eitaa logo
مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
211 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
639 ویدیو
77 فایل
مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام" (سفیران هدایت) #شهرستان_بابل؛ پذیرش طلبه با مدرک دیپلم و بالاتر با مجوز سه رشته تخصصی سطح ۳ حوزه علمیه؛ جهت ثبت نام در این مدرسه یا شرکت در رشته های تخصصی با معاون محترم آموزش تماس بگیرید. 09115221507
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏ 🏴شهادت مظلومانه و غریبانه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا "علیه آلاف التحیة و الثناء" را خدمت همه ی شیعیان و محبین آستان قدسی و ملکوتی حضرتش تسلیّت و تعزیت عرض مینماییم. 🌴پیشنهاد دانلود کلیپ؛ در آن حال نورانی مارو هم دعا کنید؛ ۲۹ صفر ۱۴۴۵ ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
70143_336.pdf
3.17M
...pdf... 📚مسابقه کتابخوانی 💠مختص کلیه طلاب برادر و خواهر حوزه علمیه شهرستان بابل از علاقمندان برای شرکت در این مسابقه دعوت به عمل می آید. جوایز این دوره از مسابقه: 🏵نفر : ۵ میلیون تومان(کمک هزینه سفر عتبات عالیات) 🏵نفر : ۳ میلیون تومان(کمک هزینه سفر مشهدمقدّس) 🏵نفر : ۲ میلیون(کمک هزینه سفر زیارت قم) 🏵نفر : ۱ میلیون تومان وجه نقد 🏵نفر : ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد 💢همچنین به تعداد ۱۷ نفر از شرکت کنندگان مبلغ ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد اهداء می گردد. : ۶ مهر ۱۴۰۲ 🎉اهدای جوایز در روز ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت باسعادت حضرت محمد"صلی الله علیه و آله" و امام جعفرصادق"علیه السلام" برای ثبت نام در مسابقه، نام و نام خانوادگی خود را به آیدی زیر ارسال نمایید. @Competition250 لطفاً این اطلاعیه توسط کانال ها و گروه های مدارس منطقه بابل به طلاب گرامی رسانده شود. 🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab/2589
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴‏کارشناس شبکه تلویزیونی عربستان: ♦️ایران مرکز تمدن است و هرچه دانشمند و فقیه و شاعر و محدث در اسلام ظهور کرد از ایرانیان بودند. ابن خلدون گفته است که امکان ندارد عالمی در جهان اسلام پیدا کنید که ایرانی نباشد و اگر عالمی غیرایرانی یافتید، حتما استاد او ایرانی بوده است. 💢پذیرش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام" (سفیران هدایت) ؛ (با مدرک دیپلم و بالاتر) 🔺و همچنین پذیرش طلاب سطح دو، در سه رشته تخصصی سطح ۳ حوزه علمیه؛ رشته های تخصصی: ✅ مشاوره اسلامی ✅ مهدویت ✅ تبلیغ "تخصصی دانش آموختگان سفیران" (با گرایش مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان) جهت ثبت نام در این مدرسه یا شرکت در رشته های تخصصی با معاون محترم آموزش تماس بگیرید. 09115221507 🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▪️
🏳 💢بنا بر استناد بر دو حدیث مردم آغاز ربیع و انتهای صفر را تبریک می گویند: : استناد آنها به حدیث «من بشّرنی بخروج صفر بشّرته بالجنّة» است که این حدیث تنها در یک کتاب [آثارالبلاد و اخبارالعباد، محمودالقزوینی] بدون سند رجالی ذکر شده است که خود کتاب نیز در اعتبار اسنادی دچار شبهه و تردیدهای جدی است که مرحوم میرزا جوادآقا ملکی تبریزی "رحمةالله عليه" این نقل را دور از عقل معرفی می‌ نماید. [المراقبات؛ میرزاجواد ملکی تبریزی، ص۳۶] : استناد آنها به حدیث دیگری با چنین مضمونی است که در کتب معتبر روایی و با سند ذکر شده است ولی هدف از آن، تضمین یا بشارت بر بهشت در مقابل خبر خروج از ماه نیست، بلکه برای معرفی شخصیّت صحابی ارجمند رسول‌خدا"صلی الله علیه و آله" ، جناب ابوذر غفاری است. [علل‌الشرایع؛ شیخ صدوق، ج۱ ، ص۱۷۵] چنانچه در انتهای همان حدیث آمده است که پیامبر "صلی الله علیه و آله" می فرماید: من خود این را می‌دانستم، منتهی خواستم این جماعت بدانند که تو مردی از اهل بهشت هستی و چگونه چنین نباشد و حال آن‌که بعد از من، تو را به جرم محبّت به اهل‌بیتم، از حرم من طرد می‌کنند و از آن پس تنها زندگی کرده و غریب و تنها خواهی مُرد و جماعتی به واسطه تو سعادت‌مند خواهند شد. آنان کسانی هستند که در تجهیز و تدفین تو سعی خواهند کرد؛ ایشان رفیقان من در بهشت جاوید خواهند بود، همان بهشتی که حق‌تعالی وعده‌اش را به متقین داده است. [معانی‌الأخبار؛ شیخ صدوق، ص۲۰۴] 🔻ضمناً حتی اگر دو نقل را برای پایان صفر یا ابتدای ربیع الاول بپذیریم می توان آن را اشاره ای به این مطلب دانست که رسول گرامی اسلام "صلی الله علیه و آله" با این فرمایش در آخرین سال عمر پربرکت خود به این مطلب خبر داده است که هرگز من پایان صفر را نخواهم دید و قبل از پایان صفر از میانِ شما خواهم رفت. 🔺با توجه به اینکه استناد به این دو حدیث برای تبریک و شادباش آغاز ربیع الاول و پایان صفر رد می شود و هیچ دلیل عقلی و نقلی برای آن موجود نیست، تبریک ایام شادی ماه ربیع الاول به اولین روز شادی ربیع الاول یعنی روز نهم ربیع الاول [كافى ج۲ ص۵۶۱] موکول می گردد. 🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش در مهر 🔹آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و پرورش، مهرماه برگزار می‌شود. ثبت‌نام از جمعه ۱۷ شهریور تا پایان ۳۱ شهریور به‌صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. 🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبت‌های حماسی پژمان درستکار در حلقه اتحاد تیم ملی کشتی ایران ما سرباز ایرانیم… از آریو برزن تا عباس دوران از رئیس‌علی دلواری تا میرزاکوچک جنگیدن کسب و کار ماست‌... پرچم ما بالاست... "باسمه تعالی" کسب یک مدال طلا🥇 و دو مدال نقره🥈 در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، باعث ایجاد غرور و نشاط و عزّت و اعتلای کشورمان و خشنودی رهبری معظّم و مردم عزیزِ جمهوری اسلامی ایران شد، این موهبت و توفیق را به تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان و خدمت مربّی محترم و تیم اصیل و انقلابی و ولایی کشتی آزاد کشور و بالاخصّ مردم شریف استان مازندران، تبریک و تهنیّت عرض مینماییم، استمرار کسب موفقیّت های شکوهمند برای این جوانان غیور و غیرتمند را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم. ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ 🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
🛑جلسه جامعه روحانیّت بخش گتاب🛑 باحضور امام جمعه محترم بخش؛ حجت الاسلام و المسلمین پور رمضان "زیدعزّه" و اعزّه ی سلسله جلیله روحانیّت بخش گتاب ♻️از همه سروران عزیز روحانی در بخش دعوت به عمل می آید. : (فردا) ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ساعت ۱۰:۳۰ صبح : بخش گتاب_ روستای بنگرکلا_ مرقد عالم جلیل القدر ابن شهر آشوب؛ https://eitaa.com/safirn_gatab
🏴انّا لله و انّا الیه راجعون🏴 برادر ارجمند طلبه گرامی جناب آقای علی اکبر قلی پور "سلّمکم الله" رحلت جدّه ی مومنه و متدینه حضرتعالی را خدمت شما و بیت معزّی و بستگان تسلیّت و تعزیّت عرض نموده، غفران و رضوان الهی برای ایشان و اجر صبر این مصیبت وارده و صحّت و سلامتی برای شما عزیزان را از بارگاه ربوبی مسئلت داریم. 🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab 🏴
🔻🔺 "باسمه تعالی" 💠تحلیل برخی از افراد از مبارزات علیه نظام تحت شعار زن آزادی زندگی گذشته این است که این جریان پیروز شده است و به خواسته خود رسیده است که همان آزادی بی‌حجابی و بدحجابی و تعطیل کردن گشت ارشاد و فروکش کردن حساسیت نظام در برابر ولنگاری هاست. در برابر این تحلیل می توان گفت در عین اینکه تا حدودی بهره‌ای از واقعیت دارد اما می توانیم از منظر دیگر در کل ارزیابی مثبتی به آن داشته باشیم: ⚜اولاً: شعار زن زندگی آزادی کلید رمز اغتشاشات برای مبارزه علیه نظام تا سرحد براندازی بود تبلیغات خارجی دشمن به خوبی گواه بر این امر بود و واقعاً آنها برای رسیدن به این هدف بسیار امیدوار بودند تقریبا فکر می‌کردند که کار نظام تمام است حتی برای طرفداران انقلاب و نظام باعث وحشت جدی شده بود. الحمدلله در این امر مفتضحانه شکست خوردند نه تنها این امر اتفاق نیفتاد بلکه وضعیت نظام در عرض همین یک سال بسیار مستحکم‌تر و استوارتر و پیشرفته‌تر و بازنده‌تر و موفق‌تر شده است. ⚜ثانیاً: اعتماد مردم نسبت به اپوزیسیون و گروه‌های معاند بیرونی و بنگاه‌های خبری و به تعبیر دیگر مرجعیت آنها برای مردم به شدت تقلیل پیدا کرده است و قدرت تاثیرگذاری و خط دهی و جریان سازی آنها عملاً از دست رفته است. در حقیقت اغتشاشات و جریانات چند ماهه سال گذشته تا به امروز حقیقت و ماهیت آن مجموعه را افشا و آشکار کرده است و بی‌هویتی و بی‌شخصیتی و بی‌اعتباری آنها را آفتابی کرده و در نهایت بصیرت و رشد و معرفت مردم را به مراتب بالاتر برده است. و این دستاورد بسیار بزرگ و مغتنم است. ⚜ثالثاً: اغتشاشات و جریانات گذشته باعث کنار رفتن پرده نفاق و دورویی و تزویر جریانات داخلی و خواص شده است. در این تقلب احوال ماهیت آنها رو شده است و منویات و مقاصد آنها برملا گردیده است و مشخص شده است که خواسته آنها تا حد براندازی انقلاب و نظام است. و همین باعث مصونیت کشور و نظام از آسیب های آنها به ویژه مانع حضور آنها در مسئولیت‌ها و پست های کلان نظام شده است. ⚜رابعاً: اقتدار حاکمیت برای دفاع از انقلاب و تظام و تونایی جمع کردن اغتشاشات و آشوب ها و همراه کردن توده مردم برای همراهی با نظام تقریباً برای همگان حتی برای دشمنان و معاندان داخلی و خارجی ثابت شده است. از این جهت آنها را دچار یأس و سرخوردگی و افسردگی نموده است. ⚜خامساً: آن جریانات باعث شده است که نظام به فکر برنامه‌ریزی ریشه‌ای‌تر و حساب شده‌تر و موثرتر بیفتد آنگونه که مقام معظم رهبری و برخی از مسئولان بلندپایه کشوری تصریح کرده‌اند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ان شاءلله این بساط ولنگاری و ضد فرهنگی جمع خواهد شد. ✍حجةالاسلام و المسلمین نیکزاد 🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬موشن گرافیک | بی‌مایه فطیر است! رهبر انقلاب: بچه‌های عزیز من؛ بی‎مایه فطیر است، باید درس بخوانید... ▶️ مشاهده با کیفیت بالاتر 🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
💠 اصلاح يک تعبیر نادرست 🔹 آقای حاج آقـا رضـا صـدر می‌فرمود: «برای نـام بـردن پیامبر خاتم حضرت محمّد (ص) از تعبيـر رایـج «پیامبر اسلام» استفاده نکنید؛ زیرا از ابداعات مستشرقان و مخالفان اسلام است که رسالت آن حضرت را قبول ندارند و ایشان را تنها، پیامبر مسلمانان می‌دانند. 🔸 بهتر است ما از تعابیری نظیر «خاتم الأنبياء» یا «پیامبر خاتم» یا «رسـول خدا» یا «رسـول الله» و مانند آن استفاده کنیم که در آن شهادت ضمنی به رسالت آن حضرت است.»¹ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 1⃣ مرحوم علّامه حاج سیّد محمّد علی روضاتی نیز در لزوم اصلاح این تعبیر ناصواب چنین نگاشته است: «اجازه فرماييـد ايـن مـطـلـب عقیدتی مهم را عرض کنم که در این روزها بسیار می‌خوانیم و می‌شنویم که از حضرت ختمی مرتبت (ص) تعبیر به «پیغمبر اسلام» ، «پیغمبر گرامی اسلام» ، «رسول گرامی اسلام» می‌شود، در صورتی که این تعبیر درستی نیست و آنچه در قرآن کریم یاد شده «محمد رسول الله» ، «و لكن رسول الله و خاتم النبيين» است و در اذان می‌گوییم «اشهد أن محمداً رسول الله». ▫️در حقیقت حضرتش «شارع مقدس اسلام» است نه «رسول اسلام» که این تعبیر را دشمنان آن حضرت و اسلام یعنی شیاطین کفار، ابداع و اختراع کرده و به دست مستشرقانشان و به زبان گویندگانشان به کار می‌برند و رواج می‌دهند، چه آن‌ها قبول ندارند و منکرند که آن حضرت رسول خدا باشد، اما «پیامبر اسلام» و «رسول اسلام» معنای دیگری دارد که با باور آنان هیچ‌گونه منافاتی ندارد. ▫️اگر ما مسلمانان هم که آن حضرت را رسـول الله و فرستاده خدا می‌دانیم از روی غفلت و عدم تأمل حضرت رسالت پناه را «رسول اسلام» و «پیامبر اسلام» بنامیم، دشمنان را تأیید و شاد کرده‌ایم. ▫️و نیز باید بگویم که رواج این تعبیر خطا از همین نیم قرن اخیر است، آن هم در بلاد اسلامی ایران و الا تا حدود ۱۳۰۰ شمسی در هیچ کتاب و نشریه اسلامی به فارسی یا عربی چنین چیزی مشهود نیست و در بلاد عرب زبان هم از آن اثری دیده نمی‌شود. ▫️پس باید با این پدیده ناروا مقابله و ناآگاهان را بیدار کرد. حضرت ختمی مرتبت (صلى الله عليه و آله) را اسماء و القاب خاصه توقیفی است که در کتب سیره و حدیث یاد شده است، از جمله در کتاب شریف «كشف الغمة» محدث اربلی و کتب علّامه مجلسی و محدّث قمی (رضوان الله عليهم)، مع الأسف آن‌ها همه فراموش گردیده و امروزه بیشتر از آن لفظ اختراعی موذیانه دشمنان دین استفاده و به کار برده می‌شود. ▫️سال‌ها قبل، مرحوم ادیب فاضل محقّق آقا سیّد کریم امیری فیروزکوهی مقاله ای در همین زمینه به تفصیل نوشت و در مشهد مقدّس منتشر فرمود، اما غفلت اذهان مانع اثر قاطع گردید. (در پرتو روضات، صص ۳۲۴ - ۳۲۵) 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۴ ص ۶۴۵ 🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
مرد شامی، امام حسن را سواره دید. شروع به نفرین کرد؛ امام، پاسخ او را نمی داد. هنگامی که مرد از دشنام فارغ شد، امام به سوی او آمد و به او سلام کرد و خندید و فرمود: «ای پیرمرد! به گمانم مرد غریبی هستی و شاید مرا اشتباه گرفته ای. پس اگر از ما طلب بخشش کنی، از تو در می گذریم، و اگر از ما مالی بخواهی، به تو می دهیم، و اگر از ما راه نمایی بخواهی، راه نمایی ات می کنیم، و اگر از ما مَرکب بخواهی، مرکبی برایت فراهم می کنیم، و اگر گرسنه باشی، تو را سیر می کنیم، و اگر برهنه باشی، تو را می پوشانیم، و اگر نیازمند باشی، تو را بی نیاز می سازیم، و اگر رانده شده باشی، پناهت می دهیم، و اگر نیازی داشته باشی، برایت برآورده می سازیم. اگر بار و بُنه ات را به سوی ما حرکت دهی و تا زمان کوچیدن، میهمان ما باشی، برایت سودآورتر است؛ زیرا ما جایی فراخ و موقعیت و اعتباری خوب و ثروتی انبوه داریم». هنگامی که آن مرد، سخن او را شنید، گریست و آن گاه گفت: گواهی می دهم که تو جانشین خدا در زمین هستی، و خدا داناتر است که رسالت های خود را کجا قرار دهد. تو و پدرت، مبغوض ترینِ خلق خدا نزد من بودید؛ امّا اینک، محبوب ترینِ خلق خدا نزد من هستید. 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
41.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقل مکاشفه ای از آقاشیخ محمد تقی آملی توسط آیت الله مرتضوی لنگرودی "رحمةالله علیهما" 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
امام حسن بن علی المجتبی"علیه السّلام" بزرگواری، احسان‌کردن داوطلبانه است و دَهِش پیش از خواهش. 📚منتخب میزان الحکمه-ح 5495 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✍ قبل از شنیدنِ درخواست نیاز، احسان کنیم🔸فهم انواع نیاز (عاطفی،فکری،مالی...)، محتاج درک شرایط فرد و آن، معمولاً محتاجِ ارتباط و هوش هیجانی است🔸پیش از آنکه خانواده و اطرافیان و جامعه، نیازشان را به زبان آورند، احساس و تأمینش کن... چند لحظه، تأمّل کنیم! 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
#🌸 📝 در روايت است كسى را نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مدح كردند. حضرت فرمود: او چگونه ‏است؟ عرض‏ كردند: اى رسول ‏خدا، ما از تلاشش در عبادت‏ و كارهاى ‏خوب او به ‏شما خبر مى‏‌دهيم و شما از ‏او سؤال‏ مى‏‌كنيد؟ ◼️حضرت فرمود: ▪️به‏‌ راستى به سبب نادانی‌اش به امورى بزرگ‌تر از گناهِ گناه‌كار مى‏‌رسد ▪️و بندگان در قيامت، تنها به اندازه‌ی ‏‌هايشان به درجات بالا مى‏‌روند و به پروردگارشان می‌رسند. ⬅️ ازاين‌رو دیده مى‏‌شود برخی در كارهاى عبادى بسیار رنج مى‏.برند، ❗️اما ناگهان همان‌وقت _ مثلاً بر زبانشان جاری مى‏‌شود كه مانند گاو نُه‌من شيرده لگد مى‏‌زند و همه چيز را از بين مى‏‌برد، _ يا مى‏‌گيرد و زحمت را مى‏‌كشد، اما دقت نمى‏‌كند و یک‌باره غيبتى مى‏.كند، تهمتى مى‏‌زند یا بدزبانى مى‏‌كند (اين‌ها نمودهاى دنياگرايى است). 🔥شيطان نمى‏‌خواهد انسان از اين استفاده قربى كند طاعت ظاهری انجام‌ داده و رفع تكليف می‌شود، اما ندارد. 📚 برگرفته از کتاب درد دل به درگاه الهی 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
▪️🌸▪️ "باسمه تعالی" تفسیر آیه ۱۴ سوره رعد از المیزان «له دعوه الحق و الذین یدعون من دونه لا یستجیبون لهم بشیء الاکباسط کفیه الی الماء لیبلغ فاه و ما هو ببالغه و ما دعاء الکافرین الا فی ضلال» (دعوت حق از آن اوست ، و کسانی که غیر او را می خوانند ابدا آنها را اجابت نمی کنند جز مانند کسی که دو دست خود را به سوی آب گشوده تا آن را به دهانش برساند، اما به آن نخواهد رسید و دعای کافران جز در گمراهی نیست) تفسیر آیه فوق از المیزان دعا زمانی حقیقت دارد که اوّلاً مدعو دارای توجه و نظری باشد که بواسطه آن اگر بخواهد بتواند نظر خود را متوجه داعی نماید و ثانیاً باید صاحب قدرت وتمکنی باشد که از استجابت دعا عاجز نگردد، اما دعا کردن و خواندن کسی که نه درک و شعوری دارد و نه قدرت بر اجابت دارد دعای حقیقی نیست ، اگر چه ظاهرا صورت دعا داشته باشد، پس دعای حقیقی تنها مخصوص خداست (چون هم درک و شعور و آگاهی کامل دارد به دعای دعا کننده و هم قدرت کامل بر اجابت آن در صورت مشیت دارد) بر خلاف دعائی که مشرکان به درگاه ارباب و الهه ی خود می کنند، چون آنها فاقد قدرت و درک و شعورند و ابداً قدرت بر استجابت ندارند و به هیچ وجه آنها را بی نیاز نمی نمایند، لذا دعا و خواندن آنها امری باطل است و فقط دعوت خدا به حق است. و برای تشبیه و توضیح مطلب می فرماید آنها مانند شخصی هستند که تشنه است و می خواهد سیراب شود، اما از اسباب و مقدمات رفع عطش هیچ یک رافراهم نکرده و از آب دور است، فقط کف دستانش را به طرف آب باز نموده و دست خالی از آب را نزدیک دهان برده است، مُسلَّماً چنین کسی آبی به دهانش نمی رسد و رفع عطش نمی شود و از آب نوشیدن تنها صورت آن را نشان داده و تقلید نموده است. این افراد هم از دعا کردن فقط صورت خالی از معنا را تحقق بخشیده اند، چون این بتها و شرکای خیالی در استجابت دعا، همان اثری را دارند که آن شخص تشنه برای رفع عطش خود دست خالی از آب را نزد دهان ببرد و خاصیت دیگری ندارند، لذا هیچ دعایی جز برای خدا صورت حقیقت ندارد و هر کس غیر خدا را بخواند ارتباط خود با هدف مطلوبش را گسسته و ازطریقی که او را به مطلوبش می رساند خارج شده است و در حقیقت دعایش راه را گم کرده است، زیرا ضلالت یعنی خروج از راه، این‌ها نیز در دعا کردن از مسیر خود خارج شده اند. ✍حجةالاسلام و المسلمین نیکزاد 🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه ای از آقا علی بن موسی الرضا "علیه السلام" به شما دوستان 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
± تعویض پرچم گنبد مطهر امام_رضا علیه‌السلام 🌼🌸🌺🌸🌼🌸🌺 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
...ملا آقای دربندی 💠آیت الله العظمی وحید خراسانی: 🍃شیخ انصاری مردی است که مادر علم، کم تر مثل او زاییده است. امروز روز وصف عظمت او نیست... . 🍃شیخ انصاری آن کسی است که دنیا اعتراف می کند که او از آن نوابغ نایاب بشریت است و از آن مغزهای طراز اول عالم بشریت است. 🍃شیخ فرمانده صد میلیون شیعه بوده و میلیونها ليره در آن زمان از زیر دستش رد می شده، ولی وقتی که از دنیا رفت، تمام دارایی اش هفده تومن بوده. 🌾آن علمش که سیطره علم او دنیا را پر کرده و این هم عملش که وضع عملش عالم را گیج کرده است. این است که وقتی خليفه عثمانی از والی عراق برنامه زندگی شیخ انصاری را پرسید، او به خلیفه عثمانی گفت که اگر می خواهی علی بن ابی طالب را در علم ببینی و اگر می خواهی فاروق اعظم را در زهد ببینی باید شیخ انصاری را ببینی، شیخ چنین مردی است. 🌾آن وقت از یک چنین مردی و از یک چنین فحلی، شخص عالمی را طلبیدند، بسیار تأمل نمود تا یکی را انتخاب کرد. شیخ انصاری آن هنگام که این شخص را فرستاد، تا دم دروازه به همراهی و بدرقه اش رفت و برگشت... 🌾فردای آن روز، به شیخ انصاری خبر دادند که این شخص برگشته است. شیخ پریشان شد که چرا برگشته، به دیدنش رفت و گفت: چرا آمدی؟ گفت: دیروز که بدرقه ام کردی وارد کربلا شدم... به خواب رفته و خودم را در بهشت دیدم، به من قصری نشان دادند که دیدم تمام قصرهای عالم در مقابل این قصر گویی خرابه ای بیش نیست، پرسیدم این قصر از کیست؟ گفتند: این قصر از آن توست و تو سه شب دیگر در این قصر منزل می کنی. 🌾دنبال آن قصر دیگری به من نشان دادند که دیدم باز قصر من در مقابل آن قصر گویی مثل یک خرابه ای بیش نیست. چشمم که به آن قصر افتاد اصلا تمام بهشت را فراموش کردم. گفتم: این قصر از کیست؟ 🌾گفتند: این قصر از شیخ مرتضی انصاری است. بعد از این قصر، قصر سومی را به من نشان دادند که باز دیدم قصر تو در مقابل آن قصر یک خرابه ای بیشتر نیست. پرسیدم: این قصر مال کیست؟ گفتند: این قصر از ملا آقای دربندی است. تا من این کلمه را شنیدم در عالم رؤیا متحیر ماندم. 🌾گفتم: شیخ ما کجا، ملای دربندی کجا؟! ملای دربندی مردی است برازنده ولی چه حسابی در این عالم است که قصر شیخ انصاری با این تفوق علمی و عملی اش، در مقابل قصر ملای دربندی، مثل یک ستاره در مقابل خورشید باشد؟! 🌾تا این حیرت برای من پیش آمد، به من گفتند داستان این است: این قصری که به تو داده اند زاییده علم و عمل توست. این قصری هم که به شیخ داده اند، مولود علم و عمل شیخ است، امّا این قصری که به ملای دربندی داده اند، نه از علم اوست و نه از عمل او، این یکی از قصرهای اختصاصی حسین بن علی است و چون ملای دربندی برای عزای پسر فاطمه علیهما السلام منبر می رفته، سیدالشهدا از قصور اختصاصی اش این قصر را به ملای دربندی حواله داده است. 🌾این نه قصری است که به علم و عمل بشود به آن رسید. این قصر اختصاصی حسینی است... 🌾آن عالم برازنده، خواب را برای شیخ گفت، چنان که در خواب به او گفته بودند: این قصر، مال توست و سه شب دیگر فقط، جایت این جاست، همچنان شد و او در آن شب موعود(پایان سه شب)، در وادی السلام زیر خاک خفته بود... 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
💢 سیاهی لشکر ✍️ از کوری پرسیدند: «چرا چشمت کور شده؟» 🔹گفت: «من عاشورا در کربلا بودم. شاهد کشته‌شدن حسین "علیه‌السّلام" بودم، هرچند شمشیر و تیر و نیزه‌ای نزدم. 🔸وقتی برگشتم خانه و خوابیدم، در عالم خواب دیدم یک نفر می‌گوید: "خاتم الانبیاء با تو کار دارد. مرا کشان کشان بردند تا پیش ایشان؛ جلو رفتم و زانو زدم و گفتم: "سلام بر شما ای رسول خدا." 🔹خاتم الانبیاء جوابم را نداد، مدّتی بعد سرش را بلند کرد و فرمود: "ای دشمن خدا! حرمتم را شکستی و خانواده‌ام را کُشتی؟!" 🔸گفتم: "ای رسول خدا! به خدا قسم من نه شمشیری زدم، نه تیری انداختم و نه نیزه‌ای پرتاب کردم." 🔹خاتم الانبیاء فرمود: "این درست، ولی سیاهی لشکر عمر بن سعد را زیادتر کرده بودی. 🔸مرا جلوتر بردند، جلوی رسول خدا طشتی از خون بود، فرمود: " این، خون پسرم حسین" 🔹بعد، از آن خون به چشم من کشید، از خواب بلند شدم؛ دیگر چیزی ندیدم تا امروز» 📌 مراقب باشیم در جایی که حق در حال پایمال شدن هست سیاهی لشکر نباشیم. 📚 قصّه کربلا، ص 100 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
◼️ افسوس بازیگر فقید سینما و تلویزیون چه بود؟ ◻️آرش میراحمدی، بازیگر ۵۲ ساله سینما و تلویزیون که مدتی بود با بیماری مبارزه می‌کرد، روز گذشته (۲۸ شهریور ماه) درگذشت . وی در حاشیه نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات تهران در سال ۱۳۹۴ با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، افسوس خود را از عدم حضور در حوزه عنوان کرده بود و در پاسخ به این سوال که حوزه و طلبگی را چگونه دیده ای؟، گفته بود: به این فضا بسیار علاقه مندم و اگر مشکلات شخصی که برایم پیش آمد نبود، دوست داشتم در حوزه تحصیل کنم و هم اکنون هم افسوس آن روزها را می خورم که چرا طلبه نشدم. مشروح مصاحبه خبرنگار خبرگزاری حوزه با بازیگر فقید سینما و تلویزیون 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رجزخوانی حسین طاهری در حضور رهبر انقلاب دیروز پدرها همه رفتند به میدان امروز پسرها همه در خط شهیدان ۱۴۰۲۰۶/۲۹ 🔰معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
🔻 در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه: تبلیغ باید روح برنامه‌ریزی‌ها و نظامات حوزه باشد. ◻️ بر حوزه آزاد تأکید داریم. ◻️ ۲۰ طرح مهم تبلیغی را دنبال می‌کنیم. ◻️ شعار امسال حوزه های علمیه «حوزه علمیه و رسالت تبلیغ و تبیین» است. با ما همراه باشید: 🖥 تلویزیون اینترنتی حوزه 🆔️ eitaa.com/joinchat/2535194783C1b4125c537 🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️
▪️🌸▪️ "باسمه تعالی" ♨️دو اشکال منطقی در تعریف علم حصولی : در منطق گفته اند علم حصولی، حضور صورت شی در ذهن و یا عقل است، بعد علم را تقسیم کرده‌اند به تصور و تصدیق و در تعریف تصور گفته اند همان صورت یک شی در ذهن است. اشکال این است که تعریف مقسم با قسم آن یکی شده است. : اینکه در تعریف تصدیق و حکم گفته‌اند که حقیقت حکم و تصدیق، اذعان نفس است. اشکالی که مطرح می‌شود این است که اگر حکم و تصدیق، اذعان نفس است، اذعان نفس، فعل نفس است بنابراین از تعریف علم که حضور صورت شی در ذهن است خارج می‌شود، فعل نفس ساخته نفس است و مربوط به نفس است نه ذهن و عقل، و قهراً حکایتگری از خارج ندارد در حالی که علم باید برگرفته از خارج و حکایتگر از آن باشد. در این صورت تصدیق از اقسام علم نخواهد بود. ❗️ این است که علمی که نسبت به اشیا پیدا می‌کنیم دو گونه است، بی‌حکم و با حکم مثلاً درکی که از زید داریم گاهی بدون حکم به دانشمند بودن اوست و گاهی با چنین حکمی است. اولی تصور و دومی تصدیق است. به تعبیر دیگر علمی که مقسم قرار گرفته است مطلق است نسبت به حکم داشتن و نداشتن، به تعبیر دیگر نسبت به حکم داشتن و نداشتن لا به شرط است. اما تصور همان علم است به شرط لای از حکم و تصدیق همان علم است به شرط شیء نسبت به حکم. بنابراین تعریف مقسم با قسم خود متفاوت است. ❗️ همانگونه که ملاصدرا و پیروان او گفته‌اند حکم در حقیقت مانند یک سکه دو رویه است یک رویه آن انفعال نفس است و یک رویه دیگر آن فعل نفس است. به تعبیری دقیق تر اول علم و ادراک یعنی انفعال نفس رخ می‌دهد و به دنبال آن فعل نفس تحقق پیدا می‌کند. یعنی تا علم پیدا نکنیم که مثلاً زید در خارج دارای وصف عالم بودن است اذعان و تصدیق که فعل نفس است تحقق پیدا نمی‌کند. مثلاً بعد از تحقیق و بررسی علم پیدا می‌کنیم که در خارج زید عالم است این علم انکشاف خارج است و حکایتگری از خارج دارد اما لازمه چنین علمی، اذعان و تصدیق یعنی فعل نفس است. حکمی که در تعریف تصدیق آورده می‌شود همان حیثیت علم بودن و انفعالی آن است نه حیثیت فعل نفس بودن آن. ✍حجةالاسلام و المسلمین نیکزاد 🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab ▫️