51. بقره 174تا176.mp3
4.39M
🔊صوت
#ترجمه
#سوره_بقره
آیه 174تا176
👈 جلسه 1⃣5⃣
ترجمه تفسیری قرآن کریم
استاد سیدمهدی کاظمی
🔮
https://eitaa.com/safhenegar_quran
صفحه نگار قرآن کریم
#صفحه_نگار
#صفحه84 #نساء
#جزء5
🔰 آیه 34تا37
💌این صفحه دارای 4 آیه است💌
🔸دستهبندی و ارتباط لفظی و معنایی میان آیات هر صفحه و ارتباط میان صفحات قبل و بعد
https://eitaa.com/safhenegar_quran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
#صفحه_نگار
#صفحه85 #نساء
#جزء5
🔰 آیه 38تا44
💌این صفحه دارای 7 آیه است💌
🔸دستهبندی و ارتباط لفظی و معنایی میان آیات هر صفحه و ارتباط میان صفحات قبل و بعد
https://eitaa.com/safhenegar_quran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
52. بقره 177.mp3
4.33M
🔊صوت
#ترجمه
#سوره_بقره
آیه 177
👈 جلسه 2⃣5⃣
ترجمه تفسیری قرآن کریم
استاد سیدمهدی کاظمی
🔮
https://eitaa.com/safhenegar_quran
صفحه نگار قرآن کریم
صفحه نگار || سید مهدی کاظمی
#بیان_مطهر #سوال_پژوهشی شماره 7⃣ چرا خداوند در آیه 84 سوره هود و 85 سوره اعراف، در مورد حضرت شعیب ت
#بیان_مطهر
#سوال_پژوهشی
پاسخ سوال شماره 7⃣
در پاسخ به سوال فوق توجه به چند نکته لازم است؛
🔆تعبیر (اخ=برادر) برای پیامبران نسبت به اقوام آنان در موارد مختلفی به کار رفته است و منحصر به حضرت شعیب علیهالسلام نیست.
🔸در اینکه منظور از اخوت و برادری میان پیامبر و قومشان چیست❓
حداقل دو احتمال دارد؛
اول اینکه منظور برادری عاطفی است
دوم اینکه منظور هم قبیله بودن و آشنا بودن است.
که برخی دیدگاه دوم را ترجیح دادهاند.
🔸 در صورتی که منظور از (اخ=برادر) هم قبیله بودن باشد، باید توجه داشت که حضرت شعیب علیهالسلام از اهالی مدین بودهاند و با قوم مدین هم قبیله محسوب میشدند، لذا در سوره هود تعبیر اخ به کار رفته است 👇
(و الی مدین اخاهم شعیبا)
اما اصحابالئیکه از اهالی مدین نبودهاند و حضرت شعیب با آنان هم قبیله نبودند، اما از آنجا که نزدیک به قبیله مدین بودهاند، هدایت آنان بر عهده حضرت شعیب گذاشته شده و ایشان از سوی خداوند منان به سوی اصحاب الئیکة نیز مبعوث شدهاند، بنابراین از آنجا که هم قبیله آنان نبودند، در سوره شعراء تعبیر أخ را برای آنان به کار نبرده است👇
(کذب أصحاب الئیکة المرسلین إذ قال لهم شعیب ألا تتقون)...
🆔
@safhenegar_quran
صفحه نگار قرآن کریم