eitaa logo
حسن صفرزاده تهرانی
544 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
13 ویدیو
13 فایل
کانال نشر آثار حسن صفرزاده تهرانی تولید محتوا در جهاد تبیین با مفاهیم عالی به شیوه ابتکاری، جذاب، حرفه‌ای و منحصر بفرد و با دسترسى آسان به محتوای اسلامی و مناسبتی. www.dla.ir ارسال پیام @safarzadeh_tehran سایر لینک ها https://dla.ir/about-us/
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 پیوند ناگسستنی غدیر با عاشورا 🔹 غدیر و عاشورا دو بال یک پروازند و پیوند ناگسستنی دارند. 🔸 عاشورا با نگاه به غدیر و از رهگذر غدیر، زنده نگهداشته می‌شود و عزاداری از رهنمودهای امامت الهام می‌گیرد و از انحراف‌ حفظ می‌شود 👈 و از آن طرف تعظیم شایسته‌ی غدیر به حماسه‌ی کربلا، معنا می‌بخشد و از تکرار عاشورا جلوگیری می‌کند. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
✍️ سیره عملی حضرت امام موسی کاظم عَلَیهِ‌السَّلام ✅ در تبلیغ و ترویج دین، ✅ در رهبری و هدایت جامعه، ✅ در ساماندهی ارکان اصلی شیعه، ✅ در مبارزه نفس‌گیر با افکار انحرافی، ✅ در مبارزه منفی با خلفای فاسد و فاجر ✅ و در تربیت افراد جامعه؛ 👈 به حدی موفقیت آمیز و پیروزمندانه بود که خلفای غاصب، وجود پر برکت امام را نتوانستند تحمل کنند و آن بزرگوار را چندین بار به زندان انداختند. ⚫️ سرانجام پس از 35 سال امامت، در 25 ماه رجب سال 183 هجری قمری و در سن 55 سالگی، سندی بن شاهک، به دستور هارون الرشيد، خلیفه ملعون عباسی در زندان بغداد، آن بزرگوار را به شهادت رساند و در شهر کاظمین و در زمینی که توسط آن بزرگوار خریداری شده بود، دفن گردید. 🔻ادامه مقاله در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14001203/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 اگر عوامل اجرایی مرتکب خطا شوند و برای اصلاح آنان اقدام نشود ❌ خطا به یک رویه مرسوم تبدیل شده و همه عوامل را فرا می‌گیرد. 👈 و امام موسي کاظم عَلَيْهِ‌السَّلام، به منظور اصلاح و جلوگیری از گسترش خطا؛ 🔷علی بن یقطینِ وزیر را بخاطر بی توجهی به یکی از مُراجعین، توبیخ می‌کند. 📝 📘📝 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🔷استاد علاّمه طباطبايى به استناد روایت امام صادق علیه‌السلام در این باره فرمايد: 🔶مباهله يكى از معجزات باقى اسلام است و هر فرد با ايمانى به پيروى از نخستين پيشواى اسلام مى‌تواند در راه اثبات حقيقتى از حقايق اسلام با مخالف خود به مباهله بپردازد و از خداوند جهان درخواست كند كه طرف مخالف را كيفر بدهد و محكوم سازد. 📝 📘📝 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
📖 بعد از آن که موانع پذیرش و گسترش اسلام در حجاز یکی پس از دیگری برطرف شد؛ پیامبر گرامی اسلام صَلَّى الله عَلَیهِ وَ آلِهِ وسَلَّمْ به سران کشورها نامه نوشت و آنان را به اسلام دعوت نمود و در این بین، برای اُسقف نَجْران نامه‌اى نوشت و در آن نامه ساكنان نجران را به آیین اسلام دعوت نمود و از آنان خواست تا اسلام را بپذیرند. 🔹 اسقف نجران هیأتى را به عنوان نماینده برای بررسی موضوع به مدینه فرستاد و آن هیأت وقتی خدمت پیامبر گرامی اسلام رسیدند حضرت ابتدا آنان را به اسلام دعوت کرد و آنان گفتند: قد كنّا مُسلمین قبلك، ما از قبل مسلمان بوده‌ایم و پیامبر گرامی اسلام به آنان فرمود: دروغ می‌گویید چرا که حضرت مسیح را فرزند خدا می‌دانید و آنان گفتند چون پدر ندارد، و پیامبر گرامی اسلام به آنان فرمود : بر این اساس آدم برای پرستش اولاتر است چون بدون پدر و مادر، پا به عرصه‌ی گیتى نهاده است، و با آن که مسیحی‌های نجران در برابر منطق رسول گرامى اسلام استدلالى نداشتند؛ با این حال از قبول اسلام خوددارى كردند. در این هنگام آیه‌ی مباهله نازل شد و پیامبر گرامی اسلام آنان را به مباهله دعوت کرد. 🔸 روز مباهله هیئت نمایندگى مسیحیان نجران قبل از ورود پیامبر گرامی اسلام به منطقه‌ی مباهله، به مذاكره پرداختند و بزرگ آنان گفت: اگر دیدید محمد با شكوه و جلال مادى و قدرت ظاهرى و با جمعیت پا به مباهله نهاد، بدانید كه او یك فرد عادى است و اگر با بهترین عزیزانش، بدون جمعیت و وارسته از هر نوع جلال و جبروت مادى؛ با ما روبرو شد او یك فرد راستگوست، وبه اندازه‌اى به گفته‌ی خود ایمان دارد كه حاضر است خود و عزیزان خویش را در معرض فنا ونابودى قرار دهد. 🔹 وقتى هیئت مسیحی مشاهده کردند که پیامبر گرامی اسلام با عزیزترین خاندان خود برای مباهله آمده است به اسقف نجران خبر دادند او مسیحی‌های نجران را از مباهله منع کرد و گفت هرگز با پیامبر مباهله نکنید که نابود می‌شوید. 👈 سرانجام هیئت مسیحی با اصرار بر باقی‌ماندن بر آیین خود؛ قبول کردند در امنیت حكومت اسلامى زندگى کنند و هزینه‌ی آن را پرداخت نمایند. بر این اساس پیامبر گرامی اسلام با هیئت مسیحی قرارداد صلح تنظیم نمود... ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000511-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
💠 آیه‌ی مباهله افضلیت حضرت امام علی عَلَیهِ‌السَّلام 🔹 آیه‌ی مباهله به طور روشن بر فضیلت و برتری اهل‌بیت عَلَیهِم‌السَّلام خاصه حضرت امام علی عَلَیهِ‌السَّلام دلالت دارد. 🔸 چرا که وجود مبارک حضرت امام علی عَلَیهِ‌السَّلام به عنوان جانِ پیامبر گرامی اسلام یاد کرده است، 🔹 و از آن جایی که هیچ کس از آفریده‌های خدای تبارک و تعالی شریف‌تر و برتر از پیامبر گرامی اسلام نیست؛ آن که جان پیامبر گرامی اسلام است هم به حکم آیه برتر و شریف‌تر از دیگران است. 👈 بر همین اساس است که حضرت امام رضا عَلَیهِ‌السَّلام برای برتری حضرت امام علی عَلَیهِ‌السَّلام به آیه مباهله استدلال کرده است. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🔷واقعه‌ی مباهله، از اجزای رکنی امامت است. ✅ واقعه‌ی غدیر و مباهله، از اجزای رکنی ولایت و امامت است و با سالروز ازدواج حضرت امام علی عَلَیهِ‌السَّلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها فرق می‌کند. ✅ سالروز ازدواج حضرت امام علی عَلَیهِ‌السَّلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها جزء واجبات است و باید بزرگ شمرده شود. ✳️ اما واقعه‌ی غدیر و از آن مهم‌تر واقعه‌ی مباهله جزء واجبات رکنی ولایت است و اهمیتش بیشتر است چرا که در واقعه‌ی مباهله خداوند صریحاً از وجود مبارک حضرت امام علی عَلَیهِ‌السَّلام به عنوان جانِ پیامبر گرامی اسلام یاد کرده است. 👈 بر همین اساس وجود مبارک امام رضا علیه السلام در برابر مأمون در افضلیت حضرت امام علی عَلَیهِ‌السَّلام به فرمایش پیامبر گرامی اسلام که فرمود من کنت مولاه فهذا علی مولاه استدلال نکرد و به آیه‌ی مباهله استدلال ‌فرمود، 💎 چرا که جایگاه آیه‌ی مباهله در شرافت حضرت امام علی عَلَیهِ‌السَّلام بسیار بالاتر است و متأسفانه در پیش ما خیلی جلال و شکوه ندارد و از غریب‌ترین ایام زندگی ما است. .آیت الله جوادی آملی. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
👈 کتاب بازخوانی قیام عاشورا 💎 با بررسی سخنان سيد و سالار شهيدان، حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام 📚از مجموعه کتاب‌های نمی از یم 📖 کتاب بازخوانی قیام عاشورا از مجموعه کتاب‌های نمی از یم در دو جلد به بررسی بخشی از سخنان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین عَلَیهِ‌السَّلام و تحلیل فرمایشات آن بزرگوار از مدینه تا کربلا پرداخته است و هم‌اکنون جلد اول با 18 بخش و در 100 صفحه، به همت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حسن صفرزاده تهرانی به رشته تحریر درآمده و به علاقمندان و دلدادگان آن بزرگوار تقدیم می‌گردد. متن کتاب 👇 🌐 https://dla.ir/14010218-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا حلوا به کسی ده که محبت نچشیده سعدی 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 1️⃣ بخش اول ✍️ نقش بی‌بدیل قیام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در پیروزی انقلاب اسلامی و از آن بالاتر نقش اساسی قیام آن بزرگوار در حفظ اسلام و مسلمین برای هیچ کس قابل انکار نیست. از این رو لازم است تا با بررسی سخنان حضرت و تحلیل فرمایشات آن بزرگوار، قیام و نهضت عاشورا بازخوانی شود تا نقش بی‌بدیل آن در حفظ اسلام و مسلمین به خوبی روشن گردد. 👈 اولین اقدام: فرمایشات حضرت امام در جواب والی مدینه 🔸 حضرت امام به عنوان یک رهبر الهی، در عکس العمل به پیغام والی مدینه، استقلال خود را حفظ كرد و هرگز با مدعیان مخالفت با یزید مشورت ننمود و از نوع تصمیم آن‌ها نیز سؤال نفرمود و از گره زدن حرکت خود به روش ایشان، به شدت پرهیز نمود، تا حرکت اصلاحی و ارزشی خود را، از حرکت‌های انتقامی یا منفعت طلبانه، به صورت کامل، جدا نماید. 🔹 حضرت امام در رفتن به دارالخلافه و برخورد با والی مدینه و همراهان وی، با هوشیاری کامل، تمهیداتی را به کار گرفت تا برای هرگونه عکس العمل ناشایست، آماده باشد، بر این اساس30 نفر مسلح در بیرون دارالخلافه مستقر نمود. 🔸 وقتی والی مدینه حضرت امام را به بیعت با یزید دعوت کرد، حضرت امام چنین پاسخ داد: شخصى مانند من مخفیانه بیعت نمى‌کند، باید بیعت من علنى و در محضر مردم باشد! فردا که مردم را برای بیعت فراخواندى، اگر صلاح باشد در مراسم بیعت شرکت خواهم کرد. 🔹 حضرت امام به عنوان یک سیاست مدار کارکشته، در پاسخ به والی مدینه، اشکال شکلی اقدام وی را بهانه کرد و ضمن تن ندادن به خواست والی، محترمانه او را به تمکین پیشنهاد خود واداشت. 🔸 مروان از والی مدینه خواست که با تهدید از وی بیعت بگیرد، در این هنگام حضرت امام با بیان موقعیت و جایگاه رفیع خود و خاندان عصمت و طهارت؛ شایستگی خود برای امامت و رهبری جامعه را تبیین نمود و با بیان وضعیت شرر بار یزید فاسق، دلائل عدم صلاحیت وى در جایگاه رهبری جامعه و دلیل نپذیرفتن بیعت با یزید ملعون را ترسیم کرد، آن‌گاه فرمود: مِثْلى لایبایعُ مِثْلَهُ؛ روا نیست شخصیتى همچون من با چنین مرد فاسد بیعت کند. 🔹 حضرت امام به همه فهماند که آنان که در مخالفت با یزید تافته‌ای جدا بافته شدند و رهبر الهی خود را همراهی نکردند، نتوانستند دین خود را حفظ کنند و از مسیر حق و حقیقت خارج شدند و صدمات بسیاری بر جامعه اسلامی وارد کردند... ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1400051902-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 اولین بیانیه‌ی قیام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 📖 ایهَا اْلاَمیرُ اِنّا اَهْل بَیتِ النُّبُوَّةِ وَمَعْدِنُ الرِّسالَةِ وَمُخْتَلَفُ الْمَلائکةِ وَمَهْبَطُ الرَّحْمَةِ بِنا فَتَحَ اللّه وبِنا یخْتِمُ وَیزیدُ رَجُلٌ شارِبُ الْخَمْرِ وَقاتِلُ النَّفْسِ الْمُحْتَرَمَةِ مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ وَمِثْلى لایبایعُ مِثْلَهُ. 💎 اى امیر! ما خاندان نبوت و معدن رسالتیم، خاندان ما محل آمد و رفت فرشتگان و محل نزول رحمت خداست، خداوند اسلام را از خاندان ما شروع و افتتاح نموده و تا آخر نیز همگام با خاندان ما به پیش خواهد برد. ❌ اما یزید، مردى شراب‌خوار است که دستش به خون افراد بى گناه آلوده گردیده است، او کسی است که حریم دستورات الهى را درهم شکسته و علنا و در مقابل چشم مردم مرتکب فسق و فجور گشته است. ⁉️ آیا رواست شخصیتى هم‌چون من با چنین مرد فاسد بیعت کند؟ 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
⁉️ چرا یاد و خاطره سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام را باید زنده نگه داریم؟ ⁉️ چرا برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام از بحث و گفت‌وگو استفاده نمی‌شود؟ ⁉️ چرا براى تحریک احساسات، باید عزاداری کرد؟ چرا از مراسم شاد استفاده نمی‌شود؟ 🔹 ضرورت برپایی مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام و جانفشانی‌های آن بزرگوار بر اساس فلسفه، اهداف و نتایج ارزشمند آن بر کسی پوشیده نیست و در این نوشتار به برخی از آن اشاره می‌شود. 🔸 زنده نگه داشتن یاد و خاطره سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام: مصداق تعظیم شعائر الهی، یادآوری ایام الله، احیای امامت و ولایت، حق شناسی، بزرگداشت ارزش‌ها، مودت و محبت اهل بیت عصمت و طهارت، سبب ماندگاری بهتر قیام، اثرگذاری بیشتر قیام، عبرت‌گیری و جلوگیری از تحریف است. 🔹 عواملی‌که در رفتار آگاهانه‌ی انسان نقش دارد دو نوع عوامل است: 👈 یکی عوامل شناختی مانند استدلال‌های عقلی و تجربی، 👈 و یکی عوامل درونی و روانی مانند احساسات، تمایلات، گرایش‌ها، میل‌ها، غرایز و عواطف. 🔸 به طور قطع، عوامل شناختی، تأثیر بسزایی در رفتار انسان دارد، ولی همه‌ی عوامل مؤثر نیست؛ بلکه بیشترین تأثیر در رفتار انسان را عوامل درونی و روانی می‌گذارند و میل به حرکت را در انسان پدید می‌آورند و برپائی مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری و راه‌اندازی هیئت‌ها و دسته های سینه زنی است که اثر گذار است، احساسات را تحریک می‌کند و شرکت کنندگان را دلداده و عاشق راه و روش سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام قرار می‌دهد. 🔹 حادثه ‏اى که بزرگترین نقش را در تاریخ اسلام ایفا کرده است، حادثه‏ اى که مسیر تاریخ اسلام را عوض کرد و به همه‌ی آزادگان عالم درس آزادگی و عزت داده است باید با کارى متناسب با آن حادثه زنده نگه‌داشته شود. مراسم شاد هرگز نمی‌تواند اثر مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری را داشته باشد، مراسم شاد نمی‌تواند حماسه‌آفرین باشد، شادی هرگز آدم را مدافع حق و حقیقت و مبارز با ظلم و ستم بار نمی‌آورد، شادى هیچ وقت نمى‌‏تواند انسان را در برابر سختى‌ها مصیبت‌ها محکم و استوار نگه دارد و انسان را شهادت طلب کند. این قبیل صفات ارزشمند، عشق دیگرى مى‌خواهد و از جلسات شادی برنمی‌آید. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1400051701-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
بیان شایستگی‌ها 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در برابر دعوت به بیعت با یزید ابتدا با بیان موقعیت و جایگاه رفیع خود و خاندان عصمت و طهارت؛ شایستگی خود را برای امامت و رهبری جامعه تبیین نمود، 🔸 و با بیان وضعیت شرر بار یزید فاسق، دلائل عدم صلاحیت وى در جایگاه رهبری جامعه و دلیل نپذیرفتن بیعت با یزید ملعون را ترسیم کرد، 💎 آن‌گاه فرمود: مِثْلى لایبایعُ مِثْلَهُ؛ روا نیست شخصیتى همچون من با چنین مرد فاسد بیعت کند. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام: 2️⃣ بخش دوم 📖 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در پاسخ به پیشنهاد سخیف مروان مبنی بر بیعت با یزید، فرمود: 💎 انَا للّهِ وَ اَنّا اِلَیهِ راجِعُون وَ عَلَى اْلا سْلامِ السَلامُ اِذا بُلِیتِ اْلاُمَّةُ بِراعٍ مِثْلِ یزیدَ وَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَدِّى رَسُولَ اللّه صلّى اللّه علیه و آله یقُولُ اَلْخِلافَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلى الِ ابى سُفْیان فَاِذا رَاَیتُمْ مَعاوِیة عَلى مِنْبَرِى فَابْقَرُوا بَطْنَهُ وَقَد رَآهُ اَهْلُ الْمَدِینَة عَلَى الْمِنْبرِ فَلَمْ یبْقَرُوا فَابْتَلاهُمُ اللّه بِیزِیدَ الْفاسِقِ. 💎 اینک باید فاتحه‌ی اسلام را خواند که مسلمانان به فرمانروایى مانند یزید گرفتار شوند. آرى من از جدم رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شنیدم که فرمود: خلافت بر خاندان ابوسفیان حرام است و اگر روزى معاویه را بر بالاى منبر من دیدید(به بدترین وجه) او را بکشید، ولى مردم مدینه او را بر منبر پیامبر دیدند و نکشتند و اینک خداوند آنان را به یزید فاسق و بدتر از معاویه گرفتار کرده است. 🚩 بازخوانی پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در پیشنهاد سخیف مروان: 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به مروان برای طرح پیشنهاد خفت بارش، اجازه داد، تا از یک سو با بیان منظور و مقصودش، دوباره خود را نشان دهد و قصد شومش را بر علیه اسلام و رهبری آن، نمایان سازد و از سوی دیگر ضمن جلوی گیری از هر بهانه‌ای، در آینده نتواند با نفاق و دروئی، حقائق را کتمان کند. 🔸 حضرت امام گرچه اجازه داد مروان پیشنهادش را طرح کند اما پیشنهاد وی را نپذیرفت، چرا که مروان فردی منافق و جاه طلب بود و در طرح پیشنهادش، دنبال مقاصد شخصی و رذیلانه‌ی خود می‌گشت. 🔹 فساد زمامدار، علت بیعت نکردن حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام است. حضرت امام به جای پرداختن به چرایی بیعت نکردن به چرایی مخالفت با ام‌الفساد می‌پردازد و به جای مخالفت با پیشنهاد مروان، با زمامداری یزید مخالفت می‌کند تا ضمن دوری از مباحث انحرافی، توجه همگان را به ام‌الفساد بودن یزید (که علت است) جلب نماید. حضرت امام برای این که کسی نتواند بیعت نکردن حضرت را توجیه کند که یزید مشکلی ندارد و حضرت چون خود را برتر می‌داند بیعت نمی‌کند؛ به اصل اشکال زمامداری یزید می‌پردازد. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام زمامداری یزید ملعون را به فاجعه در جامعه اسلامی تعبیر می‌کند و با تلاوت کلمه استرجاع "اِنَا للّهِ وَ اَنّا اِلَیهِ راجِعُون" وضعیت اسفبار جامعه اسلامی را ترسیم و از عمق فاجعه خبر می‌دهد و با کلمه بُلِیتِ "اِذا بُلِیتِ اْلاُمَّةُ" و تعبیر به سخیف‌ترین شکل زمامداری؛ وضعیت ننگین یزید را ترسیم می‌نماید. 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با یادآوری فرمایش پیامبر گرامی اسلام، به مسلمانان و خاصه بزرگان جامعه فهماند که گرفتاری جامعه اسلامی به زمامداری آدمِ فاجر و فاسقی مثل یزید، به خاطر کوتاهی جامعه در عمل به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام است و اگر مسلمانان و خاصه بزرگان جامعه، در عمل به فرمایشات آن بزرگوار کوتاهی نمی‌کردند، امروز به زمامداری مثل یزید گرفتار نمی شدند. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با جمله وَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَدِّى رَسُولَ اللّه صلّى اللّه علیه و آله یقُولُ با استناد قیام و نهضت خود به فرمایش پیامبر گرامی اسلام، ضمن مستند سازی دکترین قیام، حقانیت حرکت الهیش را ثابت می کند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000520-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
📖 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در پاسخ به پیشنهاد سخیف مروان مبنی بر بیعت با یزید، فرمود: 🔹 انَا للّهِ وَ اَنّا اِلَیهِ راجِعُون وَ عَلَى اْلا سْلامِ السَلامُ اِذا بُلِیتِ اْلاُمَّةُ بِراعٍ مِثْلِ یزیدَ وَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَدِّى رَسُولَ اللّه صلّى اللّه علیه و آله یقُولُ اَلْخِلافَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلى الِ ابى سُفْیان فَاِذا رَاَیتُمْ مَعاوِیة عَلى مِنْبَرِى فَابْقَرُوا بَطْنَهُ وَقَد رَآهُ اَهْلُ الْمَدِینَة عَلَى الْمِنْبرِ فَلَمْ یبْقَرُوا فَابْتَلاهُمُ اللّه بِیزِیدَ الْفاسِقِ. 🔸 اینک باید فاتحه‌ی اسلام را خواند که مسلمانان به فرمانروایى مانند یزید گرفتار شوند. آرى من از جدم رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شنیدم که فرمود: خلافت بر خاندان ابوسفیان حرام است و اگر روزى معاویه را بر بالاى منبر من دیدید(به بدترین وجه) او را بکشید، ولى مردم مدینه او را بر منبر پیامبر دیدند و نکشتند و اینک خداوند آنان را به یزید فاسق و بدتر از معاویه گرفتار کرده است. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 اثرگذاری قیام 🔹 زنده نگه داشتن یاد و خاطره سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام برای اثرگذاری است. 🔸 حوادث گذشته‌ی هر جامعه‌ای می‌تواند در سرنوشت آینده‌ی آن جامعه اثر بگذارد، تجدید آن خاطره‌ها در واقع، نوعی بازسازی آن وقایع است تا مردم از آن‌ها بهره ببرند، 🔹 اگر واقعه‌ی تاریخی در جای خود منشأ آثار و برکاتی بوده است، به یقین یادآوری و بازسازی آن نیز می‌تواند مراتبی از آن برکات را در پی داشته باشد، 👈 و همان گونه که قیام سید و سالار شهیدان، اسلام را زنده نگه داشته است؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن بزرگوار هم می‌تواند اسلام را زنده نگه دارد. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
💠 ضرورت امر به معروف و نهی از منکر 👈 به مناسبت دهه‌ی امر به معروف و نهی از منکر ✍️ خداوند تبارک و تعالی بشر را موجودی اجتماعی آفرید و حس مسئولیت‌پذیری را در نهان و فطرت او قرار داد بنابراین باید در برابر یکدیگر احساس مسئولیت نمایند، نسبت به سرنوشت یکدیگر حساس باشند و نسبت به یکدیگر اظهار علاقه نمایند و امر به معروف و نهی از منکر برای اعمال همین علاقمندی و همین حساسیت و همین مسئولیت‌پذیری است. 🔹 همان گونه که از اشیاء قیمتی و ارزشمند، مراقبت و محافظت می‌شود؛ باید برای تقویت خصلت‌های نیک و ارزشمند فردی و اجتماعی کوشش نمود و امر به معروف و نهی از منکر برای تقویت همین خصلت‌های نیک و ارزشمند است. 🔸 همان گونه برای تناول غذاهای مفید، سفارش می‌شود تا سلامت افراد تأمین شود؛ باید با راه‌کارهای اساسی، برای تقویت ذائقه‌ی معنوی افراد جامعه، تلاش کرد و امر به معروف و نهی از منکر برای تقویت همین ذائقه‌ی معنوی و اعمال همین مراقبت‌ها است. 🔹 همان گونه که با واکسن از بیماری‌های ناعلاج و بیماری‌های واگیردار پیشگیری می‌شود؛ باید با امر به معروف و نهی از منکر از ناهنجاری‌های اخلاقی پیشگیری شود. 🔸 همان گونه که با هزینه‌های کلان، با بی‌سوادی و جهل مبارزه می‌شود؛ باید با امر به معروف و نهی از منکر با بی‌توجهی نسبت به ارزش‌ها جلوگیری کرد. 🔹 همان گونه که در خودرو برای جلوگیری از خطر، کمر بند ایمنی و کیسه هوا نصب می‌شود، همان گونه که در جاده‌ها برای جلوگیری از خطر، تابلو راهنمائی نصب می‌شود، همان گونه که در جاده‌ها برای جلوگیری از خطر، از بلوک نیوجرسی استفاده می‌شود؛ همان گونه که در جاده‌ها برای کنترل رانندگان، دوربین ثبت تخلف نصب می‌شود؛ همان گونه که از پلیس راهنمائی برای پیشگیری از تخلف استفاده می‌شود و همان گونه که از پلیس انتظامی برای جلوگیری از جرم استفاده می‌شود؛ باید با امر به معروف و نهی از منکر از آسیب به روان جامعه پیشگیری نمود. 🔸 همان گونه که در برابر کسی که در کشتی زیر صندلی خود را سوراخ می‌کند؛ نباید سکوت کرد و همان گونه که در برابر کسی که آتشی را در جنگل روشن می‌کند؛ نباید بی‌تفاوت بود؛ به همان دلیل در برابر تارک معروف و عامل منکر، نباید بی‌تفاوت گذشت و باید عکس العمل نشان داد. 🔹 همان‌گونه که نسبت به چک پول قلابی یا اسناد جعلی مرتب هشدار داده می‌شود؛ باید در برابر خطر بزرگ‌تر و جدی‌تر روز قیامت، با امر به معروف و نهی از منکر به افراد جامعه هشدار داد. خداوند تبارک و تعالی خطر قیامت را این گونه گوش‌زد می‌فرماید: إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَزِيزاً حَكِيماً؛ به زودى كسانى را كه به آيات ما كفر ورزيده‌اند، در آتشى سوزان درآوريم؛ كه هر چه پوستشان بريان گردد، پوستهاى ديگرى بر جايش نهيم تا عذاب را بیشتر بچشند. آرى، خداوند تواناى حكيم است. 📜 اگر بینی که نابینا و چاه است * اگر خاموش بنشینی گناه است ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1400051802-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehran
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 3️⃣ بخش سوم: سخنان حضرت امام حسین در کنار قبر پیامبر گرامی اسلام 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، بعد از اجبار به بیعت، در حرم پیامبر گرامی اسلام صَلَّى الله عَلَیهِ وَ آلِهِ و سَلَّم، حضور یافت و با پیامبر گرامی اسلام و با خداوند تبارک و تعالی سخن گفت. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، در زیارت پیامبر گرامی اسلام و مناجاتش با خداوند تبارک و تعالی با دو لحن متفاوت سخن گفت. در زیارت پیامبر گرامی اسلام از نوع برخورد امت با امامت و رهبری شکایت کرد و در مناجاتش با خداوند تبارک و تعالی سخن از وظیفه به میان آورد و طلب موفقیت نمود. 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، در مناجاتش با خداوند تبارک و تعالی، برخلاف سخنانش با پیامبر گرامی اسلام از شکایت سخنی نگفت، چرا که شکایت را به چند جا نمی‌برند. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، با بیان "اِنِّى اُحِبُّ الْمَعْرُوفَ وَاُنْکرُ الْمُنْکرَ"؛ من معروف و نیکى را دوست دارم و از بدى و منکر بیزارم؛ آمادگی خود را برای حرکتی اصلاحی اعلام نمود. 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، با بیان "وأساءلُک ... اِلاّ اخْتَرْتَ لى ما هُو لَک رِضىً وَلِرَسُولِک رِضىً" از تو می‌خواهم راهى را پیش روى من گذارى که سبب خشنودى تو و پیامبر تو است؛ چند حقیقت را اعلام نمود. هم آمادگی خود را برای عمل به وظیفه اعلام نمود، هم هدفش را رضای خداوند تبارک و تعالی اعلام نمود، هم به همه فهماند، توفیق انجام وظیفه را باید از خداوند تبارک و تعالی، طلب کرد، هم به همگان و خاصه به مدعیان دفاع از اسلام، فهماند که هر حرکتی مطلوب نیست، حرکتی مطلوب است که برای رضای خدا و در جهت اصلاح جامعه باشد. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، در ابتدای امر، می خواهد با راز و نیازش و با مناجاتش با خداوند تبارک و تعالی، به همه حماسه سازان و مدعیان مبارزه بفهماند که پیروزی به ارتباط با خداوند تبارک و تعالی نیاز دارد، به همه بفهماند که شکست دادن دشمن به مبارزه با هواهای نفس و اخلاق فاسد نیاز دارد، مبارزه و جهاد به خودسازی، تهذیب نفس نیاز دارد. این‌ها انسان را از آسیب حفط می‌کند. 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، به وسیله‌ی مناجات با خداوند تبارک و تعالی، می‌خواهد به همه‌ی فدائیان اسلام بفهماند که پیوند عمیق با مسائل معنوی و اخلاقی، ارتباط، توسّل و مناجات با خالق هستی، توجه به عرفان و معنویت، محو معشوق شدن و ندیدن خود در مقابل ذات مقدّس ربوبی و فناء فی‏ الله است که مجاهدِ راه خدا را در رسیدن به هدف یاری می‌کند، استحکام و اقتدار و پیروزی آنان را تضمین می‌کند، حماسه‌ی آن‌ها را با عظمت و با شکوه جلوه گر می‌سازد، و جهاد آنان را اثرگذار و ماندگار می‌کند. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، به همه‌ی مدعیان مبارزه بفهماند که جهاد و شهادت، آفریده و مخلوق عرفان و معنویت است، هر چه در گیری بیشتر و مبارزه، نفس گیرتر باشد، ارتباط با خالق هستی باید بیشتر و عمیق‌تر باشد و هرچه عرفان و معنویت قوی‌تر و عمیق‌تر باشد؛ جهاد در مقابل دشمنان کارسازتر و شهادت در راه خدا پر ثمرتر خواهد بود. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000521-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehran
💠 مناجات با خداوند تبارک و تعالی ✍️ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، با راز و نیاز، و با مناجات با خداوند تبارک و تعالی، می‌خواهد به همه‌ی حماسه سازان و مدعیان مبارزه، بفهماند: 🔹 پیروزی به ارتباط با خداوند تبارک و تعالی نیاز دارد، 🔸 شکست دادن دشمن به مبارزه با هواهای نفس نیاز دارد، 🔹 مبارزه و جهاد، به خودسازی و تهذیب نفس نیاز دارد. 👈 این‌ها انسان را از آسیب حفط می‌کند. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
💠 پیوند عمیق با مسائل معنوی ✍️ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، با مناجات با خداوند تبارک و تعالی، می‌خواهد به همه‌ی فدائیان اسلام بفهماند که 🔹 پیوند عمیق با مسائل معنوی و اخلاقی، 🔹توجه به عرفان و معنویت، 🔸 ارتباط، توسّل و مناجات با خداوند تبارک و تعالی، 🔸 محو معشوق شدن و ندیدن خود در مقابل ذات مقدّس ربوبی و فناء فی‏ الله است: 👈 که مجاهدِ راه خدا را در رسیدن به هدف یاری می‌کند، استحکام و اقتدار و پیروزی آنان را تضمین می‌کند، حماسه‌ی آن‌ها را با عظمت و با شکوه جلوه گر می‌سازد، و جهاد آنان را اثرگذار و ماندگار می‌نماید. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
✍️منشور اخلاقی عزاداری 👈زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین عَلَيْهِ الْسَّلام در گرو برگزاری شایسته‌ی مراسم عزاداری و مجالس سوگواری است و برگزاری شایسته‌ی مراسم عزاداری و مجالس سوگواری، به رعایت شایسته‌ی آداب و شرائط، و حدود و ثغور عزاداری است. 🔸مراسم عزاداری و مجالس سوگواری باید مستند، محتوائی، شایسته، صحیح، دقیق، فراگیر، همگانی، پرشور، با پذیرائی وزین، با آداب و شرائط، با حدود و ثغور و با نظر کارشناسانِ خِبره و آزموده برگزار شود تا شرکت کننده تعبدش نسبت به دین، التزامش نسبت به وظائف دینی، تبعیت پذیریش نسبت به رهبران دینی بیشتر شود و اسلام گسترش یابد، دین تقویت شود و از آفت، آسیب، انحراف و دشمنی حفظ گردد. 🔹آن چه در پیش رو است "آداب عزاداری سید و سالار شهیدان" است که از آن به "منشور اخلاقی عزاداری" یاد می‌شود و در این نوشتار، در سه بخش: 💎آداب عزادار؛ 💎آداب متولیان و کارگزاران؛ 💎و آداب مراسم عزاداری و مجالس سوگواری، تقدیم علاقمندان می‌گردد. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1400051601-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 4️⃣ بخش چهارم: پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به عمر اَطرف 🔹 یکى از افرادی که به حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام پیشنهاد بیعت داد، عمر اَطرف فرزند امیرمؤمنان عَلَیهِ‌السَّلام بود که خدمت حضرت امام رسید و عرضه داشت: برادرم حسن مجتبى از پدرم امیرمؤمنان عَلَیهِ‌السَّلام چنین نقل نموده است که تو را به قتل خواهند رسانید و اگر با یزید بیعت کنى از کشته شدن مصون خواهید ماند! 💎 حضرت امام در پاسخ وى فرمود: حَدَّثَنى اَبى اَنَّ رَسُولَ اللّه صلى الله علیه و آلهَ اَخْبَرَهُ بِقَتْلِهِ وَقَتْلِى وَاَنَّ تُرْبَتَهُ تَکونُ بِالْقُرْبِ مِنْ تُرْبَتِى اَتَظُنُّ اَنَّک عَلِمْتَ مالَمْ اَعْلَمْهُ؟ وَاللّه لا اُعْطى الدَّنِیةَ مِنْ نَفْسى اَبَداً وَلَتَلْقَیَنَّ فاطِمَةُ اَباها شاکیةً مالَقِیتْ ذُرِّیتُها مِنْ اُمَّتِهِ وَلا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ اَحَدٌ اَذاها فى ذُرِّیتها؛ 💎 پدرم از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله خبر کشته شدن خویش و همچنین خبر کشته شدن مرا براى من هم نقل نمود و پدرم در نقل خویش این جمله را نیز اضافه نمود که قبر من در نزدیکى قبر او قرار خواهد گرفت، آیا گمان می‌کنى چیزى را که تو مى دانى من از آن بى اطلاع هستم؟ به خدا سوگند من هیچ‌گاه به زیر بار ذلت نخواهم رفت و در روز قیامت مادرم فاطمه زهرا از ایذا و اذیتى که فرزندانش از امت جدّش دیده‌اند به جدّ خویش شکایت خواهد برد و کسى که با اذیت فرزندان فاطمه زهرا سلام اللّه علیها موجب رنجش و اذیت وى گردد داخل بهشت نخواهد گردید. 🚩 بازخوانی پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به عمر اَطرف 🔹 بعضی بر این تصور بودند که چون حضرت امام از عاقبت کار بی‌خبر است دست به چنین حرکتی زده است و حضرت امام با پاسخ‌هایش از این تصور غلط پرده برداشت و به روشنی تفهیم کرد که ممکن نیست رهبر الهی نسبت به عاقبت کاری که می‌خواهد شروع کند؛ آگاهی نداشته باشد چرا که امام به اذن خداوند تبارک و تعالی، عالم الغیب و الشهادة است. 🔸 بعضی با پیشنهاداتشان خود را آگاه‌تر از امام معرفی می‌کردند و حضرت امام از این تصور غلط پرده برداشت و به روشنی تفهیم کرد که ممکن نیست کسی نسبت به رهبر الهی آگاه‌تر باشد و امام آگاهیش کمتر از دیگران باشد. 🔹 بعضی با پیشنهاداتشان از حضرت امام می‌خواستند تا منافع شخصی خود را بر مصالح جامعه‌ی اسلامی مقدم شمارد و حضرت امام این خواست نابجا را رد کرد و به روشنی تفهیم نمود که ممکن نیست رهبر الهی با مقدم شمردن منافع شخصی، مصالح جامعه‌ی اسلامی را نادیده بگیرد و از آن غفلت نماید. 🔸 بعضی با پیشنهاداتشان از حضرت امام می‌خواستند تا مصالح جامعه‌ی اسلامی را فدای منافع شخصی خود بنماید و حضرت امام این خواست نابجا را رد کرد و به روشنی تفهیم نمود که هر مسلمانی باید منافع شخصی خود را فدای مصالح جامعه اسلامی بنماید و الّا به اسلام و جامعه‌ی اسلامی خیانت کرده است و رهبر الهی از این قاعده مستثنی نیست و هرگز مصالح جامعه‌ی اسلامی را فدای منافع شخصی خود نمی‌کند. 🔹 حضرت امام خبر شهادت را مستند به حدیث نبوی نمود تا به روشنی ترسیم نماید که حرکتش فردی و سلیقه‌ای نبوده و با استناد قیام و نهضت خود به فرمایش پیامبر گرامی اسلام، ضمن مستند سازی دکترین قیام، حقانیت حرکت الهیش را ثابت می کند. 🔸 حضرت امام با خبر از محل شهادت خود، از انجام و عاقبت حرکت، همه‌ی کسانی که قصد همراهی حضرت را داشتند، مطلع ساخت تا آنان که انگیزه‌های مادی دارند تکلیف خود را بدانند و رهبر الهی را بیش از آن زحمت ندهند. 🔹 حضرت امام سخن از شکایت مادرش در نزد رسول الله سخن به میان آورد تا به دیگران بفهماند که با نادیده گرفتن حق معنوی امامت و رهبری توسط سران جامعه، چگونه بر وی ظلم روا داشته‌اند و از آن بدتر این که به جای دفاع از حق امامت و رهبری، چگونه وی را به تسلیم در برابر ظلم دعوت می‌کنند. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان سنت الهی که "داخل بهشت نخواهد شد کسی که با اذیت فرزندان فاطمه موجب رنجش وى گردد" جامعه و خواص را با هشدار جدی مواجه ساخت، تا از این رهگذر شاید به یاری رهبر جامعه برخیزند و از شقاوت ابدی رهایی یابند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000522-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehran
⁉️ مصالح جامعه‌ی اسلامی یا منافع شخصی 🔹 بعضی با پیشنهاداتشان از حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام می‌خواستند تا مصالح جامعه‌ی اسلامی را فدای منافع شخصی خود بنماید، 🔸 و حضرت امام این خواست نابجا را رد کرد و به روشنی تفهیم نمود که هر مسلمانی باید منافع شخصی خود را فدای مصالح جامعه‌ی اسلامی بنماید و الّا به اسلام و جامعه‌ی اسلامی خیانت کرده است، 👈 و رهبر الهی از این قاعده مستثنی نیست و هرگز مصالح جامعه اسلامی را فدای منافع شخصی خود نخواهد کرد. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
✍️عزادار حسینی و مدافع واقعی اهل بیت عصمت و طهارت کیست؟ ▫️“عزادار واقعی” با پیروی از حضرت اباعبدالله الحُسَيْنُ عَلَيْهِ‌السَّلام ارزش‌های دینی و انسانی را احیای می‌کند. ▫️“عزادار واقعی” مراسم عزاداری را با آداب و شرائط برگزاری می‌کند و آن از آفت و آسیب حفظ می‌کند. ▫️“عزادار واقعی” به فراگیری آموزه‌های دینی اهتمام می‌ورزد و با شرکت در مجالس عزاداری، بر دانش دینی خود می‌افزاید. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان متدین است و در انجام واجبات و ترک محرمات و حتی رعایت مستحبات و ترک مکروهات دقت دارد و مراسم عزا را بگونه‌ای برگزار می‌کند که واجبی ترک نشود و حرامی مرتکب نگردد. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی معنوی است، کسی است که با راز و نیاز با حضرت حق خاصه در دل شب جایگاه معنوی خود را ارتقا می‌بخشد و شایستگی لازم را در خود بوجود می‌آورد و در مجالس عزا از ارتباط با خالق هستی غافل نمی‌شود. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی اخلاقی است با حرکات وزین؛ شایستگی خود را در پیروی از امام نشان دهد و از آن چه وهن شیعه است خود را دور نگه‌می‌دارد. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی منطقی است و آموزه‌هاي ديني را با سند و دليل می‌پذیرد و از خرافه و بدعت به دور است. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی متعادل است در همه برنامه‌های سوگواری سید و سالار شهیدان اعتدال را رعایت می‌کند. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی عزتمند است؛ حرکات و سکنات او حکایت از عزتمندی قیام عاشورا دارد. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان کاملاً سیاسی است، از حق و حقيقت به عنوان وظيفه “ولو بلغ ما بلغ” دفاع می‌نمايد، از ظالمان و فاسدان متنفر است، با ظلم و ستم، فساد و انحراف، مبارزه می‌كند. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی حماسی و انقلابی است و در پیروی از آن بزرگوار حماسه می‌آفریند و در مجالس و مراسم سوگواری‌‌ بعد حماسی نهضت عاشورا نمایان می‌سازد. ▫️“عزادار واقعی” کسی است که مقتدران در مرز اسرائیل ایستاده و فریاد مرگ بر کفر و نفاق را با سردادن در عمل ثابت می‌کند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14010415-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehran
💎 عزادار واقعی حضرت امام حسین علیه السلام کسی است که 💎 با رعایت دقیق آداب عزاداری؛ نهایت تلاش خود را بکار می‌گیرد 💎 تا عزاداری سید و سالار شهیدان به هدف اصلی خود برسد و از آفت و آسیب حفظ شود. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani