eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
10.4هزار ویدیو
314 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
حیف نون لب دریا نشسته بود, هی میگفت ماشالا ماشالا،👏👏 ازش پرسیدن چرا هی میگی ماشالا؟😳 میگه :پسرم نیم ساعت رفته زیرآب هنوز بالا نیامده!😐😂😂😂😂🤣😅😅
از خاطرات آقا کوروش : ‏یادش بخیر هر وقت مامان و بابام دعواشون می شد، بابام شیشه‌ی خیارشورو سفت می بست که مامانم نتونه در شیشه رو باز کنه و به این بهونه آشتی کنن... یه بار دعواشون شد ولی خیار‌شور نداشتیم، بابام پول داد خیارشور بگیرم، از این فله‌ایا گرفتم😁 آخرش سر فحش دادن به من، آشتی کردن😂🤣😅😅😅😂😁😃
آقا پیراهنِ پاره مُد شد... شلوارِ پاره مُد شد... شالِ پاره مُد شد... ما موندیم چرا جوراب پاره که ما زیاد داریم، مُد نمیشه..😅😅😅🤣🤣😂😂
😳 😳 😳 من و مغزم موقع خواب مغزم : میخوای بخوابی من : آره اگه خفه شی مغزم : دقت کردی چرا آب جوش ماکارونی را نرم و تخم مرغ سفت میکنه من تا صبح 🤔🤔🤔🤔😳😳😳 من : واقعا چرررررا😭😭😂😂🤣🤣🤣🤣
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_567_تاریخ_1401_12_01.mp3
10.9M
. رساله جامع - جلد 3 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 567 🌸 معاملات ( 16 ) ☘️ اقسام معاملات باطل و حرام 🌷 تاریخ 1401.12.01 🌼 صفحه 47 💥 مسئله 3 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 566 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/27117 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 گلچین رساله جامع ج 3 ص 47 اقسام معاملات باطل و حرام مسأله 3 معاملات باطل معاملات حرام معاملات باطل و حرام معاملات صحیح و جائز 1 = معاملات باطل ( = نسیه بدون زمان ) مرتکب گناه نشده ، انتقال مالکیّت ندارد . کالا و جنس به ملک خریدار و قیمت (ثَمَن) آن به ملک فروشنده در نمی‌آید 2 = معاملات حرام (= اِیذاء والدین ، تخلف شرط ) مرتکب گناه شده ، هرچند معامله صحیح است کالا و قیمت آن به دو طرف منتقل می‌شود. 3 = معاملات هم باطل و هم حرام (= خوک و شراب ) انتقال کالا و قیمت مورد معامله به دو طرف نمی‌شود + مرتکب گناه هم شده 4 = معاملات صحیح و جائز انتقال کالا و قیمت مورد معامله به دو طرف می‌شود ، + مرتکب گناه هم نشده 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.12.01.mp3
7.64M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب یازدهم = صفات علماء و انواع ايشان ( 8 ) 👈☘️ ج دو صفحه 48 🏷 جلسه دویست و بیست و هفتم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 154 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.12.01 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/27119 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص48 ( باب 11 صفات و اقسام علماء ) الخصال و عيون أخبار الرضا ع قَالَ أَبُو الْحَسَنِ ع‏ مِنْ عَلَامَاتِ الْفِقْهِ الْحِلْمُ وَ الْعِلْمُ وَ الصَّمْتُ امام رضا عليه السلام : بردبارى ، دانش و خاموشى ، از نشانه هاى فقه و فهم است . إِنَّ الصَّمْتَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْحِكْمَةِ إِنَّ الصَّمْتَ يَكْسِبُ الْمَحَبَّةَ إِنَّهُ دَلِيلٌ عَلَى كُلِّ خَيْرٍ. خاموشى ، درى از درهاى حكمت است . خاموشى ، دوستى را نصيب انسان مى كند و راهنمايى به سوى هر نيكى است . بحار ج‏2 ص48 سَمِعْتُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع يَقُولُ‏ ... حَسْبُكَ مِنَ الْعِلْمِ أَنْ تَخْشَى اللَّهَ وَ حَسْبُكَ مِنَ الْجَهْلِ أَنْ تُعْجَبَ بِعِلْمِكَ امام على ع : از دانش تو را همين بس كه از خدا بترسى و از نادانى همين بس كه به دانش خود ببالى از نشانه های علم = خدا ترسی از نشانه های جهل = خود پسندی بحار ج‏2 ص48 معاني الأخبار قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع‏ أَ لَا أُخْبِرُكُمْ بِالْفَقِيهِ حَقّاً قَالُوا بَلَى يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ ( مضمون ترجمه ) امير المؤمنين ع فرمودند : صفات عالم و فقیه واقعی این است که مَنْ لَمْ يُقَنِّطِ النَّاسَ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ وَ لَمْ يُؤْمِنْهُمْ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ 1 = مردم را از رحمت خدا نا اُميد نكند 2 = و از عذاب خدا ايمن نسازد ( بین خوف و رجا ) 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
تفسیر سوره کهف 1401.12.01.mp3
20.23M
. 🌺☘️🌼🌺☘️🌼🌺☘️ 💜❤️ در محضر قرآن 💚💛💙 خانه هایتان را نورانی کنید 🌷 ⚡️⚡️ تفسیر سوره حضرت مریم ( صوتی ) ⚡️⚡️ جلسه شماره + 26 + 🌷 موضوع جلسه : هر كس ، هرچه دارد از خداست ⚡️ مورخه : 01 . 12 . 1401 ✅ لینک جلسه قبلی ، تفسیر ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/27092 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بیست و ششم - سوره مبارکه حضرت مریم علیها السلام 👆👇 تتمه آیات 46 تا 59 سوره مبارکه حضرت مریم علیهاالسلام هر كس، هرچه دارد از خداست. وَهَبْنا ... جَعَلْنا ... رَحْمَتِنا رحمت خداوند به قدرى وسيع است كه انبيا هرچه دريافت مى‏كنند، تنها گوشه‏اى از آن است. مِنْ رَحْمَتِنا البرهان في تفسير القرآن ج‏3 ص 716 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، قَالَ: خَرَجَ إِبْرَاهِيمُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) ذَاتَ يَوْمٍ يَسِيرُ فِي الْبِلَادِ لِيَعْتَبِرَ، فَمَرَّ بِفَلَاةٍ مِنَ الْأَرْضِ، فَإِذَا هُوَ بِرَجُلٍ قَائِمٍ يُصَلِّي، قَدْ قَطَعَ إِلَى السَّمَاءِ صَوْتَهُ، وَ لِبَاسُهُ شَعَرٌ، فَوَقَفَ عَلَيْهِ إِبْرَاهِيمُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، وَ عَجِبَ مِنْهُ، وَ جَلَسَ يَنْتَظِرُ فَرَاغَهُ، فَلَمَّا طَالَ ذَلِكَ عَلَيْهِ حَرَّكَهُ بِيَدِهِ، وَ قَالَ لَهُ: إِنَّ لِي إِلَيْكَ حَاجَةً قَالَ: فَخَفَّفَ الرَّجُلُ، وَ جَلَسَ عِنْدَ إِبْرَاهِيمَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فَقَالَ لَهُ إِبْرَاهِيمُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): لِمَنْ تُصَلِّي؟ فَقَالَ: لِإِلَهِ إِبْرَاهِيمَ. فَقَالَ لَهُ: وَ مَنْ إِلَهُ إِبْرَاهِيمَ؟ فَقَالَ : الَّذِي خَلَقَكَ وَ خَلَقَنِي. فَقَالَ لَهُ إِبْرَاهِيمُ : لَقَدْ أَعْجَبَنِي نَحْوُكَ، وَ أَنَا أُحِبُّ أَنْ أُؤَاخِيَكَ فِي اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَأَيْنَ مَنْزِلُكَ إِذَا أَرَدْتُ زِيَارَتَكَ وَ لِقَاءَكَ؟ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ : مَنْزِلِي خَلْفَ هَذِهِ النُّطْفَةِ ؛ وَ أَشَارَ بِيَدِهِ إِلَى الْبَحْرِ، وَ أَمَّا مُصَلَّايَ فَهَذَا الْمَوْضِعُ، تُصِيبُنِي فِيهِ إِذَا أَرَدْتَنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى. ثُمَّ قَالَ الرَّجُلُ لِإِبْرَاهِيمَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): لَكَ حَاجَةٌ؟ فَقَالَ إِبْرَاهِيمُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): نَعَمْ. قَالَ: وَ مَا هِيَ؟ قَالَ لَهُ: تَدْعُو اللَّهَ وَ أُؤَمِّنُ عَلَى دُعَائِكَ، أَوْ أَدْعُو اللَّهَ أَنَا وَ تُؤَمِّنُ عَلَى دُعَائِي. فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ: وَ فِيمَ تَدْعُو اللَّهَ؟ فَقَالَ إِبْرَاهِيمُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) : لِلْمُذْنِبِينَ الْمُؤْمِنِينَ. فَقَالَ الرَّجُلُ: لَا. فَقَالَ إِبْرَاهِيمَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): وَ لِمَ؟ فَقَالَ: لِأَنِّي دَعَوْتُ اللَّهَ مُنْذُ ثَلَاثِ سِنِينَ بِدَعْوَةٍ لَمْ أَرَ إِجَابَتَهَا إِلَى السَّاعَةِ، وَ أَنَا أَسْتَحِي مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ أَدْعُوَهُ بِدَعْوَةٍ حَتَّى أَعْلَمَ أَنَّهُ قَدْ أَجَابَنِي. فَقَالَ إِبْرَاهِيمُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): وَ فِيمَا دَعَوْتَهُ؟ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ: إِنِّي لَفِي مُصَلَّايَ هَذَا ذَاتَ يَوْمٍ، إِذْ مَرَّ بِي غُلَامٌ أَرْوَعُ‏ ، النُّورُ يَطْلُعُ مِنَ جَبِينِهِ، لَهُ ذُؤَابَةٌ مِنْ خَلْفِهِ، وَ مَعَهُ بَقَرٌ يَسُوقُهَا، كَأَنَّمَا دُهِنَتْ دُهْناً، وَ غَنَمٌ يَسُوقُهَا كَأَنَّمَا دُخِسَتْ‏ دَخْساً قَالَ فَأَعْجَبَنِي مَا رَأَيْتُ مِنْهُ، فَقُلْتُ: يَا غُلَامُ، لِمَنْ هَذَا الْبَقَرُ وَ الْغَنَمُ؟ فَقَالَ: لِي، فَقُلْتُ: وَ مَنْ أَنْتَ ؟ فَقَالَ : أَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ الرَّحْمَنِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَدَعَوْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ عِنْدَ ذَلِكَ، وَ سَأَلْتُهُ أَنْ يُرِيَنِي خَلِيلَهُ، فَقَالَ لَهُ إِبْرَاهِيمُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): فَأَنَا إِبْرَاهِيمُ خَلِيلُ الرَّحْمَنِ، وَ ذَلِكَ الْغُلَامُ ابْنِي. فَقَالَ الرَّجُلُ عِنْدَ ذَلِكَ: الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ الَّذِي أَجَابَ دَعْوَتِي. قَالَ: ثُمَّ قَبَّلَ الرَّجُلُ صَفْحَتِي وَجْهِ إِبْرَاهِيمَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) وَ عَانَقَهُ، ثُمَّ قَالَ: الْآنَ فَنَعَمْ، فَادْعُ اللَّهَ حَتَّى أُؤَمِّنَ عَلَى دُعَائِكَ، فَدَعَا إِبْرَاهِيمُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ‏ مِنَ يَوْمِهِ ذَلِكَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ بِالْمَغْفِرَةِ وَ الرِّضَا عَنْهُمْ ادامه دارد 👇👆
ادامه مطالب بالا 👆👇 قَالَ وَ أَمَّنَ الرَّجُلُ عَلَى دُعَائِهِ». فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) : فَدَعْوَةُ إِبْرَاهِيمَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) بَالِغَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ الْمُذْنِبِينَ مِنْ شِيعَتِنَا إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ . (( س إبراهيم ی 41 : رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَ لِوالِدَيَّ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسابُ )) تتمه آیات 46 تا 49 مریم ع كافي ج‏1 ص175 سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اتَّخَذَ إِبْرَاهِيمَ عَبْداً قَبْلَ أَنْ يَتَّخِذَهُ نَبِيّاً وَ إِنَّ اللَّهَ اتَّخَذَهُ نَبِيّاً قَبْلَ أَنْ يَتَّخِذَهُ رَسُولًا وَ إِنَّ اللَّهَ اتَّخَذَهُ رَسُولًا قَبْلَ أَنْ يَتَّخِذَهُ خَلِيلًا وَ إِنَّ اللَّهَ اتَّخَذَهُ خَلِيلًا قَبْلَ أَنْ يَجْعَلَهُ إِمَاماً امام صادق ع فرمود : خداوند متعال پنج مقام به حضرت ابراهیم داد : 1 مقام عبودیّت و بندگى 2 مقام نبوّت 3 مقام رسالت جهت تبلیغ آیین توحید از بابل به شام و از شام به مکّه سفر کرد. 4 مقام خلیل اللّهى 5 مقام امامت زندگی ابراهيم عليه السلام‏ از ستاره و ماه و خورشيد دل بريد، به خدا رسيد . لا أُحِبُّ الْآفِلِينَ‏ ... وَجَّهْتُ وَجْهِيَ‏ ... عمو با او قهر كرد، امّا خدا به او لطف كرد. «وَ اهْجُرْنِي مَلِيًّا» «إِنَّهُ كانَ بِي حَفِيًّا» براى خدا كناره‏گيرى كرد، شهره آفاق شد. «أَعْتَزِلُكُمْ» «جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْقٍ» از خانه بتها فرار كرد، سازنده خانه توحيد شد. «إِذْ يَرْفَعُ إِبْراهِيمُ الْقَواعِدَ مِنَ الْبَيْتِ» جانش را در راه خدا تسليم كرد، آتش بر او گلستان شد. «يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً» فرزند را براى ذبح آماده كرد، جان به سلامت برد و سنّت قربانى در جايگاهش واجب شد وَ تَلَّهُ لِلْجَبِينِ در خلوت‏ترين مكان‏ها كعبه را ساخت، پرجاذبه ‏ترين مناطق زمين شد. كودك تشنه‏ى خود را رها كرد، آب زمزم، براى هميشه جارى شد. همه با اودشمنى كردند، خدا او را خليل خود دانست. وَ اتَّخَذَ اللَّهُ إِبْراهِيمَ خَلِيلًا حضرت ابراهيم(ع) در مورد ثروت فراوانش توسط فرشته الهي امتحان شد. آن فرشته نزديك ابراهيم(ع) آمد و با صداي بلند گفت : «سبّوح قدوس رَبُّنا و ربّ الملائكة و الروح». ابراهيم از شنيدن نام محبوب خود چنان به وجد آمد كه نيمي از مالش را به او بخشيد و فرمود: اگر يك بار ديگر اين نام را بر زبان آوري نصف ديگر مالم را به تو مي بخشم. آری انسان مي تواند به جايي برسد كه همه چيزش را فداي محبوب و معبودش كند. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمؤمنین سلام الله علیه: ما اکثر العبر و اقل العتبار چه قدر پند و عبرتها فراوان و پند پذيرى اندك است! این همه نقش عجب بر در و ديوار وجود هر که فکرت نکند، نقش بود بر ديوار. 🎥صحنه‌های تکان دهنده از زلزله ترکیه که به صورت اتفاقی ضبط شده اند تلگرام https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784 ایتا https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi اینستا https://instagram.com/sadeghiye_ ❤️ http://sadeghiye.com عضو 👆 شده و به دیگران معرفی کنید
چهارشنبه 3/12/1401 روز اول ماه شعبان المعظم 💥 ❤️ 💥 سوال و جوابهای استهلال ماه و ماه مبارک رمضان و عید فطر 👇🏼👇🏼👇🏼 پیامها را بدقت و بدون تعصب بخوانید 👇 در تلگرام https://t.me/sadeghiyemohebbi/25059 👇در ایتا https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi/13548 حتما حتما بدقت تمامی پیامها را پیگیری و مطالعه نمایید سال 1400 از صد گروه چند گروه ماه را دیدند و ...
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_568_تاریخ_1401_12_02.mp3
13.3M
. رساله جامع - جلد 3 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 568 🌸 معاملات ( 17 ) ☘️ انواع معاملات مانند مصالحه و قرض و بخشش و مصالحۀ مجّانی 🌷 تاریخ 1401.12.02 🌼 صفحه 47 💥 مسئله 4 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 567 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/27129 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله 4 هر گونه معاملۀ ( از انواع معاملات مانند مصالحه و قرض و بخشش و مصالحۀ مجّانی ) شراب و هر مست کنندۀ مایعی،خوک، گوشت و فرآورده‌های حاصل از آن ، سگ غیر شکاری و نیز بنابر احتیاط واجب مردار نجس، حرام و باطل می‌باشد چنانچه موارد مذکور، قابل استفاده برای جهت حلال و معقولی باشد، عاریه و همین طور اجاره دادن آنها اشکال ندارد ؛ مثلاً اجاره یا عاریه دادن سگ ، برای محافظت از گلّه، صحیح و جایز است. مسأله 5 معاملۀ عین نجس در صورتی که استفادۀ حلال داشته باشد جایز است. خرید و فروش، اهدا و بخشش و سایر انواع معامله، نسبت به خون انسان، که برای تزریق به دیگران و یا سایر استفاده‌های پزشکی کاربرد دارد و نیز فضولات نجس، که برای کود بکار گرفته می‌شود و همین طور سگ شکاری، صحیح و جایز است. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.12.02.mp3
6.06M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب یازدهم = صفات علماء و انواع ايشان ( 9 ) 👈☘️ ج دو صفحه 48 🏷 جلسه دویست و بیست و هشتم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 155 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.12.02 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/27131 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص48 معاني الأخبار قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع‏ أَ لَا أُخْبِرُكُمْ بِالْفَقِيهِ حَقّاً قَالُوا بَلَى يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ ( مضمون ترجمه ) امير المؤمنين ع فرمودند : صفات عالم و فقیه واقعی این است که مَنْ لَمْ يُقَنِّطِ النَّاسَ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ وَ لَمْ يُؤْمِنْهُمْ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ 1 = مردم را از رحمت خدا نا اُميد نكند 2 = و از عذاب خدا ايمن نسازد ( بین خوف و رجا ) وَ لَمْ يُرَخِّصْ لَهُمْ فِي مَعَاصِي اللَّهِ وَ لَمْ يَتْرُكِ الْقُرْآنَ رَغْبَةً عَنْهُ إِلَى‏ غَيْرِهِ 3 = و بآنها رخصت گناه ندهد 4 = و قرآن را ترك نكند از روى اعراض و بچيز ديگر متوجه شود أَلَا لَا خَيْرَ فِي عِلْمٍ لَيْسَ فِيهِ تَفَهُّمٌ همانا در علمى كه فهم نباشد خيرى نیست أَلَا لَا خَيْرَ فِي قِرَاءَةٍ لَيْسَ فِيهَا تَدَبُّرٌ همانا در قرآن خواندنى كه تدبر نباشد خيرى نباشد أَلَا لَا خَيْرَ فِي عِبَادَةٍ لَيْسَ فِيهَا تَفَقُّهٌ. همانا در عبادتى كه تفكر نباشد خيرى نباشد. ( در علم و قرائت و عبادت باید : فهم و تدبر و تفکر و بصیرت باشد ) 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
علی محبی 1401.12.02.mp3
19.34M
. 🌼 جلسه هشتاد و ششم 🌺 تدریس کتاب حق الیقین 🌏☄️ تکلیف بچه ها و معلول ذهنی ها (دیوانه ها ) در قیامت 🌹 سه شنبه شب 1401.11.02 ♻️ لینک جلسه قبلی 👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/27099 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 فصل نهم ص 677 حق الیقین علامه مجلسی تکلیف بچه ها و معلول ذهنی ها (دیوانه ها ) در قیامت حقتعالی عادل است و ظلم نمیکند اطفال و مجانین و جماعتی که معذور باشند بدون اتمام حجت ایشان را عذاب نمیکند و آنچه مقتضی عدالت است عمل خواهد شد اطفال ( و معلول ذهنی ) از مؤمنان با پدران خود در بهشت میروند چنانچه حقتعالی فرموده است ی 21 طور وَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیَّتُهُمْ بِإِیمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ ... حضرت صادق ع : اطفال شیعیان ما را حضرت فاطمه ع تربیت میکند و بهدیه میدهد بپدران ایشان در قیامت حضرت صادق ع : ... ملحق میگرداند پسران را بپدران تا دیده هاي ایشان روشن گردد امام رضا ع : تزویج مکنید زن خوش روئی را که فرزند نیاورد بدرستی که من مباهات میکنم بشما بامتها در روز قیامت مگر نمیدانی که فرزندان در زیر عرش رحمن میباشند و استغفار میکنند از براي پدران و محافظت میکند ایشان را ابراهیم ع و تربیت میکند ایشان را ساره ... اما اطفال ( و معلول ذهن ها ) از کفّار 1 = حقتعالی در قیامت بعلم خود با ایشان عمل می کند 2 = داخل بهشت میشوند و خدمتکاران اهل بهشت خواهند بود یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدانٌ مُخَلَّدُونَ 3 = اهل اعراف خواهند بود ( مکانی بین بهشت و جهنم ) 4 = درجه پستی در بهشت خواهند داشت 5 = در قیامت با بلوغ و عقل کامل حجت تمام امتحان می شوند سپس بهشت یا جهنمی شده ص 679 امام محمد باقر ع : چون روز قیامت شود خدا حجت تمام میکند بر پنج نفر 1 بر طفل 2 و بر کسی که در میان دو پیغمبر باشد (حق مخفی شده باشد و پیغمبر دیگر مبعوث نشده باشد) 3 و اَبلَه که تمیز میان حق و باطل نتواند کرد ( مستضعف ) 4 و دیوانه که هیچ چیز نفهمد و مکلف نباشد 5 و کر و گنگ مادر زاد پس بر هر یک از ایشان خدا حجت تمام میکند و پیغمبري بر ایشان مبعوث میگرداند و آتشی از براي ایشان می افروزد و پیغمبر میگوید بایشان که پروردگار شما امر کرده شما را که داخل آتش بشوید و هر که داخل شد بر او برد و سلام خواهد شد و هر که فرمان نبرد داخل آتش خواهد شد و در مورد فرزندان کفار فرمودند : خداوند آتشی افروخته می‌کند و به آنها دستور داده می‌شود داخل آتش شوند، کسانی که اطاعت کنند، داخل بهشت می‌شوند و اگر مخالفت کنند، داخل در آتش. بنابراین خداوند فرزندان کافر را بدون آزمایش و اتمام‌حجت، وارد آتش نمی‌کند. آن چه مهم است خداوند در روز قیامت به هر كس آن چه لیاقت اوست می دهد و او هم به آن امكانات و لذت ها راضی می باشد. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_569_تاریخ_1401_12_03.mp3
12.81M
. رساله جامع - جلد 3 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 569 🌸 معاملات ( 18 ) ☘️ حقّ اختصاص 🌷 تاریخ 1401.12.03 🌼 صفحه 49 💥 مسئله 6 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 568 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/27138 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله 6 اگر انسان صاحب اشیائی باشد (= شراب و خوک و سگ غیر شکاری و ... ) حقّی در آن شیء دارد که به آن حقّ اختصاص گفته می‌شود ؛ مثلاً گوسفند تلف شده ، مسلمان نسبت به مردار آن گوسفند، حقّ اختصاص دارد و به جهت وجود این حقّ، کسی نمی‌تواند آن را به زور از وی بگیرد و نیز سگ غیر شکاری نسبت به آن حقّ اختصاص دارد. مسأله 7 انسان می‌تواند حقّ اختصاص خود را با صلح مجّانی و بدون عوض به دیگری منتقل کند؛ امّا انتقال آن در مقابل گرفتن عوض، محلّ اشکال است؛ البتّه، فرد می‌تواند در مقابل گرفتن مالی، از حقّ اختصاص خود نسبت به اشیای مذکور، صرف نظر کند تا طرف مقابل، آن را در اختیار بگیرد و از آن پس، وی نسبت به آن شیء، حقّ اختصاص داشته باشد. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.12.03.mp3
5.37M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب یازدهم = صفات علماء و انواع ايشان ( 10 ) 👈☘️ ج دو صفحه 49 🏷 جلسه دویست و بیست و نهم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 156 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.12.03 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/27140 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص 49 الخصال قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ صِنْفَانِ مِنْ أُمَّتِي إِذَا صَلَحَا صَلَحَتْ أُمَّتِي وَ إِذَا فَسَدَا فَسَدَتْ أُمَّتِي دو گروه از امّت من ، اگر صالح شوند، امّتم صالح مى‏شوند و اگر فاسد شوند، امّتم فاسد مى‏شوند . قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ هُمَا قَالَ الْفُقَهَاءُ وَ الْأُمَرَاءُ عرض شد : اى رسول خدا ! آن دو گروه كدامند ؟ فرمودند : عالمان و حاكمان ( = زمام داران ) بحار ج‏2 ص 49 الخصال أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ لَا يَكُونُ الرَّجُلُ فَقِيهاً حَتَّى لَا يُبَالِيَ أَيَّ ثَوْبَيْهِ ابْتَذَلَ وَ بِمَا سَدَّ فَوْرَةَ الْجُوعِ امام صادق ع : شخص فقيه نمى‌شود تا اينكه ( هوى و هوس را ترك كرده باشد ) و باك نداشته باشد كه چه لباسى پوشيده و با چه چيز شكم خود را سير كرده ( جلو گرسنگى خود را ميگيرد ) 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
1401.12.03 مهدی موعود.mp3
19.45M
🍂🌸🍂🌸🍂🌸 🌸🍂🌸 🍂 🌸 جلد 51 بحار آشنایی با امام عصر عجل الله تعالی فرجه 👈🌷 آنچه شيعه و سنى از قول خداوند متعال و پيغمبر اكرم (ص) راجع به قائم آل محمد نقل كرده ‏اند ( 12 ) 🍃 🌼 جلسه سی و یکم 🌿🌺 تاریخ 1401.12.03 لینک جلسه قبلی👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/27105 ♥️ 🌺🌿 🌸 🍂 🌸🍂🌸 🍂🌸🍂🌸🍂🌸