eitaa logo
" کانـالــ سفیران حجاب "
26.6هزار دنبال‌کننده
55هزار عکس
809 ویدیو
29 فایل
ادمین ثبت نام مسابقه: @girls_313 . تبلیغات سفیر 313👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/573243688C45fe529fd3
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ مسواك كردن روزه دار برخى از مردم تصور مى كنند اگر روزه دار مسواك كند روزه اش باطل مى شود، در حالى كه صِرف مسواك كردن و استفاده از خمير دندان روزه را باطل نمى كند، بلكه فرو دادن كفِ خمير دندان و رطوبتِ مسواكى كه از دهان بيرون آورده شده و مجدداً به دهان برده شده، روزه را باطل مى كند. پرسش: آيا مسواك كردن با خمير دندان در حال روزه، اشكال دارد؟ اشكال ندارد، ولى بايد از فرو رفتن آب دهان جلوگيرى شود. بوييدن گياهان معطر برخى از مردم فكر مى كنند استفاده از بوى خوش و عطر براى روزه دار مكروه و ترك آن بهتر است، در حالى كه عطر زدن و استفاده از بوى خوش براى روزه دار نه تنها مكروه نيست بلكه هديه و ارمغانى براى اوست، اما آنچه كه براى روزه دار مكروه است بو كردن گياهان معطّر است چه گل باشد و چه غير گل. " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
✍ اگر کسی عمدا قرآن را غلط بخواند روزه اش چه حکمی دارد؟ حضرت آیت الله مکارم شیرازی هرگاه قرآن را عمدا غلط بخواند و آن را به عنوان کلام خدا به خدا نسبت دهد روزه او باطل می شود. " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
✍ آیا استفاده از دستگاه بخور، جهت معالجه روزه را باطل مى کند؟ آیات عظام امام، خامنه اى و نورى: صرف بخار غلیظ روزه را باطل نمى کند [مگر آنکه در فضاى دهان به صورت آب در آید]. آیه اللَّه بهجت: اگر به صورت بخار غلیظ باشد، باید آن را به حلق نرساند و اگر بخارها در فضاى دهان به صورت آب جمع شود، نباید فرو دهد. آیات عظام تبریزى، سیستانى، صافى، فاضل، مکارم و وحید: اگر به صورت بخار غلیط باشد بنا بر احتیاط واجب باید آن را به حلق نرساند. تبصره: طبق فتواى همه مراجع تقلید، اگر بخارها در فضاى دهان به صورت آب جمع شود، نباید فرو دهد. " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
✍ رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان آیات عظام: امام، خوئی، اراکی، فاضل، نوری: اگر روزه دار به قدري تشنه شود كه بترسد از تشنگي بميرد مي تواند به اندازه اي كه ازمردن نجات پيدا كند آب بياشامد ولي روزه او باطل مي شود و اگر ماه رمضان باشد، بايد در بقيه روز از بجا آوردن كاري كه روزه را باطل ميكند خودداري نمايد. (فاضل: و قضاي آن را هم بگيرد). آیات عظام: گلپايگاني، صافي: اگر روزه دار به قدري تشنه شود كه بترسد از تشنگي بميرد واجب است به اندازه اي كه ازمردن نجات پيدا كند آب بياشامد ولي روزه او باطل مي شود و اگر ماه رمضان باشد، بايد در بقيه روز از بجا آوردن كاري كه روزه را باطل مي كند خودداري نمايد. آیةالله العظمی امام خامنه ای: انسان نمی تواند بخاطر ضعف و تشنگی، روزه را بخورد ولی اگر ضعف و تشنگی او به اندازه ای است که معمولاً نمی شود آن را تحمل کرد، در این صورت هر وقت به حرج افتادند می توانند افطار نمایند ولی تا در حرج واقع نشده اند، نباید روزه را باطل کنند. آیةالله العظمی تبریزی: اگر روزه دار به قدري تشنه شود كه بترسد از تشنگي بميرد يا به مرض مبتلا شود مي تواند به اندازه اي كه از خوف، نجات پيدا كند آب بياشامد ولي روزه او باطل مي شود و اگر ماه رمضان باشد، بايد در بقيه روز از بجا آوردن كاري كه روزه را باطل مي كند خودداري نمايد. آیةالله العظمی بهجت: اگر روزه دار به قدري تشنه شود كه بترسد از تشنگي بميرد1 مي تواند به اندازه اي كه ازمردن نجات پيدا كند3 آب بياشامد ولي روزه او باطل مي شود، اما در ماه رمضان تا مغرب از ساير مفطرات اجتناب كند. آیةالله العظمی شبیری زنجاني: اگر روزه دار اتّفاقاً به قدري تشنه شود كه از ادامه روزه بر جان خود بترسد يا روزه بر او حرجي يا ضرري داشته باشد، مي تواند به قدري كه سيراب نشود، آب بياشامد و روزه او باطل مي باشد و اگر ماه رمضان باشد بايد در بقيه روز از بجا آوردن كاري كه روزه را باطل مي كند خودداري كند، بلكه بنابراحتياط در روزه واجب غير ماه رمضان نيز امساك نمايد. آیةالله العظمی سيستاني: اگر روزه دار بقدري تشنه شود كه بترسد از تشنگي بميرد، يا به او ضرري برسد يا آن كه به سختي بيفتد كه نمي تواند آن را تحمّل كند، مي تواند به اندازه اي كه ترس از اين امور بر طرف شود آب بياشامد، بلكه در فرض ترس از مرگ و مانند آن، واجب است ولي روزه او باطل مي شود و اگر ماه رمضان باشد، بايد بنابراحتياط لازم بيشتر از آن نياشامد و در بقيه روز از انجام كاري كه روزه را باطل مي كند خودداري نمايد. آیةالله العظمی وحید: اگر روزه دار به قدري تشنه شود كه بترسد از تشنگي بميرد واجب است به اندازه اي كه ازمردن نجات پيدا كند آب بياشامد ولي روزه او باطل مي شود و اگر ماه رمضان باشد، بايد در بقيه روز از بجا آوردن كاري كه روزه را باطل ميكند خودداري نمايد و همچنین اگر بترسد که از نخوردن آب به او ضرر معتنابهی برسد یا آب نخوردن برای او موجب حرج باشد که عرفا قابل تحمّل نباشد که در این دو صورت می تواند به اندازه رفع ضرر و حرج آب بیاشامد. آیةالله العظمی مكارم: اگر روزه دار به اندازه اي تشنه شود كه طاقت تحمّل آن را ندارد و يا ترس بيماري و تلف داشته باشد، مي تواند به اندازه ضرورت، آب بنوشد ولي روزه او باطل مي شود و اگر ماه رمضان باشد،بايد بقيه روز را امساك كند. آیةالله العظمی سبحانی: اگر روزه دار به قدری تشنه شود که برای او تحمّل تشنگی موجب عسر و حرج است می تواند به اندازه ای که رفع مشقّت کند آب بیاشامد و روزه او باطل نمی شود. آیةالله العظمی مظاهری: اگر روزه دار به قدری تشنه شود که تحمّل آن طاقت فرسا باشد و یا خوف ضرر بدهد می تواند به اندازه رفع ضرورت آب بیاشامد ولی روزه او باطل می شود و اگر ماه رمضان باشد، بايد در بقيه روز از بجا آوردن كاري كه روزه را باطل مي كند خودداري نمايد. " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
✍ شستن سر در زیر شیر آب در حال روزه، چه حکمى دارد؟ همه مراجع: شستن سر زیر شیر آب روزه را باطل نمى کند. آیا شنا کردن و فرو بردن سر زیر آب روزه را باطل مى کند؟ همه مراجع (به جز بهجت، سیستانى و وحید): صرف شنا کردن روزه را باطل نمى کند ولى فرو بردن سر زیر آب، بنا براحتیاط واجب روزه را باطل مى سازد. آیات عظام بهجت و وحید: صرف شنا کردن روزه را باطل نمى کند ولى فرو بردن سر زیر آب، روزه را باطل مىسازد. آیه اللَّه سیستانى: به طور کلى فرو بردن سر زیر آب، روزه را باطل نمى سازد؛ ولى کراهت شدید دارد. " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
✍ حکم استفاده از شیاف برای روزه‌دار چیست؟ نظر امام خمینی، (نظر رهبری مطابق نظر امام خمینی است) استفاده از شیاف‌هایى که براى معالجه است، اشکال ندارد و احتیاط واجب آن است که از استعمال شیاف‌هایى که براى کسب لذت است- مثل شیاف تریاک- یا براى تغذیه از این مجراست، خوددارى نمایند.(1) نظر آیت‌الله مکارم: استعمال شیافها براى معالجه اشکال ندارد و احتیاط واجب آن است که از استعمال شیاف‌هایى که براى تغذیه است خوددارى شود. (2) نظر آیات عظام، سیستانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی و صافی: استعمال شیاف روزه را باطل نمی‌کند، ولی کراهت دارد. (3) پی‌نوشت: 1. امام خمینی، توضیح المسائل، مسأله 1645. 2. آیت‌الله مکارم شیرازی، توضیح المسائل، مسأله 1388. 3. توضیح المسائل، مراجع، ج1، ذیل مسأله 1657. " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
✍ حكم غواصي كردن با لباس و كلاه مخصوص براي روزه دار چيست؟(1) پاسخ: گلپايگاني، خامنه اي، صافي: اگر لباس به سر چسبيده باشد بنابر احتياط واجب روزه باطل ميشود اما اگر به صورت محفظه‌اي باشد كه سر در آن قرار دارد مبطل روزه نيست. امام: اگر لباس به سر چسبيده باشد روزه باطل ميشود اما اگر به صورت محفظه‌اي باشد كه سر در آن قرار دارد مبطل روزه نيست. سيستاني، مظاهري، شبيري: خواه به سرچسبيده باشد يا نباشد روزه باطل نميشود. نوري: روزه باطل ميشود. خوئي، فاضل، تبريزي، وحيد، مكارم، بهجت: روزه باطل نميشود. پاورقي: 1- العروه الوثقي، فصل فيمايجب الامساك عنه م 31؛ منهاج الصالحين، ج 2، المفطرات الخامس؛ گلپايگاني مجمع المسائل، س464؛ بهجت رساله، م 1300؛ خامنه اي، اجوبة س 741؛ سيستاني، رساله جامع، ج 1، م 2032؛ شبيري: رساله، م 1617؛ مظاهري، رساله، م 1231؛ صافي، 240س و جواب پيرامون روزه، س 79؛ نوري، هزار ويك م فقهي، ج 2، احكام روزه، س 246؛ امام خميني؛ استفتائات ؛جلد 1، س 21.جامع الاحكام ج 1ص134س268 " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
✍ جوانى که عادتش این است که اگر در روز بخوابد، محتلم مى شود؛ آیا در ماه رمضان مى تواند در روز بخوابد؟ همه مراجع: آرى، مى تواند در روز بخوابد؛ هر چند بداند در خواب محتلم مى شود و روزه او صحیح است. 🔻 اگر شخصى بعد از نماز صبح، محتلم شود و تا غروب غسل نکند؛ آیا اشکالى به روزه او وارد مى شود؟ همه مراجع: خیر، لازم نیست فورى غسل کند و روزه او صحیح است؛ ولى براى نماز باید غسل کند. " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
✍ کسى که پیش از ظهر تصمیم به مسافرت دارد، تکلیف روزه او چه مى شود؟ همه مراجع (به جز تبریزى و سیستانى): اگر پیش از ظهر مسافرت کند، روزه اش باطل است؛ ولى قبل از آنکه به حد ترخّص برسد، نمى تواند روزه را بخورد. آیه اللَّه تبریزى: اگر از سر شب تصمیم بر سفر داشته و پیش از ظهر مسافرت کند، روزه اش باطل است؛ ولى قبل از آنکه به حد ترخص برسد، نمىتواند روزه را بخورد و اگر پیش از ظهر تصمیم بر مسافرت گرفته، بنابر احتیاط واجب باید روزه بگیرد. آیه اللَّه سیستانى: اگر پیش از ظهر مسافرت کند، بنابر احتیاط واجب باید روزه اش را افطار کند؛ ولى قبل از آنکه به حد ترخص برسد، نمى تواند روزه را بخورد. " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
4_5809940086799729554.apk
4.33M
دعای جوشن کبیر متن+صوت ویژه شبهای قدر 🎤 با نوای دلنشین حاج میثم مطیعی کانال دختــر باید خانـــوم باشد👇 @dokhtarbayadkhanoombashad
✍ چندین سال با حال جنابت، روزه گرفتم و نماز خواندم؛ در حالى که نمى دانستم جنب باید غسل کند، تکلیف من چیست؟ آیات عظام امام، بهجت، تبریزى، خامنه اى و وحید: نماز و روزه هایى را که در حال جنابت انجام داده اید، باید قضا کنید. آیات عظام سیستانى، صافى و فاضل: اگر در یاد گرفتن مسائل کوتاهى نکرده اید، روزه ها صحیح است و قضا ندارد؛ ولى نمازهایى را که در حال جنابت خوانده اید، در هر حال باید قضا کنید. آیه اللَّه مکارم: روزه هایى را که در حال جنابت انجام داده اید، بنا بر احتیاط واجب قضا کنید و نمازهایى را که در این حالت خوانده اید قضا نمایید. آیه اللَّه نورى: روزه ها صحیح است و قضا ندارد؛ ولى نمازهایى را که در حال جنابت خوانده اید، باید قضا کنید. تبصره۱: طهارت نسبت به نماز شرط واقعى است؛ از این رو اگر از روى ناآگاهى بدون طهارت نماز بخواند، نمازش باطل است. تبصره۲: در هر حال روزه هایى که با این حالت گرفته شده است کفاره ندارد. " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
✍ تکلیف زنى که شیر مى دهد، چیست؟ آیات عظام امام، خامنه اى و نورى: اگر گرفتن روزه باعث کمى شیر او و ناراحتى بچه شود، یا براى خودش ضرر داشته باشد؛ روزه براى او واجب نیست و در صورت اول باید براى هر روز، یک مد طعام به فقیر بدهد و در فرض دوم این امر احتیاط واجب است و در هر حال روزه ها را باید قضا کند. آیات عظام بهجت، سیستانى و فاضل: اگر گرفتن روزه باعث کمى شیر او و ناراحتى بچه شود، یا براى خودش ضرر داشته باشد؛ روزه براى او واجب نیست و باید براى هر روز یک مد طعام به فقیر بدهد و در هر حال روزه ها را باید قضا کند. آیات عظام تبریزى، صافى، مکارم و وحید: اگر گرفتن روزه باعث کمى شیر او و ناراحتى بچه شود، یا براى خودش ضرر داشته باشد؛ روزه براى او واجب نیست و در صورت اول باید براى هر روز یک مد طعام به فقیر بدهد و در هر حال روزه ها را باید قضا کند. " کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 " http://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c