eitaa logo
علی‌صدر ☫ 𝑨𝒍𝒊 𝑺𝒂𝒅𝒓
1.4هزار دنبال‌کننده
331 عکس
95 ویدیو
58 فایل
﷽ صــــــدر جامعه باش هفته‌نامه‌صــــدر + نشریه نفوذی دین | سیاست | جامعه Sadriion.ir | @ruzefekr روضۀ‌فکر‌حسین(ع) | پاسخ به سوالات در خصوص دوره‌ها: |🍃 @alisadrion | اینستا: instagram.com/eain.sad پیام ناشناس daigo.ir/secret/44617833
مشاهده در ایتا
دانلود
انفاق‌فرهنگـــــــــی‌‌دوم 15.000تومان🍃 15نسخه،15نوجوان
🔰 #تیتر | در شماره اول نشریه صدر، چه خواهیم خواند؟ 💢مطلبی درباره آنکه حزب‌الهی‌ها باید چگونه زندگی کنند... مطلبی درباره اینکه حوزه برویم یا دانشگاه؟! ... مطلبی از باب بصیرت‌افزایی درباره آنکه هر کسی میتواند خیانت کند، حتی رئیس‌جمهور... معرفی یک سیر مطالعاتی خوب از آثار شهید مطهری و بیان ضرورت مطهری‌خوانی... #بزودی... ‹ @sadriion_ir ›
🔰 #ایراد | دوستی پیام داده‌است که در جهان مادی قرن21، کسی دیگر نشریه نمی‌خواند! باید از قوانین دنیای جدید رسانه پیروی کنید... جواب ما: ما ضمن احترام به دنیای فناوری، اما قائل به قوانین دنیای هدایت و عنایت اهل‌بیت هستیم. معتقدیم که ما صرفاً وسیله‌ایم و آن کس که هدایت می‌کند و قلبی را می‌لرزاند و بر‌می‌گرداند، معصوم(ع) است. او به اذن خدا، یاران خود را تربیت و هدایت میکند و او بهتر می‌داند که رزق فکری و علمی سربازانش را چگونه مهیا کند. ما مأمور به تکلیفیم و این اهل‌بیت هستند که نتیجه را رقم می‌زنند! ما آنچه میدانیم و بر آن مبنا معتقد شدیم را می‌نویسیم؛ رساندن‌اش با حضرت فاطمه زهرا(س).. او بهتر می‌داند چگونه این نشریه را فرسخ‌ها دورتر ببرد و برساند به دست یک نوجوانی که قرار است سالهای بعد، قاسم سلیمانی دیگری باشد... توکل بر خدای بزرگ... ‹ @sadriion_ir ›
‏﮼سلام‌برتوكہ‌حقیقتاًدلتنگِ‌تواَم ‏﮼امام‌حُسین‌مَن♥️
انفاق‌فرهنگـــــــــی‌‌‌سوم 30.000تومان🍃 30نسخه،30نوجوان
انفاق‌فرهنگـــــــــی‌‌‌‌چهارم 30.000تومان🍃 30نسخه،30نوجوان
انفاق‌فرهنگـــــــــی‌‌‌‌پنجم 10.000تومان🍃 10نسخه،10نوجوان
انفاق‌فرهنگـــــــــی‌‌‌ششم 50.000تومان🍃 50نسخه،50نوجوان
🔰 | پیرمرد چشم ما بود... همواره از بزرگان نوشتن سخت است. یعنی قلم از کار می افتد‌ و نمی تواند پا به پای کلام راه بیایید. و کلام هم باید بدود تا بتواند حداقل پَر شالی از بزرگی مردی را تعریف کند. در این ورطه،چاره ای نیست،باید به نزاع قلم و کلام نشست و سطر هایی ردیف کرد. و اما بزرگ مرد منشی که راجع او باید نوشت،شخصیت نادری است. جعد گیسوان سپید بلند و رها در باد او و چهره ی آرام و تکیده اش نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکرد. پیرمرد دریا دریا آرامش در وجود خویش داشت با اینکه سرشار از طوفان بود،سرشار از طوفان حقایق ناب الهی. پیرمرد گوشه نشین بود ولی به عزلت ننشسته بود. پیرمرد عجیب بود،غریبانه عجیب بود، به طوری که غور در شخصیت عمیق او به شدت سخت است. او توسط روح الله ستوده شده، توسط شریعتی وصی شده است، و رهبر عزیز انقلاب او را رفیق دیرین نامیده است. فقط خود او یعنی محمدرضا حکیمی می تواند همچنین شخصیتی باشد. دُری در میان کلوخ ها نوری در میان ظلمات علامه حکیمی در دنیا بود ولی دنیا زده نبود، در بند اسم و رسم نبود. و بی هیچ هیاهو عدالت را فریاد می زد. آنقدر تفکر وسیعی داشت که هر طیف و طبقه ای را به خود می کشاند. از دانشجویان کروات زده ی روشنفکر تا طلبه های عمامه به سر جذب مغناطیس شخصیت او بودند. حرفش قاطع و بُرنده بود و در خط اول مطالبه گری قرار داشت. جامعه و علم را زمانی فضیلتمند می دانست که فقر و محرمیت در آن جایی نداشته باشد. می‌گفت تا کسی آه فقر بر سینه دارد نشان دهنده ی این است که داد علم به بار نرسیده است و خود را در جامعه نشان نداده. او وظیفه روحانیت را صرفا در احیای شعار و شئون اسلامی نمی دانست و معتقد بود نباید نظاره گر بر رفتارهای تبعیض آمیز شد و باید از غرقه این پندار خارج شد که سخن گفتن کافیست. محمدرضا حکیمی،حکیمی بود برای تمام اعصار،اما زبان ناطق و میل نداشتن به جاه و مقام او را در پرده ای از حجاب قرار داده و کمتر دیده شده بود. اما ردای صدای او تا ابد به گوش خواهد رسید و جوهر قلم او هیچگاه خشک نخواهد شد. حکیم جاودانه خواهد ماند،زیرا جاودانه زیسته بود. و حکیم چشم عدالت بین ما بود.. بلی پیرمرد چشم ما بود.. 👤 رضا محمدی ‹ @sadriion_ir
برخی جوانان ما شهید شدند و دیگرانی هم هستند که هنوز به شهادت نرسیده‌اند و شاید من نیز از آنان باشم. زیرا ده‌ها گزارش امنیتی هست که دوازده مورد آن می‌گوید من پس از آقای کمال جنبلاط [که کم‌تر از یک ماه پیش ترور شد] نخستین کسی هستم که ترور خواهم شد. من نیز در خطرم. ولی مهم نیست. «مگر نه این‌که ما بر حقیم؟»، همان‌گونه که فرزند حسین(ع) از امام حسین(ع) پرسید. امام(ع) به او پاسخ داد: آری. او گفت: پس باکی از مرگ نداریم. 1977/4/9 16ماه پیش از ربوده شدن ‹ @sadriion_ir
‏﮼سلام‌برتوكہ‌حقیقتاًدلتنگِ‌تواَم ‏﮼امام‌حُسین‌مَن♥️
میگه؛ حتی اگه میدونی کربلات جور نمیشه... بازم تمامِ تلاشتو بکن یدفعه دیدی وسط اینهمه تلاش؛ دلِ اربابُ بردی...🌿
🔰 | چالش واکسن اگر موضوعی، صحیح و به هنگام تبیین نشود برخی افراد آنقدر فضا را غبارآلود می کنند که هیچ حرف حقی شنیده نخواهد شد.نگاه صفر یا صدی، حرکت افراد را به سمت افراط و تفریط سوق می دهد.این روزها دو قطبی کاذبی در رابطه با سیاست ها و پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت شکل گرفته است.برخی افراد تمامی سیاست ها و پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت را کاملا صحیح می دانند و در مقابل آنان، افرادی هستند که تمامی سیاست ها و پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت را رد می کنند.روی سخن با مذهبیونی است که به اسم طب سنتی اما به ضرر طب سنتی، تمامی سیاست ها و پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت را غلط می پندارند.در بند 12 ابلاغیه جامع سلامت که توسط سید علی خامنه ای مدون شد،آمده است:نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ارائه خدمات طب سنتی و دارو های گیاهی[هم چنین]برقراری تعامل و تبادل منطقی میان طب سنتی و طب نوین برای هم افزایی تجربیات و روش های درمانی.طب سنتی و طب نوین مکمل یکدیگر هستند و این نظر، با عقلانیت همراه است.رهبر معظم انقلاب، وزارت بهداشت را بر خدمات و داروهای گیاهی طب سنتی ناظر نموده اند؛ وزارتی که برخی مذهبی ها، آن را صهیونیستی می خوانند.وزیر بهداشت دولت سیزدهم "دکتر عین اللهی" از واکسیناسیون عمومی و اجبار آن، سخن به میان آورد اما عده ای او را خائن نامیدند و خواستار محاکمه ی وی شدند،چند روز بعد رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و کابینه ی دولت گوشزد نمودند《واکسیناسیون عمومی مسئله بسیار مهمی است که حتما بایستی انجام بگیرد》. چقدر افکار برخی از ما با رهبر جامعه اسلامی فاصله دارد.ای کاش کسانی که همچنان معتقدند رهبر معظم انقلاب به اجبار، واکسن برکت را تزریق کردند؛به آمار، نیم نگاهی می انداختند که واکسیناسیون و رعایت پروتکلها در سیستان و بلوچستان در کاهش تعداد ابتلا و فوت بر اثر کرونا موثر واقع شد. انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال 👤 بهار ‹ @sadriion_ir
شماره اول_141269211640.pdf
509.5K
🔰نشریه صدر | شماره یک هفته‌دوم‌شهریور ۱۴۰۰ Www.sadriion.ir@sadriion_ir
منتشر شد👆👆
سلام وقت بخیر من با چنتا پایگاه بسیج فعالم کار خاصے که نباید بکنیم درسته؟ خودمون میشه چاپ کنیم و بین نوجوان ها پخش کنیم؟ لازم نیس ڪ با شما هماهنگ بشه که چقدر چاپ شده کجا و به کی؟
علی‌صدر ☫ 𝑨𝒍𝒊 𝑺𝒂𝒅𝒓
سلام وقت بخیر من با چنتا پایگاه بسیج فعالم کار خاصے که نباید بکنیم درسته؟ خودمون میشه چاپ کنیم و بی
سلام. هیچ کار خاصی نمیخواد. اصلاً هماهنگی هم نمیخواد. هر کاری میخواید انجام بدید، میتونید. ما صرفاً نمایندگی‌ها رو اعطا می‌کردیم با این هدف که اگر یکی از نمایندگان مشکل مالی برای تکثیر داشت، کمک جمع کنیم براش. فقط یه لطفی کنید؛ گزارش تصویری از توزیع نشریه داشته باشید تا داخل کانال بزاریم و مشوق بقیه باشه🙏💚
ممنون میشم از همه دوستان که این نشریه رو در کانالا و گروه‌ها و کلاً منتشر کنن و پخشش کنن که جوونای مردم بخونن و دعاتون کنن💚🌹
يا سَريعَ الرِّضا اِغْفِرْ لِمَنْ لا يَمْلِكُ اِلا الدُّعاءَ ای خدایی که زود راضی میشوی ببخش بنده‌ات را که چیزی جز دعا ندارد @sadriion_ir
‏«ماذا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ؟ وَ مَا الَّذِی فَقَدَ مَنْ وَجَدَكَ؟» کسی که تو را ندارد، چه دارد؟ و آن که تو را دارد، چه ندارد؟
🔰 🔸سلام نشریه فوق العاده بووووود😍 🔸چه نشریه ی جذابی😍 من که خیلی خوشم اومد 🔸انگار دارم صدریون تلگرام رو روی کاغذ میخونم...عالی 🔸این نشریه از خود کانال هم بهتره... چون مطالبش رو میتونیم نگه‌داریم.. دمتون گرم 🔸ذوق‌مرگ شدم از دیدن نشریه‌تون... لطفا ادامه بدید 💢پیام‌ها و نظرات شما، به تیم ما انرژی میده تا بیشتر بریم جلو.. پس ما رو محروم از نظرات‌ خودتون نکنید🙏😊 ‹ @sadriion_ir
#پیام‌ارسالی‌مخاطبین سلام من خودم خیلی از این پیام انرژی گرفتم گفتم برای شماهم بفرستم خداقوت، واقعا خیلی خوب بود با اینکه نسخه اول هست و در شماره‌ های بعدی قطعا تجربه همه بیشتر میشه و مطالب جذاب تر ، اما بازهم مخاطب ها خیلی لذت بردند .
🔰 🔸خداقوووتت عالیعع/در گام اول بدرد خودم خورد چون بین دانشگاه و حوزه گیر ڪرده بودم. میتونم تو مدرسه‌مون ام پخش ڪنم دیگه ؟ (ج: بله ممنون میشیم پخش کنید) 🔸سلام خسته نباشید من چندماهه عضو کانالتون هستم همیشه دوست داشتم ک برم و از اول کانال بخونم مطالبو اما یا رغبت نداشتم ب اینکار یا تنبلی میکردم ولی امروز ک نشریه رو خوندم واقعااا عاالی بود. من از همین دو صفحه جواب چندتا سوالمو گرفتم. کارتون عالیه پرقدرت ادامه بدید. اجرتون با امام زمان 🔸سلام خداقوت. بابت نشریه خدا خیرتون بده. اولش که باز کردم دیدم پر مطلب، ی جا خالی نداره. ولی وقتی شروع ب خوندن کردم، روون و صمیمی گفته شده بود. خیلی خوب بود. 🔸یاد قدیما افتادم ک روزنامه و مجله میخوندیم. فقط با این تفاوت که این یکی به مراتب جذاب تر و بهتره! اصلا یه ارامش خاصی داره ‹ @sadriion_ir
🔰 | خوش آن ساقی، که می پاید مرا، میخانه، میخانه" استادِ محقق‌، علامه بزرگ گوشه ای از القابی است نسبت داده شده به محمدرضا حکیمی‌؛‌ برای بسیاری از ما که عنوان‌های «علامه» و «استاد» را مانند خرمای خیراتی به همه تعارف می‌کنیم و بی دلیل در همه‌جا و برای همه‌کس به‌کار می‌بریم، علامه‌خواندن استاد حکیمی، بیشتر تعارفی معمولی است. برای خروج از این عادت به بررسی بخشی از زندگی ایشان می‌پردازیم: محمدرضا حکیمی متولد سال 1314 در مشهد مقدس و تحصیل کرده‌ی حوزه علمیه نواب در حیطه‌ی فقه‌، فلسفه‌، ادبیات عرب‌، نجوم و تقویم می باشد. وی مانند فیلسوفان بزرگ اسلام چون سهروردی و ملاصدرا به دنبال تشکیل طرح جامع اندیشه اسلامی بود‌؛ طرح جامع اندیشه اسلامی یعنی: ترکیبی از عقل و استدلال عقلی‌، عرفان‌، علوم قرآنی و فقه. علامه حکیمی دارای 50 اثر است که مهم ترین آن الحیاة نام دارد‌، کتابی که آیت الله خامنه ای(مدظله العالی )در سال 1360 آن را گنجینه‌ی گرانبهای فرهنگ اسلامی نامیدند‌، از اهمیت این کتاب همین بس که به ارائه چهره اسلام بر محور عدالت اجتماعی و پاسخ دادن به دردهای انسان از نگاه اسلام پرداخته است. علما‌‌ و همراهانِ وی او را اسلام شناسی عدالتخواه نامیده اند و معتقد اند که دردِ عدالت و عدالت جویی در وجود علامه حکیمی ریشه دوانده بود‌؛ گوشه‌ای از این صفت آشکار و عالی را می‌توان در خودداری علامه از دریافت جایزه جشنواره بین‌المللی فارابی در سال 1388 و نامه ارسالی ایشان به این جشنواره متوجه شد‌،ایشان ضمن انتقاد و طرح یک پرسش در رابطه با هدف جشنواره در بخشی از نامه نوشته اند: «بار دیگر تاکید می‌کنم تا هنگامی که در جامعه‌ ما فقر و محرومیتِ مرئی(آشکار) و نامرئی(پنهان) بیداد می‌کند، برگزاری چنین جشنواره‌هایی، از نظر اینجانب در اولویت نیست.باید سعی کنیم جامعه ما به شکلی نباشد که درباره اش بگوییم مفهوم انسان در کوچه‌ها سرگردان است و مفهوم انسانیت در کتاب‌ها!» قطعا او با خود می اندیشید که اسلام محمد(ص) این گونه نبود که پس از قرن ها مردم دو گروه شوند:گروهی سر در سطل های زباله به دنبالِ یافتن خوراکی برای زنده ماندن و گروهی غرق در هزاران امتیاز و تجمل و رفاه! و عجیب آن که هر دو نیز "مسلمان" خطاب شوند. «مستکبران با كرّ و فر، مستضعفان محرومتر هم خارجی، هم داخلی، بر ظلم بستندی كمر ایمان فتاده زیر پا، انسان شكسته بال و پر ای آفتاب، ای آفتاب، از خلق پنهان تا به كی» بخشی از شعر تقدیم شده به سید حسن نصرالله توسط علامه حکیمی. این عالم بزرگ‌، محمدرضا حکیمی که به کرونا مبتلا شده بود در شامگاه روز 31 مردادماه به دلیل ایست قلبی از دنیا رفت. روحشان شاد و یادشان گرامی باد. 👤 عین_یاء ‹ @sadriion_ir
🔰 | اگر تعهدی احساس نکردی، در مؤمن بودن خود شک کن! تعهد به چه؟ و چرا اگر متعهد نباشم مؤمن نیستم؟! مومن واقعی، به آنچه که دین می‌گوید باور و ایمان قلبی دارد، شخصی است که تسلیم خداست، و اگر معتقد به خداوند است میداند برای کاری آمده و مسئولیتی دارد، اسلام را می‌شناسد، اسلام راستین را، اسلام همراه با عمل و حرکت و تلاش را. ایمانی را پذیرفته که خود را متعهد به انجام عمل می داند و ایمانش از مرحله اعتقاد قلبی عبور کرده و به ظهور نشسته. این فرد مومن، از بند اسارت آزاد است و مجهز به زره است، خود را آماده کرده. آماده چه؟ آماده ورود به میدان. کدام میدان؟ میدان گناه!!! ما را چه به میدان گناه؟! مومن واقعی و متعهد باید خود را آماده کند تا به دل میدان بزند و دست گنهکاران را بگیرد و نجات دهد، یعنی آنقدر روی خود کار کرده باشد، که از متزلزل شدن و انحراف نترسد بلکه ورود کند به هر عرصه ای و دست دیگران را بگیرد و از آن گناه بیرون بکشد. اسلام راستین مومن متعهد می‌خواهد، متعهد به جامعه. نه مومن گوشه گیرِ جدا شده از جامعه، و نه ایمان همراه با رهبانیت. 👤ف آ ‹ @sadriion_ir
+ولی خودمونیم؛ یه ملتِ باهوش و متمدن وصاحبِ فرهنگی مثل ایرانی‌ها؛ قاعدتا خیلی وسواسی عمل می‌کردن و تن ب هر دین و مذهب جدیدی نمیدادن؛ و چقدر غنی بود اسلام؛ ک مخشونو زد؛) @valehe133
وَ خُذُوا مِنْ أَجْسَادِكُمْ فَجُودُوا بِهَا عَلَى أَنْفُسِكُمْ. از جسم خود بگيريد و بر جان (روح) خود بيفزاييد. خطبه‌183 ‹ @sadriion_ir
🔰 |چرا گریه پس از هزاروچهارصد سال؟ در دین اسلام و از زبان پیامبر صلی الله علیه تا ائمه اطهار، بارها مطرح‌شده‌است که عزای امام حسین(ع) نباید فراموش شود و این ذکر نباید از یاد برده‌شود. اما سوالی که بسیاری مطرح کرده‌اند این است که، این همه اصرار برای چیست؟ چرا پس از 1400 سال، هنوز باید برای این مصیبت اشک ریخت و برای برپایی این عزا وقت گذاشت؟ برای رسیدن به پاسخ باید گفت آنچه که در اینجا مهم است این است که افراد جامعه اسلامی باید بدانند، این عزا و ماتم، برای یک فرد عادی نیست. بدانند که این اشک ها در عزای یک قهرمان ریخته می‌شود و هدف اسلام در اینجا، برپایی عزا، برای کسی که در یک بیابان، تنها و بی یاور کشته‌شد و خانواده‌اش به اسارت برده‌شدند نیست. در واقع اگر به عزای امام حسین(ع) اینگونه نگاه‌شود، یعنی رسالت و هدفی برای این عزا در نظر گرفته نشده‌است. و اینگونه به نظر می‌رسد که در زمان معینی، برخی افراد، شهر را سیاهپوش می‌کنند، جمع می‌شوند، هیئت و علم به راه می‌اندازند. آن هم بدون دلیل. یا نهایت دلیل این است که بگویند انسانی مظلوم و غریب و بیچاره کشته شده است. اما این جوابی نیست که بتواند جامعه ای را قانع کند. چرا که با نگرشی سطحی و ساده هم می‌توان فهمید که این حرکت، از این جنبه، نه تنها اثری ندارد بلکه وقت تلف کردن نیز هست. چه بسا اسلام هم با آن مخالف است. در تحلیلِ چراییِ این عزا،در واقع افراد جامعه اسلامی، در وهله اول باید بدانند که این اشک‌ها برای یک قهرمان است و پس از آن که این موضوع درک شد، مسئله دیگری پیش می‌آید و سوالی که عموما افراد می‌پرسند این است که ،به فرض که ما میدانیم او یک قهرمان است، اما این در اصل مطلب چه فرقی میکند؟ قبول است که ایشان قهرمان اند اما بعد از 1400 سال ، همچنان گریه بر یک قهرمان؟ به چه علت؟ برای پاسخ باید گفت که در واقع هدف از برپاییِ عزای یک قهرمان این است که، روحیه قهرمانی در جامعه پیدا شود. برای اینکه افراد جامعه هم بتوانند شبیه آن قهرمان شوند. برای اینکه نسبت به حق غیرت پیدا کنند. برای زنده شدن روحیه عدالت‌خواهی در بطن جامعه اسلامی و برای یاد گرفتن از آن قهرمان و اینکه مردم بتوانند یاد بگیرند که آنها هم با ظلم و ظالم به جنگ بپردازند. با نگاهی کوتاه به هشت سال دفاع مقدس، میتوان اثر این اشک را متوجه شد. راز این اشک، در شعار رزمنده ها در زمان جنگ نهفته است و یا در صحبت های مادری که وقتی فرزندش را به جنگ می‌فرستاد معتقد بود که او، ادامه دهنده‌ی راه امام حسین است. اثرِ این عزا، تنها به زمان دفاع مقدس محدود نمی‌شود. چند سال جلوتر، وقتی حرم های متبرکه ائمه به خطر افتاد، شهدای مدافع حرم نیز حسینی وار، زن و فرزند خود را رها کردند و به دفاع پرداختند . در آن زمان نیز آنها نیز معتقد بودند که در زندگیِ خود به حضرت اباعبدلله اقتدا کرده‌اند تا در راه آزادی و آزادگی جان خود را فدا کنند. و این نشانه ی تاثیر همان اشک و مصیبت است. در واقع هدف از رثای امام حسین این است که راه ایشان و روش قهرمانی‌شان در جامعه ی اسلامی باعث حرکت شود. حرکتی به سمت آگاهی و برای آزادی و آزادگی. نکته آخر اینکه اگر افراد بتوانند به فهم عمیق نسبت به اتفاق تاریخی کربلا و آنچه که امام حسین انجام داد دست پیدا کنند می توان گفت، از آن اشک و ماتم استفاده شده است. و در غیر این صورت، اگر از این عزاداری از جنبه ی دیگر و صرفا برای جریحه دار کردن احساسات مردم استفاده شود، باید گفت که کاری بس بیهوه انجام می‌شود. 👤 راضیه حسینی ‹ @sadriion_ir
#ارسالی‌مخاطبین نمایی از نسخه الکترونیکی در کنار نسخه چاپی نشریه😊 ‹ @sadriion_ir ›
یه نشدنایی اولش ناراحتت می‌کنه، بعدش میگی خدایا شکرت که نشد!