eitaa logo
رزمِ قلم
147 دنبال‌کننده
65 عکس
21 ویدیو
0 فایل
بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ . ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا يَسْطُرُونَ مسلمان حاضردرروزبزم وغایب درمیدان رزم نباشیم. گاه نوشته های سیده زکیه صدرهاشمی ادمین: @Sz_hashemi https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
مشاهده در ایتا
دانلود
25.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵کرونا وتبعیض نژادی درغرب وحشی 🔺"تمام انسانها با یکدیگر برابرآفریده شده اند" این جمله ای است که درمقدمه آغازین قانون اساسی آمریکا گنجانده شده است. با نگاهی هرچند گذرا به تاریخ غرب وحشی و وضعیت کنونی سیاهپوستان که براساس آمارها، دارای کمترین میزان درآمد وبیشترین نرخ بیکاری درایالات متحده آمریکاهستند ثابت می شود که نه بنیانگذاران سفیدپوست آمریکا که خود برده دارانی بزرگ بودند به این جمله اعتقاد داشتند وضمانت اجرایی برای آن درنظر گرفتند ونه سیاستمداران نژادپرست کنونی آمریکا به آن پایبندند. 🔺 در شرایطی که میزان مبتلایان به کرونا در آمریکا ازمرز نیم میلیون نفرعبورکرده و رکورد قربانیان کرونا درجهان توسط آمریکا شکسته شده است شهردارشیکاگو، آمار بالای مرگ سیاهپوستان آمریکایی براثر ویروس کرونارا، نتیجه تبعض نژادی در این کشور دانسته وبه آن اعتراض کرده است و سیاهپوستان آمریکایی خبر از برخورد پلیس با آنان در صورت استفاده ازماسک بهداشتی برای محافظت از خود دربرابر کرونا، به بهانه اشتباه گرفته نشدن بامجرمان می دهند . 🔺جمله معروفی است که می گوید: "آمریکا جایی است که همه در آن برابرند اما بعضی ازبعضی برابرترند." ✍️ https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
🔵سرکه ای که شراب نخواهدشد.. 🔺"سرکه انداختیم، شراب شد" این جمله مشهوری است که بعدازانحراف نهضت مشروطیت ازمسیر صحیح و عدالتخواهانه آن، از زبان بعضی رهبران مذهبی نهضت مشروطه ازجمله آخوند خراسانی که مانند شیخ فضل الله نوری ازشهدای مبارزه با انحراف مشروطه است، بیان گردید. 🔶 علت انحراف نهضت مشروطه این بود که غربزدگانی چون تقی زاده که ازنوچه های انگلیس بودند و اعتقاد داشتند "ازناخن پا تا موی سر باید غربی شد" تمام تلاش خود را برای کنار زدن علمای دین وشعارهای دینی از نهضت مشروطیت انجام دادند و مخالفت شدیدخود بااصل دوم متمم قانون اساسی در مجلس شورای ملی را اعلام کردند که براساس آن پنج تن یابیشتر ازعلمای طراز اول شیعه باید بر مصوبات مجلس نظارت کنند تا مخالف شرع نباشد ،اصلی که می توان آن را سنگ بنای شورای نگهبان جمهوری اسلامی ونظارت استصوابی آن دانست و با پیشنهاد شیخ فضل الله نوری و تلاشهای فراوان ایشان وجمعی از علما به تصویب مجلس شورای ملی رسید. ادعای تقی زاده این بود که "ما چکار دین داریم ، مگر می خواهیم درمجلس مسجد درست کنیم." وعاقبت با سنگ اندازی ها وتلاش های امثال تقی زاده وبه شهادت رساندن شیخ فضل الله نوری وجمعی از رهبران مذهبی مشروطه ومنزوی کردن علما، نظارت استصوابی بر قوانین مجلس ، عملا کنار گذاشته شد که نتیجه اش به تعبیر مقام معظم رهبری آن بود که: "جنبش مشروطه که یک جنبش ضد استبدادی بود آخر کار منجر به دیکتاتوری رضاخانی منتهی شد که ازاستبدادهای قاجار، بدتر وشقاوت آمیز وقساوت آمیز تربود". 🔺 بعد ازانقلاب اسلامی نیز، تقی زاده های غرب زده ای چون تاج زاده با بهانه های مختلف بر اصل نظارت استصوابی شورای نگهبان می تازند وسعی در حذف آن دارند بطوری که یکی از اصلی ترین خواسته های اصلاح طلبان در طول دوران دوم خرداد وپس ازآن، حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان است که اوج این درخواست ،تصویب لوایح دوقلوی پیشنهاد شده ازسوی دولت محمدخاتمی ، توسط مجلس ششم بود که این لوایح ظرف چند دقیقه و بدون استماع نظرات و موافقین و مخالفین در کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم به تصویب رسید و بلافاصله مجلس وارد جزئیات این لایحه شد ودر اولین گام اقدام به تصویب اولین بندآن یعنی «حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان قانون اساسی» کرد و در ادامه تصویب این لایحه نیز شرط التزام کاندیداها به ولایت فقیه حذف و مسلمان بودن و ابراز وفاداری به قانون اساسی برای ثبت نام، جایگزین این شروط شد. شورای نگهبان باارسال نامه ای به مجلس این لایحه را در۳۹مورد مخالف قانون اساسی ودر ۷مورد مغایر باشرع مقدس تشخیص داد. هرچند مخالفت شورای نگهبان با لوایح تصویب شده مجلس ششم منجر به ایجاد جنجال ازسوی اصلاح طلبان ونوشتن نامه معروف به جام زهر توسط برخی ازآنان به رهبر معظم انقلاب شد اماپایان جنجال لوایح دو قلو؛ ناامیدی اصلاح طلبان از حذف شورای نگهبان ونظارت استصوابی آن بود. 🔶امروز ودر سالگرد آغاز دومین دوره مشروطه ، مصطفی تاج زاده با گذاشتن قسمت کوتاهی از سریال "نون خ" درصفحه توئیتر خود وطعنه به شورای نگهبان دوباره به نظارت استصوابی آن تاخته اما ملت ایران از مشروطه درس های فراوانی گرفته وبهتر است ایشان وتقی زاده های همفکرشان بدانندکه اینبار این سرکه، شراب نخواهدشد. ✍️ https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
🔵لغزشگاه بزرگ تمدن غربی 🔻 اينها{غرب} در علم مشكلى نداشتند. از طريق اين علم، ثروت بى‌اندازه هم كشف كردند و به‌دست آوردند؛ از ثروت‌هاى زيرزمينى و منابع خدادادى هم حداكثر استفاده را كردند؛ به فضا هم رفتند؛ به اعماق اجسام هم پى بردند؛ در پيشرفت علمى كار زيادى كردند و از اين علم هم براى به‌دست آوردن: ✅ ثروت ✅ و قدرت ✅و سياست و همه چيز، حداكثر استفاده‌هاى مشروع و نامشروع را كردند؛ با همين علم: 👈 استعمار كردند 👈كشتارهاى گوناگون جهانى كردند؛ ميليون‌ها انسان را اروپايى‌ها در قرن اخير و در جنگ‌هاى مختلف و حوادث گوناگون كشتند؛بنابراين اينها در علم مشكلى نداشتند؛ اما علم بدون: 👈 هدايت 👈 و فضيلت 👈 و معنويت 👈و انسانيت 👈و علم ناظر فقط به دنيا و غمض عين از آخرت، نتيجه‌اش همين است. اول، جلوه‌يى به زندگى مى‌بخشد و قدرت و ثروت و زيبايى مى‌دهد - «للباطل جوله» - اما آخر قضيه اين است؛ و اين ادامه پيدا خواهد كرد. ✅شما بدانيد وحشي‌گرى اخلاقى جوامع مترقى و متمدنى كه از معنويت بويى نبرده‌اند، روزبه‌روز بيشتر خواهد شد و همين وحشي‌گرى، لغزشگاه بزرگ تمدن غربى امروز است و آنها را سرنگون خواهد كرد. ✍️سیده زکیه صدرهاشمی https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷آنچه غرب به شرق داد.. 🔺گوستاولوبون؛ پزشک؛ جامعه شناس؛ مورخ و متفکر شهیر فرانسه در توصیف رفتار مردم غرب در قبال اسلام و جهان شرق؛ میگوید: آنچه اسلام و دنیای شرق به غرب داد اخلاق مداری؛ انسانیت و علم گرایی بود. اما آنچه غرب به شرق داد چیزی جز وحشیگری و چپاول نبود! 🔺جنگ هایی که آمریکا با همراهی بعضی کشورهای اروپایی در خاورمیانه به راه انداخت، بمبهایی که بر سر مردم مظلوم عراق وافغانستان وسوریه ریخته شد، حمایتهای بی دریغ از رژیم کودک کش صهیونیستی ،ترور سردار سلیمانی وبعضی ازفرماندهان مقاومت ، حمایت ازائتلاف سعودی که چندین سال است مردم مظلوم یمن خصوصا زنان وکودکان را به خاک و خون می کشد ودر حملات چندروز اخیر خود فقط در یکساعت ،۲۳حمله انجام داده و باوحشی گری تمام تلاش می کند کرونا رادریمن منتشرکند، همه اثبات این ادعای "گوستاولوبون" است اما در این ماههای شیوع کرونا،اخبار رسیده از غرب نشان می دهد که این "وحشیگری" اینبار، دامان خودشان را گرفته البته برای تمدنی که نطفه اش باظلم وجنگ بسته شده ورشد ونموش به واسطه استعمار وغارت وخونریزی بوده ،این روزها قابل پیش بینی بود که : الظُّلْمُ فِى الدُّنيا بَوارٌ وَفِي الاْخِرَةِ دَمارٌ؛ ظلم در دنيا مايه نابودى و در آخرت موجب هلاكت است. 🖎سیده زکیه صدرهاشمی https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
🔵ارزشی برتر ازتمامی ارزشها 🔺تحقق عدالت علی الخصوص عدالت اجتماعی بدلیل آنکه ریشه در فطرت انسان دارد، ازمهمترین آرمانهای بشری واهداف اساسی بعثت انبیا بوده است. دین آمد تامردمان بر سر عدل ایستاده وبر پایه قسط زندگی کنند . بدین جهت است که به فرموده امام باقرعلیه السلام :"پیامبر درجهت معماری مدینه شریعت بر ویرانه های جاهلیت ، جامعه را با عدالت ساخت وپرداخت." بنابراین ستون سقف معنویت ،در زیباشهر شریعت،عدالت است ودر آن همه چیز در گرو استقرار قسط است. پیامبر اکرم نیز کارگزاران خودرا اینگونه سفارش می کرد: توده های مسلمان را مورد بی مهری قرار ندهیدوآنان را درگیر با فقر ومحرومیت نسازید که دین گریز شوند ودر رو سوی آنان نبندید که طعمه توانگران واقتدار گرایان گردند. 🔷تاریخ نشان داده که در حکومت علوی نیز،اهتمام امام درچرخه حکومت، معطوف به عدالت است چناچه ایشان بشدت درمقابل خواص رانت خواری که خود را ژن برتر می پنداشتند وبرای خود امتیازاتی خاص قائل بودند ایستادند وچنین کسانی که در حکومت عثمان به مقامی رسیده بودند را عزل نمودند زیرا به تعبیر استاد رحیم پور ازغدی امام اعتقاد داشتندآنانکه دغدغه "ازکجا آورده ای؟" ندارند،دغدغه "کجا وچگونه مصرف می کنی؟" هم نخواهند داشت .ایشان کارگزارانش را نیز به اندک بهانه انحراف ازمیزان عدالت ،سرزنش وکنترل می کردند،یکی را به سبب وسعت وگستردگی خانه اش در حالی که توده مردم توانایی کافی نداشتند ودیگری را بدلیل تبعیض در تقسیم بیت المال ورانت دهی سیاسی-اقتصادی به نزدیکان وبستگانش و آن دیگری را بخاطر اختلاس وچپاول بیت المال، توبیخ وسرزنش نموده ویا تنزیل درجه ومعزول می فرمودند وباشیوه های متفاوت کنترل می کردند وبرای رفاه نسبی عامه مردم نیز تلاش می نمودندچنانکه در ترسیم سیمای جامعه اسلامی کوفه می فرمایند: همه مردم کوفه از رفاه برخوردار گردیدند؛ چون پایین ترین آنها (یعنی فقیرترین افراد جامعه) نان گندم می خورد و سرپناه مناسب دارد و از آب سالم فرات می نوشد». 🔺یکی ازمهترین آرمانهای حکومت جمهوری اسلامی نیز به تبعیت از حکومت علوی ونگاهی به چشم انداز حکومت مهدوی ایجاد عدالت اجتماعی بوده چنانکه امروز بعداز گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان خواست اصلی مردم ایجاد تحقق عدالت اجتماعی است همانطور که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب فرمودند:دستاوردهای مبارزه با بی عدالتی در این چهار دهه، باهیچ دوره دیگری قابل مقایسه نیست..با اینهمه اینجانب به جوانان عزیزی که آینده کشور،چشم انتظار آنهاست صریحا می گویم آنچه تاکنون شده با آنچه باید میشده وبشود ،دارای فاصله ای ژرف است. 🔹 در دولت تدبیر وامید، یکی از اصول کلی برنامه های دولت که به مجلس شورای اسلامی ارائه شد: "حمایت ازاقشار آسیب پذیر وصداهای ناشنیده جامعه ،تامین مسکن برای اقشار خاص ،ایجاد نظام های فراگیر تامین اجتماعی ومبارزه با فساد برای مبارزه با بی عدالتی ها در راستای نهادینه کردن بنیان های عدالت است." بیان گردید اما عملا اکثر جهت گیری های دولت تدبیر وامید برخلاف این اصول کلی بوده است چنانکه نه تنها خبری از ایجاد مسکن برای اقشار کم درآمدنبود بلکه طرح مسکن مهر که ازدستاوردهای دولت سابق برای اقشار کم درآمدبود نیز عملا بی خاصیت وناتمام ماند، بجای ایجاد شغل برای اقشار آسیب پذیر ژن های برتر به اسم خصوصی سازی رانت خواری کردند وبر براساس آمارها شکاف طبقاتی در این دولت رکورد ۱۶ساله راشکست وقدرت خرید قشر پایین جامعه روز بروز پایینتر آمد چنانچه در روزهای اخیر خبر افزایش دستمزد حداقلی کارگران که درمقایسه با نرخ تورم نشان دهنده پایین آمدن قدرت خرید این قشر آسیب پذیر جامعه است سرو صدای زیادی به پا کرد .اما بزرگترین علت ایجاد این شکافهای طبقاتی را باید درنوع نگاه مدیران وتصمیم گیران جامعه جستجو کرد که بجای سرمشق قرار دادن سیره نبوی وحکومت علوی در ایجاد عدالت اجتماعی ، سعی در الگو برداری از سیاستهای اقتصاد نئو لیبرالی دارند. ✍️سیده زکیه صدرهاشمی https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
🔺 آقای روحانی صراحتا درصفحه ۷۸۲کتاب امنیت ملی ونظام اقتصادی ایران می نویسد: به نظر می رسد که نظریه های مکاتب نهادگرایان و کینزی های جدید باالگوی مطلوب توسعه درجمهوری اسلامی ایران قرابت بیشتری دارد". درنگاه نئولیبرالی دولت تدبیر وامید در مسائل اقتصادی اولویت بجای نگاه به داخل در تعامل با جهان است آنهم نه همه جهان بلکه فقط چند کشور معدود، حتی به قیمت چشم پوشی از بسیاری ازحقوق ملت. البته این دیدگاه کم وبیش در بسیاری از نزدیکان ومشاوران آشنا ونا آشنا ومحسوس و نامحسوس ایشان حتی گاهی به شکلی واضح تر نمایان است. 🔹به این جملات دقت کنید:"واقعیت این است که اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد اسلامی رفتار کند و اسلام را راهنمای تصمیم گیری ها و اقدامات خود قرار دهد،مسلم است که نمی تواند با جهانی که بر مبنای سرمایه داری،قدرت نظامی صرف و ائتلاف های صرفا مبتنی بر قدرت اداره می شود،همکاری و مناسبات راهبردی برقرار کند. جهان بر اساس عدالت مدیریت نمی شود؛چه عدالت از نوع سوسیالیستی آن و چه از نوع اخلاقی و دینی آن. میزان و شاقول ارزیابی ها و قضاوت ها و ارتباطات قدرت و پول است؛بنابراین،اگر فرد و نهادی در اتخاذ فکر و راهنمای اسلامی بخواهد حداکثر گرا باشد به طور مسلم با این جهان مشکل پیدا خواهد کرد و به خصوص در تفکر شیعی که عدالت خواهی ملاک اصلی آن است،مشکلات به مراتب بیشتر خواهد بود." اینها سخنان آقای سریع القلم است که سالها در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پژوهش های راهبردی انجام دادند واستاد دانشگاه شهید بهشتی تهران است و سالها ازمشاورین عالی آقای روحانی بوده اند و اندیشه وافکارشان در تصمیم سازی ها و سیاست گذاری های دولت نفوذ کرده است. ایشان که همیشه توفیق دعوت وحضور دریکی از نهادهای جهانی سیاسی-اقتصادی جهان یعنی اجلاس داووس را نیز دارد وبه گفته خودش درحاشیه یکی از این اجلاس ها با هنری کسینجر ازمقامات عالیرتبه سابق وزارت خارجه آمریکا نیز دیدار داشته، اعتقاد داردکسانی باید مدیریت کشور را در دست بگیرند که صاحب سرمایه، تحصیل کرده صاحب کارخانه ،ازطبقه اشراف وکسانی که بین الملل گرا باشند ومدتی درخارج زندگی کرده باشند نه ازقشر بومی وضعیف جامعه وتنها راه توسعه وپیشرفت ایران را تعامل با جامعه جهانی قلمداد می کنند. نکته عجیب اینکه این نظریات رادرکتاب "ایران وجهانی شدن چالشها وراه حل ها" که در مرکز تحقیقات استراتژیک مصلحت نظام در زمان ریاست آقای رفسنحانی منتشر شده ،بیان کرده ونوشته است. 🔺این نوع نگاه به عدالت اجتماعی و اقتصاد که در بین مدیران وتصمیم سازان دولت حاکم است درحالی است که مقام معظم رهبری بارها وبارها در سخنانشان از عدالت اجتماعی حاکم بر جوامع لیبرالی انتقاد کرده اند وتوسعه اقتصادی این جوامع را تک بعدی و دارای عوارض بسیار ازجمله ایجاد شکاف طبقاتی عمیق خوانده اند ایشان اعتقاد دارند: "اگر بخواهیم عدالت به معنای واقعی خودش در جامعه تحقق پیدا کند با دومفهوم دیگر بشدت در هم تنیده است؛ یکی مفهوم عقلانیت است؛ دیگر مفهوم معنویت. اگر عدالت از معنویت وعقلانیت جداشد ، دیگر عدالتی که شما به دنبالش هستید،نخواهد بود ؛اصلا عدالت نخواهدبود." همچنین ایشان در جایی دیگر می فرمایند:"نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه دو کم کم درمقابل ارزش های دیگر به فراموشی سپرده شود در نظام ما این خطر وجود داشته است. ارزش های دیگر هم خیلی مهم است؛مثلا ارزش پیشرفت وتوسعه ، ارزش سازندگی، ارزش آزادی ومردم سالاری .مطرح کردن ارزش عدالت مطلقا به معنای نفی آنها نیست ؛ اما وقتی این ارزش ها راعمده می کنیم‌ ومسئله عدالت ونفی تبعیض وتوجه به طبقات محروم درجامعه کمرنگ می شود ،خطر بزرگی است ؛اما با عدالت محور بودن یک دولت ، این خطر ازبین می رود یاضعیف می شود ". 🔹لذا تا زمانی که الگوی توسعه اقتصادی دولت درعمل بجای اقتصاد مقاومتی ونگاه عدالت محور اسلامی ،نگاه نئو لیبرالی باشد که نه عدالت را بعنوان ارزش مطلق قبول دارد و نه آن را درهم تنیده با معنویت محسوب می کند، نمی توانیم از دولتمردان انتظار ایجاد رفاه اقتصادی درجهت عدالت اجتماعی و توجه به اقشار ضعیف جامعه ازجمله کارگران را داشته باشیم مگر اینکه مجلس آینده با برطرف کردن ضعف های قانونی و همچنین نظارت دقیق وهمه جانبه دولت را وادار کند تا دراین ایام باقی مانده بر روی ریل صحیح حرکت کند. ✍️سیده زکیه صدرهاشمی https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
15.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فرضیه بقای اصلح در داروینیسم اجتماعی می گوید:آن که قوی تر است و توان انطباق با شرایط را دارد باقی می ماند ودیگران می میرند وبر همین مبناست که در بسیاری ازکشورهای غربی ضعیفان وسالمندان در بحران کرونا رها می شوند تا بمیرند. 🔺 به گمانم این فرضیه صحیح است اما نه در مورد انسان ها که در مورد تمدن ها ..شیوع ویروس کرونا ثابت کرد که در بحران ها، این تمدن ها وفرهنگ های با ریشه ، اصیل و اصلح هستند که بقا می یابند وتمدن ها وفرهنگ های بی ریشه و وحشی ناگزیر ازاضمحلال ونابودی اند. ✍️ صدرهاشمی https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
🔵نطقی با طعم جناح زدگی 🔺آقای کواکبیان، دبیر کل حزب اصلاح طلب مردم سالاری و از اعضای فراکسیون امیدمجلس در روزی که مجلس دهم یکی از جناحی ترین طرح هایش- یعنی طرح دوفوریتی اصلاح بخش هایی از قانون انتخابات -را در شرایط کرونایی کشور تصویب کرد، درنطق میان دستور مجلس با تاکید بر اینکه نباید‌ کرونا را سیاسی کرد، تصریح نمود:امروز وقت تسویه حساب‌های جناحی نیست‼️ 🔺اما بعضی از صحبتهای ایشان در این نطق، که بوی سیاست زدگی از آن به مشام می رسید وحاکی از تسویه حساب های جناحی بود از این قرارند: 🔸اعتراض به عدم استفاده از منابع در اختیار حکومت همچون "بنیاد مستضعفان" ، "ستاد اجرایی فرمان حضرت امام" و"آستان قدس رضوی" در این شرایط. این در حالی است که آقای جهانبخش سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در یکی ازمصاحبه های اخیر خود از کمکها وحمایتهای این سه نهاد سخن گفتند وازآنان تشکر کردند حتی مدتی قبل نیز رییس جمهور و وزیر بهداشت با صدور بیانیه های جداگانه از تلاش های بعضی از این نهادها تشکر ویژه کرده بودند و بامراجعه به اخبار و آمارها متوجه تلاش های فراوان این نهادها خصوصا ستاد اجرایی فرمان امام وآستان قدس رضوی در این چندماه اخیر برای مبارزه با کرونا خواهیم شد. 🔸گله از برگزاری انتخابات مجلس علیرغم اطلاع ازشیوع کرونا توسط وزارت کشور درحالی که قبلا مسولین وزارت کشور پاسخ این سوال را داده اند،ایشان ضمنا بعد از این گله گزاری علت پایین آمدن میزان مشارکت مردم در انتخابات را فقط به شیوع کروناارتباط داده اند. هرچند یکی ازعوامل مشارکت پایین مردم شیوع کرونا بوداما مهمترین دلیل پایین آمدن مشارکت مردم، عملکرد نادرست نمایندگان مجلس دهم و دولتی است که آقای کواکبیان ودوستان همفکرشان در مجلس دهم تمام قد ازآن دفاع می کردند. آیا اگر همفکران ایشان در انتخابات پیروز می شدند بازهم ایشان چنین اعتراضی می کردند؟ 🔸بیان جمله ای که بعضی دوستان ایشان نیز آن را بارها تَکرار کرده اند یعنی :"تضعیف مجلس توسط عناصری خارج از مجلس ." آقای کواکبیان بهتراست علت تضعیف مجلس را در عملکرد ضعیف و سخنان ساختارشکنانه بعضی از دوستان هم جناحیشان بیابند. مجلس وقتی تضعیف شد که بسیاری ازنمایندگان آن بجای انجام وظایف نمایندگی ونظارت صحیح برعملکرد دولت تبدیل به وکیل الدوله هایی بی خاصیت شدند که بسیاری ازآنان در انتخابات مجلس یازدهم بعلت کارچاق‌کنی، تهدید مدیران، رانت‌خواری، تصاحب اراضی مرغوب، مراودات مالی با شرکت‌ها و مؤسسات رد صلاحیت شدند. وقتی تضعیف شد که برخی نمایندگان معلوم الحال از تریبون مجلس تبدیل به سخنگوی دشمنان شدند ویا به قوانین کشور مثل قانون حجاب تاختند ویا به بعضی ارکان ونهادهای استحکام بخش نظام چون شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیرسوال بردند. آقای کواکبیان وبرخی هم طیفهایشان که ادعا می کنند نهادی چون مجمع تشخیص مصلحت باعث تضعیف جایگاه مجلس می شود باید به این سوال پاسخ دهندکه اگر این صحبتتان جناحی نیست چطور زمان ریاست مرحوم هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام چنین اعتراضی نداشتین⁉️ 🔺درپایان سوالی که ازایشان ونمایندگانی که طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات را وسط بحران کرونا باهدف دلجویی از نمایندگان رد صلاحیت شده تصویب کردند داریم این است: اگر این طرح با اهداف جناحی تصویب نشده چرا طرح اصلاح قانون انتخابات راچهار سال معطل نگه داشتین وعلیرغم درخواستهای مکررشورای نگهبان قبل ازانتخابات گذشته آن را تصویب نکردید؟ واینگونه بهانه از دست کسانی که بخاطر ردصلاحیتها به شورای نگهبان می تاختندنگرفتین. واینکه: آیا دوفوریت الحاق یک تبصره به قانون انتخابات آنهم وسط بحران کرونا مهمتر از قوانینی چون قانون شفافیت آرا نمایندگان، "لایحه مشارکت عمومی-خصوصی"دولت ،لایحه "خدمات مدیریت کشوری" ،"اساسنامه های شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت"، "اعاده اموال نامشروع مسولان کشور" یا طرح "بانکداری اسلامی" است که یا کلا درمجلس دهم به تصویب نرسیدند یا دوفوریتشون به تصویب نرسید وهنوز بلاتکلیفند و به تصویب نهایی نرسیدند ویا به تصویب رسیدند اما بعلت ضعف نظارت مجلس عملا اجرایی نشدند⁉️ 🔸جناب کواکبیان .لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ.. چرا سخنی می گویید که به آن عمل نمی کنید.»⁉️ ✍️ صدرهاشمی https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
💠إِلَهِی بِکَ عَلَیْکَ إِلا أَلْحَقْتَنِی بِمَحَلِّ أَهْلِ طَاعَتِکَ.. خداوندا! تو را به خودت سوگند، که مرا به جایگاه اهل طاعتت ‏برسان.. ✍️ https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
🔺«انّ الله يحبّ الّذين يقاتلون في سبيله صفّاً کانّهم بنيان مرصوص» خداوند مردمي را که در راه او مي جنگند و مانند ديواري روئين و فلزي که هيچ قدرتي نمي تواند آنها را از جا بکند و حرکت دهد، ايستادگي مي کنند، دوست دارد.. 🔺امروز در خلیج فارس بار دیگر سلیمانی های با صلابت این سرزمین حامل پیامی برای شیطان بزرگ بودند: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری ✍️ https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1
🔵چرخ های توسعه ای که نه به انسان رحم میکند ونه به حیوان 🔺به نقل از امیرالمومنین علیه السلام ،پیامبر وضو می گرفت وگربه ای نزد او آمد. پیامبر دانست که آن حیوان تشنه است ،ظرف آب را بسوی حیوان برد وآن حیوان آب نوشید. 🔸یکی ازاحکام فقهی اسلام این است که اگر حیوانی در معرض مرگ باشد وآب به اندازه ای نیست که انسان هم حیوان را سیراب کند وهم وضو بگیرد،در برخی موارد باید حیوان راسیراب کرد وبجای وضو تیمم نمود.(به نقل ازکتاب مفاتیح الحیات آیه الله جوادی آملی) 🔺هنگام عزیمت سپاه اسلام برای فتح مکه رسول خدا-صلی الله علیه وآله وسلم- سگی را دیدند که به بچه هایش شیر می داد. پیامبر اکرم به جُعیل بن سُراقه فرمودند تا در برابر آن حیوان بایستد و از آن مراقبت کندتا مبادا سپاهیانی که از آنجا می گذرندبه آن حیوان وبچه هایش آسیبی برسانند. 🔸اینها فقط دو نمونه از رعایت حقوق حیوانات در تفکر اسلامی است، حال معدوم کردن میلیونها قطعه جوجه زنده در کشوری اسلامی به بهانه تولید نیاز بر مازاد و تنظیم بازار چه قرابتی با این تفکر دارد⁉️ 🔺وقتی که مدل توسعه اقتصادی سرمایه داری که در آن اصالت با سود ومنفعت بیشتر است در زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی بعنوان الگوی توسعه در کشور اسلامی ما گسترش یافت شنیدن این سخن که: " معدوم سازی روش متداولی است وماهی سه میلیون قطعه جوجه خروس در کشور معدوم می شود" در حال حاضر آنهم از زبان معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی نباید باعث شگفتی شود. در نظام سرمایه داری از ریختن میلیون ها تن گندم مازاد بر تولید به دریاها برای کسب سود بیشتر وتنظیم بازار به نفع سرمایه داران رسیدند به رها کردن بعضی انسانهایی که آنها را سربار محسوب می کردند و سودی برای نظام لیبرالی نداشتند مثل سالمندان و عقب ماندگان ذهنی در بحران کرونا. 🔺اگر مسولین کشورمان با همین دست فرمان اداره کشور به روش توسعه اقتصادی به شیوه سرمایه داری پیش روند وهمچنان این الگو را درکشور ترویج کنند کم کم باید شاهد بحرانهای اخلاقی که این روزها غرب با ان دست وپنجه نرم می کند در کشور باشیم زیرا اجرای این مدل توسعه به ناچار باعث تغییر سبک زندگی خواهد شد که از لوازمات این مدل از توسعه است وبه ناچارکم کم کار که در اسلام معنایش عبادت وخدمت به خلق بود می شود مسابقه برای کسب رفاه و سود بیشتر و هر چیزی که سر راه این نوع ازتوسعه اقتصادی و صنعتی قرار بگیرد ومانع کسب سود بیشتر سرمایه داران و آقا زادگان شود زیر چرخ های آن له خواهد شد چه یک انسان باشد چه یک جوجه. 🔸فراموش نمیکنیم که چندسال پیش خانم ابتکار که آن روزها رییس سازمان محیط زیست کشور بودن در تجمع غیر قانونی عده ای برای حمایت ازچند قلاده سگ که کشته شده بودند شرکت کردند اما اکنون کیومرث کلانتری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با معدوم‌کردن جوجه ها اظهار کردند که ورود به این کار جزو وظایف این سازمان نیست و جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید به این موضوع ورود کنند. هرچند که از لحاظ قانونی حق با ایشان است اما مگر در این دولت در رعایت حقوق حیوانات نیز تبعیض قائل می شوند که روزی برای حمایت از حقوق چند سگ ، رییس سازمان در حالی که جزو تکالیف قانونیشان نبوده در تجمعی غیر قانونی وارد می شوند وجزو معترضین می شوند اما در قائله کشتن جوجه ها جزو حوزه وظایف این سازمان نیست‼️ ✍️ https://eitaa.com/joinchat/3629121569C77d466f9b1