eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
10.5هزار ویدیو
318 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_481_تاریخ_1401_08_01.mp3
10.72M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 481 🌹 تذكية حيوانات ( 2 ) 🔪 🐏 (ذبح و نحر و صید حیوانات) 🌷 تاریخ 1401.08.01 🌼 صفحه 521 💥 مسئله 1237 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 480 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26410 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ . اگر حیوانات مذکور خون جهنده داشته باشند، تذكيه آن حیوانات باعث می شود خوردن آنها حلال گردیده و پاک محسوب شوند و چنانچه خون جهنده نداشته باشند، از آنجا که مردار آنها پاک است ، اثر تذکیه، فقط حلال شدن گوشت آنها می باشد. حیواناتی که قابل تذکیه هستند 1- حيوانات حلال گوشت 2- حیوانات حرام گوشت مسأله ۱۲۳۹. از میان «حیوانات حرام گوشت» موارد ذیل قابل تذکیه نمی باشد، هرچند ذبح یا صید شوند: 1= حيوانات نجس العین (سگ و خوک خشکزی)؛ 2= حیوانات کوچکی که داخل زمین لانه داشته و خون جهنده دارند؛ مانند موش، موش خرما، سوسمار و راسو؛ 3= کرم ها و حشرات (غیرملخ)؛ مانند پشه، مگس، سوسک، مورچه و کرم ابریشم، حلزون؛ 4= حیوانات حرام گوشتی که خون جهنده ندارند؛ مانند مار و ماهی بدون پولک ، صدف، اسفنج دریایی، ستاره دریایی، عروس دریایی، و سایر نرمتنان دریایی .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.08.01.mp3
8.27M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 1 🏷 جلسه صد و چهل و یکم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 68 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.08.01 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26411 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 دشمن كار خود را در چند مرحله انجام مى‏دهند : 1: با آزار مؤمنان، مانع ايمان آوردن آنان مى‏شوند. «يَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ» 2: جنگ به راه مى‏اندازند. «لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا» 3: مى‏گويند: شما لااقل در عمل پيرو ما باشيد. «اتَّبِعُوا سَبِيلَنا» كه اگر چنين نموديد، ديگرآزار و اذيّتى نمى‏شويد و ما تمام مسئوليّت ارتداد شما را بر عهده مى‏گيريم. «وَ لْنَحْمِلْ خَطاياكُمْ» 4: اگر به هيچ يك از كارهاى فوق موفّق نشدند، دوست دارند حداقل با آنان مداهنه و سازش كنيد. «وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ» وَ لَيَحْمِلُنَّ أَثْقالَهُمْ وَ أَثْقالًا مَعَ أَثْقالِهِمْ وَ لَيُسْئَلُنَّ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَمَّا كانُوا يَفْتَرُونَ «13» عنکبوت بى شك آنان هم بار (خطاى) خودشان و (هم) بارهاى ديگر را با بار خود بر دوش خواهند كشيد، و مسلّماً در روز قيامت از آنچه به دروغ مى‏بافتند بازخواست خواهند شد. منحرف كنندگان، بار منحرف شدگان را نيز بر دوش مى‏كشند. «أَثْقالًا مَعَ أَثْقالِهِمْ» منحرف كردن ديگران، بار سنگينى را بر دوش انسان مى‏گذارد. «أَثْقالًا» و البته هدایت کردن دیگران نیز پاداشهای فراوانی دارد که بیان خواهد شد ان شاء الله 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
نهج البلاغه - 1401.08.01.mp3
19.62M
. 🌺 حکمت 355 و 356 ⚡️ خانه باشكوه و فضيلت زندگى دنيا 🌸 كسى كه عمرش باقى است روزى اش مى رسد ✅ یکشنبه شب 01 / 08 / 1401 🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26393 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇 حکمت 355 نهج البلاغه وَ بَنَى رَجُلٌ مِنْ عُمَّالِهِ بِنَاءً فَخْماً، فَقَالَ عليه السلام: أَطْلَعَتِ الْوَرِقُ رُءُوسَهَا، إِنَّ الْبِنَاءَ يَصِفُ لَكَ الْغِنَى. يكى از عاملان (فرمانداران) حكومت امام عليه السلام خانه باشكوهى ساخت، امام عليه السلام به او فرمود : دِرهمها ( و دينارهاى ) تو از اين بنا سر برآورده و چنين بنايى به يقين نشانه غنا و ثروت توست! اين خانه نشان مى دهد تو مرد ثروتمندى هستى 1= اين همه ثروت را از كجا به دست آمده ؟ 2= مردم به غيبت تو خواهند نشست ... 3= حسودان نيز بر تو حسد خواهند برد ... پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله : کافی ج 6 ص 526 مِنْ سَعَادَةِ الْمَرْءِ الْمُسْلِمِ الْمَسْكَنُ الْوَاسِعُ؛ از جمله سعادتهاى انسان مسلمان اين است كه مسكن وسيعى داشته باشد از امام كاظم عليه السلام پرسيدند : فضيلت زندگى دنيا در چيست؟ امام عليه السلام در پاسخ فرمودند : سَعَةُ الْمَنْزِلِ وَكَثْرَةُ الْمُحِبِّين؛ وسعت منزل و فزونى دوستان و محبان بحار ج 71 ص 177 و من كلام له (علیه السلام) بالبصرة و قد دخل على العلاء بن زياد الحارثي -و هو من أصحابه- يعوده، فلما رأى سعة داره قال: پس از جنگ بصره بر علاء بن زياد وارد شد كه از ياران امام بود. وقتى خانه بسيار مجلّل و وسيع او را ديد، فرمود: خطبه 209 نهج البلاغه امیر المومنین علیه السلام فرمودند مَا كُنْتَ تَصْنَعُ [بِسَعَةِ] بِسِعَةِ هَذِهِ الدَّارِ فِي الدُّنْيَا وَ أَنْتَ إِلَيْهَا فِي الْآخِرَةِ كُنْتَ أَحْوَجَ؛ با اين خانه وسيع در دنيا چه مى كنى در حالى كه در آخرت به آن نيازمندترى. وَ بَلَى إِنْ شِئْتَ بَلَغْتَ بِهَا الْآخِرَةَ آرى اگر بخواهى مى توانى با همين خانه به آخرت برسى تَقْرِي فِيهَا الضَّيْفَ 1= در اين خانه وسيع مهمانان را پذيرايى كنى، وَ تَصِلُ فِيهَا الرَّحِمَ 2= به خويشاوندان با نيكوكارى بپيوندى، وَ تُطْلِعُ مِنْهَا الْحُقُوقَ مَطَالِعَهَا، 3= و حقوقى كه بر گردن تو است به صاحبان حق برسانى فَإِذاً أَنْتَ قَدْ بَلَغْتَ بِهَا الْآخِرَةَ. پس آنگاه تو با همين خانه وسيع به آخرت نيز مى توانى پرداخت. حکمت 356 نهج البلاغه وَ قِيلَ لَهُ (عليه السلام) : لَوْ سُدَّ عَلَى رَجُلٍ بَابُ بَيْتِهِ وَ تُرِكَ فِيهِ، مِنْ أَيْنَ كَانَ يَأْتِيهِ رِزْقُهُ؟ فَقَالَ (عليه السلام) : مِنْ حَيْثُ يَأْتِيهِ أَجَلُه. از امام عليه السلام پرسيدند : اگر درِ خانه كسى را به روى او ببندند و در همان جا محبوس گردد از كجا روزى اش مى رسد ؟ امام عليه السلام در پاسخ فرمود : از همان جا كه اجل به سراغ او مى آيد! كسى كه عمرش باقى است روزى اش مى رسد اگر اراده و مشيت الهيه تعلق گرفته باشد كسى زنده بماند در اين حال خداوند از طرق ممكن اسباب ادامه حيات او را فراهم مى كند؛ رزق دوگونه است : 1- رزق حتمى يا رزق مقسوم 2- رزق غير حتمى یا رزق غير مقسوم رزق حتمى روزى اى است كه انسان بخواهد يا نخواهد به او مى رسد. مثل جنين كه در شكم مادر زنده است روزى غير حتمى چيزى است كه انسان بايد براى به دست آوردن آن به كوشش برخيزد. اگر تلاش كند به آن مى رسد و اگر تنبلى كند به آن نخواهد رسد، در آیه 6 هود مى خوانيم : (وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِى الارْضِ إِلاَّ عَلَى اللهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِى كِتَابٍ مُّبِينٍ)؛ هيچ جنبنده اى در زمين نيست مگر اينكه روزى او بر خداست! او قرارگاه و محل نقل و انتقالش را مى داند 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_482_تاریخ_1401_08_02.mp3
9.03M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 482 🌹 تذكية حيوانات ( 3 ) 🔪 🐏 (ذبح و نحر و صید حیوانات) 🌷 تاریخ 1401.08.02 🌼 صفحه 523 💥 مسئله 1240 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 481 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26413 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ . مسأله ۱۲۴۰. «حیوانات حرام گوشت» - به جز آنچه در مسأله قبل ذکر شد - قابل تذکیه هستند، چه درنده باشند یا غیرآن، و این حکم شامل حیوانات مسخ شده مانند فیل، خرس و میمون نیز می شود. شایان ذکر است ، اگر حیوانات مذکور خون جهنده داشته باشند، تذکیه این حیوانات باعث می شود پاک محسوب شوند، هرچند خوردن آنها حرام می باشد و چنانچه خون جهنده نداشته باشند از آنجا که مردار آنها پاک و حرام می باشد، تذكيه اثری ندارد. مسأله ۱۲۴۱. حيوانات حرام گوشتی که قابلیت تذکیه دارند و دارای خون جهنده هستند، راه های «تذكيه» آنها از قرار ذیل است: الف. اگر حیوانات مذکور - چه اهلی باشند و چه وحشی - «ذبح شرعی» شوند، یعنی با رعایت شرایطی که برای ذبح حیوانات حلال گوشت ذکر می شود ذبح شوند، پاک می باشند، هرچند خوردن آنها حرام است؛ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.08.02.mp3
9.57M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 1 🏷 جلسه صد و چهل و دوم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 69 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.08.02 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26414 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 گلچین جلد دوم بحار ص 1 تتمة أبواب العلم‏ باب 8 ثواب الهداية و التعليم و فضلهما و فضل العلماء و ذم إضلال الناس‏ باب 8 : در باره ثواب و پاداش هدايت و گناه و عقاب گمراه كردن مردم ابتدا مرحوم علامه اول هر بابی آیات مربوط به آن باب را می آورند تتمه الآیات : نقل شده: ما جلس رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله على هذا المنبر الا تلى هذه الاية يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً. هر وقت پیامبر روی منبر می نشستند این آیه «70» احزاب را می خوانندند يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً «70» احزاب اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! 1 = تقواى الهى پيشه كنيد 2 = و سخن ( حقّ و ) استوار گوييد. 1= يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمالَكُمْ تا خداوند كارهاى شما را اصلاح كند 2= وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ و گناهانتان را بيامرزد؛ وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ فازَ فَوْزاً عَظِيماً «71» احزاب و هر كس خدا و رسولش را اطاعت كند، بدون شكّ به رستگارى بزرگى دست يافته است. « قول سديد » سخنى است كه : 1= در آن سستى و لغو و دروغ و تهمت و ناروا و نفاق نباشد. و در عين حال مفيد و محکم باشد 2= سخنى كه همچون سدّى محكم، جلو شكّ و شبهه و فساد را بگيرد. 3= كلمات حكمت آميز، 4= سؤال از وظائف و تكاليف 5= مواعظ و نصايح 6= اصلاح ذات البين 7= امر بمعروف و نهى از منكر 8= تلاوت قرآن و خواندن دعاها 9= كلمات خدا پسند. تفسير نور الثقلين ج‏4 309 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِعَبَّادِ بْنِ كَثِيرٍ الْبَصْرِيِّ الصُّوفِيِّ : وَيْحَكَ يَا عَبَّادُ غَرَّكَ أَنْ عَفَّ بَطْنُكَ وَ فَرْجُكَ امام صادق عليه السلام به عبّاد بن كثير بصرى صوفي فرمود : واى بر تو اى عبّاد ! از اين كه شكم و شهوتت را پاك نگه داشته اى، مغرور گشته اى! إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ فِي كِتَابِهِ : يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمالَكُمْ‏ خداوند عزّ و جلّ در كتاب خود مى فرمايد : اى كسانى كه ايمان آورده ايد از خدا بترسيد و سخنِ درست بگوييد تا خداوند كارهاى شما را به صلاح آرد . 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
تفسیر سوره کهف 1401.08.02.mp3
20.02M
. 🌺☘️🌼🌺☘️🌼🌺☘️ 🌈🌈 در محضر قرآن 🌈🌈🌈 خانه هایتان را نورانی کنید 🌷 ⚡️⚡️ تفسیر سوره حضرت مریم ( صوتی ) ⚡️⚡️ جلسه شماره + 10 + 🌷 موضوع جلسه : ماجرای تولد حضرت عیسی علیه السلام ⚡️ مورخه : 02 . 08 . 1401 ✅ لینک جلسه قبلی ، تفسیر ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26396 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه دهم - سوره مبارکه حضرت مریم علیها السلام 👆👆 👇👇 سوره حضرت مريم علیها السلام وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِها مَكاناً شَرْقِيًّا « 16» و در اين كتاب، مريم را ياد كن، هنگامى كه از خاندانش جدا شد و در مكانى شرقى قرار گرفت. فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً فَأَرْسَلْنا إِلَيْها رُوحَنا فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيًّا «17» آنگاه دور از ديگران براى خود پرده‏اى قرارداد، در اين هنگام ما (روح‏القدس) روح خود را به سوى او فرستاديم، پس به شكل انسانى راست قامت بر او نمايان شد. قالَتْ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمنِ مِنْكَ إِنْ كُنْتَ تَقِيًّا «18» (مريم به آن فرشته) گفت: همانا من از تو به خداى رحمان پناه مى‏برم، اگر پرهيزكارى ( از من دور شو). قالَ إِنَّما أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلاماً زَكِيًّا «19» (فرشته) گفت: همانا من فرستاده‏ى پروردگار توام (و آمده‏ام) تا پسرى پاكيزه به تو بخشم. قالَتْ أَنَّى يَكُونُ لِي غُلامٌ وَ لَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ وَ لَمْ أَكُ بَغِيًّا «20» (مريم) گفت: چگونه ممكن است براى من فرزندى باشد؟ در حالى كه نه بشرى با من تماس گرفته ( ازدواج نکردم ) و نه من بدكاره بوده‏ام. قالَ كَذلِكِ قالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَ لِنَجْعَلَهُ آيَةً لِلنَّاسِ وَ رَحْمَةً مِنَّا وَ كانَ أَمْراً مَقْضِيًّا «21» (فرشته‏ى الهى) گفت: مطلب همين است. پروردگارت فرمود: اين كار بر من آسان است (كه پسرى بدون پدر به تو عطا كنم) و تا او را براى مردم نشانه و رحمتى از خود قرار دهيم و اين كارى است شدنى و قطعى. يكى از زنان دنيا كه داراى مقام عصمت و طهارت بودند مريم بود قبل از اسلام زنى بمقام مريم نرسيد رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود : مريم يكى از چهار زن نمونه است. بحار، ج 14، ص 201 اگر تولد يحيى از پدرى پير و فرتوت و مادرى نازا عجيب بود، تولد عيسى از مادر بدون پدر عجيبتر است. مادر يحيى خواهر مادر مريم بود، و هر دو زنانى نازا و عقيم بودند و در آرزوى فرزندى صالح به سر مى‏بردند. يحيى و عيسى پسر خاله يكديگر در اين سوره، بخشش فرزند از طرف خداوند 1= آيه‏ى 7، بشارت فرزند به زكريّا 2= آيه‏ى 19، هبه‏ى عيسى به مريم 3= آيه‏ى 49، هبه‏ى اسحاق و يعقوب به ابراهيم 4= آيه‏ى 53، هبه‏ى هارون به موسى و است. البرهان في تفسير القرآن ج‏3 707 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): لِيَكُنْ أَوَّلُ مَا تَأْكُلُ النُّفَسَاءُ الرُّطَبَ، فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ لِمَرْيَمَ (عَلَيْهَا السَّلَامُ) وَ هُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُساقِطْ عَلَيْكِ رُطَباً جَنِيًّا. ... طبق روایت و آیه بهترین چیز برای زن تازه زایمان کرده رطب است در آیه 21 به پنج وجه به سخن مريم جواب داده شده اول اينكه كار همانست كه خبر دادم. دوم پروردگارت فرمود: وجود آوردن فرزندى بدون پدر براى من آسان است، سوم: مى‏خواهم او را نشانه از قدرت خود براى مردم قرار بدهيم و بدانند كه خدا به هر چيز توانا است‏ چهارم: رحمتى است از ما براى مردم كه از رسالت و هدايت او استفاده كنند. پنجم: ولادت او كار حتمى است و مشيّت بر آن قرار گرفته است. در رابطه با آيه‏ فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيًّا بايد بدانيم: تشكّل ملائكه و به صورت انسان در آمدن آنها از ضروريات قرآن است كه ملائكه به صورت انسان پيش ابراهيم و لوط آمدند، مريم ع نيز جبرئيل را در شكل انسان ديد، روايات حاكى است كه جبرئيل در شكل «دحيه كلبى» به محضر رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله مى‏آمد. در اخبار : كه بر صدّيقه طاهره قبل و پس از رحلت پيغمبر نازل ميشدند و خدمت ميكردند آيات و رواياتى درباره تشكل جن و شيطان داريم تشكل شيطان به صورت سراقة بن مالك در جنگ بدرو تشويق كفار به جنگ، چنان كه مى‏خوانيم: وَ إِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ وَ قالَ لا غالِبَ لَكُمُ الْيَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَ إِنِّي جارٌ لَكُمْ فَلَمَّا تَراءَتِ الْفِئَتانِ نَكَصَ عَلى‏ عَقِبَيْهِ وَ قالَ إِنِّي بَرِي‏ءٌ مِنْكُمْ إِنِّي أَرى‏ ما لا تَرَوْنَ ... انفال/ 48، تشكل شيطان به صورت شيخ نجدى در جريان «دار الندوة» كه براى رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله توطئه مى‏كردند، در جريان حضرت سليمان است كه عفريتى از جن گفت: مى‏توانم تخت ملكه سبأ را پيش تو بياورم‏ قالَ عِفْرِيتٌ مِنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ تَقُومَ مِنْ مَقامِكَ ... نمل/ 39 هكذا كار كردن جن براى سليمان: وَ مِنَ الْجِنِّ مَنْ يَعْمَلُ بَيْنَ يَدَيْهِ ... يَعْمَلُونَ لَهُ ما يَشاءُ مِنْ مَحارِيبَ وَ تَماثِيلَ وَ جِفانٍ كَالْجَوابِ ... سبأ/ 12 و 13 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
❤️ عليه‌السلام می فرمایند: 🍀 اعْجَزُ النّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ الدُّعاءِ، وَاَبْخَلُ النّاسِ مَنْ بَخِلَ بالسَّلامِ. 🍃 ناتوان ترين مردم كسى است كه از دعا عاجز باشد وبخيل ترين مردم كسى است كه درسلام بُخل ورزد. 📎 بحارالانوار، ج۹۳، ص۲۹۴
📚داستان کوتاه در گذشته، پیرمردی بود ڪه از راه ڪفاشی گذر عمر می ڪرد ... او همیشه شادمانه آواز می خواند، ڪفش وصله می زد و هر شب با عشق و امید نزد خانواده خویش باز می گشت. و امّا در نزدیڪی بساط ڪفاش، حجره تاجری ثروتمند و بدعنق بود؛ تاجر تنبل و پولدار ڪه بیشتر اوقات در دڪان خویش چرت می زد و شاگردانش برایش ڪار می ڪردند، ڪم ڪم از آوازه خوانی های ڪفاش خسته و ڪلافه شد ... یڪ روز از ڪفاش پرسید درآمد تو چقدر است؟ ڪفاش گفت روزی سه درهم تاجر یڪ ڪیسه زر به سمت ڪفاش انداخت و گفت: بیا این از درآمد همه ی عمر ڪار ڪردنت هم بیشتر است! برو خانه و راحت زندگی ڪن و بگذار من هم ڪمی چرت بزنم؛ آواز خواندنت مرا ڪلافه ڪرده ... ڪفاش شوڪه شده بود، سر در گم و حیران ڪیسه را برداشت و دوان دوان نزد همسرش رفت. آن دو تا روز ها متحیر بودند ڪه با آن پول چه ڪنند ...! از ترس دزد شبها خواب نداشتند، از فڪر اینڪه مبادا آن پول را از دست بدهند آرامش نداشتند، خلاصه تمام فڪر و ذڪرشان شده بود مواظبت از آن ڪیسه ی زر ... تا اینڪه پس از مدتی ڪفاش ڪیسه ی زر را برداشت و به نزد تاجر رفت، ڪیسه ی زر را به تاجر داد و گفت: بیا ! سڪه هایت را بگیر و آرامشم را پس بده. "خوشبختی چیزی جز آرامش نیست"
دربزرگراه زندگی"راهت" "راحت" نخواهدبود! هر"چاله ای" "چاره ای" به تو خواهد آموخت "دوباره" فکرکن، فرصتهادوباره تکرارنمیشوند برای جلوگیری ازپسرفت، "پس" بایدرفت!!
وقتی می گید سخته... یعنی "من به اندازه کافی قوی نیستم " بس کنید این حرف ها رو مثبت باشید... هر چقدر هم سخت باشه باید بدستش بیارید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 هیچ صدایی برای انسان خوشتر از صدای خودش نیست😁
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_483_تاریخ_1401_08_03.mp3
8.93M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 483 🌹 تذكية حيوانات ( 4 ) 🔪 🐏 (ذبح و نحر و صید حیوانات) 🌷 تاریخ 1401.08.03 🌼 صفحه 523 💥 مسئله 1241 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 482 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26417 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله ۱۲۴۱. حيوانات حرام گوشتی که قابلیت تذکیه دارند و دارای خون جهنده هستند، راه های «تذكيه» آنها از قرار ذیل است: الف. اگر حیوانات مذکور - چه اهلی باشند و چه وحشی - «ذبح شرعی» شوند، یعنی با رعایت شرایطی که برای ذبح حیوانات حلال گوشت ذکر می شود ذبح شوند، پاک می باشند، هرچند خوردن آنها حرام است؛ ب. اگر حیوانات مذکور وحشی باشند و با سلاح «صید شرعی» شوند، یعنی با رعایت شرایطی که برای صید حیوانات حلال گوشت وحشی با استفاده از سلاح ذکر می شود صید شوند، پاک می باشند، هرچند خوردن آنها حرام است؛ نشانه های تذکیه مسأله ۱۲۴۲. اگر اجزایی مانند گوشت، پوست، جگر، چربی، پیه و دنبه، از حیوانی که قابل تذکیه است در اختیار انسان قرار گیرد، ولی معلوم نباشد که آن حیوان تذکیه شده است یا نه، پاک محسوب می شود و تحقیق در مورد آن لازم نیست؛ ولی خوردن آنها حرام می باشد، مگر آنکه دارای یکی از نشانه های تذکیه باشد. مسأله ۱۲۴۳. «نشانه های تذکیه» ( راه های شرعی که با آن تذكية حيوان ثابت میشود ) از قرار ذیل است: 1.گرفتن از دست مسلمان؛ ۲. تهیه کردن از بازار مسلمانان؛ ٣. ساخت یا تولید سرزمین اسلامی؛ 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.08.03.mp3
10.47M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 1 🏷 جلسه صد و چهل و سوم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 70 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.08.03 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26419 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ وَ الْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ «26» فصلت و كسانى كه كفر ورزيدند گفتند: «به اين قرآن گوش ندهيد و در (هنگام تلاوت) آن، (سخن) لغو و باطل بيافكنيد تا شايد پيروز شويد.» فَلَنُذِيقَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا عَذاباً شَدِيداً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَسْوَأَ الَّذِي كانُوا يَعْمَلُونَ «27» فصلت پس قطعاً به آنان كه كفر ورزيدند عذاب سختى مى‏چشانيم و حتماً آنان را به بدترين كارى كه انجام مى‏دادند كيفر خواهيم داد. ذلِكَ جَزاءُ أَعْداءِ اللَّهِ النَّارُ لَهُمْ فِيها دارُ الْخُلْدِ جَزاءً بِما كانُوا بِآياتِنا يَجْحَدُونَ «28» فصلت سزاى دشمنان خدا همين است كه برايشان به خاطر انكار دائمى آيات ما، آتشى باشد كه هميشه در آن جا بمانند. جمله‏ى‏ «وَ الْغَوْا فِيهِ» يعنى : با هر كلام يا عمل لغوى مانند سوت كشيدن، كف زدن، جار و جنجال، افسانه بافى، ايجاد ترديد و سؤالات نابجا مسير حقّ را منحرف كنيد. تبليغات سوء عليه دين، هميشه بوده است. «قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لا تَسْمَعُوا» كسانى كه حرف منطقى ندارند، مردم را از شنيدن حرف منطقى ديگران نيز منع مى‏كنند. لا تَسْمَعُوا ... شنيدنِ قرآن، داراى جاذبه و اثر بخشى خاص است كه دشمنان از آن هراس دارند. «لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ» پيامبر اسلام همواره به تبليغ مشغول بود و كفّار از اين صحنه‏ها رنج مى‏بردند. «لا تَسْمَعُوا» 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
علی محبی 1401.08.03.mp3
17.31M
. 🌼 جلسه هفتادم 🌺 تدریس کتاب حق الیقین 💝 در اقرار بحقیقت مرگ و توابع آن ( 2 ) 🖤 سکرات مرگ و کیفیت جان دادن 🌹 سه شنبه شب 1401.08.03 ♻️ لینک جلسه قبلی 👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26399 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 حق الیقین ص613 علامه مجلسی سه شنبه ها در اقرار بحقیقت مرگ و توابع آن مطلب اول آنکه اقرار باید کرد هر زنده اي بغیر حقتعالی می میرد مطلب دوم سکرات مرگ و کیفیت جان دادن باید اقرار نمود به حاضر شدن رسول خدا ص و ائمه هدي در وقت قبض روح هر شخصی 1= از مؤمنان را از براي بشارت دادن و آسان کردن مرگ بر ایشان 2= و کافران و منافقان و مخالفان را براي زیادتی شدت و صعوبت مرگ بر ایشان حضرت امام جعفر صادق ع : چون هنگام وفات مؤمن میشود حقتعالی دو یار از براي او میفرستد یکی منسیه و یکی مسخیه + + منسیه اهل و مال را از نظر او محو میکند + + و مسخیه او را جوانمرد و راضی میگرداند به جان دادن و چون ملک موت می آید که قبض روح مومن بکند او را بگوید که اي دوست خدا جزع مکن بحق آن خداوندي که محمد را بحق فرستاده است که من مهربان تر و مشفق ترم نسبت بتو از پدر مهربان بگشا دیده هاي خود را و نظر کن پس متمثل میشود از براي او رسول خدا ص و امیر المؤمنین ع و فاطمه ع و حسن و حسین علیهما السّلام و امامان از ذریه ایشان ... در احادیث معتبره دیگر فرمود : هیچ نفسی نمیمیرد هرگز تا رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و امیر المؤمنین علیه السّلام را نه بیند ... رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم می آید نزدیک سر او مینشیند و علی علیه السّلام نزدیک پاي او مینشیند پس حضرت رسول ص سر را نزدیک گوش او میبرد و میگوید بشارت باد ترا منم رسول خدا ... پس حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام برمی خیزد و سر را نزدیک او میبرد و میگوید اي ولی خدا شاد باش منم علی بن أبی طالب علیه السّلام که او را دوست میداشتی ... الَّذِینَ آمَنُوا وَ کانُوا یَتَّقُونَ لَهُمُ الْبُشْري فِی الْحَیاهِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَهِ لا تَبْدِیلَ لِکَلِماتِ اللَّهِ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ در روایت معتبره دیگر فرمود که چون زبان محتضر بند میشود رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و امیر المؤمنین علیه السّلام حاضر میشوند و رسول خدا در دست راست او مینشیند و حضرت امیر علیه السّلام در دست چپ ... ... چون محتضر میشود و حاضر میگردد رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و امیر المؤمنین علیه السّلام و جبرئیل و ملک موت پس حضرت امیر علیه السّلام می آید نزدیک و میگوید یا رسول اللّه این شخص دوست ما اهل بیت است او را دوست بدار ... و از پیش رویش و از دست راست و چپش بقدر یک ماهه راه بگشایند و باو بگویند بخواب مانند خوابیدن داماد در حجله خود ... 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_484_تاریخ_1401_08_04.mp3
10.76M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 484 🌹 تذكية حيوانات ( 5 ) 🔪 🐏 (ذبح و نحر و صید حیوانات) 🌷 تاریخ 1401.08.04 🌼 صفحه 524 💥 مسئله 1243 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 483 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26434 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ . مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله ۱۲۴۳. «نشانه های تذکیه» ( راه های شرعی که با آن تذكية حيوان ثابت میشود ) از قرار ذیل است: 1.گرفتن از دست مسلمان؛ ۲. تهیه کردن از بازار مسلمانان؛ ٣. ساخت یا تولید سرزمین اسلامی؛ ۱= گرفتن از دست مسلمان مسأله ۱۲۴۴. اگر انسان چیزی از اجزایی مانند گوشت، پوست، جگر، چربی، پیه و دنبه ، از حیوانی که قابل تذکیه است را از «مسلمان» تهیه نماید، در حالی که مسلمان مذكور تصرفی مناسب با تذکيه در آن انجام دهد مانند اینکه گوشت یا دنبه را برای خوردن بفروشد یا آن را برای خوردن مقابل مهمان قرار دهد یا چرم طبیعی را برای لباس، فرش و زیرانداز عرضه نماید . حکم به تذکيه شرعی آن حیوان می شود. .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.08.04.mp3
8.15M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 1 🏷 جلسه صد و چهل و چهارم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 71 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.08.04 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26436 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸