eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
10.3هزار ویدیو
314 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارآمد‌ترین وسیله‌ی خانگی👏🏻 ▪️اسکاچ‌های دوطرف آهن ربایی که مجبور نیستی دیگه خودتو به خطر بندازی ​​​​​
🔸پاداش هزارساله برای کمک کردن شوهر در خانه به همسر
عارفی را گفتند : فلانی قادر است پرواز کند ، گفت :اینکه مهم نیست ، مگس هم میپرد گفتند :فلانی را چه میگویی ؟ روی آب راه میرود ! گفت :اهمیتی ندارد ،تکه ای چوب نیز همین کار را میکند . گفتند :پس از نظر تو شاهکار چیست ؟ گفت :اینکه در میان مردم زندگی کنی ولی هیچگاه به کسی زخم زبان نزنی ،دروغ نگویی ،کلک نزنی و سو استفاده نکنی و کسی را از خود نرنجانی این شاهکار است . ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯
امروز امام حسین علیه‌السلام: عقل، جز با پیروی از حق، کامل نمی شود.
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_775_تاریخ_1403_03_08.mp3
10.69M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 775 👈 کتاب دِین ( 14 ) 💰💎 خرید دِین 🌷 تاریخ 1403.03.08 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 774 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/33237 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 رساله جامع ج3 ص 451 مسأله 953 طلبکار می‌تواند با رضایت بدهکار، مقداری از بدهی مدّت‌دار وی را نقداً‌ دریافت کند و او را از مقدار باقیماندۀ ‌بدهی، بریء الذمّه نماید. مثلاً 10 میلیون ت شش ماهه به 8 میلیون ت نقدی معامله شود مسأله 954 کسی که از دیگری طلبکار است، می تواند طلب خود را ( چه مدّت‌دار باشد و چه حالّ ) به شخص دیگر به صورت نقد (حالّ ) بفروشد مسأله 958 اگر فرد مالی را به صورت مدّت¬دار، در مقابل مالی که آن هم به صـــورت مدّت¬دار اســت بفروشــد، این قرارداد باطل است؛ چنین معامله¬ای معاملۀ کالی به کالی یا نسیه به نسیه نامیده می¬شود . ( = معاملات آتی یا فردایی ) 1 = معامله کالا نقد پول نقد ( نقدی ) 2 = معامله کالا نقد پول نسیه ( نسیه ) 3 = معامله کالا نسیه پول نقد ( سَلَف ) 4 = معامله کالا نسیه پول نسیه ( کالی به کالی ) ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1403.03.08.mp3
6.21M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب هجدهم = انکار حق ( 9 ) 👈☘️ ج دو صفحه 141 🏷 جلسه چهارصد و نوزدهم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 347 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1403.03.08 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/33239 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص 141 ذم إنكار الحق و الإعراض عنه و الطعن على أهله‏ باب 18 درباره نكوهش نپذيرفتن و دورى از حق و سرزنش كسى كه حق را انکار کند آیه چهارم جاثية ی 7 تا 9 وَيْلٌ لِكُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ واى بر هر دروغگوى گنهكار! ادامه مطالب آیه چهارم 👆👇 وَيْلٌ در موارد متعددى در قرآن بكار رفته است؛ 1 * در مورد خائنان فرهنگى بكار رفته است، آنان كه با دست خود مطالبى مى‏نويسند و به خداوند نسبت مى‏دهند، فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ بقره 79 2 * در مورد ظالمان اقتصادى همچون كم فروشان وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ مطففين 1 3 * در مورد منحرفان اعتقادى مثل كافران، وَيْلٌ لِلْكافِرِينَ ابراهيم 2 و مشركان وَيْلٌ لِلْمُشْرِكِينَ فصّلت 6 4 * در مورد كسانى كه اولياى الهى و حقايق را مسخره مى‏كنند . وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ هُمزه 1 وَيْلٌ لِكُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ أَفَّاكٍ از اِفك به معناى كسى است كه بسيار دروغ مى‏گويد. أَثِيمٍ از اِثم به كسى گفته مى‏شود كه بسيار گناهكار است. ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
علی محبی 1403.03.08.mp3
18.44M
. 🌼 جلسه صد و بیست و یکم 🌺 تدریس کتاب حق الیقین 🌏☄️ وصف بهشت ( 1 ) 🌹 سه شنبه شب 1403.03.08 ♻️ لینک جلسه قبلی 👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/33153 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 سه شنبه ها : حق الیقین علامه مجلسی فصل 15 ص 754 صفت بهشت اوصاف بهشت در آیات و اخبار : باید دانست که ( عقیده صحیح ) : بهشت در بقا و سلامت است و در آن مرگ نمیباشد ... در بهشت پیري و کوري و کري و درد و بیماري و آفت و مرض و همّ و غمّ و اَلَم نمیباشد در بهشت فقر و احتیاج و واماندگی نیست و هر چه نفس خواهش کند و دیده از آن لذت بر دارد براي آدمی حاصل است و دار خلود است هرگز از آن بیرون نمیروند و منزل پاکان و نیکان است و در آن بُغض و حسد وعداوت و نِزاع و جدال نمیباشد و هر کس به آنچه حقتعالی عطا کرده است راضی است و آرزوي مرتبه دیگر نمیکند اهل مرتبه اَعلی بدیدن اهل مرتبه اَدنی می آیند اهل درجه سافله بدرجه عالیه نمیروند ... ایشان را بول و غایط و کثافت نمی باشد و بعنوان عرق خوشبو از ایشان دفع میشود و زنان ایشان را نیز از حوریان و آدمیان مریضی های زنانه و ولادت و بول و غایط و رَشک و حسد و عداوت و بدي اخلاق که عادت زنانست نمیباشد ( = و ازواج مطهره را باین تفسیر کرده اند ) و روشنی بهشت از آفتاب و ماه و ستارگان نیست و پیوسته مانند هواي ما بین طلوع صبح تا طلوع آفتاب است ( = و ظل ممدود را باین تفسیر کرده اند ) ( شراب دنیا مستی و بول و استفراغ و تهوّع دارد و لغو و فحش و دشنام با او میباشد ) و شراب بهشت هیچ یک از اینها را ندارد و لذت شراب را چندین برابر دارد و چون در وقت شراب میوه و کباب و ملاقات دوستان لذیذتر میباشد و از دست غلامان خوش قیافه وهمراهی حوري طلعتان زیبا خوش تر مینماید فرموده ی 15 تا 26 واقعه : ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام تاریخ 1403.03.09 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلچین بحارالانوار تاریخ 1403.03.09 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی موعود تاریخ 1403.03.09 .
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_776_تاریخ_1403_03_09.mp3
8.04M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 776 👈 کتاب دِین ( 15 ) 💰💎 خريد و فروش چک و سفته 🌷 تاریخ 1403.03.09 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 775 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/33267 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 رساله جامع ج3 ص 456 مسأله 960 چک¬ یا سفته بر دو قسم است: 1 = چک یا سفتۀ حقیقی؛ که به منزلۀ سند بدهکاری است و بدهکار در ازای بدهی خود به طلبکار می‌دهد. ( بدهکاری ممکن است بابت معاملۀ نسیه یا قرض‌الحسنه یا اُجرت کار و حقوق یا اِتلاف اموال دیگران یا غیر آن حاصل شده باشد ) 2 = چک یا سفتۀ صوری یا دوستانه ؛ که در ازای طلب و بدهکاری نمی‌باشد، ( خلاصه اینکه اگر چک : * حقیقی باشد * از شخص ثالث باشد * واقعا طلبکار باشد * نقدی فروخته شود فروش آن به قیمت کمتر ، اشکال ندارد مثلا چک 10 میلیون ت برای 6 ماه بعد فروخته شود به مبلغ 8 میلیون تومان نقدی صحیح است، امّا فروش نسیۀ آن باطل است. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1403.03.09.mp3
8.49M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب هجدهم = انکار حق ( 10 ) 👈☘️ ج دو صفحه 141 🏷 جلسه چهارصد و بیستم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 348 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1403.03.09 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/33269 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص 141 ذم إنكار الحق و الإعراض عنه و الطعن على أهله‏ باب 18 درباره نكوهش نپذيرفتن و دورى از حق و سرزنش كسى كه حق را انکار کند آیه چهارم جاثية ی 7 تا 9 وَيْلٌ لِكُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ واى بر هر دروغگوى گنهكار! ادامه مطالب آیه چهارم 👆👇 لِكُلِّ أَفَّاكٍ‏ اَفّاك كسانى هستند كه معجزات انبياء را سحر ميپندارند و انبياء را ساحر و جادوگر و كذّاب و مجنون و مُفترى ميگويند و پشت پا باحكام الهى و فرامين او ميزنند و بدعت در دين ميگذارند و منكر ضروريّات دين ميشوند . أَثِيمٍ‏ كه در كفر و شرك و ضلالت و معاصى و طغيان و ظلم ثابت و باقى ميمانند ( دو آیه بعد افاک اثیم را معنی می فرماید : ) كيفر الهى با جرم مناسب است، يَسْمَعُ آياتِ اللَّهِ تُتْلى‏ عَلَيْهِ ثُمَّ يُصِرُّ مُسْتَكْبِراً كَأَنْ لَمْ يَسْمَعْها فَبَشِّرْهُ بِعَذابٍ أَلِيمٍ كيفر كسى كه سخن پيامبر را مى‏شنود ولى گويا نشنيده و با اين عمل دل پيامبر را به درد مى‏آورد عذاب اليم است وَ إِذا عَلِمَ مِنْ آياتِنا شَيْئاً اتَّخَذَها هُزُواً أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِين‏ و كيفر كسى كه با مسخره توهين مى‏كند، عذاب مهين است. سخن حقّ را بايد به گوش همه رساند حتّى گنهكاران . أَفَّاكٍ أَثِيمٍ‏ ... تُتْلى‏ عَلَيْهِ‏ ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
1403.03.09 مهدی موعود.mp3
19.92M
🍂🌸🍂🌸🍂🌸 🌸🍂🌸 🍂 🌸 جلد 51 بحار آشنایی با امام عصر عجل الله تعالی فرجه 👈🌷 شباهت‌های امام زمان ( عج الله تعالی فرجه الشریف ) به انبیاء الهی ( 2 ) 🍃 🌼 جلسه شصت و ششم 🌿🌺 تاریخ 1403.03.09 لینک جلسه قبلی👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/33158 ♥️ 🌺🌿 🌸 🍂 🌸🍂🌸 🍂🌸🍂🌸🍂🌸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏51 ص215 تا ص 219 و ... ما فيه ع من سنن الأنبياء و الاستدلال بغيباتهم على غيبته صلوات الله عليهم‏ باب 13 (( شباهت‌های امام زمان (عج) به انبیاء الهی )) و تطبيق غيبتهاى آنها با غيبت آن حضرت‏ 1= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت محمد ص 2= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت نوح ع 3= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت ابراهیم ع 4= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت موسی ع 5= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت عیسی ع 6= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت یوسف ع 7 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت اسماعیل ع * بشارت به ولادت اسماعیل ع و بشارت به قیام قائم (عج) * جوشیدن چشمه زمزم از زمین و برای حضرت نیز آب از سنگ سخت خواهد جوشید 8 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت آدم ع * آدم ع خلیفه در تمام زمین و وارث آن انی جاعِلٌ فی الارض خلیفة حضرت حجّت (عج) نیز وارث زمین و خلیفه خدا وعَدَ اللهُ الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لِیَستخلفَنَّهُم فی الارض 9 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت صالح ع * صالح ع از قومش غایب شد و پس از آنکه به سوی آنها بازگشت عده کثیری او را انکار کردند حضرت مهدی ( عج ) نیز ... 10 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت ایوب ع * فرج بعد از گرفتاری است. 11 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت یونس ع * بازگشت او از غیبت به صورت جوان بعد از پیری و کُهُولت سِنّ است 12 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت داوود ع * چون حضرت قیام کنند، در میان مردم به حکم حضرت داوود حکم می فرمایند و نیازی به شاهد و بیّنه ندارد . 13= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت شعیب ع * شعیب ع قوم خود را به سوی خدا دعوت کرد تا اینکه عمرش طولانی و پیر شد و غایب گشت و دوباره به صورت جوانی به سوی آنها بازگشت حضرت قائم (عج) نیز به صورت جوانی ظهور خواهد کرد. 14 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت هارون ع هارون ع از راه دور سخن حضرت موسی ع را می‌شنید و بالعکس. كافي ج‏8 ص241 قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ مَدَّ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِشِيعَتِنَا فِي أَسْمَاعِهِمْ وَ أَبْصَارِهِمْ‏ از امام صادق ع فرمودند : هنگامی که قائم ( عجّ ) ما به پاخیزد خداوند عزّ و جل در گوش‌ها و چشمان شیعیان ما خواهد افزود حَتَّى لَا يَكُونَ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْقَائِمِ بَرِيدٌ يُكَلِّمُهُمُ فَيَسْمَعُونَ وَ يَنْظُرُونَ إِلَيْهِ وَ هُوَ فِي مَكَانِه‏ به طوری که بین آنها و حضرت قائم عج پیکی نخواهد بود، با آنها سخن می‌گوید و آنها می‌شنوند، و به او نگاه می‌کنند، در حالی که در جای خودش باشد. ( = ارتباطات در عصر ظهور = ) بحار ج‏52 ص391 سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ إِنَّ الْمُؤْمِنَ فِي زَمَانِ الْقَائِمِ وَ هُوَ بِالْمَشْرِقِ‏ امام صادق ع : مؤمن در زمان حضرت مهدی عج در حالی که در مشرق است لَيَرَى‏ أَخَاهُ‏ الَّذِي‏ فِي‏ الْمَغْرِبِ‏ وَ كَذَا الَّذِي فِي الْمَغْرِبِ يَرَى أَخَاهُ الَّذِي فِي الْمَشْرِقِ. برادر خود را در مغرب می‌بیند و همچنین کسی که در مغرب است، برادرش را در مشرق مشاهده می‌کند ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌺 الطاف امام رضا (علیه‌السلام) 🔹 سخنران : عالم ربانی سید محمد ضیاءآبادی 🔸 به نقل از کتاب منتخب التواریخ
💎امام باقر عليه السّلام فرمودند: من أصبح یجد برد حبنا علی قلبه فلیحمد الله علی بادی النعم قیل و ما بادی النعم؟ قال: طیب المولد. 👈 هرکس صبح کند و خنکای محبت ما را در قلب خود بیابد، باید خدا را برای نخستین نعمت سپاس گوید، گفته شد نخستین نعمت چیست؟ فرمودند: حلال زادگی. 📖امالي شیخ صدوق،ج۱،ص۵۶۲،ح۷۵۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 سری بعدی که خواستید سس یا چیزی شبیهش رو از روی سطحی پاکی کنید حتما از این ترفند استفاده کنید