فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 روغن بنه، روغنی طبیعی سالم
🔺 امکان جایگزینی برای ۴ میلیارد دلار روغن وارداتی
❇️ فقط نیازمند تاسیس کارخانه روغن کشی و همت مسئولان
این هم نعمت خدادادی شهر من ارسنجان.
درختی سترگ که دو محصول ناب دارد. بنه و سقز...
دو محصول بسیار باارزش و البته محجور...
http://sadeghiye.com
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_597_تاریخ_1402_03_01.mp3
11.7M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 3
🌼 احکام - جلسه شماره 597
🌸 قراردادهای شرعی ( 2 )
🌷 تاریخ 1402.03.01
🌼 صفحه 85
💥 مسئله 75
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 596 ) 👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/27929
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
مسأله 75. معاملات و
قرارداهای شرعی
به دو دستۀ کلّی تقسیم می¬شوند:
1 = عقد = دو طرفه هستند و برای محقّق شدن آن ، قبول طرف مقابل لازم میباشد ؛ مانند خرید و فروش، اجاره، مصالحه،
( گاهی بیش از دو نفر هستند؛
مانند حواله که سه طرف دارد )
2 = ایقاع = یک طرفه هستند
و نیازی به قبول طرف مقابل نیست؛
مانند جُعاله
معاملات و
قرارداهای شرعی :
1 = عقد = عقود
2 = ایقاع = ایقاعات
مسأله 76. عقدهای شرعی دو دسته اند:
الف. عقد لازم = نمیتواند به دلخواه خود
معامله را فسخ کند؛ مگر ...
ب. عقد جایز = می¬توانند به دلخواه خود آن را فسخ نمایند؛ مانند وکالت، بخشش و عاریه.
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1402.03.01.mp3
8.64M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
👈 باب سیزدهم = کتمان نکردن علم ( 15 )
👈☘️ ج دو صفحه 69
🏷 جلسه دویست و پنجاه و ششم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 184 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1402.03.01
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/27930
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
بحار ج2 ص69 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّا أُمِرْنَا مَعَاشِرَ الْأَنْبِيَاءِ أَنْ نُكَلِّمَ النَّاسَ بِقَدْرِ عُقُولِهِمْ
پيامبر خدا ص : ما، جماعت پيامبران،
فرمان داريم كه با مردم
به فراخور فهم و خِرَدهايشان سخن بگوييم.
قَالَ فَقَالَ النَّبِيُّ ص أَمَرَنِي رَبِّي بِمُدَارَاةِ النَّاسِ
كَمَا أَمَرَنَا بِإِقَامَةِ الْفَرَائِضِ.
خداوند مرا به مدارای با مردم امر فرمود.
چنان كه به انجام واجبات امر فرمود.
بحار ج2 ص70 عَنْ جَابِرٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع وَ أَنَا شَابٌّ فَقَالَ مَنْ أَنْتَ قُلْتُ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ جِئْتُكَ لِطَلَبِ الْعِلْمِ فَدَفَعَ إِلَيَّ كِتَاباً وَ قَالَ لِي إِنْ أَنْتَ حَدَّثْتَ بِهِ حَتَّى تَهْلِكَ بَنُو أُمَيَّةَ فَعَلَيْكَ لَعْنَتِي وَ لَعْنَةُ آبَائِي
جابر جعفی می گوید ... امام باقر ع به من کتابی داد و فرمود: اگر از آن حدیث بخوانی قبل از اینکه بنی امیه هلاک شوند پس لعنت من و پدران من بر تو باد
وَ إِنْ أَنْتَ كَتَمْتَ مِنْهُ شَيْئاً بَعْدَ هَلَاكِ بَنِي أُمَيَّةَ
فَعَلَيْكَ لَعْنَتِي وَ لَعْنَةُ آبَائِي
و هنگامی که کتمان کنی آن را
بعد از هلاکت بنی امیه
پس لعنت من و پدران من بر تو باد
ثُمَّ دَفَعَ إِلَيَّ كِتَاباً آخَرَ ثُمَّ قَالَ وَ هَاكَ هَذَا
فَإِنْ حَدَّثْتَ بِشَيْءٍ مِنْهُ أَبَداً فَعَلَيْكَ لَعْنَتِي وَ لَعْنَةُ آبَائِي.
سپس امام ع کتابی دیگر به من دادند و فرمودند : مبادا چیزی از آن را حدیث کنی که اگر حدیث کنی پس لعنت من و پدران من بر تو باد.
( در انتقال
دین و معارف باید
تفاوت آدمها را و زمان ها را
در نظر گرفت )
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
تفسیر سوره کهف 1402.03.01.mp3
17.72M
.
🌺☘️🌼🌺☘️🌼🌺☘️
💜❤️ در محضر قرآن
💚💛💙 خانه هایتان را نورانی کنید 🌷
⚡️⚡️ تفسیر سوره حضرت مریم ( صوتی )
⚡️⚡️ جلسه شماره + 31 +
🌷 موضوع جلسه : از نشانه های آخرالزمان
⚡️ مورخه : 01 . 03 . 1402
#سایر_جلسات_تفسیر_صوتی
✅ لینک جلسه قبلی ، تفسیر
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/27872
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه سی و یکم - سوره مبارکه حضرت مریم علیها السلام
👆👇
سوره حضرت مریم ع آیه 58
أُولئِكَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ
مِنْ ذُرِّيَّةِ آدَمَ وَ مِمَّنْ حَمَلْنا مَعَ نُوحٍ
وَ مِنْ ذُرِّيَّةِ إِبْراهِيمَ وَ إِسْرائِيلَ وَ مِمَّنْ هَدَيْنا وَ اجْتَبَيْنا إِذا تُتْلى عَلَيْهِمْ آياتُ الرَّحْمنِ خَرُّوا سُجَّداً وَ بُكِيًّا
آنان پيامبرانى بودند كه خداوند بر آنها نعمت (ويژه) ارزانى داشت؛ از نسل آدم و از (فرزندان) كسانى كه با نوح (در كشتى) سوارشان كرديم
و از نسل ابراهيم واسرائيل (يعقوب) واز كسانى كه هدايت نموديم و برگزيديم؛ هرگاه آيات خداى رحمان بر آنان خوانده مىشد سجدهكنان و گريان از رو به خاك مى افتادند.
سوره حضرت مریم ع آیه 59 فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ
أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا
آنگاه پس از آنان، جانشينان بد و ناشايستهاى آمدند كه نماز را ضايع كردند و هوسها را پيروى كردند.
پس به زودى (كيفر) گمراهى خود را خواهند ديد.
خَلف ( وزن عَقل ) = جانشين بد
خَلَف ( وزن شَرَف ) = جانشين خوب
نا خَلَف = جانشين بد = فرزند بد
پس از رفتن
انبياء و ائمه اطهار
يك عده اشرار و فسّاق و فجار
آمدند.
أَضاعُوا الصَّلاةَ
= از بين بردن نماز = ترك نماز
= تاخير نماز از وقت مقرر او
= بفقدان شرائط و اجزاء آن = سبك شمردن
= اعمالى كه نماز را در جامعه ضايع كند
وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ
بحار ج۷۴ ص۹6 از مکارم الأخلاق ص۴۴۸
الرّسول (صلی الله علیه و آله) : یَا ابْنَ مَسْعُودٍ سَیَأْتِی مِنْ بَعْدِی أَقْوَامٌ یَأْکُلُونَ طَیِّبَ الطَّعَامِ وَ أَلْوَانَهَا وَ یَرْکَبُونَ الدَّوَابَّ
پیامبر اکرم ( ص ) ای پسر مسعود : گروهی پس از من میآیند که غذاهای رنگین و گوارا میخورند، چهار پایان را سوار میشوند،
وَ یَتَزَیَّنُونَ بِزِینَهْ الْمَرْأَهْ لِزَوْجِهَا وَ یَتَبَرَّجُونَ تَبَرُّجَ النِّسَاءِ وَ زِیُّهُنَّ مِثْلُ زِیِّ الْمُلُوکِ الْجَبَابِرَهْ
مانند زنان که برای شوهر آرایش میکنند آرایش میکنند آرایش خود را مانند زنان به دیگران نشان میدهند، لباسشان لباس پادشاهان ستمگر میباشد
وَ هُمْ مُنَافِقُوا هَذِهِ الْأُمَّهْ فِی آخِرِ الزَّمَانِ شَارِبُونَ بِالْقَهَوَاتِ لَاعِبُونَ بِالْکِعَابِ رَاکِبُونَ الشَّهَوَاتِ تَارِکُونَ الْجَمَاعَاتِ رَاقِدُونَ عَنِ الْعَتَمَاتِ
اینان در آخرالزمان منافقان امّتند؛
شرابخواری میکنند، نرد ببازند ( یا شهوت ران ) ،
به فرمان هوی و هوس میباشند،
نماز جماعتها را وامیگذارند و نماز عشاء را نمیخوانند
مُفْرِطُونَ فِی الْعَدَوَاتِ یَقُولُ اللَّهُ تَعَالَی فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا
زیادهروی در ستم میکنند و خدای تعالی میفرماید : آنگاه پس از آنان، جانشينان بد و ناشايستهاى آمدند كه نماز را ضايع كردند و هوسها را پيروى كردند پس به زودى ( كيفر ) گمراهى خود را خواهند ديد
یَا ابْنَ مَسْعُودٍ مَثَلُهُمْ مِثْلُ الدِّفْلَی زَهْرَتُهَا حَسَنَهْ وَ طَعْمُهَا مُرٌّ
ای پسر مسعود مَثَل آنان مانند خَرزَهره است زیباییش خوب مزهاش تلخ است.
(حیوانات اگر برگ آنرا بخورند میمیرند)
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارشگری هم شغل سختیه🤣
💥 حتما از مجموعه سایت
صادقیه دیدن بفرمایید 💥
http://sadeghiye.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی لحظه وحشتناکی😱😅
http://sadeghiye.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز خوبه موتور نیفتاد پایین
💥 حتما از مجموعه سایت
صادقیه دیدن بفرمایید 💥
http://sadeghiye.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بابا دمتون گرم😃😮👌
🌷 ایتا
https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi
🌷 سروش
splus.ir/sadeghiyemohebbi
🌷 تلگرام
https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784
🌷 اینستا
https://instagram.com/sadeghiye_
💥 سایت
http://sadeghiye.com
عضو کانالها 👆 شده
و بدیگران نیز معرفی کنید
#تست هوش
کدام یکی متفاوت است؟؟
💥 حتما از مجموعه سایت
صادقیه دیدن بفرمایید 💥
http://sadeghiye.com
#تست_هوش
صاحب سگ کیست؟⁉
---------------------------(!?)------------------------
http://sadeghiye.com
#تست هوش
چند تا دایره ؟؟
💥 حتما از مجموعه سایت
صادقیه دیدن بفرمایید 💥
http://sadeghiye.com
#تست هوش
دقت کنید کدام زودتر پر میشه؟؟
🌷 ایتا
https://eitaa.com/sadeghiyemohebbi
🌷 سروش
splus.ir/sadeghiyemohebbi
🌷 تلگرام
https://t.me/sadeghiyemohebbi/22784
🌷 اینستا
https://instagram.com/sadeghiye_
💥 سایت
http://sadeghiye.com
عضو کانالها 👆 شده
و بدیگران نیز معرفی کنید
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_598_تاریخ_1402_03_02.mp3
15.79M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 3
🌼 احکام - جلسه شماره 598
🌸 خرید و فروش ( 1 )
🌷 تاریخ 1402.03.02
🌼 صفحه 87
💥 مسئله 77
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 597 ) 👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/27942
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
خلاصه از قبل رساله ص 85 ج 3
قراردادهای شرعی * هِبِه ( بخشش ) * صُلح
معاملات 1 = عقد = دو طرفه هستند
2 = ایقاع = یک طرفه هستند
* عقد لازم = نمیتواند به دلخواه فسخ کنند
* عقد جایز = می¬توانند به دلخواه فسخ نمایند
گلچین رساله ص 87 ج 3
خرید و فروش مسأله 77 در یک معامله چهار چیز
1 فروشنده
2 خریدار
3 مال فروخته شده = مَبیع = مُعوَّض = مُثمَن
4 قیمت و بهای معامله = ثَمَن
تقسیمات و اقسام خرید و فروش مسأله 80
الف. از جهت زمان¬دار یا نقد بودن
نـــقـــد
نسیه ( پول بعدا پرداخت )
سَلَف ( کالا بعدا پرداخت )
ب. از جهت مشروط
یا بدون شرط بودن معامله
ج. تقسیم قرارداد خرید و فروش
از جهت عین شخصی یا در ذمّه بودن
در خرید و فروش و معاملات دیگر
ممکن است به دو صورت مورد معامله قرار گیرد :
عین شخصی = یک عدد موز را بر می دارد
( موز مشخص )و پولش را می دهد
مثل خانه و کالاهای مستعمل
به صورت عین شخصی معامله میشود
کلّی در ذمّه = به میوه فروش
پول یک عدد موز را داده و می گوید
یک عدد موز بدهید
( موز نا مشخص )
مسأله 81. مشتری مثلاً 10 کیلوگرم برنج با ویژگی معیّن خریداری میکند؛ سپس فروشنده با انتخاب خود، کیسۀ برنج مذکور را تهیّه و به وی تحویل میدهد؛ در حقیقت خرید و فروش بر یک کیسه برنج در ذمّه و عهدۀ فروشنده واقع شده و با انجام معامله، وی یک کیسه برنج با خصوصیّات معیّن به خریدار بدهکار شده است.
در این گونه موارد، : کالای مورد معامله «کلّی در ذمّۀ فروشنده»
امّا اگر هنگام معامله، ابتدا کیسۀ برنجی را انتخاب
و معیّن نموده و معامله را بر همان کیسه واقع سازند، کالای مورد معامله «عین شخصی» میباشد.
قیمت (ثمن) کلّی در ذمّه یا عین شخصی
مسأله 83 اگر معامله بر پول یا کالای مشخّصی به عنوان قیمت (ثمن) واقع شود یک اسکناس 10 هزار تومانی به فروشنده داده، سپس به او بگوید کالا را به همین پول خریدم
ثمن «عین شخصی» است؛
امّا اگر مشتری کالا را به قیمت 10 هزار تومان بخرد، سپس 10 هزار، تومان از جیب خود خارج کرده و به فروشنده بدهد ( که در حقیقت با انجام معامله خریدار 10 هزار تومان به فروشنده بدهکار شده است ) در چنین مواردی که معامله بر پول مشخّصی واقع نشده، گفته میشود ثمن، «کلّی در ذمّه» است
کارت کشیدن (دستگاه کارتخوان)
استفاده میکنند، ثمن معامله کلّی در ذمّه است
نه عین شخصی.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1402.03.02.mp3
3.76M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
👈 باب سیزدهم = کتمان نکردن علم ( 16 )
👈☘️ ج دو صفحه 71
🏷 جلسه دویست و پنجاه و هفتم بحار الانوار
🏷 ( جلسه 185 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1402.03.02
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/27943
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
بحار ج2 ص71 عَنْ أَبِي بَصِيرٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: خَالِطُوا النَّاسَ بِمَا يَعْرِفُونَ وَ دَعُوهُمْ مِمَّا يُنْكِرُونَ وَ لَا تَحْمِلُوا عَلَى أَنْفُسِكُمْ وَ عَلَيْنَا
امام صادق عليه السلام : با مردم طبق آنچه مى پذيرند ، برخورد كنيد ، و از آنچه انكارش مى كنند ، اجتناب نماييد، و بار آنان را بر دوش خود يا ما نگذاريد ؛
إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يَحْتَمِلُهُ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ مُؤْمِنٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ.
زيرا امر ما دشوار و پيچيده است كه جز فرشته اى مقرّب يا پيامبرى فرستاده شده يا بنده اى كه
خداوند ، دل او را به ايمان آزموده باشد ،
تاب تحمّل آن را ندارد.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
علی محبی 1402.03.02.mp3
18.35M
.
#حق_الیقین
#امام_شناسی
🌼 جلسه نود و یکم #صوتی
🌺 تدریس کتاب حق الیقین #صوتی
🌏☄️ حساب و سؤال و حکم در مظالم عباد ( 4 )
🌹 سه شنبه شب 1402.03.02
♻️ لینک جلسه قبلی 👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/27880
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
#حق_الیقین
حق الیقین ص 687 در تتمه مباحث معاد
حساب و سؤال و حکم در مظالم عباد
در قيامت از چه چيزهايي
سوال مي شود ؟
( قيامت پنجاه موقف و ايستگاه دارد
و ممكن است هر كدام از روايات بعدی
مربوط به يكي از اين موقف ها باشد )
در عَقَبات صِراط
( توقف گاههای پل صراط قیامت )
از هفت چیز سؤال میکنند:
در عقبه اول از ایمان خالص سؤال میکنند،
در عقبه دوم از نماز که عمود دین است
در عقبه سوم سؤال از زکات و خمس سؤال میکنند که از مهمترین واجبات الهیّهاند.
در عقبه چهارم از روزه
در عقبه پنجم از حج بيت اللّه
در عقبه ششم از طهارت ثلاث (سه گانه)
وضو ، غسل و تيمّم سوال مي كنند.
در عقبه هفتم كه شديد تر از تمام عقبات است،
از مظالم مردم سوال مي كنند
و حق تعالي قسم ياد كرده كه
از ظلم هيچ ظالمي نگذرد
مگر كه حق مظلوم را از ظالم بستاند.
تتمه
سوالات
در قیامت
8 = از ولايت على بن ابى طالب سؤال مى شود.
9 = از دوستى اهل بيت است.
10 = از عمر او سؤال مى شود در چه چيز فانى كرده
11 = جوانى را در چه چيز صرف كرده،
12 = مالش را از كجا به دست آورده
و در كجا خرج كرده
13 = اَعمال تان امير المؤمنين (ع): اتّقوا الله فى عباده وبلاده فإنّكم مسؤولون حتى عن البقاع والبهائم نور الثقلين ج4 ص 204
از خدا حتى دربارة بندگان و شهرهاى او پروا داشته باشيد زيرا شما مورد سؤال خواهيد بود حتى ازشهرها (آبادگر بوديد يا خرابكار؟) و از چهارپايان
( با آنها چه كرديد ؟ اذّيت و آزار يا رفاه و آسايش؟)
14 = از نعمتهاى پروردگار: ثم لتسئلنّ يومِئذٍ عن النّعيم تكاثر/ 8 در آن روز همة شما از نعمتَهايى كه پروردگار به شما ارزانى داشت سؤال خواهيد شد
( از مجراى حق به دست آورديد يا از راه حرام ؟
كه آيا در راه حق هزينه كرديد يا باطل؟ )
15 = دعوت پيامبران (ع) نيز از موارد پرسش است : رسولان حق را چگونه پاسخ داديد ؟
دعوتشان را پذيرفتيد و اطاعت كرديد
يا مخالفت و عصيان ورزيديد ؟
ويوم يناديهم فيقول ماذا أَجبتُم المُرسلين فعميت عَلَيهم الأَنباء يومئذٍ فهم لايَتَساءَلوُن قصص/ 66
16= از دختران زنده به گور شده پرسيده مى شود كه به كدام جرمى كشته شدند :
وإذا الموءُودة سُئِلت باىِّ ذنبٍ قتلت تكوير/ 8
( سقط جنین ها ... )
( حرفهایی که باعث سقط جنین می شود ... )
( آدم کشی و انسان کشی و نسل کشی های مدرن و... )
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگه مرض داری 😂😂😂😂
💥 حتما از مجموعه سایت
صادقیه دیدن بفرمایید 💥
http://sadeghiye.com
❤️ خرج کردن برای امام مهدی"
یکی از وظایف مردم در زمان غیبت، صله ی امام زمان به وسیله مال (خرج کردن) است. یعنی مومن بخشی از دارایی خود را برای امام زمانش هدیه کند و هر سال بر این عمل مداومت کند.در این عمل، ثروتمند و فقیر یکسانند اما هرکس به مقدار تواناییَش تکلیف دارد.
امام صادق می فرمایند: هیچ چیز نزد خدا محبوبتر از اختصاص دادن دِراهم (واحد پول) به امام نیست. و به درستی که خداوند دِرهم را برای او (پرداخت کننده) در بهشت همچون کوه احد قرار دهد.1
همچنین امام صادق در تفسیر آیه 245 سوره بقره میفرمایند: 1- به خدا سوگند این در خصوص صله (خرج کردن) برای امام است. 2- به درستی که خدا آنچه را که مردم در اختیار دارند از جهت نیاز به آن قرض نخواسته است، و هر حقی که خداوند دارد، برای ولیِّ اوست...
آن حضرت در جایی دیگر فرموده اند: هرکس پندارد که امام به آنچه در دست مردم هست احتیاج دارد، کافر است. جز این نیست که مردم نیازمندند که امام از ایشان بپذیرد. خدا امر فرموده که از اموال آنان صدقه و زکات بگیر و آنها را به وسیله آن پاک و تزکیه می نمایی.3
📚 1- اصول کافی
2- اصول کافی جلد 1 ص 537
3- اصول کافی - جلد 2