eitaa logo
|ثَـقَلَیــن| حدادیان
482 دنبال‌کننده
985 عکس
737 ویدیو
121 فایل
اهـداف کـانـال: 🔸انـتـشار مفـاهـیم و مـتـون دیـنـی 🔹 تحـلیل اخبـار و رویـداد هـا 🔹 انـتـشار اطـلاعـیه های مهـم شهـرستـان 🔸تقویت اتـحاد بیـن نیـروهـای ارزشـی و انـقلابـی [محمـدرضـا حــدادیـان]
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸ولادت امام موسی کاظم (علیه السلام) مبارکباد🌸 ✍ امام موسے كاظم علیه السلام منْ أَرَادَ أَنْ يَكُونَ أَقْوَى النَّاسِ فَلْيَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّه‏ هر ڪه مے خواهد ڪه قویترین مردم باشد بر خدا توڪل نماید . 📗 فقه الرضا(ع)، ص358 ✍امام ڪاظم(ع) فرمود: «أَدَاءُ الْأَمَانَةِ وَ الصِّدْقُ یَجْلِبَانِ الرِّزْقَ وَ الْخِیَانَةُ وَ الْڪَذِبُ یَجْلِبَانِ الْفَقْرَ وَ النِّفَاق» امانتدارى و راست گوئى، موجب توسعه رزق و روزى مى‌‌شوند؛ اما خیانت ڪردن و دروغ گوئى، موجب فقر و فلاڪت و تیرگى دل مى‌‌باشد. 📚تحف العقول: 403 ✍ امام موسے كاظم علیه السلام افضَلُ ما یَتَقَرَّبُ بِهِ العَبدُ اِلَے اللهِ بَعدَ المَعرِفَهِ بِهِ، اَلصَّلاهُ وَ بِرَّ الوالِدَینِ وَ تَرڪَ الحَسَدِ وَ العُجبِ وَ الفَخرِ پس از خداشناسے، برترین ڪارے ڪه بنده، به وسیله آن به خداوند نزدیک مے شود عبارت است از: نماز، نیڪے به پدر و مادر، ترڪِ حسد و خودپسندے و فخرفروشی. 📗 تحف العقول، ص391 @sagalein_hadadian🌹
♦️عملی که حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام را خلیل الرحمن کرد 🔹عَنْ عَبْدِ اَلْعَظِيمِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْحَسَنِيِّ قَالَ سَمِعْتُ عَلِيَّ - بْنَ مُحَمَّدٍ اَلْعَسْكَرِيَّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّمَا اِتَّخَذَ اَللّٰهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِبْرٰاهِيمَ خَلِيلاً لِكَثْرَةِ صَلاَتِهِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ . 🔸از امام هادی علیه السلام نقل شده که فرمود:خداوند عزوجل فقط به این خاطر ابراهیم را خلیل(دوست) خود گرفت،که زیاد بر محمد و اهل بیتش صلوات الله علیهم صلوات میفرستاد 📜علل الشرایع جلد ۱، صفحه ۳۴ 📜المحتضر جلد ۱، صفحه ۱۳۹ 📜وسائل الشیعه جلد ۷، صفحه ۱۹۴ @sagalein_hadadian
❓طلب حلالیت از چی؟ @sagalein_hadadian
🔻روز مباهله یعنی روز حقانیت اسلام و اثبات برتری و امامت پنج تن آل عبا بر همه شیعیان مبارک باد. @sagalein_hadadian
ای حضرت غریب من ای آشنای من ای کعبه معظمه ی کربلای من زانو بگیر تا به زمین نازلم کنی رحلی گذار تا برسد آیه های من @hosenih هرجا تویی بهشت معلای زینب است صحرا و خانه فرق ندارد برای من! خون تو با اسارت من‌ جلوه میکند پس انتهای توست همان ابتدای من تا شیرهای آل علی دور زینب اند کرببلاست مرکز دولت سرای من حالا نبین برای تو فریاد میکنم! همسایه لحظه ای نشنیده صدای من! گفتی قرار گریه کنان است این زمین خرج تمام گریه کنانت به پای من! عباس! خیمه را بغل خیمه ام بزن هرجا که میروم تو بیا از قفای من زینب علی ست هیچ نمی‌ترسد از بلا گیرم به کوچه ها برسد ماجرای من امروز که به شانه تو تکیه میکنم روز دهم چه میشود اینجا خدای من.. وقتی که نیزه ها به تنت سجده میکنند تا عرش میرود شرر وای وای من بگذار تا که ذبح شوم‌ من به جای تو با بچه ها برو به مدینه به جای من @hosenih عالم اسیر سفره ی خیرات زینب است نان بیات کوفه نباشد غذای من لعنت به نیزه های میان گلوی تو لعنت به خنده ها وسط گریه های من شاعر: © اشعار آیینی حسینیه 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e @sagalein_hadadian
صد زخم به بال و پر،کبوتر دارد این یاس نشانه های مادر دارد با سر به حضور او مُشَرَّف شده است... بابا چه ارادتی به دختر دارد شاعر: @dobeity_robaey @sagalein_hadadian
✍گزارش متنی (شب اول) محرم هیات لثارات الحسین علیه السلام 🔻موضوع : [لذت های کوچک، حجاب لذتهای برتر] 🔻ما خداوند را حکیم می دانیم و حکیم موجودی است که کار بیهوده انجام نمیدهد (لا یفعل القبیح و لا یخل بالواجب). 🔻خداوند در وجود انسان هر نیازی قرار داده در عالم خارج برای رفع آن نیاز چیزی خلق کرده. اگر تشنگی قرار داده،آب نیز خلق کرده است. عشق به را نیز در انسان قرار داده است پس حکیمانه نیست که منع از آن کند. 🔻نه تنها در درون انسان استعداد لذت بری هست بلکه او استعداد لذات بی پایان را دارد. پس به اقتضای حکمتش باید راه این را نیز مهیا کند. 🔻ولی مشکل اینجاست که لذتها همه در عرض هم نیستند که بتوان هر کدام را انتخاب کرد. و استعداد برای همه لذتها نیز در وجود انسان بالفعل نیست. بلکه در لایه های مختلف قرار دارند و بعضی از لذتها حجاب لذتهای دیگر می باشند و تا از آنها عبور نکنیم امکان چشیدن لذتهای برتر وجود ندارد. 🔻مثل لذت مجالس اباعبد الله ع بسیاری از کسانی که خود را محدود به لذات جسمانی و کوچک کرده اند قدرت ادراک این لذت را ندارند. ادامه دارد...... @sagalein_hadadian @lesaratalhoseinabhar
✍گزارش متنی (شب دوم) محرم هیات لثارات الحسین علیه السلام خلاصه 🔻موضوع : [لذت های کوچک، حجاب لذتهای برتر] 🔻وقتی در وجود انسان استعداد لذت بی پایان نهادینه شده پس نباید به حد اقل ها اکتفا کرد و خود را منحصر به لذات سطحی کرد. 🔻بطور کلی میتوان ادعا کرد خداوند با هیچ لذتی مخالف نیست مگر اینکه آن لذت حجابی برای لذات برتر باشد. اعراف ۳۲ قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالطَّيِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ ۚ قُلْ هِيَ لِلَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا خَالِصَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ كَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ (بگو: چه کسی زینت‌های خدا را که برای بندگان خود آفریده حرام کرده و از صرف رزق حلال و پاکیزه منع کرده؟ بگو: این نعمتها در دنیا برای اهل ایمان است و خالص اینها (یعنی لذات کامل بدون الم، و نیکوتر از اینها) در آخرت برای آنان خواهد بود. ما آیات خود را برای اهل دانش چنین مفصل و روشن بیان می‌کنیم.) 🔻لذتها کوچک برای انسان زینت داده شده تا در دنیا امتحان شکل بگیرد و استعدادهای انسان شکوفا شود و از طریق آنها به لذات برتر برسد. سوره آل عمران آیه ۱۴ زُيِّنَ لِلنّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ وَالبَنينَ وَالقَناطيرِ المُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالفِضَّةِ وَالخَيلِ المُسَوَّمَةِ وَالأَنعامِ وَالحَرثِ ۗ ذٰلِكَ مَتاعُ الحَياةِ الدُّنيا ۖ وَاللَّهُ عِندَهُ حُسنُ المَآب (محبّت امور مادی، از زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسبهای ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است؛ (تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند؛ ولی) اینها (در صورتی که هدف نهایی آدمی را تشکیل دهند،) سرمایه زندگی پست (مادی) است؛ و سرانجام نیک (و زندگیِ والا و جاویدان)، نزد خداست.). 🔻ادامه دارد.... @sagalein_hadadian @lesaratalhoseinabhar
✍گزارش متنی (شب سوم) محرم هیات لثارات الحسین علیه السلام خلاصه 🔻موضوع : [لذت های کوچک، حجاب لذتهای برتر] 🔻اگر انسان عاشق لذت بری است چون گمان میکند که لذت به او حال خوشی می دهد. در حالی که اینگونه نیست. یعنی هر لذتی به دنبال خود حال خوب به ارمغان نمی آورد. البته ممکن است توهم حال خوب ایجاد کند‌. 🔻لذتهائی که در انسان با سایر حیوانات مشترکند بطور آنی و لحظه ای توهم حال خوش ایجاد میکند. خداوند در قران این نوع لذت بری را تحقیر می کند. سوره محمد۱۲ ...وَالَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَيَأْكُلُونَ كَمَا تَأْكُلُ الْأَنْعَامُ وَالنَّارُ مَثْوًى لَهُمْ (...و آنان که به راه کفر شتافتند به تمتّع و شهوت‌رانی و شکم‌پرستی مانند حیوانات پردازند و عاقبت منزل آنها آتش دوزخ خواهد بود). 🔻اساسا میزان لذت بری انسان به میزان عشق و محبت اوست. فلذا در مرفه ترین زندگیها میبینیم به علت عدم عشق، طلاق و جدائی شکل میگیرد. و این خداوند است که میتواند زمینه محبت بی پایان را برای انسان فراهم کند فلذا بالاترین لذتها در زندگیهائی است که خدا محور باشند. وَالَّذينَ آمَنوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ 🔻ادامه دارد.... @sagalein_hadadian @lesaratalhoseinabhar
به چه دردی بخورد بی تو پسر داشتنم چه کنم بعد تو با داغ جگر داشتنم نه پسرهای من‌اند این دو نه خواهر زاده به تو سوگند که هستند دو حیدر زاده تیغ آماده رویِ دامنشان است ببین حرزِ یا فاطمه بر گردنشان است ببین این دو پولادِ جگر تافته یعنی زینب این دو سرباز و دو سرباخته یعنی زینب @hosenih بر سر عهد تو هستیم و همان خواهد شد خواهرت مرد شود این دو جوان خواهد شد یار بی یار رسیدم که دلت غم نخورد آمدم در دلِ تو آب تکان هم نخورد دست و بازوی علمدار حرم آوردم پیشِ تو بر سرِ دوشم دو علم آوردم دو سپاه حرمِ فاطمه را می‌بینی ذوالفقار دو دم فاطمه را می‌بینی به درِ خیمه امّیدم امید آوردم تا که ردم نکنی موی سپید آوردم خواهرت موقع حج نذر دو قربانی کرد وقت نذرش شده قربانی عید آوردم دو علی‌اکبر و عباس ولی کوچکتر دو سلحشور دو شیر و دو رشید آوردم دو حسن روی دو سید دو حسینی زاده قابلت را که ندارد دو شهید آوردم این دم و بازدمم این ضربانهای من‌اند این حسین و حسن و تیر وکمان‌های من‌اند ای جوانمرده بگو که جگرم را چه‌کنم سر به زیرِ حرمِ دو رو برم را چه‌کنم تو اگر اذن دهی لشگر عالم با من مادرم گفته برو اذنِ حسینم با من.... * * * * مانده دایی که چگونه خبرش را بِبَرد خبر سوختن بال و پرش را بِبَرد با چه رویی برود دیدن زینب از دشت با چه جانی به حرم دو پسرش را بِبَرد دو جگرگوشه‌ی او روی زمین می‌غلتند ولی از خیمه نیامد جگرش را بِبَرد یک نفر آمده این‌سو بزند تیغش را یک نفر رفته به آن‌سو تبرش را بِبَرد یک نفر آمده این‌سو تن این را بکشد یک نفر رفته به آن‌سو که سرش را ببرد تنشه بودند و نشد جرعه‌ی دیگر بینند یا که یکبار دگر چهره‌ی مادر بینند  دید آخر چه بلایی سرشان آوردند زخمها بر جگرِ مادرشان آوردند @hosenih قصدِ جانِ دو برادر دو برادر کردند ضربه‌ی تیغ و سنان را دوبرابر کردند مانعِ بُردنشان پشتِ خَمِ دایی بود  اِرباًاِربا شدنِ این دو تماشایی بود کمرش خم شده باید که عصا بردارد باید او خیمه رود تا دو عبا بردارد زینب انگار نه انگار که بی سر شده‌اند دید بر نیزه  ولی سایه مادر شده‌اند شاعر: © اشعار آیینی حسینیه 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e @sagalein_hadadian
✍کرونا و افراط و تفریط ها 🔻دو سالی هست که مسئولین امر برای کنترل ویروس کرونا دستوراتی مانند بسته شدن مساجد و هیاتها و تعطیلی مراسم عزای سالار شهیدان در بعضی شرائط صادر میکنند. خب یقینا منع گسترش این ویروس یک وظیفه و حفظ جان مردم از اوجب واجبات است. فلذا ائمه جمعه و جماعات و نمازگزاران و عزاداران حسینی در این امر همیشه به امر رهبری عزیز مطیع ستاد ملی کرونا بودند و هستند. 🔻اما این نکته مغفول نماند که آثار مخرب در جامعه کمتر از انتشار ویروس کرونا نیست. 🔻مهم ترین عامل یک زندگی اجتماعی مسالمت آمیز و خوب، و ترویج است. که بهترین شاهد آن، آمار کاهش جرم و جنایت در ماه رمضان و ماه محرم و در جوامع دینی است. 🔻هرگز گمان نشود با تعطیلی ماه رمضان یا محرم فقط چند مجلس روضه تعطیل می شود بلکه تعطیلی آنها به معنای کاهش سطح معنویت در جامعه می باشد که بزه کاری و تبه کاری و قتل و جنایت و طلاق و هزاران مفاسد دیگر را به دنبال خود به ارمغان می آورد. 🔻عزاداری امام حسین ع صرف یک مراسم یا همایش دینی نیست بلکه چنین مراسمی بغیر از ارتقاء سطح فکری جوانان و مردم، در جامعه طهارت ایجاد میکنند و جلوی بسیاری از مفاسد اجتماعی را میگیرند. 🔻توجه نکردن به ابعاد این قضیه می تواند آثار بسیار بدی داشته باشد که کام همگان را تلخ کند فلذا رهبر فرزانه بارها تذکر داده اند که معنویت و عزاداری یک نیاز است و جامعه به آن محتاج می باشد. 🔻بعلاوه که در کنترل خود ویروس کرونا نیز معنویت نقش بسیار مهمی ایفا می کند. زیرا که اضطراب و استرس در تاثیر این ویروس نقش دارند و تنها عامل زدودن استرس و اضطراب ارتقاء معنویت می باشد. 🔻به همین علت افراط و تفریط ها را باید کنار گذاشت یعنی نه رعایت نکردن موازین بهداشتی مطلوب است و نه محدود و تعطیل و تحریم کردن مجالس عزاداری بلکه کار معقول اقامه عزای حسینی با رعایت تمامی موازین بهداشتی می باشد. لطفا انتشار دهید @sagalein_hadadian