eitaa logo
SADIQI.IR
728 دنبال‌کننده
793 عکس
103 ویدیو
4 فایل
صفحه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله شیخ کاظم صدیقی
مشاهده در ایتا
دانلود
838 🔴 طلبگی را مقدّمه ی شهادت ببینید ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 جای دارد که شما جوان‌های پاکدل و دل از دنیا کَنده و به جبهه‌ی عشقِ امام زمان ارواحنا فداه روی آورده و برای نصرتِ حضرت حجّت روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه و بیعت کرده و قسم خورده... یا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم را جزوِ جانِ خودتان قرار بدهید، و طلبگی را مقدّمه‌ی شهادت ببینید، و هیچگاه نباشد که این موضوع ایده و آرمان شما نباشد. وجود مقدّس حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه فرمودند: «إِنْ لاَ تُقْتَلُوا تَمُوتُوا»، اگر کشته نشوید می‌میرید! آنجا مرگ را می‌میرانید و اینجا مرگ است که شما را فانی و هلاک می‌کند، یک کاری کنید که شما مرگ را از بین ببرید نه اینکه مرگ شما را بی‌خاصیّت کند و عمرِ بی‌خاصیّتِ شما را به فنا بکشاند که نه دنیا داشته باشید و نه آخرت، آن کسی که مرگ با خشونت به سراغِ او می‌آید، آن کسی است که مزه‌ی حیات را درک نکرده است، «شهادت» حیاتِ عِندَ رَبّی است، و اگر کسی در این عالَم این سیرِ الی الله و وصالِ خدای متعال برای او گُم‌شده نباشد و به دنبالِ آن نرود مسلّماً به شهادتِ خونین هم نائل نخواهد شد. این تعبیرِ سردار سلیمانی رحمة الله تعالی علیه تعبیرِ خودِ ایشان نیست، نفسِ روح الأمین است، به دلِ او انداختند که چنین جمله‌ای را بگوید: «تا کسی شهید نباشد شهید نمی‌شود». معنای این جمله همین است، تا موتِ اختیاری نصیبِ کسی نشود، موتِ اختیاری «مُوتُوا قَبلَ اَن تمُوتُوا» است، یعنی قطعِ تعلّقات. همانگونه که انسان می‌میرد و همه‌ی علایق از او قطع می‌شود و دیگر نه می‌تواند با فرزندِ خود، نه با همسرِ خود، نه با مالِ خود، نه با کتابِ خود، نه با درسِ خود ارتباط بگیرد، همه‌ی زنجیره‌ها قطع شده است، قبل از آنکه بیایند و تو را جدا کنند خودت دل بِکَن، با مردم باش ولی با مردم نباش، با خدا باش! 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990705-Dars-Akklagh-Hoze-750-Tamrine Zohd Yani Varastegi-Thaqalain_IR.mp3
2.09M
🔊 839 📋 تمرینِ زُهد یعنی وارستگی ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
839 🔴 تمرینِ زُهد یعنی وارستگی، یعنی قطعِ وابستگی ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 حال این سیاسیونِ وابسته‌ی به أجانب که خیلی بدبخت هستند، خیلی نکبت هستند، خیلی ذلیل هستند، خیلی بیهوده و بی‌خاصیّت هستند، ولی باید هنرِ شما این باشد که وابستگی‌های نفسانی را قطع کنید، شما از بودنِ با خدای متعال مبتهج باشید و لذّت ببرید و غیر از خدای متعال برای شما لذیذ نباشد، محبوب‌ترین امر برای شما لحظاتِ سجده‌ها و نمازشب‌های شما باشد، یا اینکه در این جلسات احساس کنید که به خانه‌ی دوست آمده‌اید، در حلقاتِ ذکر که «بهشت» است قدم گذاشته‌اید، «إِذَا مَرَرْتُمْ فِي رِيَاضِ اَلْجَنَّةِ فَارْتَعُوا»، وقتی گذرِ شما به باغ‌های بهشت می‌افتد با دستِ خالی نروید، با خودتان دسته‌گل‌ها ببرید، عرض کردم ما که ریاض جنّت ندیده‌ایم، فرمودند: این مجالسِ ذکر همان بهشت است که شما باطنِ آن را نمی‌بینید، به این اجتماعاتِ الهیِ خودتان، به این اجتماعاتِ عرشیِ خودتان، به این اجتماعاتِ نبوی و ولویِ خودتان عاشق بشوید، «المؤمن فی المسجد کالسمک فی الماء» یعنی چه؟ یعنی کانونِ اورود شما خانه‌ی خداست، «أَنَّ بُيُوتِي فِي اَلْأَرْضِ اَلْمَسَاجِدُ فَطُوبَى لِعَبْدٍ تَطَهَّرَ فِي بَيْتِهِ ثُمَّ زَارَنِي فِي بَيْتِي»، اینجا محلِ زیارتِ خدای متعال است، اینجا بارگاهِ حضرت حق سبحانه و تعالی است، و اگر اینجا سیمِ دلِ ما وصل بشود «جُعِلَتْ لِيَ اَلْأَرْضُ مَسْجِداً وَ طَهُوراً، آن وقت حجره‌های شما هم مسجد می‌شود، به هر کجا که قدم می‌گذارید آنجا سجده‌گاهِ شماست، آنجا عروجِ شماست، آنجا پروازِ قلبِ شماست، و آنجا شهود و مشهدِ شماست. برکاتِ این جبهه، ظرفیتی که این دفاع مقدّس و این انقلاب دارد بی‌پایان است، منتها دقّت بفرمایید، شما پژوهشگر و محقق هستید، جوان‌های سنگرنشینِ علم هستید، پیام‌های شهدا را بگیرید، این‌ها با چه رادارهایی وصل بودند؟ چه جذبه‌هایی این‌ها را از این دنیا جدا کرد که از همه چیز عبور کردند؟ شهید ردّانی‌‌پور اعلی الله مقامه الشّریف یک طلبه‌ای مانندِ شما بود، قبل از انقلاب با پای پیاده به جمکران می‌رفت، ایشان بودند، آن دو برادرِ میثمی‌ها بودند، این حاج آقا مرتضی آقاطهرانی بودند، این‌ها یک مجموعه‌ای بودند، اهلِ جمکران و اهلِ مجالسِ ذکر و... بودند، ولی حتّی به اندازه‌ی یک سرِ سوزن هم علقه‌ای به دنیا نداشت، کت و شلواری که پدر و مادرِ او برای شبِ زفاف او گرفته بودند به شخصِ دیگری داده بود، مادرِ ایشان ناراحت شده بود و گفته بود: راضی نیستم. شهید ردّانی‌پور رفته بود و لباس را از او عاریه گرفته بود که وقتی شب عروسی گذشت برود و به او بدهد! مسلّماً حقِ چنین شخصی «شهادت» است. میانِ ماهِ من تا راهِ گردون تفاوت از زمین تا آسمان است این‌هایی که شهید شدند همینطور شهید نشده‌اند، این‌ها اینجا موتِ اختیاری داشتند، این‌ها از همه چیز دل کندند و رفتند. شهید ردّانی‌پور همسرِ علویّه هم گرفتند، زنِ شهیدی که علویّه بود، گفته بود خواستم وقتی به آن دنیا رفتم با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها محرم باشم که بتوانم ایشان را نگاه کنم. بعد هم این بانو چه بانویی بوده است! امام خمینی رحمة الله تعالی علیه وقتی عقدِ شهید ردّانی‌پور را خوانده بودند به عیالِ علویّه‌ی ایشان فرموده بودند که ان شاء الله خدای متعال به تو صبر بدهد، یعنی این هم به پرواز درمی‌آید و می‌رود. شهدای ما «حجّت» هستند، شهدای ما «آینه» هستند، شهدای ما «الگو» هستند، شهدای ما «سیمِ وصلِ ما با خدای متعال» هستند، با این‌ها مرتبط بشوید تا خدای متعال ارتباطِ شما را تعمیق و تثبیت کند. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990705-Dars-Akklagh-Hoze-751-Salmane Mohammasi(AS)-Thaqalain_IR.mp3
2.6M
🔊 840 📋 سلمانِ محمّدی سلام الله علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
840 (قسمت اول) 🔴 سلمانِ محمّدی سلام الله علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 وقتی به امام صادق صلوات الله علیه عرض می‌کنند که یابن رسول الله! سلمان چه دارد که شما اهل بیت علیهم السلام همه برای او حساب باز کرده‌اید و نزدِ شما جایگاه دارد؟ حضرت فرمودند: نگویید سلمانِ فارسی! بگویید: سلمانِ محمّدی! این سلمان با اینکه سابقه‌ی زرتشتی‌گری دارد و ایرانی هست و در دورانی هست که هیچ نوری از افقِ وحی به این‌ها نرسیده است، ولی پاکیِ درون او را بی‌قرار کرده است، از این محیط و از حالتِ ظلمات گریز دارد، «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ»، عطشِ حق داشت، بی‌قرار بود، و رسید، چه رشدی! وجود نازنین حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم بر حسبِ نقل شب‌ها برای سلمان خلوت داشتند، رازهای عالَم را در اختیارِ او می‌گذاشتند. هم تعبیرِ «لقمانِ امّتِ من سلمان است» و هم تعبیرِ «مِنّا أهلَ البَیت» است، و هم این تعبیر که وجود مقدّسِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه فرمودند: چه بگویم در حقِ کسی که «اُعطیَ عِلمَ الأوَّلینَ وَ الأخِرین»! الله اکبر! علمِ اولین و آخرین به او داده شده است. سلمان از نظرِ دست یافتنِ به قلّه‌ی توحید آینه‌ی تمام‌نمای حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه و حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم است. به همین لحاظ برداشتِ من این است که این چهره‌ی عرشیِ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را یافته بود، به معرفة الزّهراء سلام الله علیها نائل شده بود، فاطمه‌شناس بود، پرهیزِ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از نامحرم خیلی فوق‌العاده است، حسّاسیتِ عجیبی دارد که وقتی کسی همراهِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم می‌آید حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم عرضه می‌دارند که اجازه بدهید من یک قطیفه‌ای به خودم بپیچم، حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم می‌فرمایند: این شخص نابیناست، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم عرضه می‌دارند: او نابیناست، من که بینا هستم! یعنی حتّی زمانی که نامحرم نمی‌خواهد ایشان را ببیند! نه نامحرم او را ببیند... با اینکه ایشان عصمت دارند، تمامِ نگاه‌های ایشان «عین الله النّاظره» است، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نیستند که می‌بینند بلکه خدای متعال است که در حالِ دیدن است، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها «عین الله النّاظره» هستند، ولی می‌خواهند به بانوانِ ما درس بدهند، این نگاه‌ها تأثیر می‌کند، زن باید سعی کند که نامحرم را نبیند، مرد هم باید سعی کند که نامحرم را نبیند. ان شاء الله خدای متعال آقای مولوی قندهاری را رحمت کند، در اینکه چه کنیم اصلاً نامحرم نبینیم، می‌گویند جمال السّالکین و علامه‌ی بی‌بدیل آمیرزا علی آقای قاضی یک ذکری به بعضی از شاگردانِ خویش داده بودند که این‌ها اصلاً نامحرم نمی‌دیدند. این خیلی عجیب است! بعضی چیزها اصلاً برای انسان پیش نیاید! این حاج آقا رحیم ارباب گفته بود که در عمرِ خود نه غیبتِ کسی را کرده‌ام و نه غیبتِ کسی را شنیده‌ام! آیا باور می‌کنید؟ ولایتِ خدای متعال یعنی چه؟ اگر خودِ خدای متعال دلِ کسی را در اختیار گرفت... خدای متعال خیلی کارها برای انسان می‌کند، یکی از آن‌ها هم همین است. تمرین کنید، یک اربعین غیبت نشنوید و غیبت نکنید، نامحرم نبینید و نامحرم هم شما را نبیند. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
840 (قسمت دوم) 🔴 سلمانِ محمّدی سلام الله علیه ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 05 مهر 1399 ولی همین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بعد از رحلتِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم به حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه عرضه داشتند: یا علی! همه ما را ترک کرده‌اند، سلمان هم دیگر سراغِ ما را نمی‌گیرد! رسماً برای سلمان دلتنگی می‌کنند! اصلاً انگار که سلمان فرزندِ خودِ ایشان است! سلمان تربیت‌شده‌ی دامانِ عصمت است، سلمان به مقامِ عصمت رسیده است، سلمان از نظرِ مراتبِ معنوی و توحیدی به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها محرم است، جناب سلمان سلام الله علیه خزینه‌ی اسرارِ فاطمی است، و در عصمتِ او همین دلیل بس که حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه از مدینه با طیّ‌الأرض به مدائن آمدند و خودشان امرِ تجهیزِ او را به عهده گرفتند. سلمان خیلی بزرگ است، ابی‌ذر برادرِ ایشان است، «مَا أَقَلَّتِ اَلْغَبْرَاءُ وَ لاَ أَظَلَّتِ اَلْخَضْرَاءُ ذَا لَهْجَةٍ أَصْدَقَ مِنْ أَبِي ذَرٍّ»، این مدالِ خیلی محکمی است که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم به ابی‌ذر داده است، ولی ظرفیتِ ابوذر کجا و سلمان کجا؟ ابوذر در بیابانِ ربذه جان داد و کاروان مالک اشتر او را تجهیز کردند، ولی سلمان را خودِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه آمده‌اند و غسل داده‌اند و تجهیز کرده‌اند! این را عرض کردم که... کمی همّت بلند دار که از همّت بلند... این موضوع به جناب سلمان سلام الله علیه اختصاص ندارد، امام حسن عسکری سلام الله علیه برای تجهیزِ این «احمد بن اسحاق قمی» تشریف می‌آورند، اگر عالِمِ ربّانی بشوید و ظرفیتِ بالا داشته باشید امام زمان ارواحنا فداه می‌آیند و بر ما نماز می‌خوانند و ما را تجهیز می‌کنند، یعنی همان کاری که برای جناب سلمان سلام الله علیه انجام داده‌اند. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990712-Dars-Akklagh-Hoze-752-Mizane Afve Khodaye Mota'al-Thaqalain_IR.mp3
1.12M
🔊 841 📋 میزانِ عفوِ خدای متعال ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
841 🔴 میزانِ عفوِ خدای متعال ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 خداوند متعال از مادر که مَثَلِ عاطفه و محبّت است، محبّتِ مادر به فرزند بالاترین محبّتی است که ما سراغ داریم، همانطور که اگر فرزندِ مادری خلاف کند و با او نامهربانی کند او را بیرون می‌کند، همینکه ببیند کمی گذشت و خبری از بچه نشده است به دنبالِ او می‌آید، اگر دید از خانه دور شده است بیچاره می‌شود، از این و آن سراغِ فرزندِ خود را می‌گیرد. خدای متعال فرموده است: این‌هایی که به ما پشت کرده‌اند اگر خبر داشتند که من چطور چشم به راهِ این‌ها هستم و مشتاق هستم که این‌ها بیایند از شدّتِ شوق می‌مردند. «امام» مظهرِ رحمتِ خدای متعال است، لذا با اینکه حضرت رسماً «عنوان بصری» را راه ندادند، ولی امام را فهمیده است که... این درگه ما درگه نومیدی نیست، ما نباید خودمان را از این برخورد مأیوس بدانیم، ما مکلّف هستیم که استقامت به خرج بدهیم، نسبت به خلأها و کسری‌هایی که بوجود آوردیم به لطفِ خدای متعال امیدوار باشیم که ما می‌توانیم، با اینکه خیلی دیر شده است باز هم ما می‌توانیم، با اینکه زیان و خسارت وحشتناک شده است باز هم ما می‌توانیم، «قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ»... اگر لاتقنطوا دستم نگیرد مو از یاویلنا اندیش دیرم خودِ خدای متعال فرموده است: «لا تَقنَطوا»؛ عدمِ یأس چه نشانه‌ای دارد؟ اولین نشانه‌ی امید «حرکت» است. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990712-Dars-Akklagh-Hoze-753-Vaghti Ke Bala Nemat Ast-Thaqalain_IR.mp3
1.14M
🔊 842 📋 وقتی که بلا «نعمت» است ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
842 🔴 وقتی که بلا «نعمت» است ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 «اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ»، چهل سال است که خبری از حضرت یوسف علی نبیّنا و آله و علیه السلام به حضرت یعقوب علی نبیّنا و آله و علیه السلام نرسیده است و این بچّه‌های یعقوب مطمئن هستند که خبری از او نیست، او را نبرده بودند، طوری سر به نیست نکرده بودند که روزی شاهدِ حضورِ یوسف در جمعِ خود باشند، حال چهل سال گذشت، بعد از چهل سال فشارِ روزگار این‌ها را به جایی رسانده است که حال پیغمبرشان تلنگر را بزند، تا این مشقّت‌ها و سختی‌ها و فشارها بر این‌ها وارد نبود این‌ها به یوسف کاری نداشتند، این‌ها برای مشکلاتِ خودشان دغدغه داشتند، اینکه حضرت یوسف علیه السلام باشند یا نباشند برای آن‌ها مهم نبود. «فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا»، خدای متعال همین حالتِ فرزندانی یعقوب را به همه‌ی بندگانِ خود ساری و جاری معرّفی کرده است، شما که به من کار ندارید، همه چیزِ شما خدای متعال است، همه کَسِ شما خدای متعال است، وجودِ شما از اوست، عزّتِ شما، نورانیتِ شما، سعادتِ شما، هر چیزی که می‌خواهید برای اوست، ولی با اینکه او اصل است، او حقیقت است، او رحمتِ واسعه است، او ایجادکننده است، او حیات‌دهنده است، در عینِ حال شما خودتان را می‌بینید و او را نمی‌بینید. برای اینکه مرا ببینید من به شما بلا می‌دهم، این بلا را از روی غضب نمی‌دهم، این بلا را از روی رحمت به شما می‌دهم، من شما را برای خودم ساخته‌ام، شما برای من هستید، می‌خواهم با من باشید، حال که سراغِ مرا نمی‌گیرید من هم به شما ویروس و جنگ و مرض و مشکلِ آبرویی می‌دهم تا احساس کنید که به من احتیاج دارید و بیایید و با من حرف بزنید. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990712-Dars-Akklagh-Hoze-754-Emam Zaman(AS) Ra Faramoosh Karde'eim-Thaqalain_IR.mp3
1.15M
🔊 843 📋 امام زمان ارواحنا فداه را فراموش کرده ایم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
843 🔴 امام زمان ارواحنا فداه را فراموش کرده ایم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 فرزندانِ حضرت یعقوب در این چهل سال یادی از یوسف نمی‌کردند، و وقتی هم پدرشان بر اساسِ آن روحِ لطیف... اگر کسی با امام زمان ارواحنا فداه سنخیّت داشته باشد نمی‌تواند هجرانِ حضرت را تحمّل کند، این آلودگی‌ها و حجاب‌ها باعث شده است که گویا ما آقای خودمان را طرد کرده‌ایم، گویا با حضرت قهر هستیم، اصلاً عینِ خیالِ ما نیست که ما یک عزیزی داریم که از جان عزیزتر است، ما یک سرپرستی داریم که از پدر حساس‌تر است، ما یک دلداری داریم که از مادر عاشق‌تر است، ولی عینِ خیالمان نیست... اگر یکی از دوستان‌مان چند روز نیاید دلِ ما تنگ می‌شود، ولی این مقدار از عمرِ ما گذشته است و حتّی یک مرتبه هم به سراغِ حضرت نرفته‌ایم که ببینیم آقای ما کجا هستند، این آقای ما با این همه مشکلاتِ عالَم چه می‌کشند؟ چه کاری از دستِ من و شما ساخته است که ایشان تشریف بیاورند؟ ما برای تأمینِ مقدّماتِ حکومتِ جهانی چه رسالتی داریم و چه کاری از دستِ ما ساخته است؟ حضرت عبّاسی هیچ وقت ننشستیم چنین فکری کنیم که حضرت یار ندارند که تشریف نمی‌آورند، ما می‌توانیم یارِ حضرت باشیم. غفلت، غفلت، غفلت... انسان از همه کَسِ خود یاد نمی‌کند! حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه حالِ ما را می‌دانستند، در موردِ حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف فرمودند: «هُوَ اَلطَّرِيدُ اَلشَّرِيدُ»، کسی سراغِ ایشان را نمی‌گیرد، «شَرید» به معنای غارت‌شده است، هم منصبِ حضرت را غصب کردند، هم فدکِ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را غصب کردند، هم لباس‌های جدّ ایشان را به غارت بردند، «اَلْمَوْتُورُ بِأَبِيهِ»، خونِ حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه را ریختند و کسی خونخواهی نکرده است و انتقامِ خونِ حضرت را نگرفته است، چنین مظلومی موردِ جفای ما قرار گرفته است و اصلاً سراغِ ایشان را نمی‌گیریم. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990712-Dars-Akklagh-Hoze-755-Bayad Talash Konim-Thaqalain_IR.mp3
704.4K
🔊 844 📋 باید تلاش کنیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
844 🔴 باید تلاش کنیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 ولی اگر یعقوب در اثرِ فشارهای اقتصادی فرزندانِ خود را دید، حال دیگر وقتِ آن است، چون الآن دیگر همه‌ی درها به روی آن‌ها بسته است، حال جای آن بود که بگوید: «إذهَبوا»... آیا شما هم نمی‌خواهید یک حرکتی کنید؟ یک تلاشِ هدفداری، یک اقدامی، آیا نمی‌خواهید بلند شوید؟ می‌خواهید همینطور دست روی دست بگذارید؟ در حالِ نابود شدن هستید، «إذهَبوا»... از خودتان بیرون بروید، «اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا»... نمی‌دانید این چوب را از کجا می‌خورید، شما خودتان را یوسف را از خانه‌ی خودتان بیرون کردید... «وُجُودُهُ لُطفٌ وَ تَصَرّفُهُ لُطفٌ آخر وَ عَدَمُهُ مِنَّا»، اینکه حضرت در میانِ ما نیستند، ایشان جفا نمی‌کنند، محبّتِ ایشان کم نیست، این منِ خاک بر سر هستم که خانه را طوری آلوده کرده‌ام که جای آمدنِ او نیست، محیط را خراب کرده‌ام، او پاک است، با ناپاکی مناسبتی ندارد... حال از خودت بیرون برو، خودت را رها کن و برو، به سوی یوسف برو... 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990712-Dars-Akklagh-Hoze-756-Khodeman Ra Az Khodeman Begirim-Thaqalain_IR.mp3
4.87M
🔊 845 📋 خودمان را از خودمان بگیریم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
845 🔴 خودمان را از خودمان بگیریم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 اولین قدم اجرای دستورِ «إذهَبوا» است، حرکت است، از زندانِ نفس بیرون بیاییم، حصارهای خودبینی و خودخواهی و خودپرستی و خودنمایی... ای گوینده! خودت هم کمی در این الفاظِ خودت دقّت کن! این‌ها زشتیِ زندگیِ بشر است، اینکه انسان خودخواه و خودبین و خودپرست باشد و در تمامِ عمرِ خود مشغولِ خودنمایی باشد...گاهی حساسیت‌های ما نسبت به یکدیگر، گاهی امر به معروف‌های ما به بعضی از آدم‌های بدظاهرِ جامعه... مطمئن نباشید که برای خدای متعال است، انسان حتّی می‌خواهد همانجا هم خود را نشان بدهد، خودنمایی در درس و بحث و حرکت‌های جهادی و خدمات و... آیا جایی را سراغ دارید که خودتان را کنار زده باشید؟ کاری کنید که دوست نداشته باشید کسی شما را ببیند و چیزی به نامِ شما ثبت بشود؟ آیا از خودمان سراغ داریم؟ تا زمانی که از خودمان بیرون نیاییم و خودِ کثیفمان را زیرِ پا نگذاریم... خودم را می‌گویم... تا زمانی که خودمان را زیر پا نگذاریم ما زنجیریِ خودمان هستیم، خودمان باتلاق هستیم، تا زمانی که ما خودمان را از این باتلاق کنار نکشیم به یوسف نمی‌رسیم. اولین کاری که این «عنوان بصری» انجام داد این بود که نشست و خلوت کرد، خانه‌نشین شد، در این خلوت به اینجا رسید که باید برود، اما رفتنِ من بدونِ توفیقِ الهی و جذبه «رفتن» نیست، «إِلٰهِى لَاحَوْلَ لِى وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِقُدْرَتِكَ، وَلَا نَجاةَ لِى مِنْ مَكارِهِ الدُّنْيا إِلّا بِعِصْمَتِكَ»، «اِلهي لَمْ يَكُنْ لِي حَوْلٌ فَانْتَقِلَ بِهِ عَنْ مَعْصِيَتِكَ اِلا فِي وَقْتٍ أَيْقَظْتَنِي لِمَحَبَّتِكَ»، خدایا! خواب هستم، ولی مرا با لگد بیدار نکن، مرا با چوب بیدار نکن، مرا با آتش بیدار نکن، مرا با جهنّم بیدار نکن، مرا با چکمه‌ی دشمن بیدار نکن، مرا با مهربانی و نوازشِ خودت بیدار کن، «اِلا فِي وَقْتٍ أَيْقَظْتَنِي لِمَحَبَّتِكَ». 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990712-Dars-Akklagh-Hoze-757-Tavasole Onvane Basri-Thaqalain_IR.mp3
852.5K
🔊 846 📋 توسّلِ «عنوان بصری» ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
846 🔴 توسّلِ «عنوان بصری» ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 «عنوان بصری» به کنارِ مشعل بیداری یعنی روضه‌ی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم آمد. این آیه کریمه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ» همان «إذهَبوا» است، هجرت کنید، از گناهِ خودتان هجرت کنید، از بی‌مبالاتی‌ها هجرت کنید، از تضییعِ وقت هجرت کنید، از صرفِ عمر در اباطیل هجرت کنید، از لجاجت‌ها هجرت کنید، از تک‌روی‌ها هجرت کنید، از غفلت‌های خودتان فرار کنید، از رذائلِ اخلاقیِ خودتان وحشت کنید، حسد، تکبّر، بخل، تنبلی، کم‌حوصلگی، زودرنجی، این‌ها آفت‌های خسارت‌بار است، به این سادگی هم جبران نمی‌شود، این‌ها آتش است و می‌سوزاند، «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ» به سنگرِ خداترسی و خداپروایی بیایید، به دژ بیایید، اما تا زمانی که شما را نبرند شما هنرِ رفتن ندارید، راه طولانی است، نیروی شما کافی نیست که خودتان این راه را بروید، او باید شما را ببرد، شرطِ آن این است که آمده باشید، اگر بیایید ما شما را می‌بریم، «وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ»، توسّل... 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
🔸 مراسم اباذر فریادگر "مرحوم حضرت (ره)" 🎙️ سخنران: 🎤 بانوای: 📖 قرائت قرآن: توسط قاری بین المللی 📆 زمان: دوشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹ - ساعت ۱۸ ✅ برای مشاهده مراسم بر روی لینک زیر کلیک کنید 👇 http://www.aparat.com/imam_hawzah/live @Sadighi_ir2
Sadighi-13990712-Dars-Akklagh-Hoze-758-Jaygahe Esteghfar Va Namaz-Thaqalain_IR.mp3
2.01M
🔊 847 📋 جایگاه استغفار و نماز ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
847 🔴 جایگاه استغفار و نماز ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 این دو نکته را داشته باشید، یکی استغفارِ ماست... یک زمانی «استغفار» اظهارِ ندامت است، درخواستِ عفو است، یک وقتی کمی عمیق‌تر است، «ایّاکَ نَعْبُدُ وَ ایّاکَ نَسْتَعین»، یک کاری انجام بدهید تا یک چیزی از خدای متعال بخواهید، خدای متعال دوست دارد شما را عزیز ببیند، اینکه چیزی را رایگان از کسی بگیرید در شأنِ شما نیست، کوچک می‌شوید، ولی یک کاری انجام بدهید و بعد توقّع داشته باشید. تمامِ زندگیِ بعضی‌ها «توقّع» است، از خودراضی هستند، هر چه محبّت کنید، هرچه نعمتِ فراوان ببینید باز هم گردن‌کلفتی و توقّع‌شان بیشتر می‌شود، مگر تو چه‌کاره هستی؟ تو چه کاری انجام داده‌ای که اینقدر پُررو و بی‌حیا شده‌ای؟ خدای متعال می‌خواهد ما را تربیت کند که بفهمیم ما هیچ چیزی نداریم، ولی از آن چیزی که برای خودِ من است و به تو داده‌ام به من بده، اول مرا بدهکار کن و بعد به من بگو من این کار را کرده‌ام و تو هم این کار را برای من انجام بده، «هَلْ جَزاءُ الْإِحْسانِ إِلَّا الْإِحْسانُ»، «ایّاکَ نَعْبُدُ»، خدایا! در مقامِ پرستش هستم و آمده‌ام تا خودم را به تو عرضه کنم، «پرستش» سرسپردن و خوددادن است، «پرستش» عمل نیست، «پرستش» جوششِ ذات و عشق و دلدادگی و دل دادن به دلدار است، «ایّاکَ نَعْبُدُ»... خدایا حال که همه چیزِ من برای توست، آمده‌ام تا به آستانِ تو نثار کنم، «وَ ایّاکَ نَسْتَعین»، این «ایّاکَ نَسْتَعین» دو بُعد دارد، یکی اینکه همین پرستشِ من هم به کمکِ خودِ توست، دوم این که خودِ تو فرموده‌ای که چیزی به من بدهید، «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ»، شرط کردی که اگر بخواهی مرا یاری کنی من باید تو را یاری کنم تا تو مرا یاری کنی. مراجعه‌ی به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم «تَحلیه» است، «وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ»... گاهی با زبانِ فرزندانِ حضرت یعقوب علیه السلام با امام زمان ارواحنا فداه صحبت کنیم، بنده از آن‌ها بهتر نیستم، نه ان شاء الله... خدای متعال اجازه نمی‌دهد که من یک زمانی خدای نکرده حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف را در چاه بیندازم... نکند انداخته باشم و خبر نداشته باشم؟! این ما هستیم که چاهِ «غیبتِ امام زمان ارواحنا فداه» را درست کرده‌ایم، آقای ما در چاهِ غیبت هستند، جفای ما، بی‌وفاییِ ما، مسامحه‌ی ما است که پسرِ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را در چاهِ غیبت گرفتار کرده است، «لَا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَاءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ»... یا بقیّة‌الله.. «يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ»... فرزندانِ حضرت یعقوب علیه السلام به پدرِ خود گفتند: «يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ»، حال فهمیدیم که چه پرونده‌ی سنگینی داریم، پشیمانیِ ما برای درست شدنِ پرونده‌ی‌مان کافی نیست، «يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ»، بابا! تو بیا و برای ما آبرو گرو بگذار، ما جزوِ خاطئین هستیم... به ما هم دستور داده شده است «وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ»... حضرت یعقوب علی نبیّنا و آله و علیه السلام کجا و حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم کجا؟ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم رحمة للعالمین هستند، پدرِ شماست، به ایشان عرض کنید که «يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا»، بابا! تو برای ما استغفار کن... «وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّه». 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990712-Dars-Akklagh-Hoze-759-Esteghfar Namaz Ra Bime Mikonad-Thaqalain_IR.mp3
670.5K
🔊 848 📋 استغفار نماز را بیمه می کند ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
848 🔴 استغفار نماز را بیمه می کند ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ 12 مهر 1399 وقتی استغفار کردید نماز بخوانید، «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ». استغفار این حجاب را رفع می‌کند، گناه «عایق» است و نماز بالا نمی‌رود، اما اگر از گناه توبه کنیم نماز معراج است و شما را بالا می‌برد. «عنوان بصری» این زرنگی را داشت، به کنارِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم آمد و آنجا «تخلیه و تحلیه» را یکجا انجام داد، هم به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم وصل شد، عنایتِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم را خواست، بعد هم نماز خواند، حال دوباره کشیده شد. این نبود، امام فرموده بود که برو، اگر امام به کسی امر کند که برو دیگر آن شخص نمی‌تواند برگردد، خدا نکند که خدای متعال به کسی بفرماید که برو و دیگر کاری به کارِ تو ندارم، در این صورت دیگر قابلِ هدایت نخواهد بود. امام صادق علیه السلام به ظاهر فرموده بودند که برو، ولی چه شد که دوباره این «عنوان بصری» هوای کویِ یار کرد و بی‌قرار خطابِ «إذهَبوا» را بر خود «صادق» دید؟ و از خانه‌ی نفس و گلی بیرون آمد و سراغِ خانه‌ی امام جعفر صادق صلوات الله علیه را گرفت؟ گر که ز معشوق نباشد کشش کوششِ عاشقِ بیچاره به جایی نرسد 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir