eitaa logo
حسن صفرزاده تهرانی
517 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
22 ویدیو
13 فایل
کانال نشر آثار حسن صفرزاده تهرانی تولید محتوا در جهاد تبیین با مفاهیم عالی به شیوه ابتکاری، جذاب، حرفه‌ای و منحصر بفرد و با دسترسى آسان به محتوای اسلامی و مناسبتی. www.dla.ir ارسال پیام @safarzadeh_tehran سایر لینک ها https://dla.ir/about-us/
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 هرچه معنویت قوی‌تر، جهاد کارسازتر 👈 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، می خواهد به همه مدعیان مبارزه بفهماند که جهاد و شهادت، آفریده و مخلوق عرفان و معنویت است، 🔹 هر چه در گیری بیشتر و مبارزه، نفس گیرتر باشد، ارتباط با خداوند تبارک و تعالی، باید بیشتر و عمیق‌تر باشد 🔸 و هرچه عرفان و معنویت قوی‌تر و عمیق‌تر باشد؛ جهاد در مقابل دشمنان کارسازتر و شهادت در راه خدا پر ثمرتر خواهد بود. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 4️⃣ بخش چهارم: پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به عمر اَطرف 🔹 یکى از افرادی که به حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام پیشنهاد بیعت داد، عمر اَطرف فرزند امیرمؤمنان عَلَیهِ‌السَّلام بود که خدمت حضرت امام رسید و عرضه داشت: برادرم حسن مجتبى از پدرم امیرمؤمنان عَلَیهِ‌السَّلام چنین نقل نموده است که تو را به قتل خواهند رسانید و اگر با یزید بیعت کنى از کشته شدن مصون خواهید ماند! 💎 حضرت امام در پاسخ وى فرمود: حَدَّثَنى اَبى اَنَّ رَسُولَ اللّه صلى الله علیه و آلهَ اَخْبَرَهُ بِقَتْلِهِ وَقَتْلِى وَاَنَّ تُرْبَتَهُ تَکونُ بِالْقُرْبِ مِنْ تُرْبَتِى اَتَظُنُّ اَنَّک عَلِمْتَ مالَمْ اَعْلَمْهُ؟ وَاللّه لا اُعْطى الدَّنِیةَ مِنْ نَفْسى اَبَداً وَلَتَلْقَیَنَّ فاطِمَةُ اَباها شاکیةً مالَقِیتْ ذُرِّیتُها مِنْ اُمَّتِهِ وَلا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ اَحَدٌ اَذاها فى ذُرِّیتها؛ 💎 پدرم از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله خبر کشته شدن خویش و همچنین خبر کشته شدن مرا براى من هم نقل نمود و پدرم در نقل خویش این جمله را نیز اضافه نمود که قبر من در نزدیکى قبر او قرار خواهد گرفت، آیا گمان می‌کنى چیزى را که تو مى دانى من از آن بى اطلاع هستم؟ به خدا سوگند من هیچ‌گاه به زیر بار ذلت نخواهم رفت و در روز قیامت مادرم فاطمه زهرا از ایذا و اذیتى که فرزندانش از امت جدّش دیده‌اند به جدّ خویش شکایت خواهد برد و کسى که با اذیت فرزندان فاطمه زهرا سلام اللّه علیها موجب رنجش و اذیت وى گردد داخل بهشت نخواهد گردید. 🚩 بازخوانی پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به عمر اَطرف 🔹 بعضی بر این تصور بودند که چون حضرت امام از عاقبت کار بی‌خبر است دست به چنین حرکتی زده است و حضرت امام با پاسخ‌هایش از این تصور غلط پرده برداشت و به روشنی تفهیم کرد که ممکن نیست رهبر الهی نسبت به عاقبت کاری که می‌خواهد شروع کند؛ آگاهی نداشته باشد چرا که امام به اذن خداوند تبارک و تعالی، عالم الغیب و الشهادة است. 🔸 بعضی با پیشنهاداتشان خود را آگاه‌تر از امام معرفی می‌کردند و حضرت امام از این تصور غلط پرده برداشت و به روشنی تفهیم کرد که ممکن نیست کسی نسبت به رهبر الهی آگاه‌تر باشد و امام آگاهیش کمتر از دیگران باشد. 🔹 بعضی با پیشنهاداتشان از حضرت امام می‌خواستند تا منافع شخصی خود را بر مصالح جامعه‌ی اسلامی مقدم شمارد و حضرت امام این خواست نابجا را رد کرد و به روشنی تفهیم نمود که ممکن نیست رهبر الهی با مقدم شمردن منافع شخصی، مصالح جامعه‌ی اسلامی را نادیده بگیرد و از آن غفلت نماید. 🔸 بعضی با پیشنهاداتشان از حضرت امام می‌خواستند تا مصالح جامعه‌ی اسلامی را فدای منافع شخصی خود بنماید و حضرت امام این خواست نابجا را رد کرد و به روشنی تفهیم نمود که هر مسلمانی باید منافع شخصی خود را فدای مصالح جامعه اسلامی بنماید و الّا به اسلام و جامعه‌ی اسلامی خیانت کرده است و رهبر الهی از این قاعده مستثنی نیست و هرگز مصالح جامعه‌ی اسلامی را فدای منافع شخصی خود نمی‌کند. 🔹 حضرت امام خبر شهادت را مستند به حدیث نبوی نمود تا به روشنی ترسیم نماید که حرکتش فردی و سلیقه‌ای نبوده و با استناد قیام و نهضت خود به فرمایش پیامبر گرامی اسلام، ضمن مستند سازی دکترین قیام، حقانیت حرکت الهیش را ثابت می کند. 🔸 حضرت امام با خبر از محل شهادت خود، از انجام و عاقبت حرکت، همه‌ی کسانی که قصد همراهی حضرت را داشتند، مطلع ساخت تا آنان که انگیزه‌های مادی دارند تکلیف خود را بدانند و رهبر الهی را بیش از آن زحمت ندهند. 🔹 حضرت امام سخن از شکایت مادرش در نزد رسول الله سخن به میان آورد تا به دیگران بفهماند که با نادیده گرفتن حق معنوی امامت و رهبری توسط سران جامعه، چگونه بر وی ظلم روا داشته‌اند و از آن بدتر این که به جای دفاع از حق امامت و رهبری، چگونه وی را به تسلیم در برابر ظلم دعوت می‌کنند. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان سنت الهی که "داخل بهشت نخواهد شد کسی که با اذیت فرزندان فاطمه موجب رنجش وى گردد" جامعه و خواص را با هشدار جدی مواجه ساخت، تا از این رهگذر شاید به یاری رهبر جامعه برخیزند و از شقاوت ابدی رهایی یابند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000522-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehran
❌ به جای دفاع درخواست تسلیم 📖 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام سخن از شکایت مادرش در نزد رسول الله سخن به میان آورد، 👈 تا به دیگران بفهماند که با نادیده گرفتن حق معنوی امامت و رهبری توسط سران جامعه، چگونه بر وی ظلم روا داشته‌اند، 🔺 و از آن بدتر این که به جای دفاع از حق امامت و رهبری، چگونه مدعیان دین‌داری وی را به تسلیم در برابر ظلم دعوت می‌کنند. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
⁉️ مصالح جامعه‌ی اسلامی یا منافع شخصی 🔹 بعضی با پیشنهاداتشان از حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام می‌خواستند تا مصالح جامعه‌ی اسلامی را فدای منافع شخصی خود بنماید، 🔸 و حضرت امام این خواست نابجا را رد کرد و به روشنی تفهیم نمود که هر مسلمانی باید منافع شخصی خود را فدای مصالح جامعه‌ی اسلامی بنماید و الّا به اسلام و جامعه‌ی اسلامی خیانت کرده است، 👈 و رهبر الهی از این قاعده مستثنی نیست و هرگز مصالح جامعه اسلامی را فدای منافع شخصی خود نخواهد کرد. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 5️⃣ بخش پنجم: پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به ام سلمه 📖 هنگامى که ام سلمه همسر رسول خدا صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ و سَلَّم از حرکت حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام مطلع گردید به حضورش آمده و عرضه داشت: 🔹 لاتحزنى بِخُروجِک اِلَى الْعِراقِ با حرکت خود به سوى عراق مرا غمناک و محزون نگردان؛ زیرا من از جدت پیامبر گرامی اسلام شنیدم که مى‌فرمود فرزندم حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در خاک عراق و در محلى به نام کربلا کشته خواهد شد. 🔸 امام در پاسخ وى فرمود: یا اُمّاه وَاَنَا اَعْلَمُ اَنِّى مَقْتُولٌ مَذْبُوحٌ ظُلْماً وَعُدْواناً وَقَدْ شاءَ عَزَّوَجَلَّ اَنْ یَرى حَرَمِى وَرَهْطِى مُشَرَّدینَ وَاَطْفالى مَذْبُوحینَ مَأْسُورِینَ مُقَیدینَ وَهُمْ یسْتَغِیثُونَ فَلا یجِدُونَ ناصِراً؛ مادر فکر نکن که از این جریان تنها تو مطلع هستى، خود من نیز بهتر از تو مى‌دانم که از راه ظلم و ستم و از راه عداوت و دشمنى کشته خواهم شد و سرم از تنم جدا خواهد گردید و خداوند بزرگ چنین خواسته است که حرم و اهل بیت من آواره و فرزندانم شهید و به زنجیر اسارت کشیده شوند و صداى استغاثه‌ی آنان طنین انداز گردد ولى کمک و فریادرسى پیدا نکنند. 🚩 بازخوانی پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به ام سلمه 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان جزئیات بیشتر، با صراحت تمام اعلام نمود که من از عاقبت حرکت و از نتیجه‌ی آن با خبرم و آن چه مرا بر این حرکت وا می‌دارد، انجام دستور الهی و وظیفه‌ی دینی است. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در یک پیش بینی واقعی از کوتاهی مسلمانان در انجام وظیفه‌ی دینی که در نهایت به شهادت وی و اسارت اهل و عیال او منجر می‌شود، پرده برداشت و به همگان این حقیقت را فهماند، که ظلم، بر بستر سکوت مسلمانان و همراهی نکردن آن بزرگوار است که بر حضرت روا داشته شده است. او به همه فهماند که نقش مسلمانان ساکت در این ستم، کمتر از غاصبان مقام امامت و ولایت نیست. 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان جزئیات، ضرورت همراهی خانواده در این حرکت الهی و نقش آنان در پیام رسانی نهضت عاشورا را تبیین کرد وایشان را برای مصائب پیش رو آماده ساخت. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان جزئیات بیشتر، به مخاطب تفهیم کرد که آن چه پیامبر گرامی اسلام فرمود، برای این نیست که مواظب باشید که حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به عراق نرود که اگر برود کشته می‌شود، بلکه پیامبر گرامی اسلام به امت اسلامی می‌خواهد بفهماند که مواظب باشید، اسباب این کشته شدن فراهم نشود یا اگر فراهم شد، شما در کشتن آن بزرگوار، نقش نداشته باشید و دست از یاری او برندارید... ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000523-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
🔴 مواظب باشید اسباب این کشته شدن فراهم نشود ❗️ آن چه پیامبر گرامی اسلام درباره‌ی کشته شدن حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام فرمود، برای این نیست که مواظب باشید که حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به عراق نرود که اگر برود کشته می‌شود، 👈 بلکه پیامبر گرامی اسلام به امت اسلامی می‌خواهد بفهماند که مواظب باشید اسباب این کشته شدن فراهم نشود یا اگر فراهم شد، شما در کشتن آن بزرگوار، نقش نداشته باشید و دست از یاری او برندارید. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🔶 بعضی‌ها اصرار دارند که یک تقابلی در جامعه درست کنند، یکی بگوید در این شرائط کرونایی، چرا مجالس عزاداری برگزار می‌کنند؟ و دیگری بگوید در این شرائط کرونایی، چرا مجالس عروسی برگزار می‌شود؟ دیگری بگوید به همان دلیلی که شما، فلان مجلس را برگزار می‌کنید ما هم این مجالس را برگزار می‌کنیم و هر کدام برای دیگری سند و مدرک رو کنند، تا جامعه ملتهب شود، مردم به جان هم بیفتند و آنان موج سواری کنند. 🔷بعضی هم برای جلوگیری از شیوع کرونا، خواستار تعطیلی شهر یا ادارات هستند در حالی که تعطیلی یا نشان از اشکال در دستورالعمل‌های بهداشتی است یا نشان از ضعف در اجرا و نظارت است و یا نشان از همراهی نکردن مردم دارد. ✅ و اگر با توجه به شرائط اقتصادی و اجتماعی مردم؛ دستورالعمل‌های بهداشتی جامع، فراگیر، و بهنگام تدوین شود و با پشتیبانی قوی و نظارت دقیق، اجرا گردد؛ به یقین مردم فهیم با رعایت صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی، همراهی خواهند کرد . ✅ در این حال نه جای تقابل دروغین، نه جای وهن و طعن دیگران، نه جای تعطیلی شهر و ادارات، نه کادر درمان این گونه درگیر، نه ما این گونه عزادار عزیزانمان می‌شدیم. 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 6️⃣ بخش ششم: پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به محمد حنفیه 📖 محمد حنفیه خدمت حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام رسید و با خیرخواهی از حضرت خواست تا به نقطه‌اى دور دست از یزیدیان برود تا خونش ریخته نشود! 💎 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در پاسخ محمد حنفیه چنین فرمود: یا اَخِى لَوْلَمْ یکنْ فِى الدُّنْیا مَلْجَاء وَلا مَاءْوىً لَما بایعْتُ یزیدَ بْنَ مُعاوِیةَ؛ برادر تو که براى امتناع از بیعت یزید حرکت از شهرى به شهر دیگر را پیشنهاد می‌کنى این را بدان که اگر در تمام این دنیاى وسیع هیچ پناهگاه و ملجاء و مأوایى نباشد باز هم من با یزید بن معاویه بیعت نخواهم کرد. 💎 سپس حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به گفتار خویش چنین ادامه داد: برادر! خدا به تو جزاى خیر دهد که وظیفه‌ی خیرخواهى و صلاحدید خود را انجام دادى و اما من وظیفه‌ی خود را بهتر از تو مى‌دانم و تصمیم گرفته‌ام که به مکه حرکت کنم و من و برادرانم و فرزندان برادرم و گروهى از شیعیانم مهیا و آماده‌ی این سفر هستیم؛ زیرا این عده با من هم عقیده بوده و هدف و خواسته‌ی آنان همان هدف و خواسته‌ی من است و اما وظیفه‌اى که بر تو محول است این است که در مدینه بمانى و در غیاب من آمد و رفت و حرکت مرموز دستیاران بنى امیه را در نظر بگیرى و در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار من قرار بدهى. 🚩 بازخوانی پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به محمد حنفیه 🔹1. سه گزینه‌ی پیش رو حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در برابر اجبار به بیعت با یزید ملعون سه گزینه پیش رو داشت، یکی تسلیم و بیعت و دوم فرار و مخفی شدن و سوم مخالفت و قیام بود و از آن جایی که محمد حنفیه دریافته بود که آن بزرگوار هرگز تسلیم نخواهد شد و بیعت نخواهد کرد؛ از روی دلسوزی گزینه‌ی دوم را به حضرت پیشنهاد می‌دهد. 🔸2. بین تسلیم یا فرار فرقی نیست در منطق حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام تنها یک گزینه در بین همه‌ی گزینه‌ها صواب و درست است و دیگر گزینه‌ها خاری و خفت است. در منطق آن بزرگوار که منطق دین و رهبری است، بین تسلیم یا فرار فرقی نیست، چرا که هر دو به دور از شأن امامت و رهبری جامعه‌ی اسلامی است. اقتضای منطق دین و رهبری جامعه این است که رهبر در برابر شرائط بوجود آمده در جامعه در اوج مسئولیت پذیری باشد نه حداقلی. پا پس کشیدن امامت و رهبری در شرائط بحران، با رهبری جامعه منافات دارد، اضافه بر این، اگر امامت و رهبری در شرائط بحران، پا پس بکشد چه انتظاری از دیگر افراد جامعه می‌توان داشت؟! 🔹3. تسلیم یا فرار خاری و خفت است حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان لَوْلَمْ یکنْ فِى الدُّنْیا مَلْجَاء وَلا مَاءْوىً لَما بایعْتُ یزیدَ بْنَ مُعاوِیةَ آب پاکی را روی دست محمد حنفیه و هم‌فکرانش ریخت و هدف بلندش را نمایان ساخت و برای چندمین بار، تسلیم یا فرار را خواری و خفت دانست و تصمیم قاطع خود را نسبت به حماسه‌ی جهاد و شهادت، علنی ساخت و با همه اتمام حجت کرد و تکلیف همگان را در این مبارزه‌ی نفس‌گیر روشن نمود. 🔸4. تحول آفرین با درک صحیح از پیام کسانی که پیام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام را به درستی درک کردند؛ تحول آفرین شدند. سید جمال الدین اسد آبادی، میرزای شیرازی، مرحوم مدرس و رهبر کبیر انقلاب از این گروه بودند که با دریافت صحیح پیام عاشورا توانستند نهضتی عظیم، کارساز، ماندگار و تأثیر گذار، به وجود آورند و برای اسلام و مسلمین و حتی برای بشریت عزت آفرین باشند. 🔹5. پیام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام پیام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، تن به خواری و خفت ندادن، زیر بار ظلم وستم نرفتن، در برابر ظلم وستم سکوت نکردن، با ظالمان سازش نکردن، مبارزه‌ی چشم‌گیر و خستگی‌ناپذیر با ظلم و فساد داشتن و دفاع جانانه از حق و حقیقت است و لو بلغ ما بلغ. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000525-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 منطق دین و رهبری 🔹 در منطق حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام که منطق دین و رهبری است، بین تسلیم یا فرار فرقی نیست، چرا که هر دو، به دور از شأن امامت و رهبری است. 🔸 اقتضای منطق دین و رهبری جامعه این است که رهبر در برابر شرائط بوجود آمده در جامعه در اوج مسئولیت پذیری باشد نه حداقلی. 🔹 پا پس کشیدن امامت و رهبری در شرائط بحران، با رهبری جامعه منافات دارد، 👈 اضافه بر این، اگر امامت و رهبری در شرائط بحران، پا پس بکشد چه انتظاری از دیگر افراد جامعه می‌توان داشت؟! 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
پیام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 📜 پیام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، 🔸 تن به خواری و خفت ندادن، 🔹 زیر بار ظلم وستم نرفتن، 🔸 در برابر ظلم وستم سکوت نکردن، 🔹 با ظالمان سازش نکردن، 🔸 مبارزه چشم‌گیر و خستگی‌ناپذیر با ظلم و فساد داشتن و دفاع جانانه از حق و حقیقت است و لو بلغ ما بلغ. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 7️⃣ بخش هفتم: پذیرایی از لشکر حر 📖 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام پس از ورود به منزل شراف دستور داد جوانان پیش از طلوع صبح به سوی فرات رفته و بیش از حد معمول و مورد نیاز آب برای خیمه‌ها حمل نمایند. قبل از ظهر همین روز و در میان گرمای شدید حر بن یزید در رأس هزار نیروی مسلح وارد این سرزمین گردید و چون حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام شدت عطش و تشنگی توأم با خستگی و سنگینی سلاح و گرد و غبار راه را در سپاهیان حرّ مشاهده نمود، به یاران خویش دستور داد تا آنان را به همراه مرکب‌هایشان سیراب نمایند و بر مرکب‌هایشان آب بپاشند. 🔹 یاران آن حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام طبق دستور حضرت وی عمل نموده از یک طرف افراد را سیراب می کردند و از طرف دیگر جلو مرکب‌هایشان می گذاشتند و از طرف دیگر به یال و کاکل و پاهای آنها آب می‌پاشیدند. 🔸 یکی از لشکر حر به نام علی بن طعان محاربی می‌گوید: من در اثر تشنگی و خستگی شدید پس از همه‌ی سربازان و پشت سر لشکریان توانستم به منطقه شراف و محل اردوگاه سپاه وارد شوم، در آن هنگام چون همه‌ی یاران حسین سرگرم سیراب نمودن لشکریان بودند، کسی به من توجه نکرد، در این موقع مرد خوش رو و خوش خویی که از کنار خیمه‌ها متوجه من گردیده بود و بعد من فهمیدم که آن بزرگوار حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام است؛ به یاریم شتافت و در حالی که مشک آبی با خود حمل می‌کرد؛ خود را به من رسانید. 🔹 وقتی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به من رسید فرمود: اَنِخِ الّراوِیة؛ شترت را بخوابان، و من که با لغت حجاز آشنایی نداشتم؛ منظور آن بزرگوار را نفهمیدم و حضرت به زبان عراقی فرمود: اَنِخِ الْجَمَلَ؛ شتر را بخوابان، و من مرکب را خواباندم و مشغول خوردن آب گردیدم ولی در اثر تشنگی شدید و دست پاچگی، آب به سر و صورتم می ریخت و نمی‌توانستم به راحتی آب بخورم. در این هنگام آن بزرگوار فرمود: اِخْنِثِ السِّقاءَ؛ مشک را فشار بده، و من باز هم منظور حضرت را نفهمیدم. آن‌گاه حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با یک دست دهانه ی را به دست گرفت و با دست دیگر آن را فشار داد تا من به راحتی آب بنوشم و بدون زحمت سیراب شوم. 🚩 بازخوانی اقدام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در پذیرایی از لشکر حر 💎 کرامت و بزرگواری پذیرایی لشکر حر توسط حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام از کرامت و بزرگواری آن حضرت حکایت دارد همان گونه که این کرامت و بزرگواری در طول حرکت و در تمامی اقدامات قیام به وضوح روشن و واضح است. اگر حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام تن به بیعت با یزید ملعون نمی‌دهد، و اگر برای خروج از مدینه‌ی منوره از بیراهه نمی‌رود و اگر برای حفظ حرمت کعبه در پناه مکه نمی‌ماند و اگر در ابتدای مواجهه با لشکر حر فرمان جنگ نمی‌دهد و اگر در روز عاشورا شروع کننده‌ی جنگ نمی‌شود؛ همه بخاطر کرامت و بزرگواری حضرت است. ❌ خباثت و پستی گر چه پذیرایی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام از لشکر حر، حکایت از کرامت و بزرگواری آن حضرت دارد؛ اما در مقابل خباثت و پستی یزیدیان در صحنه‌ی دلخراش کربلا را نمایان ساخت آن‌گاه که آب را بر روی خاندان عصمت و طهارت بستند و با آن که حضرت با کرامت و بزرگواری، در آن صحرای سوزان با آب از آنان پذیرایی نمود اما آنان با خباثت تمام، آن پذیرایی را با بستن آب تلافی کردند. از آب هم مضايقه کردند کوفيان * خوش داشتند حرمت ميهمان کربلا بودند ديو و دد همه سيراب می مکيد * خاتم ز قهط آب سليمان کربلا زان تشنگان هنوز به عيوق می رسد * فرياد العطش ز بيابان کربلا ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000526-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
زیر بنای گفتار و رفتار 👈 کرامت و بزرگواری زیر بنای گفتار و رفتار انسان‌ها است. 🔹 در سایه‌ی کرامت و بزرگواری برگرفته از ایمان است که انسان دارای رفتار پسندیده و گفتار شایسته می‌شود. کار زشت و ناپسند از کسانی سر می‌زند که از کرامت و بزرگواری به دورند. 💎 بر این اساس حضرت امام هادی عَلَیهِ‌السَّلام می‌فرماید: مَنْ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ فَلَا تَأْمَنْ شَرَّهُ، هرگز از شر آدم‌های پست خود را در امان مدار که دست به هر کاری می‌زنند. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
تمام شعارهای حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام برگرفته از کرامت و بزرگواری است. 🔸 آن جایی که می‌فرماید: مَوْتٌ فِی عِزٍّ خَیرٌ مِنْ حَیاةٍ فِی ذُلٍّ؛ مردن با عزت از زندگی‏ با ذلت بهتر است. 🔹 یا آن جایی که می‌فرماید: اَلْمَوْتُ خَیرٌ مِنْ رُكُوبِ الْعَارِ؛ مرگ از تحمل کردن ننگ بهتر است. 🔸 یا آن جایی که می‌فرماید: هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ؛ محال است تَن به ذلّت دهیم. 🔹 یا آن جایی که می‌فرماید: إِنّی لاَ اَرَی المَوْتَ إِلاّ سَعادةً وَ لاَ الحَیَاةَ مَعَ الظَّالِمِینَ إِلاّ بَرَماً؛ به تحقیق من مرگ را جز سعادت و زندگی در کنار ستمگران را جز عار و ننگ نمی‌بینم. 👈 همه‌ی این شعارها حکایت از کرامت و بزرگواری آن بزرگوار دارد. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 8️⃣بخش هشتم: رمزگشائی حرکت هوشمنانه‌ی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در عصر تاسوعا 💎 حضرت به حضرت ابوالفضل فرمود: اِرْجِعْ اِلَیهِمْ فَاِنْ اسْتَطَعْتَ اَنْ تُؤَخِّرَهُمْ اِلی غُدْوَةٍ وَتَدْفَعَهُمْ عَنَّا الْعَشِیةَ نُصَلِّی لِرَبِّنَا اللَّیلَةَ وَنَدْعُوهُ وَنَسْتَغْفِرَهُ فَهُو یعلَمُ اَنِّی اُحِبُّ الصَّلوةَ وَتِلاوَةَ کتابِهِ وَکثْرَةَ الدُّعاءِ وَاْلا سْتِغْفارِ؛ 💎 به سوی آنان بازگرد و اگر توانستی کار آنان را به فردا موکول کن تا ما امشب را به نماز و استغفار و مناجات با پروردگارمان بپردازیم؛ زیرا خدا می داند که من به نماز و قرائت قرآن و استغفار و مناجات با خدا علاقه‌ی شدید دارم. 🚩 رمز گشائی حرکت هوشمندانه‌ی حضرت اباعبدالله الحُسَین عَلَیهِ‌السَّلام به یقین حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام برای خواندن نماز و قرآن و دعا و مناجات عقب افتادگی نداشت که بخواهد در این ساعات آخر آن را جبران کند. آن بزرگوار زمینه را برای غوغای فردا، آماده می‌کرد. 🔹 رزمنده‌ی جهادگر و مجاهد فی سبیل الله در شرائط سخت نبرد از سه ناحیه ممکن است آسیب ببیند: یکی از ناحیه اراده، ممکن است سست شود و یکی از ناحیه هدف، ممکن است منحرف شود و یکی از ناحیه نتیجه، ممکن است شکست بخورد و حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام چاره جوئی کرد و و تمام این نگرانی‌ها با برنامه شب عاشورا برطرف کرد چرا که سنت الهی بر این تعلق گرفته است که ارتباط با خالق هستی راه گشای شرائط سخت و طاقت فرسا است. 🔸 رزمنده‌ی جهادگر و مجاهد فی سبیل الله اگر بخواهد در میدان نبرد سست نشود باید ارتباط با خداوند تبارک و تعالی را تقویت کند. خداوند در آیه‌ی 153 سوره بقره می‌فرماید: 💎 یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ اى كسانى كه ایمان آورده‌اید، از شكیبایى و نماز مدد جویید كه خدا با شكیبایان است. 👈 منظور از معیت خداوند یعنی دست قدرت خداوند با کسانی است که از نماز و شکیبایی کمک بگیرند و چون خداوند عزیز و شکست ناپذیر است، معیت و همراهی او پیروزی و شکست ناپذیری را به ارمغان می‌آورد. همان گونه که در خداوند در آیه‌ی 153 سوره بقره می‌فرماید: 💎 إنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ بر آنان كه گفتند: پروردگار ما اللّه است و پایدارى ورزیدند، فرشتگان فرود مى‌آیند كه مترسید و غمگین مباشید، شما را به بهشتى كه به شما وعده داده شده بشارت است. 🔹 آن مقدار که برای زندان‌ها و آسایشگاه‌ها و نقاهت‌گاه‌ها هزینه شده است؛ یک‌صدم آن برای عوامل ایجادی و اثباتی هزینه شده بود و آن مقدار که قاضی و مأمور و زندان‌بان آموزش داده شده است یک‌صدم آن برای عوامل خدمتگزار مراکز مذهبی آموزش داده شده بود؛ به یقین بهتر و بیشتر نتیجه گرفته بودیم. 🔸 اگر برای اداره‌ی شایسته‌ی مساجد و مراکز مذهبی، کارگزاران لایق و خِبره آموزش داده بودیم، بهتر نتیجه گرفته بودیم. مگر مشخصه‌ی مؤمنان این نیست که وقتی به حکومت رسیدند، باید نماز را اقامه کنند: الَّذِینَ إِن مَکنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلاَةَ؛ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند و این به این معنی است که اداره‌ی حکومت و پایداری آن به نماز است و اگر چنین می‌شد؛ دیگر مساجدمان بی رونق نبود، از جوانان خالی نبود، جوانانمان برای حضور در برنامه‌های مساجد، با عشق و علاقه، گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند و هنجارآفرین می‌شدند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000527-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 جلوگیری از آسیب‌ها رزمنده‌ی جهادگر و مجاهد فی سبیل الله در شرائط سخت نبرد از سه ناحیه ممکن است آسیب ببیند: 🔹 یکی از ناحیه‌ی اراده، ممکن است سست شود، 🔸 و یکی از ناحیه‌ی هدف، ممکن است منحرف شود، 🔹 و یکی از ناحیه‌ی نتیجه، ممکن است شکست بخورد، و حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام چاره جوئی کرد و تمام این نگرانی‌ها را با برنامه‌ی شب عاشورا برطرف ساخت، 👈 چرا که سنت الهی بر این تعلق گرفته است که ارتباط با خالق هستی راه گشای شرائط سخت و طاقت فرسا است. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
💠 إنَّ اللَّهَ یدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا رزمنده‌ی جهادگر و مجاهد فی سبیل الله اگر بخواهد در میدان نبرد سست نشود باید ارتباط با خداوند تبارک و تعالی را تقویت کند. خداوند در آیه 153 سوره بقره می‌فرماید: 💎 یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ اى كسانى كه ایمان آورده‌اید، از شكیبایى و نماز مدد جویید كه خدا با شكیبایان است. 👈 منظور از معیت خداوند یعنی دست قدرت خداوند با کسانی است که از نماز و شکیبایی کمک بگیرند و چون خداوند عزیز و شکست ناپذیر است، معیت و همراهی او پیروزی و شکست ناپذیری را به ارمغان می‌آورد. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
💠 برکات ارتباط با خالق هستی 🔸 ارتباط عمیق با خالق هستی و توسّل قلبی رزمنده‌ی جهادگر و مجاهد فی سبیل الله به خداوند تبارک و تعالی؛ جهاد را پیروز، شهادت را باعظمت، نهضت را پرثمر، قیام را اثرگذار و مبارزه را ماندگار می‌کند. 🔹 پیروزی در جهاد، مخلوق معنویت و عرفان است، شکوه و عظمت شهادت، آفریده توسّل و فناء فی‏الله است و اثرگذار و ماندگاری نهضت و قیام ثمره محو در معشوق شدن است. ✅ آن چه ماجرای عاشورا را با عظمت، پُرشکوه، ماندگار و اثرگذار کرده است؛ همین ارتباط عمیق با خالق هستی، توسّل قلبی به خداوند، معنویت و عرفان، توسّل و فناء فی‏ الله و محو در معشوق شدن است. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 9️⃣ بخش نهم: سفارش حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به زینب کبری سَلامُ الله عَلَیْها 📖 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در واقعه‌ی کربلا دو توصیه و دو سفارش به حضرت زینب کبری سَلامُ الله عَلَیْها دارد در یکی می‌فرماید: 💎 یا اُخْتِی لاتَنْسِینِی فِی نَافِلَةِ الَّلیل؛ خواهر مرا در نماز شب فراموش نکن، 💎 و در دیگری می‌فرماید: لاَتَقُولُوا بِاَلْسِنَتِكُمْ مَا ینْقُصُ عَنْ قَدْرِكُمْ؛ سخنی بر زبان نرانید كه از ارزش شما بكاهد. 🚩 بازخوانی سفارش حضرت امام حسین به زینب کبری دو توصیه و دو سفارش حضرت امام حسین به حضرت زینب کبری، در حقیقت دو درخواست و به عبارت بهتر دو فرمان و دو دستور است به زینب کبری که یک دنیا مطلب دارد. 🔹 این دو فرمان و این دو دستور، در بردارنده‌ی تمام حقیقت قیام و نهضت حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام است و آن هدفی که امام حسین در حرکت و قیامش در نظر داشت در این دو دستور نهفته است و از آن بالاتر، این دو دستور تمام حقیقت دین است. 👈 یکی خدایی بودن و توحید و دیگری شایستگی و بزرگواری و مکارم اخلاق. 🔸 حضرت امام حسین در فرمان و دستور اول از حضرت زینب کبری می‌خواهد تا او را در نماز شب فراموش نکند: یا اُخْتِی لاتَنْسِینِی فِی نَافِلَةِ الَّلیل. حضرت امام حسین اقامه‌ی نماز شب در آن شرائط طاقت فرسا توسط زینب کبری را مفروض گرفته است و به آن سفارش نمی‌کند، بلکه توصیه امام به فراموش نکردن وی در نماز شب است. 🔹 حضرت زینب کبری یک وظیفه‌ی سنگین و یک رسالت بزرگ بر دوش دارد. وظیفه‌ی سنگین آن بزرگوار، صبوری و استقامت در برابر مصائب دلخراش روز عاشورا و مصائب دردناک اسارت خاندان عصمت و طهارت است، 🔹🔹 و رسالت بزرگ آن بزرگوار، رساندن پیام عاشورا برای پیروزی خون بر شمشیر است. و ارتباط با خالق هستی، تضمین کننده‌ی موفقیت زینب کبری در این وظیفه‌ی سنگین، در این مأموریت طاقت‌فرسا و در این رسالت بزرگ است. 🔸 حضرت امام حسین در فرمان و دستور دوم از حضرت زینب کبری می‌خواهد تا سخنی بر زبان نراند كه از ارزش آن بزرگوار کاسته شود: لاَتَقُولُوا بِاَلْسِنَتِكُمْ مَا ینْقُصُ عَنْ قَدْرِكُمْ. حضرت امام حسین با این فرمان حضرت زینب کبری را برای روزهای سخت پیش روی آماده می‌کند. 🔹 فرمان و دستور حضرت امام حسین نه اختصاص به سخن و نه اختصاص به زینب کبری دارد. هر کسی که می‌خواهد عزادار حضرت امام حسین باشد، هر کسی که می‌خواهد نام و یاد سید و سالار شهیدان را زنده نگه دارد، هر کسی که می‌خواهد راه حضرت امام حسین را ادامه دهد و هر کسی که می‌خواهد با ظلم و ستم مبارزه کند باید سنجیده عمل کند تا موفق شود. 🔸 بر این اساس عزادار باید شأن و منزلت خود و مجلس و مراسم سوگواری را به شایستگی رعایت کند و از آن چه وهن اسلام و طعن شیعه است دوری کند. مگر ممکن است برای بزرگداشت رهبری که از پیام‌رسان نهضتش می‌خواهد کاری نکند که قدر و منزلتش کاسته شود دست به هر کاری زد؟! 🔹 مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری باید مستند، محتوائی، شایسته، صحیح، دقیق، فراگیر، همگانی، پرشور، با پذیرائی وزین، با آداب و شرائط، با حدود و ثغور و با نظر کارشناسانِ آزموده برگزار شود تا شرکت کننده تعبدش نسبت به دین، التزامش نسبت به وظائف دینی، تبعیت پذیریش نسبت به رهبران دینی بیشتر شود و اسلام گسترش یابد، دین تقویت شود و از آفت، آسیب، انحراف و دشمنی حفظ گردد. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000528-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 دو فرمان و دو دستور حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در واقعه‌ی کربلا دو توصیه و دو سفارش به حضرت زینب کبری سَلامُ الله عَلَیْها دارد: 1️⃣ در یکی می‌فرماید: یا اُخْتِی لاتَنْسِینِی فِی نَافِلَةِ الَّلیل؛ خواهر مرا در نماز شب فراموش نکن، 2️⃣ و دیگری می‌فرماید: لاَتَقُولُوا بِاَلْسِنَتِكُمْ مَا ینْقُصُ عَنْ قَدْرِكُمْ؛ سخنی بر زبان نرانید كه از ارزش شما بكاهد. این دو فرمان و دو دستور، یک دنیا مطلب دارد. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
‎◾️بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد اگر غلط نکنم عرش بر زمین افتاد 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 🔟بخش دهم: منشور جهانی آزادگی 💎 حضرت امام حسین با صدای بلند فریاد نمود: وَيْحَكُمْ يا شيعَةَ آلِ أَبي سُفْيانَ! إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دينٌ، وَ كُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ، فَكُونُوا أَحْراراً في دُنْياكُمْ هذِهِ، وَارْجِعُوا إِلی أَحْسابِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ عَرَبَاً كَما تَزْعُمُونَ ؛ 💎 وای بر شما! ای پيروان آل ابی سفيان! اگر دين نداريد و از حسابرسی روز قيامت نمی‌ترسيد لااقل در دنيای خود آزاده باشيد، و اگر خود را عرب می‌دانيد شرف انسانی خود را حفظ کنید. 🚩بازخوانی منشور جهانی آزادگی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 🔹 با آن که لشکریان عمر سعد به هیچ منطقی پایبند نبودند، اما حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، بر مبانی مورد قبول طرف مقابل، که خود را عرب شرافتمند می‌پنداشتند؛ استدلال کرد و ‌فرمود: وَارْجِعُوا إِلی أَحْسابِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ عَرَبَاً كَما تَزْعُمُونَ؛ اگر خود را عرب می‌دانيد؛ شرف انسانی خود را حفظ کنید. و فَكُونُوا أَحْراراً في دُنْياكُمْ؛ و در دنيای خود آزاده باشيد. 👈 و سپس با جدال احسن لشکریان را به تمکین نظر خود واداشت و با این بیان دفع شر نمود و آنان را از حمله‌ی ناجوانمردانه به خیام حرم باز داشت. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام گرچه به ظاهر یک خطابه اختصاصی به لشکریان عمر سعد دارد اما در واقع آن بزرگوار از قتلگاه کربلا، یک پیام عمومی و یک منشور جهانی آزادگی برای همه جهانیان در همه اعصار صادر کرده است حتی آنانی که پایبند به قوانین الهی و دستورات آسمانی نیستند. 🔹 ادیان الهی بویژه دین مبین اسلام هر نوع تجاوز به حقوق دیگران را در مقام جنگ و دفاع و حتی در آنجا که آغازگر جنگ، دشمن خونخوار باشد، محکوم کرده است دین مبین اسلام تعرض به افرادِ دشمن که وارد جنگ نشده‌اند را منع کرده است، اسلام آزار و اذیت زنان و پیران، تعقیب فراری‌ها، فحش و ناسزا دادن، خراب کردن خانه‌ها، بریدن و آتش زدن درختان، آلوده کردن و بستن آب‌ها و... همه را ممنوع کرده است و در آیه 190 سوره بقره می‌فرماید: 💎 وقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ؛ با كسانى كه با شما جنگ مى‌كنند، در راه خدا بجنگيد و تعدى مكنيد. زيرا خدا تعدى‌كنندگان را دوست ندارد. فقط با دشمنی که با شما می‌جنگد مقابله کنید و متعرض افراد دیگر دشمن نشوید. 🔸 منشور جهانی آزادگی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در جهان متمدن و پیشرفته‌ی امروز چه جایگاهی دارد؟ جهان متمدن و پیشرفته‌ی امروز چه اندازه به آن پایبندند؟ سیاست‌مداران دنیا چه مقدار با منشور جهانی آزادگی آشنا هستند؟ حقوق دانان چقدر روی منشور جهانی آزادگی اسلام مطالعه کرده‌اند؟ آیا غیر از این است که بشر امروز نسبت به این منشور دستش خالی است؟ آیا غیر از این است که قوانین بین‌المللی از حقایق این منشور ارزشمند تهی است؟ آیا غیر از این است که حاکمان مدعی جهان با این منشور انسانی بیگانه‌اند؟ 🔹 با یک نگاه به کشورهای گرفتار نظام سلطه به خوبی پاسخ این سؤال‌ها را می‌توان دریافت و به روشنی درنده خویی و وحشیگری صاحبان تمدن و پیشرفت را می‌توان مشاهده کرد و به وضوح می‌توان دید که مدعیان تمدن و پیشرفت با آن که بویی از حریت و آزادگی و بویی از شرافت انسانیت نبرده‌اند! چگونه با توحش و جاهلیت مدرن و با بردگی و بربریت پیشرفته؛ طبل پر سر و صدا و تو خالی تمدن را جار می‌زنند در حالی که تمدن و انسانیت در "منشور جهانی آزادگی" حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام است. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000530-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 منشور جهانی آزادگی ⁉️ سیاست‌مداران دنیا چه مقدار با "منشور جهانی آزادگی" حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام آشنا هستند؟ ⁉️ حقوق دانان چقدر روی منشور جهانی آزادگی اسلام مطالعه کرده‌اند؟ ⁉️ آیا غیر از این است که بشر امروز نسبت به این منشور دستش خالی است؟ ⁉️ آیا غیر از این است که قوانین بین‌المللی از حقایق این منشور ارزشمند تهی است؟ ⁉️ آیا غیر از این است که حاکمان مدعی جهان با این منشور انسانی بیگانه‌اند؟! 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 منشور جهانی آزادگی 🔹 با یک نگاه به کشورهای گرفتار نظام سلطه به روشنی درنده خویی و وحشیگری صاحبان تمدن و پیشرفت را می‌توان مشاهده کرد و به وضوح می‌توان دید که: ❌ مدعیان تمدن و پیشرفت با آن که بویی از حریت و آزادگی و بویی از شرافت انسانیت نبرده‌اند! چگونه با توحش و جاهلیت مدرن و با بردگی و بربریت پیشرفته؛ طبل پر سر و صدا و تو خالی تمدن را جار می‌زنند. 👈 در حالی که تمدن و انسانیت در "منشور جهانی آزادگی" حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام است. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا حلوا به کسی ده که محبت نچشیده سعدی 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
❌ به بهانه هفته دولت و رأی اعتماد مجلس. 👈 هفته دولت و رأی اعتماد مجلس به هیئت دولت و تشکیل دولت سیزدهم را به رئیس جمهور محترم تبریک گفته 🔹 و به این بهانه سخنی از روی دلسوزی و ادای امر به معروف و نهی از منکر، با هیئت دولت: "مواظب نفوذی‌ها باشید" 🔴 باید مواظب نفوذی‌ها در بدنه‌ی اجرایی کشور بود. چرا که بیشتر و راحت‌تر از هر بیگانه‌ای به انقلاب و نظام ضربه می‌زنند. 🔹 کسانی که برای منافع شخصی، خود را ظاهر الصلاح نشان می‌دهند و با گرفتن چند عکس با چند شخصیت دینی و انقلابی، با پوشیدن پیراهن سفیدِ یقه دیپلمات، با گذاشتن ریش، به دست کردن چند انگشتر، به دست گرفتن تسبیح و احیاناً ذکر زیر لب؛ خود را دین‌دار، انقلابی، جهادگر و حزب اللهی معرفی می‌کند و از خود چهره‌ی موجه می‌سازند. 🔸 با پُرروئی تمام در سیستم مسئولیتی نفوذ می‌کنند و چون مدام به منافع خود می‌اندیشند؛ در طی کردن راه‌های اداری خِبره می‌شوند و سریع با چرخواندن سیستم اداری به نفع خود، جا خوش می‌کنند و آن را سکوی پرش به مسئولیت‌های بالاتر قرار می‌دهند. 🔹 جاه طلبانِ منفعت طلبی که در مقام گفتار، از انقلاب و اسلام و مقام معظم رهبری سخن می‌گویند اما در عمل بویی از اسلام و آموزه‌های دینی نبرده‌اند، کسانی که متدینانه سخن می‌گویند اما منافقانه عمل می‌کنند، انقلابی سخن می‌گویند اما طاغوتی عمل می‌کنمد، صادقانه سخن می‌گویند اما خائنانه عمل می‌کنند. به جای درست کار کردن، درشت حرف می‏زنند، به جای عمل به قانون، سلیقه‌ای عمل می‌کنند، به جای کار جهادی، جنجال آفرینند، به جای فعالیت جدی، سیاسی کارند، به جای تلاش شبانه روزی، سهل‌انگارند، به جای قانون‌مداری، قانون‌گریزند، به جای انقلابی‌گری، اَشرافیند، به جای کرنش در برابر معروف و خروش در برابر منكر، از امر به معروف و نهی از منكر برآشفته می‌شوند و می‏ خواهند به هر قیمتی که شده، آمر به معروف و ناهی از منکر را زمین بزنند. 🔸 اگر می‌بینیم مدام در عرصه‌های گوناگون از فرهنگ گرفته تا اقتصاد، از عدالت گرفته تا سیاست، مدام خرابی ببار می‌آید و جان ملت را به لب آورده است و اگر می‌بینیم هزاران ترک فعل، ناکارآمدی، نظام اسلامی را نشانه گرفته و خواست تحریم کنندگان را محقق ساخته است؛ همه بخاطر سوء مدیریت همین نفوذی‌هاست. 🔹 کسانی که در میدان عمل، به فکر وظیفه نیستند، در اندیشه‌ی مصالح جامعه نیستند، فقط به منافع شخصی می‌اندیشند، عملشان با شعارهایشان همخوانی ندارد، در حیطه‌ی مسئولیت، کارها را گلچین می‌کنند، کاری‌هایی را انجام می‌دهند که برایشان منفعتی دارد، از کارهایی که نیاز به تلاش شبانه روزی دارد، شانه خالی می‌کنند، هنگام خطر مدام عذر ‌تراشی می‌کنند، از خلع‌های سیستمی بالاترین سوء استفاده را دارند، اشکالات را به دوش دیگران می‌اندازند و از کار نکرده عکس و گزارش تهیه می‌کنند و گویی مأموریتشان بد نام کردن متدینین، انقلابیون و حزب اللهی‌ها است؛ اینان همان جاه طلبانِ منفعت طلبِ نفوذی هستند. 🔸 شهید بزرگوار اسدالله لاجوردی چه زیبا و دقیق این گروه را شناخته و معرفی می‌کند: خطر منافقان انقلاب کمتر از منافقان خلق نیست ... چرا که علاوه بر همه‌ی شیوه‌های منافقانه‌‌ی منافقین، سالوسانه در صف حزب اللهیان قرار گرفته‌اند و فقط به منافع خویش می‌اندیشند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000506/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani