eitaa logo
حسن صفرزاده تهرانی
477 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
13 ویدیو
13 فایل
کانال نشر آثار حسن صفرزاده تهرانی دسترسى آسان به مطالب و مباحث مختلف "اسلامى و مناسبتی" www.dla.ir سایر لینک ها https://dla.ir/about-us/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶🔷حضرت امام هادي عَلَيهِ‌السَّلام و معلم دربار وقتي معتصم حضرت امام جواد عَلَيهِ‌السَّلام را از مدينه به بغداد آورد، حضرت امام هادي عَلَيهِ‌السَّلام که در آن وقت شش ساله بود، به همراه خانواده‌اش در مدينه ماند، معتصم از خانواده حضرت پرس‌وجو کرد و وقتي شنيد پسر بزرگ حضرت، شش سال دارد، گفت: اين خطرناک است، ما بايد به فکرش باشيم. معتصم شخصي را که از نزديکان خود بود، مأمور کرد که از بغداد به مدينه برود و در آنجا کسي را که دشمن اهل بيت عَلَيهِم‌السَّلام است پيدا کند و اين بچه را به دست آن شخص بسپارد تا او به عنوان معلم، اين بچه را دشمن خاندان خود و متناسب با دستگاه خلافت بار بياورد. اين شخص از بغداد به مدينه آمد و يکي از علماي مدينه را به نام جُنَيدي که جزو مخالف‌ترين و دشمن‌ترين مردم با اهل بيت عَلَيهِ‌السَّلام بود، براي اين کار پيدا کرد و به او گفت: من مأموريت دارم که تو را مربي اين بچه کنم، تا نگذاري هيچ کس با او رفت‌و‌آمد کند و او را آن طور که ما مي‌خواهيم تربيت کنی، امر، امر حکومت بود؛ چه کسي مي‌توانست در مقابل آن مقاومت کند؟ آن شخص پذیرفت و مشغول شد. بعد از چند وقت يکي از وابستگان دستگاه خلافت، الجنيدي را ديد و از بچه‌اي که به دستش سپرده بودند، سؤال کرد، الجنيدي گفت: بچه؟ اين بچه است؟ من يک مسأله از ادبي براي او بيان مي‌کنم، او باب‌هايي از ادب را براي من بيان مي‌کند که من استفاده مي‌کنم! اينها کجا درس خوانده‌اند؟ وقتي مي‌خواهد وارد حجره شود، گاهي به او مي‌گويم يک سوره از قرآن بخوان، بعد وارد شو، مي‌پرسد: چه سوره‌اي بخوانم؟ من به او مي‌گويم سوره بزرگي، مثلاً سوره آل‌عمران را بخوان، او مي‌خواند و جاهاي مشکلش را هم براي من معنا مي‌كند، اينها عالمند! حافظ قرآن و عالم به تأويل و تفسير قرآن، علي‌الظاهر کودک است، اما ولي الله است، و آتيناه الحکم صبيا، مدتي گذشت و استاد يکي از شيعيان مخلص اهل بيت شد.🔹 شد غلامي که آب جو آرد آب جوي آمد و غلام بِبُرد 🔹🔸🔹🔸 @safarzadeh_tehrani
🔶🔷حضرت امام علي‌النقي‌الهادي عَلَيهِ‌السَّلام در بزم خليفه متوکل برای آن‌که قُدسیّت حضرت امام علي‌النقي‌الهادي عَلَيهِ‌السَّلام را بشکند، او را به مجلس شراب دعوت كرد تا خبر دعوت امام به مجلس شراب و عیاشی در بين مردم بپیچد و اعتبارش را از دست بدهد اما حضرت امام با دیدِ یک انسان مبارز، در مقابل این توطئه ایستاد و با موقعيت سنجي دقيق و تشخيص صحيح توطئه، مجلس شراب را به مجلس معنویت تبدیل كرد حضرت با گفتن حقایق و خواندن اشعار پر مزامين و شماتت بار، متوکل را مغلوب کرد و مجلس را به کل متحول ساخت حضرت در مبارزه‌ای که شروع کننده آن، خلیفه تندخو و قدرتمند بود و طرف دیگر، یک جوان بی دفاع، طرفِ به ظاهر ضعیف‌تر، دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر يا شكستن شيشه‌هاي شراب، کاربرد نداشت 🔹🔸وقتي اشعار امام با طنيني مخصوص و با آهنگي كه تا اعماق روح حاضرين و از آن جمله خود متوكل، نفوذ كرد به پايان رسيد نأشگي شراب از سر ميگساران پريد، متوكل جام شراب را محكم به زمين زد، اشك ‌هايش مثل باران جاري شد، ديگر مجلسيان نيز گريستند و متوكل دستور داد بساط شراب را جمع كنند و با احترام تمام امام را بدرقه كرد🔹🔸 حسن صفرزاده تهرانی 🔹🔸🔹🔸 @safarzadeh_tehrani
🔶🔷اشعار حضرت امام علي‌النقي‌الهادي عَلَيهِ‌السَّلام در بزم خليفه 🔸باتُوا عَلَي قُلَلِ الْأَجْبَالِ تَحْرُسُهُمْ 🔹غلْبُ الرِّجَالِ فَلَمْ تَنْفَعْهُمُ الْقُلَلُ‏ ▫️قله ‌هاي بلند را براي خود منزلگاه كردند و همراه مردان مسلح در اطراف آن‌ها بودند و آن‌ها را نگهباني مي كردند ولي هيچ يك از آن‌ها نتوانست جلو مرگ را بگيرد و آن‌ها را از گزند روزگار محفوظ بدارد ◾️▫️◾️▫️ 🔸و اسْتَنْزَلُوا بَعْدَ عِزٍّ مِنْ مَعَاقِلِهِمْ 🔹و اسْكِنُوا حُفَراً يا بِئْسَمَا نَزَلُوا ▫️آخرالامر از دامن آن قله ‌هاي منيع و از داخل آن حصن‌‌هاي محكم و مستحكم به داخل گودال‌ها فرود آمدند، چه منزلگاه ناپسندي ◾️▫️◾️▫️ 🔸نادَاهُمْ صَارِخٌ مِنْ بَعْدِ دَفْنِهِمْ 🔹أينَ الْأَسَاوِرُ وَ التِّيجَانُ وَ الْحُلَلُ‏ ▫️در اين حال منادي به آن‌ها بانگ زد كه: كجا رفت آن چهره ‌هاي پرورده‌ي نعمت ‌ها كه هميشه از روي ناز و نخوت در پس پردة‌هاي الوان، خود را از انظار مردم مخفي نگاه مي داشت؟ كجاست آن دست‏بندها، تاج‌ها و لباس‌هاي فاخر؟ ◾️▫️◾️▫️ 🔸أينَ الْوُجُوهُ الَّتِي كَانَتْ مُنْعِمَةً 🔹منْ دُونِ‌ها تُضْرَبُ الْأَسْتَارُ وَ الْكِلَلُ‏ ▫️كجاست آن چهره‏‌ها‌ئي كه در ناز به احترامشان پرده‏‌ها مي‏آويختند؟ ◾️▫️◾️▫️ 🔸فأَفْصَحَ الْقَبْرُ عَنْهُمْ حِينَ سَألَهُمْ 🔹تلْكَ الْوُجُوهُ عَلَي‌ها الدُّودُ تَقْتَتِلُ‏ ▫️قبر عاقبت آن‌ها را رسوا ساخت و به جاي آنان پاسخ داد كه آن چهرة‌هاي نعمت پرورده عاقبت الامر جولانگاه كرم‌هاي زمين شد كه بروي آن‌ها حركت مي كنند و با هم مي‏ستيزند ◾️▫️◾️▫️ 🔸قدْ طَالَ مَا أَكَلُوا دَهْراً وَ قَدْ شَرِبُوا 🔹و أَصْبَحُوا الْيوْمَ بَعْدَ الْأَكْلِ قَدْ أُكِلُوا 🔹🔸🔹🔸 @safarzadeh_tehrani
توجه ویژه به غدیر و تعظیم شایسته غدیر ، زمینه ساز قیام حضرت مهدی عجه الله تعالی فرجه الشریف می شود 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
🔶🔷عید سعید غدیر از چند جهت به عنوان بزرگترین عید اسلام است 🔹🔸جهت اول: عید قبولی حضرت امیر عَلَيْهِ‌السَّلام در امتحان‌های سخت و طاقت‌فرسا است. حضرت امیر در تمامی امتحان‌ها نه تنها قبول شد بلکه مدال هم آورد. مدال‌های علی است: وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْري نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ. ▫️إنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ. بَرَزَ الإِسلامُ کُلُّهُ اِلى الشِّرکِ کُلِّهِ. ضَربَةُ عَلِی یَومَ الخَندَقِ اَفضَلُ مِن عِبادَةِ الثّقلین. و سدالابواب الا بابه 🔹🔸جهت دوم: عید انتصاب حضرت امیر عَلَيْهِ‌السَّلام به امامت و ولایت است: ▫️ يا أَيُّهَا الرَّسُولُ ‌بَلِّغْ ‌مَا أُنزِلَ ‌إِلَيْكَ ‌مِنْ‌ رَبِّك. مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ 🔹🔸جهت سوم: روزی است که دین با تعیین امامت حضرت امیر عَلَيْهِ‌السَّلام تکمیل شد: ▫️الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ 🔹🔸جهت چهارم: روزی که با تعیین امامت حضرت امیر عَلَيْهِ‌السَّلام نعمت‌های الهی کامل شد: ▫️وأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي 🔹🔸جهت پنجم: روزی که دین اسلام با امامت حضرت امیر عَلَيْهِ‌السَّلام مرضی حق قرار گرفت: ▫️و رَضِيتُ لَكُمُ الإسْلامَ دِينًا 🔹🔸جهت ششم: روزی ‌که‌ با تعیین آن بزرگوار به عنوان جانشین و امام، دشمنان‌ دین از نابودی دین ناامید شدند: ▫️الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
🔶🔷پیام غدیر چیست؟ 🔹زمین خالی از حجت نمی‌ماند: لَوْلا الْحُجَّةُ لَسَاخَتِ الارْضُ بِاَهْلِهَا . وَ بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَري وَ بِوُجوُدِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاء 🔹هدایت الهی در همه ادوار و ازمنه استمرار داشته و قطع شدنی نیست 🔹امامت استمرار ارسال رسل است: همان دلائلی که ارسال رسل را لازم و ضروری کرده، نصب جانشین به عنوان امام را نیز لازم و ضروری کرده است 🔹امامت از رسالت مهم‌تر و خطیرتر است 🔹پيروي از امامت پيروي از پيامبر است حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
غدیر و عاشورا دو بال یک پروازند و پیوند ناگسستنی دارند، عاشورا با نگاه به غدیر از رهگذر غدیر زنده نگهداشته می شود و تعظیم شایسته غدیر از تکرار عاشورای جدید جلوگیری میکندو عزاداری صحیح و شایسته سید و سالار شهیدان را محقق می سازد. 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
🔶🔷چرا باید واقعه غدیر را بزرگ شمرد و زنده نگه‌داشت؟ 🔸🔸بزرگداشت شایسته واقعه غدیر مصداق تعظیم شعائر الهی است: ▫️ومَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ. ◾️و هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه تقوای دل‌هاست 🔸🔸بزرگداشت شایسته واقعه غدیر مصداق وَذَکِّرْهُمْ بِأَيامِ اللّهِ است. بعضي از زمان‌ها بخاطر آن که در آن ظرف زمان، كار خدائي اتفاق افتاده است؛ به خداوند نسبت داده شده و از آن به ایام الله یاد می‌شود و باید آن‌ها را یادآوری کرد. ▫️ وذَکِّرْهُمْ بِأَيامِ اللّهِ إِنَّ فِي ذَلِکَ لآياتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ. ◾️یادآوری نشانه‌ها و آیات وظيفه كساني است كه مي‌خواهند به دو وصف صَبَّارٍ شَکُورٍ متصف گردند. 🔸🔸برگزاری شایسته مراسم جشن وسرور از وظائف قطعی شیعه به حساب می آید و در صدها روايت به آن تأكيد شده است. حضرت امام صادق عَلَیْهِ‌السَّلام می فرماید: ▫️شیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وِلایَتِنا، یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا: ◾️شيعيان ما از سرشت و طینت ما آفريده شده اند و خمیرمایه آنان با ولایت ما عجين شده است، آنان با خوشي ما خوشحال و با ناراحتي ما ناراحتند. چون بزرگداشت شایسته واقعه غدیر سبب تقویت بنیان اسلام می‌شود، تاسوعا و عاشورا از انحراف‌ حفظ می‌کند، از تکرار مجدد عاشورا جلوگیری می‌شود و زمینه ظهور منجی و مصلح جهانی را فراهم می‌کند. حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
🔶🔷واقعه مباهله ▫️قلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ ▫️رسُول گرامي اسلام صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وسَلَّمْ پس از مكاتبه با سران جهان، نامه‌اى به اُسقف نَجْران (1) نوشت و در آن نامه ساكنان نجران را به آيين اسلام دعوت كرد. مضمون نامه پيامبر چنين است: ▫️بسْم إله إبراهيم وإسحاق وَ يَعقوب. من مُحَّمد رسول الله إلى أسْقُف نَجْران وأهل نَجْران: فإنّي أحْمَدُ إليكُم الله إله إبْراهيم وَإسحاق ويعقوب أمّا بعد فإني أدعوكم إلى عبادة الله من عبادة العباد، وأدعُوكم إلى ولاية الله من ولاية العباد. ▫️به نام خداى ابراهيم و اسحاق و يعقوب، از محمد پيامبر خدا به اسقف نجران. خداى ابراهيم و اسحاق و يعقوب را حمد و ستايش مى‌كنم و شما را از پرستش بندگان نهى كرده و به پرستش خدا دعوت مى‌نمايم. 🔸🔸وقتى اسقف نجران نامه را خواند با يكى از ياران بلند مقام خود به مشورت پرداخت. وى گفت: شما از وعده خدا به ابراهيم آگاهيد و مى دانيد كه از صلب اسماعيل پيامبرى برانگيخته خواهد شد. شايد كه اين مرد همان پيامبر باشد. اسقف با افراد ديگر نيز به مشورت پرداخت. سرانجام شورا نظر داد كه هيئتى به عنوان نمايندگان نجران به مدينه برود و از نزديك با محمد تماس بگيرد. هيئت نمايندگى با لباس هاى فاخر، در حالى كه انگشترهاى طلا بر دست و صليب بر گردن داشتند وارد مدينه شدند ويكسره به مسجد پيامبر رفتند. با اين كه پيامبر با كليه هيئت‌هاى اعزامى به مدينه با چهره باز روبرو مى‌شد اين بار آثار ناراحتى در چهره او آشكار گردید وعلت آن بر كسى معلوم نبود. علت را از حضرت على عليه السلام جویا شدند و آن بزرگوار چنين فرمود: شما بايد با لباس‌هاى ساده بدون زر و زيور به حضور پيامبر بار يابيد، در اين صورت پيامبر از شما با روى باز استقبال خواهد كرد. 🔸🔸اعضاى هيئت نمايندگى وضع خود را عوض كردند و با لباس هاى ساده و بدون انگشتر طلا به حضور رسول گرامى شرفياب شدند که با چهره گشاده و حسن استقبال پيامبر روبرو گشتند. قبل از آغاز مذاكره اجازه خواستند كه در مسجد پيامبر در برابر ديدگان مسلمانان رو به مشرق بايستند و نماز بخوانند. پيامبر نيز در آن شرايط با انجام مراسم آنان موافقت كرد و آنان همگى به نيايش پرداختند و پس از نيايش وارد مذاکره با پیامبر گرامی اسلام شدند. ابتدا پيامبر گرامی اسلام آنان را به اسلام دعوت کرد و آنان گفتند “قد كنّا مُسلمين قبلك” ما از قبل مسلمان بودیم. 🔹پيامبر گرامی اسلام فرمود: ▫️كذِبتُمْ، يمنعكم من الإسلام ثلاثُ: عبادتكم الصليب، وأكلكم لحمَ الخنزير، وزعمُكُمْ أنّ لله ولداً. آنان در جواب گفتند: ▫️المسيح هو الله لأنه أحيا الموتى، وأخبر عن الغيوب، وأبرأ من الأدواء كلِها، وخلَق من الطين طيراً 🔹پيامبر گرامی اسلام فرمود: ▫️هو عبد الله و كلِمته ألقاها إلى مريم آنان در جواب گفتند: ▫️ المسيح ابن الله لأنّه لا أبَ له. او فرزند خدا است چون پدر نداشت در این هنگام آیه نازل شد ▫️إنَّ مثَلَ عِيْسى عِنْدَ الله كَمثَلِ آدَمَ خلَقَهُ مِنْ تُراب. آل عمران: 59 ▫️كيفيت آفرينش عيسى مانند آفرينش آدم است كه او را از خاك آفريد يعنى اگر دوشيزه بودن مريم نشانه فرزند خدا بودن عيسى است، پس بايد درباره آدم نيز اين سخن را گفت زيرا او نيز بدون وجود والدين پا به عرصه گيتى نهاد. نمايندگان در برابر منطق رسول گرامى اسلام استدلالى نداشتند ولى از اعتراف خوددارى كردند. در این هنگام آیه مباهله نازل شد و پيامبر گرامی اسلام آنان را به مباهله دعوت کرد (2): ▫️فمنْ حاجَّكَ فيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءكَ مَنِ العِلْم فَقُلْ تَعالَوا نَدْعُ أبْناءنا وَأَبْناءكُمْ وَنساءنا وَنِساءكُمْ ▫️وأَنْفُسَنا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ الله عَلى الْكاذِبيْن. آل عمران: 61. 🔹هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. هیئت تجرانی پيشنهاد پيامبر ذا پذیرفتند و قرار شد در روز معينى آماده مباهله شوند. ادامه پست بعدی🔹🔹🔹🔹🔹 حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
🔹🔹🔹 ادامه پست قبلی روز مباهله پیامبر گرامى اسلام در ميان مسلمانان مؤمن‌ترین و پاکترین و عزیزترین افراد را برای مباهله همراه خود برد یعنی حضرت على، فاطمه، حسن و حسين علیهم‌السلام، حسن در دست پيامبر و حسين در آغوش و فاطمه در کنار و على پشت سر آنها حركت كردند. وقتى به ميعادگاه مباهله وارد شدند فرمود: ▫️“إذا دعوتُ فأمِّنوا” هر موقع من دعا كردم شما آمين بگوئید. هيئت نمايندگى مسيحيان نجران قبل از ورود پيامبر به مذاكره پرداختند و بزرگ آنان گفت: اگر ديديد محمد با شكوه مادى و قدرت ظاهرى پا به مباهله نهاد، بدانيد كه او يك فرد عادى است و اگر با شكوه معنوى و وارسته از هر نوع جلال و جبروت مادى با ما روبرو شد او يك فرد راستگوست، وبه اندازه‌اى به گفته خود ايمان دارد كه حاضر است خود و عزيزان خويش را در معرض فنا ونابودى قرار دهد. وقتى هيئت مسیحی وارستگى پيامبر را مشاهده كردند، اسقف نجران گفت: چهره‌هايى را مى‌بينم كه هرگاه دست به دعا بلند كنند و از خدا بخواهند كه بزرگترين كوه ها را از جا بكند، كوه‌ها فوراً كنده شوند، هرگز صحيح نيست ما با اين قيافه‌هاى نورانى و با اين افراد با فضيلت به مباهله برخيزيم زيرا بعيد نيست كه همگى نابود شويم و دامنه عذاب، ديگر مسيحيان روى زمين را فرا بگيرد. سرانجام هيئت مسیحی با اصرار بر باقی‌ماندن بر آیین خود؛ قبول کردند در امنیت حكومت اسلامى زندگى کنند و هزینه آن را پرداخت نمایند. 🔹بر این اساس بین پیامبر گرامی اسلام و هيئت مسیحی قرارداد صلح تنظیم گردید. استاد علاّمه طباطبايى به استناد روایت امام صادق علیه‌السلام در این باره فرمايد: مباهله يكى از معجزات باقى اسلام است و هر فرد با ايمانى به پيروى از نخستين پيشواى اسلام مى‌تواند در راه اثبات حقيقتى از حقايق اسلام با مخالف خود به مباهله بپردازد و از خداوند جهان درخواست كند كه طرف مخالف را كيفر بدهد و محكوم سازد. در حديثى حضرت صادق عليه‌السلام مى‌فرمايد آنجا كه به يكى از ياران خود مى‌گويد: مخالفان خود را به مباهله دعوت كن و قبلاً روزه بگير و غسل كن و دعايى را يادآور مى شود كه طرف بخواند آنگاه مى افزايد چيزى نمى گذرد كه عذاب طرف را فرا مى گيرد. 🔹پ ن 1: بخش با صفاى نجران با هفتاد دهكده، در نقطه مرزى حجاز و يمن قرار دارد، و در موقع طلوع ستاره اسلام اين نقطه تنها منطقه مسيحى نشين در حجاز بود كه به عللى از بت پرستى دست كشيده و به آيين مسيح گرويده بودند. 🔹پ ن 2: مقصود از مباهله اين است كه همگى در وقت معيّن در صحرا به دعا و نيايش پردازند و هر كدام مخالف يكديگر را نفرين و لعنت كند و عذاب الهى را براى طرف مخالف طلب كند. حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
استاد علاّمه طباطبايى به استناد روایت امام صادق علیه‌السلام در این باره فرمايد: مباهله يكى از معجزات باقى اسلام است و هر فرد با ايمانى به پيروى از نخستين پيشواى اسلام مى‌تواند در راه اثبات حقيقتى از حقايق اسلام با مخالف خود به مباهله بپردازد و از خداوند جهان درخواست كند كه طرف مخالف را كيفر بدهد و محكوم سازد. 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
🔶🔷31مرداد فاجعه به آتش کشیدن مسجدالأقصی و روز جهانی مسجد ▫️در آخر مرداد سال 1348 مسجدا1لاقصی که سومين مسجد جهان اسلام، اولين قبله مسلمین جهان، محل عبادت انبیاء عظام و محل نماز پیامبر گرامی اسلام صَلَّى‌الله عَلَيْهِ وَآلِهِ وسَلَّمْ در طريق معراج بود به دست اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد. ▫️اشغالگران صهیونیست با اعتقاد دروغین به اين كه ویرانی مسجدالاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان، شرط ظهور حضرت مسیح عَلَيْهِ‌السَّلام است؛ مسجدالاقصی را به آتش کشیدند. در این آتش‌سوزی، مساحتی نزدیک به 1500 متر مربع از مسجد شامل سه رواق مسجد همراه با پایه‌ها و قوس‌های آن‌ و قوس حامل بر قبة‌الاقصی و پایه‌های اصلی‌ای که گنبد مسجد بر آن‌ها قرار داشت، آتش گرفت و سقف مسجد فرو ریخت. ▫️در این واقعه محراب زکریا، منبر باستانی، مقام اربعین، دیوار قبله و بخش‌هایی از گنبد چوبی داخل مسجد در آتش سوخت و از بین رفت و پنجره‌ها، فرش‌ها، سوره اسراء بالای محراب، کاشیکاری‌ها، طلاکاری‌ها و سنگ‌های مرمر بکار رفته در درون مسجد و کلیه تزیینات از بین رفت. ▫️به همین مناسبت به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تصویب سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست اجلاسیه در تهران؛ آخر مرداد برابر با بیست‌ویکم اوت روز جهانی مسجد نام گرفت. ▫️در این اجلاس از کشورهای عضو خواسته شد با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن در گرامی داشت این روز تلاش کنند. 🔶🔷قبة الصخرة یا مسجدالاقصی ▫️صهیونیست‌ها برای انحراف افکار عمومی مسلمانان دنیا از مسئله مسجدالاقصی با صرف هزینه‌های کلان تلاش کردند تا قبةالصخرة كه مسجدی است با گنبدی سبز رنگ در نزدیکی مسجدالاقصی که دارای گنبدی طلایی رنگ است را به جای مسجدالاقصی در افکار عمومی دنیا بنشانند و به همین جهت با چاپ پوسترهای زیبا از قبةالصخرة، آن را به بهای ارزان و حتی رایگان در اختیار مسلمانان جهان قرار دادند تا افکار عمومی مسلمانان را از این فاجعه منصرف نمایند، تصویری که کم و بیش در منازل و ادارات دیده می‌شود و بیش از 90 درصد مردم و همچنین جمع کثیری از نخبگان را به اشتیاه انداخته است. ▫️ضروری به نظر می‌رسد راه پیموده شده به خطا، هر چه زودتر باید اصلاح شود، چرا که تصویر پابرجا بودن قبة‌الصخرة به عنوان مسجدالاقصی صهیونیست‌ها را در رسیدن به اهدافشان یاری خواهد کرد. حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
🔶🔷عزادار واقعی ▫️به بهانه دهه امر به معروف و نهی از منکر (دهه اول محرم) 🔸🔸عزادار واقعی ▫️یکی از دعاهایی که همواره از خداوند منان درخواست می‌کنیم؛ حیات طیبه اهل بیت عصمت وطهارت ▫️اللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ▫️حال سؤال این است حیات طیبه اهل بیت عصمت و طهارت چگونه است؟ 🔹چگونگی حیات طیبه اهل‌بیت عصمت و طهارت را از زیارت‌نامه‌ها می‌توان شناخت آن‌جائی که می‌خوانیم: ▫️اشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ وَ آتَیتَ الزَّکاةَ وَ اَمَرتَ بِالمَعروفِ وَ نَهَیتَ عَنِ المُنکَر ▫️حیات طیبه اهل‌بیت عصمت و طهارت اقامه معروف و رهائی از منکر است و برای همان حیات طیبه به شهادت رسیدند. ما به عنوان عزادار واقعی که خواستار حیات طیبه اهل‌بیت عصمت و طهارت هستیم باید همانند اهل‌بیت عصمت و طهارت عمل نمایند. 🔹نهایت سعی و کوشش عزادار واقعی اقامه معروف و رهائی از منکر است یعنی واجبات دین را به عنوان معروف به صورت شایسته اقامه کند و با اخلاق پسندیده، با روش‌های جذاب، دیگران را به تدین و دین‌داری دعوت کند: ▫️كونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ. نسبت به سرنوشت دیگر افراد جامعه، احساس مسئولیت کند، سعادت خود را در سعادت فرد فرد جامعه بیند، و در سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت دیگران خود را سهیم بداند: کُلُکُمْ راعٍ، وَ کُلُکُمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ. فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اقامه نماید: الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ. ▫️در منطق عزادار واقعی جمله به ما ربطی ندارد، به تو ربطی ندارد، موسی به دین خود و عیسی به دین خود و … راه ندارد او هرگز از تذکر دیگران دلگیر نمی‌شود ▫️عزادار واقعی برای اعتقاداتش احترام قائل است، برای دینش احترام قائل است، به کوچک‌ترین چیزی دینش را متهم نمی‌کند، گوش به شایعات نمی‌دهد، با هر حرفی شک به خود راه نمی‌دهد، هر شبهه‌ای را قبول نمی‌کند، برای شبهات دینی پاسخ در خور دین جستجو کرده و در برابر شبهه افکنان عالمانه برخورد می‌کند. 🔹حال ما چه می‌کنیم؟ ما برای امامی که برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیده است عزاداری می‌کنیم اما اقامه معروف و رهائی از منکر را رها کرده‌ایم! حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
✍️ضرورت امر به معروف و نهی از منکر ▫️ 1.از آن جائی که بشر موجودی اجتماعی است و یک پیکر به حساب می‌آید؛ باید نسبت به یکدیگر اظهار علاقه نمایند و نسبت به سرنوشت یکدیگر حساس بوده و در برابر چالش‌های پیش‌رو، مشکلات، درد و رنج یکدیگر احساس مسئولیت نمایند و امر به معروف و نهی از منکر اعمال همین علاقهمندی و اعمال همین حساسیت‌ها و اعمال همین مسئولیت‌پذیری‌ها است. ▫️2.همان گونه که از اشیاء قیمتی و ارزشمند در برابر خطرات محافظت می‌شود، ارزش‌های جامعه هم باید توسط امر به معروف و نهی از منکر محافظت شود تا هم از تعرض آفت و آسیب حفظ شود و هم ارزش‌ها در جامعه تقویت گردد. ▫️3.همان گونه برای تناول غذاهای مضر مدام هشدار داده می‌شود تا با تغییر ذائقه، سلامت جامعه به خطر نیفتد، به همان دلیل بابد برای جلوگیری از تغییر ذائقه معنوی مردم از امر به معروف ونهی از منکر استفاده کرد تا شرم و حیا به خجالتی بودن و ترویج ارزش‌ها و دفاع از آن به فضولی کردن در امور دیگران تغبیر پیدا نکند. ▫️4.همان گونه که با هزینه‌های کلان با بی‌سوادی و جهل مبارزه می‌شود، همان گونه که با هزینه‌های بسیار با واکسن از بیماری‌های ناعلاج پیشگیری می‌شود، همان گونه که برای حفظ سلامتی افراد و جلوگیری از بیماری‌های واگیردار پیشگیری می‌شود؛ به همان دلیل باید با امر به معروف و نهی از منکر با ناهنجاری‌ها مبارزه شود، از انحرافات و اشاعه منکرات در جامعه جلوگیری شود. ▫️5.به همان دلیلی که برای خودرو کمر بند ایمنی و کیسه هوا نصب می‌شود، به همان دلیلی که برای جلوگیری از تخلف و جرم از پلیس راهنمائی، یا پلیس انتظامی استفاده می‌شود، به همان دلیلی که در جاده‌ها برای جلوگیری از خطر، تابلو راهنمائی نصب می‌شود، به همان دلیلی که در جاده از نیوجرسی استفاده می‌شود؛ به همان دلیل باید از امر به معروف و نهی از منکر در برابر هرگونه خطر استفاده شود. ▫️6.به همان دلیلی که برای جلوگیری از نفوذ دشمن از مرزبان، ارتش، قوای امنیتی استفاده می‌شود؛ به همان دلیل باید برای تأمین امنیت معنوی جامعه از آمر به معروف و ناهی از منکر استفاده شود. ▫️7.به همان دلیلی که نباید در برابر کسی که در کشتی زیر صندلی خود را سوراخ می‌کند یا آتشی را در جنگل روشن می‌کند، سکوت کرد به همان دلیل در برابر تارک معروف و عامل منکر باید عکس العمل نشان داد ▫️8.همان‌گونه که نسبت به تراول قلابی یا اسناد جعلی هشدار داده می‌شود؛ باید در برابر خطر بزرگ‌تر و جدی‌تر روز قیامت، با امر به معروف و نهی منکر به افراد جامعه هشدار داد. 🔹إنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ ۗ 🔸اگر بینی که نابینا و چاه است 🔸اگر خاموش بنشینی گناه است حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
✍️ضرورت امر به معروف و نهی از منکر ▫️علامت ایمان: َ 🔹 الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ . التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ ▫️مشخصه صالحان است: 🔹يؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَأُولَٰئِكَ مِنَ الصَّالِحِينَ ▫️شرط رستگاری است: 🔹ولْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ▫️راه نجات است: 🔹فلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنْجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ ▫️دارای پاداش ارزشمند و عالی است: 🔹لا خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِنْ نَجْوَاهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلَاحٍ بَيْنَ النَّاسِ ۚ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَٰلِكَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا ▫️بهترین امت: 🔹كنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ▫️شرط حاکمیت: 🔹 الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ ▫️علامت اراده و عزم: 🔹يا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا أَصَابَكَ ۖ إِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ ▫️دلیل خرد ورزی است: 🔹 فلَوْلَا كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُو بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِي الْأَرْضِ إِلَّا قَلِيلًا مِمَّنْ أَنْجَيْنَا مِنْهُمْ ▫️هدف ارسال رسل و انبیاء الهی: 🔹الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
✍️ترک امر به معروف ▫️زشت ترین اعمال: 🔹لوْلَا يَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَكْلِهِمُ السُّحْتَ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَصْنَعُونَ ▫️سبب لعن خداوند: 🔹 لعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَىٰ لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ۚ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ . كَانُوا لَا يَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْكَرٍ فَعَلُوهُ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ ▫️دلیل فسق: 🔹الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُم مِّن بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمُنكَرِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَيَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ ۚ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُمْ ۗ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ▫️سبب توبیخ الهی: 🔹 لوْلَا يَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَكْلِهِمُ السُّحْتَ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَصْنَعُونَ ▫️سبب هلاکت: 🔹 فلَوْلَا كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُو بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِي الْأَرْضِ إِلَّا قَلِيلًا مِمَّنْ أَنْجَيْنَا مِنْهُمْ . فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنْجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
✍️كرامت و بزرگواري حضرت اباعبدالله الحسين عَلَيْهِ السَّلام يكى از سپاهيان حر به نام على بن طعان محاربى مى‌گويد: من در اثر تشنگى و خستگى شديد پس از همه سربازان و پشت سر سپاهيان توانستم به منطقه شراف و محل اردوى سپاه وارد گردم در آن هنگام چون همه ياران حسين سرگرم سيراب نمودن لشكريان بودند كسى به من توجه ننمود.در اين موقع مرد خوش خو و خوش قيافه‌اى‌كه از كنار خيمه ها متوجه من گرديده بود و بعد معلوم شد كه خود حسين بن على است به ياريم شتافت و در حالى‌كه مشك آبى با خود حمل مى‌كرد خود را به من رسانيد و فرمود:اَنِخِ الّراوِيَة شترت را بخوابان على بن طعان مى گويد من بخاطر عدم آشنايى با لغت حجاز منظور آن یزرگوار را نفهميدم سپس حضرت فرمود:اَنِخِ الْجَمَلَ شتر را بخوابانم ركب را خواباندم و مشغول خوردن آب گرديدم ولى در اثر تشنگى شديد و دست پاچگى، آب به سر و صورتم مى‌ريخت و نمى توانستم به راحتى آب بياشامم.آنگاه امام فرمود:اِخْنِثِ السِّقاءَ مشگ را فشار بدهو من باز هم منظور حضرت را نفهميدم آنگاه خود امام كه مشك را به دست گرفته بود مشگ را فشار داد و با دست ديگرش دهانه آن را گرفت و تا توانستم بدون زحمت و به راحتى سيراب گردم. حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
✍️چرا براي بزرگداشت نهضت عاشورا بايد عزادارى كرد؟ مجلس عزاي حُسَيْنُي که مصداق فریاد مظلوم علیه ظالم است؛ حزن مردم را برمي‌انگيزاند، اشك‌ها را از ديده‏ها جارى مي‌سازد، شور و عشق در دل‏ها پديد مي‌آورد و انسان‌ها را به حرکت درمی‌آورد.حادثه‏اى كه بزرگترين نقش را در تاريخ اسلام ايفا كرده است، حادثه‏اى كه مسير تاريخ اسلام را عوض كرد و به همه آزادگان عالم درس آزادگی و عزت داده است باید با كارى متناسب با آن حادثه زنده نگه‌داشته شود تا حزن مردم برانگيخته شود، اشك از ديده‏ها جارى کند، شور و عشق در دل‏ها پديد آورد و آن چیزی جز عزادارى نیست. عزادارى سيد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین عَلَيْهِ‌السَّلامُ مردم را به حركت وا‌مي‌دارد، انقلاب به وجود مي‌آورد، طاغوت را درهم مي‌شكند، دفاع مقدس را مي‌آفريند.اين كه حضرت امام خميني احیاگر مکتب نجات بخش عاشورا در عصر حاضر بر برپائي عزاداري‌هاي محرم و صفر اصرار داشت و مي‌فرمود: محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه‌داشته است برای همین حقیقت است که این شور و این برانگيختن احساسات و عواطف دينى مردم جز در ايام عاشورا پدیدار نمى‏شود. نتیجه و خلاصه بحث: زنده نگه داشتن یاد و خاطره سید و سالار شهیدان در گرو برگزاری شایسته مجالس سوگواری و مراسم عزاداری است. حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
زنده نگه داشتن یاد و خاطره سید و سالار شهیدان در گرو برگزاری شایسته مجالس سوگواری و مراسم عزاداری است. 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی معنوی است “عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی معنوی است، کسی است که با راز و نیاز با حضرت حق خاصه در دل شب جایگاه معنوی خود را ارتقا می‌بخشد و شایستگی لازم را در خود بوجود می‌آورد و در مجالس عزا از ارتباط با خالق هستی غافل نمی‌شود. 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
✍️عزادار حسینی و مدافع واقعی اهل بیت عصمت و طهارت کیست؟ ▫️“عزادار واقعی” با پیروی از حضرت اباعبدالله الحُسَيْنُ عَلَيْهِ‌السَّلام ارزش‌های دینی و انسانی را احیای می‌کند. ▫️“عزادار واقعی” مراسم عزاداری را با آداب و شرائط برگزاری می‌کند و آن از آفت و آسیب حفظ می‌کند. ▫️“عزادار واقعی” به فراگیری آموزه‌های دینی اهتمام می‌ورزد و با شرکت در مجالس عزاداری، بر دانش دینی خود می‌افزاید. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان متدین است و در انجام واجبات و ترک محرمات و حتی رعایت مستحبات و ترک مکروهات دقت دارد و مراسم عزا را بگونه‌ای برگزار می‌کند که واجبی ترک نشود و حرامی مرتکب نگردد. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی معنوی است، کسی است که با راز و نیاز با حضرت حق خاصه در دل شب جایگاه معنوی خود را ارتقا می‌بخشد و شایستگی لازم را در خود بوجود می‌آورد و در مجالس عزا از ارتباط با خالق هستی غافل نمی‌شود. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی اخلاقی است با حرکات وزین؛ شایستگی خود را در پیروی از امام نشان دهد و از آن چه وهن شیعه است خود را دور نگه‌می‌دارد. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی منطقی است و آموزه‌هاي ديني را با سند و دليل می‌پذیرد و از خرافه و بدعت به دور است. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی متعادل است در همه برنامه‌های سوگواری سید و سالار شهیدان اعتدال را رعایت می‌کند. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی عزتمند است؛ حرکات و سکنات او حکایت از عزتمندی قیام عاشورا دارد. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان کاملاً سیاسی است، از حق و حقيقت به عنوان وظيفه “ولو بلغ ما بلغ” دفاع می‌نمايد، از ظالمان و فاسدان متنفر است، با ظلم و ستم، فساد و انحراف، مبارزه می‌كند. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی حماسی و انقلابی است و در پیروی از آن بزرگوار حماسه می‌آفریند و در مجالس و مراسم سوگواری‌‌ بعد حماسی نهضت عاشورا نمایان می‌سازد. ▫️“عزادار واقعی” کسی است که مقتدران در مرز اسرائیل ایستاده و فریاد مرگ بر کفر و نفاق را با سردادن در عمل ثابت می‌کند. حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی منطقی است “عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی منطقی است و آموزه‌هاي ديني را با سند و دليل می‌پذیرد و از خرافه و بدعت به دور است. 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
✍️پیام نهضت و قیام عاشورا زنده نگهداشتن یاد و خاطره سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحُسَيْنُ عَلَيْهِ‌السَّلام و پاسداشت جانفشانی‌های آن بزرگوار و بزرگداشت قیام و نهضت عاشورا و پاسخ به ندای هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی آن بزرگوار 🔹در گرو “درک صحیح و دریافت درست پیام عاشورا” است. ▫️پیام عاشورا: 🔹 دفاع جانانه از حق و حقيقت است 🔹کرنش در برابر معروف و خروش در برابر منكر است 🔹مبارزه با ظلم و فساد “ولو بلغ ما بلغ” است 🔹تحقق شعار “هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة” است 🔹عمل بهنگام، اقدام شایسته، روحیه جهادی، حركت انقلابي، اراده جدی و تلاش شبانه‌روزی در ساخت زندگی شرافتمندانه خود و دیگران است 🔹دوری از اشرافی‌گری، برتری‌جوئی، عوام‌فریبی و دوروئی در یک کلام دوری از رزائل اخلائی است 🔹عمل به “كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ” است 🔹انجام دقیق و صحیح وظيفه است 🔹راز نیاز و مناجات در دل شب با خالق هستي است 🔹استقامت در برابر مشکلات و صبوری در برابر سختی‌ها است 🔹برگزاری مراسم عزاداری با آداب و شرائط و حفظ آن از آفت و آسیب است 🔹تبیین ابعاد سیاسی، حماسي و عزتمندي قیام است. ▫️در پیام عاشورا: 🔹جائی برای بازی‌هاي سیاسی نیست 🔹جائی برای ترجیح دادن منافع شخصی بر مصالح عمومی نیست 🔹جائی برای دست‏‌اندازى به بیت‏‌المال نیست 🔹جائی برای مقام‌خواهی و رانت خواری نیست 🔹جائی برای درشتی نیست، بلکه جای درستی است 🔹جائی برای جنجال آفرینی نیست، بلکه جای جهادگری است 🔹جائی برای قانون‌گریزی نیست، بلکه جای قانون‌مدار است ▫️دریافت صحیح پیام آن بزرگوار و درک صحیح پیام عاشورا: 🔹به معركه گيري و عربده زدن در مجالس عزاداري نيست 🔹به حركات نسنجيده، رفتارهاي دون شأن، سخنان بي‌اساس و خرافه بازی نيست 🔹به قمه زدن، به خشت ‏زدن، تازيانه زدن، به بدن لطمه زدن و بدن را خون انداخت نيست 🔹به انگشترهاى خاردار و به زنجیرهای تیغ دار و به گردن انداختن زنجير و روی زمین خزیدن و عوعو کرد نيست 🔹با پاي برهنه روی برف و باران راه رفتن و در ميان آتش قدم زدن نيست 🔹به علم‌ها و تبل‌هاي آن چناني نيست 🔹به ترانه‌وار مرثیه سرائی و به سبک مبتذل شعر خوانی نيست 🔹به برپائي جلسات تا نيمه شب و قضا شدن نماز صبح نيست همه اين‌ها مخالف راه و روش حضرت اباعبدالله الحُسَيْنُ عَلَيْهِ‌السَّلام است. ▫️دریافت صحیح پیام آن بزرگوار و درک صحیح پیام عاشورا: 🔹تنها به راه اندازي هيئت و دسته جات عزاداري نيست 🔹تنها به برپائي مجالس عزاداري و درست كردن تكاياي نيست 🔹تنها به سينه زدن و زنجیر زدن، به عَلَم و كُتل و بيرق نيست 🔹تنها به خرج دادن و نذري دادن نيست 🔹این‌ها گرچه لازم است اما کافی نیست. حسن صفرزاده تهرانی 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
زنده نگهداشتن یاد و خاطره سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحُسَيْنُ عَلَيْهِ‌السَّلام و پاسداشت جانفشانی‌های آن بزرگوار و بزرگداشت قیام و نهضت عاشورا و پاسخ به ندای هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی آن بزرگوار در گرو “درک صحیح و دریافت درست پیام عاشورا” است. 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani
پیام عاشورا: دفاع جانانه از حق و حقيقت است کرنش در برابر معروف و خروش در برابر منكر است مبارزه با ظلم و فساد “ولو بلغ ما بلغ” است تحقق شعار 🔸هیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة🔸 است. 🔸🔹🔸🔹 @safarzadeh_tehrani