32.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸انیمیشن فوتبالی سلام فرمانده
با شبیه سازی حاج ابوذر روحی
📽 انیمیشن فوتبالی و جذاب از بازی نفسگیر تیم مقاوت با مربی گری حاج قاسم در برابر تیم استکبار و بن خیکی و رفقاش😅
حتما ببینید 👌
جهاد تبیین یعنی قبل از دشمن شما محتوای صحیح را درست کنید
#امام_زمان
#امام_زمان
#امام_زمان
#امام_زمان
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
.#شب_بخیر💔
.
وَ براي آرمانهامون؛ آرمانها دادیم :)
💙 / شهیدآرمانِعلیوردۍ .
#شهدا
#امام_زمان #خدا_را_شکر_به_مردم_نخورد
#لبیک_یا_خامنه_ای
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
🍃🌼﷽🌼🍃
#حدیث_روز
🎋هرصبح، یک حدیث🎋
💠امام رضا علیه السلام می فرمایند:
✍🏻از گنج های بهشت است:نیکی کردن،پنهان کاری در اعمال نیک،شکیبایی بر بلا های سخت و عدم اظهار گرفتاری ها و مشکلات.
📚عیون اخبار الرضا،ج2،ص38
🔹روز چهارشنبه متعلق به امام رضا علیه السلام می باشد
#لبیک_یا_خامنه_ای
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
AUD-20220905-WA0059.mp3
1.16M
پیوست مقاله مرثیهخوانی در مدارس 8
ماهنامه شماره 18
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
AUD-20220905-WA0058.mp3
1.28M
پیوست مقاله مرثیهخوانی در مدارس 8
ماهنامه شماره 18
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
18817517122321723514735232230698615223671205.jpg
246.5K
فایل با کیفیت برای پرینت و نصب در مدرسه
#خیانت_انگلیس
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
khbyth.jpg
108K
فایل با کیفیت برای پرینت و نصب در مدرسه
#خیانت_انگلیس
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
thm_192_884115_748.jpg
225K
فایل با کیفیت برای پرینت و نصب در مدرسه
#خیانت_انگلیس
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
611953_156.jpg
179.2K
فایل با کیفیت برای پرینت و نصب در مدرسه
#خیانت_آمریکا
#چرا_مرگ_بر_آمریکا
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
#بصیرت_افزایی
✍🏻حجتالاسلام دکتر محمدعلی رنجبر (دکتری علوم سیاسی با گرایش مطالعات بین الملل)
نمی دانید در این تهدیدها و ابتلائاتی که برای کشور پیش می آید چه فرصت های عجیبی به وجود می آید
اینرا کسی برای شما می گوید که در این 60 روز چهارگوشه کشور را رفته است، فضای کلی منطقه و جهانی را رصد کرده است، با مردم بازار و خیابان، نخبگان حوزه و دانشگاه، مسئولین محلی، ملی و فراملی، صحبت کرده است، حرفها را شنیده و به تاریخ پدیده ها در گستره تاریخ مراجعه کرده و از همه مهمتر اینکه روایت قرانی حوادث را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.
فرصت پاکسازی سلولهای خفته از غرب و شرق کشور، برای اینکه راه ارتباطی شرق آسیا به غرب را سریعتر آماده کنیم، فرصتی تاریخی برای ماست. این فرصت آنقدر طلایی است که اگر لازم باشد، کاملا آماده هستیم تا با ورود به عراق منطقه ای حائل درست کنیم.
فراموش نکنید که غرب در طراحی خودش برای ایجاد کشوری به نام کردستان ناموفق بوده و برخی کردها اینرا از چشم ما می بینند لذا طبیعی است که به زعم خودشان بخواهند انتقامی بگیرند اما بدانید استاد جنگ های شهری ما هستیم.
نکته پایانی
متاسفانه اینهایی که صبح تا شب، مدیریت کلان نظام را زیر سوال می برند همانهایی بودند که ابتدای شروع بحران سوریه کاملا ناامید بودند و مدیریت کلان حاج قاسم را زیر سوال می بردند و می گفتند کار سوریه تمام است
اما دیدید چه شد!
و ما استاد این نوع جنگ هاییم!
ما بر اساس برنامه در حال پیش روی هستیم و عرض کردم هر چقدر اینها رادیکالتر شوند برای ما بهتر است و فرصت تاریخی نصیبمان می شود.
#لبیک_یا_خامنه_ای
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
☑️پازل اقامه دین و حضور اجتماعی روحانیت چگونه تکمیل میشود؟
🔻علیرضا محمدلو، طلبه درس خارج و دانشجوی دکتری فلسفه علوم اجتماعی:
🔸«تامپسون» در پاسخ به پرسش سنت چیست و چگونه باید خصوصیات آن را درک کرد؟چهار وجه سنت را از هم تمیز داده است؛ وجه هرمنوتیک(چارچوبی برای درک جهان) وجه هنجاری(الگوهایی راهنمای عمل) وجه مشروعیت(منبع حمایتی برای اعمال قدرت) و وجه هویت(راهی برای ایجاد شخصیت).
🔸به نظر میرسد اگر در عبارتی دقیقتر، سنّت را مابازاء دین تعریف کنیم و کارکردهای مشابهی را برای نهاد دین و روحانیت قبول کنیم، ایرادی متوجه این مسأله نباشد. در تعریف اندیشمندان مسلمان نیز، مجموعه باورها، ارزشها و احکام را ارکان و ماهیت دین برشمردهاند که تقریبا همطراز با نگاه تامپسون به سنت از منظر صورتبندی و کارکردی است.
🔸با این تعریف و رویکرد به دین، مأموریت روحانیت هم تا حدودی روشن میشود. اگر دینداری، تبلیغ دینداری و اقامه دینداری را سه وظیفه راهبردی حوزه و روحانیت بدانیم، به لحاظ کارکردی بایستی آن چهار محور را به عنوان عوامل، فرایند یا نتایج اقامه دین با خود داشته باشد.
🔸حال با این اوصاف از دین و مأموریتهای روحانیت، در مواجهه با مسأله مستحدثهای چون غائله اخیر این نهاد چگونه عمل کرد؟ آیا انتظارات را به صورت حداکثری برآورده کرده یا به لغزشها، غفلتها و فواصلی نابجا از مواضع، راهبردها و کنشگریهای مورد توقع مبتلا شد؟ به نظر این نوشتار انتظارات از حوزه و روحانیت محقق نشد و دچار روزمرگی یا نگاه کاریکاتوری به مأموریتها و تعارف در پذیرش مسئولیتها گردید که چرایی آن را در نوع نگاه به دین و کارکردهایش باید جستجو کرد.
🔸فارغ از مقدمات بعیده و حدوسطهای طولانی و در یک آنالیز فشرده از ابعاد چهارگانه دین و روحانیت، همانطور که بیان شد، بعد از انقلاب، وجه هرمنوتیکی و تفسیری دین که از ابتدای امر، مورد توجه بود و در دهه شصت و هفتاد بعد انقلاب هم از پس هجمههای شدید شبهات کلامی و فلسفی موفقیتهایی به دست آورد. تربیت یافتگان فاضل، مؤسسات فخیم و کتب علمی فراوان از نتایج مثبت چالشهای وجه هرمنوتیکی دین و سنت بعد از انقلاب بود.
🔸بعد هنجاری دین نیز رشد و اقبال بالایی را به صورت نهادی تجربه کرد و تریبونهای متعدد و منابر تبلیغی و گفتمان عام حوزه و روحانیت در فضای تبلیغی، با رویکرد سبک زندگی ساماندهی شد. هرچند این گفتمان بعد از دهه هفتاد و با ظهور رسانههای مجازی اولا بروزرسانی از جهت فرم و کارکرد نشده و ثانیا در ساحت فردی و شهروندی باقی ماند.
🔸وجه مشروعیت بخش دین و کارکرد آن در قدرت که ما به مشارکت در اقامه دین ترجمه میکنیم هم متأسفانه به حضور روحانیت در مناصب اجرایی(بیشتر) و تقنینی(کمتر) تقلیل یافت. در حالی که دین و روحانیت بایستی در فرایند نظامسازی و فرایندپردازی حضور چابکتری نشان میداد و این وجه از کارکرد دین نیز دچار مغالطه و به تعبیری اشباع کاذب شد.
🔸وجه هویتبخش دین در غائله اخیر بیشتر خود را نشان داد؛ چه در ساحت هواداران و چه در ساحت معترضین، فریب خوردهها و اغتشاگران. با این ترجمه که از دهه هشتادی مدافع و دهه نودی سلام فرماندهخوان(که اکثریت بودند) تا هلیاها و اسکیتسواران نوجوان خیابان چمران و...(اگرچه کم بودند) و تمام آن اقلیتی که تحت تأثیر شبکههای مجازی، در ناآرامی ها شرکت کردند، بایستی از این وجه دین بیشتر سیراب شوند.
🔸به نظر میرسد که روحانیت در حوادث اخیر به دلیل غلبه وجه هرمنوتیکی و مواجهه ضعیف با وجه هنجاری(تمام دین را به تمام مردم نگفتیم و تردیدها را شفاف نکردیم و شبهات لایف استایل را نصفه رها کردیم) در ساحت حل مسأله و در جایگاه بخشی از راه حل قرار نگرفت.
🔸از سویی نیز در وجه مشروعیت بخش و اتصال با قدرت نیز شایسته بود پیشتاز و پیشران عمل میکرد و فارغ از کلیشههای رسمی همچون سخنگوی دولت به دل جمعیت معترض و مردد و سرگردان و مستشکل میزد که نرفت و نزد و از قافله ریبرندینگ و ارائه تصویر نو و ماندگار از روحانیت جا ماند.
🔸البته که در غائله اخیر وجه هنجاری دین بهانه شد تا وجوه سهگانه به چالش کشیده شود؛ ولی روحانیت در باد و یاد قوت وجه بینشی توقف کرد و غافلگیر شد. هرچند که پیشفرض پیچیدگی جنگ ترکیبی امروز کاملا مورد پذیرش است.
🔸کوتاه سخن آنکه روحانیت برای اقامه دین سزاست که از مقام فیلسوف به ساحت راهبردنویس فرهنگ و استراتژیست قانون و کنشگر عدالت تغییر وضعیت دهد تا اقامه دین را تضمین کند. جدای از بازیگری درست در وجه مشروعیت بخش قدرت، در بعد هویتساز نیز میدان تبلیغ و فرهنگسازی را جدیتر از گذشته و با امتداد مجازی و میدانی وسیع تری دنبال کند تا از فرایند برساخت افکارعمومی کنار گذاشته نشده و منزوی نشود. اقامه دین در عصری نو، با «ارائه تمام وجوه روحانیت» ممکن است تا از خطر تحریف و انزوا در امان بماند.
✏️https://eitaa.com/safiramin