eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.7هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
10.5هزار ویدیو
318 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارآمد‌ترین وسیله‌ی خانگی👏🏻 ▪️اسکاچ‌های دوطرف آهن ربایی که مجبور نیستی دیگه خودتو به خطر بندازی ​​​​​
🔸پاداش هزارساله برای کمک کردن شوهر در خانه به همسر
عارفی را گفتند : فلانی قادر است پرواز کند ، گفت :اینکه مهم نیست ، مگس هم میپرد گفتند :فلانی را چه میگویی ؟ روی آب راه میرود ! گفت :اهمیتی ندارد ،تکه ای چوب نیز همین کار را میکند . گفتند :پس از نظر تو شاهکار چیست ؟ گفت :اینکه در میان مردم زندگی کنی ولی هیچگاه به کسی زخم زبان نزنی ،دروغ نگویی ،کلک نزنی و سو استفاده نکنی و کسی را از خود نرنجانی این شاهکار است . ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯
امروز امام حسین علیه‌السلام: عقل، جز با پیروی از حق، کامل نمی شود.
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_775_تاریخ_1403_03_08.mp3
10.69M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 775 👈 کتاب دِین ( 14 ) 💰💎 خرید دِین 🌷 تاریخ 1403.03.08 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 774 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/33237 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 رساله جامع ج3 ص 451 مسأله 953 طلبکار می‌تواند با رضایت بدهکار، مقداری از بدهی مدّت‌دار وی را نقداً‌ دریافت کند و او را از مقدار باقیماندۀ ‌بدهی، بریء الذمّه نماید. مثلاً 10 میلیون ت شش ماهه به 8 میلیون ت نقدی معامله شود مسأله 954 کسی که از دیگری طلبکار است، می تواند طلب خود را ( چه مدّت‌دار باشد و چه حالّ ) به شخص دیگر به صورت نقد (حالّ ) بفروشد مسأله 958 اگر فرد مالی را به صورت مدّت¬دار، در مقابل مالی که آن هم به صـــورت مدّت¬دار اســت بفروشــد، این قرارداد باطل است؛ چنین معامله¬ای معاملۀ کالی به کالی یا نسیه به نسیه نامیده می¬شود . ( = معاملات آتی یا فردایی ) 1 = معامله کالا نقد پول نقد ( نقدی ) 2 = معامله کالا نقد پول نسیه ( نسیه ) 3 = معامله کالا نسیه پول نقد ( سَلَف ) 4 = معامله کالا نسیه پول نسیه ( کالی به کالی ) ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1403.03.08.mp3
6.21M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب هجدهم = انکار حق ( 9 ) 👈☘️ ج دو صفحه 141 🏷 جلسه چهارصد و نوزدهم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 347 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1403.03.08 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/33239 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص 141 ذم إنكار الحق و الإعراض عنه و الطعن على أهله‏ باب 18 درباره نكوهش نپذيرفتن و دورى از حق و سرزنش كسى كه حق را انکار کند آیه چهارم جاثية ی 7 تا 9 وَيْلٌ لِكُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ واى بر هر دروغگوى گنهكار! ادامه مطالب آیه چهارم 👆👇 وَيْلٌ در موارد متعددى در قرآن بكار رفته است؛ 1 * در مورد خائنان فرهنگى بكار رفته است، آنان كه با دست خود مطالبى مى‏نويسند و به خداوند نسبت مى‏دهند، فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ بقره 79 2 * در مورد ظالمان اقتصادى همچون كم فروشان وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ مطففين 1 3 * در مورد منحرفان اعتقادى مثل كافران، وَيْلٌ لِلْكافِرِينَ ابراهيم 2 و مشركان وَيْلٌ لِلْمُشْرِكِينَ فصّلت 6 4 * در مورد كسانى كه اولياى الهى و حقايق را مسخره مى‏كنند . وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ هُمزه 1 وَيْلٌ لِكُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ أَفَّاكٍ از اِفك به معناى كسى است كه بسيار دروغ مى‏گويد. أَثِيمٍ از اِثم به كسى گفته مى‏شود كه بسيار گناهكار است. ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
علی محبی 1403.03.08.mp3
18.44M
. 🌼 جلسه صد و بیست و یکم 🌺 تدریس کتاب حق الیقین 🌏☄️ وصف بهشت ( 1 ) 🌹 سه شنبه شب 1403.03.08 ♻️ لینک جلسه قبلی 👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/33153 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 سه شنبه ها : حق الیقین علامه مجلسی فصل 15 ص 754 صفت بهشت اوصاف بهشت در آیات و اخبار : باید دانست که ( عقیده صحیح ) : بهشت در بقا و سلامت است و در آن مرگ نمیباشد ... در بهشت پیري و کوري و کري و درد و بیماري و آفت و مرض و همّ و غمّ و اَلَم نمیباشد در بهشت فقر و احتیاج و واماندگی نیست و هر چه نفس خواهش کند و دیده از آن لذت بر دارد براي آدمی حاصل است و دار خلود است هرگز از آن بیرون نمیروند و منزل پاکان و نیکان است و در آن بُغض و حسد وعداوت و نِزاع و جدال نمیباشد و هر کس به آنچه حقتعالی عطا کرده است راضی است و آرزوي مرتبه دیگر نمیکند اهل مرتبه اَعلی بدیدن اهل مرتبه اَدنی می آیند اهل درجه سافله بدرجه عالیه نمیروند ... ایشان را بول و غایط و کثافت نمی باشد و بعنوان عرق خوشبو از ایشان دفع میشود و زنان ایشان را نیز از حوریان و آدمیان مریضی های زنانه و ولادت و بول و غایط و رَشک و حسد و عداوت و بدي اخلاق که عادت زنانست نمیباشد ( = و ازواج مطهره را باین تفسیر کرده اند ) و روشنی بهشت از آفتاب و ماه و ستارگان نیست و پیوسته مانند هواي ما بین طلوع صبح تا طلوع آفتاب است ( = و ظل ممدود را باین تفسیر کرده اند ) ( شراب دنیا مستی و بول و استفراغ و تهوّع دارد و لغو و فحش و دشنام با او میباشد ) و شراب بهشت هیچ یک از اینها را ندارد و لذت شراب را چندین برابر دارد و چون در وقت شراب میوه و کباب و ملاقات دوستان لذیذتر میباشد و از دست غلامان خوش قیافه وهمراهی حوري طلعتان زیبا خوش تر مینماید فرموده ی 15 تا 26 واقعه : ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام تاریخ 1403.03.09 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلچین بحارالانوار تاریخ 1403.03.09 .
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی موعود تاریخ 1403.03.09 .
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_776_تاریخ_1403_03_09.mp3
8.04M
. رساله جامع - جلد 3 🌼 احکام - جلسه شماره 776 👈 کتاب دِین ( 15 ) 💰💎 خريد و فروش چک و سفته 🌷 تاریخ 1403.03.09 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 775 ) 👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/33267 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 رساله جامع ج3 ص 456 مسأله 960 چک¬ یا سفته بر دو قسم است: 1 = چک یا سفتۀ حقیقی؛ که به منزلۀ سند بدهکاری است و بدهکار در ازای بدهی خود به طلبکار می‌دهد. ( بدهکاری ممکن است بابت معاملۀ نسیه یا قرض‌الحسنه یا اُجرت کار و حقوق یا اِتلاف اموال دیگران یا غیر آن حاصل شده باشد ) 2 = چک یا سفتۀ صوری یا دوستانه ؛ که در ازای طلب و بدهکاری نمی‌باشد، ( خلاصه اینکه اگر چک : * حقیقی باشد * از شخص ثالث باشد * واقعا طلبکار باشد * نقدی فروخته شود فروش آن به قیمت کمتر ، اشکال ندارد مثلا چک 10 میلیون ت برای 6 ماه بعد فروخته شود به مبلغ 8 میلیون تومان نقدی صحیح است، امّا فروش نسیۀ آن باطل است. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1403.03.09.mp3
8.49M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 👈 باب هجدهم = انکار حق ( 10 ) 👈☘️ ج دو صفحه 141 🏷 جلسه چهارصد و بیستم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 348 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1403.03.09 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/33269 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص 141 ذم إنكار الحق و الإعراض عنه و الطعن على أهله‏ باب 18 درباره نكوهش نپذيرفتن و دورى از حق و سرزنش كسى كه حق را انکار کند آیه چهارم جاثية ی 7 تا 9 وَيْلٌ لِكُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ واى بر هر دروغگوى گنهكار! ادامه مطالب آیه چهارم 👆👇 لِكُلِّ أَفَّاكٍ‏ اَفّاك كسانى هستند كه معجزات انبياء را سحر ميپندارند و انبياء را ساحر و جادوگر و كذّاب و مجنون و مُفترى ميگويند و پشت پا باحكام الهى و فرامين او ميزنند و بدعت در دين ميگذارند و منكر ضروريّات دين ميشوند . أَثِيمٍ‏ كه در كفر و شرك و ضلالت و معاصى و طغيان و ظلم ثابت و باقى ميمانند ( دو آیه بعد افاک اثیم را معنی می فرماید : ) كيفر الهى با جرم مناسب است، يَسْمَعُ آياتِ اللَّهِ تُتْلى‏ عَلَيْهِ ثُمَّ يُصِرُّ مُسْتَكْبِراً كَأَنْ لَمْ يَسْمَعْها فَبَشِّرْهُ بِعَذابٍ أَلِيمٍ كيفر كسى كه سخن پيامبر را مى‏شنود ولى گويا نشنيده و با اين عمل دل پيامبر را به درد مى‏آورد عذاب اليم است وَ إِذا عَلِمَ مِنْ آياتِنا شَيْئاً اتَّخَذَها هُزُواً أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِين‏ و كيفر كسى كه با مسخره توهين مى‏كند، عذاب مهين است. سخن حقّ را بايد به گوش همه رساند حتّى گنهكاران . أَفَّاكٍ أَثِيمٍ‏ ... تُتْلى‏ عَلَيْهِ‏ ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
1403.03.09 مهدی موعود.mp3
19.92M
🍂🌸🍂🌸🍂🌸 🌸🍂🌸 🍂 🌸 جلد 51 بحار آشنایی با امام عصر عجل الله تعالی فرجه 👈🌷 شباهت‌های امام زمان ( عج الله تعالی فرجه الشریف ) به انبیاء الهی ( 2 ) 🍃 🌼 جلسه شصت و ششم 🌿🌺 تاریخ 1403.03.09 لینک جلسه قبلی👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/33158 ♥️ 🌺🌿 🌸 🍂 🌸🍂🌸 🍂🌸🍂🌸🍂🌸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏51 ص215 تا ص 219 و ... ما فيه ع من سنن الأنبياء و الاستدلال بغيباتهم على غيبته صلوات الله عليهم‏ باب 13 (( شباهت‌های امام زمان (عج) به انبیاء الهی )) و تطبيق غيبتهاى آنها با غيبت آن حضرت‏ 1= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت محمد ص 2= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت نوح ع 3= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت ابراهیم ع 4= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت موسی ع 5= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت عیسی ع 6= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت یوسف ع 7 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت اسماعیل ع * بشارت به ولادت اسماعیل ع و بشارت به قیام قائم (عج) * جوشیدن چشمه زمزم از زمین و برای حضرت نیز آب از سنگ سخت خواهد جوشید 8 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت آدم ع * آدم ع خلیفه در تمام زمین و وارث آن انی جاعِلٌ فی الارض خلیفة حضرت حجّت (عج) نیز وارث زمین و خلیفه خدا وعَدَ اللهُ الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لِیَستخلفَنَّهُم فی الارض 9 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت صالح ع * صالح ع از قومش غایب شد و پس از آنکه به سوی آنها بازگشت عده کثیری او را انکار کردند حضرت مهدی ( عج ) نیز ... 10 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت ایوب ع * فرج بعد از گرفتاری است. 11 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت یونس ع * بازگشت او از غیبت به صورت جوان بعد از پیری و کُهُولت سِنّ است 12 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت داوود ع * چون حضرت قیام کنند، در میان مردم به حکم حضرت داوود حکم می فرمایند و نیازی به شاهد و بیّنه ندارد . 13= شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت شعیب ع * شعیب ع قوم خود را به سوی خدا دعوت کرد تا اینکه عمرش طولانی و پیر شد و غایب گشت و دوباره به صورت جوانی به سوی آنها بازگشت حضرت قائم (عج) نیز به صورت جوانی ظهور خواهد کرد. 14 = شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت هارون ع هارون ع از راه دور سخن حضرت موسی ع را می‌شنید و بالعکس. كافي ج‏8 ص241 قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ مَدَّ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِشِيعَتِنَا فِي أَسْمَاعِهِمْ وَ أَبْصَارِهِمْ‏ از امام صادق ع فرمودند : هنگامی که قائم ( عجّ ) ما به پاخیزد خداوند عزّ و جل در گوش‌ها و چشمان شیعیان ما خواهد افزود حَتَّى لَا يَكُونَ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْقَائِمِ بَرِيدٌ يُكَلِّمُهُمُ فَيَسْمَعُونَ وَ يَنْظُرُونَ إِلَيْهِ وَ هُوَ فِي مَكَانِه‏ به طوری که بین آنها و حضرت قائم عج پیکی نخواهد بود، با آنها سخن می‌گوید و آنها می‌شنوند، و به او نگاه می‌کنند، در حالی که در جای خودش باشد. ( = ارتباطات در عصر ظهور = ) بحار ج‏52 ص391 سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ إِنَّ الْمُؤْمِنَ فِي زَمَانِ الْقَائِمِ وَ هُوَ بِالْمَشْرِقِ‏ امام صادق ع : مؤمن در زمان حضرت مهدی عج در حالی که در مشرق است لَيَرَى‏ أَخَاهُ‏ الَّذِي‏ فِي‏ الْمَغْرِبِ‏ وَ كَذَا الَّذِي فِي الْمَغْرِبِ يَرَى أَخَاهُ الَّذِي فِي الْمَشْرِقِ. برادر خود را در مغرب می‌بیند و همچنین کسی که در مغرب است، برادرش را در مشرق مشاهده می‌کند ادامه دارد 👆👆 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌺 الطاف امام رضا (علیه‌السلام) 🔹 سخنران : عالم ربانی سید محمد ضیاءآبادی 🔸 به نقل از کتاب منتخب التواریخ
💎امام باقر عليه السّلام فرمودند: من أصبح یجد برد حبنا علی قلبه فلیحمد الله علی بادی النعم قیل و ما بادی النعم؟ قال: طیب المولد. 👈 هرکس صبح کند و خنکای محبت ما را در قلب خود بیابد، باید خدا را برای نخستین نعمت سپاس گوید، گفته شد نخستین نعمت چیست؟ فرمودند: حلال زادگی. 📖امالي شیخ صدوق،ج۱،ص۵۶۲،ح۷۵۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 سری بعدی که خواستید سس یا چیزی شبیهش رو از روی سطحی پاکی کنید حتما از این ترفند استفاده کنید
🔹در زمان عثمانی در راه ها سنگ هايى گذاشته میشد که دست در آن داخل میرفت اما کسی نمیدانست که آن شخص که دست خود را فرو میبرد صدقه دهنده است که در سنگ چیزی میگذارد یا محتاجیست که برمیدارد! ‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‎‌‎‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 بابت آهنگ عذر خواهیم 💥 🔹در بیستم ژوئیه سال گذشته در جنگل بارانی کامرون، این شامپانزه از عکاس فرانسوی JC Pierie خواست تا دستانش را برای نوشیدن آب به او، قرض داده کمک کند. سپس به عنوان تشکر آنها را مقابل چشمان حیرت‌زده شاهدین شست. "قدردانی در سکوت"، واقعاً تأثیرگذار است.
حیف نون زنگ میزنه ۱۱۰ میگه: آقا، پدال گاز و پدال ترمز و پدال کلاچ و فرمون و دنده ی ماشینمو دزدیدن! پلیس میگه : آقا، صندلی عقب نشستی، برو صندلی جلو بشین 😂😂🤣😂😅😁😃😃😁😅😅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم یه روش خیلی آسون برای دور کردن پشه های مزاحم 👌 ​​​​​