میگفت از خیمه اومدم بیرون تا طلوع عرفات رو ببینم....
ب خیابون اصلی رسیدم. خانمی روی صندلی نشسته بود...
سلام کردمو گفتم :اینجا نشستید؟ هوا خیلی گرمه، گرمازده میشید!
چشماش پر اشک شدو گفت سرراه نشستم، آخه هرکی بخواد بیاد عرفات ازینجا رد میشه... !
نشستم سرراه آقا!
#يوم_عرفة
باران🌧
#حدیثسلامتی
🌺 ️#فضیلتگوشتگوسفند
🔸شخصی به خدمت امام رضا «علیه السلام» عرض کرد که اهل خانهء من گوشت گوسفند نمی خورند و میگویند که سودا را به حرکت می آورد و از آن درد سر و دردهای دیگر به هم میرسد؛
🌹 حضرت فرمودند:
اگر خدای تعالی گوشتی بهتر از گوشت گوسفند میدانست، فدایی اسماعیل را گوسفند قرار نمیداد.
📚 الکافی: ج۶، ص۳۱۰، ح۲.
🌹 اَللّٰهُــمَّ صَلِّ عَلی ٰمُحَمَّدٍ
🌹وَّ آلِ محمد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
رئیسی: جامعه اسلامی از توهین به قرآن کریم نخواهد گذشت
رییس جمهور در اجتماع نمازگزاران جمعه رفسنجان: کشورهای اروپایی که مدعی آزادی و احترام به دیگران هستند به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده اهانت میکنند
😔😔😔😔😔
ما هم به نوبه خود این اهانت بی شرمانه را که قلب موحدین جهان را جریحهدار نموده و به مقدسات دو میلیارد مسلمان توهین کرده اند محکوم می کنیم و انزجار خود را اعلام می داریم.
#وزارت_خارجه_برخورد_برخورد
#ازادی_بیان_حرمت_حرمت
#انسان_موحد_اهانت_به_قرآن_را_هرگز_نمی_پذیرد
»»» آیه ی روز :
**********
وَإِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً فَرِحُوا بِهَا وَإِن تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ إِذَا هُمْ يَقْنَطُونَ
روم-36
و هنگامی که رحمتی به مردم بچشانیم، از آن خوشحال میشوند؛ و هرگاه رنج و مصیبتی بخاطر اعمالی که انجام دادهاند به آنان رسد، ناگهان مأیوس میشوند!
**********
پیام ها:
- انسان، شخصیّتى تأثیرپذیر و انفعالى دارد. «فرحوا... یقنطون»
- رحمت از خداست و ناگوارى ها از عملكرد خود ما. «اذقنا النّاس رحمة - سیّئة بما قدّمت ایدیهم»
- انسانِ دور از خدا، پوك و كم ظرفیّت است؛ با اندكى نعمت، مست مى شود و با كمى تلخى و غم، به بن بست مى رسد.(171) «رحمة فرحوا - سیّئة ... یقنطون» در صورتى كه خداوند از مردم تحمّل و ظرفیّتى را مى خواهد كه از دست رفتن نعمت ها آنان را نگران و به دست آوردن نعمت ها آنان را سرعت نكند. «لكیلاتأسوا على ما فاتكم ولا تفرحوا بما آتاكم»(172)
- برخوردارى از رحمت، قطعى است، ولى مبتلا شدن به ناگوارى قطعى نیست. «اذا... اِن...» (براى برخوردارى از رحمت، كلمه ى «اذا» بكاررفته كه به معناى انجام قطعى است، ولى براى گرفتار شدن، كلمه ى «اِن» بكار رفته كه به معناى غیر قطعى بودن است.)
-----
171) تنوین در كلمات «رحمة و سیّئة»، بر قلّت و كمى دلالت مى كند.
172) حدید، 23.
**********