eitaa logo
کانال ثقلین
85 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
42 فایل
قال رسول الل(ص) : ((إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی . . .))
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 141 بگو اگر دو برابر تمام دریاها جوهر شوند برای نوشتن کلمات پروردگار کفایت نمی کنند. خدا دعای زکریا را اجابت کرد که در پیری فرزندی به او بدهد با این نشان که سه روز قادر به تکلم نخواهد بود. یحیی از همان کودکی پیامبر شد. خادم والدین بود و بدون هیچ ستمی به مردم. وقتی روح خود را به محلی که مریم خلوت کرده بود فرستادیم، از او خواست تقوا پیشه کند. در مقابل بشارت فرزند گفت تا به حال مردی مرا لمس نکرده. پس از زایمان درخواست مرگ کرد که عیسی از زیرش گفت غمگين نباش و به چشمه آب زیر پایت نظر کن. و از شاخه درخت خرما تناول کن. و با کسی صحبت نکن. و در مقابل تهمت مردم، عیسی در گهواره گفت من بنده و فرستاده خدایم با کتاب.
هدایت شده از داود مزرعه فرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴امام خمینی رحمه الله علیه به شهادت رسید. سرتیم حفاظت شخصیت حضرت امام خمینی (ره)،امام ترور شد. هاشمی رفسنجانی اجازه افشاء وپیگیری تحقیقات رانداد!!! 🛑‍
هدایت شده از آیات الهی
✨ وصف مومن ✨ 🌹🌹إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَزِيزًا حَكِيمًا. کسانیکه به آیات ما کافر شدند، بزودى آنها را در آتشى وارد مى کنیم که هر گاه پوستهاى تن آنها (در آن) بسوزد، پوستهاى دیگرى بجاى آن براى آنها قرار مى دهیم، تا کیفر (الهى) را بچشند. خداوند، توانا و حکیم است (و روى حساب، کیفر مى دهد). ۵۶ نساء. تفسیر: تعبیر پوست بدن می سوزد و پوست تازه ای جای آنرا می گیرد، یعنی دوزخیان، یک لحظه هم آرامش ندارند. و پوست جدیدی روی پوست سوختهء قبلی نتیجهء اصرار در زیر پا گذاشتن حق و عدالت و انحراف از فرمان خداست، و نتیجهء اصرار در نافرمانی از اوامر حق است. 👈 ابن اَبِى العَوجاء، از امام صادق علیه السلام، سوال کرد، گناه پوستهای جدید چیست؟ این از عدالت بدور است. امام، پاسخى کوتاه و پر معنى به او داده، فرمود: هِىَ هِىَ وَ هِىَ غَیْرُها: یعنى پوست هاى نو همان پوست هاى سابق و در عین حال غیر آنست. ابن ابى العوجاء گفت: مَثِّلْ لِى ذلِکَ شَیْئاً مِنْ أَمْرِ الدُّنیا: در این زمینه مثالى براى من بزن. امام فرمود: أَرَأَیْتَ لَوْ أَنَّ رَجُلاً أَخَذَ لَبِنَةً فَکَسَرَها، ثُمَّ رَدَّها فِى مَلْبَنِها، فَهِىَ هِىَ، وَ هِىَ غَیْرُها: این همانند آنست که کسى خشتى را بشکند و خرد کند، دو مرتبه آن را در قالب بریزد و بصورت خشت تازه اى درآورد، این خشت دوم همان خشت اول است و در عین حال خشتی نو مى باشد. بحارالانوار، ج۷، ص۳۸. البته توجه داشته باشیم، پاداش و کیفر در حقیقت با روح و قوهء درک انسان ارتباط دارد، و جسم همواره وسیله اى است براى انتقال پاداش و کیفر به روح انسان. 🟢 اما در آیهء بعد، وضعیت گروه مقابل را می فرماید: 🌹وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۖ لَّهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ ۖ وَنُدْخِلُهُمْ ظِلًّا ظَلِيلًا. و کسانیکه ایمان آوردند و کارهاى شایسته انجام دادند، بزودى آنها را در باغهاى بهشتى وارد مى کنیم که نهرها از پاى درختانش جاریست. جاودانه در آن خواهند ماند. و در آنجا همسرانى پاکیزه براى آنها خواهد بود. و آنانرا در سایه اى گسترده (و فرح بخش) وارد مى کنیم. ۵۷ نساء. 👈 همیشه اثر عمل خوب یا بد، از خود عمل بیشتر است. زیرا اثر عمل، تا مدتها باقیست. عمل خوب یا بد ( در مقیاس کوچک یا بزرگ )، در مدت زمانی کوتاه انجام می‌شود اما اثر آن تا روزها، سالها و حتی در مواردی تا آخر عمر باقیست. ممکن است ظلمی در حق کسی واقع شود و او را تا آخر عمرش گرفتار کند. و یا عمل خیری در حق کسی انجام می‌شود و او تا پایان عمر از آن بهره می برد. 👈 یکی از دلائلی که در آخرت، مدت زمان پاداش و کیفر اعمالی که انجام می دهیم، بسیار طولانی است، همین است. کسی تمام عمرش را در دنیا ظلم می کند پس باید تمام آخرتش در عذاب باشد. و کسیکه تمام عمر، خیرخواه است و نیکی می کند، در قیامت برای همیشه بهشتی خواهد بود.
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 142 عیسی در گهواره گفت خدا مرا هرجا که باشم مایه برکت قرار داده و دستور داده تا مادامی که زنده ام نماز و زکات را ترک نکنم. پیامبران از نسل آدم و همراهان کشتی نوح و ابراهیم و یعقوب هستند که با تلاوت آیات گریان به سجده می افتادند. بعد آنها، مردم پیرو شهوت شده و نماز را ضایع کرده که کیفر خواهند دید. مگر توبه کنند و اصلاح که بهشتي خواهند شد. بندگی صبر و تحمل می خواهد. جهنمی ها را با شیاطین گرد آتش به زانو در خواهیم آورد. سپس سران شان را یکی یکی جدا کرده که آنها را خوب می شناسیم. همه جنیان و انسانها وارد دوزخ خواهندشد و فقط با تقوایان نجات خواهند یافت !
هدایت شده از نظامی ترین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️❤️ رفح بدون بیمارستان شد؛ تخلیه آخرین بیمارستان رفح ❤️️ 🆔 @nezamitarinn
🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿                بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ       🌸🤚سلام، طلوع فجر چهارشنبه شانزدهمین روز از خرداد ماه و بیست و هفتمین روز از ماه ذی القعده، ان شاءالله همراه باشد با زیارت "امام کاظم و امام رضا و امام جواد و امام هادی(علیهم السلام)" و ذکر شریف "یا حی یا قیوم". «لعنت ابدی خداوند بر صهیونیست های غاصب و حامیانشان باد». 🌿📚يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً... ((آیه ۸ سوره تحریم)) 🌿🖋 : 🌿👌... بروید به درگاه خدای خودتان ناله کنید. فکر کنید تا گناهان به یادتان بیاید. به کسی نگویید؛ اقرار به گناه پیش دیگران گناه است، ولی در دل خودتان گناهانتان را در نظر بگیرید. انسان تا در این دنیا هست و رشته حیاتش باقی است و تا وقتی که مرگ مستقیماً به او روی نیاورده است، مهلت برای توبه کردن دارد. تنها در وقتی که انسان در چنگال مرگ گرفتار است و هیچ امیدی به نجات ندارد، توبه مورد قبول واقع نمی‌شود... 🌿🌿🌿بارالها : بر محمد(صلی الله علیه و آله) و آل محمد(علیهم صلوات الله) درود فرست و یاریمان کن تا برای جامعه مفید باشیم. التماس دعا 🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ((۵۰۰)) مبارکه: جاثیه - ۴۵ : ۱۴ تا ۲۲