💠حضرت امام حسین علیه السلام فرمودند:
🍃مَن طَلَبَ رِضا اللّهِ بِسَخَطِ الناسِ ،
كَفاهُ اللّهُ اُمُورَ الناسِ، و مَن طَلَبَ رِضا الناسِ بِسَخَطِ اللّهِ، وَكَلَهُ اللّهُ إلى النّاسِ
✨هركه خشنودى خدا را با ناخشنودى مردم بطلبد، خداوند او را از امور مردم بى نياز كند
⚡️و هركه خشنودى مردم را با ناخشنود كردن خدا بجويد، خداوند او را به مردم وا گذارد
📘میزان الحکمه ج۴ ص۴۸۸
#ڪانال_ما_را_بہ_اشتراڪ_بگذارید↓
🌷🌹🌷🌹🌷
@saghebin
🌷🌹🌷🌹🌷
#قسمت_اول
#غدیر
به گودالی که درآن آب جمع شود، گویند.
در نزدیکی مکه مکانی است که گودال های زیادی در آنجا وجود دارد،هنگامی که باران می آید و یا سیل جاری می شود این گودال ها از آب پر میشود.
عربها برای هر یک از این غدیر ها اسمی گذاشته اند؛از همه معروف تر #غدیر_خم است.
رسول خدا صلی الله علیه و آله در دهمین سال هجرت،آزاده فرمود که به همراه جماعتی از مسلمانان عازم زیارت خانه خدا(کعبه)شود؛بنا براین در میان قبایل مختلف وطوائف اطراف،بر حسب امر آن حضرت اعلان شد، ودر نتیجه گروه عظیمی به مدینه آمدند تا در این تکلیف الهی(ادای مناسک حج بیت الله از آن حضرت پیروی نموده تعلیمات آن حضرت را فرا گیرند.
این تنها #حجی بود که #پیغمبر اسلام بعد از مهاجرت به مدینه انجام داد، نه پیش از آن ونه بعد از آن،دیگر این عمل از طرف حضرت وقوع نیافته و این حج را به اسامی متعدد در تاریخ ثبت نموده اند. برخی از این اسامی عبارتند از:حجّه الوداع_حجّه الاسلام_حجّه البلاغ_حجًه الکمال_حجّه التمام و....
در این موقع رسول خدا صلی الله علیه و آله غسل وتدهین فرمود وفقط با دو جامه ساده که یکی را به کمر بسته و دیگری را به دوش افکنده بود به قصد حج از مدینه خارج شد.وبا همه اهل بیت و گروه بیشماری از مردم حرکت کردند.که تعداد آن ها را بعضی نود هزار بعضی یک صدودوازده هزار و بعضی یک صد و بیست وچهار هزار نوشته اند.پس از ورود به مکه و انجام مناسک حج با جمعیت عظیمی که همراه آت حضرت بودند هنگام بازگشت به مدینه چون به #غدیر _خم که در نزدیک جحفه است رسیدند؛جبرئیل امین فرود آمد واز خدای تعالی این آیه را آورد
ادامه دارد....
@saghebin
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⛔️ غدیر نقطه عطف رسالت، امامت و ولایت در تاریخ اسلام - قسمت
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
⛔️ غدیر نقطه عطف رسالت، امامت و ولایت در تاریخ اسلام - قسمت هشتم - بخش اول
«ثُمَّ أَنتُمْ هَٰؤُلَاءِ تَقْتُلُونَ أَنفُسَكُمْ وَتُخْرِجُونَ فَرِيقًا مِّنكُم مِّن دِيَارِهِمْ تَظَاهَرُونَ عَلَيْهِم بِالْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَإِن يَأْتُوكُمْ أُسَارَىٰ تُفَادُوهُمْ وَهُوَ مُحَرَّمٌ عَلَيْكُمْ إِخْرَاجُهُمْ أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَمَا جَزَاءُ مَن يَفْعَلُ ذَٰلِكَ مِنكُمْ إِلَّا خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَىٰ أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ» (بقره/ ۸۵)
ﺍﻣّﺎ ﺍﻳﻦ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻛﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ میﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ جمعی ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮﺯﻣﻴﻨﺸﺎﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ میﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻋﻠﻴﻪ ﺁﻧﺎﻥ، ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎنی میﻛﻨﻴﺪ، ﻭلی ﺍﮔﺮ ﻫﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺳﻴﺮﺍﻥ ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎ ﺁﻳﻨﺪ، ﺑﺎﺯﺧﺮﻳﺪﺷﺎﻥ میﻛﻨﻴﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎلی ﻛﻪ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﺍﻧﺪﻥ ﺁﻧﻬﺎ نیز ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺣﺮﺍم ﺑﻮﺩ، ﺁﻳﺎ ﺑﻪ بعضی ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺕ ﻛﺘﺎﺏ ﺁﺳﻤﺎنی ﺍﻳﻤﺎﻥ میﺁﻭﺭﻳﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺑﺮخی ﺩﻳﮕﺮ ﻛﺎﻓﺮ میﺷﻮﻳﺪ؟ ﭘﺲ ﺟﺰﺍی ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ، ﺟﺰ ﺭﺳﻮﺍیی ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺟﻬﺎﻥ، ﭼﻴﺰی ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺳﺨﺖ ﺗﺮﻳﻦ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم میﺩﻫﻴﺪ، ﻏﺎﻓﻞ ﻧﻴﺴﺖ.
❌ عدهای از کسانی که به ظاهر ایمان آوردهاند، وقتی احکام خدا بر آنها خوانده میشود آنچه به نفعشان است قبول میکنند و آنچه به نفعشان نیست رد میکنند...
❌ نشانه ايمان واقعى، عمل به دستوراتى است كه برخلاف سليقههاى شخصى انسان باشد وگرنه انجام دستورات مطابق ميل انسان، نشانى از ميزان ايمان واقعى ندارد...
❌ كفر به بعضى از آيات، در واقع كفر به تمام احكام است، و به همين جهت جزاى كسانى كه به قسمتى از آيات عمل نكنند، خوارى دنيا و عذاب قيامت خواهد بود «خِزْيٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا ... يُرَدُّونَ إِلى أَشَدِّ الْعَذابِ»
❌ در روز غدیر همه حاضرین از زبان مبارک پیامبر آیه ۳ و آیه ۶۷ سوره مبارکه مائده را شنیدند، اما بعد به آن کافر شدند، چون به نفعشان نبود، پذیرش احکام الهی را با منافع خود محک میزدند، منافع خود را اولویت میدادند
❌ در قسمت قبل عرض شد که بعضی ها می گویند پیامبر در روز غدیر اعلام کردند علی را دوست داشته باشید، اعلام جانشینی نبود، اعلام دوستی بود...
خوب، اشکالات این نظریه رو در حد بضاعت عرض کردم، شاید در آینده باز به آن بپردازیم، حالا به یک نظریه دیگر توجه کنید، بعضی دیگر ایراد بنی اسرائیلی میگیرند، میگویند چون حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام سنش از دیگر اصحاب کمتر بود برای جانشینی حضرت پیامبر صلوات الله علیه و آله اولویت نداشت، مسن تر از علی در بین اصحاب بودند، آنها اولویت داشتند...
❌ این هم منطقاً جواب دارد، چه در زمان صدر اسلام و چه در زمان کنونی از هر کس بپرسی باسوادترين اصحاب چه کسی است میگويد علی، شجاع ترين، میگوید علی، زاهدترين، میگوید علی، عادل ترين، میگويد علی، حتی بارها خلیفه اول و دوم به فضائل حضرت امیرالمؤمنین اعتراف کردند، معاویه و عمروعاص با آن همه دشمنی به فضائل علی اعتراف کردند، به استثناء پیامبر شما یک نفر را پیدا نمیکنید كه در یک فضیلت از حضرت امیرالمؤمنین بالاتر باشد...
🍎ادامه در بخش دوم
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⛔️ غدیر نقطه عطف رسالت، امامت و ولایت در تاریخ اسلام - قسمت
⛔️ غدیر نقطه عطف رسالت، امامت و ولایت در تاریخ اسلام - قسمت هشتم - بخش دوم
❌ بله بودند کسانی که در روز غدیر از علی سنشان بیشتر بود، ولی مگر سن ملاک است؟ سن كه كمال نيست، احترام به بزرگتر واجب است، اما ملاک برتری نیست، وسایل خانه نیست که بگوئیم دو تخته فرش از یک تخته فرش بهتر است، دو تا صندلی از یک صندلی بهتر است، ولی نمیشود گفت كه آدم ۵۰ ساله از آدم ۳۰ ساله بهتر است، «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُم» (حجرات/۱۳) ملاک برتری تقواست «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَى الْقاعِدين» (نساء/۹۵) مجاهدین برتر از خانه نشستگان هستند، در قرآن سن دلیل برتری نیست، هارون برادر حضرت موسی علیه السلام چند سال بزرگتر از او بود، ولی پيامبر اولوالعزم حضرت موسی بود، برتری که به سن و سال نیست...
❌ به جابر ابن عبدالله انصاری گفتند شما پيرمرد هستی، نسبت به یک بچه كوچک (حضرت امام محمد باقر علیه السلام) چرا تواضع میكنی؟ گفت خدا به او فضائلی داده كه به من نداده...
❌ پیامبر بعد از واقعه غدیر به مدینه برگشتند، اکنون چند روزی بیشتر از عمر مبارک پیامبر باقی نمانده، در همین مدت کوتاه شاهد نافرمانی بزرگان اصحاب شدند، لجاجت و خودسری بعضی از اصحاب سابقه دارد...
چند روزی قبل از رحلت، پیامبر اسامه بن زید را که جوانی بیست ساله بود، به فرماندهی سپاه اسلام برای جنگ با رومیان منصوب کردند، قرار بود این سپاه به (کشور اردن فعلی) برود و مهیای جنگ با رومیان شود، افراد سرشناسی هم در لشکر حضور داشتند، از جمله ابوبکر، عمر بن الخطاب، عبد الرحمن بن عوف، ابوعبیده جراح و سعد بن ابی وقاص پدر عمروعاص...
اسامه در منطقه جرف در نزدیکی مدینه اردو زد، اما این اصحاب سالخورده با فرماندهی اسامه مخالفت کردند، گفتند پیامبر بچهای را به فرماندهی لشکر انتخاب کرده، ما برای فرماندهی اولویت داریم، نافرمانی کردند، نق زدند، لجبازی کردند، به شدت ناراضی بودند، پیامبر فرمان حرکت سپاه را صادر کردند، فرمودند لشکریان به طرف اردن حرکت کنند، اما این صحابه پیر و لجباز نافرمانی کردند، این کشمکشها مصادف شد با بیماری پیامبر، اصحاب نافرمان اینقدر کارشکنی و اهمال کردند که رسول خدا با حال بیماری به منبر رفتند و ناراحتی خود را از حرکت نکردن سپاه اعلام نمودند، این لجبازها باز نافرمانی کردند، چهارده روز کارشکنی کردند و نق زدند تا پیامبر در اثر بیماری از دنیا رفتند...
همانهائی که چهارده روز نق زدند که چرا اسامه فرمانده شده و مانع حرکت سپاه اسلام شدند، به محض اینکه فهمیدند پیامبر از دنیا رفته، حتی منتظر نشدند تا پیامبر تشییع و تدفین شود، بلافاصله غدیر را فراموش کردند و در محل سقیفه تشکیل جلسه دادند، و در حالی که جانشین واقعی رسول خدا مشغول غسل و کفن پیامبر بود، خلیفه تعییین کردند، غصب خلافت کردند، کافر شدند به حکم خدا و رسول خدا...
این بحث ادامه دارد ان شاء الله
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
✍️ #حبیب_الله_یوسفی
#غدیر_نقطه_عطف_رسالت_امامت_ولایت
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی:
هکرهای ایرانی، اطلاعات ۳۰۰ هزار اسرائیلی را به دست آوردهاند.
#ڪانال_ما_را_بہ_اشتراڪ_بگذارید↓
🌷🌹🌷🌹🌷
@saghebin
🌷🌹🌷🌹🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصاویری از بیآبی زاینده رود در دهه 1950
🔹تصاویری جالب از دروازه قرآن شیراز و پل خواجو در دهه 1950 میلادی
#ڪانال_ما_را_بہ_اشتراڪ_بگذارید↓
🌷🌹🌷🌹🌷
@saghebin
🌷🌹🌷🌹🌷
زنی به شوهرش گفت: چند وقت بعد از مرگ من زن میگیری؟😐😡 گفت: همین که خاک قبرت خشک شد! و تا یک سال همیشه قبر زنش را مرطوب می دید تا اینکه یک روز عصر رفت دید که برادر زنش داره طبق وصیت خواهرش روی قبر او آب میریزه!😜😜
اینست مکر زنان...😩 مرده و زنده هم نداره😂😂
به نام خدای حافظ حقیقت
سلام
خداوند متعال در قرآن کریم فرمودند
فَلَمّا رَأی قَمِیصَهُ قُدَّ مِنْ دُبُرٍ قالَ إِنَّهُ مِنْ کَیْدِکُنَّ إِنَّ کَیْدَکُنَّ عَظِیمٌ
پس همین که عزیز مصر دید پیراهن او از پشت پاره شده است، حقیقت را دریافت و گفت: بی شک این از حیله شما زنان است. به درستیکه حیله شما عظیم است.
سوره یوسف آیه 28
با توجه به آیه فوق می توان نکات زیر را درک کرد.
1-قضاوت بر اساس ادلّه و بدور از حبّ و بغض ها، مقتضای عدالت است.
2-استدلال منطقی، هر انسانی را مطیع و منقاد می کند. (عزیز مصر مطیع سخن شاهد شد)
3-آثار و مدارک صحنه جرم باید به دقت مشاهده و بررسی شود.
4-وقتی به نتیجه قطعی رسیدید، در اعلان حکم تردید نکنید. (عزیز مصر خیلی زود اعلام کرد که همسرش مقصر است اگر چه بعدا نظرش را عوض کرد)
5-عزیز مصر دارای عدالت نسبی و انصاف در برخورد با موضوعات بوده است. (چون بدون پرسش و پاسخ کسی را متهم نکرد و پس از آن نیز حقّ را به یوسف داد).
6-حقّ، پشت پرده نمی ماند و مجرم روزی رسوا می شود.
7-سخن حقّ را گرچه تلخ و بر ضرر باشد بپذیریم. (عزیز پذیرفت که مقصّر همسر اوست)
8-از مکر زنان ناپاک بترسید که حیله ی آنان خطرناک است.
9-گاهی مکر و حیله هر قدر هم بزرگ باشد، قابل کشف و افشاست.
#ڪانال_ما_را_بہ_اشتراڪ_بگذارید↓
🌷🌹🌷🌹🌷
@saghebin
🌷🌹🌷🌹🌷