هدایت شده از سعیدیسم | سعیدحیدری
فهرست جلسات دوره 🏴«حکمت خون»🏴
1. علم غیب: اگه امام حسین (ع) میدونست قراره کشته بشه، خب چرا اصلاً رفت؟ مگه تو اسلام خودکشی حرام نیست؟
2. هدف قیام: بالاخره امام حسین (ع) واسه چی رفت؟ میخواست حکومت تشکیل بده؟ دنبال شهادت بود؟ یا فقط میخواست از دست تروریستهای یزید فرار کنه؟
3. معجزه: چرا امام حسین (ع) از معجزه و قدرتهای غیبیاش استفاده نکرد تا هم خودش نجات پیدا کنه هم دشمنا رو نابود کنه؟
4. دوگانگی حسنین: چرا امام حسن (ع) صلح کرد ولی امام حسین (ع) جنگید؟ مگه جفتشون امام نبودن؟
5. شفاعت با یه قطره اشک: یعنی چی که میگین با یه قطره اشک واسه امام حسین، همه گناهای کبیره و حقالناس بخشیده میشه؟ مگه الکیه؟
6. عدل خدا: اگه امام حسین (ع) حجت خدا رو زمین بود، چرا خدا هیچ کاری نکرد و گذاشت اینطوری فجیع کشته بشه؟
7. شورش علیه حکومت: مگه یزید خلیفه نبود؟ کار امام حسین (ع) عملاً شورش علیه حکومت و ایجاد تفرقه بین مسلمونها نبود؟
8. تغییر سرنوشت: ممکنه امام حسین (ع) اصلاً فکر نمیکرد کار به اینجا بکشه و امید داشت سرنوشت (بداء) عوض بشه؟
9. حضور زن و بچه: آخه چه منطقی داره آدم تو یه سفر جنگی و خطرناک، زن و بچهاش رو با خودش ببره؟
10. تشنگی تو جلگه: مگه کربلا جلگه نیست و بغل فرات قرار نداره؟ خب چرا زمین رو دو متر نکندن تا به آب برسن؟
11. آمار لشکر دشمن: کوفهی اون زمان مگه چقدر جمعیت داشته که تونسته ۳۰ هزار نفر لشکر بفرسته؟ دروغه بابا!
12. آمار کشتهها: چطور ممکنه یه نفر (مثل حضرت عباس) با لب تشنه تو نصف روز اینهمه آدم رو بکشه؟ از نظر فیزیکی محاله!
13. تایملاین عاشورا: اینهمه جنگ تنبهتن، خطبه خوندن، نماز و خداحافظی، آخه چجوری کلاً تو یه نصفهروز جا میشه؟
14. اربعین اول: با شتر و اسب اون زمان، چطور ممکنه اسرا تو ۴۰ روز برن شام و دوباره برگردن کربلا؟ با عقل جور درنمیاد!
15. نرفتن گندهها: اگه کار امام درست بود، چرا گندههای بنیهاشم مثل ابنعباس باهاش نرفتن؟ یعنی اونا نمیفهمیدن؟
16. تیر سهشعبه: تیر سهشعبه که واسه شکار حیوونای بزرگه، اصلاً تو گلوی یه بچه ششماهه جا میشه که بخوان باهاش بزننش؟
17. افسانه شهربانو: این قصه شهربانو دختر یزدگرد که با اسب سفید از کربلا فرار کرد چیه دیگه؟ افسانه نیست؟
18. پیشنهاد صلح: راسته که میگن امام حسین تو کربلا به عمر سعد گفته بود بذار برم دمشق دست تو دست یزید بذارم و بیعت کنم؟
19. خون باریدن آسمون: این حرفا چیه که میگن آسمون خون گریه کرد و سنگا خونریزی کردن؟ اینا همش اسطورهسازیه!
20. دعوای قبیلهای: عاشورا که دعوای دینی نبود، همون کینههای قدیمی فامیلی بین بنیامیه و بنیهاشم بود که اینجا سر باز کرد.
21. قاتلای شیعه: مگه همون کوفیهایی که امام رو دعوت کردن خودشون شیعه نبودن؟ پس در واقع شیعهها خودشون امامشون رو کشتن!
22. نقش ایرانیا: بالاخره ایرانیها اونجا چیکاره بودن؟ تو لشکر عمر سعد بودن یا تو یاران امام؟
23. تبرئه یزید: یزید که اصلاً دستور قتل نداده بود! عبیدالله خودش سرخود این کار رو کرد، مگه نه؟
24. انگیزه اقتصادی: دشمنا واسه دین نجنگیدن، امام حسین کلی طلا و پول از مکه آورده بود، اونا فقط واسه غارت اموال اومده بودن.
25. نتیجه قیام: قیام امام حسین چه فایدهای داشت وقتی بنیامیه تا دهها سال بعدش با قدرت موندن و حکومت کردن؟
26. اقتصاد عزاداری: اینهمه پول واسه نذری و طلاکاری ضریح خرج میکنید، خب بدید به فقرا یا باهاش مدرسه بسازید!
27. افسردگی جامعه: اینهمه گریه و زاری و گیر دادن به مرگ و خون، جامعه و بچهها رو افسرده و روانی نمیکنه؟
28. خالیبندی تو روضه: مداحا واسه اینکه اشک مردم رو دربیارن، هر دروغی که میخوان به اسم «زبان حال» به اهل بیت میبندن!
29. حجم عزاداری: چرا واسه امام حسین اینقدر زیاد و طولانی عزاداری میکنید، ولی واسه پیامبر و حضرت علی اینطوری نیست؟
30. موسیقی تو هیئت: این طبل و سنج و ریتمهای پاپ و ترنسی که تو هیئتها میزنن چه صیغهایه؟ مگه کنسرت و دیسکوئه؟
31. بتپرستی: بوسیدن پرچم و ضریح و خوردن خاک تربت که رسماً بتپرستی و شرکه! کجای این کارا توحیدیه؟
🔴خوشبینی کاخ سفید به ریزش قیمت نفت پس از تفاهم با ایران
🔹سخنگوی کاخ سفید در گفتوگو با فاکسنیوز اعلام کرد: بهای نفت پس از امضای تفاهمنامه اخیر کاهش یافته و به سطوح پیش از جنگ بازخواهد گشت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ #اخبار_لحظهای_جنگ✌️👇
@saeedism
سعیدیسم | سعیدحیدری
پاسخ به گستاخی جدید معاون رئیس جمهور آمریکا: ما مستعمره شما نیستیم و نمیذاریم جنگی که باختین رو با م
اُف بر این دنیا...
اُف بر این دنیا که امامت رو بُکشن
و تو بری التماس بکنی که کشور قاتل امامت ذرت و سویا بده بهت ...
اُف ...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ #اخبار_لحظهای_جنگ✌️👇
@saeedism
سعیدیسم | سعیدحیدری
سطح فکری طرف اینقدره که فکر میکنه تو این شرایط امنیتی که حتی وویسی از رهبر انقلاب منتشر نمیشه و تعداد محدودی میتونن ایشونو زیارت کنن، مطالب کانالها و سایت دفتر حفظ و نشر آثار رو میبرن میدن رهبری چک میکنن و شخصا براش کروشه میذارن و ...
به اینا امیدی نداشته باشین که با حرف من و شما بیدار بشن. اینا خودشونو به خواب زدن.
﷽
بزرگترین کـانـال شغـل یـابـی مـومنـیـن تـهران در ایـتـا
اگـر بـه دنـبـال شُـغـل منـاسـب و یـا
👥 نــیـروی استـخـدامی مـؤمــن و متـعـهد میـگـردی,
حـتـمـا ایـن کـانـال رو داشـتـه بـاش👇👇👇
https://eitaa.com/tehranshoghl
https://eitaa.com/tehranshoghl
.