eitaa logo
گروه فرهنگی صبار
3.3هزار دنبال‌کننده
232 عکس
130 ویدیو
83 فایل
گروه فرهنگی صبار ارائه مباحث معرفتی وب سایت: sabbar.ir اینستاگرام: sabbar.ir کانال تلگرام: https://t.me/sabbar_ir پشتیبانی: @Mrafiei
مشاهده در ایتا
دانلود
dar_entezar_zabani_dar_vasfe_enghelab_eslami_jalaseh-16_1400-12-17.mp3
19.86M
🔹 🔸در انتظار زبانی در وصف 🔹ماه 🔸به کلام استاد موسویان 🔹جلسه شانزدهم 🔸17 اسفند ماه 1400 @sabbar_ir
tafsir-sureh-jasiyeh-j57-1400-12-16.mp3
18.37M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 سوره جاثیه استاد طاهرزاده 🔹 ماه 🔸 جلسه پنجاه و هفتم 🔹16 اسفند ماه 1400 @sabbar_ir
ماه_شعبان_و_جایگاه_اعیاد_شعبانیه_13980122.mp3
9.2M
🔸 سخنرانی استاد موسویان 🔹 ماه شعبان و جایگاه اعیاد شعبانیه @sabbar_ir
استاد_موسویان_ماه_شعبان_ماه_عاشق.mp3
15.85M
🔸 سخنرانی استاد موسویان 🔹 ماه عاشقی 🔸 نکات زیبایی پیرامون ماه شعبان @sabbar_ir
💠 سلام بر علی اکبر حسین«علیه‌السلام» که فهمید جوانیِ خود را در چه مسیری قرار دهد، وقتی که خداوند زیباترین مسیر را که ارادت به امام زمانش بود، برای خود انتخاب کرد حتی اگر به شهادتش ختم شود و این قصّه‌ی زیبایِ هر جوانی است که می‌خواهد صفای زندگی را در جوانی تجربه کند. سلام بر جوانانِی که جایگاه خود را در انقلاب اسلام و در کتار شهدا انتخاب کرده اند ، آن رعناهای با صفایی که از جمال با صفایشان با تفاوت‌هایی که دارند؛ ایمان و صداقت می‌درخشد. عزیزان! آنچه اصل است آن تصمیم‌های اصیلی است که شما در زندگی می‌گیرید، حال تقدیرتان چه می‌شود، مهم نیست. مهم آن تصمیمِ الهی است که در زیر سایه‌ی آن می‌توان هر تقدیری را تحمل کرد و برای خود بهشتی ساخت. این است که اراده کرده‌اید در زیر سایه‌ی نایب الامام، خود را شکل دهید، هرگز از آینده‌ی خود نگران نباشید، آینده‌ی کسانی در خطر است که در مسیری غیر این مسیر قدم می‌زنند. شکست اصلی آنجاست هرچند که به ظاهر زندگی دنیایی آن‌ها با عیش و نوش همراه باشد. ارادتمند همه‌ی جوانان. طاهرزاده @sabbar_ir
💠 عظمت حضرت علی اکبر(ع) همین اندازه در عظمت جناب علی اکبر بس که به زیباترین شکل در وفاداری نسبت به امام زمان شان در صحنه صحنه آرایی کردند و در مرز بین دنیا و آخرت توانستند گزارش رویت خود را که ملاقات با رسول خدا صلوات الله علیه و آله بود و سیراب شدن از دست مبارک ایشان را با انتقال به این دنیا به پدرشان خبر دهند. این یعنی مقام جمع بین دنیا و آخرت که به ندرت برای اولیاء الهی پیش می آید. راستی حسین علیه السلام در چنین علی اکبری چه دیده اند که فرمودند: بعد از وجود مبارک آن حضرت دیگر این دنیا هیچ چیزی برای ماندن ندارد. {استاد طاهرزاده} @sabbar_ir
💡 سلسه جلسات آنلاین 📚 در انتظار زبانی در وصف انقلاب اسلامی 🎙 با سخنرانی استاد موسویان 🕖 سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه ساعت 20 🌐 شرکت در جلسه از طریق لینک زیر: https://www.skyroom.online/ch/sabbar/enghelab @sabbar_ir
dar_entezar_zabani_dar_vasfe_enghelab_eslami_jalaseh-17_1400-12-24.mp3
21.77M
🔹 🔸در انتظار زبانی در وصف 🔹به کلام استاد موسویان 🔸جلسه هفدهم 🔹24 اسفند ماه 1400 @sabbar_ir
tafsir-sureh-jasiyeh-j58-1400-12-23.mp3
19.19M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 سوره جاثیه استاد طاهرزاده 🔹 ماه ؛ حضرت علی اکبر(ع) 🔸شهید حججی و مقام فناء فی اللَّه 🔹 جلسه پنجاه و هشتم 🔸23 اسفند ماه 1400 @sabbar_ir
milad-imam-zaman-1400-01-09.mp3
16.18M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹میلاد امام زمان(عج) 🔸 🔹 نیمه شعبان 🔸9 فروردین ماه 1400 @sabbar_ir
💠 ظهور؛ مثل ارتباط با خدا 🔸انكشاف ظهور، مثل ارتباط با خدا است؛ وقتی كسي خدا را عقلاً و قلباً شناخت، می‌بيند كه هست و می‌بيند كه ظاهر شد و متوجه مي‌شود كه عجب! تمام مدت عمرش خدا از همه چيز به او نزديك‌تر بود، ولي خود را آماده نكرده بود كه حضرت حق برايش ظاهر شود. واقعاً افرادي كه فكر مي‌كنند خدا دنيا را خلق كرده است ولي در دنيا حضور ندارد و خدا در جايي است غير جايي كه دنيا هست، و دنبال خدا در جاهاي ديگر مي‌گردند اين‌ افراد هيچ وقت خدا را نمی‌يابند. اين‌ها دنيا را به‌عنوان مخلوق و اثر خدا می‌بينند و می‌گويند خدا هست. اما عده ای با تزكيه و با معرفت می‌روند دنبال اين‌كه خدا را با چشم قلبشان بيابند اين‌ها يك‌مرتبه می‌بينند خدايی كه در سراسر هستی هست، برايشان پيدا شد: آن‌كه عمری در پی او می‌دويدم كو به كو / ناگهانش يافتم با دل نشسته روبه‌رو 🔹وجود مقدس حضرت بقية‌الله سراسر عالم را گرفته است، او در همه جای عالم حیّ و حاضر است و از همه موجودات عالم هم حاضرتر است. پس زمينه ظهور می‌خواهد، هرلحظه امكان اين ظهور هست، نمی‌دانيم به‌چه شكل؟! ولی می‌دانيم مثل انقلاب‌اسلامي كه يك‌مرتبه با آن روبه‌رو شديم، يك‌مرتبه با آن ظهور مبارك تامّ روبه‌رو می‌شويم. مثل ظهور حضرت حق براي دلي كه آماده ظهور شد، خدا هميشه بود ولی ظاهر نبود. حضرت در عالَم غيب حاضرند، جامعه اگر آماده شد، يك‌مرتبه با وجود مقدس ايشان روبه‌رو می‌شود. اگر ملت شيعه برسند به وجود معني بقيّةالله‌الاعظم؛ يك مرتبه می‌بينند ظهور پيدا و محقق شد. تحقق ظهور به شناختش است و شناختش هم بسيار مشكل است ولی شدنی است. اولين مشکل اين‌است که آنچه ما امروز در جهان داريم، آن نيست که امام‌زمان(عج) می‌خواهند بياورند. روي کلمه «انقلاب» بيشتر فکر کنيد. اين‌که می‌گويند انقلاب امام زمان(عج) ، يعنی از ابتدا همه چيز را دگرگون می‌كنند. ... {قسمتی از کتاب مبانی معرفتی مهدویت - استاد طاهرزاده} @sabbar_ir
💠 امامِ غايب و نه مخفی 🔸منظور از غيبت امام زمان(عج) اين نيست كه حضرت جايی مخفی شده باشند، بلكه بايد متوجّه بود كه حضرت غايب شده‌اند، نه مخفی. بايد در مورد اين دو مفهوم تأمل كنيم و مفهوم غايب را بفهميم. متأسفانه بعضی‌ها مقام غيب امام(ع) را با مخفی كردن يكي گرفته‌اند و در معرفت نسبت به امام به اشتباهاتی گرفتار شده‌اند. درك اين مقام به آسانی ميسّر نيست، همان‌طور كه خود ائمه می‌فرمايند: «اَمْرُنا صَعْبٌ مُسْتَصْعَب» ؛ يعني امر ما بسيار مشكل و رام‌ناشدنی است. و در جايی ديگر می‌فرمايند: «امر ما سرّ در سرّ است» يعني امر ما سرّی است پنهان در سرّ ؛ پس بايد با كمی تلاش آماده درك اين مقام شد و بدون تلاشِ فكری و قلبی حقيقت موضوع به‌دست ما نمی‌آيد. 🔹مخفی شدن؛ يعنی كسی اين‌جا هست و در عرض ما هم هست، امّا مثلاً پشت ‌ديوار پنهان شده است، ولي غايب‌بودن؛ يعني كسی فوق هستیِ مادّي است، مثل ملائكه كه در غيب هستند و در مقامی بالاتر از عالم مادّه جای دارند. مقام غيب امام‌زمان(عج) به جهت واسطه فيض بودن حضرت است و هستی در قبضه مقام غيبی حضرت است و اساساً هر مرحله و مرتبه پايينی در قبضه مرتبه بالاترِ غيبی‌اش قرار دارد. برای روشن شدن واسطه فيض بودن حضرت بايد بتوان اثبات كرد كه امام زمان(عج) از نظر درجه وجودی از تمام ملائكه مقرّب بالاتر است، امّا مخلوق خداست. به قول بزرگان «كُلُّ ما سِوَي الله» است؛ يعنی غير از خدا هر چه در هستی، كمال محسوب می‌شود، همه‌ در آن مقام جمع است و مراتب وجود در آن حضرت به صورت جامع وجود دارد. کتاب مبانی معرفتی مهدویت - استاد طاهرزاده @sabbar_ir