eitaa logo
سفینه
1.8هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
104 فایل
ارتباط با ادمین @Safine_1
مشاهده در ایتا
دانلود
💠عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه/ سفینة الصّادقین / ۱۵۶ 💠 انصاری ▫️ایشان (مرحوم آیت الله انصاری همدانی) تنها دستور میداد که یک توبه واقعی کرده، سپس آداب و سنن را بیاموزید و به آن عمل کنید و در همه امور از پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله و سلّم متابعت نمایید تا محبّت آن بزرگوار را به دست آورید....@d_mr_Fereydooni
✳️ سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) به روایت کتاب "سنن النبی" اثر علامه طباطبایی(ره): 🔰بخش اول ۱- هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت ۲- در راه رفتن قدم ها را بر زمین نمی کشید. ۳- نگاهش پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود. ۴-هرکه را می دید مبادرت به سلام می کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتی با کسی دست می داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی کشید. ۶-با مردم چنان معاشرت می کرد که هرکس گمان می کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسی می نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی کرد. ۸-هرگز به روی مردم چشم نمی دوخت و خیره نگاه نمی کرد. ۹-چون اشاره می کرد با دست اشاره می کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی شد لب به سخن نمی گشود. ۱۱-هرگاه با کسی، هم صحبت می شد به سخنان او خوب گوش فرا می داد. ۱۲-چون با کسی سخن می گفت کاملا برمی گشت و رو به او می نشست. ۱۳-با هرکه می نشست تا او اراده برخاستن نمی کرد آن حضرت برنمی خاست. ۱۴-در مجلسی نمی نشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی داد و از آن نهی می کرد. ۱۷- هرگز در حضور مردم تکیه نمی زد. ۱۸- اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چیزی رخ می داد که ناپسند وی بود نادیده می گرفت. ۲۰-اگر از کسی خطایی صادر می گشت آن را نقل نمی کرد. ۲۱-کسی را برای لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی کرد. ۲۲-هرگز با کسی جدل و منازعه نمی کرد. ۲۳-هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید. ۲۴- در پاسخ به سوال دقت می کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسی می شنید. نمی فرمود « چرا فلانی چنین گفت» بلکه می فرمود « بعضی مردم را چه می شود که چنین می گویند؟» ۲۶-با فقرا زیاد نشست و برخاست می کرد و با آنان هم غذا می شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را می پذیرفت. ۲۸-هدیه را قبول می کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود. ۲۹- بیش از همه صله رحم به جا می آورد. ۳۰- به خویشاوندان خود احسان می کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد. ۳۱- کار نیک را تحسین و تشویق می فرمود و کار بد را تقبیح می نمود و از آن نهی می کرد. ۳۲- آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می شنوند به غایبان برسانند. ۳۳- هرکه عذر می آورد عذر او را قبول می کرد. ۳۴- هرگز کسی را حقیر نمی شمرد. ۳۵- هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند. ۳۶- هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد. ۳۷- هرگز عیب مردم را جستجو نمی کرد. ۳۸- از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹- هرگز مذمت مردم را نمی کرد و بسیار مدح آنان نمی گفت. ۴۰- بر جسارت دیگران صبر می فرمود و بدی را به نیکی جزا می داد. ۴۱- از بیماران عیادت می کرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود. ۴۲- سراغ اصحاب خود را می گرفت و همواره جویای حال آنان می شد. ۴۳- اصحاب را به بهترین نام هایشان صدا می زد. ۴۴- با اصحابش در کارها بسیار مشورت می کرد و بر آن تاکید می فرمود. ۴۵-در جمع یارانش دایره وار می نشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد می شد نمی توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است. ۴۶-میان یارانش انس و الفت برقرار می کرد. ۴۷-وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود. ۴۸-هرگاه چیزی به فقیر می بخشید به دست خودش می داد و به کسی حواله نمی کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می آمد نمازش را کوتاه می کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می کرد نمازش را کوتاه می کرد. ✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔘توسل به رسول اکرم صلی الله علیه وآله «قسمتی از دعای توسل خواجه نصیرطوسی» 🔸«دکتر محمد رضافریدونی »@d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این قضیه ی اتحاد مسلمین را همه ی فِرَق اسلامی چه شیعه و چه سنی، چه مذاهب مختلف اهل سنّت، چه مذاهب شیعه، باید جدی بگیرند. دشمن مایل است بین فرقه های اسلامی اختلاف بیندازد و بین اقوام و قشرها و گروه های ملت، جدایی ایجاد کند. امروز، استعمار با توجه به وجود عامل وحدت، سعی می کند شکافها و اختلاف ها را از طریق مختلف قومی و مذهبی، میان شیعه و سنّی به وجود آورد. (مقام معظم رهبری) ✅ @d_mr_Fereydooni
❇️ محبوبترین کارها نزد خدا 🔻رسول خدا صلی الله علیه و آله: أحَبُّ الأعمالِ إلَی اللّه‏ِ سُرورٌ (الذی) تُدخِلُهُ عَلَی المُؤمِنِ، تَطرُدُ عَنهُ جَوعَتَهُ أو تَکشِفُ عَنهُ کُربَتَهُ 🔅 محبوبترین کارها در پیشگاه خدا، شادی است که به مؤمن برسانی؛ گرسنگیش را بر طرف سازی یا اندوهش را بزدایی. 📚 کافی : ۲ / ۱۹۱ / ۱۱ ‌ ✅ ‌@d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔘تلاوت قرآن کریم 🔸 سوره فتح آیه ۲۹ «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَ الَّذينَ مَعَهُ...» 🔸«دکتر محمد رضافریدونی »@d_mr_Fereydooni
🔘پیامبر اکرم ( صلوات الله علیه ) «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» 📚کنزل العمال - جلد 13 - صفحه 151 به راستی که من مبعوث شدم تا شرافت های اخلاقی را کامل و تمام کنم. @DR.MR.fereydooni
💢 عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی ( ره) 🔘حقیقت را چه در یک آئینه و یا در دوازده آیینه ببینی تفاوت نمی کند. ▫️اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله آیینه ها یی هستند که در عالم خلقی شان همان حقیقت محمّدی تجلّی یافته است و خورشید حقیقت الهی در وجود مبارک آنان حقیقتی واحد است که در مقابل آیینه های متعدد قرار گرفته است. ▫️ لذا نفس شریف امام علیه السلام را همچون نفس مبارک پیامبر اکرم باید مظهر تام و تمام اسماء و صفات خداوندی دانست. 🔸اینکه حضرت علی علیه السلام فرموده اند : "معرفتی بالنوارانیه معرفة الله" به این معناست که اگر آن بزرگوار همان گونه که هست شناخته شود، خداوند شناخته شده است. همچنین اینکه از حضرتش نقل شده است که فرموده اند : "انا اصغر من الله سنتین" معنایش آن است که حقیقت در دو مرحله تجلّی کرده و تنزل یافته است : 💢تجلی نخست در وجود مقدس پیامبراکرم صلی الله علیه و آله که با آن، جلوه ای از حقیقت نازل گردیده؛ و تجلی دیگر در وجود مولا علیه السلام که جلوه ی دیگری از حق متجلی گشته است. هنگامی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه تشریف می آورند، مردم عالم را مخاطب قرارداده ومی فرمایند : هرکه می خواهد آدم علیه السلام را ببیند، مرا ببیند!... هرکه می خواهد محمد صلی الله علیه و آله را ببیند، هر که می خواهد علی، حسن، حسین... را ببیند مرا ببیند! آدم علیه السلام که هزاران سال قبل از آن از دنیا رفته، و از زمان حیات آن بزرگواران نیز سال های بسیاری گذشته است، لذا معنای سخن آن عزیز سفر کرده جز این نیست که آنان همه تجلی یک حقیقت اند.@d_mr_Fereydooni
🌹میلاد با سعادت خاتم النبیّین و سیّدالمرسلین حضرت محمّد بن عبد الله علیه و آله أفضل الصلوات و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را به محضر مبارک حضرت بقیّة الله أرواحنافداه و شیعیان ایشان تبریک و تهنیت عرض می کنیم. ✅@d_mr_Fereydooni
🌷کلام حضرت ابوطالب در زمان ولادت رسول خدا صلّی الله علیه و آله🌷 از حضرت امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: 🌱زمانی که آمنه را درد وضع حملش به پیامبر صلّی الله علیه و آله فراگرفت، فاطمه بنت اسد، زن ابوطالب در نزد او حاضر شد. و تا هنگام وضع حمل با او بود. 🌱پس یکی از آن دو به دیگری گفت: آیا تو هم آنچه من می بینم مشاهده میکنی؟ گفت: چه می بینی؟ گفت: این نوری که از مشرق تا مغرب را روشن کرده است. 🌱در حین این گفتگو ابوطالب وارد شد و گفت: چه شده است؛ تعجّب شما از چیست؟ فاطمه قضیّۀ نوری که مشاهده کرده بود را بازگو کرد. ابوطالب به او گفت: میخواهی بشارتی به تو بدهم؟ گفت: آری. ابوطالب فرمود: تو پسری به دنیا خواهی آورد که جانشین این مولود خواهد بود. 📚«کافی» ج ۸ ص ۳۰۲ ✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 🔰از احادیث مورد توجه حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه : (حدیث عنوان بصری ) ( قسمتی از حدیث) عنوان بصری می گوید خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم .... .....گفتم: اى اباعبداللّه! حقیقت عبودیت کدام است؟ فرمود: سه چیز است: 1⃣ اینکه بنده خدا براى خودش درباره آنچه که خدا به وى سپرده است مِلکیّتى نبیند؛ چرا که بندگان، داراى مِلک نمیباشند و همه اموال را مال خدا میبینند و در آنجایى که خداوند ایشان را امر نموده است که بنهند، میگذارند؛ 2⃣و اینکه بنده‌ی خدا، براى خودش مصلحت ‏اندیشى و تدبیر نکند؛ 3⃣ و تمام مشغولیاتش در آن منحصر شود که خداوند او را به آن امر نموده است و یا از آن نهى فرموده است؛ 1⃣ بنابراین، اگر بنده‌ی خدا براى خودش مِلکیّتى را در آنچه که خدا به او سپرده است نبیند، انفاق نمودن در آنچه خداوند متعال به آن امر کرده است بر او آسان مى‏شود. 2⃣ و چون بنده‌ی خدا تدبیر امور خود را به مدبّرش بسپارد، مصائب و مشکلات دنیا بر وى آسان میگردد.  3⃣ و زمانیکه اشتغال ورزد به آنچه را که خداوند به وى امر کرده و نهى نموده است، دیگر فراغتى از آن دو امر نمی یابد تا مجال و فرصتى براى خودنمایى و فخر نمودن با مردم پیدا نماید. پس چون خداوند، بنده‌ی خود را به این سه چیز گرامى بدارد، دنیا و ابلیس و خلائق بر وى سهل و آسان می‏گردد و دنبال دنیا به جهت زیاده ‏اندوزى و فخریه و مباهات با مردم نمی‏رود و آنچه را که از جاه و جلال و منصب و مال در دست مردم می‏نگرد، آنها را به جهت عزّت و علوّ درجه خویشتن طلب نمی‏نماید و روزهاى خود را به بطالت و بیهوده رها نمى‏کند. و این است اولین پلّه از نردبان تقوى. خداوند تبارک و تعالى مى‏فرماید: «آن سراى آخرت را ما قرار میدهیم براى کسانیکه در زمین اراده بلندمنشى ندارند و دنبال فساد نمیگردند و تمام مراتب پیروزى و سعادت در پایان کار، انحصارا براى مردمان باتقوى است»........ ✅ @d_mr_Fereydooni
4_411529098989404407.pdf
202.1K
‍ 📃فایل متنی حدیث عنوان بصری ✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅دروس ادیان وفرق ؛ 💠تاریخ ادیان ▫️@d_mr_Fereydooni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 💠تاریخ ادیان : «جلسه بیستم» ◽️«مسیحیت ۱» 🎙«دکتر محمد رضا فریدونی» 🗓۹۹/۰۳ ✅ @d_mr_Fereydooni
💠 مقام معظم رهبری 🗓{۹۹/ ۲/۲۸} «دعای مکارم‌الاخلاق که حقیقتاً هر فقره و جمله از آن، یک معرفت بزرگ است، برای انسان مؤمن یک درس زندگی است. جا دارد کسانی که اهل مطالعه و تدبّر یا اهل دعا و تضرّع هستند، با دعای مکارم‌الاخلاق اُنس بگیرند و آشنا شوند.»   ✅ @d_mr_Fereydooni  
🔘قسمتی از توضیحات دکتر محمد رضا فریدونی در شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه ، «دعای مکارم الاخلاق » •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• آقا امام سجاد علیه اسلام در فراز دهم از دعای بیستم صحیفه سجادیه می فرمایند: « وَ اسْتِقْلاَلِ الْخَيْرِ وَ إِنْ كَثُرَ مِنْ قَوْلِي وَ فِعْلِي‏» ▫️ یعنی کم دیدن خوبیها و اعمال صالح، هر چند که در گفتار و رفتار این خوبیها و کارهای نیک زیاد باشند. ⬅️این از خصوصیات بندگان خداست که همیشه به درگاه خداوند، اعتراف به تقصیر میکنند. اعتراف به تقصیر و کوتاهی در ادای بندگی فوائد فراوانی دارد. 🔸 اولاً اینکه علامت ذل، «» است . از جمله چیزهایی که انسان را در دستگاه خداوند و در برابر باب عز خداوند متعال بالا می برد و به انسان حقیقتاً مقام می دهد، این است که انسان در هر آنی از آنات و همیشه اعتراف به پستی خود و خواری و ذلت خودکند. ▫️و همیشه یادش باشد که خداوند او را از عدم و از هیچ به وجود آورده و هر آنچه که انسان دارا شده همه اش به عنایت خداوند متعال است. ▫️اگر عبادتی هست و اگر عمل صالحی صورت می گیرد تا عنایت خدا نباشد ، تا لطف و رحمت خدا نباشد،چه کسی می تواند کمترین عمل را هم انجام بدهد؟ ⬅️ به تعبیر یکی از اهل معرفت ؛ وقتی که ما ازحالت سجده سر بر می داریم و می خواهیم به حالت قیام برگردیم می گوییم : « الله و قوته اقوم و اقعد» . این به این معنا نیست که بلند شدن به نیرو احتیاج دارد،ما به خدای متعال پناه می بریم اگر ایستاده باشیم و از حالت ایستاده هم بخواهیم به حالت رکوع و سجده بیایم ، باز آن حالت هم نیاز به حول و قوه الهی دارد. 🔸کسی نزد آقا علی بن ابی طالب آمد و از خدای خودش گله داشت و دل چرکین بود و اصرار داشت و تمنا می کرد که از حول و قوه الهی خارج بشود و به خودش تکیه کند و اعتماد به خودش داشته باشد . حضرت فرمود اشکال ندارد حالا که اصرار داری بگو که خارج می شوم از حول و قوه الهی و پناه می برم به حول و قوه خودم . در روایت آمده که بلافاصله این شخص دارفانی را وداع گفت و از این عالم رخت برکشید . ⬅️ به هر حال به تعبیر اهل معرفت و کسانی که با خداوند متعال و با اسماء و صفات او آشناهستند و تحت تربیت آموزه های وحیانی و نور ولایت قرار گرفته اند ، می فرمایند که مقامی برتر از همین ذل عبودیت و اظهار تذلل و تضرّع به درگاه خداوند متعال وجودندارد. ⬅️ صالحان و کسانی که دغدغه رستگاری دارند ؛ فرموده اند که چه چیزی بهتر از این که انسان خدای خودش را بخواند و در برابر خدای خودش اظهار ذلت و انکسار و شکستگی بکند . اصولاً یکی از آثار دعا واز فوائد دعا، انکسار و آن خاکساری و ذلتی است که انسان در خانه خداوند متعال از خودش نشان می دهد. به هیچ وجه ما در متون دینی خودمان چیزی به نام اعتماد به نفس نداریم ، اگر این اصطلاح بر سر زبان برخی افتاده یا در برخی از علوم به کار می رود یقیناً به این معنا صحیح نخواهد بود که انسان با اعتماد به خودش و اعتماد به نیرو و قوه نفس خودش بتواند کاری را انجام بدهد . بلکه هر چه هست اعتماد به حق است .... ✅ @d_mr_Fereydooni