فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارسالی از #شیخ_علی_بهشتی
فیلم بالا ازاون فیلماست کاخ سفید داره کم کم حسینیه میشه.
کانون علمی انقلاب اسلامی جهاد تبیین
استاد: شیخ سیدصفا
دبیر: شیخ اميرحسين_عسکری
اعضا: شیوخ محترم آقایان علیرضا دهمرده، علی بهشتی، علی کریمی، مارزی، حاج بیژن بکران، صادق عباسی، خمر، حبیب الله میر، احمد مبینی، مجید تجلیلی، مهدی اربابی، مجتبی کمالی
https://eitaa.com/joinchat/1981808961Gb60b0babad
╰─┅─•🍃🍃🌸🍃•─┅─
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️
#کانال_مهارت_ورزی
#آموزش_کاربردی
#شعار_سال_تحصیلی_1403
#پیش_به_سوی_مهارت_ورزی
🆔 @safiranhedayatzahedan
روضه...طلبه مصطفی دادالهی...m4a
6.43M
روضه امام جواد ع و گریز به کربلا ،،،، با نوای استاد شیخ مصطفی دادالهی
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
ارسالی از کانون منبر و مولودی
❇️
#کانال_مهارت_ورزی
#آموزش_کاربردی
#شعار_سال_تحصیلی_1403
#پیش_به_سوی_مهارت_ورزی
🆔 @safiranhedayatzahedan
🔵اطــلاعــیه
❇️برگزاری جلسه طلاب و مسئولان
🔰با حضور آقای دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم شریف زاهدان ورییس کمـیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی
#تبلیغ
#معیشت_طلاب
#مناسبات_طلبگی
🔺زمان: پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲؛ ساعت: ۹ صبح
🔻مکان: سالن اجتماعات حوزه علمیه آیت الله کفعمی زاهدان
💠روابط عمومی حوزه علمیه آیت الله کفعمی رحمة الله زاهدان.
کانون شهید محسن ذوالفقاری ره
گروه پژوهشی هنر و رسانه زاهدان
مدیر شیخ محمد حسین خمر
دبیر. شیخ حسینعلی عالمی فر
اعضای محترم، هنرمندان و رسانه دوستان با رویکرد دینی.
آقايان سید مهدی حسنی، شیخ مهدی اربابی، شیخ حسینعلی کوچک زایی، شیخ مجتبی سنکار و شیخ حاتمی.....
https://eitaa.com/joinchat/4047765883C38d782fae7
#حسینعلی_عالمی
#هنراسلامی
#رسانه_اسلامی
#طلبه_هنرمند
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️
#کانال_مهارت_ورزی
#آموزش_کاربردی
#شعار_سال_تحصیلی_1403
#پیش_به_سوی_مهارت_ورزی
🆔 @safiranhedayatzahedan
#مکاسب_محرمه
💠مروری بر نوع اول از مکاسب محرمه از کتاب مکاسب شیخ اعظم:
1- ایشان در نوع اول، حرمت معاوضه اعیان نجسه را مورد بررسی قرار می دهد. که شامل: بول، عذره، دم، منی، میته، کلب، خمر (هر مسکر مایع و فقاع) شدند.
2- ایشان در مسئله هشتم به حرمت معاوضه اعیان متنجسه می پردازد. از جهت تبویب مباحث، این عنوان ذیل نوع اول قرار نمی گیرد. چون بحث از عین نجس بلکه اعیان متنجسه نیست. همچنین ذیل همین مسئله بیع مسوخ را مطرح می کنند که می تواند (علی فرض نجاست) عنوان مستقل داشته باشد.
3- ایشان روایاتی را که در اول باب ذکر می کنند، در مواردی مورد استفاده قرار می دهند و این دال بر اعتبار این روایات نزد ایشان است. علاوه بر این در ص25 بیان می دارند که ضعف سند این روایات با اجماع منقول جبران می شود.
4- ایشان در نوع اول، با سه حد وسط اصلی برای اثبات حرمت بیع اعیان نجسه کار می کنند. 1)نجاست 2)حرمت 3)منفعت. در برخی موارد ایشان از برخی فقها ملاک استخباث را نیز نقل کردند ص28 (که البته این ملاک را نیز به منفعت بر می گردانند).
5- ایشان در ضمن مسئله اول و در تحقیق روایت «ان الله اذا حرم شیئا» در ص19 عنوان حرمت را به منفعت باز می گردانند. با این توضیح که حرمت شی از آنجایی که به معنای عدم منفعت غالبی و یا جمیع منافع است، سبب حرمت شئ می شود.
6- ایشان در مسئله5 و در حرمت بیع میته، ملاک نجاست را هم مستقل نمی دانند و بیان می کنند که مجرد نجاست، مانع از حرمت معاوضه نیست. بلکه در صورتی مانع است منافع شئ متوقف بر طهارت باشد.
7- عناوین: بول، عذره، خون، میته، چون علاوه بر مصداق نجس که محل بحث اصلی این نوع است، دارای مصادیق طاهر نیز هستند، شیخ در فرع هایی ذیل هر کدام از عناوین اصلی، به حکم معاوضه مصادیق طاهر آنها می پردازد. موارد طاهر در واقع، تخصصا از عنوان اصلی بحث خارج است. چون موضوع حرمت معاوضه (در فرض اثبات حرمت)، عین نجس است و این موارد طاهر هستند.
8- ایشان پس از بررسی حکم اعیان نجسه، مستثنیاتی را مطرح می کنند که در فرض حرمت، آن عین نجس، این تخصیص خورده اند. چون در عین نجس بودن، اما حکم جواز معاوضه دارند.
9- با توجه به اینکه ایشان ملاک نهایی را منفعت حلال عقلایی داشتن شیء می دانند و عنوان نجاست از موضوعیت خارج می شود، تبویب کتاب می تواند تغییر کند. چرا که عنوان «عین نجس» دیگر موضوعیتی ندارد.
10- مراد از حرمت در این مباحث، حرمت تکلیفی معاوضه است. اما اینکه آیا حرمت وضعی (بطلان) نیز دارد یا خیر، نیاز به دلیل جداگانه دارد. ص30 پایان مسئله4، شاهد بر این مسئله است.
11- مراد از منفعت، منفعت حال اختیار است و منفعت حال اضطرار، موجب جواز معامله نمی شود. چرا که هر شیئی در حال اضطرار جایز است ص18 و ص19.
12- بعد از اینکه ایشان ملاک اصلی را منفعت قرار دادند: این چند سوال باقیست؟ 1) چرا خرید و فروش شیئی که منفعت ندارد، جایز نیست؟ ایشان در بیع میته مشتبه، به اکل مال بالباطل تمسک کردند. همچنین در ص31. در بحث مستثنیات این مسئله ادامه می یابد و ملاک «ملک» و «مال» را هم مطرح می کنند. در ص33 مالیت را هم در عرض منفعت قرار می دهند. 2) در عدم جواز فروش میته مشتبه، گویا چنین برداشت شد که آن شی باید برای فروشنده منفعت داشته باشد، و منفعت خریدار کافی نیست. لذا فروش به مستحل هم جایز نیست.
13- ایشان اجماع منقول را به عنوان یک دلیل، معتبر می دانند همانند ص22 و ص25 و . البته حدود و ثغور و آن در این نوع مشخص نیست.
14- ایشان در برخی موارد، مخالفت برخی از افراد را ناقض اجماع نمی دانند همانند مخالفت مفید و سلار با اجماعی که سید مرتضی ادعا کرده است ص26.
15- قواعدی که در ضمن بحث بیان کردند: 1) قصد منفعت محرم، موجب حرمت معامله است. 2) لازم نیست که در تنافی دو خبر متباین، حتما به مرحجات خارجی، سپس به تخییر یا توقف مراجعه شود بلکه گاهی می توان جمع دلالی کرد ص24. 3) اجماع منقول، جابر ضعف سند می شود ص25. 4) در معنای روایت نباید تخصیص اکثر لازم آید ص21.
ارسالی از رضا طاهری
کانون مکاسب کاربردی
استاد: حجت الاسلام و المسلمین آقازاده
استادیار: سیدصفا
دبیر: شیخ بهزاد بکران
اعضا. طلاب سطح سه تخصصی تبلیغ
https://eitaa.com/joinchat/572260917C4cd4246ba0
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️
#کانال_مهارت_ورزی
#آموزش_کاربردی
#شعار_سال_تحصیلی_1403
#پیش_به_سوی_مهارت_ورزی
#صفاایسم
#safaism
🆔 @safiranhedayatzahedan
💠 #احکام | حکم انتشار عکس بی حجاب در فضای مجازی
⁉️ سؤال:
برخی از خانم ها، تصاویر بدون پوشش خود را برای تضعیف فرهنگ حجاب در شبکه های اجتماعی قرار می دهند، آیا این کار دو گناه حساب میشود؟
( گذاشتن عکس بی حجاب و تضعیف فرهنگ حجاب)
✍️ پاسخ:
🔹 هر کدام گناه جدا گانه ای محسوب می شود، حجاب هم حق الله است و هم حق جامعه (يعني با رعايت حجاب، جامعه سالم مي ماند) از اين جهت که فرمان الهي رعايت نشده است حق الله مي باشد و از جهت ديگر که موجب به گناه افتادن ديگران مي گردد و همچنين گوهر عفت خود را که بايستي حفظ کند به ديگران عرضه مي کند، حق الناس محسوب مي شود.
📚 پینوشت:
استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9708230079.
@safiranhedayatzahedan
تدبر در قرآن سوره طور ۶.mp3
3.02M
﷽
🔻 سلسله جلسات #تدبردرقرآن
🔸 جلسه ۶
📝 تدبر در آیه ۳۲ با اشاره ای به آیات بعد سوره #طور
🎙 #شیخ_محمدحسین_خمری_ده_سوخته
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️
#سوره_طور
#تدبر_در_قران
#کانال_مهارت_ورزی
#آموزش_کاربردی
#شعار_سال_تحصیلی_1403
#پیش_به_سوی_مهارت_ورزی
#قرآن_نمی_سوزد
#طوفان_الاقصی
🆔 @safiranhedayatzahedan
دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه همزمان با تحولات اخیر و طوفان الاقصی مسابقه کتابخوانی ویژه حوزویان برادر سراسر کشور برگزار می نماید.
📘مسابقه از کتاب (مسئله فلسطین) می باشد.
🕣 زمان برگزاری مسابقه : 15 آبان ماه تا 15 آذر ماه 1402
🎁 جوایز مسابقه
🟢5 نفر اول طبق قرعه هر نفر بیست میلیون ریال
🔵30 نفر از میان شرکت کنندگان با نمره قابل قبول هر نفر پنج میلیون ریال
🔴20 نفر از میان همه شرکت کنندگان هر نفر پنج میلیون ریال
✔️ شرکت در مسابقه: از طریق سامانه پیشخوان حوزه های علمیه / بخش آزمون های من
50.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
45.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
22.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚽️فوتبال به افق فلسطین!
آقای کینگ از منچستر تاغزه
@safiranhedayatzahedan
احکام اتــاق خـــواب😐👆
استاد: #سیّدصفا.
ارسالی از
کانون خانواده پژوهشی و تبلیغی
دبیر #مجتبی_سنکار
اعضا
عسکری، عالمی فر، باقری، سپاهی، تفضلی، جرجندی، سید مهدی حسنی، سید صفا
#ارسالی_ازکانون_خانواده
#خانواده
#احکام
#معرفی_کانال_مفید
#ادبیات_کاربردی
#پادکست_تصویری
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️
#کانال_مهارت_ورزی
#آموزش_کاربردی
#شعار_سال_تحصیلی_1403
#پیش_به_سوی_مهارت_ورزی
#صفاایسم
#safaism
🆔 @safiranhedayatzahedan
ارسالی #عضوکانون_خانواده_مجتبی_سنکار
@safiranhedayatzahedan
23.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارسالی از
کانون ادبیات پژوهشی و تبلیغی
استاد
حیدری، سنجرانی، فرهاد فلاحتی
دبیر #علیرضاسپاهی
اعضا
عسکری، عالمی فر، باقری، سپاهی، تفضلی، جرجندی، سید مهدی حسنی، سید صفا
#ارسالی_ازکانون_ادبیات
#ادبیات_عرب
#مکالمه
#معرفی_کانال_مفید
#ادبیات_کاربردی
#پادکست_تصویری
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️
#کانال_مهارت_ورزی
#آموزش_کاربردی
#شعار_سال_تحصیلی_1403
#پیش_به_سوی_مهارت_ورزی
#صفاایسم
#safaism
🆔 @safiranhedayatzahedan
ارسالی #استادکانون_ادبیات_فرهاد_فلاحتی