eitaa logo
⏰ساعت آخرالزمان⏰ بزنید روی پیوستن تاگممنون نکنید
28.6هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
77 فایل
🕛⌛ساعت آخرالزمان کانالی درمورد اتفاقات آینده دنیا میباشد کپی فقط با ذکر صلوات برای ظهور آقامون✌️ خادم @God_love 🔖تعرفه تبلیغات 👇 https://eitaa.com/joinchat/1386807637C8ccffc7c01
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا قُطْبَ الْعالَمِ...🤚💫 🌱سلام بر تو ای مولایی که همه کائنات بر مدار تو می‌چرخد. سلام بر تو و بر روزی که قبله‌ی دلهای اهل عالم خواهی شد! 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها 🤲✨ (عج)💚🌱
🔻صفحه 2 از 5 بی‌گمان، بیشتر روایات اسلامی در اندازۀ زمان فرمانروایی امام مهدی(علیه‌السّلام) میان هفت تا هفتاد سال ناسازگارند، و باور دارم که بیشتر آن اندازه‌ها از افزوده‌های روایتگران و رونوشت‌برداران‌اند، و درست در نزد من همان چیزی است که در کتابهای شیعیان و سنّیان آمده است، از پایداری دولتش نزدیک بیست سال، و خداوند داناتر است، و از برخی حدیثها هویدا می‌شود که در پایان کار مهدی(علیه‌السّلام)، امام حسین(علیه‌السّلام) به دنیا بازمی‌گردد و مؤمنان او را می‌شناسند، و هر گاه مرگ مهدی فرا رسد، حسین او را می‌شوید و می‌پوشاند و به خاک می‌سپارد، و سیسد و نه سال پادشاهی می‌کند، سپس پیامبر و امیر مؤمنان علی و دیگر پیامبران و سفارش‌شدگان(صلوات‌الّاه‌علیهم) با برخی دشمنانشان به دنیا بازمی‌گردند، پس، از آنان خونخاهی می‌کنند و می‌کشندشان، و برای مهدی(علیه‌السّلام) نیز بازگشتی خاهد بود، و بازگشت‌کنندگان با دیگر مؤمنان زندگی می‌کنند تا رستاخیز برپا شود. از ابو هُرَیْرَه روایت شده است که رسول خدا(صلّی‌الّاه‌علیه[وآله]‌وسلّم) فرمود: ساعت برپا نمی‌شود، مگر آن‌که مرد از گور برادرش بگذرد و بگوید: ای کاش جای تو بودم.(۹) بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم(علیه‌السّلام) است. عبدالّاه ابن عَمْر گفته است: روزگاری بر مردم فرا می‌رسد که مرد دارندۀ بزرگی و دارایی و فرزند، از آن‌چه از گرفتاری سرپرستانش می‌بیند، آرزوی مرگ می‌کند.(۱۰) نیز عبدالّاه ابن عَمْر گفته است: سوگند که بی‌گمان، روزگاری بر مردم فرا می‌رسد که مرد، از سختی آن‌چه از گرفتاری در زمین است، در آن آرزو می‌کرد که کاش او و خانواده‌اش درکشتی‌ای پُر بودند که آنان را در دریا می‌گردانْد.(۱۱) چنین می‌نماید که این دو حدیث از سخنان پیامبر(صلّى‌الّاه‎علیه‌وآله) باشند، اگرچه عبدالّاه ابن عَمْر ابن عاص صحابی آن‌دو را به وی نسبت نداده است. اَصْبَغ ابن نُباتَه گفته است که امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب(علیه‌السّلام) در کوفه سخنرانی کرد، پس، خدای متعالی را ستود و بر وی آفرین گفت، سپس فرمود: ای مردم، بی‌گمان، قریشیانی پیشوایان عربها می‌باشند ... و سوگند که بی‌گمان، از خانوادۀ من مردی خاهد بود که به فرمان خداوند فرمان می‌دهد و نیرومندی است که با داوری خدا داوری می‌کند، و آن، پس از روزگاری ترش‌کنندۀ روی و نمایانگر بدی است که در آن، گرفتاری سخت، امیدواری بریده و رشوه (پول زور) پذیرفته می‌شود... .(۱۲) ابو حمزۀ ثُمالی گفته است که شنیدم ابو جعفر محمّد ابن علی(عليهما‏السّلام) می‌فرمود: ... ای ابو حمزه، قائم(عليه‎السّلام) برنمی‌خیزد، مگر هنگام ترسی سخت، زمین‌لرزه‌هایی، آشوبی و گرفتاری‌ای كه به مردم می‏‌رسند، طاعونی پيش از آن، شمشيری برنده میان عربها، ناسازگاری‌ای سخت ميان مردم و پراكندگی‌ای در دينشان و دگرگونی‌ای در حالشان، تا آن‌جا كه هر آرزوکننده‌ای، از بزرگی آن‌چه از درنده‌خويی مردمان و خُردن برخی از آنان ديگری را می‌بیند، هر صبح و شام آرزوی مرگ می‌کند، و شورش وی هر گاه برشورد، هنگام ناامیدی و دلسردی خاهد بود... .(۱۳) سَدِیر صَیْرَفِی گفته است که با گروهی از کوفیان نزد ابو عبدالّاه جعفر ابن محمّد(عليهما‌السّلام) بودیم، به آنان رو کرد و فرمود: ... پس، در آن هنگام، از حج بازداشته می‌شويد، ميوه‌ها كاهش می‌يابند، سرزمينها بی‌باران و خشک می‌شوند، دچار گرانی نرخها و از راستی برگشتن پادشاه می‌شوید، ستمگری و ستمِ بیش از اندازه با گرفتاری، وبا و گرسنگی ميان شما پدیدار می‌شوند، و آشوبها از همۀ گوشه‌وکناره‌ها بر شما سايه می‌افكنند... .(۱۴) مَدائِنِی در کتاب «صِفِّین» روایت کرده و گفته است: علی(علیه‌السّلام) پس از پایان کار نَهْرَوان(۱۵) سخنرانی کرد و چیزهای نو و شگفتی از نبردهای پُرکشتار را یادآور شد و فرمود: هر گاه میان شما، نژادآمیختگان افزون و نَبَطِیها چیره شوند، ویران‌شدن عراق نزدیک خاهد شد ... پس در آن هنگام، کشته و با گرفتاریهای گوناگون زده و با شمشیر درو می شوید و سوی آتش می‌روید و گرفتاری، چنان‌که پالان پشت شتر را می‌گزد، شما را می‌گزد... .(۱۶) بی‌گمان، امیر مؤمنان علی(علیه‌السّلام) در این پیشگویی از روی‌دادن برخی رویدادهای برجسته در عراق، به‌ویژه شهر بغداد، کمی پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) خبر داده است، و آن، هنگامی است که میان عراقیها گروههای نژادآمیخته، مانند گروه داعش و دیگر تروریستهایی که از سراسر جهان به عراق می‌آیند، افزون شوند، و نیز هنگامی است که نَبَطِیها، مانند برخی کسان از حزب بعث، بر زیندگان عراق چیره می‎شوند، و «نَبَطِیها» گروهی ناعرب و ناپارسی‌اند که در سیاه زمینِ عراق جای دارند، و به کشاورزی، چوپانی و هنرهای دستی سرگرم می‌باشند.
🔴گران‎شدن نرخها در آخرالزّمان نشانۀ چیست؟! قاسم ابن اسحاق از پدرش از نیای خُد روایت کرده است که رسول خدا(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله‎وسلّم) فرمود: نشانۀ خُشنودی خداوند(تعالی) در مردمش، ارزانی نرخهایشان و برابری‎ورزیدن پادشاهشان، و نشانۀ خشمگینی خداوند(تبارك‎وتعالى) بر مردمش، از راستی برگشتن پادشاهشان و گرانی نرخهایشان است.(1) امیر مؤمنان [علی](عليه‌السّلام) روایت کرده است که رسول خدا(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله‎وسلّم) فرمود: هر گاه خداوند بر گروهی از مردم خشم گیرد و میان آنان شکنجه‌ای فرو نفرستد(2)، نرخهاهايشان گران می‌شوند، عمرهايشان كوتاه می‌شوند، بازرگانانشان سود نمی‌برند، ميوه‎هايشان پاكيزه نمی‌شوند، رودهايشان پُرآب نمی‌شوند، بارانهايشان از آنان بازداشته می‌شوند و بدهایشان بر آنان چيره ‏می‌گردند.(3) ——————————————————————- 1. الكافي، ج ۱۰، ص ۵۲، ک المعیشة، ب الأسعار، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 2. مرادش آن است: میان آنان گرفتاری بزرگ و یک‌باره‌ای نفرستد. 3. الكافي، ج ۱۰، ص ۵۵۳، ک المعیشة، ب النوادر، ح ۵۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. @saat_akharozaman
🔴آیا گرانی در آخرالزّمان از نشانه‌های ظهور و امتحان الهی است؟ بله گران‌شدن قیمتها در شهرها و سرزمینها از امتحانات الهی است، و حاکمان قدرتمند که نرخها را گران می‌کنند و تاجران زراندوز که کالاها را گران می‌فروشند، جهنّمی می‌کند، و مردم ناتوان را به سختی و فقر می‌کشاند، و ایمان آنان را می‌گیرد، و این یعنی عذاب و امتحان الهی. برای همین، مردم عادی باید قناعت کنند و داراها به داد ناداران و نیازمندان برسند و همه تلاش کنند ایمانشان از دست نرود! @saat_akharozaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آثار توسل به امام زمان عجل الله یه روزے اگه همه تو رو رد ڪردن برو در خونه مولات صاحب الزمان... توسل به امام زمان معجزه میڪنه نشدنے ها رو شدنے میڪنه! @saat_akharozaman
مدیر نوکیا ، در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، میگوید : بطور قطع تا سال ۲۰۳۰ تلفن‌های همراه منقرض شده؛ و هر آنچه که برای ارتباط آدمها (تحت نظرگرفتن ادمها) با همدیگر لازم باشد در بدن آنها تعبیه خواهد شد ! خیال خام گلوبالیست ها ... @saat_akharozaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «غافلگیری مومنین» ⁉️ مقدمات ظهور چقدر طول میکشه؟ 🔸 ظهور بَغْتَه و ناگهانی اتفاق می‌افتد... 🌱 💥کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور @saat_akharozaman
🔴 به مرحله جدیدی از آخرالزمان خوش آمدید... فعلا به همین مقدار از توضیحات اکتفا میکنم، تا ان شاءالله بعدا توضیحات مفصل تری ارائه خواهم نمود... 📆 تاریخ توئیت : 17 آبان 1400 ➖ ➖ ➖ ➖ @saat_akharozaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضٰآ أَلمُرتَضٰی @saat_akharozaman
حرکت صهیونیست ها فقط آماده سازی بود برای حرکت اصلی ... @saat_akharozaman
🔴برای دورشدن از خشم خداوند چه کارهایی انجام دهیم؟! برای دورشدن از غضب خداوند از برخی کارها که به آنها اشاره می‌کنیم پرهیز کنید: 1. پرهیز از پس‌انداز سرمایه‌ها در بانکها و گرفتن وامهایشان؛ زیرا گردانندگان این بانکها رباخار و دشمنان خدایند. 2. پرهیز از موسیقیها و نوازندگان و اماکنی که در آن موسیقی نواخته می‌شود. 3. پرهیز از نوشیدنیها و خراکیهایی که از کشورهای غیر مسلمان و از دست غیر مسلمانان به دستتان می‌رسد؛ مانند انواع نوشیدنیها و چاییها و شکلات و ... 4. پرهیز از خردن گوشت و تخم ماهیهایی مانند اوزون‌بُرون که پولک ندارند و دوری کردن از کسانی که در کار تولید، صید و خرید و فروش آنها می‌باشند. 5. دوری‌کردن از انسانهای خیلی پولدار و متمکّن که از سدهزارشان یکی سرمایۀ حلال ندارندف و طبق روایات اسلامی نشستن با آنها قساوت قلب می‌آورد. 6. پرهیز از مجالس گناه و نشستن با انسانهای گناهکار و کفرورز و بی‌اعتقاد به پیامبران و امامان دوازده‌گانه(سلام‌الّاه‌علیهم)، مگر در حدّ ضرورت و احتمال اثرگذاری و اجرای صلۀ رحم در میان خیشان. 7. پرهیز از انسانهای دروغگو و فریبکار و عهدشکن که اینان هیچ گاه از مکر خداوند در امان نیستند. 8. پرهیز از عالمان گمراهی که سیره‌شان دنیاطلبی و شیوه‌شان توجیه کارهای ستمگران است. 9. پرهیز و دوری از حاکمان ستمگر و کارگزارانشان. @saat_akharozaman
💢 و در زمان غیبت ✅ حفظ و در زمان غیبت امام زمان علیه‌السلام به امام صادق (ع) عرض كردند : هرگاه روز را صبح و شام بر من بیاید و امامى را كه از او پیروى كنم نبینم چه كنم؟ حضرت فرمودند : آنكه را باید دوست داشته باشى دوست بدار و آنكه را باید دشمن بدارى دشمن بدار [تولى و تبرى را از دست مده وبر آن ثابت قدم باش] وهر صبح وشام (چشم به راه مولا و) منتظر فرج باش تا خداى عزوجل او را ظاهر كند. 📚 منابع: 🔸 بحارالأنوار ج۵۲ ص۱۴۸ 🔸الغیبة، نعمانی ص۱۶۱ 🔸کافی ج۱ ص۳۴۲ 🔸 کمال الدین ص۳۴۸ @saat_akharozaman
🔻صفحه 3 از 5 از ابو بَصِیر روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق](عليه‌السّلام) فرمود: ناگزیر پیشاپیش قائم سالی خاهد بود که در آن مردم گرسنه می‌شوند، و به آنان ترسی سخت از کشتن و کاستنی از داراییها و جانها و میوه‌ها می‌رسند؛ پس بی‌گمان، آنها در کتاب خداوند روشن‌اند، سپس این آیه را خاند: «و سوگند که بی‌گمان، شما را با چيزی از ترس، گرسنگی و کاستن داراییها، جانها و ميوه‌ها می‌آزماييم، و به شكيبايان مژده بده»(۱۷).(۱۸) نیز از ابو بَصِیر روایت شده است که ابو جعفر [باقر](عليه‌السّلام) فرمود: قائم(عليه‌السّلام) در تک‌سالی از سالها برمی‌خیزد: نه‌ای، یک‌ای، سه‌ای، پنج‌ای. و فرمود: هر گاه بنی اُمیّه ناسازگاری کنند، پادشاهیشان می‌رود، سپس بنی عبّاس پادشاهی می‌کنند، پس، هموار در جوانی از پادشاهی و فراوانی از زندگانی خاهند بود تا آن‌که در میانشان ناسازگاری کنند، و هر گاه ناسازگاری کنند، پادشاهیشان می‌رود، و زیندگان مشرق و زیندگان مغرب ناسازگاری کنند، و روی‌آورندگان به قبله (مسلمانان) نیز بله، و مردم، از آن‌چه بر آنان از ترس می‌گذرد، با دشواری‌ای سخت رویاروی می‌شوند، پس، همواره در آن حال‌اند تا آن‌که فریادگری از آسمان بانگ زند، و هر گاه بانگ بزند، پس، رهسپار شوید، رهسپار شوید، و سوگند به خداوند که بی‌گمان، گویا او را میان گوشه و جایگاه می‌نگرم که با مردم پیمان می‌بندد، با فرمانی نو و کتابی تازه و چیرگی‌ای نوین از آسمان. آگاه باشید که هرگز پرچمی برای وی بازگردانده نمی‌شود تا آن‌که بمیرد.(۱۹) مراد از «بنی عبّاس» در این حدیث، بنی عبّاسی‌اند که دو بار بر مسلمانان چیره می‌شوند: بار نخست همان بود که پس از فروپاشی دولت بنی اُمیّه، در سرزمینهای اسلامی فرمانروایی کردند، و بار دوم آن است که در آخرالزّمان، در بخشی از سرزمینهای مشرق فرمانروایی می‌کنند، و اندکی پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) نابود می‌شوند. مقصود از «زیندگان مشرق و زیندگان مغرب» در این‌جا، جهانیان نامسلمان‌، مانند یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان و پیروان دیگر آیینها، می‌باشند. بدان که پس از شنیده‌شدن صدای بلند جبرائیل(علیه‌السّلام) از آسمان در ماه رمضان، امام مهدی(علیه‌السّلام) در مدینه آشکار می‌شود، سپس در ماه محرّم به مکّه می‌رود و پهلوی کعبه، میان گوشۀ شرقی‌اش که حجر اسود در آن است و جایگاه ایستادن ابراهیم(علیه‌السّلام)، می‌ایستد و همراهانش با او پیمان می‌بندند. پس، سزاوار است برای مؤمنان که پس از صدای بلند و پیش از قیام، از مدینه و دیگر سرزمینها رهسپار مکّه شوند تا به امامشان بپیوندند. از فُضَيْل روایت شده است که ابو جعفر [باقر](علیه‌السّلام) ... فرمود: ... هر گاه نیازمندی و تنگدستی سخت شوند و برخی از مردم دیگری را نشناسند (از برآوردن نیاز برادران روی‌گردان شوند)، پس، در آن هنگام، هر صبح یا غروب، این فرمان را پیشبینی کنید... .(۲۰) مراد از «فرمان» در این روایت، فرمان خداوند به نابودی خاندان عبّاس در پایان دولت دومشان کمی پیش از ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) است. امیر مؤمنان علی(علیه‎السّلام)، در بیان نشانه‎های ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام)، فرمود: ... مرگها فراگیر و سختیها در دولت پادشاه و زنان فراوان می‌شوند... .(۲۱) امیر مؤمنان علی(علیه‌السّلام)، در یادآوری برخی سرزمینهای مشرق و رویدادهایشان، فرمود: ... سوگند که بی‌گمان، در زمامداری سفیانی، بی‌بارانی، دشواری و گرفتاری‌ای بزرگ به زیندگان ری می‌رسند.(۲۲) «سُفْیانِی» همان عُثْمان ابن عَنْبَسَه شامی، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سوریه آغازیده شده بودند می‌پذیرد، و در رجب در درۀ خشک در سُوَیْدا برمی‌شورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بیشتر سرزمینهای شام چیره می‌شود، و سپاهش بر مصر، عراق، ایران و عربستان سعودی یورش می‌برد. بنا بر آن‌چه در احادیث اسلامی آمده است، بزرگ‌ستاره‌ای دنباله‌دار که «گیسوی سختی‌آور» یا «گیسوی شیطان» نامیده می‌شود، کمی پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام)، از صفر تا رجب در کرانه‌های آسمان می‌گردد تا آن‌که در شعبان میان خُرشید و زمین جای می‌گیرد و در ماه رمضان به زمین نزدیک می‌شود و پیرامونش می‌چرخد و اندک‌اندک درون پوشش گازی‌اش می‌رود و می‌سوزد و شعله‌ور می‌شود و سه یا هفت شبی پیاپی برای زمینیان نورافشانی می‌کند، و تندبادی سرخ پدید می‌آورد و شهابهایی فراوان بر روی زمین فرومی‌باراند و ناگهان با صدایی سخت و بسیار ترسناک در مشرق می‌افتد و مایۀ گرفتاریها و ناخُشیهایی برای مردم می‌شود. @saat_akharozaman
🍃🌸آمدی ناب‌ترین یاس معطر باشی در دل خسته ما عاطفه‌پرور باشی چه به موقع آمدی بانو! درست زمانی که چیزی تا فراموشی کامل مقام الهی زن نمانده بود، خداوند تو را به موسی بن جعفر عطا کرد. 🔆 تا فاطمه‌ای دیگر برای نجات جهان مبعوث شود، تا کلاس زنانه‌ امام شناسی تعطیل نشود، تا به همه ثابت گردد، زن یا دختر بودن، دلیل معافیت از یاری امام زمان نیست. 🍃🌸 ولادت و بر تمامی شیعیان خجسته و مبارک 🌸🍃 @saat_akharozaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این انقلاب از بدو پیروزی که خداوند نطفه انرا برای تحقق وعده سرکوب دوم بنی اسراییل حسب سوره اسراء ، صاحب داشت ، صاحب این انقلاب اراده خداوند است برای کان وعدا مفعولا و امام زمان از طرف خداوند کشتی بان این کشتی بنام ایران است ، باکی از معاندان نداشته باشد حتی اگر هفت تریلیون دلار در یک باب در سوریه خرج کرده باشند ، اینکه دیگه یک عده سلبریدی دوزاری فاسد هستند . واکنش امام خمینی و رهبر انقلاب به استفاده از الفاظ مخصوص حضرت ولی‌عصر(عج) درباره خودشان‌ @saat_akharozaman
🌼منتظران ظهور 🔸خداوند بنده سحرخیز را در آخرت شگفت زده می کند؛ رواياتی که از آل محمد (صلی الله عليه و آله و سلم) در فضيلت سحرخيزی و نماز شب رسيده است عقل ها را حيران می کند و از بس که آن فضيلت بزرگ و زياد است باور کردنش مشکل به نظر می آيد. 📚 رساله لقاء الله نوشته عارف بزرگوار آقا ميرزا جواد ملکی تبريزی @saat_akharozaman
❣ 📖 السَّلاَمُ عَلَى مُفَرِّجِ اَلْكُرُبَاتِ...🤚🌱 🌱سلام بر تو ای مولایی که آخرین امید درماندگان، به دستان گره گشای توست. سلام بر تو و بر روزی که گره از کار عالم باز خواهی کرد. 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس 🤲✨ 💚🌺
🔻صفحه 4 از 5 شیخ مفید(رحمه‌الّاه) در کتابش آورده است: هر گاه بزرگ‌ستاره‌ای سرخ را ببینی که آن را نمی‌شناسی و در گذرگاههای ستارگان نیست، در آسمان از جایی به جایی می‌رود، مانند ستون است، در حالی که ستون نیست، پس بی‌گمان، آن، نشانۀ جنگ، گرفتاریها، کشتن بزرگان، فراوانی بدیها، دلنگرانیها و آشوب در مردم است.(۲۳) کعب ابن حارث از كاهِنی به نام «سَطِیح»(۲۴)، در بیان رویدادهای آخرالزّمان، روایت كرده است: ... برآمدن بزرگ‌ستاره‌ای که عربها را سخت و ناگهان می‌ترساند، و برای آن مانند دُم است؛ پس، در آن هنگام، بارانها نمی‌بارند، رودها خشک، شهرها(۲۵) ناسازگار و نرخها در همۀ سرزمینها گران می‌شوند... .(۲۶) در کتاب مقدّس آمده است: وقتی عیسی بر کوه زیتون نشسته بود، شاگردانش در خلوت نزد او آمده، گفتند: به ما بگو این وقایع کِی روی خاهند داد و نشانۀ آمدن تو و پایان این عصر چیست؟* عیسی پاسخ داد: به‌هوش باشید تا کسی گمراهتان نکند.* زیرا بسیاری به نام من خاهند آمد و خاهند گفت: «من مسیح هستم»، و بسیاری را گمراه خاهند کرد.* و جنگها و اخبار جنگها را خاهید شنید. امّا مشوّش مشوید؛ زیرا چنین وقایعی می‌باید رخ دهند، ولی هنوز پایان فرا نرسیده است.* زیرا قومی بر قوم دیگر و حکومتی بر حکومت دیگر برخاهند خاست، و گرسنگیها و وباها و زلزله‌ها در جایها پدید آیند.* امّا همۀ اینها تنها آغاز درد زایمان است.* در آن زمان شما را تسلیم خاهند کرد تا آزار بسیار بینید، و شما را خاهند کشت... .* زیرا در آن زمان چنان مصیبت عظیمی روی خاهد داد که مانندش از آغاز جهان تا کنون روی نداده، و هرگز نیز روی نخاهد داد.* اگر آن روزها کوتاه نمی‌شد، هیچ بشری نجات نیافتی، ولی به‌خاطر برگزیدگان، آن روزها کوتاه خاهند شد.*(۲۷) نیز در کتاب مقدّس آشکار شده است که بازۀ زمانی پایانی روزهای شرارت و مصیبت در جهان نزدیک سه سال و نیم می‌باشد: بسیاری پاکیزه و سفید و صاف خاهند شد، ولی شريران شرارت خاهند ورزيد، و هيچ كدام از آنان نخاهند فهميد، ولی خردمندان خاهند فهميد.* و از زمانی که قربانی دائمی متوقّف شود و پلیدی ویرانی برپا گردد، هزار و دويست و نود روز خاهد بود.* خُشا به حال آن‌‏كه انتظار كشد و به هزار و سيسد و سی ‏و پنج روز برسد.*(۲۸) در نوشتارهای زرتشتیان آمده است: در پایان هزارۀ هوشیدر بامی، دیوی مَهِیب(۲۹) به نام «مَلْکوش»، زمستانی سخت و ترسناک پدید می‌آورد، و در مدّت سه سال، سراسر گیتی را با برف و باران و تگرگ و باد سرد و طوفان ویران می‌سازد، و مردمان و جانوران و دیگر موجودات روی زمین را نابود می‌کند.(۳۰) بنا بر پژوهش نویسنده، هُوشِیدَر(۳۱) یا هوشیدر بامِی(۳۲) همان بهرام (هاشمی چینی) و نخستین زمینه‌ساز زمامداریِ سوشیانت (امام مهدی‌علیه‌السّلام) است که در چین آشکار می‌شود، و چند ماه پیش از قیام سوشیانت، از چین و مُلْتان به سرزمین خراسان می‌آید و در آن‌جا برمی‌شورد، و همراه پَشُوتَن (شعیب خراسانی) برای یاری هوشیدر ماه (حسنی گیلانی) به ایران می‌آید و سپس به عراق می‌رود و از آن‌جا رهسپار دمشق و بیت‌المقدس می‌شود. گفتنی است، «مَلْكوش» واژه‌ای پهلوی و به معنای «مرگ و نابودی» است .@saat_akharozaman