eitaa logo
صفرنامه
1.9هزار دنبال‌کننده
287 عکس
129 ویدیو
601 فایل
(اوست نشسته بر نظر، من به کجا نظر کنم) «کانال ارتباطی و پشتیبان علمی دروس تفسیری و معارفی». ارتباط با مدیر کانال @Hosseinsafari1350 لینک پشتیبان فایل های بارگذاری شده در پیام رسان سروش sapp.ir/safarnamehh
مشاهده در ایتا
دانلود
15+.mp3
3.79M
جزء پانزدهم
گزارش جزء شانزدهم.mp3
6.73M
✅حکمت های سوره مریم وطه جریان رحمت ویژه و برگزیدگی
18+.mp3
5.14M
جزء هجدهم
-R18+.mp3
7.6M
✅کلید قرآن ✅ رمز قرآن 🌙 هجده رمضان
✅موضوع شب های قدر: قدر به معنای 1. ارزیابی 2. اندازه گیری 3. برنامه ریزی رمزشب اول( شب نوزدهم رمضان المبارک): خدا همانی است که ما می خواهیم آیا ما هم همانی هستیم که خدا می خواهد؟ در سالی که گذشت چه بدست آوردیم و چه از دست دادیم؟ به چه قرار گرفتیم و بی قرار چه شدیم؟ در این شب محاسبه ایی نیز از خود داشته باشیم خود را نیز به عنوان یک سرمایه به حساب آوریم. سرمایه من فقط آهنی که چهار چرخ بر آن سوار است و دیوار هایی که آجرهایی برآن چیده ام و ارز وریالی که انباشته ام، ومن یک مشت مو نیستم که هر روز رنگی به آن بدهم و عاجزانه درخواست دیده شدن دارم؛ نیستم. هدف از خلقت من چه بود. مرا برای انجام چه رسالتی در دنیا برگزیدند؟ خدایی که در این نزدیکی است چقدر به او نزدیک شده ایم ؟ چه شده که حوصله حتی مهربانی اورا نیزنداریم؟ ... شب قدر فرصتی داده اند تا زمینه ایی برای خود فراهم کنیم. شب قدر شبی است که باید ارزیابی از «وضع موجود خود» و «رصد وضع مطلوب خود » باید داشته باشیم. ببینیم کجاییم و کجا باید باشیم و کجا باید می بودم که جا ماندم؟!!! امشب اگر باران رحمت آمد یادی از حال بیابان هم کنید. یا غیاث المستغیثین🤲 @safarnamehh
R19+.mp3
5.67M
✅والاترین آیه در شأت امام علی(ع) ✅(٤٣رعد و ٥قدر) 🌙روز نوزدهم
20+.mp3
5.37M
جزء بیستم
هدایت شده از صفرنامه
✅موضوع شب 21 رمضان شب اندازه گیری رمز شب 21 رمضان: ما شبیه که هستیم؟ امشب اندازه ایی که برای ما میگیرند به اندازه ایی است که ما می خواهیم برای ما بگیرند. امشب چه قد و اندازه ایی را از خدا می خواهیم بگیریم. «قدر الرجل علی قدر همته». اندازه آدمها به اندازه همت هایشان است امشب شبی استکه اندازه های کم را نباید خواست آمده ایم شکل و شاکله ایی، رنگ و نوایی بگیریم. شکل الهی نگیریم شیطان به ما شکل می دهد شب های قدر شب بیدار شدن است نه فقط بیدار بودن. بیدار شده ایم تا شدنی صیرورتی تغییر و تحولی در ما رخ دهد. شبهای قدر شب کسانی است که میخواهند «خدایی بشوند». در این شب بایدابتدا وضع موجود خودرا ببینیم. «زندگی ما شبیه کیست؟» (یوم ندعوا کل اناس بامامهم) در قیامت هر کس را در خط امامش می نهند ما مأموم هستیم مأموم یعنی کسی که حرکاتش شبیه امامش است. زندگی ما چقدر شبیه امامانمان است؟ به اندازه ایی که تشبه به آنان می یابیم تقرب به آنان می یابیم. شب 21 رمضان شب اندازه گیری است در این شب کمتر از اندازه «اخوت با ولی خدا» اندازه ایی بگیرم کم خواسته ایم و علت غربت ولی خدا نیز از بی اخوتی است. آیین اخوت را امیر مومنان (ع) در حکمت 289 نهج البلاغه در قالب 15 اصل بیان کرده اند. ای کسانی که مشتاق اخوت با ولی خدا را درسر دارید یاعلی؛ كَانَ لِي فِيمَا مَضَى أَخٌ فِي اللَّهِ : 1.وَ كَانَ [يُعَظِّمُهُ] يُعْظِمُهُ فِي عَيْنِي صِغَرُ الدُّنْيَا فِي عَيْنِهِ 2.وَ كَانَ خَارِجاً مِنْ سُلْطَانِ بَطْنِهِ 3.فَلَا يَشْتَهِي [يَتَشَهَّى] مَا لَا يَجِدُ 4.وَ لَا يُكْثِرُ إِذَا وَجَدَ 5.وَ كَانَ أَكْثَرَ دَهْرِهِ صَامِتاً 6.فَإِنْ قَالَ بَذَّ الْقَائِلِينَ وَ نَقَعَ غَلِيلَ السَّائِلِينَ 7. وَ كَانَ ضَعِيفاً مُسْتَضْعَفاً 8.فَإِنْ جَاءَ الْجِدُّ فَهُوَ لَيْثُ غَابٍ [لَيْثٌ عَادٍ] وَ صِلُ وَادٍ 9.لَا يُدْلِي بِحُجَّةٍ حَتَّى يَأْتِيَ قَاضِياً 10وَ كَانَ لَا يَلُومُ أَحَداً عَلَى مَا [لَا] يَجِدُ الْعُذْرَ فِي مِثْلِهِ حَتَّى يَسْمَعَ اعْتِذَارَهُ 11.وَ كَانَ لَا يَشْكُو وَجَعاً إِلَّا عِنْدَ بُرْئِهِ 12.وَ كَانَ يَقُولُ مَا يَفْعَلُ [مَا يَقُولُ] وَ لَا يَقُولُ مَا لَا يَفْعَلُ 13.وَ كَانَ إِذَا [إِنْ] غُلِبَ عَلَى الْكَلَامِ لَمْ يُغْلَبْ عَلَى السُّكُوتِ 14.وَ كَانَ عَلَى [أَنْ يَسْمَعَ] مَا يَسْمَعُ أَحْرَصَ مِنْهُ عَلَى أَنْ يَتَكَلَّمَ 15.وَ كَانَ إِذَا بَدَهَهُ أَمْرَانِ يَنْظُرُ [نَظَرَ] أَيُّهُمَا أَقْرَبُ إِلَى الْهَوَى [فَخَالَفَهُ] فَيُخَالِفُهُ فَعَلَيْكُمْ بِهَذِهِ الْخَلَائِقِ فَالْزَمُوهَا وَ تَنَافَسُوا فِيهَا فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِيعُوهَا فَاعْلَمُوا أَنَّ أَخْذَ الْقَلِيلِ خَيْرٌ مِنْ تَرْكِ الْكَثِير. سیر بحث: حکمت 289 – فراز آخرخطبه 184(روضه امیر مومنان(ع)؛ که نالان افسوس از دست دادن برادرانش را میخورد)
امیر مومنان علیه السلام در نهج البلاغه: مصیبت علی(ع) فرق شکافته اش نبود که آن فوز اوبود مصیبت علی(ع) از بی برداری بود ؛ روضه امیر مومنان در شب 21 رمضان از نهج البلاغه خطبه 184: ْ أَيْنَ إِخْوَانِيَ الَّذِينَ رَكِبُوا الطَّرِيقَ وَ مَضَوْا عَلَى الْحَقِّ أَيْنَ عَمَّارٌ وَ أَيْنَ ابْنُ التَّيِّهَانِ وَ أَيْنَ ذُو الشَّهَادَتَيْنِ وَ أَيْنَ نُظَرَاؤُهُمْ مِنْ إِخْوَانِهِمُ الَّذِينَ تَعَاقَدُوا عَلَى الْمَنِيَّةِ وَ أُبْرِدَ بِرُءُوسِهِمْ إِلَى الْفَجَرَةِ قَالَ ثُمَّ ضَرَبَ بِيَدِهِ [إِلَى] عَلَى لِحْيَتِهِ الشَّرِيفَةِ الْكَرِيمَةِ فَأَطَالَ الْبُكَاءَ ثُمَّ قَالَ ع- [أَوْهِ] أَوِّهِ عَلَى إِخْوَانِيَ الَّذِينَ تَلَوُا الْقُرْآنَ فَأَحْكَمُوهُ وَ تَدَبَّرُوا الْفَرْضَ فَأَقَامُوهُ- أَحْيَوُا السُّنَّةَ وَ أَمَاتُوا الْبِدْعَةَ دُعُوا لِلْجِهَادِ فَأَجَابُوا وَ وَثِقُوا بِالْقَائِدِ فَاتَّبَعُوهُ ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ الْجِهَادَ الْجِهَادَ عِبَادَ اللَّهِ أَلَا وَ إِنِّي مُعَسْكِرٌ فِي يَومِي هَذَا فَمَنْ أَرَادَ الرَّوَاحَ إِلَى اللَّهِ فَلْيَخْرُجْ قَالَ نَوْفٌ وَ عَقَدَ لِلْحُسَيْنِ ع فِي عَشَرَةِ آلَافٍ وَ لِقَيْسِ بْنِ سَعْدٍ رَحِمَهُ اللَّهُ فِي عَشَرَةِ آلَافٍ وَ لِأَبِي أَيُّوبَ الْأَنْصَارِيِّ فِي عَشَرَةِ آلَافٍ وَ لِغَيْرِهِمْ عَلَى أَعْدَادٍ أُخَرَ وَ هُوَ يُرِيدُ الرَّجْعَةَ إِلَى صِفِّينَ فَمَا دَارَتِ الْجُمُعَةُ حَتَّى ضَرَبَهُ الْمَلْعُونُ ابْنُ مُلْجَمٍ لَعَنَهُ اللَّهُ فَتَرَاجَعَتِ الْعَسَاكِرُ فَكُنَّا كَأَغْنَامٍ فَقَدَتْ رَاعِيهَا تَخْتَطِفُهَا الذِّئَابُ مِنْ كُلِّ مَكَان. كجايند آن برادرانم كه راه را به حقيقت طى كردند، و بر اساس حق از دنيا گذشتند؟ عمّار، ابن تيّهان و ذو الشهادتين كجا هستند؟ و كجايند نظيران آنان از برادرانشان كه بر جانبازى پيمان بستند، و سرهاى پاكشان براى تبهكاران فرستاده شد؟! [نوف گفت: در اين وقت دست به محاسن شريف و كريم خود برد و زمانى طولانى اشك ريخت، سپس فرمود:] آه بر آن برادرانم كه قرآن را تلاوت كرده آن را استوار داشتند، و واجبات را انديشه نموده برپا كردند، سنّت را زنده نمودند، و بدعت را ميراندند، به جهاد دعوت شدند اجابت كردند، به پيشوا اعتماد نموده تابعش شدند. آن گاه به آواز بلند فرياد زد: جهاد! جهاد! اى بندگان خدا، بدانيد امروز لشگر را مى‏آرايم، و هر كه اراده رفتن به سوى حق را دارد بيرون آيد. نوف گفت: پس از آن براى حسين عليه السّلام ده هزار نفر، و براى قيس بن سعد (رحمه اللّه) ده هزار نفر، و براى ابو ايّوب انصارى ده هزار نفر، و براى غير اينان شمارى ديگر نيرو قرار داد، و اراده جدّى براى بازگشت به جبهه صفّين داشت، ولى هنوز روز جمعه نرسيده كه ابن ملجم ملعون بر آن انسان بی همتا ضربت زد، نيروها برگشتند، و ما چون گوسپندانى بوديم كه شبان خود را از دست داده و از هر طرف گرگها آنان را بربايند!
✅صدایی زیرخاکی و بی نظیر و ملکوتی از شهید عارف رجبی 🌙عصر تاسوعا در جبهه هم نفس با شهدا و رزمندگان
هدایت شده از صفرنامه
20+.mp3
5.37M
جزء بیستم
21+.mp3
4.98M
جزء بیست و یکم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
R21+.mp3
6.21M
برادری در کلام علی(ع) 🌙شب ۲۱رمضان۱۴۰۱ 🔵شباهت ما به برادران علی(ع)
✅متن سخنرانی شب 21 رمضان اندازه گیری رمز شب 21 رمضان: شبیه که هستیم؟ امشب اندازه ایی که برای ما میگیرند به اندازه ایی است که ما می خواهیم برای ما بگیرند. امشب چه قد و اندازه ایی را از خدا می خواهیم بگیریم. «قدر الرجل علی قدر همته». اندازه آدمها به اندازه همت هایشان است امشب شبی استکه اندازه های کم را نباید خواست آمده ایم شکل و شاکله ایی، رنگ و نوایی بگیریم. شکل الهی نگیریم شیطان به ما شکل می دهد شب های قدر شب بیدار شدن است نه فقط بیدار بودن. بیدار شده ایم تا شدنی صیرورتی تغییر و تحولی در ما رخ دهد. شبهای قدر شب کسانی است که میخواهند «خدایی بشوند». در این شب بایدابتدا وضع موجود خودرا ببینیم. «زندگی ما شبیه کیست؟» (یوم ندعوا کل اناس بامامهم) در قیامت هر کس را در خط امامش می نهند ما مأموم هستیم مأموم یعنی کسی که حرکاتش شبیه امامش است. زندگی ما چقدر شبیه امامانمان است؟ به اندازه ایی که تشبه به آنان می یابیم تقرب به آنان می یابیم. شب 21 رمضان شب اندازه گیری است در این شب کمتر از اندازه «اخوت با ولی خدا» اندازه ایی بگیرم کم خواسته ایم و علت غربت ولی خدا نیز از بی اخوتی است. آیین اخوت را امیر مومنان (ع) در حکمت 289 نهج البلاغه در قالب 15 اصل بیان کرده اند. ای کسانی که مشتاق اخوت با ولی خدا را درسر دارید یاعلی؛ كَانَ لِي فِيمَا مَضَى أَخٌ فِي اللَّهِ : 1.وَ كَانَ [يُعَظِّمُهُ] يُعْظِمُهُ فِي عَيْنِي صِغَرُ الدُّنْيَا فِي عَيْنِهِ 2.وَ كَانَ خَارِجاً مِنْ سُلْطَانِ بَطْنِهِ 3.فَلَا يَشْتَهِي [يَتَشَهَّى] مَا لَا يَجِدُ 4.وَ لَا يُكْثِرُ إِذَا وَجَدَ 5.وَ كَانَ أَكْثَرَ دَهْرِهِ صَامِتاً 6.فَإِنْ قَالَ بَذَّ الْقَائِلِينَ وَ نَقَعَ غَلِيلَ السَّائِلِينَ 7. وَ كَانَ ضَعِيفاً مُسْتَضْعَفاً 8.فَإِنْ جَاءَ الْجِدُّ فَهُوَ لَيْثُ غَابٍ [لَيْثٌ عَادٍ] وَ صِلُ وَادٍ 9.لَا يُدْلِي بِحُجَّةٍ حَتَّى يَأْتِيَ قَاضِياً 10وَ كَانَ لَا يَلُومُ أَحَداً عَلَى مَا [لَا] يَجِدُ الْعُذْرَ فِي مِثْلِهِ حَتَّى يَسْمَعَ اعْتِذَارَهُ 11.وَ كَانَ لَا يَشْكُو وَجَعاً إِلَّا عِنْدَ بُرْئِهِ 12.وَ كَانَ يَقُولُ مَا يَفْعَلُ [مَا يَقُولُ] وَ لَا يَقُولُ مَا لَا يَفْعَلُ 13.وَ كَانَ إِذَا [إِنْ] غُلِبَ عَلَى الْكَلَامِ لَمْ يُغْلَبْ عَلَى السُّكُوتِ 14.وَ كَانَ عَلَى [أَنْ يَسْمَعَ] مَا يَسْمَعُ أَحْرَصَ مِنْهُ عَلَى أَنْ يَتَكَلَّمَ 15.وَ كَانَ إِذَا بَدَهَهُ أَمْرَانِ يَنْظُرُ [نَظَرَ] أَيُّهُمَا أَقْرَبُ إِلَى الْهَوَى [فَخَالَفَهُ] فَيُخَالِفُهُ فَعَلَيْكُمْ بِهَذِهِ الْخَلَائِقِ فَالْزَمُوهَا وَ تَنَافَسُوا فِيهَا فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِيعُوهَا فَاعْلَمُوا أَنَّ أَخْذَ الْقَلِيلِ خَيْرٌ مِنْ تَرْكِ الْكَثِير. سیر بحث: حکمت 289 – فراز آخرخطبه 184(روضه امیر مومنان(ع)؛ که نالان افسوس از دست دادن برادرانش را میخورد)
شب ۲۳ رمضان : تصمیم های بزرگ ایم بزرگ شویم یا بزرگی کنیم؟ شب قدر توصیه به« بیدار شدن» شده است نه «بیدار بودن».هدف از بیداری «شدن» است تحول وصیرورت(الی المصیر) در این شب عزیز که تمام امکانات ملکوت آسمانها بسیج شده اند برای پشتیبانی کسانی که میخواهند از دنیا بزرگتر شوند امشب شب انسان های بزرگ است آنانی که فقط در پی پاک کردن قصورات خود بودند به دوشب قبل رضایت دادند اما آنانی که به جز خدا به هیچ چیز دیگر رضایت نمی دهند وحتی بهشت را نیز کم میدانند منزل میدانند نه مقصد.امشب(شب ۲۳) شب کسانی که میخواهند« خدایی » شوند.در زمین به ما قرآن ، جوشن، ودعای مکارم اخلاق توصیه کردند و در سه سوره عنکبوت و رو م ودخان کد هایی را قرار دادند که شاید پی ببریم و پی بگیرم واز آسمانها نیز تمامی ملائک حتی روح نیز پایشان به زمین گشوده می شود تا ظرفیتی را به ما بدهند و ظرفهای وجود ما را سرشار کنند و ما را از ملک به ملکوت رسانند. خلاصه امشب شبی است که اگر بزرگ نشویم حقارت و ذلت عاقبت ماست و جبران آن نیزجز در صحرای عرفه امکان ندارد. آمدیم به دنیا که بزرگ شویم نه بزرگی کنیم. آمدیم پرورش یابیم نه پروار شویم. انسان با حیوان نیز در همین است که انسان زمینه بزرگ شدن را دارد اما حیوان این ظرفیت را ندارد فقط گنده می شود. آدم بزرگ بود که خدا به او تعلیم اسماء (علم آدم الاسماء کلها) اما شیطان خواست بزرگی کند رجیم شد( آبی و استکبر و کان من الکافرین) کسی هم قصد بزرگی کند ساقط است (وجحدوا بها واستیقنتها انفسهم ظلما و علوا) هر جا قصد بزرگی بما دست دهد همان باعث حقارت و ذلت ماست هرجا دوست داشتیم دیده شویم مطرح شویم شنیده شویم همان جا ضایع می شویم. خلاصه فرق آدمها باهم در همین است که می خواهی بزرگ شوی یا میخواهی بزرگی کنی بزرگ نشویم حقیر و ناچیز می شویم وخود را به کم می فروشیم و دنیا میشود تمام همت ومقصد ما. البته دنیا بد نیست بلکه کم است ودر هیچ منبع دینی نفرموده اند دنیا بد است دشت و کوه و بیابان و دریا بد است فرموده اند اینها آیه است عشق به دنیا بد است چرا که ( حب الدنیا رأس کل خطیئه.) مجموعه آموزه های دینی هم برای این است که ما بزرگ شویم وگناه یعنی مخالفت با قانون هاو نتیجه آن حقارت ها و ذلتهاست برنامه و ساختار بزرگ شدن روح و جان را امام سجاد(ع) در دعای مکارم اخلاق(دعای ۲۰صحیفه) و در مناجات شعبانیه در قالب بیش از ۴۰ إلهی نامه بیان کرده اند. @safarnamehh
22+.mp3
5.72M
جزء بیست و دوم
R22+.mp3
6.47M
قدر ✅جلسه اول 22رمضان1401 @safarnamehh
شب 23رمضان 98.mp3
10.85M
✅سخنرانی قبل احیاء شب٢٣رمضان 1398 مسجد جامع خرمشهر (تهران)
23+.mp3
5.31M
جزء بیست و سوم
R24+.mp3
6.67M
از سوره حمد ✅مقدمات. بسم الله و مخاطب سوره
mirza+.mp3
11.8M
ماندگار 🌙بین الطلوعین بی تکرار 🔷 مسجد صفا،تهران
25+.mp3
5.11M
جزء بیست و پنجم
27+.mp3
5.69M
جزء بیست و هفتم
ziarat aminollah mnsoor+.mp3
5.45M
بهشتی از بهشت الرضا(ع) ✅نوای دهه 60 حرم امام رضا (ع) 🔷حاج منصور ارضی 🔵زیارت امین الله
RA_Volume 6_Issue 19_Pages 3-25.pdf
3.46M
🔯🕎 رد پای یهود در حوادث صدر اسلام نویسنده سید هادی علیزاده
R26+.mp3
6.77M
آخر الزمان و اصحاب آخر الزمانی در قرآن 🔵نقش ایرانیان در تحقق ظهور و مقابله با یهود 🔷تفسیر آیه 4و5 سوره بنی اسرائیل