eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
10.4هزار ویدیو
318 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام تاریخ : 1402.11.16 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخلاق تاريخ. 1402.11.16
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نهج البلاغه تاریخ : 1402.11.16 .
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_729_تاریخ_1402_11_16.mp3
10.91M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 729 🎁 👈 مضاربه ( 6 ) 🌷 تاریخ 1402.11.16 🌼 صفحه 333 💥 مسئله 681 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 728 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/30664 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 . مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 رساله جامع ج 3 ص 333 مسأله 681 مال مضاربه در مدّت مضاربه، نوعی امانت در دست عامل به شمار می‌رود بنابراین، اگر از بین برود یا معیوب شود یا خسارت و ضرری بر سرمایه یا سهم سود موجود متعلّق به سرمایه‌گذار وارد آید، در صورتی که عامل از حدود قرارداد یا وظایف خود در مضاربه تخلّف کرده یا در نگهداری از مال کوتاهی کرده، ضامن است؛ در غیر این صورت، ضامن نیست. مسأله 682 اگر مالک (= سرمایه‌گذار ) بخواهد خسارت یا جبران آن را بر عهدۀ عامل قرار دهد، در ضمن قرارداد مضاربه یا عقد دیگر شرط کند که عامل در صورت بروز تلف یا خسارت بر سرمایۀ همه یا مقدار معیّنی از آن را مجّاناً جبران نماید، یا بدون عِوَض صُلح نماید؛ ( مثلا مالک بگوید اگر نفع کردید 30 درصد مال من و اگر ضرر کردید 30 درصد از ضرر را از مال خود جبران کنید ) .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1402.11.16.mp3
7.08M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب هفدهم = جدال و مجادله ( 26 ) 👈☘️ ج دو صفحه 125 🏷 جلسه سیصد و هشتاد و ششم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 314 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1402.11.16 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/30665 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 باب 17 ج 2 بحار ص 125 آیه یازدهم : مؤمن‏ 4 : ما يُجادِلُ فِي آياتِ اللَّهِ إِلَّا الَّذِينَ كَفَرُوا ... تنها كسانى در آيات ما مجادله مى‏كنند كه ( از روى دشمنی حق را انكار كرده‏ و ) كافر شده ‏اند، ... در اين سوره غافر ( مومن ) پنج بار سخن از مجادله به ميان آمده است كه تمام اين موارد مربوط به مجادله باطل است آيات 4 و 5 و 35 و 56 و 69 جدال دو نوع است : الف) جدال نيكو كه سيره‏ى انبياست و تلاش براى ارشاد مردم است. ب) جدال باطل كه به منظور محو يا كم رنگ كردن حقّ، مؤمن‏ 5 : وَ جادَلُوا بِالْباطِلِ لِيُدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ در مسائل علمى و عقيدتى بايد از جدل پرهيز كرد مگر با روش نيكو؛ وَ لا تُجادِلُوا أَهْلَ الْكِتابِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ عنكبوت 46 جادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ نحل 125 ادامه داردد👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
نهج البلاغه - 1402.11.16.mp3
18.42M
. 🌺 حکمت 399 ❓ 👈 شبهه دوم : ازدواج دختر حضرت امیرالمومنین علیه السلام ( ام کلثوم ) با خلیفه دوم ( عُمَر ) ( 2 ) ✅ یکشنبه شب 16 / 11 / 1402 🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/30667 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇 در ضمن بحث نهج البلاغه شبهه دوم روابط امیر المومنین علیه السلام با خلیفه دوم خوب بوده و مولی دخترشان ام کلثوم را به عُمَر داده اند ادامه مطالب جلسه قبل 👇👇👆👆 9 = اولین مورد غصب ناموسی در اسلام ... إِنَّ ذَلِكَ فَرْجٌ غُصِبْنَاه‏ كافي ج‏5 ص 346 10 = حضرت ندادند و تهمت دزدی به حضرت ... اَمَا وَاللَّهِ لَاُعَوِّرَنَّ زَمْزَمَ وَلَا اَدَعُ لَکُمْ مَکْرُمَةً اِلَّا هَدَمْتُهَا وَلَاُقِیمَنَّ عَلَیْهِ شَاهِدَیْنِ بِاَنَّهُ سَرَقَ وَلَاَقْطَعَنَّ یَمِینَهُ فَاَتَاهُ الْعَبَّاسُ فَاَخْبَرَهُ وَسَاَلَهُ اَنْ یَجْعَلَ الْاَمْرَ اِلَیْهِ فَجَعَلَهُ اِلَیْهِ کافی ج۵ ص۳۴۶ 11= حضرت ندادند و تهدید به قتل حضرت ... واللّه لئن لم يزوّجنى لأقتلنّه‏ جامع أحاديث الشيعة ج‏25 ص 1098 12 = حضرت ندادند و تهمت فحشاء به حضرت .... إِنَّ هَاهُنَا رَجُلًا مِنْ عِلْيَةِ أَصْحَابِ النَّبِيِّ ص قَدْ زَنَى‏ وَ هُوَ مُحْصَنٌ‏ وَ قَدِ اطَّلَعَ عَلَيْه‏ ... مستدرك الوسائل ج‏14 ص 443 13 = دختر خوانده حضرت بوده نه دختر مولی ... ام کلثوم دختر اسماء و ابوبکر( = عمر داماد ابوبکر ) اختا عائشة : ... وهاتان الاختان هما اسماء بنت ابی بکر، وام‌کلثوم ... وام‌کلثوم هذه تزوجها عمر بن الخطاب، (رضی‌الله‌عنه) نووی شارح صحیح مسلم در تهذیب الاسماء واللغات ج۲ ص۳۶۹ رقم :۱۲۲۴ 14 = جنّیه ای به شکل ام کلثوم در آمد و ... بحار ج‏42 ص88 : قِيلَ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع إِنَّ النَّاسَ يَحْتَجُّونَ عَلَيْنَا وَ يَقُولُونَ إِنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع زَوَّجَ فُلَاناً ابْنَتَهُ أُمَ‏ كُلْثُومٍ‏ وَ كَانَ مُتَّكِئاً فَجَلَسَ وَ قَالَ أَ يَقُولُونَ ذَلِكَ ... كَذَبُوا وَ لَمْ يَكُنْ مَا قَالُوا إِنَّ فُلَاناً خَطَبَ إِلَى عَلِيٍّ ع بِنْتَهُ أُمَّ كُلْثُومٍ فَأَبَى عَلِيٌّ ع فَقَالَ لِلْعَبَّاسِ وَ اللَّهِ لَئِنْ لَمْ تُزَوِّجْنِي لَأَنْتَزِعَنَّ مِنْكَ السِّقَايَةَ وَ زَمْزَمَ فَأَتَى الْعَبَّاسُ عَلِيّاً فَكَلَّمَهُ فَأَبَى عَلَيْهِ فَأَلَحَّ الْعَبَّاسُ فَلَمَّا رَأَى أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع- مَشَقَّةَ كَلَامِ الرَّجُلِ عَلَى الْعَبَّاسِ وَ أَنَّهُ سَيَفْعَلُ بِالسِّقَايَةِ مَا قَالَ أَرْسَلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع إِلَى جِنِّيَّةٍ مِنْ أَهْلِ نَجْرَانَ يَهُودِيَّةٍ يُقَالُ لَهَا سَحِيفَةُ بِنْتُ جُرَيْرِيَةَ فَأَمَرَهَا فَتَمَثَّلَتْ فِي مِثَالِ أُمِّ كُلْثُومٍ وَ حُجِبَتِ الْأَبْصَارُ عَنْ أُمِّ كُلْثُومٍ وَ بَعَثَ بِهَا إِلَى الرَّجُلِ فَلَمْ تَزَلْ عِنْدَهُ حَتَّى إِنَّهُ اسْتَرَابَ‏ بِهَا يَوْماً فَقَالَ مَا فِي الْأَرْضِ أَهْلُ بَيْتٍ أَسْحَرُ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ ثُمَّ أَرَادَ أَنْ يُظْهِرَ ذَلِكَ لِلنَّاسِ فَقُتِلَ وَ حَوَتِ الْمِيرَاثَ وَ انْصَرَفَتْ إِلَى نَجْرَانَ وَ أَظْهَرَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع أُمَّ كُلْثُومٍ‏ . نکته مهم : یکی از ویژگی‌های اخلاقی خلیفه دوم این بود که همواره زنانش را کتک می‌زد. سنن ابن ماجه ج ۱ ص ۶۳۹ ح ۱۹۸۶ که یکی از صحاح سته اهل‌سنت است می‌نویسد : از اشعث بن قیس نقل شده است که گفت : ضِفْتُ عُمَرَ لَیْلَةً فلما کان فی جَوْفِ اللَّیْلِ قام الی امْرَاَتِهِ یَضْرِبُهَا شبی مهمان عمر بودم نیمه‌های شب دیدم همسرش را کتک می‌زند ؛ فَحَجَزْتُ بَیْنَهُمَا. فلما اَوَی الی فِرَاشِهِ قال لی یا اَشْعَثُ برخاستم و او را از کتک زدن همسرش منع کردم. هنگامی که به بسترش برگشت گفت : ای اشعث! احْفَظْ عَنِّی شیئا سَمِعْتُهُ عن رسول اللَّهِ ( صلی‌الله‌علیه‌وسلم ) جمله‌ای از رسول خدا شنیده‌ام، آن را به خاطرت بسپار ( آن جمله این است ) : لَا یُسْاَلُ الرَّجُلُ فِیمَ یَضْرِبُ امْرَاَتَهُ. سوال نمی شود از مردی که چرا همسرش را کتک زده . 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام تاریخ : 1402.11.17 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخلاق تاریخ : 1402.11.17 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حق الیقین تاریخ : 1402.11.17 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 شجاعت خلفای اهل سنت در جنگ‌های زمان صلی‌الله‌علیه‌وآله چگونه بود؟ 👈 تحدی جالب علمای شیعه در با علمای وهابی و پاسخ جالب ❌️یک روایت بیاورید که و و در ۸۰ جنگ زمان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله یک کافری را کشته باشند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرکت بی نظیر یک حشره برای ساخت لانه! ‌ جل الخالق سبحان الله😳😳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️لجباز ترین پیرزن دنیا... 🔹تو یک کشور یک و نیم میلیاردی خیلی راحت میتونستن خونه رو خراب کنن و این همه هزینه نکنن، آب هم از آب تکون نمیخورد، اما چرا نکردن؟
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_730_تاریخ_1402_11_17.mp3
10.82M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 730 🎁 👈 مضاربه ( 7 ) 🌷 تاریخ 1402.11.17 🌼 صفحه 335 💥 مسئله 683 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 729 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/30673 . مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله 683 هر گونه خسارت یا تلف یا نقص وارد شده بر سرمایۀ مضاربه مانند ضرر در معاملات، آتش‌سوزی و دزدی و غیر آن تا وقتی که قرارداد مضاربه باقی است، 1 = با سود جبران می‌شود 2 = باقیماندۀ سود بین مالک و عامل طبق قرارداد تقسیم می‌شود؛ 3 = ضرر بعهده مالک است مگر اینکه قبلا شرط شده باشد مسأله 687 عامل در مضاربه نسبت به انتخاب نوع کالا، مکان معامله، طرف مورد معامله و موارد دیگر، می‌تواند طبق مصلحت ‌اندیشی خود عمل کند؛ مگر آنکه مالک (سرمایه‌گذار) با وی شرط نموده باشد مسأله 693 عامل نمی‌تواند مال مضاربه را در غیر شؤون مضاربه هزینه نماید؛ مانند اینکه آن را صرف زندگی خانوادگی یا تعمیر ماشین یا خرید مغازه و ابزار کار یا پرداخت بدهی و مانند آن برای خویش نماید، هرچند قصد داشته باشد بعداً از اموال شخصی خود جایگزین آن کند. .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1402.11.17.mp3
6.13M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب هفدهم = جدال و مجادله ( 27 ) 👈☘️ ج دو صفحه 125 🏷 جلسه سیصد و هشتاد و هفتم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 315 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1402.11.17 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/30674 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 باب 17 ج 2 بحار ص 125 آیه یازدهم : مؤمن‏ 4 : ما يُجادِلُ فِي آياتِ اللَّهِ إِلَّا الَّذِينَ كَفَرُوا ... تنها كسانى در آيات ما مجادله مى‏كنند كه ( از روى دشمنی حق را انكار كرده‏ و ) كافر شده ‏اند، ... ادامه مطالب جلسه قبل 👆👇 نمونه ‏اي از جدال نيكو حضرت ابراهيم عليه السلام نمرود را به خداپرستى دعوت كرد و فرمود : خدايى را پرستش كن كه مرگ و حيات به دست اوست. نمرود گفت: مرگ و حيات در دست من نيز هست. مى‏توانم دستور اعدام دهم يا يك اعدامى را آزاد كنم. ابراهيم فرمود: خداوند نظام را آن گونه طراحى كرده كه طلوع خورشيد از مشرق است، تو خورشيد را از مغرب ظاهر كن، نمرود مبهوت شد مضمون آيه 258 بقره توقع نداشته باشيد كه سخن حقّ شما را همه بپذيرند. يُجادِلُ فِي آياتِ اللَّهِ جدال باطل با تحريك شيطان است. إِنَّ الشَّياطِينَ لَيُوحُونَ إِلى‏ أَوْلِيائِهِمْ لِيُجادِلُوكُمْ انعام 121 مفاسد جدال : 1. سبب گمراهى است. 2. سبب قهر الهى است. 3. مايه ‏ى پشيمانى است. روش گفتگو و جدال نيكو 1. از رقيب، دليل بخواهد. قُلْ هاتُوا بُرْهانَكُمْ بقره 111 2. از اوّل خود را برتر نبيند. إِنَّا أَوْ إِيَّاكُمْ لَعَلى‏ هُدىً أَوْ فِي ضَلالٍ مُبِينٍ سباء 24 ادامه دارد👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
علی محبی 1402.11.17.mp3
19.2M
. 🌼 جلسه صد و چهاردهم 🌺 تدریس کتاب حق الیقین 🌏☄️ شفاعت در قیامت ( 12 ) 🌹 سه شنبه شب 1402.11.17 ♻️ لینک جلسه قبلی 👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/30456 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 حق الیقین ص 728 فصل دوازدهم ... شفاعت در قیامت : تا الان 9 مبحث بیان شده 1 = فهرست 18 عنوان کلّی 2 = معنی شفاعت 3 = شفاعت کنندگان در قیامت 20 مورد 4 = چهار مقدمه برای شفاعت شوندگان 5 = شرایط شفاعت شوندگان 12 شرط 6 = محرومان از شفاعت 19 گروه بیان شد 7 = ترسیمی از روز قیامت ( مقدمه آیات شفاعت ) 14 آیه اوصاف قیامت 8 = آیـات شـفاعت 30 آیه كه به 6 دسته تقسيم 9 = حکمت شفاعت‏ چیست ؟ بحث دهم شفاعت تشريعى در کجا ؟ و چطوری ؟ = 1 = در دنيا اثر بگذارد، مثل شفای مریض و ... و باعث آمرزش الهی، و يا قُرب به درگاه او گردد كه شفيع واسطه ميان خدا و بنده می باشد = 2 = درغیر دنيا اثر بگذارد ( برزخ و قیامت یا در آخرين موقف از مواقف روز قيامت ) شفاعت شافعان سه گونه است : 1. بالا رفتن درجۀ بهشتيان در بهشت؛ 2. نجات از عذاب جهنم قبل از ورود به آن؛ 3. نجات از عذاب و تخفيف اقامت در جهنم، بحث 11 شفاعت شبهه و سؤال: شفاعت يك نوع پارتى بازى است پاسخ : هرگز، زيرا : 1 = كسى مورد شفاعت قرار مى‏گيرد كه با فكر و عمل، براى خود استحقاق و شایستگى شفاعت را ايجاد كرده باشد. 2 = شفاعت قانون و ضابطه دارد . نه تبعیض ناروا و بدون شایستگى 3 = در شفاعت ، حقى از بين نمى‏رود ولى در پارتى بازى‏حقوق ديگران ضايع مى‏شود. 4 = شفاعت كننده، از شفاعت شونده انتظارى ندارد، بر خلاف پارتى‏بازى كه شخصى كه كار را انجام داده است، انتظاراتى دارد. 5 = هدفِ شفاعت كننده، رستگارى شفاعت شونده است، ولى هدف در پارتى‏بازى كاميابى‏ دنيوى است. 6 = شفاعت، وسيله تربيت و رشد است، که شفاعت شونده با شفاعت كننده رابطه‏ى معنوى برقرار مى‏كند. 7 = یک نوع درس تربیت، روزنه امید و وسیله تکامل مى باشد. 8 = شفاعت با اذن خداست و اذن خدا بى جهت و بدون حکمت نیست در قوانین جزایى و کیفرى جهان، قانونى به نام عفو زندانیان و مجرمان بزرگ و محکومان به حبس ابد وجود دارد; نکته آن این است که روزنه امیدى براى این افراد باز شود و در برنامه زندگى خود تجدیدنظر نمایند و اگر این روزنه نبود، علّت نداشت که در همان محیط آرام بنشینند و دست به جنایت نزنند زیرا بالاتر از سیاهى (زندان ابد) رنگى نیست. 9 = امید به شفاعت همانند توبه، امید به رحمت الهی است نه شفاعت قطعی؛ که انسان به کنترل اعمال خود بپردازد و از مرزهای اخلاقی و دینی عبور نکند، ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .