eitaa logo
سفینه
1.8هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
104 فایل
ارتباط با ادمین @Safine_1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سفینه
AUD-20210125-WA0014.m4a
4.25M
┈•‌‌‌‌‌‌꧁༼﷽༽꧂•┈ 🔘«آموزش فصیح خوانی و تجوید مقدماتی قرآن کریم» «جلسه دوازدهم» 🔸«استادمحمدرضافریدونی» 🗓۹۹/۰۹ ⏰۱۷:۱۹ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• ✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 لوح | انتقام حتمی است 🔺️ قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند. اگر چه به گفته‌ی یک عزیزی، کفش پای سلیمانی هم بر سرِ قاتل او شرف دارد و سرِ قاتل او هم برود، فدیه‌ی کفش سلیمانی هم نمیشود؛ امّا بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمر، هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقامشان را پس بدهند. ۱۳۹۹/۰۹/۲۶ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سفینه
💠 امام صادق علیه السلام: 🔸ما مِن أَحَدٍ يَتيهُ إِلاّ مِن ذِلَّةٍ يَجِدُها فى نَفسِهِ 🔰هیچ کس نیست که تکبّر ورزد ،مگر بر اثر خواری و حقارتی که در خود می یابد . 📖 كافى، ج2، ص312، ح17 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈ ✅@d_mr_Fereydooni
🌹🍃 🔰علاج تکبر ای عزیز! همت کن و پرده را پاره کن و خود را از این ورطه ی هولناک نجات بده. حضرت علی علیه السلام که یگانه سال که این راه و راهنمای حقیقی است، در مسجد فریاد می ز، به طوری که همسایه های مسجد می‌شنیدند: تجهزوا رحمکم الله، فقد نودی فیکم بالرحیل: برای سفر آخرت مهیا شوید که میان شما ندای کوچ سر داده اند. و هیچ تجهیزی جز کمال نفسانی و تقوای قلب و عمل صالح و صفای باطن و طبیعی بودن، مفید نمی افتد. پس تا عمر و جوانی و قوت اختیار داری خودت را اصلاح کند و این اعتبارات و جاه و شرف ها را زیر پا بگذار. تو آدمی زاده ای، صفت را از خود دور کن. شیطان با همین صفت از درگاه خدا ترجمه شد، ممکن است به این بیشتر اهمیت دهد و عارف و عامی و عالم و جاهل را به آن آلوده کند. . 📚برکرانه شرح چهل حدیث امام خمینی ✅@DR.MR.fereydooni
. 🔘آدم خودخواه با خودخواهی تعدیل‌نیافته که همان «صیانت طبیعی ذات» است، در ارتباط با خویشتن، با عینک «خود تورم‌یافته» می‌نگرد و خود را بزرگ‌تر و بی‌نیازتر از آنکه «هست»، می‌بیند. لذا، چون طرف توجه انسان خودخواه، هرگز نمی‌تواند خویشتن حقیقی‌اش باشد، پس با یک «خود ساختگی» همواره در حال فریفتن موجودیت خویشتن است. یعنی مثلاً او «۱» است، ولی همیشه خود را «۱۰۰» می‌بیند. گاهی هم خود را بی‌نهایت تلقی می‌کند! شگفتا که این بیماری اصلی و تباه‌کننده با لذت دروغینی که دارد، سراسر تاریخ بشری را فرا گرفته، جز مذهب و اخلاق الهی که آن هم ریشۀ مذهبی دارد، علاج و دوایی ندارد، ولی همین بیماری به قدری تجاوزگر و کورکننده است که همین علاج و دوا را هم طرد می‌کند! آیا می‌دانید بیماری خودخواهی در دفع این طبابت و رد این علاج و دوا چه می‌گوید؟ یک تسبیح به دست می‌گیرد و با ذکر نامفهوم «علم، علم، علم، علم ...»، مذهب و اخلاق و دیگر منابع ارزشی را به خیال خود از میدان خارج می‌کند و با تسلا به خویشتن - از طرف خود تورم‌یافته - سر به بالش راحت می‌نهد و بامدادان در دانشگاه‌ها و رسانه‌های گروهی دنیا، کشف جدیدی با این عنوان که: «علم بلی، مذهب و اخلاق نه!» ارائه می‌کند. اینجاست که بشر به حد نصاب «ازخودبیگانگی» می‌رسد و فریاد می‌زند: ای مرگ بیا که زندگی ما را کشت! جعفری، محمدتقی. مجموعه آثار ۱۳- فلسفه اخلاق و تربیت. ص ۲۹۸ ✅@d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹هر روز با این فکر روز را آغاز کنیم🔹 آیةالله حاج میرزا جواد ملکی تبریزی رضوان الله علیه 💠وقتی که بیدار شد، متذکّر بشود که این اعادۀ روح به بدنِ او، نظیر احیای بعد الموت است؛ 💠هزاران به خواب رفتند و بیدار نشدند مگر در قبر، میگفتند: ربِّ ارجِعُونِ لَعَلِّی أعمَلُ صَالِحاً فِیمَا تَرَکتُ و جواب شنیدند: کَلَّا إِنَّهَا کَلِمَةٌ هُوَ قَآئِلُهَا 💠آن وقت سجدۀ شکری به جا آوره به خودش بگوید: تو را که جوابِ کلّا نگفتند، و برگرداندند. تو میتوانی در این بیداری علاج تمام ماسَبَق و تدارک (جبران) تمام مافات را بکنی، و خودت را از مقرّبین گردانی. 📚«رسالۀ لقاء الله» ص ۱۰۳ با کمی تخلیص ✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
InShot_۲۰۲۱۰۱۲۵_۲۲۴۱۳۹۳۸۸-mc.mp3
19.82M
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🔘تحلیل عرفانی شفاعت قسمت دوم 🎙استادمحمدرضافریدونی 🗓۹۹/۱۰ ⏰۲۰:۲۰ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• ✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️ رحلت جانسوز مادر سقای آب و ادب و علمدار دشت کربلا، شاه بانوی بنی هاشم، حضرت امّ البنین(علیها السلام) بر تمامی شیعیان و محبّان تسلیت باد @d_mr_Fereydooni
▪️سالروز وفات حضرت ام البنین علیهاالسلام تسلیت باد. 🔹 ادب حضرت ام البنین سلام الله علیها نسبت به فرزندان حضرت زهرا علیها السلام 🔻فاطمه ی کِلابی از جهت اخلاقی، مثال زدنی بود و نسبت به فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها، علاقه و ادب نشان می داد. یک نمونه از احترام و علاقه ای که از او، نسبت به عزیزان حضرت زهرا سلام الله علیها نقل شده است، این است که وقتی امیرالمومنین علیه السلام، فاطمه ی کِلابی را طبق رسم آن زمان به خانه آورد، از او تنها خواسته اش را پرسید. مطابق روایتی تاریخی، فاطمه ی کِلابی تنها یک خواسته مطرح کرد و آن این که، امیرالمومنین علیه السلام او را به نامش (فاطمه) صدا نزند. امام علیه السلام به او فرمود: به چه علت تو را به نام فاطمه صدا نزنم در حالی که مادرت نام تو را فاطمه گذارده است؟ او جواب داد: آری... ولی میترسم هرگاه مرا به این اسم (فاطمه) صدا کنی، فرزندان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به یاد مادرشان افتند و غمشان تازه شود. امام علیه السلام با او موافقت فرمود و او را "ام البنین" لقب داد. 🔻نمونه ای دیگر از معرفت ادب فاطمه کلابی (سلام الله علیها) این است که در روایتی تاریخی آمده است: پس از واقعه ی کربلا وقتی امام زین العابدین علیه السلام و دیگر اسیران به مدینه ی منوره داخل می شدند، امام علیه السلام بشیر را که شاعری بود فرمان داد تا پیشاپیش سواران برود و خبر مصیبت حسین علیه السلام را به مدینه برساند. ام البنین علیه السلام جلو رفت و راهش را گرفت و از امام حسین علیه السلام پرسید(سراغ امام حسین علیه السلام را گرفت). بشیر به او گفت: ای ام البنین! خدای در مصیبت فرزندت عبدالله صبرت دهد. ام البنین گفت: از حسین(علیه السلام) خبرم بده. بشیر گفت: خدای در مصیبت فرزندت جعفر صبرت دهد. ام البنین گفت: ای بشیر! از حسین(علیه السلام) خبرم بده. بشیر گفت: خدای در مصیبت فرزندت عثمان صبرت دهد. ام البنین باز از بشیر سراغ امام حسین علیه السلام را گرفت. بشیر گفت: خدا در مصیبت فرزندت عباس علیه السلام صبرت دهد. به رغم علاقه ی شدیدی که به اباالفضل العباس علیه السلام داشت، آنگاه که بشیر از کشته شدن عباس علیه السلام خبرش داد، باز از حسین علیه السلام پرسید و گفت: ای بشیر! از سرور و مولایم حسین علیه السلام خبرم بده. و بشیر گفت: ای فاطمه ! خدای در مصیبت حسین علیه السلام صبرت دهد. این زمان بود که چهره اش را خراشید و بر صورت زد و فریاد برآورد: واویلا، واحسینا [۱]. [۱]- از زبان آیت الله سید تقی مدرّسی، طبق نمونه های ایثار؛ جلد ۱، صفحه ۱۴ - ۱۱۳، با اندکی تصرف. تنقیح المثال؛ جلد ۳، صفحه ۷۰. ✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روضه‌خوانی قدیمی رهبر انقلاب در مصیبت حضرت ام‌البنین (س) 🏴 سالروز وفات حضرت ام‌البنین •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• ✅@d_mr_Fereydooni
🔘فِی الکافی عَن مَسعَدَةِ بنِ صَدَقَة، قالَ سَمِعتُ أباعَبدِالله عَلَیهِ السَّلام یَقولُ لِأصحابِهِ یَوماً: لا تَطعَنوا فی عُیوبِ مَن أقبلَ إلَیکُم بِمَوَدَّتِهِ؛ ◻️ یک کسی است با شما می کند، به سمت شما می‌آید و به شما می‌کند، دست رد به سینه‌ او نزنید؛ با ذکر عیوبی که شما در او مشاهده می کنید. ⏮ خیلی است. 🔸 یک کسی می‌آید پیش ما؛ اظهار علاقه‌ به ما می کند، ما فوراً برویم سراغ آن که در او وجود دارد و روی آنها تکیه کنیم و طعن بر آنها بزنیم. ◻️ مضمون این حدیث این است که کسی را که به شما اظهار محبت می کند، قبول کنید، بپذیرید محبت او را؛ ولو حالا یک هم در او سراغ دارید. لزومی ندارد که طعن در آن عیب بکنید و این را موجب این قرار دهید که دست رد به سینه‌ او بزنید. ◻️ «وَ لا توقِفوهُ عَلی سَیِّئَةٍ یَخضَعُ لَها»؛ اگر دارد، دارد، دارد، لازم نیست او را به خاطر این عیب طرد کنید، رد کنید، متوقف کنید؛ یعنی جلوی او را بگیرید. [البته] منافاتی ندارد با نهی از منکر، منافاتی ندارد با «أحَبُّ أصحابی مَن أهدی إلیَّ عُیوبی»، با این منافاتی ندارد ⏮ لکن را حفظ کنید، بعد البته انسان برای نهی از منکر، یا برای اهدای عیوب دوستش و برای ، فرصت هایی دارد؛ می تواند از این فرصت ها استفاده کند و این کار را انجام بدهد. 🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) ‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ ✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سفینه