eitaa logo
SADIQI.IR
767 دنبال‌کننده
463 عکس
86 ویدیو
4 فایل
صفحه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله شیخ کاظم صدیقی
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 بازنشر 📋 حضرت زهرا سلام الله علیها آیت کبرای خدا 🏴 ویژه ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
🔊 بازنشر 📋 حضرت زهرا سلام الله علیها آیت کبرای خدا 🏴 ویژه ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها حضرت صدّیقه‌ی طاهره سلام الله علیها آیت الله العظمی است، آیت کبرای حق تعالی است که این آیه‌ی شریفه‌ی «إِنَّها لَإِحْدَى الْكُبَر» بر حسب روایت منظور حضرت فاطمه‌ی طاهره سلام الله علیها است. سلام خدا بر فاطمه‌ی طاهره سلام الله علیها و خدا در خطاب به این موجود متمرّد بدبخت ثابت شده، عاقبت به شر که عبرت همه‌ی ما است، او شش هزار سال عبادت کرده بود، همه آن‌ها بر باد رفت؛ ما که صد سال هم عمر نمی‌کنیم. یعنی این عبادت ما در برابر طوفان‌ها می‌ماند؛ اگر حواس ما نباشد، وضع ما بدتر از او خواهد بود. شش هزار سال عبادت کجا، صد سال غفلت کجا. یعنی در این شش هزار سال لحظه‌ای آرامش نداشت. این موجود در میان ملائکه مرتّب عبادت می‌کرد و رشد می‌کرد و مقامات جدید به دست می‌آورد. امّا در امتحان ولایت، در امتحان حکومت الهی سقوط کرد. گذشته‌های خود را هم سوزاند، عاقبت خود را هم خراب کرد. این است که: «لَوْ لَا أَنْتَ لَمْ يُعْرَفِ الْمُؤْمِنُونَ بَعْدِي» علی محک است. هر کسی هر چقدر جبهه رفته باشد، هر قدر نماز خوانده باشد، هر قدر احسان کرده باشد به شیطان نمی‌رسد. دست شیطان به دامن ولایت نرسید. خدا او را مخذول کرد. فرمود: «فَاخْرُجْ» او را خارج کرد. فرمود: «فَإِنَّكَ رَجيمٌ‏» او را طرد کرد. فرمود: «وَ إِنَّ عَلَيْكَ لَعْنَتي‏ إِلى‏ يَوْمِ الدِّينِ‏» او را ملعون کرد. هم ملعون شد، هم مطرود شد، هم اخراج شد. این بدبختی‌ها و نکبت‌ها در فاصله گرفتن با ولایت است. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 875 📋 فلسفه نماز در خطبه فدکیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 06 دی 1399 🔴
875 🔴 فلسفه نماز در خطبه فدکیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 06 دی 1399 «وَ الصَّلاةَ تَنْزیهاً لَکُمْ عَنِ الْکِبْرِ». خداوند متعال نماز را اکسیری قرار داده است که اگر کسی با حقیقتِ نماز مماس بشود زنگارِ خودبینی و خودخواهی و خودبزرگ‌بینی از وجودِ او زدوده می‌شود، حجابِ أنانیّتِ او از بین می‌رود، انسان حقیقتِ خود را که «فقر الی الله» است درک می‌کند، «وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي»، لذا خدای متعال برای نماز یک حسابِ خاصّی باز کرده است، اینکه «اگر نماز قبول بشود همه چیز قبول می‌شود» یعنی چه؟ یعنی اگر نماز درست شد همه چیزِ ما درست می‌شود، آن عالَم باطنِ این عالَم است، «إِنْ قُبِلَتْ قُبِلَ مَا سِوَاهَا».
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 876 📋 نمازِ شهید سلیمانی رحمة الله تعالی علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 06 دی 1399 🔴
876 🔴 نمازِ شهید سلیمانی رحمة الله تعالی علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 06 دی 1399 شما نماز شهید سلیمانی را دیده‌اید، هم در جبهه از طریقِ سیما مشاهده کرده‌اید، هم کسانی که با ایشان مأنوس بودند، در نماز میهمانِ خدای متعال بود. اگر نماز خراب باشد عمودِ خیمه‌ی دین خراب است، سقفِ آن بر سرِ ما می‌آید، اما اگر عمود محکم باشد سقف را نگه می‌دارد، نماز عمودِ دین است، و ولایت عمودِ نماز است، شالوده‌ی نماز هم ولایت است. اگر ولایتِ کسی ولایتِ ذهنی نباشد، ولایتِ عینی باشد، بداند که خدای متعال رب‌العالمین است، وقتی خدای متعال رب‌العالمین و خالق و مالک و مَلِک و مربّیِ ما هست ما را بی‌برنامه نگذاشته است، و برای اجرای برنامه در هر زمانی کسی در رأسِ حرمِ اهلِ ایمان هست که ما باید از او دستوراتِ خدای متعال را بگیریم، و اگر کسی خود را مِلکِ خدای متعال می‌داند در لحظه‌ای از لحظاتِ زندگی حق ندارد به خود آزار بدهد، خدای متعال دم به دم به ما وجود می‌دهد، آیا معنی دارد من که هیچ چیزی از خود ندارم خود را مستقل ببینم و بگویم من که بچه یتیم هستم سرپرست می‌خواهم؟ ای کاش بچه یتیم بودیم، اگر خدای متعال بخواهد لحظه‌ای نفسِ ما را قطع کند نفس می‌رود و دیگر بالا نمی‌آید، حیاتِ ما به دستِ اوست، وجودِ ما به دستِ اوست، عزّتِ ما به دستِ اوست، همه چیزِ ما از اوست، ما که برای خودمان نیستیم، «أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ»، قرآن کریم چه استدلالِ روشنی دارد، «أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ»، اگر ما خالق داریم، خالقِ ما، همانطور که در حقوقِ فطریِ بشر هر کسی مالکِ کارِ خود است، ما کارِ خدای متعال است، خدای متعال مالکِ کارِ خود است، مگر می‌شود ملک در برابرِ مالک بگوید که من هر کاری که دوست داشته باشم انجام می‌دهم؟ این «امامت» تضمین کننده‌ی بندگی و معرفتِ انسان است، نمازِ شهید سلیمانی مبنا داشت، لذا چه حضوری در نماز داشت، «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ * الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ».
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 877 📋 جهادِ شهید سلیمانی رحمة الله تعالی علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 06 دی 1399 🔴
877 🔴 جهادِ شهید سلیمانی رحمة الله تعالی علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 06 دی 1399 «وَ الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْلامِ»، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حکمتِ جهاد را که خدای متعال واجب کرده است «حفظِ اساسِ عزّت و سربلندیِ اسلام» بیان می‌فرمایند. اگر ما رزمنده و جهادی و سنگرنشین و مرزبان و مدافعِ حرم و حریم نباشیم عزّتِ دینی نخواهیم داشت، «وَ الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْلامِ». شهید سلیمانی رضوان الله تعالی علیه در این جهت هم عزیز زندگی کرد، و عزیز رفت، و هم برای جهانِ بشریّت «عزّت» بود، برای امّتِ اسلامی «شرف» بود، برای جبهه‌ی مقاومت «قلّه» بود، همه خود را با او می‌سنجند، «وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا». یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی رحمة الله تعالی علیه که نشانه‌ی تقوا و تعبّد و ولایتمداریِ ایشان بود قدرتِ پیشگویی بود، می‌توانست مسائلِ بعد را پیش بینی کند، لذا حضرت آقا فرمودند ایشان این قضیه‌ی داعش را پیش بینی کرده بودند که یک اتّفاقی در حالِ حدوث است و یک خطرِ اینطوری در راه است، این بزرگوار بر «وَ الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْلامِ» و «ولایتنا اَماناً للفرقة»، ولایتِ ما را رمزِ وحدت قرار داده است، شهید سلیمانی این موضوع را با همه‌ی وجودِ خود باور داشت.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 878 📋 اهمیّتِ «سلام» و نکاتی در این موضوع ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 20 دی 1399 🔴
878 🔴 اهمیّتِ «سلام» و نکاتی در این موضوع ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 20 دی 1399 «إِنَّ أَبْخَلَ اَلنَّاسِ مَنْ بَخِلَ بِالسَّلاَمِ»، بی‌سلامی خیلی نکبت است و داشتنِ توقعِ سلام از دیگران و منتظرِ سلام بودن بی‌توفیقی است، غیبتِ از میدانِ مسابقه است، «سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ»، سلام حسنه است، درجه است، تخلّق به اخلاقِ خدای متعال و اولیای الهی و ملائکه است، و از صفاتِ بهشت است، «تَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلَامٌ»، تحیّتِ بهشتیان «سلام» است. این تلقینِ سلامتی که من باید برای جامعه مایه‌ی سلامت باشم، نویدِ امن بدهم، افرادِ جامعه، افرادی که با من تعامل دارند مرا در مقامِ آدمیت و خلافتِ الهی ببینند و مظهریتِ اسمِ مبارکِ سلام در شئونِ زندگیِ یک مسلمان باید به اثبات برسد. لذا «سلام» آغازِ حرکتِ در مسیرِ سلامت است، «سلام» تواصی به حق است، اگر حیوان قصدِ خیری هم نداشته باشد، چون کارِ او غریزی است و ارادی نیست، ولی چهارپایان ضرری ندارند، لکن همه‌ی همّتِ آن‌ها شکمشان است، وقتی انسان سلام می‌کند یعنی همّتِ او سلامتِ جامعه است، نجاتِ جامعه است، و وقتی سلام می‌کند اعلانِ سنخیت نسبت به عناصر و مجاریِ فیضِ الهی است، و این ادبی که حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها با ابلاغِ سلامِ خدای متعال بر او چه ادبی نشان داد، «أَنْتَ السَّلامُ وَ مِنْکَ السَّلامُ وَ لَکَ السَّلامُ وَ إِلَيْکَ يَعُودُ السَّلامُ»، خدای متعال به من سلام رسانده است، خودِ او سلام است، و سلام از او می‌آید و سلام به او برمی‌گردد. بنابراین مبدأ و مقصدِ سلام «رنگِ خدا گرفتن» است، سبقة الله است، و انسانی که به امام سلام می‌کند اعلانِ این است که مغناطیسِ وجودِ لاهوتیِ شما دلِ ضعیفِ مرا به خود مجذوب می‌کند، اجازه بدهید من با شما باشم، در خطِ شما باشم، با شما به مقصدِ اعلی بروم. سلامِ ما چیزی بر امامان علیهم السلام اضافه نمی‌کند، اما بر خودمان اضافه می‌کند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 879 📋 اثراتِ «سلام» در زیارت جامعه کبیره ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 20 دی 1399 🔴