eitaa logo
سفره آسمانی
14 دنبال‌کننده
792 عکس
566 ویدیو
39 فایل
الهه محمدی نسب فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ارتباط با مدیر @sajad_lta
مشاهده در ایتا
دانلود
📗تلاوت جزء۳ 🌸زیبایی های قرآن 🌸 ✔️پیرامون آیه۲۶۱ ✍🏻مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ‌.بقره/۲۶۱ 🌾مثل كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‌كنند،‌ همانند بذرى است كه هفت خوشه بروياند و در هر خوشه يكصد دانه باشد و خداوند آن را براى هر كس بخواهد (و شايستگى داشته باشد،) دو يا چند برابر مى‌كند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسيع و (به همه چيز) داناست. 👌🏻سفارش به انفاق و منع از اسراف و تبذير، بهترين راه براى حلّ اختلافات طبقاتى است. همچنان كه پيدايش و گسترش ربا، زمينه ساز و بوجود آورنده‌ى طبقات است. لذا در قرآن آيات لزوم اتفاق و تحريم ربا در كنار هم آمده است. ۱ 🌾هر دانه‌اى، در هر زمينى، هفت خوشه كه در هر خوشه صد دانه باشد نمى‌روياند، بلكه بايد دانه، سالم و زمين، مستعد و زمان، مناسب و حفاظت، كامل باشد. همچنين انفاق مال حلال، با قصد قربت، بدون منّت و با شيوه‌ى نيكو آن همه آثار خواهد داشت. 💐1- انفاق، تنها پاداش اخروى ندارد، بلكه سبب رشد وتكامل وجودى خود انسان مى‌گردد. «مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ» 💐2- ستايش قرآن از كسانى است كه انفاق سيره‌ى هميشگى آنان باشد. «يُنْفِقُونَ» فعل مضارع دلالت بر استمرار دارد. 💐3- انفاق، زمانى ارزشمند است كه در راه خدا باشد. در اسلام اقتصاد از اخلاق جدا نيست. «فِي سَبِيلِ اللَّهِ» 💐4- استفاده از مثال‌هاى طبيعى، هرگز كهنه نمى‌شود و براى همه مردم در هر سن و شرايطى كه باشند قابل فهم است. تشبيه مال به بذر و تشبيه آثار انفاق به خوشه‌هاى متعدّد پر دانه. «كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ» 💐5- تشويق و وعده‌ى پاداش، قوى‌ترين عامل حركت است. پاداش هفتصد برابر. «وَ اللَّهُ يُضاعِفُ» 💐6- لطف خداوند، محدوديّت ندارد. «وَ اللَّهُ يُضاعِفُ ... وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ» 💐7- اگر انفاق مال، تا هفتصد برابر قابليّت رشد و نموّ دارد؛ «كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ» پس حساب كسانى كه در راه خدا جان خود را انفاق مى‌كنند چه مى‌تواند باشد؟! «وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ» @sagad1392
📗تلاوت جزء۳ 🍂مفاهیم کلی جزء ۳🍂 ✅۱- درجات معنوی انبیاء با هم تفاوت دارد (۲۵۳).بقره ✅۲- قیامت جای خرید و فروش نیست (۲۵۴). بقره ✅۳- آیه الکرسی (۲۵۵). بقره ✅۴- گفتگوی ابراهیم‌ (علیه السلام) و نمرود (۲۵۸). بقره ✅۵- پیامبری که مرد و بعد از صد سال زنده شد (۲۵۹). بقره ✅۶- زنده شدن چهار پرنده قطعه قطعه شده با ندای حضرت ابراهیم‌ (علیه السلام) (۲۶۰). بقره ✅۷- پاداش انفاق، شرایط انفاق (۲۶۱ و ۲۶۲). بقره ✅۸- تکریم نیازمند (۲۶۳). بقره ۹- منت باعث از بین رفتن أجر صدقه می‌شود (۲۶۴). بقره ✅۱۰- روغن سوخته را نذر امام زاده نکنید (۲۶۷). بقره ✅۱۱- وسوسه‌ی فقر از ترفندهای شیطان است (۲۶۸). بقره ✅۱۲- صدقه کفاره گناهان است (۲۷۱). بقره ✅۱۳- انفاق مخفیانه و انفاق شبانه (۲۷۴). بقره ✅۱۴- تشبیه رباخوار به دیوانه (۲۵۷). بقره ✅۱۵- ربا خواری = اعلان جنگ با خداوند و پیامبر (۲۷۹). بقره ✅۱۶- نوشتن قرار داد هنگام وام دادن یا معامله (۲۸۲). بقره ✅۱۷- شرایط شاهد در معامله (۲۸۲). بقره ✅۱۸- آیه معروف آمن الرسول (۲۸۵). بقره ✅۱۹- آیات محکم و متشابه یعنی چه؟ (۷).آل عمران ✅۲۰- امداد‌های غیبی در جنگ بدر (۱۳). آل عمران ✅۲۱- اسیر شهوات دنیوی نشوید (۱۴)آل عمران. ✅۲۲- بندگان واقعی خدا چه خصوصیاتی دارند (۱۶)آل عمران. ✅۲۳- آیه معروف شهادت (۱۸)آل عمران. ✅۲۴- یهودیانی که از حکم سنگسار زن و مرد مجرم فرار می‌کردند (۲۳ تا ۲۵)آل عمران. ✅۲۵- همه چیز به دست خداست، تعجب نکنید و اطمینان داشته باشید (۲۶ و ۲۷)آل عمران. ✅۲۶- مومن زیر بار حکومت و سلطه کافر نمی‌رود (۲۸)آل عمران. ✅۲۷- روز تجسم اعمال روزی که انسان آرزو می‌کند با اعمالش فاصله پیدا کند (۳۰)آل عمران. ✅۲۸- مریم سلام الله علیها الگوی زنان عصر خود- فاطمه سلام الله علیها الگوی زنان همه عصرها (۴۲)آل عمران. ✅۲۹- تولد یحیی علیه السلام و خصوصیات این پیامبر الهی (۳۹)آل عمران. ✅۳۰- بانوان به نماز جماعت اهمیت بدهند (۴۳)آل عمران. ✅۳۱- تولد و معجزات مسیح‌ (علیه السلام) (۴۵ تا ۶۰)آل عمران زنده کردن مردگان و شفای مریض و کور ✅۳۲- عیسی علیه السلام پدر نداشت در حالی که آدم علیه السلام نه پدر داشت و نه مادر در نتیجه تولد بدون پدر باعث الوهیت و خداشدن نمی گردد(۵۹)آل عمران. ✅۳۳- آیه مباهله و حقانیت و برتری اسلام بر مسیحیت (۶۱)آل عمران. ✅۳۴- جعل حقایق و کتابها و روزنامه‌های جعلی و دروغ پرداز (۷۸)آل عمران. ✅۳۵- هیچ پیامبری مردم را دعوت به خود نکرده و پرستش خود را ترویج نکرده (۷۹ و ۸۰)آل عمران. ✅۳۶- تبلیغ هر پیامبر برای پیامبر بعدی (۸۱)آل عمران. ✅۳۷- دل بریدن از چیزی که دوست داری باعث داخل شدن در مقام ابرار می‌گردد (۹۲)آل عمران . @sagad1392
📗تلاوت جزء۴ 🌸زیبایی های قرآن🌸 ✔️پیرامون آیه۱۴۷ ✍🏻وَ ما كانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا فِي أَمْرِنا وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ‌.آل عمران /۱۴۷ 🔶و كلام آنها (رزمندگان مخلص و آگاه) جز اين نبود كه گفتند: «پروردگارا! گناهان و زياده‌روى در كارمان را ببخشاى و گام‌هاى ما را استوار بدار و ما را بر گروه كافران يارى ده. 1️⃣ از عوامل شكست در جنگ، گناه و زياده‌روى است. رزمندگان مخلص، با اين موانع پيروزى را از بين مى‌برند. «اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا» 2️⃣ شكستِ خود را به قضا و قدر و يا ديگران نسبت ندهيد، به قصورها و تقصيرهاى خود نيز توجّه داشته باشيد. «ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا» 3️⃣ اوّل استغفار، بعد استنصار. ابتدا طلب آمرزش كنيد، سپس از خداوند پيروزى بخواهيد. «اغْفِرْ لَنا ... وَ انْصُرْنا» 4️⃣ به جاى تسليم در برابر دشمن، در پيشگاه خداوند اظهار ذلّت نماييد. «وَ مَا اسْتَكانُوا ... رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ...» 5️⃣صحنه‌هاى جهاد و جنگ، بسترى است براى دعا و استغفار. «وَ ما كانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا» 6️⃣ مردان خدا، نصرت و يارى خدا را براى نابودى كفر مى‌خواهند، نه براى كسب افتخار خود. «وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ» 7️⃣ بر لطف خداوند تكيه كنيد، نه بر نفرات خود. «رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ ... رَبَّنَا ... انْصُرْنا» 📚تفسیر نمونه؛ج۱،ص ۶۲۳ @sagad1392
📗تلاوت جزء۴ 🌸زیبایی های قرآن🌸 ✔️پیرامون آیه۱۴۷ ✍🏻وَ ما كانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا فِي أَمْرِنا وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ‌.آل عمران /۱۴۷ 🔶و كلام آنها (رزمندگان مخلص و آگاه) جز اين نبود كه گفتند: «پروردگارا! گناهان و زياده‌روى در كارمان را ببخشاى و گام‌هاى ما را استوار بدار و ما را بر گروه كافران يارى ده. 1️⃣ از عوامل شكست در جنگ، گناه و زياده‌روى است. رزمندگان مخلص، با اين موانع پيروزى را از بين مى‌برند. «اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا» 2️⃣ شكستِ خود را به قضا و قدر و يا ديگران نسبت ندهيد، به قصورها و تقصيرهاى خود نيز توجّه داشته باشيد. «ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا» 3️⃣ اوّل استغفار، بعد استنصار. ابتدا طلب آمرزش كنيد، سپس از خداوند پيروزى بخواهيد. «اغْفِرْ لَنا ... وَ انْصُرْنا» 4️⃣ به جاى تسليم در برابر دشمن، در پيشگاه خداوند اظهار ذلّت نماييد. «وَ مَا اسْتَكانُوا ... رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ...» 5️⃣صحنه‌هاى جهاد و جنگ، بسترى است براى دعا و استغفار. «وَ ما كانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا» 6️⃣ مردان خدا، نصرت و يارى خدا را براى نابودى كفر مى‌خواهند، نه براى كسب افتخار خود. «وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ» 7️⃣ بر لطف خداوند تكيه كنيد، نه بر نفرات خود. «رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ ... رَبَّنَا ... انْصُرْنا» 📚تفسیر نمونه؛ج۱،ص ۶۲۳ نمونه ج ۱ ص ۶۲۲ @sagad1392
🔆 مقام معظم رهبری حفظه الله 🔆 💢 قرآن را اینگونه بخوانید 💢 یک تلاوت این است که انسان مثل یک مستمعی بنشیند پای صحبت خدای متعال؛ خدای متعال دارد با شما حرف می‌زند؛ مثل اینکه از یک عزیزی، از یک بزرگی، نامه‌ای به شما رسیده باشد. شما نامه را می‌گیرید می‌خوانید. برای چه می‌خوانید؟ برای اینکه ببینید چه برای شما نوشته. قرآن را اینجوری بخوانید. این نامهٔ خدای متعال است. امین‌ترین زبانها و دلها این قرآن را از خدای متعال گرفته و به شما رسانده است. ما از آن استفاده کنیم؛ بهره ببریم. 👈🏻 لذا در روایت هست که سوره را وقتی که می‌خوانید، همت شما این نباشد که به آخر سوره برسید، همت شما این باشد که قرآن را بفهمید؛ ولو حالا به آخر سوره، به وسط سوره، وسط جزء، به وسط حزب نرسید و آن را تمام هم نکنید؛ تأمل و تدبر کنید. قرآن را اینگونه بخوانید. 👌🏻 اگر کسی با قرآن مأنوس بشود، از قرآن دل نمی‌کَند. اگر ما با قرآن مأنوس بشویم، حقیقتاً از قرآن دل نمی‌کَنیم. دیدگاه مقام معظم رهبری @sagad1392
🌸 مسابقه بهار قرآن، بهار دلها 🌀 شماره ۱ 🔹شرکت در مسابقه: dte.bz/1442 🇮🇷 معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🔴چهار عامل شکست دولت‌ها در اداره یک کشور از زبان حضرت علی (علیه‌السلام): 1️⃣ ضایع کردن اصول و ارزشها (مسائل مهم) 2️⃣ سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت و حاشیه‌ای) 3️⃣ به کارگیری آدم‌های پست و ناکارآمد در رأس امور 4️⃣ کنار گذاشتن انسان‌های فاضل و شایسته از مناصب کلیدی 💬یسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ 📚غرر الحکم، صفحه ۳۴۲ @sagad1392
📗تلاوت جزء۵ 🌸زیبایی های قرآن 🌸 ✔️پیرامون آیه ۳۶ ✍🏻وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئاً وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً وَ بِذِي الْقُرْبى‌ وَ الْيَتامى‌ وَ الْمَساكِينِ وَ الْجارِ ذِي الْقُرْبى‌ وَ الْجارِ الْجُنُبِ وَ الصَّاحِبِ بِالْجَنْبِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ وَ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ مَنْ كانَ مُخْتالًا فَخُوراً.نساء/36 🔶و خدا را بپرستيد و هيچ چيز را شريك او قرار ندهيد و به پدر و مادر نيكى كنيد و به بستگان و يتيمان و بينوايان و همسايه‌ى نزديك و همسايه‌ى دور و يار هم‌نشين و در راه مانده و زيردستان و بردگانتان (نيز نيكى كنيد.) همانا خداوند، هر كه را متكبّر و فخرفروش باشد، دوست نمى‌دارد.۱ ⬅️اين آيه، از حقّ خدا «وَ اعْبُدُوا اللَّهَ» تا حقّ بردگان‌ «مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ» را بيان كرده و اين نشانه‌ى جامعيّت اسلام است. ⬅️«الْجارِ ذِي الْقُرْبى‌ وَ الْجارِ الْجُنُبِ»، شامل همسايه‌ى فاميل و غير فاميل، هم عقيده و غير هم عقيده نيز مى‌شود. به گفته‌ى روايات تا چهل خانه از هر طرف، همسايه‌اند. ۲ يعنى در مناطق كوچك، همه همسايه‌اند. ⬅️«الصَّاحِبِ بِالْجَنْبِ»، شامل رفقاى دائمى يا موقّت، رفقاى سفر، يا آنان كه به اميد نفعى سراغ انسان مى‌آيند، مى‌شود. «ابْنِ السَّبِيلِ»، ممكن است در وطن خود متمكن باشد و ما شناختى از او و بستگانش نداشته باشيم، فقط بدانيم كه درمانده‌ى در سفر و فرزند راه است كه بايد مورد حمايت مالى قرار گيرد. «مختال»، كسى است كه در دنياى خيال، خود را بزرگ مى‌پندارد و تكبر مى‌كند. اگر به اسب هم «خيل» مى‌گويند چون متكبّرانه راه مى‌رود. ⬅️احسان به پدر و مادر، شامل محبّت، خدمت، كمك مالى، علمى، عاطفى و مشورت با آنان مى‌شود. ⬅️شرط احسان به والدين خوب بودن آنان نيست، ولى اطاعت از والدين در صورتى است كه آنان به امرى بر خلاف رضاى خدا فرمان ندهند. 💐امام صادق عليه السلام فرمودند: پيامبر صلى الله عليه و آله و على عليه السلام پدران اين امّت هستند، زيرا در قرآن آمده: اعْبُدُوا اللَّهَ‌ ... وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً ۳ ↩️تنها عبادت خدا كافى نيست، دورى از هرگونه شرك و ريا لازم است. وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِكُوا ... ↩️ نيكى به پدر و مادر، در كنار بندگى خدا وتوحيد مطرح است. وَ اعْبُدُوا اللَّهَ‌ ... وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً ↩️خداپرست واقعى بايد نسبت به بستگان، محرومان و همسايگان خود، متعهّد و مسئول باشد. اعْبُدُوا اللَّهَ‌ ... بِذِي الْقُرْبى‌ وَ الْيَتامى‌ ↩️ همسايگان دور نيز بر انسان حقّ دارند. «الْجارِ الْجُنُبِ» ↩️ در احسان كردن به اولويّت‌ها توجّه كنيد. نام والدين قبل از بستگان و نام آنان قبل از يتيمان آمده است. ↩️بى‌توجّهى به والدين و بستگان و يتيمان و محرومان جامعه، نشانه تكبّر و فخر فروشى است. «إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ مَنْ كانَ مُخْتالًا فَخُوراً» ↩️ احسان، بايد همراه با تواضع باشد. در ابتداى آيه سفارش به احسان شد و در پايان از تكبّر نهى شد. «لا يُحِبُّ مَنْ كانَ مُخْتالًا فَخُوراً» 📚۱-تفسیر نمونه؛ج۲،ص۶۶ 📚۲-وسائل شیعه ؛ج۱۲،ص۱۳۱ @sagad1392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ این سردار مجاهد فی سبیل الله در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس اصفهان بود. ♦️سردار حجازی  پس از دفاع مقدس نیز در سپاه و بسیج و ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی در دفاع از اسلام وانقلاب و ایران عهده‌دار شد. ♦️فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، ریاست ستاد مشترک سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه از جمله مسولیت های سردار حجازی بود. ♦️سردار حجازی مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت و در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت. ♦️سردار سرافراز اسلام و انقلاب پس از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، با حکم سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی سپاه قدس منصوب شده بود.   شاد 🌷🌷🌷🌷 @ sagad1392
🔴 از نظر رهبر انقلاب؟‼️ 🔻رهبر معظم انقلاب: ✅ بعضی ها نظرات کارشناسی میدهند، با نظر رهبری مخالف است، میگویند آقا این ضد ولایت است. من به شما عرض بکنم؛ هیچ نظر کارشناسی ای که مخالف با نظر این حقیر باشد، مخالفت با ولایت نیست؛ دیگر از این ؟! نظر کارشناسی، نظر کارشناسی است. کار کارشناسی، کار علمی، کار دقیق به هر نتیجه‌ای که برسد، آن نتیجه برای کسی که آن کار علمی را قبول دارد، معتبر است؛ به هیچ وجه مخالفت با ولایت فقیه و نظام هم نیست. به هر حال هیچگاه اعلام نظر کارشناسی و نظر علمی، معارضه و مبارزه و مخالفت و اعلام جدائی از رهبری و ولایت و این حرفها به حساب نمی‌آید و نباید بیاید.(۹۱/۵/۱۴) ✅ مراقب باشيد، مواظب باشيد، نمیشود هر كسی را به مجرد يك خطائی يا اشتباهی گفت ؛ نميشود هر كسی را به مجرد اينكه يك كلمه حرفی برخلاف آنچه كه من و شما فكر ميكنيم، زد، بگوئيم آقا اين ضد ولايت فقيه است. در تشخيصها خيلی بايد مراقبت كنيد... در تشخيص ها و در مصداق های مختلف دقت بشود. بی‌دقتی در مصداق ها، گاهی اوقات ضررها و لطمات بزرگی خواهد زد. (۸۸/۹/۱۴) ✅ اين برادر عزيزمان ميگويد «ضد ولايت فقيه» را معرفی كنيد. خوب، «ضد» معلوم است معنايش چيست؛ ضديت، يعنی پنجه در افكندن، دشمنی كردن؛ نه معتقد نبودن. اگر بنده به شما معتقد نباشم، ضد شما نيستم؛ ممكن است كسی معتقد به كسی نيست. البته اين ضد ولايت فقيه كه در كلمات هست، آيه مُنزل از آسمان نيست كه بگوئيم بايد حدود اين كلمه را درست معين كرد؛ به هر حال يك عرفی است. اعتراض به سياستهاي اصل ۴۴، ضديت با ولايت فقيه نيست؛ اعتراض به نظرات خاص رهبری، ضديت با رهبری نيست. دشمنی، نبايد كرد. دو نفر طلبه كنار همديگر مينشينند؛ خيلی هم با هم رفيقند، خيلی هم با هم باصفايند، همدرس هستند، مباحثه ميكنند، حرف همديگر را رد ميكنند؛ اين حرف او را رد ميكند، آن حرف اين را رد ميكند. ردكردن حرف، به معنای مخالفت كردن، به معنای ضديت كردن نيست؛ اين مفاهيم را بايد از هم جدا كرد. (۸۶/۷/۱۷) @sagad1392