سلام علیکم
به مناسب شهادت پیامبر اکرم ص و دو امام بزگوار مان وبه نیت تعجیل در فرج امام زمان عج، قصد پذیرایی از عزاداران که در ایام آخرصفر که از روز دوشنبه شروع میشود به نیت خدمت قدمی بر میداریم، لذا از کلیه دوستان هرکس به هر اندازه و به نیت ظهور میتواند در جهت تهیه امور پذیرایی سهیم باشد.
6037997700093918
محسن رحمتی سی سرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام💔
علی فانی
🌹روی عن الرّضا عليهالسلام قال:إن ممن يتّخذ مودتنا أهلالبيت لمن هو أشد فتنة على شيعتنا من الدجّال، فقلت: يابن رسولالله بماذا؟ قال: بموالاة أعدائنا ومعاداة أوليائنا، إنه إذا كان كذلك اختلط الحق بالباطل واشتبه الامر، فلم يعرف مؤمن من منافق.
♦️ امام رضا علیهالسلام فرمودند:همانا از کسانی که مودّت ما اهلبیت را دارند، افرادی هستند که #فتنهی ایشان بر شیعیان ما از دجّال بیشتر است!
♦️عرضه داشتم: چگونه ای پسر رسولخدا ص؟
فرمودند: با دوست داشتن #دشمنان ما و دشمنی با اولیاء ما.
چون چنین شود، حقّ به باطل مخلوط میگردد، و امر مشتبه میشود، پس مؤمن از #منافق شناخته نمی شود.
📚بحارالأنوارالجامعه، ج٧٢، ص٣٩١.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹یه مدینه یه بقیعه یه امامی که حرم نداره
🏴 فرا رسیدن ۲۸ صفر سالروز شهادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) را تسلیت میگوییم.
🌹امام حسن مجتبى (عليه السلام) فرمودند :
اگر مردم سخن خدا و پيامبرش را مى شنيدند، آسمان بارانش را و زمين بركتش را به آنان مى بخشيد و هرگز در اين امّت، اختلاف و زدوخورد پيش نمى آمد و همه از نعمت سر سبز دنيا تا روز قيامت، برخوردار مى شدند.
📚 امالى طوسى، ص 566، ح 1174
┄┅═══✼🍃💐🍃✼═══┅┄
زندگی به سبک کلام اهل بیت سلام الله علیهم
🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بقیع
اونجا که غم از آسمونش میباره، حرمِ کریمه
تنها حرمی که روضه خون نداره، حرمِ کریمه
#امام_حسن
#حسن_عطایی
💥ببینید و انتشار دهید
May 11
🔘 خُلق نیکوی حضرت محمد صلیالله علیه و آله
🔳 آیت الله ناصری (ره):
▫️ خداوند، چند چیز را در قرآن عظیم شمرده است. خدایی که خود عظیم است، اگر چیزی را عظیم بشمارد، عظمت آن فوق العاده است.
یکی از مواردی که خداوند عظیم، آن را عظیم شمرده خُلق عظیم نبی اکرم است. در قرآن فرمود:
📜 اِنَّکَ لَعَلَیٰ خُلُقٍ عَظیم. (سوره قلم، آیه چهار: و یقیناً تو بر بلندای سجایای اخلاقی عظیمی قرار داری.)
❇️ زمانی که نبی اکرم به مدینه آمدند و اسلام رونقی گرفت، روستای دور افتادهای بود که حدود هزار نفر جمعیت داشت. یک نفر از اشرار این منطقه بود که بسیار بد و خونریز بود. آن شرور دید که اهل این منطقه، خیلی ناراحتند. پرسید:
🔹 چه شده است؟ چرا اینقدر ناراحتید؟
▫️ گفتند:
🔸 یک نفر به مدینه آمده و ادعای پیغمبری میکند و همه خدایان ما را زیر سؤال برده و منکر شده است. ما از این ناراحتیم که تمام خدایان ما را کنار زده است و دین تازه ای آورده و میگوید:
🔶 خدا یکی است.
▫️ گفت:
🔹 شما چه میخواهید؟
▫️ گفتند:
🔸 اگر بتوانی خون این شخص را بریزی و او را بکشی، آنچه دلت بخواهد، به تو میدهیم.
▫️ گفت:
🔹 فردا سر او را برای شما میآورم.
▫️ آن شرور، حرکت کرد و بعد از ظهر مدینه رسید. نماز پیغمبر در مدینه تمام شده بود و عربها به منزل خود رفته بودند. حضرت هم داشتند، به منزل میرفتند. عرب شرور به پیغمبر رسید؛ در حالی که آن حضرت را نمیشناخت؛ لذا از خود پیغمبر پرسید:
🔹 این محمد که میگویند، کجاست؟
▫️ حضرت فرمودند:
🔸 او را چه کار داری؟
▫️ عرض کرد:
🔹 من از فلان منطقه هستم و شنیدهام ادعای پیغمبری کرده و منکر خدایان ما شده است. آمده ام سر او را برای خویشانم سوغات ببرم.
▫️ فرمودند:
🔸 الآن بعد از ظهر است و هوا گرم. شما هم تازه رسیدهای و خسته هستی. غذا هم که نخوردهای. بیا برویم منزلِ ما استراحت بکن، غذایت را بخور، خوابت را برو. سر حال که شدی، من دست محمد را در دستت میگذارم.
✨ حضرت او را به منزل آوردند و عبای خود را پهن کردند و گفتند:
🔸 روی آن بنشین.
▫️ آن عرب غذایش را خورد و مشغول استراحت شد.
☀️ کم کم آفتاب او را گرفت. حضرت، مقابل آفتاب ایستادند و با بدن مبارکشان، روی صورت این عرب، سایه انداختند، تا آفتاب به او نتابد.
⏳ خواب آن عرب طول کشید و پیغمبر عرق کردند. عرقهای پیغمبر، روی صورت این جوان چکید و بیدار شد. دید که این آقا بالا سر او نشسته و از شدت گرمای آفتاب صورت او از عرق خیس شده است. بلند شد و گفت:
🔹 آقا! چرا این طور کردی؟ چرا من را شرمنده کردی؟ خدمتی به من کردی که احدی نکرده است.
▫️ و عذر خواهی کرد.
حضرت فرمودند:
🔸 دیدم خستهای و خواب هستی. نخواستم بیدارت کنم و بگویم آفتاب تو را گرفته است. بالای سر تو نشستم که آفتاب تو را اذیت نکند.
▫️ آن عرب بلند شد و گفت:
🔹 وعده کردی که دست محمد را در دستم بگذاری. برویم محمد را پیدا کن و دست او را به دست من بده.
🤝 حضرت دستشان را آوردند جلو و فرمودند:
🔸 بگیر.
▫️ جوان نگاهی نکرد و گفت:
🔹 چه را بگیرم؟
▫️ گفت:
🔸 دست من را. من محمدم.
▫️ این جوان به حضرت نگاهی کرد و با خودش گفت:
🔹 عجب! این زندگی و این اخلاق او است؟!
❇️ شهادتین را جاری کرد و به حضرت ایمان آورد و گفت:
🔹 من میروم همه مردم شهرمان را مسلمان میکنم.
💡 حضرت، همه اعمال و رفتارشان بهگونهای بوده است که برای ما معلم و الگو باشند.
⬅️ اپلیکیشن آیت الله ناصری
🏷 #شهادت_حضرت_محمد صلیالله علیه و آله #آیت_الله_ناصری (ره) #خودسازی
🏠اسکان رایگان در مشهد
قرارگاه هم محله امام رضا علیه السلام
05132012040
24 ساعته پاسخگو هستند
جهت اسکان رایگان در مساجد و حسینیه ها در مشهد
﷽، درباره همسران پیامبر اعظم
✍ حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
🔹 یکی از ایراداتی که به پیامبر عظیم الشأن اسلام می گیرند، ازدواج های مکرر ایشان است. بارها گفته ام که قضاوت درباره حوادثی تاریخی باید با توجه به شرایط تاریخی و ارزشهای عرفی بستر خویش صورت بگیرد نه ذوق و سلیقه عرف امروز یک جامعه خاص.
با این مقدمه نمونه ای از آثار ونتایج یکی از ازدواج های پیامبر یعنی ازدواج با دختر حارث بن ضرار ( سرکرده قبیله بنی مصطلق) ذکر می شود.
دختر حارث از دستگیرشدگان بود. پدر او با فدیه سراغ دخترش آمد تا او را آزاد سازد. وقتی به بیابان عقیق رسید، دو شتر از مجموع شترانی که آنها را برای پرداخت فدیه آورده بود، برگزید و در میان دره ای پنهان ساخت. وقتی حضور رسول گرامی رسید، یادآور شد من فدیه دخترم را آورده ام. پیامبر رو به حارث کرد و گفت: دو شتری را که در آن دره پنهان کرده ای کجاست؟
حارث با شنیدن چنین خبر غیبی، سخت تکان خورد و او و دو فرزندش که همراه
وی بودند، اسلام آوردند، لذا بی درنگ فرستاد آن دو شتر را آوردند و تسلیم رسول خدا کرد. بدین ترتیب، دختر وی آزاد شد و او نیز اسلام آورد. آن گاه پیامبر از دختر او خواستگاری کرد و پدرش با کمال علاقه، در ازای چهارصد درهم، او را به عقد پیامبر درآورد.
🔹خبر بستگی پیامبر با حارث که رئیس بنی مصطلق بود، در میان مسلمانان منتشر شد. این امر سبب شد که صد خانواده از بنی مصطلق آزاد شوند و پیوسته در زبانها گفته میشد هیچ زنی برای قوم خود پربرکت تر از این زن نبود.
سرانجام، همه اسیران بنی مصطلق از زن و مرد به گونه ای آزاد شدند و به قبیله خود بازگشتند. (سیره ابن هشام، ج ۲، ص ۲۹۵، تفسیر قمی، ص ۶۸۱ و تاریخ طبری، ج ۲، ص ۲۶۴. نقل از فروغ ابدیت)
بیش از اینکه شهادت امام حسن ع که با سم دادن توسط همسرش به شهادت رسیده خوانده شود، شهادتش با خواندن روضه کوچه و دیوار و سیلی به صورت مادرش ذکر مصیبت مجالس میگردد.
آها از غم امام حسن علیه السلام
📌م. رحمتی
⭕️ محتوای علمی سایت مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه در خصوص امام حسن علیه السلام
🔺 مقالات
• سیری در اخلاق اجتماعی امام حسن علیه السلام
🔺 پرسش و پاسخ
• چرا امام حسن با معاویه صلح کردند؟
• مفاد قرارداد صلحنامه امام حسن چیست؟
• آیا ابنعباس به امام حسن علیه السلام خیانت کرد؟
• آیا مسموم کردن امام حسن به دستور معاویه بود؟
• آیا امام حسن کسی از صحابه را لعن کرده است؟
• آیا شایعه همسران متعدد برای امام حسن درست است؟
• آیا امام حسن علیه السلام بسیار طلاق میداد(مطلاق بود)؟
• آیا امام حسن میدانست ظرف شیر یا آب زهرآلود است؟
🔺 مستندات تصویری
• مقام والای امام حسن
• امام حسن، کریم اهل بیت
• امام حسن یگانه دوران بود
• امام حسن، آقای جوانان بهشت
• عاقبت توهین به قبر امام حسن
• امام حسن، گل خوشبوی پیامبر
• حسن بن علی زینت دوش پیامبر
• خدایا! من امام حسن را دوست دارم
• خشنودی خداوند در خشنودی امام حسن
• امام حسن ابوبکر را از منبر پایین میکشد!
• حقایقی دربارهی شهادت امام حسن که کمتر شنیدهاید!
🔶️ سینمایی انیمیشن محمد فرستاده خدا
💠 امروز ساعت ۱۶:۱۰
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
آیت الله میرزاجواد تبریزی
ادله ی شهادت پیامبر متقن است، اینکه با سم هم به شهادت رسیده اسناد قابل اعتنایی وجود دارد ولی در مورد کیفیت شهادت بنده هرچی در این سالها تحقیق کردم به نتیجه نرسیدم.
بیهقی از علمای اهل سنت میگوید:
لئن أحلف تسعاً أنّ رسول الله (ص) قتل قتلاً أحبّ إلیّ من أن أحلف واحدة أنّه لم یقتل وذلک أنّ الله إتّخذه نبیّاً واتّخذه شهیدا».
«اگر نُه بار قسم بخورم که رسول خدا (ص) کشته شده، برای من بهتر است از این که یک بار قسم بخورم که او کشته نشده است، و این به خاطر آن است که خداوند او را نبی گردانید و او را شهید کرد»
از علمای شیعه شیخ مفید در المقنعه ص 456، شیخ طوسی در تهذیب الاحکام ج 6، ص 1، علامه مجلسی در بحارالانوار، ج 22، ص 514، علامه حلی در منتهی المطلب، ج 2، ص 887، مقدس اردبیلی در جامع الروات، ج 2 ص 463 بر شهادت حضرت رسول تصریح کرده اند.
ما من نبیٍّ أو وصیٍّ إلا شهیدٌ
📚 بصائر الدرجات ص 148، بحارالانوار،ج 17، ص 405 و ج 40، ص 139، وسائل الشیعه، ج 14، ص 2 و ص 18، من لا یحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج 4، ص 17، کفایه الاثر، خزاز قمی، ص 227، اعلام الوری، طبرسی، ج 2، ص 132، عیون الاخبار، شیخ صدوق، ج 1، ص 287 و کتب دیگر وجود دارد.
⚜لیلة المبیت و توطئه سران قریش براى کشتن پیامبر (صلى اللّه علیه و آله)»
♦️ در آخرین روزهای ماه صفر سال سیزدهم بعثت، چهل نفر از سران قریش در دارالندوه جلسهاى تشکیل داده و تصمیم گرفتند که رسول خدا را به طور ناجوانمردانه به قتل رسانند.
🔹آنان قرارگذاشتند که از هر طایفه، یک نفر و در مجموع به صورت گروهى در تاریکى شب به خانه رسول خدا هجوم آورده و با شمشیرهای خویش آن حضرت را در رختخوابش به قتل رسانند.
🔻جوانان قریش، در آخرین روز صفر و شب اول ربیع الاول خانه رسول خدا را محاصره کردند. از طرفی جبرئیل، این خبر را از قبل به پیامبر داده بود و او را از سوى خداوند، مامور کرد که به سوى مدینه هجرت کند.
🔺پیامبراکرم به پسرعمویش على (علیه السلام) پیشنهاد کرد که در جاى او بخوابد و با فریب مشرکان، مسئله سرنوشت ساز هجرت را مهیا سازد. على بنابیطالب اعلام آمادگى کرد و در رختخواب پیامبر خوابید و پیامبر از مکه به سمت مدینه خارج شد.
💠 مهاجمان در هنگام بامداد، گروهى وارد خانه پیامبر شده و به سوى رختخواب او هجوم آوردند اما ناباورانه، امام على را در رختخواب پیامبر دیدند و از او سراغ پیامبر را گرفتند. علی ع فرمود: او را به من نسپرده بودید تا از من بخواهید. آنها پس از ناکامی با خشم تمام در پى آن حضرت به راه افتادند.
🔆 علمای شیعه و گروهی از علمای اهلسنت معتقدند آیه لیلة المبیت یا آیه شِراء (آیه ۲۰۷ سوره بقره) در شأن علی(ع) در ماجرای لیلة المبیت نازل شده است.
و من الناس مَنْ یشرى نفسه ابتغاء مرضاةاللّهِ، وَاللّهُ رَئُوفٌ بِالْعِبادِ.
#تقویم_تاریخ
#30صفر
#لیلة_المبیت
🔥 شایعه ای از جنس ماه صفر 🔥
☑همزمان با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک باور غلط هستیم که بیشتر در شرایط کنونی از طریق فضای مجازی و … منتشر میشود، با این مضمون که پیامبر(ص) فرموده است: «هر کس خروج از ماه صفر را به من اطلاع دهد، اهل بهشت است»! به همین خاطر برخی افراد در اولین شب ماه ربیعالاول بر درب مساجد حاضر شده تا به نوعی پایان ماه صفر را اعلام کنند!
☑این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر(ص) در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت میگیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود.
☑اما اصل واقعه و حدیث چیست؟ این روایت در شأن یکی از بهترین صحابه پیامبر اعظم(ص) ابوذر غفاری است که به دلیل رواج آن باور غلط، محور حدیث به کلی فراموش شده است.
از ابن عباس نقل شده که گفت: روزی پیامبر(ص) به همراه تعدادی از اصحابشان در مسجد قبا نشسته بودند، رسول خدا (ص) فرمود: اولین کسی که الان بر شما وارد میشود، مردی از اهالی بهشت است!
☑برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب میشود، پیامبر(ص) متوجه شده و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند، فرمودند: اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر، بر شما وارد میشوند، (ولی از میان آنها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (نام یکی از ماههای رومی معادل ماه خرداد و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است.
☑آن جماعت برگشتند و وارد شدند و ابوذر نیز همراهشان بود، پیامبر(ص) به آنها فرمود: ما در کدام یک از ماههای رومی هستیم؟ ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است.
☑پیامبر(ص) فرمود: ای اباذر! من این مسأله را میدانستم، ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی و چطور اینگونه نباشد، در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) میشوی، تنها زندگی میکنی و تنها میمیری و قومی که امر کفن و دفن تو را انجام میدهند، به واسطه تو خوشبخت میشوند، آنها دوستان من در بهشتی هستند که به پرهیزکاران وعده داده شده است.۱
☑این در حالی است که در میان کتب حدیث، تنها روایتی که اشاره به پایان یافتن ماه صفر و آغاز ربیع داشته باشد، همین روایت است، به نظر میرسد، در برخورد با روایتی که در فضای مجازی و اجتماعی مطرح میشود و به گونهای منطبق بر عقل و منطق نیست، باید با دیده تأمل نگریسته شود و از کارشناسان خبره از میزان صحت حدیث مطمئن شد.
__________________
۱.باب «معنى قول النبی ص من بشرنی بخروج آذار فله الجنه» از کتاب معانی الاخبار (النص / ۲۰۴) و همچنین کتاب علل الشرایع مرحوم شیخ صدوق (ج ۱ / ص ۱۷۵) و در روضه المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه اثر مرحوم محمد تقی مجلسی (ج ۱۳ / ص ۳).
«عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ، فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَهَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ، فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّهَ، فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ: إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَهٌ یَسْتَبِقُونَ. فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّهُ، فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُوذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّهِ؟ فَقَالَ أَبُوذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ.
فَقَالَ(ص): قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَاذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّهِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُون»