eitaa logo
SADIQI.IR
755 دنبال‌کننده
504 عکس
91 ویدیو
4 فایل
صفحه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله شیخ کاظم صدیقی
مشاهده در ایتا
دانلود
833 🔴 برای رسیدن باید «بیچاره» باشیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه دو رمز به «عنوان بصری» دادند و بعد هم فرمودند که به دنبالِ دیگران برو. حضرت خواستند او را بیچاره کنند، تا زمانی که بیچاره نباشد... تا زمانی که انسان افتاده نباشد دستِ انسان را نمی‌گیرند، وقتی که من «من» هستم و خیلی هم گردن‌کلفت هستم و روی پای خودم هستم و تازه به دیگران هم می‌گویم که من را دارید، برای چه به دادِ من برسند؟ من که نیازی ندارم! حضرت خواستند که یک تلنگری بزنند تا بیفتد، اگر افتاده بود آن وقت دستِ او را بگیرند و او را بلند کنند، اگر افتادگی نیاموخته است و افتاده نیست، حضرت به انسان‌های سرپا کاری ندارند، یعنی آن‌ها کاری به حضرت ندارند، نمی‌دانند که خودشان را بی‌نیاز می‌دانند. حضرت فرمودند که برو، ولی رمز را دادند و بعد فرمودند که برو، او هم رفت و خانه‌نشین شد و هجران او را در به در کرد و دید نه به سابقه‌ی خود، نه به وضعِ خود، هیچ چیزی ندارد که ببرد و بگوید که به این دلیل مرا قبول کنید، به سراغِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم رفت؛ می‌گوید رفتم و در روضه‌ی منوّره نماز خواندم. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 834 📋 کمک گرفتن از صبر و نماز ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
834 🔴 کمک گرفتن از صبر و نماز ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ وقتی بیچاره شدید نماز بخوانید، «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ»، در بیچارگی‌ها، در گرفتاری‌ها صبر کنید، مگر کسی را بجز او دارید؟ او هم «نماز» را درِ ارتباط قرار داده است، «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ». «عنوان بصری» می‌گوید به کنارِ روضه‌ی نبوی رفتم و دو رکعت نماز خواندم، و بعد از نماز تضرّع کردم، بیچارگی و درماندگیِ خودم را به خدای متعال عرضه داشتم، و درخواستِ خود را به خدای متعال عرضه داشتم. دو چیز خواست، اول اینکه یک جایی در قلبِ امام جعفر صادق صلوات الله علیه برای من باز کن، «یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَنْ تَعْطِفَ عَلَیَّ قَلْبَ جَعْفَرٍ»، ما که رفتیم میل و رغبتی از حضرت ندیدیم، گویا از چشم و دلِ حضرت افتاده‌ایم، ما جایی در دلِ امام جعفر صادق صلوات الله علیه نداریم. اولین چیز این بود که جذبه باید از آن طرف باشد. گر که ز معشوق نباشد کشش کوششِ عاشقِ بیچاره به جایی نرسد اول از آن طرف یک جذبه و کششِ نامرئی مرا بگیرد، منِ بیچاره پرِ کاه هستم و باد مرا این طرف و آن طرف می‌کند، من یک قطره‌ی ناچیز هستم، اگر دریا مرا جذب نکند در هوا نابود می‌شوم و به جایی نمی‌رسم، «یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَنْ تَعْطِفَ عَلَیَّ قَلْبَ جَعْفَرٍ»، اول این است. آقا! یک نگاهی هم به ما کنید، آقا! ما را تحویل بگیرید، آقا! اگر فقط خوب‌ها به شما راه داشته باشند ما دامانِ چه کسی را بگیریم و به کجا پناه ببریم؟ بعد هم از هدایتِ نوری و علمیِ حضرت... نمی‌خواهم درس بخوانم که مُلّا بشوم که بگویند فلانی هم صاحب نظر و مجتهد است تا مرا در فلان اداره قبول کنند، آدرسِ خدای متعال را می‌خواهم، آدرسِ بهشت را می‌خواهم، آدرسِ درجاتِ قرب می‌خواهم، «وَ تَرْزُقَنِی مِنْ عِلْمِهِ مَا أَهْتَدِی بِهِ إِلَى صِرَاطِکَ الْمُسْتَقِیمِ»، من هدایت می‌خواهم، من بیچاره هستم، من راه را گُم کرده‌ام، من عمری عوضی بوده‌ام و عوضی رفته‌ام، به نا‌اهل‌ها رجوع کرده بودم، می‌خواهم این روزهای آخرِ عمرِ خود راه را درست بروم تا به مقصد برسم. بعد از این نماز به درِ خانه‌ی امام جعفر صادق صلوات الله علیه آمد، حال اینطور دارد: «فَلَمَّا حَضَرْتُ بَابَ دَارِهِ اسْتَأْذَنْتُ» سرزده داخل نشو می‌کده حمام نیست ببین آیا تو را راه می‌دهند یا نه، اجازه بگیر، این اذن خواستن خیلی مهم است، از وقتی که وضو می‌گیریم باید خودمان را پشتِ در ببینیم، تا بعد می‌آییم و اذان می‌گوییم و اقامه می‌گوییم، همه‌ی این‌ها مقدّمات است، همه‌ی این‌ها در زدن است. لذا وجود نازنینِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه و اهل بیت علیهم السلام وقتی وضو می‌گرفتند رنگشان می‌پرید، بدنشان ارتعاش پیدا می‌کرد، «وضو گرفتن» آغازِ حرکت است و مانندِ این است که پشتِ در هستید، همینطور وضو نگیرید، وضوی تو مقدّمه‌ی سیرِ به سوی اوست، اذنِ دخول است. بعد هم اذان و اقامه، هر دو... یعنی وقتی از درِ صحن وارد می‌شوید همانجا می‌ایستید و یک اذن می‌خواهید، بعد می‌آیید و درِ ورودیِ حرم می‌ایستید، بعد درِ ورودیِ محوطه‌ی ضریح می‌ایستید، همینطور یک در بعد از درِ دیگر باز می‌شود تا اینکه ما به ضریح مقدّس می‌رسیم. خودِ وضو یک مرحله‌ی اذن است، اذان مرحله‌ی دوم است، اقامه مرحله‌ی سوم است، بعد آن تکبیراتِ هفتگانه خیلی اسرارآمیز است، باید آرام آرام رفت. حال «عنوان بصری» هم متوجّه بود، «فَلَمَّا حَضَرْتُ بَابَ دَارِهِ اسْتَأْذَنْتُ»، همینطور که وارد نمی‌شوند، باید اذن گرفت. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ✳️ 💢 قرآن کریم به مؤمنین دستور می دهد که «کونوا مع الصادقین»؛ مسلّماً بودنِ با صادقین «صداقت» می خواهد. شهید سلیمانی رحمة الله علیه که حضرت آقا عبارتِ «مکتب شهید سلیمانی» را در مورد ایشان فرمودند، ایشان بعنوان یک شخص نیستند، بعنوان یک جریان عرفانی هستند، یک جریان جهادی هستند، یک جریان بندگی هستند. 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق 22 شهریور 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎬 💢 قرآن کریم به مؤمنین دستور می دهد که «کونوا مع الصادقین»؛ مسلّماً بودنِ با صادقین «صداقت» می خواهد. شهید سلیمانی رحمة الله علیه که حضرت آقا عبارتِ «مکتب شهید سلیمانی» را در مورد ایشان فرمودند، ایشان بعنوان یک شخص نیستند، بعنوان یک جریان عرفانی هستند، یک جریان جهادی هستند، یک جریان بندگی هستند. 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق 22 شهریور 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 قرآن کریم به مؤمنین دستور می دهد که «کونوا مع الصادقین»؛ مسلّماً بودنِ با صادقین «صداقت» می خواهد. شهید سلیمانی رحمة الله علیه که حضرت آقا عبارتِ «مکتب شهید سلیمانی» را در مورد ایشان فرمودند، ایشان بعنوان یک شخص نیستند، بعنوان یک جریان عرفانی هستند، یک جریان جهادی هستند، یک جریان بندگی هستند. 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق 22 شهریور 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 835 📋 اهمیّتِ اذن دخول ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
835 🔴 اهمیّتِ اذن دخول ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ مرحوم آقای بهجت اعلی الله مقامه الشّریف هم خودشان اینطور می‌گفتند، و هم از استادشان آیت الحق آمیرزا علی آقای قاضی اعلی الله مقامه الشّریف نقل می‌فرمودند که وقتی به حرم می‌روید اذنِ دخول بخوانید، اگر در این استیذان دل شکست و اشک جاری شد بدانید که اجازه گرفته‌اید، اما اگر دلِ تو نشکست و اشکِ تو نیامد معلوم می‌شود که نتوانسته‌ای برای زیارت اذن بگیری. مرحوم آشیخ غلامرضا یزدی رضوان الله تعالی علیه که از نجف مریض‌حال بودند... در دوران طلبگیِ خود هم مشکلِ تنگیِ نفس و مشکلاتِ دیگری داشتند، با آن حال و مزاج از نجف تا کربلا پیاده آمده بود، آن زمان حرم حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه سه درب داشت، نامِ یکی از درب‌ها «باب الحبیب» بوده است... چه حبیبی! چه جایگاهی دارد! من در این سفرهای اخیرِ خود از یک کسی آموختم و مرتّب ضریحِ ایشان را می‌گرفتم و عرض می‌کردم: یا حبیب الحسین! إجعَلنی حَبیبً لِلحُسَین! تو که رسیده‌ای و حبیب شده‌ای، یک نگاهی هم به ما کن تا ما هم حبیبِ حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه بشویم. می‌گوید: باب الحبیب ایستادم و اذنِ دخول خواندم، دیدیم نه! دل شکسته نشد و کاسه‌ی دل را نشکاندند، بارشِ ابر برای من پیش نیامد. به دربِ دوم و سوم رفتم و دوباره به «باب الحبیب» برگشتم، آنجا عرض کردم: یا اباعبدالله! از نجف تا اینجا آمده‌ام، من شما را می‌خواستم، ولی معلوم شد که شما مرا نمی‌خواهید، تا این مطلب را عرض کردم دیدم عجب رقّت و سوز و گداز و اشکی به من دادند، اگر انسان اصرار کند انسان را پشتِ در نمی‌گذارند، ما زود خسته می‌شویم و قهر می‌کنیم، ما بی‌معرفت هستیم و خیال می‌کنیم که آن عزیزان به ما احتیاج دارند! رسیدنِ به معشوق ناز کشیدن می‌خواهد، ما باید به دورِ آن عزیزان بگردیم، باید التماس کنیم. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ✳️ 💢 در این کتاب «هفتاد سال عبادت» که وصیتنامه های شهدا را جمع کرده است... این وصیتنامه ی شهید باغانی را پسرِ همین شهید باغانی که جزو شهدای حزب بود و شهید زنده است، آنجا بود و خدای متعال ایشان را نگه داشت و الان به سبزوار رفته است... حضرت آقا فرموده اند: من این وصیتنامه را مکرر خوانده ام و هر مرتبه مطلبِ جدیدی از آن برداشت کرده ام شهید باغانی در وصیتنامه ی خود دارند: کسی شهید می شود که قبلاً شاهد و شهید باشد. 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق 22 شهریور 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎬 💢 در این کتاب «هفتاد سال عبادت» که وصیتنامه های شهدا را جمع کرده است... این وصیتنامه ی شهید باغانی را پسرِ همین شهید باغانی که جزو شهدای حزب بود و شهید زنده است، آنجا بود و خدای متعال ایشان را نگه داشت و الان به سبزوار رفته است... حضرت آقا فرموده اند: من این وصیتنامه را مکرر خوانده ام و هر مرتبه مطلبِ جدیدی از آن برداشت کرده ام شهید باغانی در وصیتنامه ی خود دارند: کسی شهید می شود که قبلاً شاهد و شهید باشد. 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق 22 شهریور 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 در این کتاب «هفتاد سال عبادت» که وصیتنامه های شهدا را جمع کرده است... این وصیتنامه ی شهید باغانی را پسرِ همین شهید باغانی که جزو شهدای حزب بود و شهید زنده است، آنجا بود و خدای متعال ایشان را نگه داشت و الان به سبزوار رفته است... حضرت آقا فرموده اند: من این وصیتنامه را مکرر خوانده ام و هر مرتبه مطلبِ جدیدی از آن برداشت کرده ام شهید باغانی در وصیتنامه ی خود دارند: کسی شهید می شود که قبلاً شاهد و شهید باشد. 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق 22 شهریور 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 836 📋 جربزه و جرأت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
836 (قسمت اول) 🔴 جربزه و جرأت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 یک مقطعی از زمان که محدود به زمان نبود، زمان «بستر» بود، حقیقت تجلّیِ نورِ خدای متعال بود، و ظهورِ حقیقتِ ایمان و یقین و عشق و محبّتِ خدای متعال بود. انقلاب از ابتدا آیتِ بزرگِ خدای متعال است و با مبادیِ علمی و تجربی خیلی قابل محاسبه نبوده و نیست. چه چیزی در گوشِ مرحوم امام گفتند که همه‌ی محاسبات را بهم ریخت و در اوجِ تسلّطِ امریکا به این کشور و سلطه‌ی اطلاعاتی و نظامی و فرهنگی در اوجِ تحققِ بی‌مبالاتی و هرزگی و بی‌اعتناییِ جوان‌ها به دین با خالی شدنِ دانشگاه‌ها بطورِ مطلق از گرایشاتِ معنوی و اسلامی، در شرایطی که دیگر خاطرِ آن‌ها جمع بود که هر کسی که متدیّن است دیگر مرتجع است، و این‌ها فقط برای نماز خواندنِ فردی، تازه نماز هم برچیده شده بود، امام خمینی رحمة الله تعالی علیه در آن شرایط فریاد برآورد و شاه را تهدید کرد که کاری نکن که مثلِ پدرت وقتی رفتی مردم خوشحالی کنند، این حرف‌ها حرف‌های عادی نبود، عُرفِ جامعه‌ی ما هم، هم در دورانِ حضراتِ ائمه معصومین علیهم السلام بعد از قیام و نهضتِ حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه جامعه هیچ وقت آمادگی نداشت که امامِ معصومی پرچمِ مدیریتِ جامعه را بدست بگیرد، حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه در میانِ ائمه علیهم السلام جزوِ نقش‌آفرینانِ دسته‌اول است در تربیتِ شاگرد، برای هیچ کدام از امامانِ ما چهار هزار دانشمند در کلاسِ درسشان گفته نشده است، این امام صادق صلوات الله علیه که حوزه تأسیس کرده است و بازارِ ایشان در حضورِ مشتریانِ علم خیلی رایج بوده است وقتی آن همراه و شاگردِ ایشان عرضه می‌دارد که آقا چرا قیام نمی‌کنید؟ چرا بر علیهِ این حکومتِ فاسد به پا نمی‌خیزید؟ قریب به این مضامین... حضرت فرمودند: آیا حاضر هستی که برویم و یک گشتی بزنیم؟ یک قاطر و یک الاغ آوردند، حضرت فرمودند که تو بر قاطر سوار شو و من هم بر الاغ، و به بیابان رفتند، در مسیر آن‌ها یک چوپانی گوسفند می‌چراند، حضرت فرمودند اگر من به عددِ این گوسفندها یاور داشتم دست روی دستِ خود نمی‌گذاشتم و قیام می‌کردم، آن فرد می‌گوید: من شمردم و دیدم تعدادِ آن گوسفندها به بیست رأس نمی‌رسید، عددِ آن نوشته شده است اما من دقیق در خاطر ندارم، عرض می‌کنم که به بیست رأس نمی‌رسید، حضرت فرمودند اگر من به این تعداد یار و یاور داشتم قیام می‌کردم. بنابراین صرفِ تأسیسِ حوزه، وجودِ انسان‌های درس‌خوانده و ملّا، این دلیلِ بر این نیست که زمینه آماده است که انسان بتواند ریشه‌ی فساد و شرک و استکبار را بخشکاند، باید امتحاناتِ خیلی سختی را تجربه کرد تا آمادگیِ جامعه برای پذیرش توحیدِ جهانی و عدلِ جهانی و امنیتِ جهانی محرز بشود و ان شاء الله حضرت در آن وقت تشریف‌فرما می‌شوند. ولی امام خمینی رحمة الله تعالی علیه یک پدیده‌ی خیلی استثنائی هستند، و قطعاً هم امام خمینی رحمة الله تعالی علیه حکیم و منطقی و اصولی بودند و فکرِ ریاضی داشتند و هرگز کاری به گزاف انجام نداده‌اند، امام خمینی رحمة الله تعالی علیه عاقل و عادل و متعادل و متوازن و حسابگر بودند. اگر چیزی در گوشِ امام خمینی رحمة الله تعالی علیه گفته نمی‌شد این جرأت و جسارت... که وقتی جریانِ 17 شهریور پیش آمد و هزاران نفر به خاک و خون کشیده شدند امام خمینی رحمة الله تعالی علیه خم به ابرو نیاوردند، معمولاً علماء در مسئله‌ی «دماء» خیلی احتیاط می‌کنند، ولی امام خمینی رحمة الله تعالی علیه تأسّف خوردند که ای کاش من هم در میانِ شما بودم، و تعبیری داشتند که حیاتِ من که برای شما کاری نکرد و من سینه‌ام را برای سرنیزه‌ها آماده کرده‌ام، ای کاش در میانِ شما بودم و خونِ من ریخته می‌شد تا شاید مرگِ من برای جامعه اثری می‌گذاشت. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
836 (قسمت دوم) 🔴 جربزه و جرأت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 چنین جربزه و جرأتی در میانِ علمای ما سابقه ندارد، که امام خمینی رحمة الله تعالی علیه مستقیماً با امریکا و اسرائیل و در درجه‌ی سوم با شاه برخورد کنند، و جامعه را بر علیهِ این جریانِ فسادِ جهانی هم روشن کند و هم تهییج و تحریک بنماید. هم این مسئله مسئله‌ی عادی به نظر نمی‌رسد، و هم پیشگویی‌هایی که مرحوم امام خمینی رحمة الله تعالی علیه کردند، هم در مسائلِ داخلی و هم در مسائلِ جهانی، پیشگویی‌های امام خمینی رحمة الله تعالی علیه پیشگویی‌های واقع‌بینانه بود که نشانه‌ی اشراف به غیب یا اتّصال به چشمه‌ی غیب که وجود نازنین حضرت حجّت ارواحنا فداه و رجال الغیبِ ایشان است، لذا انسان می‌بیند که مسائل قدم به قدم و غیرعادی بوده است. منطقی نیست که تمامِ دنیا با همه‌ی تسلیحات و تجهیزاتِ پیچیده‌ی نظامی و اطلاعاتی و تبلیغاتِ پُرحجمِ بدتر از هجومِ نظامی، این جنگِ روانی هست، که بوق‌های تبلیغاتیِ شیاطین و مستکبرین، هم نوعِ تبلیغاتِ آن‌ها علمی است و تجربی است، و هم امکاناتِ تبلیغاتیِ آن‌ها بسیار وسیع است، و هم نفوذی‌هایی که این‌ها در هر کشوری تربیت کرده‌اند، و این نفوذی‌ها می‌توانند ایجادِ بحران کنند، دشمنانِ ما همه‌ی این‌ها را داشتند و ما فاقدِ تجهیزاتِ لازم برای مقابله‌ی با یک کشور تا چه برسد به شرق و غرب را نداشتیم، اوضاعِ اقتصادیِ امروز بدتر از امروزی است که اوضاعِ اقتصادی خیلی خراب است، ولی آن روز هم سیلوهای ما خالی بود، انقلاب تازه پیروز شده بود، ارتش بهم ریخته بود، سلاح‌ها به غارت رفته بود، ارتش ارتشِ تربیت‌شده‌ی مستشارانِ نظامیِ امریکا بودند، نیروی هوایی ما، غالباً خلبان‌های ما در امریکا دوره دیده بودند، و آن‌ها هیچ علمی را بدونِ پیوستِ فرهنگی به هیچ جامعه‌ای نداده‌اند، و فضای دانشگاه‌های ما نه فضای دینی بود و نه فضای انقلابی بود، همه‌ی رؤسای دانشگاه‌ها وابستگان به دربار بودند، جرأتِ نفس کشیدن نداشتند، اعتقاد هم نداشتند. امام خمینی رحمة الله تعالی علیه در چنین فضایی بلند می‌شوند و می‌گویند که من تو را نصیحت می‌کنم، مگر دوست داری که به تو بگویند که تو یهودی هستی؟ بعد هم می‌فرمایند که من تو را از این کشور بیرون می‌کنم. خاطرِ امام خمینی رحمة الله تعالی علیه در اینجا خیلی جمع است، در حدیث داریم که اگر انسان بداند چه زمانی می‌میرد، دیگر قبل از آن هیچ باک و ترسی ندارد، چون خودِ آن أجل نشان می‌دهد که اگر تمامِ عالَم جمع بشوند نمی‌توانند برای من کاری کنند، خودِ أجل جزوِ نگهبان‌ها و محافظین است. گویا به امام خمینی رحمة الله تعالی علیه اطلاع داده بودند که تو این بار را به مقصد می‌رسانی، این دل آرام بود، همانطور که در رحلتِ خویش فرمودند: من با دلی آرام... نفسِ مطمئنّه بود دیگر! 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 837 📋 دفاع مقدّس جزوِ معجزاتِ انقلاب اسلامی است ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
837 🔴 دفاع مقدّس جزوِ معجزاتِ انقلاب اسلامی است ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 بعد هم این جنگ واقعاً جزوِ معجزاتِ انقلاب است، جزوِ معجزاتِ قرآن کریم است، جزوِ معجزاتِ تشیّع است. هر قدرتی بود تسلیم می‌شد، مانندِ «دو دو تا چهارتا است»، مگر در برابرِ سلاح‌های شوروی و امریکا و انگلیس و آلمان و ایتالیا و فرانسه... که حال برخی از تجهیزاتِ نظامیِ این‌ها در بُعدِ نیروی هوایی و جاسوسی مطرح است، ما حتّی نامِ خیلی از آن‌ها را هم نمی‌دانیم، ولی این‌ها آمدند و در عراق سرمایه‌گذاری کردند و کشورهای عربی هم پول دادند و هم نیروی نظامی دادند، ما از هجده کشور اسیر گرفته‌ایم، رسماً هجده کشورِ عربی مستقیماً وارد جنگ با ما شدند. ما هم در داخل، هم جریانِ نفاق بود، مجاهدینِ خلق بود، که این شبکه‌ی جهنّمی جوان‌های کشور را شکار کرده بودند و خطرناک هم بودند، تشکّل‌های دیگری هم بودند که آن‌ها هم بی‌خطر بودند، بعلاوه به دولتِ موقت مبتلا بودیم، بعد از آن هم به بنی‌صدر مبتلا شدیم، یعنی همه‌ی امکانات و خزینه‌ی ما به دستِ کسانی بود که نه عقیده به جنگ داشتند و نه عقیده به ولایت فقیه! یک کشور در چنین شرایطی هشت سال پنجه در پنجه‌ی گرگ‌های خطرناکِ مجهّزِ روی امکانات نشسته قرار بگیرد و خَم به ابرو نیاورد. واقعاً «عَمِيَتْ عَيْنٌ لاَ تَرَاكَ وَ لاَ تَزَالُ عَلَيْهَا رَقِيباً وَ خَسِرَتْ صَفْقَةُ عَبْدٍ لَمْ تَجْعَلْ لَهُ مِنْ حُبِّكَ نَصِيباً»، باید خدای متعال را دید، و خدای متعال خود را در این دوران دفاع مقدّس نشان داد، «فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ»، جای این است که ما بیدار بشویم، بدانیم که کار به دستِ اوست، «مَا شَاءَ اَللَّهُ كَانَ وَ مَا لَمْ يَشَأْ لَمْ يَكُنْ»، جزئی و کلّیِ امور عالَم از مجرای مشیّتِ بالغه‌ی خدای متعال عبور می‌کند و قهّاریتِ خدای متعال همه‌ی قدرت‌ها را آب می‌کند. یکی از کلاس‌های نابِ توحید این هشت سال دفاع مقدّس بود که موحّدان به توحیدِ کامل نائل شدند و بر عرفای سالیانِ سال با استاد سیر و سلوک کرده را جای گذاشتند و پریدند و رفتند. لذا شما هرچه در حالاتِ شهدای بزرگوارِ دوران دفاع مقدّس مطالعه کنید، شرایطِ شروع جنگ را ببینید، وضعیّتِ این کشور را، و انسجامِ همه‌ی قدرت‌های بزرگ را، یکدستیِ آن‌ها را در برابرِ ما... شوروی و امریکا همیشه رقیبِ یکدیگر بودند، دو قطبِ متنازع بودند، ولی در نابودیِ ما هیچ اختلافی نداشتند و با یکدیگر هماهنگ بودند، و قدرت‌های اتمی بدونِ استثناء آمده بودند که این آتش را خاموش کنند، ولی دیدید «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ». در این جنگ اشخاصی که جمالِ امام زمان ارواحنا فداه را دیدند و با رجال الغیبِ امام زمان ارواحنا فداه مرتبط شدند، کسانی که کاملِ جان‌شان با شربتِ نمازِ شب، نمازِ اولِ وقت، ناله‌های جانسوز در سنگرهای دفاع، محشر بود... که این فتح الفتوح هم همین بود. امریکا و شوروی آدم نبودند، غلبه‌ی بر این‌ها هنر نیست، ولی هنر این نفسِ امام خمینی رحمة الله تعالی علیه بود که نفوس را قدسی و عرشی و آسمانی کرد، این‌ها خدای متعال را با همه‌ی وجود یافتند، و عشقِ خدای متعال، ما سوی الله... که خودشان هم یکی از ماسوی‌الله بودند همه را خاکستر کردند، بجز خدای متعال را نداشتند، بجز خدای متعال را ندیدند. این فتح الفتوحی بود که حوزه‌های ما هم بیش از پنج هزار کبوترِ خونین‌بال به معراج اعزام کردند. و جای دارد که همواره ما این آیه‌ی کریمه را که حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه بعد از شهادت حضرت حمزه‌ی سیّدالشّهداء علیه السلام و شهدای احد تلاوت می‌کردند و چشم به راه بودند... «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»، حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه هم روز عاشورا مکرر به بالینِ هر شهیدی که می‌رفتند در چند مورد این آیه را به زبان مبارکشان آوردند، «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ...»، این غیر از فتوحاتِ خاکی است، قرآن کریم چه چیزی را برجسته می‌کند؟ «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا». 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ✳️ 💢 سعی کنیم باطنِ ما بهتر از ظاهرِ ما باشد، سَریره ی خود را اصلاح کنیم، «مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ أَصْلَحَ اَللَّهُ عَلاَنِيَتَهُ» واقعاً بینِ خود و خدا دو رکعت نمازتان نمره دارد؟ آیا امام زمان ارواحنا فداه یک نماز از ما به محضرِ خدای متعال تقدیم داشته‌اند؟ حضرت باید کارنامه‌های ما را امضاء کنند دیگر، آیا یک نماز از ما امضاء شده است؟ ما به چیزِ خودمان مغرور باشیم؟ به چه چیزِ خودمان دل خوش کنیم؟ باید خیلی کوچکی کنیم، باید خیلی التماس کنیم... 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق 22 شهریور 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎬 💢 سعی کنیم باطنِ ما بهتر از ظاهرِ ما باشد، سَریره ی خود را اصلاح کنیم، «مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ أَصْلَحَ اَللَّهُ عَلاَنِيَتَهُ» واقعاً بینِ خود و خدا دو رکعت نمازتان نمره دارد؟ آیا امام زمان ارواحنا فداه یک نماز از ما به محضرِ خدای متعال تقدیم داشته‌اند؟ حضرت باید کارنامه‌های ما را امضاء کنند دیگر، آیا یک نماز از ما امضاء شده است؟ ما به چیزِ خودمان مغرور باشیم؟ به چه چیزِ خودمان دل خوش کنیم؟ باید خیلی کوچکی کنیم، باید خیلی التماس کنیم... 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق 22 شهریور 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 سعی کنیم باطنِ ما بهتر از ظاهرِ ما باشد، سَریره ی خود را اصلاح کنیم، «مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ أَصْلَحَ اَللَّهُ عَلاَنِيَتَهُ» واقعاً بینِ خود و خدا دو رکعت نمازتان نمره دارد؟ آیا امام زمان ارواحنا فداه یک نماز از ما به محضرِ خدای متعال تقدیم داشته‌اند؟ حضرت باید کارنامه‌های ما را امضاء کنند دیگر، آیا یک نماز از ما امضاء شده است؟ ما به چیزِ خودمان مغرور باشیم؟ به چه چیزِ خودمان دل خوش کنیم؟ باید خیلی کوچکی کنیم، باید خیلی التماس کنیم... 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق 22 شهریور 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 838 📋 طلبگی را مقدّمه ی شهادت ببینید ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
838 🔴 طلبگی را مقدّمه ی شهادت ببینید ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 جای دارد که شما جوان‌های پاکدل و دل از دنیا کَنده و به جبهه‌ی عشقِ امام زمان ارواحنا فداه روی آورده و برای نصرتِ حضرت حجّت روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه و بیعت کرده و قسم خورده... یا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم را جزوِ جانِ خودتان قرار بدهید، و طلبگی را مقدّمه‌ی شهادت ببینید، و هیچگاه نباشد که این موضوع ایده و آرمان شما نباشد. وجود مقدّس حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه فرمودند: «إِنْ لاَ تُقْتَلُوا تَمُوتُوا»، اگر کشته نشوید می‌میرید! آنجا مرگ را می‌میرانید و اینجا مرگ است که شما را فانی و هلاک می‌کند، یک کاری کنید که شما مرگ را از بین ببرید نه اینکه مرگ شما را بی‌خاصیّت کند و عمرِ بی‌خاصیّتِ شما را به فنا بکشاند که نه دنیا داشته باشید و نه آخرت، آن کسی که مرگ با خشونت به سراغِ او می‌آید، آن کسی است که مزه‌ی حیات را درک نکرده است، «شهادت» حیاتِ عِندَ رَبّی است، و اگر کسی در این عالَم این سیرِ الی الله و وصالِ خدای متعال برای او گُم‌شده نباشد و به دنبالِ آن نرود مسلّماً به شهادتِ خونین هم نائل نخواهد شد. این تعبیرِ سردار سلیمانی رحمة الله تعالی علیه تعبیرِ خودِ ایشان نیست، نفسِ روح الأمین است، به دلِ او انداختند که چنین جمله‌ای را بگوید: «تا کسی شهید نباشد شهید نمی‌شود». معنای این جمله همین است، تا موتِ اختیاری نصیبِ کسی نشود، موتِ اختیاری «مُوتُوا قَبلَ اَن تمُوتُوا» است، یعنی قطعِ تعلّقات. همانگونه که انسان می‌میرد و همه‌ی علایق از او قطع می‌شود و دیگر نه می‌تواند با فرزندِ خود، نه با همسرِ خود، نه با مالِ خود، نه با کتابِ خود، نه با درسِ خود ارتباط بگیرد، همه‌ی زنجیره‌ها قطع شده است، قبل از آنکه بیایند و تو را جدا کنند خودت دل بِکَن، با مردم باش ولی با مردم نباش، با خدا باش! 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 839 📋 تمرینِ زُهد یعنی وارستگی ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
839 🔴 تمرینِ زُهد یعنی وارستگی، یعنی قطعِ وابستگی ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 حال این سیاسیونِ وابسته‌ی به أجانب که خیلی بدبخت هستند، خیلی نکبت هستند، خیلی ذلیل هستند، خیلی بیهوده و بی‌خاصیّت هستند، ولی باید هنرِ شما این باشد که وابستگی‌های نفسانی را قطع کنید، شما از بودنِ با خدای متعال مبتهج باشید و لذّت ببرید و غیر از خدای متعال برای شما لذیذ نباشد، محبوب‌ترین امر برای شما لحظاتِ سجده‌ها و نمازشب‌های شما باشد، یا اینکه در این جلسات احساس کنید که به خانه‌ی دوست آمده‌اید، در حلقاتِ ذکر که «بهشت» است قدم گذاشته‌اید، «إِذَا مَرَرْتُمْ فِي رِيَاضِ اَلْجَنَّةِ فَارْتَعُوا»، وقتی گذرِ شما به باغ‌های بهشت می‌افتد با دستِ خالی نروید، با خودتان دسته‌گل‌ها ببرید، عرض کردم ما که ریاض جنّت ندیده‌ایم، فرمودند: این مجالسِ ذکر همان بهشت است که شما باطنِ آن را نمی‌بینید، به این اجتماعاتِ الهیِ خودتان، به این اجتماعاتِ عرشیِ خودتان، به این اجتماعاتِ نبوی و ولویِ خودتان عاشق بشوید، «المؤمن فی المسجد کالسمک فی الماء» یعنی چه؟ یعنی کانونِ اورود شما خانه‌ی خداست، «أَنَّ بُيُوتِي فِي اَلْأَرْضِ اَلْمَسَاجِدُ فَطُوبَى لِعَبْدٍ تَطَهَّرَ فِي بَيْتِهِ ثُمَّ زَارَنِي فِي بَيْتِي»، اینجا محلِ زیارتِ خدای متعال است، اینجا بارگاهِ حضرت حق سبحانه و تعالی است، و اگر اینجا سیمِ دلِ ما وصل بشود «جُعِلَتْ لِيَ اَلْأَرْضُ مَسْجِداً وَ طَهُوراً، آن وقت حجره‌های شما هم مسجد می‌شود، به هر کجا که قدم می‌گذارید آنجا سجده‌گاهِ شماست، آنجا عروجِ شماست، آنجا پروازِ قلبِ شماست، و آنجا شهود و مشهدِ شماست. برکاتِ این جبهه، ظرفیتی که این دفاع مقدّس و این انقلاب دارد بی‌پایان است، منتها دقّت بفرمایید، شما پژوهشگر و محقق هستید، جوان‌های سنگرنشینِ علم هستید، پیام‌های شهدا را بگیرید، این‌ها با چه رادارهایی وصل بودند؟ چه جذبه‌هایی این‌ها را از این دنیا جدا کرد که از همه چیز عبور کردند؟ شهید ردّانی‌‌پور اعلی الله مقامه الشّریف یک طلبه‌ای مانندِ شما بود، قبل از انقلاب با پای پیاده به جمکران می‌رفت، ایشان بودند، آن دو برادرِ میثمی‌ها بودند، این حاج آقا مرتضی آقاطهرانی بودند، این‌ها یک مجموعه‌ای بودند، اهلِ جمکران و اهلِ مجالسِ ذکر و... بودند، ولی حتّی به اندازه‌ی یک سرِ سوزن هم علقه‌ای به دنیا نداشت، کت و شلواری که پدر و مادرِ او برای شبِ زفاف او گرفته بودند به شخصِ دیگری داده بود، مادرِ ایشان ناراحت شده بود و گفته بود: راضی نیستم. شهید ردّانی‌پور رفته بود و لباس را از او عاریه گرفته بود که وقتی شب عروسی گذشت برود و به او بدهد! مسلّماً حقِ چنین شخصی «شهادت» است. میانِ ماهِ من تا راهِ گردون تفاوت از زمین تا آسمان است این‌هایی که شهید شدند همینطور شهید نشده‌اند، این‌ها اینجا موتِ اختیاری داشتند، این‌ها از همه چیز دل کندند و رفتند. شهید ردّانی‌پور همسرِ علویّه هم گرفتند، زنِ شهیدی که علویّه بود، گفته بود خواستم وقتی به آن دنیا رفتم با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها محرم باشم که بتوانم ایشان را نگاه کنم. بعد هم این بانو چه بانویی بوده است! امام خمینی رحمة الله تعالی علیه وقتی عقدِ شهید ردّانی‌پور را خوانده بودند به عیالِ علویّه‌ی ایشان فرموده بودند که ان شاء الله خدای متعال به تو صبر بدهد، یعنی این هم به پرواز درمی‌آید و می‌رود. شهدای ما «حجّت» هستند، شهدای ما «آینه» هستند، شهدای ما «الگو» هستند، شهدای ما «سیمِ وصلِ ما با خدای متعال» هستند، با این‌ها مرتبط بشوید تا خدای متعال ارتباطِ شما را تعمیق و تثبیت کند. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 840 📋 سلمانِ محمّدی سلام الله علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
840 (قسمت اول) 🔴 سلمانِ محمّدی سلام الله علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 وقتی به امام صادق صلوات الله علیه عرض می‌کنند که یابن رسول الله! سلمان چه دارد که شما اهل بیت علیهم السلام همه برای او حساب باز کرده‌اید و نزدِ شما جایگاه دارد؟ حضرت فرمودند: نگویید سلمانِ فارسی! بگویید: سلمانِ محمّدی! این سلمان با اینکه سابقه‌ی زرتشتی‌گری دارد و ایرانی هست و در دورانی هست که هیچ نوری از افقِ وحی به این‌ها نرسیده است، ولی پاکیِ درون او را بی‌قرار کرده است، از این محیط و از حالتِ ظلمات گریز دارد، «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ»، عطشِ حق داشت، بی‌قرار بود، و رسید، چه رشدی! وجود نازنین حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم بر حسبِ نقل شب‌ها برای سلمان خلوت داشتند، رازهای عالَم را در اختیارِ او می‌گذاشتند. هم تعبیرِ «لقمانِ امّتِ من سلمان است» و هم تعبیرِ «مِنّا أهلَ البَیت» است، و هم این تعبیر که وجود مقدّسِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه فرمودند: چه بگویم در حقِ کسی که «اُعطیَ عِلمَ الأوَّلینَ وَ الأخِرین»! الله اکبر! علمِ اولین و آخرین به او داده شده است. سلمان از نظرِ دست یافتنِ به قلّه‌ی توحید آینه‌ی تمام‌نمای حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه و حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم است. به همین لحاظ برداشتِ من این است که این چهره‌ی عرشیِ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را یافته بود، به معرفة الزّهراء سلام الله علیها نائل شده بود، فاطمه‌شناس بود، پرهیزِ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از نامحرم خیلی فوق‌العاده است، حسّاسیتِ عجیبی دارد که وقتی کسی همراهِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم می‌آید حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم عرضه می‌دارند که اجازه بدهید من یک قطیفه‌ای به خودم بپیچم، حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم می‌فرمایند: این شخص نابیناست، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم عرضه می‌دارند: او نابیناست، من که بینا هستم! یعنی حتّی زمانی که نامحرم نمی‌خواهد ایشان را ببیند! نه نامحرم او را ببیند... با اینکه ایشان عصمت دارند، تمامِ نگاه‌های ایشان «عین الله النّاظره» است، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نیستند که می‌بینند بلکه خدای متعال است که در حالِ دیدن است، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها «عین الله النّاظره» هستند، ولی می‌خواهند به بانوانِ ما درس بدهند، این نگاه‌ها تأثیر می‌کند، زن باید سعی کند که نامحرم را نبیند، مرد هم باید سعی کند که نامحرم را نبیند. ان شاء الله خدای متعال آقای مولوی قندهاری را رحمت کند، در اینکه چه کنیم اصلاً نامحرم نبینیم، می‌گویند جمال السّالکین و علامه‌ی بی‌بدیل آمیرزا علی آقای قاضی یک ذکری به بعضی از شاگردانِ خویش داده بودند که این‌ها اصلاً نامحرم نمی‌دیدند. این خیلی عجیب است! بعضی چیزها اصلاً برای انسان پیش نیاید! این حاج آقا رحیم ارباب گفته بود که در عمرِ خود نه غیبتِ کسی را کرده‌ام و نه غیبتِ کسی را شنیده‌ام! آیا باور می‌کنید؟ ولایتِ خدای متعال یعنی چه؟ اگر خودِ خدای متعال دلِ کسی را در اختیار گرفت... خدای متعال خیلی کارها برای انسان می‌کند، یکی از آن‌ها هم همین است. تمرین کنید، یک اربعین غیبت نشنوید و غیبت نکنید، نامحرم نبینید و نامحرم هم شما را نبیند. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir