🌷
👈 باید اول انسان را
بشناسیم
تا حقوقش را بشناسیم،
یکی از پربرکت ترین دامنه های حقوق بشر این است که آیا بشر با مردن میپوسد
یا از پوست به در می آید؟!
ما خیال می کنیم مرگ پوسیدن است، در حالی که مرگ از پوست به در آمدن است نه پوسیدن،
👆 نکته بسیار مهم 👆
در اخلاقیات و اعتقادات و مسائل اجتماعی اگر انسان به خود شناسی و معرفت واقعی برسد
💥خود فروشی
💥 کم فروشی
💥 ارزان فروشی
💥 نخواهد داشت
اگر مقام انسان و انسانیت را بشناسد
❤️❤️ ❤️❤️ ❤️❤️
🌷 آقایان و خانم ها
هر شب س 6 تا 8
غیر از پنجشنبه و جمعه ها
احکام ، اخلاق ، مهدویت ، نهج البلاغه ، تفسیر قرآن ، اعتقادات
✅ جوانان : ظهر یکشنبه ها 2 تا 4
✅ فقط آقایان 15 سال به بالا سه شنبه ها ساعت 2 تا 4
عبدالمطلب 30 حائری 18
پ 40
تلگرام
https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784
ایتا
https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi
لایو
https://instagram.com/sadeghiye_
بدوستان اطلاع دهید
💥🌷💥
🔸 پنجمی تویی
✅ وقتی با ۴ تا کارآفــرین ومــوفق بگردی
پنجمی تویی
❌وقتی با 4 تا غـُـرغــرو و تنــــبل بگردی
پنجمی تویی
✅وقتی با ۴ تا بچه هیئتی، ولایی بگردی
پنجمی تویی
❌وقتی با ۴ تا بی تفاوت و خسته بگردی
پنجمی تویی
✅وقتی با 4 تا نماز خون و معتقد بگردی
پنجمی تویی
✅ وقتی با 4 تا همراه و با معرفت بگردی
پنجمی تویی
✅ وقتی با ۴ تا فرد آموزش دیده بگردی
پنجمی تویی
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_519_تاریخ_1401_09_23.mp3
6.66M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 519
🌹 خوردن و آشامیدن ( 10 )
🐦🐧🐔 ( پرندگان ) ( 4 )
🌷 تاریخ 1401.09.23
🌼 صفحه 565
💥 مسئله 1356
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 518 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26690
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
ادامه پرندگان حلال گوشت
تخم پرنده
مسأله ۱۳۵۶. تخم پرنده تابع خود پرنده است. بنابراین، تخم پرنده حلال گوشت حلال
و تخم پرنده حرام گوشت حرام میباشد.
مسأله ۱۳۵۷. تخمی که معلوم نیست از پرنده حلال گوشت است یا از پرنده حرام گوشت، چنانچه یک طرف آن باریکتر از طرف دیگرش باشد
مانند تخم مرغ، خوردن آن حلال است
و در صورتی که هر دو طرفش مساوی و برابر باشد، خوردن آن حرام می باشد.
تخم حلال
تخم حرام
تخمی که هر دو طرفش مساوی و برابر ( حرام )
پرندگان دریایی
مسأله ۱۳۵۸ کلیه احکامی که در مسائل قبل در مورد پرندگان ذکر شد، اختصاص به پرندگان خشکزی نداشته و شامل پرندگان دریایی نیز می شود.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
خوردن و آشامیدن قسمت 9.pdf
375.7K
.
مربوط به جلسه بالا 👆👆
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 519
🌹 خوردن و آشامیدن ( 10 )
🐦🐧🐔 ( پرندگان ) ( 4 )
🌷 تاریخ 1401.09.23
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.23.mp3
11.23M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه
👈☘️ ج دو صفحه 26
🏷 جلسه صد و هفتاد و نهم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 106 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1401.09.23
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26693
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
بحار ج2 ص26
باب 9 استعمال العلم و الإخلاص في طلبه و تشديد الأمر على العالم
در باره بكار بردن علم و دانش، و اخلاص و دل پاك داشتن در بدست آوردن آن و اینکه کار عالم سخت تر است
5 آیه و 71 حدیث مرحوم علامه می آورند
ی 44 البقرة أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ
وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُون
آيا مردم را به نيكى دعوت كرده و خودتان را فراموش مىنماييد؟ با اينكه شما كتاب (آسمانى) را مىخوانيد، آيا هيچ فكر نمىكنيد؟
دانشمندان يهود، قبل از بعثت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله، مردم را به ايمان آوردن به آن حضرت دعوت مىكردند و بشارت ظهور حضرت را مى دادند،
امّا هنگام ظهور، خودشان ايمان نياوردند
و حتّى بعضى از آنان به بستگان خود كه اسلام آورده بودند، توصيه مىكردند كه مسلمان بمانند، ولى خودشان اسلام نمى آوردند.
آمران به معروف،
بايد خود عامل به معروف باشند.
«تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ»
در روايات آمده است : بحار، ج 2، ص 37.
دانشمندى كه ديگران را به بهشت دعوت كند،
ولى خودش اهل جهنّم باشد،
بزرگترين وسختترين حسرتها را خواهد داشت.
تفسير نور الثقلين ج1 74
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ مَرَرْتُ لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي عَلَى أُنَاسٍ تُقْرَضُ شِفَاهُهُمْ بِمَقَارِيضَ مِنْ نَارٍ، فَقُلْتُ مَنْ هَؤُلَاءِ يَا جَبْرَائِيلُ؟ فَقَالَ هُمْ خُطَبَاءُ مِنْ أَهْلِ الدُّنْيَا مِمَّنْ كَانُوا يَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ يَنْسَوْنَ أَنْفُسَهُمْ.
شب معراج به مردمى برخوردم كه لب هاى آنان را با قيچى هايى از آتش مى بُريدند.
گفتم: جبرئيل! اينان چه كسانى اند؟ گفت: سخنورانى دنيا پرست اند كه مردم را به نيكوكارى فرمان مى دهند، امّا خودشان را از ياد برده اند،
حقّ تلاوت ، عمل است.
نورالثقلين، ج 1، ص 57 امام صادق عليه السلام :
«كونوا دعاة النّاس باعمالكم و لاتكونوا دعاةً بالسنتكم»
با اعمال خودتان مردم را دعوت كنيد،
نه تنها با گفتار.
حضرت على عليه السلام : سوگند كه من شما را
به كارى دعوت نمىكنم،
مگر آنكه خودم پيشگام باشم و از كارى نهى نمىكنم مگر آنكه خودم قبل از شما آن را ترك كرده باشم. نهج البلاغه، خطبه 175
حضرت على عليه السلام : هر كس خود را امام ديگران قرار داد، ابتدا بايد به تعليم خود بپردازد. نهجالبلاغه، حكمت 73
بحار ج 78 ص 299 امام كاظم عليه السلام :
«طوبى للعلماء بالفعل و ويل للعلماء بالقول»
درود بر عالمانى كه به گفته خود عمل مىكنند
و واى بر عالمانى كه فقط حرف مىزنند.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
1401.09.23 مهدی موعود.mp3
18.65M
🍂🌸🍂🌸🍂🌸
🌸🍂🌸
🍂
🌸
جلد 51 بحار آشنایی با امام عصر
عجل الله تعالی فرجه
#مهدی_موعود
👈🌷 نقدی بر یک کتاب که مورد استناد برخی از جریان های انحرافی ( 2 )
👈 در رابطه کتاب بیان الائمه که مورد سوء استفاده مدعیان دروغین و افراد بی سواد قرار گرفته است
🍃 🌼 جلسه بیست و یکم
🌿🌺 تاریخ 1401.09.23
لینک جلسه قبلی👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26659
♥️ #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌺🌿
🌸
🍂
🌸🍂🌸
🍂🌸🍂🌸🍂🌸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
در رابطه کتاب بیان الائمه که
مورد سوء استفاده مدعیان دروغین
و افراد بی سواد قرار گرفته بدانید که :
1= بعضی مصادر کتابهای معتبر و صحیح می باشد
2= بعضی مصادر کتابهای ناشناخته و فقط اسم دارد
3= بعضی مصادر کتابهایی که ناشناخته و وجود خارجی هم ندارد
4= بعضی روایات به امیر المومنین ع نسبت می دهد بدون ذکر منبع و مصدر حدیث
5 = بعضی روایات به اشخاص مجهول و ناشناختهاى نسبت داده و از ذكر نام آنان خوددارى كرده است
مثل ج 1 بيان الائمة ص303
6 = بعضی روایات از کتب اهل سنت نقل کرده
و حدیث در متون روایی شیعه وجود ندارد
ج 7 ص 559 مصادر کتاب آورده شده
7 = بعضی روایات را ترجمه غلط کرده و دقت نشده
مثل نتیجه غلط 13 امام ج 1 ص 136 بیان الائمه
که از کتاب خطی فارسی نور الانوار ص 78 متن فارسی اشتباه ترجمه کرده
اصل و صحیح روایت کمال الدین ج 1 ص 250
و ج 51 ص 69 بحار می باشد
Pdf مراجعه شود به عکس ها و
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
صادقیه ( محبّی )
🍂🌸🍂🌸🍂🌸 🌸🍂🌸 🍂 🌸 جلد 51 بحار آشنایی با امام عصر عجل الله تعالی فرجه #مهدی_موعود 👈🌷 نقدی بر
مدارک حدیث.pdf
2.49M
.
مربوط با جلسه بالا 👆👇
#مهدی_موعود
👈🌷 نقدی بر یک کتاب که مورد استناد برخی از جریان های انحرافی ( 2 )
👈 در رابطه کتاب بیان الائمه که مورد سوء استفاده مدعیان دروغین و افراد بی سواد قرار گرفته است
🍃 🌼 جلسه بیست و یکم
🌿🌺 تاریخ 1401.09.23
.
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_520_تاریخ_1401_09_26.mp3
8.59M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 520
🌹 خوردن و آشامیدن ( 11 )
🐦🐧🐔 ( حشرات ) ( 1 )
🌷 تاریخ 1401.09.26
🌼 صفحه 567
💥 مسئله 1359
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 519 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26701
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
خوراکیها از حیوانات به چهار دسته تقسیم میشوند
«آبزیان»
«حیوانات خشکزی»
«پرندگان»
«حشرات و کرم ها»
۴. حشرات (غیر ملخ) و کرمها
مسأله ۱۳۵۹. خوردن موارد زیر
و مانند آنها
حرام است.
مورچه خوردنش حرام
موریانه خوردنش حرام
سوسک خوردنش حرام
شپش(قُمّل) خوردنش حرام
کیک (کک) خوردنش حرام
بید خوردنش حرام
عقرب خوردنش حرام
عنکبوت خوردنش حرام
مسأله ۱۳۶۰ خوردن حشراتی که
پرواز میکنند
به جز ملخ
بنابر احتیاط واجب حرام میباشد.
زنبور خوردنش حرام
پشه خوردنش حرام
پروانه خوردنش حرام
سنجاقک خوردنش حرام
مسأله ۱۳۶۱ خوردن انواع کرم ها حرام است؛
کرم های کوچک داخل میوه ها و مانند آنها در صورتی که به همراه میوه خورده می شود،
اشکالی ندارد؛ مگر آنکه برطرف کردن آن آسان باشد که در این صورت بنابر احتیاط واجب،
از خوردنش اجتناب شود.
کرم های کوچک داخل میوه
مسأله ۱۳۶۲ خوردن فضله کرمها جایز نیست؛
مگر فضله ای که داخل میوه هایی مثل سیب و خربزه و مانند آن چسبیده باشد که
خوردنش به همراه میوه اشکال ندارد.
خوردن فضله کرمها جایز نیست
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
خوردن و آشامیدن قسمت 10.pdf
421.2K
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 520
🌹 خوردن و آشامیدن ( 11 )
🐦🐧🐔 ( حشرات ) ( 1 )
🌷 تاریخ 1401.09.26
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.26.mp3
8.47M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه
👈☘️ ج دو صفحه 26
🏷 جلسه صد و هشتادم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 107 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1401.09.26
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26704
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
بحار ج2 ص26
باب 9 استعمال العلم و الإخلاص في طلبه و تشديد الأمر على العالم
در باره بكار بردن علم و دانش، و اخلاص و دل پاك داشتن در بدست آوردن آن و اینکه کار عالم سخت تر است
5 آیه و 71 حدیث مرحوم علامه می آورند
آیه دوم
ی 79 آل عمران ... وَ لكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ
بِما كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتابَ وَ بِما كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ
شما دانشمندان اهلكتاب مردان خدايى باشيد
زيرا كه كتاب خدا را درس مىدهيد
و درس مىخوانيد.
عابد و زاهد و صوفی همه طفلان ره اند
مرد اگر هست بجز عالم ربانی نیست
راه ربّانى شدن، علمِ دين و درس كتاب است،
نه تصوّف و چلّه نشينى.
« رَبّانى » منظور مردانى مخصوص به خدا
و در اطاعت خدا كه پيوند او با خدا محكم باشد
و در فكر اصلاح و تربيت ديگران باشد.
عالم ربانی ، آن است که
دنبال دنیا و مقام و ریاست و شهرت نیست،
بلکه برای رضای خدا و خدمت به دین و یاری امام زمان(عج) کار می کند،
یا درس می دهد و یا منبر می رود و یا هرگونه
خدمت دیگری که از دستش برمی آید
هر چند در ظاهر کوچک باشد انجام می دهد.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
کتاب_المهدویة_الخاتمة_جلسه_83_1401-09-26.mp3
17.11M
.
تدریس کتاب #المهدویة_الخاتمة
✨ جلسه هشتاد و سوم - صوتی
✨ تاریخ : 26 / 09 / 1401
💥 دروغ گویانی بودند که می گفتند مهدی هستند و یکی از دلیل ها شان استخاره بوده
◀️ استخاره مشورتی
✅ استخاره جلسه ( 5 )
لینک جلسه قبلی ( هشتاد و دوم ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26671
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
جلسه هشتاد و سوم #المهدویة_الخاتمة
مهدویت ( شنبه ها نقد مدعیان کذاب )
دروغ گویانی بودند که
می گفتند مهدی هستند
و یکی از دلیل ها شان استخاره بوده
=1= میرزا غلام احمد قادیانی
سنی هندوستانی تولد 1214 شمسی
=2= محمد عبد الله قحطانی
سنی عربستانی ت 1335 شمسی
=3= احمد اسماعیل بصری
یمانی قلابی تولد 1347 شمسی
انواع استخاره
1= دعایی
2= غیر دعایی
دعــایـی
1= استخاره مطلق
2= استخاره قلبی
3= استخاره مشورتی
غـیـر دعـایـی
1= استخاره با قرآن
2= استخاره با تسبیح
3 = استخاره با کاغذ ( ذات الرقاع )
أَسْتَخِيرُ اللَّهَ بِرَحْمَتِهِ
خِيَرَةً فِي عَافِيَة
الكافي ج3 ص471
استخاره مشورتی = مشورت با مؤمنان
مفاتحالغیب ص 41 و بحار ج88 ص252
عَنِ الصَّادِقِ ع قَالَ: إِذَا أَرَادَ أَحَدُكُمْ أَمْراً فَلَا يُشَاوِرْ فِيهِ
أَحَداً حَتَّى يَبْدَأَ فَيُشَاوِرَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ
فَقِيلَ لَهُ مَا مُشَاوَرَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ
حضرت صادق( عليهالسّلام ) آمده است
که هرگاه یکی از شما کاری را اراده کند،
با کسی مشورت نکند تا آنکه پیش از آن با خدا مشورت کند. راوی پرسید:
چگونه با خداوند خود مشورت کند ؟
قَالَ يَسْتَخِيرُ اللَّهَ فِيهِ أَوَّلًا
ثُمَّ يُشَاوِرُ فِيهِ فَإِنَّهُ إِذَا بَدَأَ بِاللَّهِ
أَجْرَى اللَّهُ لَهُ الْخَيْرَ عَلَى لِسَانِ مَنْ شَاءَ مِنَ الْخَلْق
فرمود : اول از حق تعالی خیر خود را طلب کند،
بعد از آن با مؤمنان مشورت کند
تا خدا آنچه خیر او در آن است
به زبان ایشان جاری گرداند.
قَالَ الصَّادِقُ ع إِذَا أَرَدْتَ أَمْراً فَلَا تُشَاوِرْ فِيهِ أَحَداً حَتَّى تُشَاوِرَ رَبَّكَ قَالَ قُلْتُ وَ كَيْفَ أُشَاوِرُ رَبِّي قَالَ تَقُولُ أَسْتَخِيرُ اللَّهَ مِائَةَ مَرَّةٍ ثُمَّ تُشَاوِرُ النَّاسَ فَإِنَّ اللَّهَ يُجْرِي لَكَ الْخِيَرَةَ عَلَى لِسَانِ مَنْ أَحَب
بحار ج88 ص253 و مکارمالاخلاق، ص 318
حضرت صادق(عليهالسّلام) روایت شده است که هرگاه امری را اراده کردی
با کسی مشورت مکن
تا با خدا مشورت کنی.
پرسیدند: چگونه با پروردگار خود مشورت کنیم ؟ فرمود : صدمرتبه بگویید
« أستخیرالله »، پس با مردم مشورت کنید
تا خدا خیر شما را بر زبان هر که خواهد جاری کند.
گوش بفرمایید :
حضرت امام رضا(عليهالسّلام) فرمود :
عقل پدرم [ امام موسی کاظم عليهالسّلام ] به مرتبه ای بود که کسی نمیتوانست عقلهای دیگران را با آن بسنجد، ولی با وجود این،
غلام سیاهی داشت که در کارها با او مشورت میکرد میگفتند : با چنین کسی مشورت میکنی ؟ جواب میفرمود: ای بسا که خداوند متعال خیر مرا بر زبان او جاری گرداند.
پس آنچه آن غلام در مورد مصالح باغ
و مزرعه میگفت، آن حضرت به آن عمل میکرد .
بحار ج 91 ص 254
مکارمالاخلاق ص 319
رسول خدا(صلیاللهعليهوآله):
مشورت کردن با عاقل خیرخواه، موجب میمنت
و مبارکی و رشد و صلاح و رسیدن توفیق
از حق تعالی است.
پس هرگاه خیرخواه دانای عاقل رأیی برای تو اختیار کند، با او مخالفت مکن که
باعث هلاکت تو میگردد.
توجه : کسانی را که با آنها مشورت میکنیم،
صلاحیت مشورت را داشته باشند و
به موضوع مشورت آگاهی داشته باشند
و نسبت به انسان، خیرخواه باشند.
طبق روایات : انسانهای حسود، حریص به دنیا،
ترسو، سست ایمان، عجول و بخیل،
صلاحیت مشورت را ندارند.
طریقه استخاره مشورتی:
( غسل ) + وضو + دو رکعت نماز + 100 بار طلب خیر
أَسْتَخِيرُ اللَّهَ بِرَحْمَتِهِ خِيَرَةً فِي عَافِيَة
مشورت کنید خداوند خیر را بر زبان آنها جاری می سازد
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
هدایت شده از شبکه حضرت ولی عصر (عج)
◾️ کرسی های آزاد اندیشی فاطمی◾️
دفتر آیت الله اشرفی شاهرودی با همکاری مؤسسه حضرت ولیعصر(ع) به مدت ۵ شب برگزار میکند
▫️دعوت از عموم برادران و خواهران
🔻گفتگوی آرام و علمی در راستای منویات مقام معظم رهبری
🔻بررسی، تحلیل و علت یابی هجوم به خانه وحی
🔻پاسخگویی به شبهات فاطمیه
🔻پرسشگری از مخالفین مکتب اهلبیت در موضوع فاطمیه
🔴 با حضور اساتید رسانه ای جهان تشیع:
🎙 آیت الله حسینی قزوینی
✔️ با موضوع؛ ریشه یابی شهادت حضرت زهرا(س) در منابع اهل سنت
🎙حجت الاسلام استاد ابوالقاسمی
✔️با موضوع: سیر تاریخی فاطمیه
🎙حجت الاسلام استاد یزدانی
✔️با موضوع: پیامدهای کلامی فاطمیه
🎙حجت الاسلام استاد عباسی
✔️با موضوع: نقش حضرت زهرا(س) در مقابله با جریان غصب خلافت در تدبیر پیامبر(ص)
🎙استاد شریفی
✔️با موضوع:بررسی تعارضات اهل سنت در عدم جنگ امیرمومنان(ع) در موضوع هجوم
📌 همراه با اعطاء گواهی معتبر دوره آموزشی فاطمیه
مکان:
مشهد،خیابان آبکوه روبروی پمپ بنزین سعدآباد تالار نور
تاریخ1401.9.29 الی 1401.10.3 از ساعت ۱۹ الی ۲۱
تلفن راهنما: آقای معموری9155070491
وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com)
ایتا: 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_521_تاریخ_1401_09_27.mp3
10.63M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 2 🌹
🌼 احکام - جلسه شماره 521
🌹 خوردن و آشامیدن ( 12 )
🐦🐧🐔 خوردن چهارده مورد از حیوانات حلال گوشت حرام است
🌷 تاریخ 1401.09.27
🌼 صفحه 567
💥 مسئله 1363
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 520 ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26709
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
خوراکیها از حیوانات به چهار دسته تقسیم میشوند
«آبزیان»
«حیوانات خشکزی»
«پرندگان»
«حشرات و کرم ها»
برخی از احکام حیوانات
مسأله ۱۳۶۳ خوردن چهارده مورد
از حیوانات حلال گوشت حرام است
هر چند حیوان تذکیه شده باشد
۱. خون
۲. فضله
3. غده ها و عقده های کوچک در بدن حیوان
که آن را «گره گوشت»
یا «دشول» می نامند
۴. غده ای در مغز سر که به اندازۀ نخود
یا کوچک تر می باشد
۵. نُخاع ( حرام مغز ) که در میان
ستون فقرات است
۶ زرد پی ( بنابر احتیاط واجب )
۷ کیسه صفراء (زهره دان)
۸ طحال (سپرز)
۹. مردمک و سیاهی چشم که در وسط عنبیه قرار دارد، شکل آن در گونه های مختلف حيوانات
متفاوت است دایره ای هلالی، مستطیلی و...
۱۰. مشیمه موضعی که جنین یا
بچه حیوان در آن قرار دارد
۱۱. مثانه
۱۲ . نری ( اندام تناسلی مذکر)
۱۳ . فَرْج (اندام تناسلی مؤنث)
۱۴. بیضه که آن را «دنبلان» میگویند.
توجه : در مورد پرندگان از چهارده موردی که ذکر شد، خوردن خون و فضله آنها حرام است
و نسبت به سایر موارد نیز چنانچه در پرندگان یافت شود بنابر احتیاط لازم باید اجتناب گردد.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.27.mp3
7.78M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه
👈☘️ ج دو صفحه 26
🏷 جلسه صد و هشتاد و یکم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 108 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1401.09.27
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26712
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
بحار ج2 ص26
باب 9 استعمال العلم و الإخلاص في طلبه و تشديد الأمر على العالم
در باره بكار بردن علم و دانش، و اخلاص و دل پاك داشتن
در بدست آوردن آن و اینکه کار عالم سخت تر است
5 آیه و 71 حدیث مرحوم علامه می آورند
آیه سوم از باب 9 کتاب علم
ی 224 تا 226 شعراء
وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ
أَ لَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِي كُلِّ وادٍ يَهِيمُونَ
وَ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ ما لا يَفْعَلُونَ
آفتهاى بعضی شعرها و شاعران چند چيز است :
1 = پيروى نااهلان، «يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ»،
2 = بىهدفى «فِي كُلِّ وادٍ يَهِيمُونَ»
3 = و بىعملى. «يَقُولُونَ ما لا يَفْعَلُونَ»
البرهان في تفسير القرآن ج4 194
1- عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ:
وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ، قَالَ: «هَلْ رَأَيْتَ شَاعِراً يَتَّبِعُهُ أَحَدٌ؟! إِنَّمَا هُمْ قَوْمٌ تَفَقَّهُوا لِغَيْرِ الدِّينِ، فَضَلُّوا وَ أَضَلُّوا».
2- أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ، فَقَالَ:
«مَنْ رَأَيْتُمْ مِنَ الشُّعَرَاءِ يُتَّبَعُ؟
إِنَّمَا عَنَى هَؤُلَاءِ الْفُقَهَاءَ الَّذِينَ يُشْعِرُونَ قُلُوبَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ، فَهُمُ الشُّعَرَاءُ الَّذِينَ يُتَّبَعُونَ».
البرهان في تفسير القرآن، ج4، ص: 195
3- الطبرسيّ، في قول اللّه تعالى: وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ،
قَالَ: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) قَالَ :
« هُمْ قَوْمٌ تَعَلَّمُوا وَ تَفَقَّهُوا بِغَيْرِ عِلْمٍ،
فَضَلُّوا، وَ أَضَلُّوا ».
مضمون سه روایت از امام باقر و امام صادق عليهما السلام نقل شده كه به مناسبت آيهى «وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ» فرمودند :
كسانى كه فقه را براى غير دين آموخته باشند،
يا عميق نياموخته باشند،
هم گمراهند و هم ديگران را گمراه مىكنند
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
نهج البلاغه - 1401.09.27.mp3
19.41M
.
#نهج_البلاغه
🌺 حکمت 367 ( قسمت اول )
⚡️🌏 معرفی دنیا و دنیا پرستان
✅ یکشنبه شب 27 / 09 / 1401
🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26679
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇
قسمت اول حکمت 367 نهج البلاغه
وَ قَالَ (عليه السلام): يَا أَيُّهَا النَّاسُ
مَتَاعُ الدُّنْيَا حُطَامٌ مُوبِئٌ
امیر المومنین علیه السلام
( جهت معرفی دنیا و دنیا پرستان ) فرمودند :
اى مردم، كالاى دنيا
1= گياهى است خشك ( = بی ارزش )
2 = و وبا خيز، است (= خطر = فرار )
فَتَجَنَّبُوا مَرْعَاهُ
3 = بنابراين از چنين چراگاهى دورى كنيد.
قُلْعَتُهَا أَحْظَى مِنْ طُمَأْنِينَتِهَا
4 = چه اينكه دل كندن از آن لذت بخش تر از اعتماد به آن است ( اعتماد نکنید و جمع نکنید )
وَ بُلْغَتُهَا أَزْكَى مِنْ ثَرْوَتِهَا
5 = و به اندازه برداشت كردن از دنيا پاكيزه تر از اندوختن آن است، ( به اندازه نیاز فقط )
حُكِمَ عَلَى مُكْثِرٍ مِنْهَا بِالْفَاقَةِ
6 = كسى كه از آن بسيار گردآورى كند محكوم به فقر و نيازمندى است ( فقیر ترین و محتاج ترین افراد پادشاهان و پولدارترها هستند
+ اعتباری به آن نیست )
وَ أُعِينَ مَنْ غَنِيَ عَنْهَا بِالرَّاحَةِ
7 = و هر آن كس از آن بى نيازى جويد
به آسايش و آرامش خود كمك كرده است.
مَنْ رَاقَهُ زِبْرِجُهَا أَعْقَبَتْ نَاظِرَيْهِ كَمَهاً
8 = كسى كه زر و زيورهاى دنيا در نظرش شگفت انگيز باشد قلب او نابينا مى شود
( هر که به دیده عبرت به آن نگریست او را بینا کرد،
و هر کس به چشم خریداری به آن نظر نمود
او را به نابینایی دچار ساخت )
وَ مَنْ اَبْصَرَ بِـهـا بَـصَّـرَتْـهُ، وَ مَـنْ اَبْـصَـرَ اِلَـيْـها اَعْـمَـتْـهُ
وَ مَنِ اسْتَشْعَرَ الشَّغَفَ بِهَا مَلَأَتْ ضَمِيرَهُ أَشْجَاناً
9 = و آن كه عشقش را به دل گيرد
خاطرش را از اندوهها پر كند
لَهُنَّ رَقْصٌ عَلَى سُوَيْدَاءِ قَلْبِهِ هَمٌّ يَشْغَلُهُ وَ غَمٌّ يَحْزُنُهُ
10 = كه براى آن اندوهها
در سويداى قلبش خلجان است،
اندوهى مشغولش دارد،
و غمى محزونش كند،
كَذَلِكَ حَتَّى يُؤْخَذَ بِكَظَمِهِ، فَيُلْقَى بِالْفَضَاءِ مُنْقَطِعاً أَبْهَرَاهُ
11 = چنين است تا نفس گلو گيرش شود
و او را به بيابان اندازند،
در حالى كه رگهاى حياتش قطع شده
هَيِّناً عَلَى اللَّهِ فَنَاؤُهُ وَ عَلَى الْإِخْوَانِ إِلْقَاؤُهُ
12 = نابود كردن این ( طالب دنیا ) بر خدا
و انداختنش به گورستان براى دوستان آسان است.
حال دنیا را چو پرسـیدم من از فرزانهای
گفت: یا آب اسـت یا خاک است یا پروانهای
گفتمـش: احوال عمـرم را بگو این عمر چیست؟
گفت: یا برق اسـت یا باد است یا افسانهای
گفتمـش: اینها که میبـینی چرا دل بستهاند؟
گفت: یا خوابند یا مـستند یا دیوانهای
گفتمش: احوال جانم را پس از مردن بگو
گفت: یا باغ اسـت یا نار اسـت یا ویرانهای
دنيا چو حباب است و ليكن چه حباب
ني بر سر آب ، بلكه بر روي سراب
آن هم چه سراب ، آن كه بينند به خواب
و آن خواب چه خواب ، خواب بد مست خراب
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.