک لب،غرق طلب: "صائم" لاهوتیان را شهرتش در آسمان: صابر ناسوتیان را نام او، در هر بیان: کاظم در زهد اگر کاظم به هر نامردمی ، اما - در عشق حق، بی باک هم از لومة لائم ! موسی صفت،هرجا کلامش جاری از ایمان ترسی نداده ره به دل، از حاکم و ظالم روشنگرانه در ره دین خداوندش - هرگز نشد از بذل جان خویشتن، نادم! تنها، سپرده در دلش نور محبت را تنها شده در سینه اش عشق خدا، حاکم مولا، دعا کن بعد غیبت های طولانی! چشم جهان روشن شود بر حضرت قائم (عج) *** http://telegram.me/saapoem صل اللّه علیک یا اباابراهیم یا موسی بن جعفر علیه السلام🌷🌴🌷 http://telegram.me/saapoem
صلوات بر حضرت موسی بن جعفر علیه السلام به نقل از حضرت امام عسکری علیه السلام اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِينِ الْمُؤْتَمَنِ ، مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ، الْبَرِّ الْوَفِيِّ ، الطَّاهِرِ الزَّكِيِّ ، النُّورِ الْمُنِيرِ، الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ ، الصَّابِرِ عَلَى الْأَذَى فِيكَ ، اللَّهُمَّ وَ كَمَا بَلَّغَ عَنْ آبَائِهِ مَا اسْتُودِعَ مِنْ أَمْرِكَ وَ نَهْيِكَ ، وَ حَمَلَ عَلَى الْمَحَجَّةِ ، وَ كَابَدَ أَهْلَ الْعِزَّةِ وَ الشِّدَّةِ ، فِيمَا كَانَ يَلْقَى مِنْ جُهَّالِ قَوْمِهِ ، رَبِّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ وَ أَكْمَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِمَّنْ أَطَاعَكَ ، وَ نَصَحَ لِعِبَادِكَ ، إِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمُ. منبع: بحارالأنوار، ج94، ص76 به نقل از جمال الاسبوع https://telegram.me/bashirhoseinii
عرشی شکوه فرش نشین🌹🌴 سلام عرش می پیچد، به صحن گوهر افشانش درود فرش می ساید، جبین برخاک ایوانش نگاه عرشیان جاری، چون نور سبز آیینه ثنا ازهر طرف آید، به گرداگرد مهمانش مَلَک بوسد ضریح اش را، کنار زائر عاشق زیارتنامه خوان هردو، به آداب ثنا خوانش زمین و آسمان، آری جبین سای حرمگاه اند شده جبریل ها دائم به هردرگاه،دربانش چکامه یا غزل، هردو به وصف حضرت کاظم(ع) شبیه یک گل سرخ اند، گم در صد گلستانش! دلی می باید از عشق اش گرفته عطر گلپونه شقایق وار چرخان در بلور باغ الوانش "امین" و "مؤتمن"، "زاهد" ، "حلیف السجده" و "عابد" "صبور" و "صابر" و "عالم"، "امام" و جمله عنوانش درخشان درجهان همچون، شکوه کهکشانی سبز که با القاب ایزد فرّ، خداکرده درخشانش! طریقت: گرد نعلین اش، شریعت: صورت دین اش حقیقت: اصل آیین اش، که شد "حق" هم تن و جانش اگر "باب الحوائج" شد، وگر سرحلقه "کوثر" صبوری کرد برشامِ سیاه‌ و سرد زندانش بساط عُجب "هارون" را که از"نمرود"، افزون بود "خلیل" آسا به هم بر زد، به گلبانگی از ایمانش شکوه"کاظمین" اش را کنون بنگر که سر ساید طلوعِ ‌شمس کیهانی، به گَردِ فرشِ کیوانش به درگاهش تواضع کن، سلیمانی که می نازی! به یک قالی که با باد است، اوجِ بال پرّانش "سعا" را کن مدد مولا، به دنیایی پر ازغوغا که با یاد تو می گردد همیشه سبز دورانش💐 مکتب شعر امامیه مکتب شعردینی درایران 🌳 سیدعلی اصغرموسوی «سعا» قم - فروردین ۱۳۹۹ @saapoem
اصفهان: بیت العتره، مراسم رونمایی از کتاب «خورشید هفتم» اشعارمناقبی امام موسی الکاظم علیه السلام، به همت جحت الاسلام و المسلمين جناب حاج آقاحجت موسوی ابطحی(زیدعزه) 22 تیرماه 96🍎🌺✅📚
✅ هوالجمیل 🌴💐🌴 شب ولادت حضرت امام اباابراهیم موسی بن جعفر الکاظم (باب الحوائج) علیه السلام را خدمت تمامی دوستان، استادان وسخنوران ادب و هنر ایران و کشورهای اسلامی و سایر میهمانان تبریک عرض می کنم واز بذل محبت فرهیختگانی که از طریق ایتا، فیسبوک، واتساپ، تلگرام،اینستاگرام،یا پیامک تلفن، به مناسبت عید غدیرخم پیام تبریک فرستادند،فراوان، فراوان تشکر می کنم، عمروعزتتان همراه خانواده محترمتان پایدار ان شاءاللّه💐🙏🌴 ارادت مند: سیدعلی اصغرموسوی ، قم ۱۸تیرماه ۱۴۰۲ ۲۰ ذیحجه ۱۴۴۴ 💐🏵️💐🏵️💐🏵️💐
🖋️🔪 پروژه «سَیّد» زدایی از متن جامعه ایرانی! ☝️🔏 🖋️از حذف «خُمس» (ویژه سادات) تا انفاق و تکریم سادات فقیر! 🖋️از حذف خانگی و خصوصی «عیدغدیر خم» تا ایجاد «کارناوال و جشن های سالنی در فضای عام و عمومی» و تکریم دیداری سادات در عید غدیرخم! 🖋️دهک بندی و خوشه سازی «سادات» از نظر اقتصادی و اجتماعی و «رانت سیاسی» برای بهره برداری دینی مآبانه با استفاده از احساسات دینی و آیینی مردم!!! .... و قس علی هذا.... 🚫متاسفانه همسو با بیگانگان «سادات ستیز» و رسانه‌های مذموم آنان همچون «رادیو فردا، voa, فارسی bbc، یورونیوز، ایران اینترنشنال و.... 🎙️🕎✡️📱📲💻💰📢👁️🌐📡
هدایت شده از مادر باران
45.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عیدالله اکبر ۱۴۴۴ ۱۴۰۲/۰۴/۱۶ افاضه ی مداح ارجمند آقای حاج علیرضا مهرپرور دام عزه بیت الزهراء علیهاالسلام
نکته: ✅پیش بینی ⬆️ حدودچهار_ پنج سال پیش در پی سخن‌پراکنی عده ای شارلاتان، برسبیل طنز بنده این«چشم اندازه توسعه!!!»راپیش بینی کردم که درآینده قیمت «گوشت قرمز(دام) به یک‌میلیون تومان ۱۰۰۰،۰۰۰» و قیمت «گوشت سفید(طیور) به یکصدهزارتومان ۱۰۰،۰۰۰» خواهدرسید!!! ... و امروزدرحین رسیدن به همان«پيش بيني و پیش گویی» هستیم!!!
نکته: ✅پیش بینی ⬆️ حدودچهارسال پیش در پی سخن‌پراکنی عده ای شارلاتان، برسبیل طنز بنده این«چشم اندازه توسعه!!!»راپیش بینی کردم که درآینده قیمت «گوشت قرمز(دام) به یک‌میلیون تومان ۱۰۰۰،۰۰۰» و قیمت «گوشت سفید(طیور) به یکصدهزارتومان ۱۰۰،۰۰۰» خواهدرسید!!! و امروزدرحال رسیدن به همان«پيش بيني و پیش گویی» هستیم!!!
✍️نکته: هژمونی مارکسیستی-پوپولیستی هرگاه توانسته بریک کشور ایدئولوژیک وتاریخمند تسلط پیداکندوتوده های سطح جامعه راباوعده های مذهبی وعدالت باورانه فریب دهد؛ازابزاری استفاده کرده است که به معنای واقعی آن یعنی:«هدف، وسیله راتوجیه می کند!»عمل کرده است!!! اگرشرع مقدس می گویدبه تعهدی که درقبال انجام کاری به کسی سپرده ای،می بایست متعهدباشی تاگرفتار«ضمان»تخلف درتعهدنشوی،جای سؤال دارد:که وقتی مراکز فروش«ترافیک اینترنت»پیشتر، هزینه آن را دریافت کرده اندونسبت به«قطعی»آن وتقلیل«حجم ارتباطی»آن اقدام نمی کنند؛آیااین با«شرع مقدس»سازگاری داردیانه؟!! اختلاس،ترویج بروکراسی،تورم اقتصادی، فسادبانکی،ساختارسازی حجیم دولتی، اقدامات پوپولیستی،خفقان اعتراض،بی عدالتی مشهود،سرمایه سازی اُلیگارشی،عدم ساماندهی قضایی جرایم، تساهل درفسادهای بانکی،رانت خواری آشکار،پرورش رباخواری، توجه خاص به ریاوسالوس منشی مدیران،خانه نشین کردن پژوهشگران،سپرده اموربه نابخردان،حیف ومیل بیت المال،تجمل گرایی وتجاهروتظاهربه انواع فساد،به بهانه هژمونی اسلامی و... تنها«دست آورد»دستگاه‌های«سیاستی»درطول سه دههٔ گذشته بوده است!! آیابه نام«دین»هرغلطی جایزاست؟!!➡️🧹🪣✅
✍📖دماگوژی - دماگوژیسم - عوام فریبی- مردم فریبی(Demagogie) به زبان ساده: این دو واژه که از زبان فرانسه به فارسی وارد شده است در اصل از «دماگوگیا» در زبان یونانی گرفته شده است. در زبان یونانی، دماگوگیا به معنای «رهبری مردم» بوده و در روم باستان نیز به همین معنا به کار می رفته و معنای افتخار آمیز داشته و شخصیت­ های بزرگ را «دماگوگوس» یا «رهبر مردم» می­ نامیدند. کسانی چون پریکلس، دموستنس و کیکرو (سیسرو) را به این نام خوانده­اند.   اما در زبان سیاسی جدید، دماگوژی به معنای عوام فریبی و مردم فریبی به کار می­رود، یعنی بهره­ گیری نادرست از احساسات و تعصب ­های عامه مردم. از این رو «دماگوگ» در زبان سیاسی جدید هم ردیف با «عوام فریب» و «مردم فریب» است. ودماگوژی را «عوامفریبی» یا «مردم فریبی» ترجمه کرده اند و آن عبارتست از اغوای خلق از طریق دادن مواعید و شعارهای فریبنده و دروغین. دماگوگ یا عوامفریب کسی است که ادعای او دروغ با وعده های بی پایه و بدون پشتوانه، با تحریف حقایق سعی می کند مردم را به سوی خود بکشد و موافقت و تحسین وپشتیبانی آنان را جلب کند. آوردن نمونه برای نشان دادن مفهوم دماگوژی یا عوامفریبی زائد است. دماگوژی به مثابه یکی از اساسی ترین اسالیب و طرز عمل سیاست احزاب استثماری و دولت های ضد خلقی دربرخی از کشورها رواج کامل دارد و یک دستگاه تبلیغاتی و عظیم با استفاده از رادیو، تلویزیون، جراید، آگهی ها، رپرتاژ، مصاحبه ها، نطق ها، مراسم تشریفاتی و غیره و غیره سرگرم این کار است. هدف همان طور که گفتیم اغواء مردم است از راه سخنان فریبنده، کاهی را کوهی جلوه گر ساختن و وعده های سرخرمن دادن. نمونه دیگر دماگوژی که در داخل توده مردم زیان بسیار به بار می آورد اغوای مردم از طریق دادن شعارهای به ظاهر انقلابی و فریبنده، ایراد سخنان به ظاهر مبارزه جویانه ولی بی محتوا است که هدف آن هم جلب موافقت مردم تنها به اتکاء همین فریبندگی جملات دروغین بدون پشتوانه عمل واقعاً انقلابی پیگیر و اصولی است در حالی که سرمایه دارن و ارتجاع کمتر از هر چیز از این گونه شعارهای بی محتوپی زیان می بینند اما بیش از هر چیز در مقابل این جملات به ظاهر انقلابی مقاومت می کنند. این طبیعی است که هرچه حکومت مردمی تر باشد آثار دماگوژی کمتر خواهد شد و برعکس آن نیز صادق است .یکی از دلایلی که باعث وجود آمدن عوامفریبی میشود همین موضوع است .حکومت یا دولتی که بین توده ی مردم دارای مشروعیت باشد و از بطن جامعه بیرون آمده باشد نیازی به  دماگوژی ندارد.تنها زمانی حکومتی دست به عوامفریبی می زند که ملی نبوده و سعی در اثبات حقانیت و مشروعیت خویش داشته باشد . به طور مثال دولتی را در نظر بگیرید که با کودتا بر سر کار آمده باشد ،این دولت چطور میتواند  در بین مردم و اکثریت پارلمان کشورش مشروعیت خویش را بدست آورد؟ اینجاست که دماگوژی کارساز کار دیکتاتوری ، استثمار و سرمایه داری است. 👈حالا به ویکی پدیا رجوع می کنیم: عَوام‌فَریبی آن است که شخصی به جای استدلال و اقامهٔ برهانبرای اثبات یک عقیده، سعی می‌کند از راه تحریک احساسات و هیجان‌های جمعی و توسل به عواطف و جوّ حاکم، نوعی تصدیق جمعی نسبت به نتیجهٔ مطلوب خود به دست آورد، به شیوه‌ای که تک تک مردم چنین بیاندیشند که آن‌ها با پذیرش عقیده، به نوعی یگانگی با گروه رسیده‌اند و این یگانگی به آن‌ها امنیت و قدرت می‌دهد و اگر کسی با عقیدهٔ جمع مخالفت کند، از آن روح امنیت و قدرت محروم خواهد شد. در عوام‌فریبی، شخص گروه زیادی از مردم را مخاطب قرار داده، با بیاناتی هیجان‌آور و شورانگیز، احساسات و عواطف آنان را تحریک می‌کند و با تکیه بر همین شور و هیجان عوام، آن‌ها را نسبت به نتیجه و مدعای خود متقاعد می‌کند. در عوام‌فریبی، گاه برای افزایش تأثیر روی تک‌تک افراد، از وسایل دیگری همچون برافراشتن پرچم‌ها، نواختن موسیقی مناسب کمک گرفته می‌شود. شیوه غیرمستقیم، مبتنی بر تحریک عواطف مخاطبان در رابطه با استدلال نیست؛ بلکه در آن از شگردهای مختلف دیگری برای برانگیختن روحیه جمعی هر یک از افراد استفاده می‌شود. در این‌جا مخاطب، تک‌تک افرداند، نه توده مردم. مثلاً در یک کتاب یا مقاله، مطلب چنان به فرد تلقین می‌شود که می‌پندارد تمام کسانی که در راه رشد و پیشرفت می‌باشند، آن را پذیرفته‌اند و نپذیرفتن آن، جاماندن از کاروان دانش و پیشرفت است. حربه اصلی عوام‌فریبی،این احساس درونی‌است که هرکس می‌خواهد مورد تحسین دیگران قرارگیردوبرارزش و احترامش افزوده شود.این احساس گاه باعث تمایل افرادبه تشبه به افراد مشهور می‌شود.تهیه‌کنندگان تبلیغات و آگهی‌های تجاری ازاین روحیه حداکثر استفاده رامی‌کنند؛مانند پوستری که در آن شخصیت معروفی رادرحال نوشیدن چای مخصوصی نشان می‌دهد.افزون بر این، سعی می‌شودمیان کالای مورد تبلیغ و امور موردعلاقه مخاطب، ارتباط برقرار شود؛🖊🖌📚 (متن اینترنتی است) 👉